W124 virtalukon irroitus??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jappe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 01.04.2007 01:08

W124 virtalukon irroitus??

Viesti Kirjoittaja jappe »

Miten saa 124 virtalukon irti, kun on niin jumissa ettei avain käänny
käytännössä ollenkaan?
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Voi olla lukkopajan hommia, mutta voit kokeilla seuraavaa: pura kaikki lukon ympäriltä ja pistä avain lukkopesään ja yritä kääntää lukkoa radioasentoon ja samalla lyöt varalla lukkupesän kylkeen. Itse sain tuollain heräteltyä yhden lukon kerran. Tosin taistelin tunnin lukon kanssa ennen kuin sain radioasentoon avaimen.
220.128 Black Mirror
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

nytkytystä, nytkytystä. Kyllä kannattaa. :!:
Jopa vasaralla avaintakin takomalla ja vääntöä samalla.
S126 mallisesta viime viikkoina jätettiin jumiin moneen kertaan.
Välillä luultiin, nythän tämä taas toimii :lol:
Opetus: vaihda heti, kun takertelee, pääset helpommalla ja halvemmalla
:roll:
Lopulta katkaistiin kaksi avaintakin. :oops:
Tehtiin jousiteräksestä vääntörauta ja väännettiin reikä kohdilleen.

Jos haluat lukkopesän irti:
W124 mallissa on reiät radioasennossa (kuten mainittiin). 2 mm viistettyillä päillä oleva u-rauta sisään, vanha ulos ja uutta sisään.

Jos haluat virtalukon irti:
Rattilukon putkessa on painettava nasta ja kiristyspanta
+ sähköliitännät, alipaineputket. Lähtevät myös irti radioasennossa ja jos automaatti :arrow: P-asento
autodidakti
Avatar
mattipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: To 02.06.2005 02:45
Paikkakunta: Oulu

kinkkinen homma..

Viesti Kirjoittaja mattipi »

Viime kesänä tein tuon rojektin itse. En muista miten se oikeen tarkalleen menee, mutta mulla katkes lopuksi avain sisään. Ois muuten ollut helpompi homma, mutta rattilukko jotenkin haittas tuota hommaa pahemman kerran. Jouduin käytännössä hajoittamaan virtalukon kokonaan ja sieltä pohjasta sitten pystyi meisselillä kääntämään. Työkaluina oli rälläkkä, porakone, vasara, meisseli yms. Kolme tuntia meni ennenkuin hilut oli eestä pois ja sain auton käyntiin. Tunti siitä tosin oli rälläkän odottelua. Murtosuojapelti on aika kovaa tavaraa. hakusanalla täältä löytyy joitain vinkkejä. Homma on paljon helpompi tehdä, jos ratti ei ole lukossa... mulla oli :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: .
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Avatar
jappe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 01.04.2007 01:08

Viesti Kirjoittaja jappe »

Tulihan tuota aikansa nytkyteltyä ja koputeltua, aseöljynkin kanssa. Loppujen lopuksi rattiputki irti ja rälläkällä muutamia viiltoja lukkopesään. Palasina se sitten viimein irtosi. Motonetin uusi lukkopesä maksoi 35.50e ja mukana tuli kaksi avainta. Paikalleen meni ihan napsauttamalla radioasennossa.
Vastaa Viestiin