Check engine light....
Check engine light....
Noniin Slk:ssa jonka ostin ei ollut katteja ja moottorielektroniikanvalo pimeänä
Tutkiessani autoa huomasin että moottorielektroniikan valon polttimo oli paikallaan ja lamppu ehjä, mutta valo pysyi pimeänä.
Auto menee vähän väliä vikatilaan (kompura lopettaa ahtamisen ja vakionopeuden säätimen limit-toiminto ei pelitä).
Voisko olla että autoon on tehty jonkinlainen viritys, koska katit puuttuvat, häiriövalo ei toimi ja kompuran hihnapyörä näyttää uudelta ja se on hopeanharmaa väriltään (muut hihnapyörät mustia)?
Jos autoon on laitettu mikä lieviri-ohjelma saako sen vaihdettua takaisin orkkis tilaan?
Tutkiessani autoa huomasin että moottorielektroniikan valon polttimo oli paikallaan ja lamppu ehjä, mutta valo pysyi pimeänä.
Auto menee vähän väliä vikatilaan (kompura lopettaa ahtamisen ja vakionopeuden säätimen limit-toiminto ei pelitä).
Voisko olla että autoon on tehty jonkinlainen viritys, koska katit puuttuvat, häiriövalo ei toimi ja kompuran hihnapyörä näyttää uudelta ja se on hopeanharmaa väriltään (muut hihnapyörät mustia)?
Jos autoon on laitettu mikä lieviri-ohjelma saako sen vaihdettua takaisin orkkis tilaan?
Auto on enempi testerin johdossa kuin lohkolämmittimessä...
Jos se oliski ollu niin helppoa
Välillä ei tule vikakoodia ollenkaan, mutta piuhan päässä oleminen palautta auton alkutilaan
Onko totta että lambdan johtoon saa jonkun härpäkkeen millä moottorielektroniikan vikavalo saadaan kytkettyä pois päältä (väittivät Veholla) katin poiston yhteydessä:?: Jos semmosia on olemassa niin mistähän sitä vois autosta etsiä?
Jotenkin uskon että vaivat johtuu pieleen menneestä virityksestä, mistä löytyis semmonen guru joka sais auton toimimaan.
Silloinkun vika ei ole päällä tuntuu löylyä riittävän 240 km/h meni kevyesti autobahnalla, uskoisin että oikein potkimalla mittarinopeutta 260 tai liki. mittarivirhettä oli 200km/h: alle 10 km/h. Ei kai vakio voi mennä noin lujaa?
Välillä ei tule vikakoodia ollenkaan, mutta piuhan päässä oleminen palautta auton alkutilaan
Onko totta että lambdan johtoon saa jonkun härpäkkeen millä moottorielektroniikan vikavalo saadaan kytkettyä pois päältä (väittivät Veholla) katin poiston yhteydessä:?: Jos semmosia on olemassa niin mistähän sitä vois autosta etsiä?
Jotenkin uskon että vaivat johtuu pieleen menneestä virityksestä, mistä löytyis semmonen guru joka sais auton toimimaan.
Silloinkun vika ei ole päällä tuntuu löylyä riittävän 240 km/h meni kevyesti autobahnalla, uskoisin että oikein potkimalla mittarinopeutta 260 tai liki. mittarivirhettä oli 200km/h: alle 10 km/h. Ei kai vakio voi mennä noin lujaa?
Ongelmien ratkaisu
Autossa oli vuotava nokka-akselin tunnistin antura joka vuosi johtosarjaan.
Googlaamalla M111 Leaking Cam Sensors löytyy lisää tietoa.
Aiheutti omassa autossa vikailmoituksia milloin missäkin ja joskus oli vikatilassa vaikka vikamuistissa ei ollut vikaa
Moottorihäirö valon oli Germaani kytkenyt pois toiminnasta ohjelmoimalla mittaristosta pois moottorityypin , joten auto luuli ettei moottorihäiriövalo ole käytössä.
Vikaa selvittelin ympäri Tamperetta pari viikkoa ja lopulta oli mentävä Vehoon missä asiaan perehtynyt asentaja huomasi viat 5 minuutissa. Toinen asentaja tosin etsi vikaa ensin parituntia. Tosin eihän tommosta vikaa voi tietää , jos ei ole aikaisemmin vastaan tullut.
Kuulemma joidenkin moottorien tyyppivikoja.
Googlaamalla M111 Leaking Cam Sensors löytyy lisää tietoa.
Aiheutti omassa autossa vikailmoituksia milloin missäkin ja joskus oli vikatilassa vaikka vikamuistissa ei ollut vikaa
Moottorihäirö valon oli Germaani kytkenyt pois toiminnasta ohjelmoimalla mittaristosta pois moottorityypin , joten auto luuli ettei moottorihäiriövalo ole käytössä.
Vikaa selvittelin ympäri Tamperetta pari viikkoa ja lopulta oli mentävä Vehoon missä asiaan perehtynyt asentaja huomasi viat 5 minuutissa. Toinen asentaja tosin etsi vikaa ensin parituntia. Tosin eihän tommosta vikaa voi tietää , jos ei ole aikaisemmin vastaan tullut.
Kuulemma joidenkin moottorien tyyppivikoja.
Ohjelmoitiin...
Ohjelmoitiin mittaristolle moottorin tyyppi tiedot, joka sai aikaan valon oikea oppisen toiminnan.
Vikoja ei ole ollut liittimien puhdistuksen jälkeen, ja luulen että ilmanputsarin vieressä olevan läppämoottorin likaantuneet liittimet aihettivat ahtojen karkaamisen.
Nyt toimii kuin junan vessa
Vikoja ei ole ollut liittimien puhdistuksen jälkeen, ja luulen että ilmanputsarin vieressä olevan läppämoottorin likaantuneet liittimet aihettivat ahtojen karkaamisen.
Nyt toimii kuin junan vessa
nostetaas vanhaa kun saman vian kanssa aiemminkin painittu näköjään...
eli eli...
itellä 160tkm ajettu -97 vuoden 230 kompressor slk. toiminut moitteetta tähän asti. tässä hiljattain vaihdettu ilmamassamittari, sekä hihnat, ja öljyt.
öljyt kun vaihoin niin amatöörinä unohtu kiireessä täyttökorkki auki ja pikkase ruikki öljyy sinne tänne jne...
tänään vaihdettiin toi kompuran hihna, toimi moitteetta, mutta sitte parin tunnin seisomisen jälkee tehot kateissa. eli kiertää ihan normaalisti loppuun asti ja toimii hyvin jne, mutta todella tehoton.
mietinki että voiko olla että öljyä mennyt johtosarjaan? tosin öljyn vaihdosta muutamia päiviä ja parisataa kilsaa... tai sitte vuotaa tuo tunnistimen tiiviste.
eli mikä johtosarja ja missä se sijaitsee, jos sen koittas jollai elektroniikan puhdistusaineella putsata?
ei siis sytytä mitään vikavaloa yms toimii normisti...
vai voiko kyseessä olla kompuran totaalinen hajoaminen?
eli eli...
itellä 160tkm ajettu -97 vuoden 230 kompressor slk. toiminut moitteetta tähän asti. tässä hiljattain vaihdettu ilmamassamittari, sekä hihnat, ja öljyt.
öljyt kun vaihoin niin amatöörinä unohtu kiireessä täyttökorkki auki ja pikkase ruikki öljyy sinne tänne jne...
tänään vaihdettiin toi kompuran hihna, toimi moitteetta, mutta sitte parin tunnin seisomisen jälkee tehot kateissa. eli kiertää ihan normaalisti loppuun asti ja toimii hyvin jne, mutta todella tehoton.
mietinki että voiko olla että öljyä mennyt johtosarjaan? tosin öljyn vaihdosta muutamia päiviä ja parisataa kilsaa... tai sitte vuotaa tuo tunnistimen tiiviste.
eli mikä johtosarja ja missä se sijaitsee, jos sen koittas jollai elektroniikan puhdistusaineella putsata?
ei siis sytytä mitään vikavaloa yms toimii normisti...
vai voiko kyseessä olla kompuran totaalinen hajoaminen?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Auto on enempi testerin johdossa kuin lohkolämmittimessä
Härpäke tulle siihen liitimeen mikä normaalisti kiinni anturissaJussiboy kirjoitti:Jos se oliski ollu niin helppoa
Välillä ei tule vikakoodia ollenkaan, mutta piuhan päässä oleminen palautta auton alkutilaan
Onko totta että lambdan johtoon saa jonkun härpäkkeen millä moottorielektroniikan vikavalo saadaan kytkettyä pois päältä (väittivät Veholla) katin poiston yhteydessä:?: Jos semmosia on olemassa niin mistähän sitä vois autosta etsiä?
Jotenkin uskon että vaivat johtuu pieleen menneestä virityksestä, mistä löytyis semmonen guru joka sais auton toimimaan.
Silloinkun vika ei ole päällä tuntuu löylyä riittävän 240 km/h meni kevyesti autobahnalla, uskoisin että oikein potkimalla mittarinopeutta 260 tai liki. mittarivirhettä oli 200km/h: alle 10 km/h. Ei kai vakio voi mennä noin lujaa?
*:rila pystty tosiaan vaikuttamaan noitten valojen toimintaa
Jonekin *:rin piuhanpäähän vikakoodin tarkastukseenjoni88 kirjoitti:nostetaas vanhaa kun saman vian kanssa aiemminkin painittu näköjään...
eli eli...
itellä 160tkm ajettu -97 vuoden 230 kompressor slk. toiminut moitteetta tähän asti. tässä hiljattain vaihdettu ilmamassamittari, sekä hihnat, ja öljyt.
öljyt kun vaihoin niin amatöörinä unohtu kiireessä täyttökorkki auki ja pikkase ruikki öljyy sinne tänne jne...
tänään vaihdettiin toi kompuran hihna, toimi moitteetta, mutta sitte parin tunnin seisomisen jälkee tehot kateissa. eli kiertää ihan normaalisti loppuun asti ja toimii hyvin jne, mutta todella tehoton.
mietinki että voiko olla että öljyä mennyt johtosarjaan? tosin öljyn vaihdosta muutamia päiviä ja parisataa kilsaa... tai sitte vuotaa tuo tunnistimen tiiviste.
eli mikä johtosarja ja missä se sijaitsee, jos sen koittas jollai elektroniikan puhdistusaineella putsata?
ei siis sytytä mitään vikavaloa yms toimii normisti...
vai voiko kyseessä olla kompuran totaalinen hajoaminen?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jep YV:en kautta lisää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Check engine light....
Samanmosia onkelmia ilmaantui tännekkin.
Mites,mikä oli tässä vikana??
Mites,mikä oli tässä vikana??
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Check engine light....
Siis minkä moisia merkki valo ei pala vaikka pitäisi vai minkä moisia?p.d kirjoitti:Samanmosia onkelmia ilmaantui tännekkin.
Mites,mikä oli tässä vikana??
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Check engine light....
Ei pala valo ei. Ei missään vaiheessa.
Aluksi veto hävisi "aaltoilemalla" ja nyt kokonaan kateissa. Kompura ei siis ahda.
Boschin testerissä käytetty,ja nokka-akselin asento tunnistinta herjaa.
Lisäksi ihmetyttää testerin ilmoittaman imu ilman lämpötila +72c vaikka auto ja moottori "huoneen" lämpöisiä,eli hallissa.
Muuten käynnistyy normisti,ja käy hyvin.
Lisäksi jos nokka-akselin anturilta ottaa johdon irti,ei vika testerissä muutu.
Onko näistä kokemusta että miten käyttäytyy jos toi anturi nyt on oikeesti rikki?? Hukkaako oikeasti kompuran käytöstä tälläisessä tapauksessa?
Aluksi veto hävisi "aaltoilemalla" ja nyt kokonaan kateissa. Kompura ei siis ahda.
Boschin testerissä käytetty,ja nokka-akselin asento tunnistinta herjaa.
Lisäksi ihmetyttää testerin ilmoittaman imu ilman lämpötila +72c vaikka auto ja moottori "huoneen" lämpöisiä,eli hallissa.
Muuten käynnistyy normisti,ja käy hyvin.
Lisäksi jos nokka-akselin anturilta ottaa johdon irti,ei vika testerissä muutu.
Onko näistä kokemusta että miten käyttäytyy jos toi anturi nyt on oikeesti rikki?? Hukkaako oikeasti kompuran käytöstä tälläisessä tapauksessa?
Re: Check engine light....
Taas rokkaa!
Syynä ahtimen ajoittaiseen pyörimättömyyten oli juurikin tuo nokan asento tunnistin.
Syynä ahtimen ajoittaiseen pyörimättömyyten oli juurikin tuo nokan asento tunnistin.