W124 300 Turbodiesel - The end!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Lukittu
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Komiahan tuo sisusta on kuvissa!
Mutta luonnossa vieläkin hienompi 8)
Avatar
Terppa__
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ti 15.04.2008 19:22
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja Terppa__ »

Kylläpäs on siistin näköstä! :D Mitenkä hyvin toimii tuo subbari asennus tuossa hattuhyllyllä?

Meinasin itellekki tuollain asentaa, mutta ei kehtaa vielä "tuhota" tuota orkkis hyllyä, jos siinä käviskin niin että takapenkkiläiset valittas basson lärpättämisestä :roll:
MB w124 230 -88

Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

On poka pikkasen siistiksi vetastu sisätilat mersuun :) hattua pakko nostaa :)
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Jokos Waldit on kohta paikoillaan? :)
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

_Antti kirjoitti:Jokos Waldit on kohta paikoillaan? :)

Ei ole vieläkään. Nyt on liianmonta projektia työ alla....mikään ei näytä valmistuvan. :evil:
Avatar
tomppapoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 20.04.2008 21:56
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja tomppapoika »

Todella komean näköinen peli! niin sisältä kuin ulkoa! :)
-Tommi-

Kulkupelit:
w211 220cdi, 08
w203 c200k, 04
ex Saab 9-3 2,2tid
ex c180 vm-95
ex Mazda 323f (ex hifiauto rojektina)
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Pikkuhiljaa on tullu keräiltyä osia valmiiksi tähän projektiin. Jos vaikka pitäisi pienen "kesäloman" niin saisi tuon joskus kuntoonkin.

Perä murikan sain viimeviikolla takaisin SSF-pyörältä ja siihen tuli nyt kunnollinen lukko + uudet laakerit ja tiivisteet. Kun saan murikan paikoilleen pitäisi vielä kardaani rakennella niin alkaisi voimansiiro olemaan valmis.

Nuo artecin vanteet tuli purettua fiksausta varten. Vanteiden keskiöt maalattiin titaanin harmaalla, kehäpultit vaihtuivat kiilloitettuihin rosterisiin ja myös ulko kehät tuli kiilloitettua. Kuvia noista voin laitella heti kun saan vanteet koottua.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Vanteet tuli koottua tuossa juhannuksena ja nyt niissä olisi jo kumitkin päällä.

Kumeiksi tuli eteen 225/40-18 ja taakse 255/35-8 ja merkkinä Falken FK-452

Myöskin waldin puskurit ja helmat on vidoinkin saatu maalaukseen. Etupuskuri koki pieniä muutoksia ja helmat tuli liittettyä vakio muovihelmoihin.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Muutama kuva vanteista:

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12610
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mielenkiinnolla oottelen kuvaa uudesta kokonaisuudesta 8)
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Hienot! Kerrankin on vanteissa sopiva sävy mustan ja hopean välistä.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Siistit tuli noista vanteista. 8)
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

on kyllä tosi makeet! :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Tuo vanteiden väri ei oiken tahdo tulla kuvissa esille. Värivalinta kuitenkin onnistui mielestäni kohtuullisen hyvin. Sopivassa valossa vanteet näyttävät samanväriseltä kuin auto. Kirkkaassa auringonpaisteessa kuitenkin selkeästi erinväriset (vaaleammat).

Jos keskiöt olisi vetänyt korinväriin tai hopeiseksi olisi kokonaisuudesta todennäköisesti tullut hieman tylsä. Toisaalta jos ne olisi vetänyt mustaksi tai tummemmaksi kuin kori näyttäisi vanteet ainakin tuuman pienemmiltä kuin mitä ovat.

Tänään tuli heiman etukaaria levitettyä rullaamalla. Hyvinhän sinne tilaa tuli muutaman tunnin työllä. Takana ei näytä olevan minkäänlaista ongelmaa pyörimisen suhteen. 8)
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Jotain pientä edistystä tapahtunut.

500:sen jarrusatulat on putsattu, maalattu ja asennettu paikoileen. Levyt, palat ja satuloiden tapit tuli tietysti myös uusittua

Myöskin perämurikka, uudet puslat ja vetarit on nyt kiinni.

Vakio kardaani ei sopinut paikoilleen ja hain tänään 500sl: kardaanin. Torkoitus olisi rakentaa siitä ja turbon vakiosta sopiva kardaani.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Kardaanit on nyt katkottu sorvilla pätkiksi ja niistä koottu yksi sopivan pituinen ja toivottavasti kestävä kardaani.

Sekä 500sl:n että 300 turbon kardaanit olivat molemmat päältä 60mm putkea. Seinämä vahvuuksissa oli kyllä eroa....sl:n oli 2.15mm ja turbon 1.65mm.

Kardaanin etupätkäksi jäi turbon orkkis, tukilaakeri on myös 300:sen alkuperäinen. Ristinivel on 500:sen kardaanista joka on rakenteeltaan huomattavasti vahvempi kuin turbon oma. Takapätkän putki on tuolla 1.65 seinämällä ja päässä on 500:sen "nelilapainen" pääty.

Huomenna olisi vuorossa kardaanin hitsaus ja tasapainoitukseen vieminen.
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

pirun komiat vanteet... tais olla hintavat?? :o :o
Mercedes-Benz w201 proj
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Kardaani on nyt hitsattu ja tasapainoitettu.

Turbiini kävi viimeviikolla jn-tradingin käsittelyssä.

Viikonloppuna tuli moottori taas irroitettua auton keulalta. Tämän viikon ohjelmaan kuuluisi hukkaportin sovittaminen pakosarjaa, moottorin öljypohjan vaihto, turbiinin ja vaihtesiton öljypumpun vaihto, pakosarjan ja ahtimen pakopesän hiekkapuhallus + keraaminen pinnoite yms yms...

Lisäksi miljoona pienempää hommaa.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Petehri kirjoitti:Kardaani on nyt hitsattu ja tasapainoitettu.

Turbiini kävi viimeviikolla jn-tradingin käsittelyssä.

Viikonloppuna tuli moottori taas irroitettua auton keulalta. Tämän viikon ohjelmaan kuuluisi hukkaportin sovittaminen pakosarjaa, moottorin öljypohjan vaihto, turbiinin ja vaihtesiton öljypumpun vaihto, pakosarjan ja ahtimen pakopesän hiekkapuhallus + keraaminen pinnoite yms yms...

Lisäksi miljoona pienempää hommaa.
milläs pinnoitteella pinnoitat noi? joku arc:n valmistama? Tuli vaan mieleen ku töissä pinnoitettu muutamia venttiilien kalotteja sillä, kun ovat kuuman kanssa tekemisissä ja on ainakin siellä kestänyt kuuman hiekan hankausta.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

tovayryn kirjoitti:milläs pinnoitteella pinnoitat noi? joku arc:n valmistama? Tuli vaan mieleen ku töissä pinnoitettu muutamia venttiilien kalotteja sillä, kun ovat kuuman kanssa tekemisissä ja on ainakin siellä kestänyt kuuman hiekan hankausta.
Pakosarja ja ahtimen pakopesä olisi nyt pinnoitettu. Pinnoituksessa käytettiin Tech line merkkisiä tuotteita joita myy Roadmachine Oy http://www.roadmachine.fi/excoat.html

Osat tosiaan ensin hiekkapuhallettiin jonka jälkeen niihin ruiskutettiin Q-Coat aluskerami. Aluskerami vaatii noin tunnin kuivumisen 260 asteessa. Kun osat oli hieman jäähtyneet päälle ruiskutettiin vielä Black Satin pinnoite. Kiitokset "Norsu":lle pinnoituksesta

Ahtimen pakopesää myös hieman koneistettiin. Pakoputken lähtöön tehtiin kartio joka kasvaa heti pakosiiven jälkeen 68mm:stä (2,5 tuumasta) 86mm eli 3,5 tuumaan. Aineet uutta pakoputken downpipeä varten olisi valmiina. Pitäisi vain sorvata vielä levityskappale tuohon ahtimen jatkoksi, että saisi 4 tuuman putken mukavasti kiinni. 8)
Pakosarjaan tuli myös tehtyä tuo hukkaportin paikka.

Tuossa olisi vielä pari kuvaa pinnoitetuista osista.

Kuva

Kuva
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Tänään tein lisätilaa tulipeltiin pakoputkea varten...nyt pitäisi sopia 4" putki. Konehuone tuli myös pestyä.

Moottorin öljypohja olisi nyt vaihdettu, kun vanha oli moneen kertaan korjattu eikä pitänyt öljyjä sisällään.

Vaihteiston öljypumpun vaihdoin uuteen rullalaakeroituun versioon. Uusi turbiini on myös paikoillaan ja laatikko kiinni koneen perässä. Huomenna olisi tarkoitus nostaa paketti takaisin keulalle.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Jotain taas tapahtunut. Pakosarja tuli vielä eristettyä Thermotecin nauhalla. Nauhan päälle kiedoin ohutta rosteri verkkoa joka pitää kuitunauhan paremmin kiinni ja estää sen purkautumisen.

Ahtimen pakopesän päälle tein hupun Thermotecin alumiinipintaisesta kuitukankaasta.

Kuvia:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2008/



Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Waldin upea levikesarja...

Viddu mitä juostenkustua veneenpohjaa. :evil:
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

norsu kirjoitti:Waldin upea levikesarja...

Viddu mitä juostenkustua veneenpohjaa. :evil:

Sori OT mutta mistä moinen mielipide??Meinaan itellä moinen sarja oli ainakin parhaimmaista päästä mitä lasikuidusta voi saada tehtyä.Harvoin lasikuituosat menee paikalle heittämällä.Se on sitten eriasia jos on tilannu moisen sarjan jostain muualta kun japin kautta koska silloin sarjat on jotain ihan muuta kun waldin valmistamaa. :wink:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Hessu kirjoitti:
norsu kirjoitti:Waldin upea levikesarja...

Viddu mitä juostenkustua veneenpohjaa. :evil:

Sori OT mutta mistä moinen mielipide??Meinaan itellä moinen sarja oli ainakin parhaimmaista päästä mitä lasikuidusta voi saada tehtyä.Harvoin lasikuituosat menee paikalle heittämällä.Se on sitten eriasia jos on tilannu moisen sarjan jostain muualta kun japin kautta koska silloin sarjat on jotain ihan muuta kun waldin valmistamaa. :wink:
Näin ollu, ku tulipa oltuu itekkin auttamassa kun kyseistä sarjaa asennettiin :) ja eipä tuossa omassakaan Waldissa valittamista oo ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Hessu kirjoitti:
norsu kirjoitti:Waldin upea levikesarja...

Viddu mitä juostenkustua veneenpohjaa. :evil:

Sori OT mutta mistä moinen mielipide??Meinaan itellä moinen sarja oli ainakin parhaimmaista päästä mitä lasikuidusta voi saada tehtyä.Harvoin lasikuituosat menee paikalle heittämällä.Se on sitten eriasia jos on tilannu moisen sarjan jostain muualta kun japin kautta koska silloin sarjat on jotain ihan muuta kun waldin valmistamaa. :wink:
Oletko koskaan katsonut miten ne helmasi ja puskurisi laineilevat, mikäli eivät ole ylikitatut? Se on toki sanottava, että kyseinen setti on parhaita koskaan näkemiäni lasikuitusettejä (ja kokemusta on jokusesta lasikuitutyöstä melkein kolmenkymmenen vuoden aikajaksolta, vaikkei se päätoimenkuvani olekkaan), mutta siinäpä se. Asennuksesta/sovituksesta en puhu mitään, koska sitä en tässä tapauksessa joudu tekemään. Oletin vaan yleisestä hypetyksestä johtuen tuon setin olevan ok ilman totaalista ylikittausta (ruiskukittiä ei sentään joutunut käyttämään, sillä siihen turvaudun vasta äärimmäisessä hädässä), mutta olinpahan väärässä. Taas. :D

Kevyttä, lähes läpinäkyvää laminointia noissa toki on ja sopivuus oli kuulemma hieno. Se vaan ei yhtään lohduta penslaria, kun pitäisi tehdä kaunista, ihanaa ja suoraa...

No nyt ne on kuitenkin valmiit. Kohtalaiset omasta mielestäni, eivät täydelliset. Varmaan 80 prosenttiset vastaaviin muovilevikesetteihin verrattuna. Ehkei noita nyt kuitenkaan hävetä tartte. :oops:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

norsu kirjoitti:No nyt ne on kuitenkin valmiit. Kohtalaiset omasta mielestäni, eivät täydelliset. Varmaan 80 prosenttiset vastaaviin muovilevikesetteihin verrattuna. Ehkei noita nyt kuitenkaan hävetä tartte. :oops:
Muistakaapa että nyt puhuu maalari, joka joutuu teidänkin korisarjat aina laittamaan maalauskuntoon :roll: mutta ei kai lasikuidusta koskaan sellaista sarjaa saa tehtyä :lol:

Jokos se Petri on saanut moottorin käyntiin...siis oikein kunnolla Käyntiin :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Hessu kirjoitti:
norsu kirjoitti:Waldin upea levikesarja...

Viddu mitä juostenkustua veneenpohjaa. :evil:

Sori OT mutta mistä moinen mielipide??Meinaan itellä moinen sarja oli ainakin parhaimmaista päästä mitä lasikuidusta voi saada tehtyä.Harvoin lasikuituosat menee paikalle heittämällä.Se on sitten eriasia jos on tilannu moisen sarjan jostain muualta kun japin kautta koska silloin sarjat on jotain ihan muuta kun waldin valmistamaa. :wink:
Ihan Japilta ostetut aidot waldit noi on kyllä. Melkoinen pettymys kyllä oli tuo sarja. Hintalaatu sehde ei kovin kehuttava ollut. Tiedä sitten oliko kyseessä jokin maanantai versio tai jotain.

No turha tässä on enempää aiheesta itkeä...toivottavasti näyttävät vaan hyviltä kun saan setin paikoilleen.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Itse olen yhden aidon waldin korisarjan luonnossa nähnyt. Muodot oli hienoja, mutta laatu sitä luokkaa hintaan nähden, että jätin väliin ja jätän varmaan jatkossakin :?

Mielestäni tuonhintaisten osien laatu pitäisi olla "maalausta vaille valmis" :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

No ehkä kyseisen sarjan laatu on sitten heikentyny tai muotti japanissa mennyt heikommaksi koska tuo oma sarjahan tuli jo mulle 2006 ja siinä maalari jopa kehui että nyt hän pääsee helpolla(yleensä kyseinen kaveri haukkuu kaikki kuituosat) eikä näin ollen itellä ainakaan mielestäni noi helmat mitenkään aaltoile..tosin en kyl oo mikään maalari jolla silmää moiseen on erinlailla se on pakko myöntää kyllä.. :D mutta eiköhän tämä riitä tästä ja palataan oikeaan asiaan mistä tässä topicissa on kyse. :wink:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Lukittu