Kalliiksi tulee väyrynen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
qmb22o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ti 06.01.2004 23:38
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

JoniAskola kirjoitti:Kumma homma kun mulla ei ole Väyrysessä ollut mitään vikaa. Ajettu kohta 190t km, joista omaa ajoa 50t km/2v! Ehkä poikkeus? Minua ei ainakaan kiinnosta kestääkö tuo Väyrynen vielä 300t km jälkeen vai ei. Jos tuohon alkaa vikaa tulemaan, niin vaihdan uudempaan. Niin yksinkertaista se on.

En kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka ostaa 300t km ajetun auton ja valittaa että on vikaa. Oli kyse sitten W210, W124 tai W123, niin varmasti vikaa on noilla kilometreillä. Joku W123 200D saattaa mennä porskuttaa vielä ilman vikoja, mutta ei minua ainakaan 80hv nappaa sitten yhtään. Kuulun ehkä täällä siihen vähemmistöön, jonka mielestä Mersun ominaisuudet (laatu) on vain parantunut. Jos vikoja on vähän enemmän kuin ennen, niin muilta osin eteenpäin onkin sitten menty kunnolla.

Jos joku väittää W123 200D tai W124 200D:tä parhaiksi Mersuiksi, niin tervetuloa vertailemaan ajo-ominaisuuksia. Anytime.

Täyttä asiaa!! Hyvä!
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Kumma homma kun mulla ei ole Väyrysessä ollut mitään vikaa. Ajettu kohta 190t km, joista omaa ajoa 50t km/2v! Ehkä poikkeus? Minua ei ainakaan kiinnosta kestääkö tuo Väyrynen vielä 300t km jälkeen vai ei. Jos tuohon alkaa vikaa tulemaan, niin vaihdan uudempaan. Niin yksinkertaista se on.
Itselläni on 'Saksan ruuvattu' ostohetkellä 104tkm mittarissa. Nyt 155tkm eikä muuta ole tarvinnut tehdä kuin 1 takajarrupala (pinta irti) ja 2 alapalloa. Bensaa on laitettu tankkiin (paljon :lol: ) ja pyyhkijänsulka vaihdettu kerran. Pari lampun polttimoakin on palanut ja nyt TAAS jarruvaloista toinen on näköjään pimeänä.

Ainiin, pissapojastakin on AINA neste loppu. Eihän väyrysellä tee mitään.
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

En kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka ostaa 300t km ajetun auton ja valittaa että on vikaa. Oli kyse sitten W210, W124 tai W123, niin varmasti vikaa on noilla kilometreillä. Joku W123 200D saattaa mennä porskuttaa vielä ilman vikoja, mutta ei minua ainakaan 80hv nappaa sitten yhtään. Kuulun ehkä täällä siihen vähemmistöön, jonka mielestä Mersun ominaisuudet (laatu) on vain parantunut. Jos vikoja on vähän enemmän kuin ennen, niin muilta osin eteenpäin onkin sitten menty kunnolla.

Ainoa viisaus mikä tähän pätee on se, että osia/varusteita mitä ei ole ei voi mennä rikki.... :twisted: Itse en tosin todellakaan ymmärrä tätä vaan olen valmis välillä huoltamaan tai uusimaan varusteita tai autoa jos nuo rikkontuneet ominaisuudet ovat minulle tarpeellisia tai välttämättömiä.
Mersuilla ajetaan erittäin paljon, jopa teneriffalla oli face lift väykkyjä joissa oli yli 900tkm mittarissa, tuskin tuolla saarella on tapana ruuvata mittarilukemaa ylöspäin. Samoin W214 koppaisia vm xx joissa lukema oli 250tkm tai jotain muuta, mutta todellista ei voinut sada selville maksajan paikalla istuttaessa.
Omasta mielestäni ainoa missä on ollut parantamisen varaa uudemmissa on tuo maalipinnan kesto/ ruostesuojaus. Maalipinnan pitää kestää tehtaan jäljiltä tuo 350-jopa 450tkm ilman ylimääräisiä maalauksia.
Autonkäyttäjien tarpeet ovat hyvin erilaiset joten en tämän enempää kommentoi mikä on paras tai mikä kestävin. Ostakoon jokainen sellaisen auton kun haluaa.
Avatar
Jussa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 27.09.2004 14:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kalliiksi tulee väyrynen

Viesti Kirjoittaja Jussa »

-Arska- kirjoitti:Ja taas on auto kotona. Meinaan -96 220 väyrynen. Ajettu 350000 km.
Siis jos tuo on sitä mb-laatua niin minä sanon että kiitos ja ei enää.
-Arska-
Olis ehkä syytä sitten hankkia joku riisari jolla on ajettu 350tkm, ja vertais sitten autoja. Mulla ainakin, ja kaikilla mun tutuilla, on tiedossa, jos väykyssä on vikoja, niin eniten vm -96, ja nekin on lasten tauteja.
Kerran kuulin, kun vanhempi mies sanoi, että W115 on viimenen "hyvä mersu", ei ollut enää rasvanippoja, ja elektroniikka ei ollu vietä tullu sotkemaan toimivaa tekniikkaa.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17251
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suomen autoverotus on sellaisessa kuosissa, että löytyy varsin paljon ihmisiä joita kiinnostaa esim. 300000 km ajetut autot.
Varaa ei ole uuteen Mersuun, mutta tuon verran ajettu on mahdollisuuksien rajoissa.
Sitten tulee pettymys, kun autossa on aina jotain vikaa - on luultu että Mersu kestää mitä vaan.

Eihän se kestä, se on täyttä essonbaaria että Mersulla ajetaan 300000 eikä ole "mitään vikaa".
Väykyn alapallot saattaa olla valmiit jo 1/10 tuosta kilometrimäärästä - jollain muulla merkillä ajaa sen 300000 ettei tarvitse vaihtaa niitä alapalloja.
Heikkoja kohtia Mersusta löytyy niin ettei niitä hetkessä luetella, eikä ole tässä tarkoituskaan, esimerkin verran vain.

Hienoja autoja Mersut on, hyvännäköisiäkin - ja mitä uudempi sen mukavampi ja parempi ajaa.

Outoa vaan että suuri autotehdas lyö päätään seinään yksinkertaisten perusasioiden kuten alustan nivelten kanssa vuosikymmeniä osaamatta muuttaa mitään kestävämpään suuntaan.

Ai niin, ja ei kai siinä W123 200D ole kuin 55 hv ? :wink:
wiimax.fi
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

dealer kirjoitti:...Mersulla ajetaan 300000 eikä ole "mitään vikaa"...
Näin siinä käy, kun 300k ajetun Mersun omistaja sanoo 150k ajetun datsuninsa kanssa tuskailevalle sukulaismiehelle: "Hankkisit Mersun, siinä ei ole mitään vikaa." Sitten datsuniveikko menee ja ostaa puoli miljoonaa ajetun Mersun ja alkaa kitistä kun auto edellyttää ylläpitoa.

Itselläni oli taannoin puolen miljoonan W201, "eikä mitään vikaa". En tarkoita tuolla, että autoon ei olisi tarvinnut remonttia tehdä. Tottakai tuolla kilometrimäärällä silmänsä tulee auki pitää. Mutta auto kulki uskollisesti, eikä siinä ollut mitään yllätyksiä.

Huollon ja osien vaihtamisen tarve ei ole mielestäni vika. Vika on se kun tapahtuu jotain yllättävää joka pysäyttää matkan. Näitä Mersussa ei ilmene järin usein. Ei edes puolen miljoonan kohdalla.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

eerola kirjoitti:Huollon ja osien vaihtamisen tarve ei ole mielestäni vika. Vika on se kun tapahtuu jotain yllättävää joka pysäyttää matkan. Näitä Mersussa ei ilmene järin usein. Ei edes puolen miljoonan kohdalla.
Ai niin Vito ei olekkaan mersu :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Vaihtotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Vaihtotähti »

Mulle vanhat ja viisaat miehet ovat sanoneet, että

MITÄS OSTIT!

kun olen murheista valittanut.

Kait ne kaikki yli 350 tkm ajetut autot ovat tavallaan finaalissa.

t aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
Avatar
bonfire
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Pe 14.11.2003 20:49
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja bonfire »

220cdi kirjoitti:Mersuilla ajetaan erittäin paljon, jopa teneriffalla oli face lift väykkyjä joissa oli yli 900tkm mittarissa, tuskin tuolla saarella on tapana ruuvata mittarilukemaa ylöspäin. Samoin W214 koppaisia vm xx joissa lukema oli 250tkm tai jotain muuta, mutta todellista ei voinut sada selville maksajan paikalla istuttaessa.
Kosilla lomaillessa ajeltiin taksilla (W124E), jossa oli mittarissa 900tkm. Kysyin että pitääkö tuo oikeasti paikkaansa ku tuntuu kulkevan niin hyvin ja tasaisesti. Kuski ilmoitti että oikeasti mittari on pyörähtäny jo ympäri, ja toinen kone oli menossa. Mutta alusta ja ovet tuntuivat edelleen todella hyviltä. Tai ehkä se humala oli jo aika kova.. :D
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Raukola kirjoitti:Ehdottomasti paras koskaan tehty mersu on joko w124 200d tai w123 200d, vaikken kumpaakaan omista
Tuosta parhaasta nyt tiedä, vaikka molemmat räppänät nurkissa oleilee... :lol: :wink:
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

JoniAskola kirjoitti:Kumma homma kun mulla ei ole Väyrysessä ollut mitään vikaa. Ajettu kohta 190t km, joista omaa ajoa 50t km/2v! Ehkä poikkeus? Minua ei ainakaan kiinnosta kestääkö tuo Väyrynen vielä 300t km jälkeen vai ei. Jos tuohon alkaa vikaa tulemaan, niin vaihdan uudempaan. Niin yksinkertaista se on.

En kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka ostaa 300t km ajetun auton ja valittaa että on vikaa. Oli kyse sitten W210, W124 tai W123, niin varmasti vikaa on noilla kilometreillä. Joku W123 200D saattaa mennä porskuttaa vielä ilman vikoja, mutta ei minua ainakaan 80hv nappaa sitten yhtään. Kuulun ehkä täällä siihen vähemmistöön, jonka mielestä Mersun ominaisuudet (laatu) on vain parantunut. Jos vikoja on vähän enemmän kuin ennen, niin muilta osin eteenpäin onkin sitten menty kunnolla.

Jos joku väittää W123 200D tai W124 200D:tä parhaiksi Mersuiksi, niin tervetuloa vertailemaan ajo-ominaisuuksia. Anytime.
Olen täysin samaa mieltä
itsellä on E290 td-96 185tkm ja omasta mielestä laatu on noussut edellisistä, joita on myös ollut.
Viimeksi muokannut Timo J, Su 20.02.2005 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Entisen kotikuntani paikallinen taksiyrittäjä / todellinen mersumies sen sanoi aikoinaan erittäin osuvasti: Kyllä se joka sällillä on varaa Mersu ostaa mutta harvalla on varaa sitä ylläpitää.
Prkl jos autosta jotain hajoaa se vaihdetaan uuteen. Mulla on eka mersu alla ollut kohta vuoden. Lyhyt laskenta paljonko on mennyt rahaa huoltoihin:
1* alkuhuollot (öljyt, peräoljyt, kaikki suodattimet, tulpat) n. 210€
1* öljynvaihto 80€
1* monitoimiviiksi 100€
1* lambda anturi 260€ (töineen)
Satoja litroja bensaa xxx€
Eli 11kk autonpidolle on tullut huoltojen osalta hintaa 650€. Tuo on mielestäni mielettömän vähän, ja vaikka huoltokirjaa ei autosta löydy niin saatan jopa uskoa että autosta on ainakin joskut pidetty huolta 8) 8)
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Öh, kuinkahan monta corollanräplää vm. -88 oliskaan tullut kierrätettyä sillä rahalla mitä on tullut upotettua S124 200Dhen. Monta!

Mutta väliäkö sillä, nyt tiedän että tuo toimii ja on luotettava. Ja kun vikaa ilmenee tiedän kohtuullisella vaivannäöllä mikä vikana (no ABS poislukien) ja paljonko sen korjaaminen maksaa. Arvoja kai noikin.
tt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Su 07.12.2003 21:58

Viesti Kirjoittaja tt »

Ainakin -98 S210 290 TDT kohdalla huolto ollut vähäistä. Yhdet jarrupalat eteen, uusi akku, alapallot, yksi hehku sekä -40 pakkasella hajonnut etupyörän laakeri ja kohta mittarissa alkaa olemaan 300 000km. Autoon on vaihdettu myös kokonaan tehtaan laskuun kuuluisat ruosteovet.

Tietysti koko jakopää vaihdettiin autoliikkeen laskuun oston jälkeen ennen viimeisen mahdollisen osan vaihtoa. Moniurahihna paloi 2 kertaa parin viikon sisällä. Lopulliseksi syyksi paljastui edellisen omistajan vaihtama isompi tarvikelaturi ja vääränlaisella pyörällä. Mutta onpahan uutta osaa keulalla.
jariay
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: To 02.12.2004 10:27
Paikkakunta: Joensuu

vanhassa vara parempi

Viesti Kirjoittaja jariay »

minulla on ollut w201,w124, C-mallin farkku w201
Ajan vuodessa 6-70 000 km.
Aiemmin ajoin w124 mallin autoilla tuonne 3-400 000km tienoolle ja vaihdoin pois.

99 C-mallilla (220d) en päässyt kuin 200 000 km kun usko loppui, meni
laatikkoa,pumppua jne. Siis noin 40 000 markkaa remppoihin, kunnes luovuin siitä.
Kokeilin välillä muuta merkkiä (turbodiesel VM 2001) ja
oli massamäärämittarin anturia, yms anturia 100 000 km aikana niin, että
joka käynnillä 400-800eur lasku huollosta.
Vaikka km korvaus peittää kulut, menee se auton ylläpitoon, ennen sai
hommata asuntoa ja mökkiä kun jäi vähän taskuunkin.

Sitten päätin vielä kokeilla mersua

Hommasin v2004 maaliskuussa Saksasta w210 300d:n kaikilla varusteilla.
Siis ensimmäisiä väyrysiä vanhalla 300d 24 v tekniikalla.vm -95.

Itse haettuna 1-omistajalta, kauppa tehtiin Mercedes Kunzmann liikkeellä, josta auto oli uutena ostettu, jossa se oli aina huollettu ja jossa odotti uusi vastaava Peteriä.
Autolla oli ajettu tuolloin 130 000 km.
Samalla hinnalla olisi saanut tuolloin CDI malleja!!, mutta ehdottomasti halusin kokeilla taas kunnon vanhaa tekniikkaa.

Nyt on autolla ajettu 180 000 km. Siis eka vuosi täyttymässä ja itse n. 50 000 ajosta
kokemuksia:

Kulut ; 3x öljynvaihto a 70e = 210 e
akku = 100 e
talvirenkaat = 400 e
vaiht+peräöljy = 100 e
Silikon pullo = 10e

Laturihihna vielä vaihtamatta kontissa
P-A suodin " "


Eli vanhempien esim. w124 dieselien pito käyttökustannuksiltaan
on edullisempaa, mutta kun niitä ei saa uutena enää.
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: vanhassa vara parempi

Viesti Kirjoittaja veppe »

jariay kirjoitti: Kokeilin välillä muuta merkkiä (turbodiesel VM 2001) ja
oli massamäärämittarin anturia, yms anturia 100 000 km aikana niin, että
joka käynnillä 400-800eur lasku huollosta.
Et kehdannut lisätä merkkiä :roll: Itsellä kans ilmamassamittari meni, Seat Cordoba TDI.. se on noiden Bosch suoraruiskujen tyyppivika, tai oikeastaan ominaisuus siinä missä Mersuissa alapallot tai Fordissa vetarit ;)
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1615
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Siihen seatiin kannattaa laittaa mersun ilmamäärämittari on halvempi kuin seatin ja tehoja tulee lisää-taisittekin jo tietää.
Timo67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 03.02.2005 22:08
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Timo67 »

No niin ......Onhan se niin väärin...Itte omistan w124 200B mersun ja ihan ENSIMMÄINEN OMA JA MAKSETTU MERSU !! Vaan ei näillä kokemuksilla tule enää ikinä toista mersua !! Autolla ajettu VAIN 174000 KM Onhan sillä mukava ajaa....jos siinä EI OLISI niin helv......paljon vikoja .Mulla on ollu autoja laidasta laitaan ,merkkejä (No ei itä ja eikä ranskalaisia) enemmän kuin moni osaa arvatakaan . Olipa Mese sitten todellinen pettymys ,aattelin jos se oli maanantaikappale mutta palstaa luettuani huomasin että EN ole ainoa.Se siitä....
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Timo67 kirjoitti:Autolla ajettu VAIN 174000 KM
Suomen, vai Saksan kilometrejä ?

:roll:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1615
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Huom otsikko-kalliiksi tulee väyrynen. Pumppuhomma on 220 dieselin perusvika. 96-vuoden autolla voi olla ajettu paljon enemmän kuin toi 350 000 km. Oletko kilometreistä varmasti tietoinen. Itse en ostaisi mersun 220 d:tä, kun tarjolla väyryseen on 300 d. ja C-malleihin 250 d tai 200 d. Näin jos haluaa moottorin puolesta varman päälle pelata.
Olen ajanut monia mersuja w123, w124, w210,w211,w202,w203. Kaikki dieseleitä. Aina uudemmat on tuntuneet edellistä paremmilta. ja isommat olleet pieniä parempia. Parhaimmalta isoilla nopeuksilla on tuntunut w211 200 cdi-voi ajaa 140-150 km/h ja taksin asiakkaat eivät sitä mitenkään huomaa/häiriinny-äänieristys hyvä ja voi olla vaikka viisi kyydissä niin hienosti menee. Uusi c-mallikin edellistä c-mallia hiljaisempi suurilla nopeuksilla, mutta ei 211 tasoinen.
Suuntavakavuus paras w123:ssa ja ohjaus paluttaa. Ja suuntavakavuus pysyy kilometrien myötäkin. w124 suuntavakaa, mutta sitten jossain vaiheessa auto alkaa vaeltelemaan ja vikaa etsitään takatukivarsista tai alapalloista-pitää olla ammattilainen tarkastamassa välykset, ettei turhaan vaihdeta kaikkia osia.
Ajettiin väyrysellä 400 tkm. ja siihen vaihdettin huolenpitosopimuksen avulla eteen alapalloja ym. niveliä silloin tällöin ja sit tehtiin ns. helahoito-kai se veholla tarkoittaa että kaikki kuluvat helat vaihdetaan kerralla ja autosta tulee aika hyvä. Varmasti huollot ja korjaukset on väyrysessä kalliimmat jos ajetaan vaikka 500 tkm sekä väykyllä,w123:lla tai W124:lla. Mut kyllä väykky vaikka 200 cdi:llä on kaikkein kulkevin,hiljaisin,polttoainetaloudellisin ja ennenkaikkea iso auto-oikea auto.
Jos haluaa taas mersun jossa korjaus ja huoltokulut alhaisimmat niin ylitse muiden on W123 diesel. Sitä on helppo laitella itsekin ja osat ovat halpoja. Siihen on kaikki halvempaa kuin uudempiin mersuihin. Kulutus on 2-3 litraa suurempi kuin uudemmissa. Eli ei tarvii toisaalta paljon ajella w124:lla vuodessa, niin säästää korjausrahoja W124:sen hieman kalliinpaan ja kuluvampaan tekniikkaan. Polttoainesäästöillä tekee myös sen w124:seen tarvittavan kansiremontin. Eikä w124:sen korjaus ole sekään vaikeaa verrattuna aivan uusimpiin mersuihin (sähköjutut).
Yhteenveto: uudemmat autot kalliimpia huoltaa ja korjaukset ja osat kallimpia. Mersun kilometrilukema täytyy selvittää todella tarkasti. Jos haluaa käytetyn väyrysen, niin joku muu kuin 220 d -96, jolla poikkeuksetta ajettu yli 500 tkm. Jos pienempi tila riittää niin W124:nen ihan millä dieselillä tahansa tehotarpeen mukaan ja mielummin ilman turboa ja 4-maticia.
PS.jos pumppuremontin ym. muuta korjannut sadoilla euroilla niin ehkäpä auto kannattaa pitää, jos ajettu vain todellakin 350 tkm. Kyllä sillä nyt pitäis matkan jatkua melko huolettomasti. En tiedä auton kunnosta tietenkään näkemättä sen enempää. Kerran mun yksi kaveri möi 300 d turbon (w124) pois kun oli siihen joutunut laittamaan paljon osia pienellä aikavälillä. Seuraava omistaja kehui viiden vuoden päästä autoa ja erityisesti, sitä kun ei ollut tarvinnut korjata juuri lainkaan ja oli ajanut jo 200 tkm. Onhan se vanhan auton osto aina vähän tuurinkin kauppaa-ei kukaan voi varmuudella ennustaa osien kestävyyttä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17251
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

MB 220 D pumppuremontti voi tulla eteen jo 150 tkm kohdilla, mutta ei sitä mielestäni kauheasti kannata pelätä.

CDI:ssä on jo monta monta muuta vikapaikkaa, ja osat maksavat aikalailla.

Vähän niinkuin 220D pumppuongelmaa vastaava tyyppivika on vaikkapa imusarjan läppien irtoaminen, se taitaa tulla vastaan joka CDI:ssä, ja joskus aika vähilläkin kilometreillä, ja korjaus maksaa useita satoja euroja
(tänään tein yhteen -99 väykkyyn, loppusumma reilut 700 € jossa oli 35 € termostaatti + vaihto mukana.)

Toki CDI kulkee erilailla kuin 220D.

Muuten, 2000 vuosimallin ässämersut umpiot maksavat 2952 € / pari. :wink:
wiimax.fi
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

tt kirjoitti:
Tietysti koko jakopää vaihdettiin autoliikkeen laskuun oston jälkeen ennen viimeisen mahdollisen osan vaihtoa. Moniurahihna paloi 2 kertaa parin viikon sisällä. Lopulliseksi syyksi paljastui edellisen omistajan vaihtama isompi tarvikelaturi ja vääränlaisella pyörällä. Mutta onpahan uutta osaa keulalla.


Koko jakopää? Olisko tuossa nyt kannattanut vaihtaa kuin se laturi ja hihnan kiristinrulla ja uusi hihna? Tai niin siinä varmaan kävikin...
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

dealer kirjoitti: täyttä essonbaaria että Mersulla ajetaan 300000 eikä ole "mitään vikaa".
Väykyn alapallot saattaa olla valmiit jo 1/10 tuosta kilometrimäärästä - jollain muulla merkillä ajaa sen 300000 ettei tarvitse vaihtaa niitä alapalloja.
Heikkoja kohtia Mersusta löytyy niin ettei niitä hetkessä luetella, eikä ole tässä tarkoituskaan, esimerkin verran vain.
Menee kyllä ohi keskustelun, mutta miten alapallot ei muka kestä kuin 30 000km.
Mulla on 96 vuoden väyrynen, ajettu 200 000tkm ja sielä on luultavasti alkuperäiset pallot paikoillaan, no varmaa on että niillä on ajettu noin 80 000 tkm itsellä ja mitään kolinoita ei niistä tule. Ainut mitä olen vaihtanut , ne kallistuksen vakaajan välitangot.
Luulen että monella korjaamolla pistetään pallotkin vaihtoon sen välitanko-kolinan takia, joka muistuttaa juuri alapallon lonksetta kevyissä kuopissa.Kerran kävin eräällä nimeltä mainitsemattomassa liikkeessä kyseleen apua kun keulapää kolisi ja auto oli outo vielä minulle. Korjaamolla olisi auliisti pistetty alapallot sekä yläpallot eli koko ylätukivarsi (500 € kiitosh), mutta päätin sitten etsiä vian itse ja ja löysinkin niistä välitangoista.
Tai sitten täytyy olla jotain tarvikeliikkeen 9,90 € alapalli niveliä ,jotka ei kestä kuin 30 000km.
En tiedä, minusta nuo alapallot ei ainakaan ole väyrysen heikko kohta.
tt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Su 07.12.2003 21:58

Viesti Kirjoittaja tt »

TimoJ: Meille aika sama, liikkeen huolto ehdotti muiden osien vaihtoa ja vaihtoi kaikki omaan laskuunsa, viimeiseksi jätti laturin rullan vaihdon, minkä yhteydessä huomattiin tarvikelaturi. Lopulta ostettiin entisen omistajan hyllystä alkuperäinen laturi takaisin ja paikalleen, sekin sopivaan hintaan.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17251
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Tai sitten täytyy olla jotain tarvikeliikkeen 9,90 € alapalli niveliä ,jotka ei kestä kuin 30 000km.
En tiedä, minusta nuo alapallot ei ainakaan ole väyrysen heikko kohta."

TimoJ, kyllä ne alapallot ovat W210 heikoimpia kohtia, samoin kuin mainitsemasi kallistuksenvakaajan päätytangot.

Todellakin jo 30000 km lukemilla
(siis autolla ajettu 30000 kaikenkaikkiaan)
on jouduttu vaihtamaan, eivätkä alapallot ole siinä vaiheessa "tarvikeosia" kun niitä takuuseen vaihdellaan.

Alapalloja ja ylätukivarsia ei vaihdeta elleivät nivelet ole väljät, kierrä kaukaa korjaamot jotka ehdottavat terveiden osien uusimista.
:evil:
wiimax.fi
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

tt kirjoitti:TimoJ: Meille aika sama, liikkeen huolto ehdotti muiden osien vaihtoa ja vaihtoi kaikki omaan laskuunsa, viimeiseksi jätti laturin rullan vaihdon, minkä yhteydessä huomattiin tarvikelaturi. Lopulta ostettiin entisen omistajan hyllystä alkuperäinen laturi takaisin ja paikalleen, sekin sopivaan hintaan.
Mietin vaan, kun sanoit että koko jakopää meni uusiksi. No se jakopää on eriasia kun se moniurahihna mikä pyörittää sitä laturia ja muita ulkoisia apulaitteita.
Mut ei kai sillä tosiaan ole väliä vaikka haluavat pistää jakopään remonttiin laturin takia, kun ei itse tarvitse maksaa. Sehän on kaikkien etu. Sinä saat varman auton ja liike varmistuu että ostajalle jää hyvä mieli
.
Ajattelin vaan oikaista mahdollisen väärinkäsityksen, ettei lähde huhua liikkeelle että mersussa on heikko jakopää.
Sitähän jauhettaisiin siellä essolla seuraavat 35 vuotta.
:D
tt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Su 07.12.2003 21:58

Viesti Kirjoittaja tt »

Eikä itseasiassa ole oma auto vaan vanhempieni. Ja sanoin virheellisesti jakopääksi hihnalla pyöritettäviä rullia, asia kuitenkin varmaan selvisi. Sanotaan vielä kerran että liike epäili hihnan polttajaksi viallisia rullia ja jätti viimeiseksi vaihdettavaksi rullaksi laturin rullan, minkä yhteydessä huomattiin vaihdetuksi isompi tarvikelaturi sekä siihen vääränlainen hihnapyörä.

Ja kyllä, eikös mersuissa ole volkkarin jakopää ja sekin on valmistettu jaguaarin tehtaalla Pohjois-Ruotsissa Brasilialaisella työvoimalla. Essonpaarissa kertoivat vielä että mersun jakopää on hoidettu paalinarulla, ei tarvitse vaihtaa ketjua.
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

pakko todeta...omallani 220d -96 olen nyt melko tasan kolmen vuoden aikana paukutellut reilun 200 000 km.

Varsinaista VIKAA ei kai kertakaan, sitten vaihtoon menneitä osia; kaikki jouset kertaalleen, iskunvaimentimet (kaipaavat uusimisen taas), etujousten kupit hitsattiin uudelleen koppaan kii. Narinaheloja ja alapalloja eteen samoin kuin koiralinnunluita voi pitää taskussa aina reissatessa, niitä kuluu.

SRS-valo piti käydä kuittaamassa kun hölmöilin polttimoita vaihtaessani. Ja vinkkinä; parkinpolttimot ym. kerralla koko rivi uusiin kun yksi palaa niin säästyy kolmen kuukauden rumbalta kun aina kiiluu häiriöpolttimo aamuyöllä kun starttaa...

Samoin kuin ed. ostan seuraavaks uudemman, vielä vuosi tällä korkeintaan ja sitten nollanelkku tai -vitonen eemeli samaan rumbaan.
mbe220d
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Pakko heittää tähän väliin kommentti mersun kestävyydestä,näin taksimiehenä.

Alkaa kilometrit lähestyä jo 700 000 omassa ceessä :lol:
350t. kesti vasen alapallo ennenkuin vaihdettiin,oikea laitettiin
sit jossain alta 500t.

Sain aikoinaan hyvän vinkin olla kääntämättä ohjausta paikoillaan,se
tuntuu jeesaavan kestävyydessä.

Dealer on oikeassa tuon imusarjan läppien jumiutumisesta ja nokeentumisesta :twisted: huono keksintö,kallis korjata vaikka
itse tekisi.

Mutta kaiken kaikkiaan aivan loistava peli.
C220 CDI vm.2000
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Osaksi tottakin

Viesti Kirjoittaja Noname »

Ihan tottahan se on että jos kilsoja on jo yli 300 tkm mittarissa niin aivan varmasti osaa alkaa tulla vaihtoikään, mutta kyllä mersulla silti vielä matkaa voi jatkaa melko huoletta.

Jos tyyppiviat on juuri korjattu niin autohan kannattaa pitää itsellä.

Täytyy ihan ihmetellä miten pienillä korjauksilla tuo oma kulkine on mennyt pahasta maineesta huolimatta. Tosin tyyppiviat on korjattu ennakkoon pois 8)

Uskallan väittää että Mersu on teknisesti aika pitkälle hyvin suuniteltu ja toimiva auto. Hyvä ajaa ja ennenkaikkea laadukkaan tuntuinen verrattuna moneen muuhun. Käykääpä kokeilamassa jotain muuta niin kyllä se Mersu vaan on niin turvallisen tuntuinen kun oman auton ratin taakse palaa. :wink:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Vastaa Viestiin