Check engine light....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Check engine light....

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Noniin Slk:ssa jonka ostin ei ollut katteja ja moottorielektroniikanvalo pimeänä :evil:
Tutkiessani autoa huomasin että moottorielektroniikan valon polttimo oli paikallaan ja lamppu ehjä, mutta valo pysyi pimeänä.
Auto menee vähän väliä vikatilaan (kompura lopettaa ahtamisen ja vakionopeuden säätimen limit-toiminto ei pelitä).
Voisko olla että autoon on tehty jonkinlainen viritys, koska katit puuttuvat, häiriövalo ei toimi ja kompuran hihnapyörä näyttää uudelta ja se on hopeanharmaa väriltään (muut hihnapyörät mustia)?
Jos autoon on laitettu mikä lieviri-ohjelma saako sen vaihdettua takaisin orkkis tilaan?
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

Menee vikatilaan, käy testerillä niin saat vian selville.
Saa muutettua alkuperäiseen tilaan vaikka olisi mootorin ohjausta päivitetty.
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Auto on enempi testerin johdossa kuin lohkolämmittimessä...

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Jos se oliski ollu niin helppoa :lol:
Välillä ei tule vikakoodia ollenkaan, mutta piuhan päässä oleminen palautta auton alkutilaan :shock:
Onko totta että lambdan johtoon saa jonkun härpäkkeen millä moottorielektroniikan vikavalo saadaan kytkettyä pois päältä (väittivät Veholla) katin poiston yhteydessä:?: Jos semmosia on olemassa niin mistähän sitä vois autosta etsiä?
Jotenkin uskon että vaivat johtuu pieleen menneestä virityksestä, mistä löytyis semmonen guru joka sais auton toimimaan.
Silloinkun vika ei ole päällä tuntuu löylyä riittävän 240 km/h meni kevyesti autobahnalla, uskoisin että oikein potkimalla mittarinopeutta 260 tai liki. mittarivirhettä oli 200km/h: alle 10 km/h. Ei kai vakio voi mennä noin lujaa?
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Ongelmien ratkaisu

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Autossa oli vuotava nokka-akselin tunnistin antura joka vuosi johtosarjaan.
Googlaamalla :arrow: M111 Leaking Cam Sensors löytyy lisää tietoa.
Aiheutti omassa autossa vikailmoituksia milloin missäkin ja joskus oli vikatilassa vaikka vikamuistissa ei ollut vikaa :shock:
Moottorihäirö valon oli Germaani kytkenyt pois toiminnasta ohjelmoimalla mittaristosta pois moottorityypin :shock: , joten auto luuli ettei moottorihäiriövalo ole käytössä.
Vikaa selvittelin ympäri Tamperetta pari viikkoa ja lopulta oli mentävä Vehoon missä asiaan perehtynyt asentaja huomasi viat 5 minuutissa. Toinen asentaja tosin etsi vikaa ensin parituntia. Tosin eihän tommosta vikaa voi tietää , jos ei ole aikaisemmin vastaan tullut.

Kuulemma joidenkin moottorien tyyppivikoja.
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

Itseläni ei ole ikinä palanut toi moottorinhäiriö valo joten ilmeisesti myös kytketty pois toiminnasta,ohjelmoitiinko takaisin toimintaan ja pelaako ok...sulla on ilmeisesti kans tuo hihnapyörä viritys kun kerta kulkee kivasti...
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Ohjelmoitiin...

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Ohjelmoitiin mittaristolle moottorin tyyppi tiedot, joka sai aikaan valon oikea oppisen toiminnan.
Vikoja ei ole ollut liittimien puhdistuksen jälkeen, ja luulen että ilmanputsarin vieressä olevan läppämoottorin likaantuneet liittimet aihettivat ahtojen karkaamisen.
Nyt toimii kuin junan vessa :lol:
joni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Pe 08.01.2010 15:54

Viesti Kirjoittaja joni88 »

nostetaas vanhaa kun saman vian kanssa aiemminkin painittu näköjään...

eli eli...

itellä 160tkm ajettu -97 vuoden 230 kompressor slk. toiminut moitteetta tähän asti. tässä hiljattain vaihdettu ilmamassamittari, sekä hihnat, ja öljyt.

öljyt kun vaihoin niin amatöörinä unohtu kiireessä täyttökorkki auki ja pikkase ruikki öljyy sinne tänne jne...

tänään vaihdettiin toi kompuran hihna, toimi moitteetta, mutta sitte parin tunnin seisomisen jälkee tehot kateissa. eli kiertää ihan normaalisti loppuun asti ja toimii hyvin jne, mutta todella tehoton.

mietinki että voiko olla että öljyä mennyt johtosarjaan? tosin öljyn vaihdosta muutamia päiviä ja parisataa kilsaa... tai sitte vuotaa tuo tunnistimen tiiviste.

eli mikä johtosarja ja missä se sijaitsee, jos sen koittas jollai elektroniikan puhdistusaineella putsata?

ei siis sytytä mitään vikavaloa yms toimii normisti...

vai voiko kyseessä olla kompuran totaalinen hajoaminen?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Auto on enempi testerin johdossa kuin lohkolämmittimessä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jussiboy kirjoitti:Jos se oliski ollu niin helppoa :lol:
Välillä ei tule vikakoodia ollenkaan, mutta piuhan päässä oleminen palautta auton alkutilaan :shock:
Onko totta että lambdan johtoon saa jonkun härpäkkeen millä moottorielektroniikan vikavalo saadaan kytkettyä pois päältä (väittivät Veholla) katin poiston yhteydessä:?: Jos semmosia on olemassa niin mistähän sitä vois autosta etsiä?
Jotenkin uskon että vaivat johtuu pieleen menneestä virityksestä, mistä löytyis semmonen guru joka sais auton toimimaan.
Silloinkun vika ei ole päällä tuntuu löylyä riittävän 240 km/h meni kevyesti autobahnalla, uskoisin että oikein potkimalla mittarinopeutta 260 tai liki. mittarivirhettä oli 200km/h: alle 10 km/h. Ei kai vakio voi mennä noin lujaa?
Härpäke tulle siihen liitimeen mikä normaalisti kiinni anturissa

*:rila pystty tosiaan vaikuttamaan noitten valojen toimintaa
joni88 kirjoitti:nostetaas vanhaa kun saman vian kanssa aiemminkin painittu näköjään...

eli eli...

itellä 160tkm ajettu -97 vuoden 230 kompressor slk. toiminut moitteetta tähän asti. tässä hiljattain vaihdettu ilmamassamittari, sekä hihnat, ja öljyt.

öljyt kun vaihoin niin amatöörinä unohtu kiireessä täyttökorkki auki ja pikkase ruikki öljyy sinne tänne jne...

tänään vaihdettiin toi kompuran hihna, toimi moitteetta, mutta sitte parin tunnin seisomisen jälkee tehot kateissa. eli kiertää ihan normaalisti loppuun asti ja toimii hyvin jne, mutta todella tehoton.

mietinki että voiko olla että öljyä mennyt johtosarjaan? tosin öljyn vaihdosta muutamia päiviä ja parisataa kilsaa... tai sitte vuotaa tuo tunnistimen tiiviste.

eli mikä johtosarja ja missä se sijaitsee, jos sen koittas jollai elektroniikan puhdistusaineella putsata?

ei siis sytytä mitään vikavaloa yms toimii normisti...

vai voiko kyseessä olla kompuran totaalinen hajoaminen?
Jonekin *:rin piuhanpäähän vikakoodin tarkastukseen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
joni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Pe 08.01.2010 15:54

Viesti Kirjoittaja joni88 »

kai sitä vois piuhan päässä käydä...

OT: onko helsingin/pk-seudun alueella kellään mahdollisuutta lukea vikakoodeja maksua vastaan kohtuu nopealla aikataululla?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jep YV:en kautta lisää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
p.d
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 20.04.2008 20:49

Re: Check engine light....

Viesti Kirjoittaja p.d »

Samanmosia onkelmia ilmaantui tännekkin.
Mites,mikä oli tässä vikana??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Check engine light....

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

p.d kirjoitti:Samanmosia onkelmia ilmaantui tännekkin.
Mites,mikä oli tässä vikana??
Siis minkä moisia merkki valo ei pala vaikka pitäisi vai minkä moisia?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
p.d
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 20.04.2008 20:49

Re: Check engine light....

Viesti Kirjoittaja p.d »

Ei pala valo ei. Ei missään vaiheessa.
Aluksi veto hävisi "aaltoilemalla" ja nyt kokonaan kateissa. Kompura ei siis ahda.
Boschin testerissä käytetty,ja nokka-akselin asento tunnistinta herjaa.
Lisäksi ihmetyttää testerin ilmoittaman imu ilman lämpötila +72c vaikka auto ja moottori "huoneen" lämpöisiä,eli hallissa.
Muuten käynnistyy normisti,ja käy hyvin.
Lisäksi jos nokka-akselin anturilta ottaa johdon irti,ei vika testerissä muutu.

Onko näistä kokemusta että miten käyttäytyy jos toi anturi nyt on oikeesti rikki?? Hukkaako oikeasti kompuran käytöstä tälläisessä tapauksessa?
Avatar
p.d
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 20.04.2008 20:49

Re: Check engine light....

Viesti Kirjoittaja p.d »

Taas rokkaa!

Syynä ahtimen ajoittaiseen pyörimättömyyten oli juurikin tuo nokan asento tunnistin.
Vastaa Viestiin