Katalysaattorin kesto
Katalysaattorin kesto
Kuinka kauan on teillä nuo katalysaattorit kestäneet? Entä onko kellään kokemusta noista tarvikekateista (myydään esim. motonetissa ja biltemassa). Katselin tuossa mersun omaa kattia omaani niin hinta pyöri 500-550€ tietämillä. Sillä rahalla kun saisi noita tarvikemalleja 5-6 kappaletta auton alle.
Ja sitten vielä loppuun vielä että jos teillä on 2 litran bensavehkeitä niin kauankos tuo 0-100km/h teillä kestää? Oman pitäisi tehtaan arvojen mukaan mennä 13.5s, mutta yleensä 20s luokkiin menee vaikka kuinka polkee... Tuli vaan mieleen että ahdistaakohan putkistossa joku paikka, vai onko ajan hammas syöny tehoja tuosta vehkeleestä... Kaasari/imupuolen pitäisi olla tip top kunnossa, kun on ihan kahteen kertaan merkkiliikkeessä ne säädetty.
Ja sitten vielä loppuun vielä että jos teillä on 2 litran bensavehkeitä niin kauankos tuo 0-100km/h teillä kestää? Oman pitäisi tehtaan arvojen mukaan mennä 13.5s, mutta yleensä 20s luokkiin menee vaikka kuinka polkee... Tuli vaan mieleen että ahdistaakohan putkistossa joku paikka, vai onko ajan hammas syöny tehoja tuosta vehkeleestä... Kaasari/imupuolen pitäisi olla tip top kunnossa, kun on ihan kahteen kertaan merkkiliikkeessä ne säädetty.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Kyllä jos koneessa on muuten säädot kohdallaan niin katalysaattori kestää useita satojatuhansia kilometrejä mutta esim. sytytyshäiriöt särkee katalysaattorin jopa muutaman kymmenen kilometrin matkalla. On ihan omakohtaisia kokemuksia, moottorinpesun jälkeen kävi vajailla ja toinen katti meni paskaks.
Tarvikekatit toimii ihan siinä missä alkuperäinenkin.
Tarvikekatit toimii ihan siinä missä alkuperäinenkin.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
SECissä kesti katalysaattorit 290.000km ja 16vuotta. Tilalle vaihdettiin rosteritputkistot ja vanhat katit meni vielä kaverille varaosiksi täysin kunnossa olevina ja tomivina. Jotta kyllä ne kestää.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Re: Katalysaattorin kesto
190E kat vm. 1990 reilut 300000 ajettuna meni noin 12,1 0-100 km/h yhden hengen kuormalla ennen turbon asennusta.sundiz kirjoitti:Ja sitten vielä loppuun vielä että jos teillä on 2 litran bensavehkeitä niin kauankos tuo 0-100km/h teillä kestää? Oman pitäisi tehtaan arvojen mukaan mennä 13.5s, mutta yleensä 20s luokkiin menee vaikka kuinka polkee...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Tuo puhdistus vissiint tarkoittaa katin sisuksie puhdistamista? Mitenkäs se tehdään? Vaikuttaako tuo puhdistaminen putkiston virtaavuuteen paljonkin?jopi62 kirjoitti:itsellä noista tarvikekateista vain huonoja kokemuksia. ensinnäkin ei pystynyt puhdistamaan niin hyvin kuin piti ja toiseksi ostan mieluummin sen alkuperäisen. voi tietysti olla vain minun huonoa tuuriakin.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
lähinnä kirjoitin noin yleensä noista kateista. multa hajos eräästä autosta kovan pamauksen saattelemana tuo katalysaattori. noh, uusi olisi ko autoon maksanut noin tuhat euroa. näin ainakin väittivät. soitto paikalliseen tarvike/ pakoputki liikkeeseen ja asennettuna 500 euroa. lupasivat että toimii mutta ei toiminut ei. noin 50 kilometrin jälkeen syttyi aina tuo lambda/ moottorin häiriö valo. yrittivät sitä korjatakkin ko liikkeessä mutta eivät saaneet sitä ikinä toimimaan. hyvää palvelua. noh, ostin sitten 150 euroa maksavan katin purkaamolta ja toimii. onhan nuo tarvike mokkulat aivan lapsellisen näköisiä kin verrattuna alkuperäiseen. mutta jos jollain toimii niin hyvä näin.
Kuitenkin katti valmistajia mailmassa on 2-3... JM jolla markkinaosuus koko mailmasta tyyliin yli 2/3, ja se käsittää käytännössä kaikki länsimaiset autovalmistajat ja tavaratoimittajat.
Tekeeköhän ne kuitenkin eri laatua? Taino viimeistelyhän tietty... Omassa audi "tarvike-katti" (ks. motonet-topic) ei oo alkuperäiseen verrattuna yhtään mitään eroa ulkoisesti tai toiminnaltakaan. Ainoa ero on 3x halvempi hinta. Eihän siinä tietenkään ole V.A.G. leimoja ja sarjanumeroita... Mutta ei se minua haittaa.
Tekeeköhän ne kuitenkin eri laatua? Taino viimeistelyhän tietty... Omassa audi "tarvike-katti" (ks. motonet-topic) ei oo alkuperäiseen verrattuna yhtään mitään eroa ulkoisesti tai toiminnaltakaan. Ainoa ero on 3x halvempi hinta. Eihän siinä tietenkään ole V.A.G. leimoja ja sarjanumeroita... Mutta ei se minua haittaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Mitenkäs tuo on mahdollista. Mistä se elektroniikka tietää onko siellä katalysaattori vai ei? Lambda-anturihan on yleensä ennen kattia ja systeemi toimii vaikka katin heittää hevon kuuseen. Päästöarvot ei tietenkään ole kohdallaan. Mullakaaan ei nyt ole omassa Mersussani katteja ollenkaan ja ei kyllä pala mitkään häiriövalot.jopi62 kirjoitti: lupasivat että toimii mutta ei toiminut ei. noin 50 kilometrin jälkeen syttyi aina tuo lambda/ moottorin häiriö valo. yrittivät sitä korjatakkin ko liikkeessä mutta eivät saaneet sitä ikinä toimimaan
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
en ole noiden sielun elämään enemmin perehtynyt, mutta kyseisessä autossa oli tunnistimet katin molemmilla puolilla eli edessä ja takana. takimmainen herjasi.juhape kirjoitti:Mitenkäs tuo on mahdollista. Mistä se elektroniikka tietää onko siellä katalysaattori vai ei? Lambda-anturihan on yleensä ennen kattia ja systeemi toimii vaikka katin heittää hevon kuuseen. Päästöarvot ei tietenkään ole kohdallaan. Mullakaaan ei nyt ole omassa Mersussani katteja ollenkaan ja ei kyllä pala mitkään häiriövalot.jopi62 kirjoitti: lupasivat että toimii mutta ei toiminut ei. noin 50 kilometrin jälkeen syttyi aina tuo lambda/ moottorin häiriö valo. yrittivät sitä korjatakkin ko liikkeessä mutta eivät saaneet sitä ikinä toimimaan
Näytti Mufflexin yleiskatti olevan tarvikeliikkeessä 106e ja mitä noista bilteman omista olen lukenut niin ihan soivia pelejä.
Saahan noita katteja ihan "kisakäyttöön" tarkoitettuja eli koot 2.5" ylöspäin ja yleismallisia noin 100e hintaan eli mitä järkeä ostaa alkuperäistä 400-500e hintaan?
http://www.a-alt-avgassystem.fi/index.htm
Saahan noita katteja ihan "kisakäyttöön" tarkoitettuja eli koot 2.5" ylöspäin ja yleismallisia noin 100e hintaan eli mitä järkeä ostaa alkuperäistä 400-500e hintaan?
http://www.a-alt-avgassystem.fi/index.htm
vw golf variant -97,vw vento -96.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ainut ongelma lienee sen orkkis katin muoto ja tietysti vrtaus pitäisi olla riittävä tuolle tarvikkeelle.benny kirjoitti:Myydäänkö noita tarvike katteja ihan normaaleissa varaosa liikkeissä? Kun näkyi tuohon omaan kulkuneuvoon kl:llä maksavan katti 980e niin olishan tuossa huomattava säästö jos tommosen 100 ecun katin löytäs.
Orkkis kattiin tulee ja lähtee kahdella putkella.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Totta tuokin. Ei inspaa oikeen tonnia satsata kattiin.sooppa kirjoitti:Valitsee katin pituuden mukaan ja haarottaa 2-1 tulon ja lähdön, tarvikekattejahan saa ainakin 3" reijällä.
Ainakin noita mufflexin katteja saa ihan autotarvikeliikkeestä.
Ei todellakaan kannata mitään 1000e katteja ostaa.
Jos vielä resurssit on loppu pätkä valmistaa ite niin noin se kannattais tehdä jos ei halua pysyä alkuperäisessä.
Virtauksissa saa vaan kattoo että riittää kyseiselle myllylle ettei ahdista.
No kun toi kuluu mulla puhki niin viskaan helvettiin koko kissan
(ottaa ekanan joka paikkaan kiinni)
Riippuu kyllä siitäkin että riittääkö arvot enää sen jälkeen?
Katastus ukin mukaan sen sais tosta poistaa mutta pitäis tietyt arvot vielä läpäistä.
No onneksi ei ole vähäpäästöinen.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Niin sekin kävi myös mielessä mutta taas tilanpuute voi tulla esiin että mahtuuko ne kaksi sinne kun ei siellä muutenkaan hirveästi tilaa ole.Sergey kirjoitti:Joo ja voihan sinne alle laittaa kaks pienempää rinnakkain, molemmille putkille oma.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Älkää hyvät ihmiset turhaan vaihdelko katteja. Entisenä EPA labran vastaavana uskallan väittää ja tiedän kokemuksesta, että kattien ikää voi hyvin venyttää ajamalla katit kuumiksi jolloin ne 'syttyvät' ja rupeevat toimimaan tehokkaasti.... juuri ennen savumittausta. Vanhat katit hiljalleen menettävät 'syttyvyytensä' / sisäisen hehkun koska autoilla ajetaan liian hissukseen ja kylmissä olosuhteissa vielä. Kattiostoa voi hyvin välttää pitkän aikaa.
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
Silleen mä mun ex-volkkarin katin sain vielä katsastuksesta läpi. Pakokaasutestiä ennen hirmu rallitus ja sit heti mittari kiinni, heti nolla-lukemat, mutta tyhjäkäynnillä kun auto seisoi 10min, alkoi taas lukemat nousemaan. Hyvä ja tunnettu kikka, ja toimii jopa 3-4 vuotta
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021