Ikuisuus projekti 300ce-24v

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Lepisto kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti: Mutta minkä minä olen pistänyt huomiolle niin pakkasella varsinkaan noi ovet ei meinaa mennä kiinni sitten millään. :evil:
Joo, siitä en tiedä, meneekö itellä pakkasella vai ei. Mutta todennäkösesti ei.

Nyt ne ovet kyllä kiinni saa ja menee ihan kohtuusti, mutta huomaa kyllä eron karmilliseen... Ehkä nuo mietteeni sitten ovat oikeita, tiedä sitä. :lol: :D
Juu siis tuossain menee ovet kiinni hyvin kun on lämmintä tai sit on ikkunat auki.

Mutta kun on pakkasta esim. päälle -15 astetta niin saa taistella ovet kiinni.
Tuulihakaan ne menee mutta ei meinaa kiinni asti mennä.
Voi olla että tiivisteet jo kovettuu siinä lämpötilassa sen verran että aiheuttaa jos sen takia sen ongelman.

Liekkö muilla kuupan talviomistajilla tätä ongelmaa??
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

On! Eikä tarvii olla ihan edes pakkasta.. Lämpösessä toimii kuin junan vessa. Ärsyttävä piirre muuten noin hyvässä autossa. Hävettää paiskoa ovea kiinni julkisilla paikolla...
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Voihanrontti kirjoitti:On! Eikä tarvii olla ihan edes pakkasta.. Lämpösessä toimii kuin junan vessa. Ärsyttävä piirre muuten noin hyvässä autossa. Hävettää paiskoa ovea kiinni julkisilla paikolla...
Eli taitaa olla ominaisuus :cry: :)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Mulla autto coupessa kun käytti reilusti silikonia niihin tiivisteisiin!
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Voihanrontti kirjoitti: Hävettää paiskoa ovea kiinni julkisilla paikolla...
Erittäin hyvin sanottu. :oops: :lol:
Tomi S. kirjoitti:Mulla autto coupessa kun käytti reilusti silikonia niihin tiivisteisiin!
Aijaa, siis millälailla käytit silikonia niihin? :P
Viimeksi muokannut Lepisto, Ke 21.11.2007 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Eli tuossa joskus tutkin asiaa... Sama täällä, että jos joku ikkuna tai kattoluukku on auki ovi toimii aina. Coupen ovi sen verran iso, että aiheuttaa melkoisen ylipaineen kiinnilyötäessä. Ja kylmällä kelillä ilmeisesti tuo ikkunan tiiviste kovettuu, eikä anna myöten samanlailla kuin normaalisti. Nämä yhdessä aiheuttanevat ongelman.. nooh.. Täytyy ajatella positiivisesti! Eipähän tarvii murehtia ovenkarmien ruostumisesta!
Jaa niin, ja henkilökohtaisesti en pidä silikoonista kuin yhdessä paikassa... Tai siis oikeestaan kahdessa... Mutta käyttäkää te jos pystytte...
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Lepisto kirjoitti:
Voihanrontti kirjoitti: Hävettää paiskoa ovea kiinni julkisilla paikolla...
Erittäin hyvin sanottu. :oops: :lol:
Tomi S. kirjoitti:Mulla autto coupessa kun käytti reilusti silikonia niihin tiivisteisiin!
Aijaa, siis millälailla käytit silikonia niihin? :P
Tuolta kolmas ylhäältä... "Silikonipuikko" :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Voihanrontti kirjoitti:Eli tuossa joskus tutkin asiaa... Sama täällä, että jos joku ikkuna tai kattoluukku on auki ovi toimii aina. Coupen ovi sen verran iso, että aiheuttaa melkoisen ylipaineen kiinnilyötäessä. Ja kylmällä kelillä ilmeisesti tuo ikkunan tiiviste kovettuu, eikä anna myöten samanlailla kuin normaalisti. Nämä yhdessä aiheuttanevat ongelman.. nooh.. Täytyy ajatella positiivisesti! Eipähän tarvii murehtia ovenkarmien ruostumisesta!
Jaa niin, ja henkilökohtaisesti en pidä silikoonista kuin yhdessä paikassa... Tai siis oikeestaan kahdessa... Mutta käyttäkää te jos pystytte...
Jees, eli vikaa ei siis ole ovissani. Mietinkin ettei voi olla, ainakaan ovissa, koska eivät ole yhtään väljät, ja myöskin auto on täysin ryhdissään korinkin osalta. Eipä tässä sitten mitään, täytyy sopeutua hienoon ominaisuuteen. :wink: :D

Ei ainakaan tulevaksi talveksi tarvi ostella silikoneja, ainakaan autooni, kun ensi kesänä vasta auto liikenteeseen. :P
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Moni pistää silikoonia, mutta olen kuullut että tiivisteet kannattaa käsitellä jäähdytysnesteellä..
220.128 Black Mirror
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Vainiin, voihan sekin hyvää ainetta olla. Tuon linkin silikoni on ainakin suoraan tarkoitettu auton ikkunoiden tiivisteille jne.. Pitäs kai ainakin toimia sit. :P :P
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sen verran että tuo jäähdytinneste toimii kyllä!
Ja tuosta silikonin käytöstä sen verran jos meinaatte autoonne maalata niin en suosittele silikonin käyttöä.

Mut nämä vesiohenteiset maalit ei ole niin nuukia silikonista kun liukkarimaalit.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Jeps jeps.

Ja taas on tullut se aika vuodesta, jolloin ilman lunta on aivan älyttömän pimeä. Noh, otin autoa tallista pihaan tuossa pimeällä, ja kuinka ollakkaan, 1 mittariston valo ei toimi ja keskikonsolin lämmönsäätö rullien valot ei toimi, eikä niiden muutamien muunkaan siinä keskikonsolissa...

Pitäis varmaan laittaa ne kuntoon, jotta kesällä sitten yö ajeluilla näkee laittaa vähän vilposemmalle puhallukselle, kun joutuu noita kuumia kyytiläisiä kyytsään kuitenkin. :lol: :wink: (vai joutuuko?)

No kuitenkin, pyytäsin teiltä nyt sitten apua näiden polttimoiden vaihtoon, mikäli sielä polttimot on mennyt? Joutuuko koko keskikonsolin purkaan, että saa niihin rulliin ja niihin pyöriviinsäätö juttuihinkin vaihdettua polttimot? Entä tuo mittariston 1 valo? Koko mittaristo ilmeisesti irti? (se pitää kyllä muutenkin ottaa irti, jotta voin korjata kierroslukumittarin)...

Kiitoksia kaikille vaivautuneille.
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Purkamaan joutuu.
Rullien säätö vaatii ainakin sen paneelin purkua ja se ei kuitenkaan ole vaikee homma. (no ainakaan mun mielestä)

Ja mittaristo irti ja uudet polttimot.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

No niimpä tietenkin, no onhan tässä vielä huhtikuuhun asti aikaa purkaa ja kasata. :wink:

Mitenkähän tuota keskikonsolia sitten lähtis purkamaan tuosta? ilmeisesti ensimmäisenä ne puu-paneelit irti, mutta miten? Saako niitä koskaan enään takasin hyvin? :D
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

hmm en tiedä mitä paneleita olet irrottamassa mutta jos haluat etupanelin irroittaa missä on esim lämmönsäätö, niin revi lämmönsäädön namikat pois, lähtee vetämällä, alta paljastuu ns mutterit, poista ne. sitten alhaalla taisi olla kaksi reikää missä on ristipääruuvit, poista ne. Uudemmassa ei taida olla noita ristipääruuveja. Ainakaan dieselissäni ei ole, mutta taas coupessa on. Näkyvät mankan lähettyvillä. Nämä kun olet tehnyt, niin Paneli on irroitettu.

Keskikonsolin alapaneli lähtee siten, että raota mattoa säilytyskolossa, niin alta paljastuu ristipää ruuvvi. Poista tämä. Tämän jälkeen poista automaattivaihdevalitsimen kehys. Tämän jälkeen paneli on irti. Lähtee vetämällä ja nostamalla samanaikaisesti takapenkkeihin nähden. HUOM! jos sinulla on samanlainen säilytysboxi kuin minulla kyynernojan alla, niin irroitus on hivenen erinlainen. Avaa boxin kansi ja kun katsot niin pohjalla on kaksi ristipää ruuvia poista ne, niin tuo boxi jo lähtee irti, ja tämän alta paljastuu tuon puupanelin kiinnitysruuvi, kyseinen ristipää ruuvi.

tämän jälkeen kun nämä on riisuttu, niin tulee näkyviin tuhkakupin pultit myös, jos haluat tarvittaessa irroittaa myös sen.
220.128 Black Mirror
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Kryptonite kirjoitti:hmm en tiedä mitä paneleita olet irrottamassa mutta jos haluat etupanelin irroittaa missä on esim lämmönsäätö, niin revi lämmönsäädön namikat pois, lähtee vetämällä, alta paljastuu ns mutterit, poista ne. sitten alhaalla taisi olla kaksi reikää missä on ristipääruuvit, poista ne. Uudemmassa ei taida olla noita ristipääruuveja. Ainakaan dieselissäni ei ole, mutta taas coupessa on. Näkyvät mankan lähettyvillä. Nämä kun olet tehnyt, niin Paneli on irroitettu.

Keskikonsolin alapaneli lähtee siten, että raota mattoa säilytyskolossa, niin alta paljastuu ristipää ruuvvi. Poista tämä. Tämän jälkeen poista automaattivaihdevalitsimen kehys. Tämän jälkeen paneli on irti. Lähtee vetämällä ja nostamalla samanaikaisesti takapenkkeihin nähden. HUOM! jos sinulla on samanlainen säilytysboxi kuin minulla kyynernojan alla, niin irroitus on hivenen erinlainen. Avaa boxin kansi ja kun katsot niin pohjalla on kaksi ristipää ruuvia poista ne, niin tuo boxi jo lähtee irti, ja tämän alta paljastuu tuon puupanelin kiinnitysruuvi, kyseinen ristipää ruuvi.

tämän jälkeen kun nämä on riisuttu, niin tulee näkyviin tuhkakupin pultit myös, jos haluat tarvittaessa irroittaa myös sen.
Ai että, kyllä olis oppipoika aivan lirissä ilman tälläisiä neuvoja. Erittäin suuret kiitokset, kun jaksoit vaivautua opettamaan. Näillä todella hyvillä ohjeilla saan todennäkösesti irrotettua sen keskikonsolin 'yläpaneelin' jossa on nuo lämmönsäätimet ja muut härpäkkeet, ellen sitten ole tarkoitettu lukiota käymään. :D 8)

Kiitos ja kumarrus.
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No tuossahan ne ohjeet tulikin.
Unohtu vaan kertoo.

Ne lämmönsäädön polttimot muistaakseen tais vaan huikanvaikee olla saada pois kun ovat muistin mukaan syvennyksessä.

Ja koko paketin saat pöydälle kun otat sen kappaleen kokonaan irti (lämmönsäätö juttu siitä paneelin takaa).
Sen takana on pistoke ja tais vielä olla parilla ruuvvilla varmistettu reunoista.

Kyllä se kohtuu helppo on vaihtaa kun saat sen puupaneelin vaan edestä pois.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Joo yritetään. Kiitoksia myös sulle. 8)

Huomenna tossa aamupäivällä varmaankin rupeen sitten purkaan tota keskikonsolia, että saa sitten nähdä miten käy. Tuun vinkuun täältä taas kerran ohjeita, jos ei onnistu. :oops: :roll: :D
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Noniin, nyt on sitten tuon keskikonsolin ylempi osa irrotettuna. Tuli tässä mieleen, kun puhaltimen (lämmittimen vai mikä seon) ne 2 pyörivää säätönapiskaa lähti vetämällä irti, ja niiden takaa löytyi sitten polttimot. Aivan älyttömän pienet polttimot. Minkähän tehosia nämä polttimot ovat? Löytyyköhän ihan tavalliselta huoltoasemalta näitä polttimoita?

Sitten seuraava kysymys, puhaltimen säätönapiskoiden vieressä kun on ne lämmönsäätörullat molemmin puolin, eikös niissäkin pitäisi palaa valo? Mulla kun ei tällä hetkellä pala, enkä saanut niitä mitenkään irti, mutta niiden rullien vieressä oli myös molemmille oma polttimo, eli valaiseeko nämä polttimot sitten nuo rullat?

Eli kun otti sen puu-paneelin pois, löytyi 4 polttimoa, ilmeisesti 2 puhaltimen säätönapiskoille ja 2 lämmönsäätörullille?

Ovatko nuo kaikki polttimot saman tehoisia? Niissä kun ei tahtonut oikein mitään lukea, taino luki, mutta ei mitään mistä olisi saanut selvää. :D :D :roll: :P
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

No niin, olet jäljillä kuomaseni :wink: . Eli polttimot on 0,4W matta. (tai 0,36W, ei sillä niin väliä). Mutta älä laita sinne niitä 1,2W:sia, mitkä on fyysisesti ihan saman kokoisia ja menevät heittämällä paikalleen. Voi ruveta muovit sulamaan. (no, ei tämäkään mikään absoluuttinen totuus ole, itelläkin on siellä lämmönsäätörullissa nuo 1,2:set ja se täytyy vaan huomioida kun säätää valojen kirkkautta, mutta varma on varmaa, joten suosittelen vakavasti noita pienempiä). Voi olla vaikea löytää ihan huoltoasemalta...

Lämmönsäätörullissa todellakin kuuluu palaa valo, joka tulee sinne prismojen kautta, jotka sinulla onkin jo esillä. Älä siis yritä irrottaa itse rullia. Prismojakaan ei tarvitse irroittaa, vetää vaan lampun sieltä pois ja laittaa uuden tilalle :idea: .

Sen lampun pois saamiseen on sitten vähän eri kikkoja. Itse oon saanu sen siten, että kuivilla (rasvattomilla) sormenpäillä ottaa siitä päästä kiinni ja VAROVASTI vähän lirputtaa sivusuunnassa ja sitten nyppäsee ulospäin. Jotkut käyttää kumiletkua, jonka pujottaa sen lampun päälle ja sillä irrottaa. Varmaan toimii, mutta jos sellaista ei nyt ole käsillä...
Älä kuitenkaan käytä mitään pihtejä, lasi hajoaa helposti ja sitten joudut purkamaan paljon enemmän saadaksesi kannan ulos. Kyllä se sieltä tulee...

Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j.a »

sen verran vielä ovista,että avaa ikkunaa hiukan ni menee hyvin kiinni. Jossain jenkki raudoissa on ko ominaisuus vakiona :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

JuriPotkuri kirjoitti:No niin, olet jäljillä kuomaseni :wink: . Eli polttimot on 0,4W matta. (tai 0,36W, ei sillä niin väliä). Mutta älä laita sinne niitä 1,2W:sia, mitkä on fyysisesti ihan saman kokoisia ja menevät heittämällä paikalleen. Voi ruveta muovit sulamaan. (no, ei tämäkään mikään absoluuttinen totuus ole, itelläkin on siellä lämmönsäätörullissa nuo 1,2:set ja se täytyy vaan huomioida kun säätää valojen kirkkautta, mutta varma on varmaa, joten suosittelen vakavasti noita pienempiä). Voi olla vaikea löytää ihan huoltoasemalta...

Lämmönsäätörullissa todellakin kuuluu palaa valo, joka tulee sinne prismojen kautta, jotka sinulla onkin jo esillä. Älä siis yritä irrottaa itse rullia. Prismojakaan ei tarvitse irroittaa, vetää vaan lampun sieltä pois ja laittaa uuden tilalle :idea: .

Sen lampun pois saamiseen on sitten vähän eri kikkoja. Itse oon saanu sen siten, että kuivilla (rasvattomilla) sormenpäillä ottaa siitä päästä kiinni ja VAROVASTI vähän lirputtaa sivusuunnassa ja sitten nyppäsee ulospäin. Jotkut käyttää kumiletkua, jonka pujottaa sen lampun päälle ja sillä irrottaa. Varmaan toimii, mutta jos sellaista ei nyt ole käsillä...
Älä kuitenkaan käytä mitään pihtejä, lasi hajoaa helposti ja sitten joudut purkamaan paljon enemmän saadaksesi kannan ulos. Kyllä se sieltä tulee...

Terv. Juri
Nonniin, kylläpäs on auttavia käsiä näin joulun alla, hienoa! Kiitän.

Joo, elikkä sain jo nuo polttimot irrotettua, ihan sormia avuksi käyttäen lähti tosi helposti. 8) Ja nuo rullien valot, siis se polttimo on ilmeisesti siinä rullan vieressä, jotka jo sainkin irti myös.

Taiankin sitten suoraan jättää nuo huoltoasema vaihtoehdot käyttämättä, ja mennä tuohon liikkeeseen Nokian keskustassa, joka myy kaikenlaisia komponentteja mm. piirilevyihin ja sulakkeista polttimoihin hitosti erilaisia. Toivotaan että sieltä löytyy, notta saan valot palamaan. :wink: Eli 0,4W matta polttimoita lähden siis metsästämään.

Erittäin paljon kiitoksia teille kaikille, ja hyviä joulun ja uudenvuoden odotuksia! :wink:

Päivittelen tätä taas, kun saan asioita hoidettua. :D
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

j.a kirjoitti:sen verran vielä ovista,että avaa ikkunaa hiukan ni menee hyvin kiinni. Jossain jenkki raudoissa on ko ominaisuus vakiona :D
Joo, huomasin tuon, että ikkunaa raottamalla menee hyvin kiinni. Noh, kyllä se ihan ok:sti menee kiinni, kunhan sen oven _laittaa_ kiinni eikä _lyö_ kiinni. :wink:
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

eipä oo itellä koskaan tullu vastaan että tarvis paukutella kiinni
Merseedespents
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Noniin, tässä parin viikon sisällä pitäis tuolta Kl-varaosista lähteä hakemaan nuo 3,6w lasikanta polttimot (matta pintaiset, eiköhän sieltä löydy). Tuossa samalla mietiskelin, että ei ole hirveen hienoa lähtee täältä Nokialta Tampereelle vain noiden 4:n polttimon takia, joten päädyin siihen ratkasuun että ostan sieltä seuraavat osat:

4 polttimoa, konepeltiin äänieristeen(vai mikä eriste siinä on, joka tapauksessa ostan koska se on rikki), bensansuotimen, öljynsuotimen, ilmansuodattimen.

Ajattelin tehdä pientä "yleis" huoltoa nyt samalla ennen kesää. Sitten tarvii käydä vielä kaikki öljyt vaihdatuttamassa jossakin.

Tällästä tällä kertaa. :)
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Noniin, huomenna sitten käyn tuolla KL varaosilla hakemassa edellä mainittuja osia autooni, mutta jätän tuon äänieristeen konepellille ostamatta.

Sellanen juolahti mieleen, kun kattelin noita vanhoja lasikanta polttimoita, jotka otin irti keskikonsolista, että ne eivät kyllä näytä mattapintaisilta... Täällä tais olla puhetta, että _pakko_ olla mattapintaiset polttimot, muuten polttaa säätimet ympäriltä? :roll:
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kojetauluun missä on ne ilmaräppänät (säätörulla) niin niihin laitoin ihan ledit palamaan.
Kestää pitempään ja on ihan kivan näköset.

Niitä saa suoraan käypäsiä (12V) joistain varaosaliikkeistä.
Omaan ostin varaosamaailmasta.

Mutta ne ei käy joka paikkaan kun ledissä valo suuntautuu yhteen suuntaan niin ei välttämättä valaise niin kun pitäisi.

No on mullakin niitä kirkkaita ja ei ole vielä palanu mikään paikka mut wateista on nyt tiedä sanoo.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Niin, muistaakseni noi matta (lämpösuojatut) on niitä o,4 wattisia. Kirkkaat 0,36w käy yhtä hyvin. Varoitus koski niitä kirkkaita 1,2 vattisia...

Terv Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

JuriPotkuri kirjoitti:Niin, muistaakseni noi matta (lämpösuojatut) on niitä o,4 wattisia. Kirkkaat 0,36w käy yhtä hyvin. Varoitus koski niitä kirkkaita 1,2 vattisia...

Terv Juri
Oorrait, ymmärsin siis pikkusen väärin, mutta ostin nyt nuo mattapintaiset 0,4w ja laitoin kiinni. Ihan riittävästi nekin nyt valaisevat noita näppäimiä, itseasiassa ihan yhtä kirkkaat niistä valoista tuli, kun muissakin näppäimissä on. Vanhat oli siis kirkkaat, uudet nyt mattapintaiset.

Tuli myös ostettua selkännojaan uusi säätörulla, kun verhoilija rikkoi vanhasta jonkun osan, ei pysynyt enään kiinni tuo rulla penkissä.. Nyt on sekin sitten kunnossa.

Myös ilmansuodin, polttoaineen suodin ja öljyn suodin tuli ostettua. Lisäksi ostin vielä eteen ja taakse matalimman jousien säätökumit. En tiedä vaihdanko niitä, ainakin eteen varmaan vaihdan, saapi nähdä.
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Nykyisin ne polttimot on 0,5 wattisia veholla,kävin nimittäin eilen ostamassa,2 kpl alennuksineen 5 € :shock:
Lämmönsäätörullille menevä polttimo on syvennyksessä,mutta se kirkas muovinen"prisma",lähtee helposti pois,jolloin polttimo on helppo vaihtaa.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Vastaa Viestiin