Onko tietoa W210 farmarista ---> Paketti auto
Onko tietoa W210 farmarista ---> Paketti auto
Eli voiko vuoden 2000 W210 mallin farmarin muutoskatsastaa pakettiautoksi
Hyvä kysymys
Muakin kiinnostais tietää. Vielä jatkokysymys tuontiautolle, voiko saksan tuliaisen kilvittää pakuksi tullin jälkeen.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Öhöm, mitenkäs tämän nyt laittaa lyhyesti ja ennen kaikkea oikein:
- Mikäli katsastettavan ajoneuvon tilavuus on vähintään 3 m3 siis 3 kuutiota ja tavaratilan korkein kohta lattiatasosta mitattuna väh. 130 cm korkeudella , niin se voidaan muutoskatsastaa pakettiautoksi.
(En muista edellyttääkö säädös tasaista lattiaa tietyn prossamäärän)
TAI
- Maahantuoja on tyyppihyväksynyt (onko sellaista termiä) auton pakettiautoksi soveltuvaksi ja antanut ko. autosta moisen lausunnon eli tyyppihyväksynnän. (Mitä eivät Jyväskylän Seppäläkankaan katsastuskonttorin ihanan virkailijaplikan mukaan suosiolla anna.)
Eli siitä vaan sorvaamaan tötteröä W210 katolle ja nahkapäällysteistä takapenkkiä irti! Suoraan sanoen kaamea ajatuskin. Yritän omaa satakaksnelostani katsella ilman kattokorotusta, välillä käy mielessä että kyllähän se ihan komea auto ilman töröä..
- Mikäli katsastettavan ajoneuvon tilavuus on vähintään 3 m3 siis 3 kuutiota ja tavaratilan korkein kohta lattiatasosta mitattuna väh. 130 cm korkeudella , niin se voidaan muutoskatsastaa pakettiautoksi.
(En muista edellyttääkö säädös tasaista lattiaa tietyn prossamäärän)
TAI
- Maahantuoja on tyyppihyväksynyt (onko sellaista termiä) auton pakettiautoksi soveltuvaksi ja antanut ko. autosta moisen lausunnon eli tyyppihyväksynnän. (Mitä eivät Jyväskylän Seppäläkankaan katsastuskonttorin ihanan virkailijaplikan mukaan suosiolla anna.)
Eli siitä vaan sorvaamaan tötteröä W210 katolle ja nahkapäällysteistä takapenkkiä irti! Suoraan sanoen kaamea ajatuskin. Yritän omaa satakaksnelostani katsella ilman kattokorotusta, välillä käy mielessä että kyllähän se ihan komea auto ilman töröä..
Eihän tämä nyt näin mene...voiko vai eikö kysymys ensin tästä korotus mallisesta p-autosta liittyy,niihin maastureihin joista ei aikoinaan joko a)olllu tarvinnu maksaa autoveroa,tai b)oli joku prosentti maksettu...Kyllä mun käsittääkseni auton josta on uutena maksettu täysi autovero,pitäis pystyä tekeen p-auto,sillä tätä autoveron kiertoa varten nämä herrat keksivät näitä kuutiotilavuuksia,hankaloittaakseen tällaisien tekoa.Kannattaa kuitenkin kysyä vaik AKE:lta näistä,mut mun mielestä em.farkku on sitä ikäluokkaa ettei olis aivan mahdoton ajatuksena saadakkin pakuksi.
Vastikäänhän ainakin k-autoiksi rekisteröityihin pakuihin(chevy van) hyväksyttiin jo pehmeät penkit taaksekin,mut mielestäni p-autoihinkin on tullut vastaavan kaltaisia huojennuksia...katselkaapas www.ake.fi sieltä kyllä selviää asiast yhtä jos toista.Ja kaikesta muustakin autoiluun liittyvästä tieliikennelaki-asioista ku vain jaksais penkoa...
Vastikäänhän ainakin k-autoiksi rekisteröityihin pakuihin(chevy van) hyväksyttiin jo pehmeät penkit taaksekin,mut mielestäni p-autoihinkin on tullut vastaavan kaltaisia huojennuksia...katselkaapas www.ake.fi sieltä kyllä selviää asiast yhtä jos toista.Ja kaikesta muustakin autoiluun liittyvästä tieliikennelaki-asioista ku vain jaksais penkoa...
Joo, lakimuutos tuli voimaan 16.6.2003 ja helpotti senverran että farmarista voi tehdä pakun alkuperäisillä takapenkeillä, kun laittaa ohjaamon taakse väliseinän, vaikka verkosta. Esim. VW Golf,Passat,Opel Astra ym.
Kantavuudesta täytyy jäädä yli puolet tavaralle, ja henkilö painaa 67 kg.
Siitä määräytyy paikkaluku.
Vm-95 uudemmissa kulj. painoa ei ole laskettu kantavuuteen.
Mutta, mutta,auton pitää olla MAAHANTUOJAN TYYPPIHYVÄKSYTTÄMÄ pakuksi,
ja jostain syystä mersut eivät ole, mikään farmari,eli niistä ei voi tehdä.
Kysytty on W124,W202,W210.
(w123 voi muuten olla mahdollinen-niin vanhaa ei kyselty?)
Kantavuudesta täytyy jäädä yli puolet tavaralle, ja henkilö painaa 67 kg.
Siitä määräytyy paikkaluku.
Vm-95 uudemmissa kulj. painoa ei ole laskettu kantavuuteen.
Mutta, mutta,auton pitää olla MAAHANTUOJAN TYYPPIHYVÄKSYTTÄMÄ pakuksi,
ja jostain syystä mersut eivät ole, mikään farmari,eli niistä ei voi tehdä.
Kysytty on W124,W202,W210.
(w123 voi muuten olla mahdollinen-niin vanhaa ei kyselty?)
ja yli 1800kg pakun perään pitää liimata se kiva keltamusta "80"k.j kirjoitti:Joo 4-matic ja paino yli 1800kg.Semmoisen sai ilman "suksi-boxii!"G280E kirjoitti:No mut onhan noita kakkosnelosia,farmareita paketti-autois rekisteröity kuitenenkin joskus...
Joskus nähnyt sellaisen teon,jos ei muuten niin oviin lisää painoo!
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Lainattu:
Lähettänyt Lili 16.01.2004 12:39
Mistä johtuu että muutoskatsastettaessa henkilöautosta pakettiautoksi on eri autoilla eri vaatimukset? Itselläni on Land cruiser Bj 75 vm.85 ja haluaisin muutoskatsastaa sen pakettiautoksi, onnistuuko?
- Osa autoista on tyypitetty pakettiautoiksi, osa ei. Sinun autoasi ei ole tyypitetty pa:ksi, joten sen täytyy täyttää pa:n vaatimukset: 3m3 tavaratila, väh. 1,3m sisäkorkeus ja 600 kg kantavuus.
Täältä!http://www.katsastajat.com/
Lähettänyt Lili 16.01.2004 12:39
Mistä johtuu että muutoskatsastettaessa henkilöautosta pakettiautoksi on eri autoilla eri vaatimukset? Itselläni on Land cruiser Bj 75 vm.85 ja haluaisin muutoskatsastaa sen pakettiautoksi, onnistuuko?
- Osa autoista on tyypitetty pakettiautoiksi, osa ei. Sinun autoasi ei ole tyypitetty pa:ksi, joten sen täytyy täyttää pa:n vaatimukset: 3m3 tavaratila, väh. 1,3m sisäkorkeus ja 600 kg kantavuus.
Täältä!http://www.katsastajat.com/
Hyvät on perät.......
Auti
En tiedä muuta kuin "suksiboksifarmareita" w124 mersuja pakuna ?
Minulla on MB bussi, 10 paikkainen, ajoneuvolaji henkilöauto ja
dieselvero 105 € vuosi. Kokonaispaino 3200 kg . Toissa vuonna veroa meni vielä yli 800 € ...
Minulla on MB bussi, 10 paikkainen, ajoneuvolaji henkilöauto ja
dieselvero 105 € vuosi. Kokonaispaino 3200 kg . Toissa vuonna veroa meni vielä yli 800 € ...
Viimeksi muokannut dealer, Ma 08.03.2004 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täytyy oottella,että"aku.p" kertoo paljon 4-matic farkku painaa?G280E kirjoitti:Älkäähän ny hyvät lajitoverit...ei kai ny 124t mersu paina lähellekkään 1800 kiloa????Eikähän toi4matic vaihteisto niin paljoa lisää tee?
Mutta kyllä jkl:ssä aikoinaan niitä katsastettiin pakuiksi ilman korotusta tosinkin sillä "keltaisella" numero lapulla varustettuina.
Hyvät on perät.......
Auti
Nii..Näihin ei ole olemassa tyhjentävää vastausta ja syy siihen löytyy siitä,et kun joku aikoinaan keksi rekisteröidä h-autonsa p-autoksi,alkoi valtion pitkä ja kivinen tie keksiä kaikkiin porsaan reikiin oma possunsa,kun yksi possu oli työnnetty tukkeeksi yhteen porsaan reikään keksi toinen omasta automerkistä uuden porsaan reijän lakipykälistä mikä oli taas tukittava jne jne...eli samastakin automerkistä oli sitten ensirekisteröitäessä esim muutettava vaikkapa ajoneuvoluokka N1 joksikin muuksi ettei enää tätä yksilöä saataisi p-autoksi....karmea kateus on kaiken takana(kun en minä herra valtuutettu voi käyttää tätä hyväksi,ni ei kyllä kukaan muukaan.tv:stä tuli taannoin ohjelma jossa haastateltiin erästä hemmoa joka istui työkseen kesimässä säädöksiä ajoneuvo-ja tieliikennelakeihin......kaveria näytettiin kun hää tuli polkupyörällä töihin,haastattelija kehui pp:n kätevyyttä kaupunki olosuhteissa ja tää hemmo kertoikin asiasta motivoituneena,ettei ollu koskaan edes omistanu ajokorttia.....tällaisen heebon käsissä meitä sit viedään ja lyödään...
Jaa...toi kelt.80 kielii kyllä ajoneuvon painoluokasta...k.j kirjoitti:Täytyy oottella,että"aku.p" kertoo paljon 4-matic farkku painaa?G280E kirjoitti:Älkäähän ny hyvät lajitoverit...ei kai ny 124t mersu paina lähellekkään 1800 kiloa????Eikähän toi4matic vaihteisto niin paljoa lisää tee?
Mutta kyllä jkl:ssä aikoinaan niitä katsastettiin pakuiksi ilman korotusta tosinkin sillä "keltaisella" numero lapulla varustettuina.
eiks toi 4-matic ole vaihteisto tunnus???
Jos se onkin neliveto....nelipyöräohjaus....kun ei tiedä on helppo hymyillä
käsitys on kyl laatikosta....
valta-osa maamme maastureista painaa ton 1800-2000 kg.tuntuu vain T-mersu tosi raskaalta jos menee samaan painoon,niissä on kuitenkin sitä raskasta tekniikkaa ja erilliset rungot ja huh huh...
4-matic on nimenomaan neliveto ja ainakin 300D-koneella ja vetokoukku yms painoa saadaan omapainoksi hitusen yli 1800kg, jolloin sen saa (tai ainakin muutama vuosi sitten sai) rekisteröityä pakettiautoksi, vaikkei se sisäkorkeus täyttyny.G280E kirjoitti: Jaa...toi kelt.80 kielii kyllä ajoneuvon painoluokasta...
eiks toi 4-matic ole vaihteisto tunnus???
Jos se onkin neliveto....
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Maasturiin tarvittiin maavaraa eli tyyppikatsastuksessa oli tiettyyn lähestymiskulmaan (määritelty asetuksessa) tehty "maasto" josta autolla piti selvitä. En enää muista vuosilukuja mihin asti oli tyystin autoveroton mutta muistaaksen jotain n.-81 ja vero 30% -91 asti ja siitä 50% -93 asti, josta lähtien sama vero kuin henkilöautoilla. Lisäksi voiman ulosotto oli vaatimuksena matalampaan verotukseen. Selvittelin joskus jotain projektia varten konttorilta asetuksia.dealer kirjoitti:Olikohan niissä vielä voiman ulosotto, silloinhan sellaisen olisi voinut saada ostaa halvalla autoverolla... maasturina.
Onhan se 4matic neliveto kyllä.
paku
Itä-Suomessa kauppaavat kaks vuotta vanhoja 206 pöso dieseleitä joko viiden tai kahden hengen autona on myynnissä neljä kappaletta et kyllä niiitä saa jollakin konstilla pakuks. Ja 4matic piti olla kaikilla varusteilla et paino meni 1800kg jossakin olivat katsastaneet siten et taka mattojen alle oli laitettu lyijy levyt eka katsastukseen mutta jälkeen päin on tullut veroja. Kaverillani on -89 matic joka on uutena tuotu pakuna kovalla penkillä rek. otteessa näkyy vieläkin henkilön nimi lisätiedoissa ja lukee et ei ole maahantuoja tuoma peli
Raja on 1875 kg ja nykyään ajoneuvon suurimmaksi sallituksi nopeudeksi voidaan laittaa satanen jos on ABS-jarrut ja airbag.mikky kirjoitti:ja yli 1800kg pakun perään pitää liimata se kiva keltamusta "80"
Sen verran tosta tourinki 4maticista, että sen saa painamaan tuon n. 1800 kg, kun siihen laitetaan runsaalti lisävarusteita.
Tässä hieman asiaa selviteltiin simolinin sivuilla...
www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=3132
www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=3132
Siis lisä painoin,Paljonko painaa 4-matic normaalisti ilman painoittelua???Leka kirjoitti:Raja on 1875 kg ja nykyään ajoneuvon suurimmaksi sallituksi nopeudeksi voidaan laittaa satanen jos on ABS-jarrut ja airbag.mikky kirjoitti:ja yli 1800kg pakun perään pitää liimata se kiva keltamusta "80"
Sen verran tosta tourinki 4maticista, että sen saa painamaan tuon n. 1800 kg, kun siihen laitetaan runsaalti lisävarusteita.
se lätkä raja on 1800kg,ainakin maastureissa,miksi se olis enemmän muissa,4-matic mercedeksen vuoksi mahdollisesti?
Tässäpä:
"Ellei auto täytä autoverolain vaatimusta vähintään 3 m3 kokoisesta tavaratilasta,
pakettiauton tulee olla luokiteltu valmistajan toimesta pakettiautoksi ja tämä tulee ilmetä LTJ:n tyyppihyväksyntätiedoista. Tämän lisäksi täyden autoveron alaisen pakettiauton istuinjärjestelyn tulee olla joko
1 . 1-TJ-tyyppihyväksyntätietojen ja niiden tarkoittamien ehtojen mukainen;
tai
2. sellainen, että tavarankuljetukseen tarkoitettu osasto on vähintään yhtä pitkä kuin ohjaamo. Mitattaessa ohjaamon pituutta tarkastellaan ohjauspyörän keskiön ja autossa takimmaisena sijaitsevan istuimen kauimmaisena takana olevan osan välistä pituussuuntaista etäisyyttä. Ohjaamon katsotaan kuitenkin päättyvän mahdolliseen väliseinään, joka on rakennettu erottamaan ohjaamo tavarankuljetukseen tarkoitetusta tilasta. "
Ja väliseinäksi riittää verkko - eikä tarvi olla metallia.
Paikkaluku tosiaan riippuu kantavuudesta.
"Ellei auto täytä autoverolain vaatimusta vähintään 3 m3 kokoisesta tavaratilasta,
pakettiauton tulee olla luokiteltu valmistajan toimesta pakettiautoksi ja tämä tulee ilmetä LTJ:n tyyppihyväksyntätiedoista. Tämän lisäksi täyden autoveron alaisen pakettiauton istuinjärjestelyn tulee olla joko
1 . 1-TJ-tyyppihyväksyntätietojen ja niiden tarkoittamien ehtojen mukainen;
tai
2. sellainen, että tavarankuljetukseen tarkoitettu osasto on vähintään yhtä pitkä kuin ohjaamo. Mitattaessa ohjaamon pituutta tarkastellaan ohjauspyörän keskiön ja autossa takimmaisena sijaitsevan istuimen kauimmaisena takana olevan osan välistä pituussuuntaista etäisyyttä. Ohjaamon katsotaan kuitenkin päättyvän mahdolliseen väliseinään, joka on rakennettu erottamaan ohjaamo tavarankuljetukseen tarkoitetusta tilasta. "
Ja väliseinäksi riittää verkko - eikä tarvi olla metallia.
Paikkaluku tosiaan riippuu kantavuudesta.