w203 vs. w204 offset
w203 vs. w204 offset
Sopiiko siis 203 korisen vanteet suoraan 204...?
Sami
Sami
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Kyllä sopii. Omassa farkussani alla ennen -03 E.ssä olleet alumiinivanteet, ET 37. Noin 4000 km käyttökokemuksella vaan voi sanoa että jos vähemmän levittävät laittaa alle, niin ei sotke kylkeä niin helposti. Nyt tahtoo rapa lentää takasivuikkunaan asti kun eturengas hiukan heittää vaikka on läpät edessä. Pulttijako ei ole muuttunut, edelleen 5x112.
Re: w203 vs. w204 offset
Arskalle sanoisin, ei käy.sa_mmy kirjoitti:Sopiiko siis 203 korisen vanteet suoraan 204...?
Sami
Seuraavien faktojen valossa:
W203:
16" et 31
17" et 36
18" et 37
pultti 12 mm
W204:
16" et 43
17" et 47
18" et 47, jos vanne on 7,5X18
18" et 58, jos vanne on 8,5X18
pultti 14 mm
Vanne asioissa aina sama reikäjako EI tarkoita että vanne kävisi eri malleihin .
Re: w203 vs. w204 offset
No kai minä olen sitten väärässä, itse vaan olen 4000 kilsaa ajellut ja näyttää alla olevan vieläkin ja hyvin on toiminut. Viitsitkös selittää että miten nuo ET:t vaikuttaa? Itselläni vaan sellainen käsitys vaikuttaa "levittävästi" eli ulos tuloon suojan reunalle.jokilre1 kirjoitti:Arskalle sanoisin, ei käy.sa_mmy kirjoitti:Sopiiko siis 203 korisen vanteet suoraan 204...?
Sami
Seuraavien faktojen valossa:
W203:
16" et 31
17" et 36
18" et 37
pultti 12 mm
W204:
16" et 43
17" et 47
18" et 47, jos vanne on 7,5X18
18" et 58, jos vanne on 8,5X18
pultti 14 mm
Vanne asioissa aina sama reikäjako EI tarkoita että vanne kävisi eri malleihin .
Re: w203 vs. w204 offset
[quote
ET:n ollessa noinkin erilainen, auton pyöränkulmat ja säädöt muuttuvat tehtaan tarkoittamista, yleensä huonompaan suuntaan.
ET tarkoitaa sitä ,missä pyörän keskilinja kulkee pyörän napaan nähden.
Tällä hetkellä C-sarjan W204:n ET on lähempänä E-sarjaa(W211), kuin vanhemman C-sarjan W203. Rengas koot ovat kuitenkin erilaiset :
W211: 225/55R16 tai 245/45R17
W204: 205/55R16 tai 225/45R17
Toki suurempiakin voi käyttää, kun normikirjan mukaan pitää ulkokehän max 10% -/+ koossa.
W211 pultit ovat 14 mm, kuten nykyään myös W 204:ssä.
Toivottavasti tästä on muillekin renkaiden kanssa pähkäileville apua....
Kuivempia kelejä toivottaen,
foorumin seuraaja
ET:n ollessa noinkin erilainen, auton pyöränkulmat ja säädöt muuttuvat tehtaan tarkoittamista, yleensä huonompaan suuntaan.
ET tarkoitaa sitä ,missä pyörän keskilinja kulkee pyörän napaan nähden.
Tällä hetkellä C-sarjan W204:n ET on lähempänä E-sarjaa(W211), kuin vanhemman C-sarjan W203. Rengas koot ovat kuitenkin erilaiset :
W211: 225/55R16 tai 245/45R17
W204: 205/55R16 tai 225/45R17
Toki suurempiakin voi käyttää, kun normikirjan mukaan pitää ulkokehän max 10% -/+ koossa.
W211 pultit ovat 14 mm, kuten nykyään myös W 204:ssä.
Toivottavasti tästä on muillekin renkaiden kanssa pähkäileville apua....
Kuivempia kelejä toivottaen,
foorumin seuraaja
Tuossahan se parhaiten ilmenee se vanteiden ero. Saattaahan se jonkin verran vaikuttaa ajo-ominaisuuksiinkin, mutta suurempi riski on, että renkaat ottavat kaariin kiinni kun kunnolla jysäyttää mottuun, jos kovin reilusti ovat ulkona.arska kirjoitti: Noin 4000 km käyttökokemuksella vaan voi sanoa että jos vähemmän levittävät laittaa alle, niin ei sotke kylkeä niin helposti. Nyt tahtoo rapa lentää takasivuikkunaan asti kun eturengas hiukan heittää vaikka on läpät edessä.
Ei ole edes vaaraa ottaa kaariin kiinni. Alustaa pitäisi madaltaa tosi paljon.hannun1 kirjoitti:Tuossahan se parhaiten ilmenee se vanteiden ero. Saattaahan se jonkin verran vaikuttaa ajo-ominaisuuksiinkin, mutta suurempi riski on, että renkaat ottavat kaariin kiinni kun kunnolla jysäyttää mottuun, jos kovin reilusti ovat ulkona.arska kirjoitti: Noin 4000 km käyttökokemuksella vaan voi sanoa että jos vähemmän levittävät laittaa alle, niin ei sotke kylkeä niin helposti. Nyt tahtoo rapa lentää takasivuikkunaan asti kun eturengas hiukan heittää vaikka on läpät edessä.
Kun on aivan perusalusta Classic mallia, niin ei mitään hätää. On näitä vastaavia virityksiä näkynyt joissain sedaneissakin, farkuista vaikea sanoa tai edes vaihtaa kokemuksiakaan ajo-ominaisuuksien muuttumisesta toisten kanssa kun vastaan tullut kuukauden aikana vain yksi! Ainakaan viime kesänä koeajamaani versioon missä kaikki oli varmasti tehtaan ohjeiden mukaan asennettu, en omaani verraten ole huomannut eroavaisuuksia. Renkaat tulevat ET 37:lla suojan kaaren tasalle, mutta ei yli. Kyljen sotkeminen ikävää, mutta enpä usko etteikö olisi tänä talvena sotkeutunut reilusti vaikka mitkä olis alla
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: w203 vs. w204 offset
sa_mmy kirjoitti:Sopiiko siis 203 korisen vanteet suoraan 204...?
Sami
Kyllä jokilre 1 puhuu asiaa,ei käy, esim.16tuuman vanteen Et 31 ja pitäisi olla ET43,leventää raideväliä 43-31 eli 12mm puoleltaan ,raideväli levenee
2x12mm eli 24mm,kyllä ne on saksan inssit tutkinu ja testannu mikä et on paras,ei niitä ET lukuja ole summassa heitelty,eli saattaa mennä koko ajo ominaisuudet vituiksi,kun rupiaa niitä ominpäin muutteleen,paitsi eihän sitä huomaa jos jatkuvasti ajelee,väärällä et:llä sitähän luulee että tämä nyt on tällainen.Kyllä joskus näkee niin metässä olevia ET:tä että naurattaa,renkaat monta senttiä lokasuojista ulkona.Lisäksi ulompana olevat renkaat rasittaa pyöränlaakereita normaalia enempi kun laakeria vääntävä vipuvarsi kasvaa(pienempi ET) millin parin ET heitolla ei ole merkitystä,voi muuten olla vaikea löytää oikeaa ET:ä muualta kuin alkuperäisvanteilta.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D