n. 152km/h, siitä on vielä pitkä matka 175kmunski kirjoitti: tosin ei se loppunpeus ollut kuin 160 kmh
http://www.youtube.com/watch?v=v4M4tRf0eoo
Virityskittejä V8 koneisiin
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
totta... kuten sanoin laskelma on pelkkää matematiikkaa, eikä sillä ole muuta kuin suuntaa antava merkitys... mutta sen verran nuo tehot kiinnosti, että pengoin vähän arvoja autolehtien mittaamina:
C32 AMG 2001 349 HP 1/4 mile 13 sek. loppunopeus 107 miles/h
(1700 kg kuiva)
Alpina B10 347 hp 1/4 mile 13.6 sek. loppunopeus 105 miles/h
(tämä painaa sellaiset 1800 kg...)
BMW E46 M3 343 HP 1/4 mile 13.4 sek. loppunopeus 107 miles/h
Eli tuollaisella 350 HP:llä pääsisi jo SL:lläkin 175 km/h
paras kuitenkin oli 1992 TVR Griffith 280 HP 1/4 mile 13.2 sek. loppunopeus 108 miles/h (paino vain 1100 kg)
C32 AMG 2001 349 HP 1/4 mile 13 sek. loppunopeus 107 miles/h
(1700 kg kuiva)
Alpina B10 347 hp 1/4 mile 13.6 sek. loppunopeus 105 miles/h
(tämä painaa sellaiset 1800 kg...)
BMW E46 M3 343 HP 1/4 mile 13.4 sek. loppunopeus 107 miles/h
Eli tuollaisella 350 HP:llä pääsisi jo SL:lläkin 175 km/h
paras kuitenkin oli 1992 TVR Griffith 280 HP 1/4 mile 13.2 sek. loppunopeus 108 miles/h (paino vain 1100 kg)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Siis siihen 175 kmh loppunopeuteen pitäisi vain saada se oma 500:nen hengittämään tuonne 6000 1/min
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Kaivelin 2005 Alastarolla ajettuja aikoja:
MB W124 E60 AMG 12,9 177, mitä lie tehoja tuossa? Joka tapauksessa ilmeisesti melko vakio joten osviittaa antanee paljon tarvitaan tehoja tuonne 175-180 nopeuksiin. Tässä on vielä melko edullinen ilmanvastuskin. Onko kaiken lisäksi Suomen nopein bensamersu??
Audi S4 Avant 2,7 turbo 13,4 156
M3 3.0 14,1 159
Alfa 156 GTA 3.2 14,6 154
Audi S4 4.2 14,7 151
Volvo 850 T5 14,8 154
BMW 330Ci 15,1 151
Golf GTI VR6 15,7 142
MB W124 E60 AMG 12,9 177, mitä lie tehoja tuossa? Joka tapauksessa ilmeisesti melko vakio joten osviittaa antanee paljon tarvitaan tehoja tuonne 175-180 nopeuksiin. Tässä on vielä melko edullinen ilmanvastuskin. Onko kaiken lisäksi Suomen nopein bensamersu??
Audi S4 Avant 2,7 turbo 13,4 156
M3 3.0 14,1 159
Alfa 156 GTA 3.2 14,6 154
Audi S4 4.2 14,7 151
Volvo 850 T5 14,8 154
BMW 330Ci 15,1 151
Golf GTI VR6 15,7 142
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
381 hv / 5500 1/minAhti kirjoitti:Kaivelin 2005 Alastarolla ajettuja aikoja:
MB W124 E60 AMG 12,9 177, mitä lie tehoja tuossa? Joka tapauksessa ilmeisesti melko vakio joten osviittaa antanee paljon tarvitaan tehoja tuonne 175-180 nopeuksiin. Tässä on vielä melko edullinen ilmanvastuskin. Onko kaiken lisäksi Suomen nopein bensamersu??
590 Nm / 3750 1/min
1 kpl ainakin liikkuu Varsinais-Suomessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
http://www.flickr.com/search/?q=mercedes+E60
Siinä ainakin kuvia E60:stä ja on siellä jokin esitekin kun jaksaa selata.
Siinä ainakin kuvia E60:stä ja on siellä jokin esitekin kun jaksaa selata.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
näyttäisi olevan n. 379 hp...tosin taitaa olla ajokunnossa painoa lähes 2000 kg.... alkupään w107 varustettuna alumoottorilla taas painaa vain ilman turhia rojuja ajokunnossa n. 1600 kg. sillä säästää melkoisen määrän lähtötehoa. Tuo E60 on nopein vakiokuntoinen Bensamersu varmaankin...viritettyinä sitten lötyy melko nopeita, tuttavallakin on pitkästi yli 400 hepoa omassa w126:ssa ja vääntöäkin yli 650 Nm....saattaa silläkin ehtiä myös...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
No ei muuta kuin aikakortit esiin tai jos ei ole niin taas pääsee kesällä koittaan mitä se oma laite kulkee. Tosin oma fjoord on tällä hetkellä rullaavana mutta sen ajat löytyy netistä jos joku haluaa kaivella.
Back to business: joku mainitsi joskus että 560 kone olisi jotenkin "huonompi" kuin 500, mikä mahtaa olla syynä? Ei muuten mutta yksi kaveri juuri osti 560 SEC:in tähän kylille. Ja kuulema voimaa pitäs saada lisää Se on 279hv versio ja minustakin vähän "unelias" kun sitä testasin. Saattaa tietysti pitkä perävälitys vaikuttaa asiaan.
Back to business: joku mainitsi joskus että 560 kone olisi jotenkin "huonompi" kuin 500, mikä mahtaa olla syynä? Ei muuten mutta yksi kaveri juuri osti 560 SEC:in tähän kylille. Ja kuulema voimaa pitäs saada lisää Se on 279hv versio ja minustakin vähän "unelias" kun sitä testasin. Saattaa tietysti pitkä perävälitys vaikuttaa asiaan.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Nimenomaan 560:ssä kuuluisi olla tiheämpi välitys kuin 500:ssa ja 420:ssä, 2,65 vs 2,24/2,47. Lieneekö siihen sitten vaihdettu perä? Omasta mielestäni 560:ssä ei ole muita vaihtoehtoja kuin se 300 hv versio, jos valita joskus pitäisi . Samperi että vieläkin harmittaa...Ahti kirjoitti:Back to business: joku mainitsi joskus että 560 kone olisi jotenkin "huonompi" kuin 500, mikä mahtaa olla syynä? Ei muuten mutta yksi kaveri juuri osti 560 SEC:in tähän kylille. Ja kuulema voimaa pitäs saada lisää Se on 279hv versio ja minustakin vähän "unelias" kun sitä testasin. Saattaa tietysti pitkä perävälitys vaikuttaa asiaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niin kun se paljastui sellaiseksi.Mesedesi kirjoitti:Ai mikä harmittaa...se 560SEL sieltä Pielaveden suunnaltako, josta silloin haahuilit?Timo L. kirjoitti: Samperi että vieläkin harmittaa...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
joku mainitsi joskus että 560 kone olisi jotenkin "huonompi" kuin 500,
Ei se sen "huonompi" ole, monelle vain riittää 500 teho, 560 kun on hiukan syöpömpi. Osien saanti on myös hiukan hankalampaa, vähäisen valmistusmäärän takia.
Mikä mahtaa tuossa 560:ssä olla moottorinumero, noihin kun on usein jälkikäteen ruuvattu sitäsuntätä vaurioituneen moottorin tilalle...viikko sitten kuulin yksilöstä, josta olikin löytynyt 420:n kone...
Onko muuten minkä vuotinen yksilö? 86-91 malleista välillä hajoavat sytytysyksiköt, nokka-akseleita kuluu, tarvikepakoputket saattavat ahdistaa tosi pahasti yms.
Mikäli tuo on nakutuksentunnsituksellinen malli saa siitä 300 hp. yhtä nappia kääntämällä ja toisen vaihtamalla...tosin silloin se ei enään mene pakokaasutesteistä läpi...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Muistaakseni se on -88 malli ja nokat on kuulema jo vaihdettu. Paljon muuta en autosta tiedä, olen sillä kerran n. 15km lenkin ajanut. Muuten mukava ajaa ja erittäin kaunis korimalli. Ai, niin tyhjäkäynti siinä on huono eli aaltoilee ja ei aina käy kaikilla...katsotaan nyt mitä kaikkea siitä löytyy vikaa.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
c126 on ihan näppärä laite, itselläni on -90 420 SEC. Pienihän tuo moottori tuohon hieman on, alavääntö jää hieman ohueksi....mutta liikenteen mukana tuolla viellä pysyy hyvin.
Tuli vielä mieleen onko tuossa 560:ssä luistonesto, mikäli se ei toimi ja merkkivalot on pimeänä, aukeaa huomaamatta kaasu vain 30%...
Ps. Tullistakin tuli ilmotus, w107:n alumoottorin öljypohja olisi tullissa... Nyt pitäisi vain valita joku tallista löytyvistä moottoreista pellin alle...420:n 1:10 puristeinen kierrosherkempi, vaiko 8.8 puristeinen vääntävämpi 500... Ja sitten vielä perävälitys...3.07 vai 3.46...noita harvempaa en laita...SEC saa riittää matkailuun ....ja Ruiskuksi tulee ilman muuta d-jetti...
Tuli vielä mieleen onko tuossa 560:ssä luistonesto, mikäli se ei toimi ja merkkivalot on pimeänä, aukeaa huomaamatta kaasu vain 30%...
Ps. Tullistakin tuli ilmotus, w107:n alumoottorin öljypohja olisi tullissa... Nyt pitäisi vain valita joku tallista löytyvistä moottoreista pellin alle...420:n 1:10 puristeinen kierrosherkempi, vaiko 8.8 puristeinen vääntävämpi 500... Ja sitten vielä perävälitys...3.07 vai 3.46...noita harvempaa en laita...SEC saa riittää matkailuun ....ja Ruiskuksi tulee ilman muuta d-jetti...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
saas nähdä mihin päädyn....420:n on vain niin mukavan kierrosherkkä ja teholtaan aivan sama kuin 8.8 puristeinen 500:n...vääntö hieman ohuempi, mutta riittää 5500 saakka, toisin kuten 500:sen jäädessä alle 5000. Alkuun paikalleen varmaan jää 3.46...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Tuommoista tuli:
VIN WDB1260451A375751
Model 560 SEC
Chassis 1260451A375751
Engine 117968 12 040463
Transmission 722350 03 017427
Order 0 7 364 01603
Approx. year 1987
Lights BOSCH
Cab 04204
Dealer S & G KHE (Schoemperlein & Gast), karlsruhe (364)
Interior velours grey (978)
Paint
199 metallic blue-black (? 01.01.1983)
Options
430 headrests in the rear (? 01.01.1977)
442 airbag in steering wheel (? 01.02.1980 ?? 31.10.1993)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (? 01.03.1985)
682 fire extinguisher (? 01.04.1970)
eli -87 malli se olikin. Koneessa ei ollut enää sitä lappua tallessa jossa on koneen numero.
Outoa ettei kattoluukkua mainita, lisäksi autossa on ilmastointi ja cruise ja ratinsäätö. Ei kai ne vakioita ole?
VIN WDB1260451A375751
Model 560 SEC
Chassis 1260451A375751
Engine 117968 12 040463
Transmission 722350 03 017427
Order 0 7 364 01603
Approx. year 1987
Lights BOSCH
Cab 04204
Dealer S & G KHE (Schoemperlein & Gast), karlsruhe (364)
Interior velours grey (978)
Paint
199 metallic blue-black (? 01.01.1983)
Options
430 headrests in the rear (? 01.01.1977)
442 airbag in steering wheel (? 01.02.1980 ?? 31.10.1993)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (? 01.03.1985)
682 fire extinguisher (? 01.04.1970)
eli -87 malli se olikin. Koneessa ei ollut enää sitä lappua tallessa jossa on koneen numero.
Outoa ettei kattoluukkua mainita, lisäksi autossa on ilmastointi ja cruise ja ratinsäätö. Ei kai ne vakioita ole?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Mainitsemasi varusteet ovat vakiona 560 SEC:ssä, kuten myös SEL:ssä.Ahti kirjoitti:Outoa ettei kattoluukkua mainita, lisäksi autossa on ilmastointi ja cruise ja ratinsäätö. Ei kai ne vakioita ole?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ilmastointi ja kattoluukku ainakin olivat vakioita 560:ssä. Ratin säätöä en nyt muista, mutta luultavasti oli vakio sekin.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
On kai lohkossakin mutta ei sitä tossa äkkiä katsottuna nähnyt. Tarkoitin sitä paperilappua joita olen ainakin uudemmissa nähnyt koneen oikealla puolella (kuskin paikalta katsottuna).juhaoh kirjoitti:Eikö tuo koneen numero oo stanssattuna lohkoon. Peltipappuun stanssattuna oon nähny vaan tehtaan vaihtomoottorissa.Ahti kirjoitti:. Koneessa ei ollut enää sitä lappua tallessa jossa on koneen numero.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Suomen nopein bensamersu? Onko tuo nopeampi kuin E55 AMG Kompressor 450+hp tehoillaan?Timo L. kirjoitti:381 hv / 5500 1/minAhti kirjoitti:Kaivelin 2005 Alastarolla ajettuja aikoja:
MB W124 E60 AMG 12,9 177, mitä lie tehoja tuossa? Joka tapauksessa ilmeisesti melko vakio joten osviittaa antanee paljon tarvitaan tehoja tuonne 175-180 nopeuksiin. Tässä on vielä melko edullinen ilmanvastuskin. Onko kaiken lisäksi Suomen nopein bensamersu??
590 Nm / 3750 1/min
1 kpl ainakin liikkuu Varsinais-Suomessa.
mitäköhän Äyräväisen Matti ajeli aikanaan w111 Coupeellaan? Yhden 13.06 177 löysin, mutta mielestäni Matti ajoi paljon nopeamminkin Mersullaan....Suomen nopein bensamersu??
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
No ei ole tuo E60 nopein bensaMersu.e320 kirjoitti:Suomen nopein bensamersu? Onko tuo nopeampi kuin E55 AMG Kompressor 450+hp tehoillaan?Timo L. kirjoitti:381 hv / 5500 1/minAhti kirjoitti:Kaivelin 2005 Alastarolla ajettuja aikoja:
MB W124 E60 AMG 12,9 177, mitä lie tehoja tuossa? Joka tapauksessa ilmeisesti melko vakio joten osviittaa antanee paljon tarvitaan tehoja tuonne 175-180 nopeuksiin. Tässä on vielä melko edullinen ilmanvastuskin. Onko kaiken lisäksi Suomen nopein bensamersu??
590 Nm / 3750 1/min
1 kpl ainakin liikkuu Varsinais-Suomessa.
Mites esim. Salonojan AMG CLK-DTM. Onkohan se vielä hengissä.
Ja Äyräväisen Mersu oli kait Chevyn koneella ?
Viimeksi muokannut SEC-560, Ma 19.05.2008 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
mitäköhän Äyräväisen Matti ajeli aikanaan w111 Coupeellaan? Yhden 13.06 177 löysin, mutta mielestäni Matti ajoi paljon nopeamminkin Mersullaan....[/quote]
Paljon on suhteellinen käsite mutta 12 sekunnin puolelle päästiin eli 12.99. Loppunopeus oli karvan alle 178 ja 60 foot oli 2,16s. 215/45-17 ei ole paras mahdollinen kumi liimaradalle...
Tuo E60 AMG oli pari satkua minua nopeampi. Luistonesto poiskytkettynä ajat taisivat olla 15s-luokkaa. Nopea vakiomese.
Joo, SB letukka oli pellin alla...
Matti
Paljon on suhteellinen käsite mutta 12 sekunnin puolelle päästiin eli 12.99. Loppunopeus oli karvan alle 178 ja 60 foot oli 2,16s. 215/45-17 ei ole paras mahdollinen kumi liimaradalle...
Tuo E60 AMG oli pari satkua minua nopeampi. Luistonesto poiskytkettynä ajat taisivat olla 15s-luokkaa. Nopea vakiomese.
Joo, SB letukka oli pellin alla...
Matti
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Turhapa tästä on vääntää mikä on suomen nopein bensamersu.
C32 menee vakiona parhaimmillaan 12.9, normiajat kuitenkin alkaa yleensä 13.xx. Viritetyllä aletaan kolkuttelemaan 11.xx portteja
C55/CLK55 aikalailla samat kuin C32, hiuskarvan verran eroa V8:n hyväksi
E55 menee sitten öpaut 12, ehkä jopa 11 puolelle...
ja onhan noita vielä SL55 jne useita siellä täällä.
Eipä sillä, hieno ja nopee auto se E60 on
C32 menee vakiona parhaimmillaan 12.9, normiajat kuitenkin alkaa yleensä 13.xx. Viritetyllä aletaan kolkuttelemaan 11.xx portteja
C55/CLK55 aikalailla samat kuin C32, hiuskarvan verran eroa V8:n hyväksi
E55 menee sitten öpaut 12, ehkä jopa 11 puolelle...
ja onhan noita vielä SL55 jne useita siellä täällä.
Eipä sillä, hieno ja nopee auto se E60 on
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Onko tasta jotain faktaa jossainJani Anttila kirjoitti: E55 menee sitten öpaut 12, ehkä jopa 11 puolelle...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Niin. Tänään Ranexin kanssa kun juteltiin niin pähkäiltiin voisko joku metalliseppä tehdä siitä ruiskun imusarjasta sille 600:lle Holleylle sopivan imusarjanMesedesi kirjoitti:Näin se juttu karkailee M116 ja M117 moottoreista...
Tai jos menis kansalaisopiston metallilinjalle ja siellä valaisi imukannen vaikka six packille (vitsi vitisi vitsi)