W124 E320 Ei lähde käyntiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

W124 E320 Ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Messias »

Elikkä ongelma seuraavanlainen, toissa iltana kävin ajamassa autolla ihan normaalisti niin kuin aina ennenkin ja eilen illalla yhtäkkiä ei auto enää käynnistynytkään, mistä lähteä vikaa etsimään?

- Auto starttaa, mutta ei vaan käynnisty
- Kaikki mittariston valot ja muut sähköt toimii
- Infrapuna-avain aukaisee ainakin keskulukituksen, mutta onko ajonesto jäänyt jostain syystä päälle eikä lähde pois?

Autohan on W124 E 320 vm-95
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Tuttu vika

Viesti Kirjoittaja Noname »

Teki oma vehe ihan saman tempun. Syyllinen oli pois paikoiltaan pompannut vauhtipyörän kammenkulmaanturin liitin.

Kyllä minäkin ihmettelin kun oli juuri viisi minuuttia aikaisemmin auton pysäköinyt pihalle :o
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Bensapumpun rele mykistynyt?
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Re: Tuttu vika

Viesti Kirjoittaja Messias »

Noname kirjoitti:Teki oma vehe ihan saman tempun. Syyllinen oli pois paikoiltaan pompannut vauhtipyörän kammenkulmaanturin liitin.

Kyllä minäkin ihmettelin kun oli juuri viisi minuuttia aikaisemmin auton pysäköinyt pihalle :o
Missäköhän kyseinen liitin mahtaa sijaita ja minkä näkönen?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Tänään sain ton kerran käyntiin, mutta äsken kokeilin uudestaan tuloksetta. Akun käytin päivällä irti ja ylijännitereleen ja bensapumpunreleen myös.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Autossasi ilmeisesti lähes sama M104 kone kun minullakin. Anturi löytyy koneen takaosasta imusarjan alta läheltä starttimoottoria. Se on koneen ja vaihteiston välissä. Liitin on sellainen painettava malli joka lukittuu kuin tulpanhattu paikoilleen.

Voihan vika toki olla muuallakin. Haistele putkenpäästä että haistakahtaako startin jälkeen raaka bensa. Jos ei niin aika todennäköistä että pumppu ei pyöri. Jos bensa haisee niin sitten varmaan kannattaa alkaa etsimään vikaa kipinäpuolelta. Sieltä voikin sitten löytyä varsin kivoja yllätyksiä, jotka tykkää paksusta lompakosta.

Toivottavasti sinulla on yhtä halpa vika kun minullakin. Jotenkin vain vaisto sanoi silloin että katso anturi ekana kun olin muutenkin koneen johtoja sepännyt kuntoon. Varoituksena vielä kerrottakoon, että piuhat saattaa olla tosi hauraita ja uusi alkuperäinen pihasarja maksaa reilusti yli tonnin. :oops:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
karhu4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 13.06.2008 20:05

Viesti Kirjoittaja karhu4 »

Onko sisäpeilissä pun&vihree valo ja mitä ne sanoo ku laitat virrat päälle?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

karhu4 kirjoitti:Onko sisäpeilissä pun&vihree valo ja mitä ne sanoo ku laitat virrat päälle?
Ei kai vielä 124:ssa ollu sitä valo hommaa :?:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

joo m104 kone kyseessä : / Voiko tota bensapumpun relettä testata tai mitata mitenkään? että sais varmuuden toimiiko se, kun ei viittis avata sitä kun on valettu kiinni.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
karhu4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 13.06.2008 20:05

Viesti Kirjoittaja karhu4 »

Itellä on 202 c220 v.95 ja siinä on nuo valot ja infrapunalinkku-avain.Enkä oo saanu 2 viikkoon käyntiin,k.lukko toimii mut ku laittaa virrat päälle ni 2sek.päästä alkaa vilkkuu nuo valot vuorotellen peilissä.Mikä lie vikana?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

karhu4 kirjoitti:Itellä on 202 c220 v.95 ja siinä on nuo valot ja infrapunalinkku-avain.Enkä oo saanu 2 viikkoon käyntiin,k.lukko toimii mut ku laittaa virrat päälle ni 2sek.päästä alkaa vilkkuu nuo valot vuorotellen peilissä.Mikä lie vikana?
Joo vikaa en minä osaa sanoo.
Mut 202:sse on sit noi hälytin/ajonesto valot.

Veikkaus onko kakessa patterit kunnossa?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Noname kirjoitti:Autossasi ilmeisesti lähes sama M104 kone kun minullakin. Anturi löytyy koneen takaosasta imusarjan alta läheltä starttimoottoria. Se on koneen ja vaihteiston välissä. Liitin on sellainen painettava malli joka lukittuu kuin tulpanhattu paikoilleen.

Voihan vika toki olla muuallakin. Haistele putkenpäästä että haistakahtaako startin jälkeen raaka bensa. Jos ei niin aika todennäköistä että pumppu ei pyöri. Jos bensa haisee niin sitten varmaan kannattaa alkaa etsimään vikaa kipinäpuolelta. Sieltä voikin sitten löytyä varsin kivoja yllätyksiä, jotka tykkää paksusta lompakosta.

Toivottavasti sinulla on yhtä halpa vika kun minullakin. Jotenkin vain vaisto sanoi silloin että katso anturi ekana kun olin muutenkin koneen johtoja sepännyt kuntoon. Varoituksena vielä kerrottakoon, että piuhat saattaa olla tosi hauraita ja uusi alkuperäinen pihasarja maksaa reilusti yli tonnin. :oops:
Bensa haisee putkenpäästä kun yrittää startata.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

käytä akkua irti (uudestaan) ja lataa se täyteen. koeta sitten vielä kerran.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

No tuon perusteella vika löytynee sytytyspuolelta kun bensaa saa. Tuskin on mahdollista että kaikki tuplat ja puolat pimenisi yhtäkkiä joten voisi kuvitella että ohjausboksin virransyötöstä voisi löytyä jotain mielenkiintosta. Ei muuta kun sulakkeita tutkimaan. Viallinen virtalukko ja ylijänniterele kanssa aiheuttaa tosi jännittäviä temppuja.

Hyvä kun meni kerralla pimeäksi niin helpompi löytää vika. Kaikkein raivostuttavin on aina keskelle risteystä sammuva auto. Ala siinä sitten tutkimaan torvien soidessa että mikä ei toimi :(

Toivottavasti tämän sattuisi lukemaan joku joka tietää mistä moottorin ohjaukselle tulee käyttöjännitteet.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Vika voi olla myös ajonestossa. Kaverilla oli samanlainen juttu joka korjaantui kuin w124 olematon ajonesto ohitettiin. Voi myös kokeilla käynnistää kone huoltopistokkeen kautta, sehän ei tarkista ollenkaan onko ajonesto päällä vai pois. Se oli vain kaksi liitintä piti yhdistää; en nyt muista mitkä mutta googlellahan nuokin selviää.
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

No nyt auto toiminu välillä normaalisti... eilen kävin ajamassa ja lähti käyntiin (kävi hetken vähän epätasaisesti) sitten ajossa nyki välillä ja kickdown ei tuntunu toimivan ollenkaan. tänään sitten tempun teki ja sammu monesti ajosta ja lähti kyllä käyntiin, ennen kun lopulta ei lähteny enää, starttasi mutta ei käynnistynyt ennen kun kaasulla autoin käyntiin ja sitten sammui taas? missä mahtaa olla vika? Aiemmin kun auto ei lähteny pihasta käyntiin niin oli vettä satanu paljon ja tuulilasin alatiiviste oli ihan "irti" ja vedet menny konehuoneeseen akun taakse, sitten taas lähti käyntiin kun oli paikat kuivunu, kellään hyviä neuvoja?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Mulla ei auto edes starttaa avaimesta jos ajonesto on päällä..

W124 E 320 T vm-95
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Villi veikkaus: moottorin johtosarja. :idea:
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Eilen taas lähti ekalla käyntiin ihan normaalisti ja kävi noin 2 min tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammui taas ja muutaman kerran se vielä lähti käyntiin minkä jälkeen ei enää edes kaasulla avittamalla lähteny. Avasin bensapumpun releen? semmonen musta pieni mötikkä akun takana missä lukee 6zyl. jne.. ei ainakaan näkyviä juotosvikoja ollut. seuraavaks avattava se ylijännitesuojarele. Onko muita hyviä ehdotuksia? Voiko viallinen johtosarja tehdä noin että sammuu kerrasta eikä lähde edes vajaalla käymään? Sitten vielä semmonen juttu että kun autosta laittaa pelkät virrat päälle niin konehuoneessa jää releet vetämään noin 5sekunnin välein kuuluu releen ääniä eripuolelta konehuonetta. Kun auto sammuu niin tuntuu että bensansaanti loppuu. Hyvät neuvot ois nyt tarpeen!
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Aika monesta on hajonnu kampianturi. Varsinkin koneen lämmettyä
alkaavat pätkimään.
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Oisko jollain nyt antaa varmaa tietoa noista releistä? Alumiinikuorinen kotelo akun takana missä päällä läpinäkyvä läppä minkä alla sulake = Ylijännitesuojarele?
Musta muovinen kotelo akun toisella puolella missä lukee päällä KD ja jotain muuta = kickdownrele?
Vihreä pieni kotelo tuon musta kotelon takana missä päällä läpinäkyvä läppä minkä alla sulake = bensapumpunrele?

Menikö sinne päinkään oikein? Vielä semmonen kysymys että mitä mikäkin noista mahtaa maksaa?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

AAVEE kirjoitti:Aika monesta on hajonnu kampianturi. Varsinkin koneen lämmettyä
alkaavat pätkimään.
Missäköhän kyseinen anturi mahtaa sijaita ja voiko sitä mitenkään mitata onko se ehjä vai viallinen?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

No siinähän se on koneen takapäässä kuskipuolella ja sojottaa
vauhtipyörää/vetolevyä kohti. Kai niitä voipi mittaillakkin
mutta kantsii ostaa suosiolla uusi.
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Uusi bensapumpunrele ostettu, mutta ei ollut apua ongelmaan :cry: Ylijännitereleen juotokset oli jonkun verran hapettunu varsinkin liitin "pinnien" päästä, voisiko vika olla siinä?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

vielä tarkennukseksi, auto starttaa ja lähtee kylmänä ekalla käyntiin, mutta heti kun ryyppy lähtee pois päältä niin kone meinaa sammua, mutta pysyy vielä hetken käynnissä jonka jälkeen sammuu (moottorin lämmöt ei kerkeä juuri nousemaan). Auto sammuu tyhjäkäynnillä aina sen saman tietyn ajan päästä käynnistyksestä. Voiko tuo kampiakselin anturi tehdä tommosta, tai bensapumppu/suodatin? tai ylijänniterele? tai moottorin johtosarja?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

mittasin omastani ton kampianturin. sen liitin oli mulla akkukotelossa jossa se liittyy johtosarjaan (puolien ja suuttimien kanssa samaan). siinä ei ollut muita liittimiä (pyöreä painettava 2 napainen). kl varaosien luettelossa on kaksi vaihtoehtoa: johdollinen ja johdoton, mulla oli johdollinen. otin liittimen irti niin ei luvannutkaan. laitoin kiinni niin heti käymään. otin irti ja mittasin vastusta niin startatessa vaihteli tasaisesti n.1050-850 ohmin välillä. tuli bensan haju kun starttasi.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Moi

Voisko olla Lambda-anturi rikki. Kylmänähän lambda ei ole pelissä mukana, mutta kun moottori lämpenee niin alkaa ohjaamaan seoksen säätöä.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja jjulli »

Lambda anturilla ei ole vaikutusta,että auto sammuu !! Auto pelaa vaikka ilman lambdaa tosin epätasaisesti!! Vika kuulostaa olevan pieni,jokin liitiin,huonokosketus yms.. :lol:
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

No mulla oli aikanaan ylijännitereleen sulake hapettunut ja se kun vaihdettiin taas toimi.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Onko tutkittu/vaihdettu moottorin johtosarjaa? Jos ei ole niin sieltä vika löytyy!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Vastaa Viestiin