Sopiva turbo 606 koneeseen.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
maza300tdt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 04.09.2007 15:25
Paikkakunta: Satakunta

Sopiva turbo 606 koneeseen.

Viesti Kirjoittaja maza300tdt »

Moikka.

Minulla on rakeinteilla 606 dieselmoottori ja tarkoituksena saada katukäyttöön riittävä määrä tehoa. (+350 hp). Auton myös olisi kiva olla ilman mahdottomia viiveitä(tyyliin HX50) eli siinä olisi vielä ajomukavuuttakin jäljellä. Tällä hetkellä alkaa turboa ja pakosarjaa lukuunottamatta osat olemaan koossa. Eli konstruktio tulee olemaan seuraava.....
606 moottori (603:n mekaaninen pumppu isoilla tapeilla)
722.3 automaatti (vahvistettu) kevyempi vetolevy.
600x300x100 cooleri 3" ahtopaineputkilla.
4" downpipe+ 3,5" putkisto.

Nyt olisi kysymyksenä mikä olisi tuohon kokoonpanoon sopivin turbo?
Turbo firmasta suositeltiin Garretin GT 40 ahdinta, mutta mahtaneeko se jäädä hieman pieneksi(kun nälkä kuitenkin kasvaa syödessä), ja onko jollain tietoa tuollaisesta yhdistelmästä 606&GT40?
Kiitoksia taas jo etukäteen.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Sopiva turbo 606 koneeseen.

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Kysele myös tuolta www.lds-turbo.com
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

En tiedä muuta sanoa, kuin ettei kannata kyllä mitään
pelivaraa ottaa siihen ahtimeen varsinkaan jos haluaa välttää
nämä "viiveet" itselleni taisi juuri käydä vähän niinku sillee.... :lol:
Avatar
janne I
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 16.05.2004 17:02
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja janne I »

Kyllähän tuommosella om606&GT40 ajelee.
Nälkä kyllä kasvaa...
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Omassa om606 holset hx40, 17 pakopesällä. Lähtee 2500 rpm jo ihan mukavasti ja tehoakin tuntuu jo jonkun verran :wink:
maza300tdt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 04.09.2007 15:25
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja maza300tdt »

hcmato kirjoitti:Omassa om606 holset hx40, 17 pakopesällä. Lähtee 2500 rpm jo ihan mukavasti ja tehoakin tuntuu jo jonkun verran :wink:
Minkäs verran tou ihan mukavasti on? Turbo firmasta juteltiin, että se riittää noin 500 hevosvoimaan, joka on itselle ainakin jo liikaakin. Eli sellainen olisi varmaankin passeli....
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

mulla oli 606+hx40+mynä+4" putki ja pelas loistavasti, 500nm 2500rpm
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
nasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ma 17.03.2008 11:33
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja nasu »

herätelläänpä hiukan tätä aihetta eli itsellä on myös tuo 606 ja sihen tarvis kait hiukan isompaa urpoa laitela onkos hx40 ja hx40s paljoo eroa tuossa heräävyydessä ym?? tarkoitus ois pästä 3 alkavaan tehotavoitteeseen ilmanerikoisia viiveitä eli kun tämä aihe itsellni hiukan hämäränpeitossa niin mikä eniten vaikuttaa tähän ahtimen heräämiseen??

kaikki tieto tervetullutta.
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......

w124 300tdt -91
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

nasu kirjoitti:herätelläänpä hiukan tätä aihetta eli itsellä on myös tuo 606 ja sihen tarvis kait hiukan isompaa urpoa laitela onkos hx40 ja hx40s paljoo eroa tuossa heräävyydessä ym?? tarkoitus ois pästä 3 alkavaan tehotavoitteeseen ilmanerikoisia viiveitä eli kun tämä aihe itsellni hiukan hämäränpeitossa niin mikä eniten vaikuttaa tähän ahtimen heräämiseen??

kaikki tieto tervetullutta.
http://www.turbotekniikka.fi/index.php? ... Itemid=148

mulla on tuollainen 40 superi (tosin bensakoneessa), en antaisi pois...

herääminen tapahtuu heti, kun se vain on teknisesti mahdollista :D

ruottalaiset on verranneet tuota superia (saabin 2 litraisessa bensakoneessa) joskus penkissä garretin gt 37 ahtimeen (tais olla vielä kuulalaakeroitu), superi heräs alempaa ja veti silti paaaaaljon ylemmäs :wink:

hyvä turbo se on tuollaiseen n. +300 hepan virityksiin, pienempiin sitten joku muu on ehkä parempi :roll:
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

606 +LDS HX50 +722.3 498hp/740nm pyöriltä, herää n. kolmessa ja jatkuu riittävän ylös
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
kalle7876
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ma 02.05.2005 17:57
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja kalle7876 »

[quote]


ruottalaiset on verranneet tuota superia (saabin 2 litraisessa bensakoneessa) joskus penkissä garretin gt 37 ahtimeen (tais olla vielä kuulalaakeroitu), superi heräs alempaa ja veti silti paaaaaljon ylemmäs :wink:

[quote]

Ja tän jutun haluisin nähdä. sano nyt vielä et saabissa oli 666hv :twisted:
käyttis 657hv 870nm 0.9bar 810009 masterpower
holset ja mp ahtimet. pakosarjan laipat yms..
www.kkdmotorsport.com
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Om605+Holset Superi+Mynä 150 445hv/626nm

Om605+Garrett gt37+Mynä 165 423hv/688nm

Noi on samasa penkisä penkattuja ja gt37 puhaltelee aikusemmi.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Vastaa Viestiin