Miten saa 124 virtalukon irti, kun on niin jumissa ettei avain käänny
käytännössä ollenkaan?
W124 virtalukon irroitus??
-
- Mersumies
Voi olla lukkopajan hommia, mutta voit kokeilla seuraavaa: pura kaikki lukon ympäriltä ja pistä avain lukkopesään ja yritä kääntää lukkoa radioasentoon ja samalla lyöt varalla lukkupesän kylkeen. Itse sain tuollain heräteltyä yhden lukon kerran. Tosin taistelin tunnin lukon kanssa ennen kuin sain radioasentoon avaimen.
220.128 Black Mirror
nytkytystä, nytkytystä. Kyllä kannattaa. 
Jopa vasaralla avaintakin takomalla ja vääntöä samalla.
S126 mallisesta viime viikkoina jätettiin jumiin moneen kertaan.
Välillä luultiin, nythän tämä taas toimii
Opetus: vaihda heti, kun takertelee, pääset helpommalla ja halvemmalla
Lopulta katkaistiin kaksi avaintakin.
Tehtiin jousiteräksestä vääntörauta ja väännettiin reikä kohdilleen.
Jos haluat lukkopesän irti:
W124 mallissa on reiät radioasennossa (kuten mainittiin). 2 mm viistettyillä päillä oleva u-rauta sisään, vanha ulos ja uutta sisään.
Jos haluat virtalukon irti:
Rattilukon putkessa on painettava nasta ja kiristyspanta
+ sähköliitännät, alipaineputket. Lähtevät myös irti radioasennossa ja jos automaatti
P-asento

Jopa vasaralla avaintakin takomalla ja vääntöä samalla.
S126 mallisesta viime viikkoina jätettiin jumiin moneen kertaan.
Välillä luultiin, nythän tämä taas toimii

Opetus: vaihda heti, kun takertelee, pääset helpommalla ja halvemmalla

Lopulta katkaistiin kaksi avaintakin.

Tehtiin jousiteräksestä vääntörauta ja väännettiin reikä kohdilleen.
Jos haluat lukkopesän irti:
W124 mallissa on reiät radioasennossa (kuten mainittiin). 2 mm viistettyillä päillä oleva u-rauta sisään, vanha ulos ja uutta sisään.
Jos haluat virtalukon irti:
Rattilukon putkessa on painettava nasta ja kiristyspanta
+ sähköliitännät, alipaineputket. Lähtevät myös irti radioasennossa ja jos automaatti

autodidakti
kinkkinen homma..
Viime kesänä tein tuon rojektin itse. En muista miten se oikeen tarkalleen menee, mutta mulla katkes lopuksi avain sisään. Ois muuten ollut helpompi homma, mutta rattilukko jotenkin haittas tuota hommaa pahemman kerran. Jouduin käytännössä hajoittamaan virtalukon kokonaan ja sieltä pohjasta sitten pystyi meisselillä kääntämään. Työkaluina oli rälläkkä, porakone, vasara, meisseli yms. Kolme tuntia meni ennenkuin hilut oli eestä pois ja sain auton käyntiin. Tunti siitä tosin oli rälläkän odottelua. Murtosuojapelti on aika kovaa tavaraa. hakusanalla täältä löytyy joitain vinkkejä. Homma on paljon helpompi tehdä, jos ratti ei ole lukossa... mulla oli
.

Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Tulihan tuota aikansa nytkyteltyä ja koputeltua, aseöljynkin kanssa. Loppujen lopuksi rattiputki irti ja rälläkällä muutamia viiltoja lukkopesään. Palasina se sitten viimein irtosi. Motonetin uusi lukkopesä maksoi 35.50e ja mukana tuli kaksi avainta. Paikalleen meni ihan napsauttamalla radioasennossa.