W124 300 Turbodiesel - The end!
Kylläpäs on siistin näköstä! Mitenkä hyvin toimii tuo subbari asennus tuossa hattuhyllyllä?
Meinasin itellekki tuollain asentaa, mutta ei kehtaa vielä "tuhota" tuota orkkis hyllyä, jos siinä käviskin niin että takapenkkiläiset valittas basson lärpättämisestä
Meinasin itellekki tuollain asentaa, mutta ei kehtaa vielä "tuhota" tuota orkkis hyllyä, jos siinä käviskin niin että takapenkkiläiset valittas basson lärpättämisestä
MB w124 230 -88
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
- tomppapoika
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 20.04.2008 21:56
- Paikkakunta: Mikkeli
Pikkuhiljaa on tullu keräiltyä osia valmiiksi tähän projektiin. Jos vaikka pitäisi pienen "kesäloman" niin saisi tuon joskus kuntoonkin.
Perä murikan sain viimeviikolla takaisin SSF-pyörältä ja siihen tuli nyt kunnollinen lukko + uudet laakerit ja tiivisteet. Kun saan murikan paikoilleen pitäisi vielä kardaani rakennella niin alkaisi voimansiiro olemaan valmis.
Nuo artecin vanteet tuli purettua fiksausta varten. Vanteiden keskiöt maalattiin titaanin harmaalla, kehäpultit vaihtuivat kiilloitettuihin rosterisiin ja myös ulko kehät tuli kiilloitettua. Kuvia noista voin laitella heti kun saan vanteet koottua.
Perä murikan sain viimeviikolla takaisin SSF-pyörältä ja siihen tuli nyt kunnollinen lukko + uudet laakerit ja tiivisteet. Kun saan murikan paikoilleen pitäisi vielä kardaani rakennella niin alkaisi voimansiiro olemaan valmis.
Nuo artecin vanteet tuli purettua fiksausta varten. Vanteiden keskiöt maalattiin titaanin harmaalla, kehäpultit vaihtuivat kiilloitettuihin rosterisiin ja myös ulko kehät tuli kiilloitettua. Kuvia noista voin laitella heti kun saan vanteet koottua.
Vanteet tuli koottua tuossa juhannuksena ja nyt niissä olisi jo kumitkin päällä.
Kumeiksi tuli eteen 225/40-18 ja taakse 255/35-8 ja merkkinä Falken FK-452
Myöskin waldin puskurit ja helmat on vidoinkin saatu maalaukseen. Etupuskuri koki pieniä muutoksia ja helmat tuli liittettyä vakio muovihelmoihin.
Kumeiksi tuli eteen 225/40-18 ja taakse 255/35-8 ja merkkinä Falken FK-452
Myöskin waldin puskurit ja helmat on vidoinkin saatu maalaukseen. Etupuskuri koki pieniä muutoksia ja helmat tuli liittettyä vakio muovihelmoihin.
Tuo vanteiden väri ei oiken tahdo tulla kuvissa esille. Värivalinta kuitenkin onnistui mielestäni kohtuullisen hyvin. Sopivassa valossa vanteet näyttävät samanväriseltä kuin auto. Kirkkaassa auringonpaisteessa kuitenkin selkeästi erinväriset (vaaleammat).
Jos keskiöt olisi vetänyt korinväriin tai hopeiseksi olisi kokonaisuudesta todennäköisesti tullut hieman tylsä. Toisaalta jos ne olisi vetänyt mustaksi tai tummemmaksi kuin kori näyttäisi vanteet ainakin tuuman pienemmiltä kuin mitä ovat.
Tänään tuli heiman etukaaria levitettyä rullaamalla. Hyvinhän sinne tilaa tuli muutaman tunnin työllä. Takana ei näytä olevan minkäänlaista ongelmaa pyörimisen suhteen.
Jos keskiöt olisi vetänyt korinväriin tai hopeiseksi olisi kokonaisuudesta todennäköisesti tullut hieman tylsä. Toisaalta jos ne olisi vetänyt mustaksi tai tummemmaksi kuin kori näyttäisi vanteet ainakin tuuman pienemmiltä kuin mitä ovat.
Tänään tuli heiman etukaaria levitettyä rullaamalla. Hyvinhän sinne tilaa tuli muutaman tunnin työllä. Takana ei näytä olevan minkäänlaista ongelmaa pyörimisen suhteen.
Jotain pientä edistystä tapahtunut.
500:sen jarrusatulat on putsattu, maalattu ja asennettu paikoileen. Levyt, palat ja satuloiden tapit tuli tietysti myös uusittua
Myöskin perämurikka, uudet puslat ja vetarit on nyt kiinni.
Vakio kardaani ei sopinut paikoilleen ja hain tänään 500sl: kardaanin. Torkoitus olisi rakentaa siitä ja turbon vakiosta sopiva kardaani.
500:sen jarrusatulat on putsattu, maalattu ja asennettu paikoileen. Levyt, palat ja satuloiden tapit tuli tietysti myös uusittua
Myöskin perämurikka, uudet puslat ja vetarit on nyt kiinni.
Vakio kardaani ei sopinut paikoilleen ja hain tänään 500sl: kardaanin. Torkoitus olisi rakentaa siitä ja turbon vakiosta sopiva kardaani.
Kardaanit on nyt katkottu sorvilla pätkiksi ja niistä koottu yksi sopivan pituinen ja toivottavasti kestävä kardaani.
Sekä 500sl:n että 300 turbon kardaanit olivat molemmat päältä 60mm putkea. Seinämä vahvuuksissa oli kyllä eroa....sl:n oli 2.15mm ja turbon 1.65mm.
Kardaanin etupätkäksi jäi turbon orkkis, tukilaakeri on myös 300:sen alkuperäinen. Ristinivel on 500:sen kardaanista joka on rakenteeltaan huomattavasti vahvempi kuin turbon oma. Takapätkän putki on tuolla 1.65 seinämällä ja päässä on 500:sen "nelilapainen" pääty.
Huomenna olisi vuorossa kardaanin hitsaus ja tasapainoitukseen vieminen.
Sekä 500sl:n että 300 turbon kardaanit olivat molemmat päältä 60mm putkea. Seinämä vahvuuksissa oli kyllä eroa....sl:n oli 2.15mm ja turbon 1.65mm.
Kardaanin etupätkäksi jäi turbon orkkis, tukilaakeri on myös 300:sen alkuperäinen. Ristinivel on 500:sen kardaanista joka on rakenteeltaan huomattavasti vahvempi kuin turbon oma. Takapätkän putki on tuolla 1.65 seinämällä ja päässä on 500:sen "nelilapainen" pääty.
Huomenna olisi vuorossa kardaanin hitsaus ja tasapainoitukseen vieminen.
Kardaani on nyt hitsattu ja tasapainoitettu.
Turbiini kävi viimeviikolla jn-tradingin käsittelyssä.
Viikonloppuna tuli moottori taas irroitettua auton keulalta. Tämän viikon ohjelmaan kuuluisi hukkaportin sovittaminen pakosarjaa, moottorin öljypohjan vaihto, turbiinin ja vaihtesiton öljypumpun vaihto, pakosarjan ja ahtimen pakopesän hiekkapuhallus + keraaminen pinnoite yms yms...
Lisäksi miljoona pienempää hommaa.
Turbiini kävi viimeviikolla jn-tradingin käsittelyssä.
Viikonloppuna tuli moottori taas irroitettua auton keulalta. Tämän viikon ohjelmaan kuuluisi hukkaportin sovittaminen pakosarjaa, moottorin öljypohjan vaihto, turbiinin ja vaihtesiton öljypumpun vaihto, pakosarjan ja ahtimen pakopesän hiekkapuhallus + keraaminen pinnoite yms yms...
Lisäksi miljoona pienempää hommaa.
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
milläs pinnoitteella pinnoitat noi? joku arc:n valmistama? Tuli vaan mieleen ku töissä pinnoitettu muutamia venttiilien kalotteja sillä, kun ovat kuuman kanssa tekemisissä ja on ainakin siellä kestänyt kuuman hiekan hankausta.Petehri kirjoitti:Kardaani on nyt hitsattu ja tasapainoitettu.
Turbiini kävi viimeviikolla jn-tradingin käsittelyssä.
Viikonloppuna tuli moottori taas irroitettua auton keulalta. Tämän viikon ohjelmaan kuuluisi hukkaportin sovittaminen pakosarjaa, moottorin öljypohjan vaihto, turbiinin ja vaihtesiton öljypumpun vaihto, pakosarjan ja ahtimen pakopesän hiekkapuhallus + keraaminen pinnoite yms yms...
Lisäksi miljoona pienempää hommaa.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Pakosarja ja ahtimen pakopesä olisi nyt pinnoitettu. Pinnoituksessa käytettiin Tech line merkkisiä tuotteita joita myy Roadmachine Oy http://www.roadmachine.fi/excoat.htmltovayryn kirjoitti:milläs pinnoitteella pinnoitat noi? joku arc:n valmistama? Tuli vaan mieleen ku töissä pinnoitettu muutamia venttiilien kalotteja sillä, kun ovat kuuman kanssa tekemisissä ja on ainakin siellä kestänyt kuuman hiekan hankausta.
Osat tosiaan ensin hiekkapuhallettiin jonka jälkeen niihin ruiskutettiin Q-Coat aluskerami. Aluskerami vaatii noin tunnin kuivumisen 260 asteessa. Kun osat oli hieman jäähtyneet päälle ruiskutettiin vielä Black Satin pinnoite. Kiitokset "Norsu":lle pinnoituksesta
Ahtimen pakopesää myös hieman koneistettiin. Pakoputken lähtöön tehtiin kartio joka kasvaa heti pakosiiven jälkeen 68mm:stä (2,5 tuumasta) 86mm eli 3,5 tuumaan. Aineet uutta pakoputken downpipeä varten olisi valmiina. Pitäisi vain sorvata vielä levityskappale tuohon ahtimen jatkoksi, että saisi 4 tuuman putken mukavasti kiinni.
Pakosarjaan tuli myös tehtyä tuo hukkaportin paikka.
Tuossa olisi vielä pari kuvaa pinnoitetuista osista.
Tänään tein lisätilaa tulipeltiin pakoputkea varten...nyt pitäisi sopia 4" putki. Konehuone tuli myös pestyä.
Moottorin öljypohja olisi nyt vaihdettu, kun vanha oli moneen kertaan korjattu eikä pitänyt öljyjä sisällään.
Vaihteiston öljypumpun vaihdoin uuteen rullalaakeroituun versioon. Uusi turbiini on myös paikoillaan ja laatikko kiinni koneen perässä. Huomenna olisi tarkoitus nostaa paketti takaisin keulalle.
Moottorin öljypohja olisi nyt vaihdettu, kun vanha oli moneen kertaan korjattu eikä pitänyt öljyjä sisällään.
Vaihteiston öljypumpun vaihdoin uuteen rullalaakeroituun versioon. Uusi turbiini on myös paikoillaan ja laatikko kiinni koneen perässä. Huomenna olisi tarkoitus nostaa paketti takaisin keulalle.
Jotain taas tapahtunut. Pakosarja tuli vielä eristettyä Thermotecin nauhalla. Nauhan päälle kiedoin ohutta rosteri verkkoa joka pitää kuitunauhan paremmin kiinni ja estää sen purkautumisen.
Ahtimen pakopesän päälle tein hupun Thermotecin alumiinipintaisesta kuitukankaasta.
Kuvia:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2008/
Ahtimen pakopesän päälle tein hupun Thermotecin alumiinipintaisesta kuitukankaasta.
Kuvia:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2008/
norsu kirjoitti:Waldin upea levikesarja...
Viddu mitä juostenkustua veneenpohjaa.
Sori OT mutta mistä moinen mielipide??Meinaan itellä moinen sarja oli ainakin parhaimmaista päästä mitä lasikuidusta voi saada tehtyä.Harvoin lasikuituosat menee paikalle heittämällä.Se on sitten eriasia jos on tilannu moisen sarjan jostain muualta kun japin kautta koska silloin sarjat on jotain ihan muuta kun waldin valmistamaa.
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Näin ollu, ku tulipa oltuu itekkin auttamassa kun kyseistä sarjaa asennettiin ja eipä tuossa omassakaan Waldissa valittamista ooHessu kirjoitti:norsu kirjoitti:Waldin upea levikesarja...
Viddu mitä juostenkustua veneenpohjaa.
Sori OT mutta mistä moinen mielipide??Meinaan itellä moinen sarja oli ainakin parhaimmaista päästä mitä lasikuidusta voi saada tehtyä.Harvoin lasikuituosat menee paikalle heittämällä.Se on sitten eriasia jos on tilannu moisen sarjan jostain muualta kun japin kautta koska silloin sarjat on jotain ihan muuta kun waldin valmistamaa.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Oletko koskaan katsonut miten ne helmasi ja puskurisi laineilevat, mikäli eivät ole ylikitatut? Se on toki sanottava, että kyseinen setti on parhaita koskaan näkemiäni lasikuitusettejä (ja kokemusta on jokusesta lasikuitutyöstä melkein kolmenkymmenen vuoden aikajaksolta, vaikkei se päätoimenkuvani olekkaan), mutta siinäpä se. Asennuksesta/sovituksesta en puhu mitään, koska sitä en tässä tapauksessa joudu tekemään. Oletin vaan yleisestä hypetyksestä johtuen tuon setin olevan ok ilman totaalista ylikittausta (ruiskukittiä ei sentään joutunut käyttämään, sillä siihen turvaudun vasta äärimmäisessä hädässä), mutta olinpahan väärässä. Taas.Hessu kirjoitti:norsu kirjoitti:Waldin upea levikesarja...
Viddu mitä juostenkustua veneenpohjaa.
Sori OT mutta mistä moinen mielipide??Meinaan itellä moinen sarja oli ainakin parhaimmaista päästä mitä lasikuidusta voi saada tehtyä.Harvoin lasikuituosat menee paikalle heittämällä.Se on sitten eriasia jos on tilannu moisen sarjan jostain muualta kun japin kautta koska silloin sarjat on jotain ihan muuta kun waldin valmistamaa.
Kevyttä, lähes läpinäkyvää laminointia noissa toki on ja sopivuus oli kuulemma hieno. Se vaan ei yhtään lohduta penslaria, kun pitäisi tehdä kaunista, ihanaa ja suoraa...
No nyt ne on kuitenkin valmiit. Kohtalaiset omasta mielestäni, eivät täydelliset. Varmaan 80 prosenttiset vastaaviin muovilevikesetteihin verrattuna. Ehkei noita nyt kuitenkaan hävetä tartte.
Muistakaapa että nyt puhuu maalari, joka joutuu teidänkin korisarjat aina laittamaan maalauskuntoon mutta ei kai lasikuidusta koskaan sellaista sarjaa saa tehtyänorsu kirjoitti:No nyt ne on kuitenkin valmiit. Kohtalaiset omasta mielestäni, eivät täydelliset. Varmaan 80 prosenttiset vastaaviin muovilevikesetteihin verrattuna. Ehkei noita nyt kuitenkaan hävetä tartte.
Jokos se Petri on saanut moottorin käyntiin...siis oikein kunnolla Käyntiin
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ihan Japilta ostetut aidot waldit noi on kyllä. Melkoinen pettymys kyllä oli tuo sarja. Hintalaatu sehde ei kovin kehuttava ollut. Tiedä sitten oliko kyseessä jokin maanantai versio tai jotain.Hessu kirjoitti:norsu kirjoitti:Waldin upea levikesarja...
Viddu mitä juostenkustua veneenpohjaa.
Sori OT mutta mistä moinen mielipide??Meinaan itellä moinen sarja oli ainakin parhaimmaista päästä mitä lasikuidusta voi saada tehtyä.Harvoin lasikuituosat menee paikalle heittämällä.Se on sitten eriasia jos on tilannu moisen sarjan jostain muualta kun japin kautta koska silloin sarjat on jotain ihan muuta kun waldin valmistamaa.
No turha tässä on enempää aiheesta itkeä...toivottavasti näyttävät vaan hyviltä kun saan setin paikoilleen.
Itse olen yhden aidon waldin korisarjan luonnossa nähnyt. Muodot oli hienoja, mutta laatu sitä luokkaa hintaan nähden, että jätin väliin ja jätän varmaan jatkossakin
Mielestäni tuonhintaisten osien laatu pitäisi olla "maalausta vaille valmis"
Mielestäni tuonhintaisten osien laatu pitäisi olla "maalausta vaille valmis"
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No ehkä kyseisen sarjan laatu on sitten heikentyny tai muotti japanissa mennyt heikommaksi koska tuo oma sarjahan tuli jo mulle 2006 ja siinä maalari jopa kehui että nyt hän pääsee helpolla(yleensä kyseinen kaveri haukkuu kaikki kuituosat) eikä näin ollen itellä ainakaan mielestäni noi helmat mitenkään aaltoile..tosin en kyl oo mikään maalari jolla silmää moiseen on erinlailla se on pakko myöntää kyllä.. mutta eiköhän tämä riitä tästä ja palataan oikeaan asiaan mistä tässä topicissa on kyse.
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98