w211 -03 vilkkupeilin lampun vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

w211 -03 vilkkupeilin lampun vaihto

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Haulla löysin jotain asiaan viittaavaa, mutta en oikeen selvää ohjetta.

Miten siis onnistuu tuo vilkunlampun vaihto peiliin?
Sehän tulee koko helahoito kun ostaa uuden. Omassa on tullut kivi sisään ja vilkku pimeänä.

Autossa on ne autoa vasten kääntyvät sähköpeilit jos sillä on jotain merkitystä.

Kiitos!
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Purkuohje

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Itse vilkun vaihtoa en katsonut, mutta peilin kuvun irroitukseen ohje:
Irroita peilin lasi.
Lasi irtoaa kääntämällä ensin peili ala-asentoon, niin että yläreuna "irvistää auki". Yläreunasta paljastuu jousi, jonka avaat toisesta päästään.
Paina hieman lasia alaspäin ja irroita lasi samalla.
Irrota lämmityksen johdot lasista.
Käännä peili "parkkiasentoon" ja paina paljastuneesta päästä (saranapäästä) noin keskivaiheilta ruuvimeisselillä kiinnitysjousta ja samalla vedä peilin ulkokotelo pois peilin "kärjen suuntaan".
Nyt sinulla on kotelo kädessä, jossa on alaspäin suunnattu lähestymisvalo ja vilkku kiinni.
En tosiaankaan katsonut vilkun vaihtoa, mutta tutki itse rauhassa....

Tarkasta samalla johtojen kunto: Jos parkkisysteemi on ollut käytössä, johtosarja on saattanut kärsiä kääntösegmenttiin taivuttelusta, -nimimerkillä "kokemusta on": Veho olisi vaihtanut lasin, mutta ei ollut kiinnostunut johdoista vaikka tarjosin itse sitä vaihtoehton vikaan. Parasta tuntuu tulevan kun itse tekee!
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Purkuohje

Viesti Kirjoittaja Arno »

pekkali kirjoitti:Itse vilkun vaihtoa en katsonut, mutta peilin kuvun irroitukseen ohje:
Irroita peilin lasi.
(pätkitty)
Itse en ole nähnyt aiheelliseksi irroittaa itse peililasia vaan ns. kupu irti suoraan eli oma vihjeeni on suoraan hypätä kohtaan "Käännä peili "parkkiasentoon...".

Kannattaa olla varovainen ensimmäisellä kerralla, koska kaikenhan voi aina ryssiä, mutta kun homman idean tajuaa, niin ei siinä oikeasti montaa sekuntia tulevaisuudessa mene.

Vilkku on kiinni muistaakseni kolmella pienellä ristipääruuvilla, vilkun hinta n.30e Vehossa. Saattavat myydä sinulle version, jossa ikäänkuin ylimääräinen lasikantapolttimo mukana, mutta itse en siitä ole välittänyt eikä se ole tainnut palaa siellä peilikotelon sisällä (tuo lasikantapolttimollinen malli liittyi johonkin lisävarusteeseen, jos en väärin muista).
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Kiitoksia vastauksista.

Ameriikan forumilta löysin oikeen kuvalliset ohjeet, mutta yllä olevat kirjallisetkin ovat juuri oikeita!

Minä otin tuon peilin lasin irti, mutta voi olla että se kuori olisi tullut irti ilman irroitustakin...

Loppujen lopuksi vika oli johdoissa kuten pekkali mainitsi.
Peilin säätö ylä-ala suunnassa ei toiminut myöskään. Johtoja oli 7kpl yhteensä poikki! Kolvasin kuntoon...

Se pikku lamppu josta Arno mainitsi kuuluu kyllä omaan paikkaan jos autossa on ambiente (tai joku sellainen) valaistuspaketti kuten tässä autossa on. Eli sille oli paikka myös...

Homma siis kunnossa!

Niin ja 35€ rokottivat lampusta KL-varaosilla...
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Ameriikan forumilta löysin oikeen kuvalliset ohjeet, mutta yllä olevat kirjallisetkin ovat juuri oikeita!

Oisko linkkiä noihin kuvallisiin ohjeisiin?
Epäilen vaan, että onkohan erilainen systeemi kun sähköllä kääntyvät peilit?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Vastaa Viestiin