W211 220CDi vikakoodin lukija/diagnoosipiuha?
W211 220CDi vikakoodin lukija/diagnoosipiuha?
Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisen -05 mallisen MB vikakoodin lukijasta? Kiinnostaisi sellainen läppäriin liitettävä piuha. Ainakin Elekmalla näyttää olevan jotain, mutta mielellään tilaisi sellaisen joka todistetusti toimii. Tarkoitus olisi päästä lukemaan vain vikakoodit ja nollaamaan ne. Ja ehkä jotain live-dataakin olisi mukava saada näkyviin. Osaatteko suositella mitään?
Täälläkin on etsitty vikakoodin lukijaa tuohon CLK:hon mutta ei ole vielä tärpännyt!
Mulla oli kokeiltavana elekman 2 lukijaa mitkä olis pitänyt käydä, mutta kumpakaan ei pelannut mun autossa. Siinä ei kylläkään ole OBD2 pistoketta mutta mulla oli adabteri OBD2-->38 pin.
Asiallinen se elekman kaveri, sovittiin että palautan lukijat ja hän rahat!
Mulla oli kokeiltavana elekman 2 lukijaa mitkä olis pitänyt käydä, mutta kumpakaan ei pelannut mun autossa. Siinä ei kylläkään ole OBD2 pistoketta mutta mulla oli adabteri OBD2-->38 pin.
Asiallinen se elekman kaveri, sovittiin että palautan lukijat ja hän rahat!
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Mitä kaikkea tällä voi puuhailla?xr5t kirjoitti:Carsoft 7,4 pelaaminen loppuu 2004 mallisissa autoissa oli sitten alkuperäinen tai kiinalainen
pitää olla 2004 uudemmissa Carsoft 8,0
Onko aloittelijan vaikea käyttää,jos tietokone ja englanti sujuu?
Mitä mahtaa maksaa?
Voisin ostaa yhden varauksella,vaikka kimpassa,oisko halvempi ratkaisu.
Antakaa vinkkiä mistä voin ostaa,tilata?
Lueppa, mitä paloviita kirjoitti tuolla ylempänä....JKK kirjoitti:Mitä tapahtuu tekniikassa vuonna 2004 jälkeen kun ei 7,4 toimi sitä uudemmissa? Onko kenelläkään tuollaista 7,4 versiota. Oma autoni on 4/2005 ja tekisi mieli kokeilla toimivuutta.
Se on totta.
2004 tekniikkaa päivitettiin.
Mm. pikkumoottoriin tuli lisää tehoa.
Kiinalainen Carsoft ei toimi edes W203,ssa, joka on uudemmalla, OM646- moottorilla.
Minä olen niitä jo kaksi eri toimimatonta mallia ostanut.
Toimiessaan Carsoft olisi ihan pätevä peli.
Käsittääkseni tämä firma toimittaa juurikin ohjelmat mersun staariin.
Ei niin selkeä käyttää, kun "oikea" staari.
Mutta samat toiminnot on.
Alkupräiset versiot onkin sitten tooosi lähellä hinnaltaan staaria.
Kiinalaiset tekee jo staaristakin kopiota.
Halvimmillaan näyttäisi tonnin paukku olevan.
Kerranhan tuo kirpaisisi.
Jos tosiaan toimii, niin yyberjuttu, staari on helppokäyttöinen ummikollekkin.
Mutta toisaalta tuntuu, että jospa nyt joku toinen kerrankin kokeilisi ensin...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Millainen kaapeli carsoftille?
Millainen toi piuha pitää olla että pääsee kiinni jos omistaa jo carsoftin?? Auto W203 -02-03.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mulla kiinnotais tää kans kun toistaiseksi Veho on ainut joka on saanut vikakoodit ulos. Auto on E270TCDI -01 (Liitin on konetilassa ilmeisesti 38 pinninen pyöreä). Eli siis mitä kannattaa tilata ja mistä jotta toimii varmasti. Saksa ei taivu joten linkki johonkin luotettavaan myyjään ja koko pakettiin olis poikaa. Entä toimmiiko tuo sitten vaan mersuun vai voiko tutkailla muitaki merkkejä?
Mikä on alkuperäinen Carsoft? Onko se tämä?
http://www.carsoftinternational.com/
Ainakin tuolla mainostetaan "Carsoft Mercedes Ultimate Pro 2.0" -tuotetta, joka toimii kaikissa MB-autoissa 2008 vuotisiin saakka. Onko nämä kinalaiset yms. eBay-tuotteet tämän kopioita? Mitähän tuollainen maksaa?
Eli ilmeisesti nämä eBayssa kaupattavat toimii vuosimalleihin 2004 saakka, mutta sitä uudemmat ovat sitten ongelmallisempia?
Isäukollani on autosähkötöihin erikoistunut korjaamo, ja käytössä tuollainen Autocomin testaus/diagnostiikka -systeemi:
http://212.50.144.81/suomentyokalu/prod ... 103&sm=103
Tuo on kilpailija lähinnä Boschin testereille, ja onnistuu kaiken maailman temput lähes mille tahansa autolle. Mutta kun itse asun 300km päässä, niin ei aina ole mahdollisuutta päästä testeriin kiinni silloin kun haluaa.
Voisin tietysti kysyä tuolta Carsoftilta Belgiasta hintaa tuollaiselle perussetille.
http://www.carsoftinternational.com/
Ainakin tuolla mainostetaan "Carsoft Mercedes Ultimate Pro 2.0" -tuotetta, joka toimii kaikissa MB-autoissa 2008 vuotisiin saakka. Onko nämä kinalaiset yms. eBay-tuotteet tämän kopioita? Mitähän tuollainen maksaa?
Eli ilmeisesti nämä eBayssa kaupattavat toimii vuosimalleihin 2004 saakka, mutta sitä uudemmat ovat sitten ongelmallisempia?
Isäukollani on autosähkötöihin erikoistunut korjaamo, ja käytössä tuollainen Autocomin testaus/diagnostiikka -systeemi:
http://212.50.144.81/suomentyokalu/prod ... 103&sm=103
Tuo on kilpailija lähinnä Boschin testereille, ja onnistuu kaiken maailman temput lähes mille tahansa autolle. Mutta kun itse asun 300km päässä, niin ei aina ole mahdollisuutta päästä testeriin kiinni silloin kun haluaa.
Voisin tietysti kysyä tuolta Carsoftilta Belgiasta hintaa tuollaiselle perussetille.
Re: Millainen kaapeli carsoftille?
Tällaiset vermeet mulla on.simppa80 kirjoitti:Millainen toi piuha pitää olla että pääsee kiinni jos omistaa jo carsoftin?? Auto W203 -02-03.
Eikä ymmärtääkseni toimi muissa kuin Mersuissa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Re: Millainen kaapeli carsoftille?
Mistä oot hommannut ja mitähän tollaiset kustantaa ja mistä tollaset kohtuu hintaan sais? Tuossahan on jo ylimääräisiäkin johtoja? USB päätä noissa ei näy eli toimiiko sitten adapterin kans (RS-232-USB)?juhape kirjoitti:Tällaiset vermeet mulla on.simppa80 kirjoitti:Millainen toi piuha pitää olla että pääsee kiinni jos omistaa jo carsoftin?? Auto W203 -02-03.
Eikä ymmärtääkseni toimi muissa kuin Mersuissa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tilasin tuon koodinlukijan ebaysta, maksoi muistaakseni n.satasen verran.
Ainoa "vika" mikä tuossa on että ainoastaan pinni 4 on kytkettynä tuosta 38pin liittimestä eli vain moottorin koodit saa siltänään mitattua. Mutta kun sen diagnoosi piuhan paikkaa vaihtaa niin saa muttkin modulit luettua.
Eli jos on moista laitetta hommaamassa niin kannattaa hommata ns. multiplexeri jossa on kaikki diaknoosipinnit johdotettu (k-linjat).
Ainoa "vika" mikä tuossa on että ainoastaan pinni 4 on kytkettynä tuosta 38pin liittimestä eli vain moottorin koodit saa siltänään mitattua. Mutta kun sen diagnoosi piuhan paikkaa vaihtaa niin saa muttkin modulit luettua.
Eli jos on moista laitetta hommaamassa niin kannattaa hommata ns. multiplexeri jossa on kaikki diaknoosipinnit johdotettu (k-linjat).
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Tilasin itsellekkin tuon samaisen systeemin. Ilmeisesti ei multiplex? Taiwanista se tulee ja 90€ lähetyskuluineen. Onko kellään ohjetta tuon carsoftin käyttöön ja siihen miten siinä jotain pinniä pitää muuttaa eri paikkaan? Tällähän voi sitten myös lukea ja kirjoittaa ecua..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Siis tarkoittaa käytännössä mitä? Ilmoituksessa väitettiin että toimii adapterin kanssa ja mitä tarkoitaa ei toimi kuin 38pin pistokkeissa?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mulla on jokin Kiinasta tilattu versio. Toimii Carsoftin kanssa ainakin W210:ssa täysin(ainakin kaikki ominaisuudet mitä olen kokeillut). Mukana tuli 3 erilaista kaapelia joista kahta en ole kokeillut(enkä tiedä mihin Mersuihin käyvät). Toinen niistä on sellainen pienempi(kuin w210:n joka taitaa olla se 38pinninen) pyöreä liitin ja toinen suorakaiteen muotoinen. Laite on läppärissä sarjaportissa kiinni. Oiskohan ollu vajaa parisataa eskoo tuo laitteisto siis ilman läppäriä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Portti
Suora kaiteen muotoinen 16liitintä tai liitimen paikkaa jos näin on OBD piuhaKettunet kirjoitti:Mulla on jokin Kiinasta tilattu versio. Toimii Carsoftin kanssa ainakin W210:ssa täysin(ainakin kaikki ominaisuudet mitä olen kokeillut). Mukana tuli 3 erilaista kaapelia joista kahta en ole kokeillut(enkä tiedä mihin Mersuihin käyvät). Toinen niistä on sellainen pienempi(kuin w210:n joka taitaa olla se 38pinninen) pyöreä liitin ja toinen suorakaiteen muotoinen. Laite on läppärissä sarjaportissa kiinni. Oiskohan ollu vajaa parisataa eskoo tuo laitteisto siis ilman läppäriä.
pienempi pyöree 14liitintä tai liitimen paikka johinkin kuorma autoihin missä esim temic tekemä yksikkö, sarjaporti parasa vaihtoehto PCICM adpteri, USB adpteri kanatais hankkia samasta paikasta mistä ohjelma vois ola toivoo ett toimii
Ok. Mulla on töissä sellainen USB-RS232 adapteri millä on ATK-liikkeen mukaan saatu oikeastaan aina toimimaan jos jollakin adapterilla on toiminut.
Tällä adapterilla olen myös saanut yhteyden aina erilaisiin latteisiin kun olen joutunut käyttämään.
Eli uskon että saan pelittämmään.
Mikäs se pinnin vaihto systeemi oikein on? Osaisko joku kertoa?
Tällä adapterilla olen myös saanut yhteyden aina erilaisiin latteisiin kun olen joutunut käyttämään.
Eli uskon että saan pelittämmään.
Mikäs se pinnin vaihto systeemi oikein on? Osaisko joku kertoa?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Itselläni samat vermeet kun juhape:llä ja koodeja luettu hyvällä menestyksellä Sprinter-00 ,W203 -03 ja W140. Tosiaan -04 on se maaginen raja Carsoft 7.4:lle.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Pinninvaihto
Pinninvaihto=piuhan/liitimen vaihto,eli avaa johdon pääsä oleva pistoke näkyy vain muutamia johtoja/liitimiä jotka kytketty, vaihda liittintä eri reikään sen mukaan mitä tiettoja haluat lukea/kirjoitaa,ABS,MOOTTORIN... ja niin edelleensimppa80 kirjoitti:Ok. Mulla on töissä sellainen USB-RS232 adapteri millä on ATK-liikkeen mukaan saatu oikeastaan aina toimimaan jos jollakin adapterilla on toiminut.
Tällä adapterilla olen myös saanut yhteyden aina erilaisiin latteisiin kun olen joutunut käyttämään.
Eli uskon että saan pelittämmään.
Mikäs se pinnin vaihto systeemi oikein on? Osaisko joku kertoa?
Juuri näin eli siinä 38-napaisessa pistokkeessa nro. 1 ja 3 ovat virtaliittimet ja siitä eteenpäin datalinjoja eri moduleilta. Nro 4 on moottori, 6 on ABS/ESP jne. Joten se dataliitin vaihdetaan tiettyyn pinniin ja ohjelmasta valitaan sen pinnin luku, näin se menee.
Siitä carsoftista selviää minkä pinnin takana on mitäkin.
Näkyy muuten jotkut korjaamot käyttävän Boschin testereissäkin kolmenapaista johtoa jossa vaan virta piuhat kytkettään ykköseen ja kolmoseen ja sitten datapiuha siihen pinniin josta oletettu vika löytyis.
Siitä carsoftista selviää minkä pinnin takana on mitäkin.
Näkyy muuten jotkut korjaamot käyttävän Boschin testereissäkin kolmenapaista johtoa jossa vaan virta piuhat kytkettään ykköseen ja kolmoseen ja sitten datapiuha siihen pinniin josta oletettu vika löytyis.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Tänään tuli setti. Onko kellään ohjetta tuolle carsoftille? En saa yhteyttä mutta olen kokeillut vain ODB liittimestä. Purkki kyllä vilkuttaa ledejä että se yrittäis yhteyttä, muta sanoo sitten että ei löydä modulia.
Pitääkö käyttää 38-pin liitintä?
Entäs livedatat oletteko lukeneet? Miten onnistuu?
EDIT:'
Eihän mulla prk..le oo edes 38-liitintä!!!
Pitääkö käyttää 38-pin liitintä?
Entäs livedatat oletteko lukeneet? Miten onnistuu?
EDIT:'
Eihän mulla prk..le oo edes 38-liitintä!!!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ei se carsoft tartte mitään ohjeita. On helppo käyttää jos vähä ymmärtää Lontoon kieltä.
Jos se värkki ei ole multiplekseri niin sehän ei löydä kuin moottorin. Klikkaa sieltä ohjelmasta ME niin sieltä pitäis jotain löytyä.
Livedataa mulla lukee ihan hyvin, näkyy kaikenmaailman arvoja koneesta.
Jos se värkki ei ole multiplekseri niin sehän ei löydä kuin moottorin. Klikkaa sieltä ohjelmasta ME niin sieltä pitäis jotain löytyä.
Livedataa mulla lukee ihan hyvin, näkyy kaikenmaailman arvoja koneesta.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Mulla moottori löytyy CDI-valikosta, mutta ei saa yhteyttä. Juu, helppohan tuo oli käyttää ja valikot yksinkertaiset. Tuohon yhteyden luontiin oisin manuaalin apua tarvinnut. Taitaa olla sittenkin ongelma siinä USB-adapterissa..juhape kirjoitti:Ei se carsoft tartte mitään ohjeita. On helppo käyttää jos vähä ymmärtää Lontoon kieltä.
Jos se värkki ei ole multiplekseri niin sehän ei löydä kuin moottorin. Klikkaa sieltä ohjelmasta ME niin sieltä pitäis jotain löytyä.
Livedataa mulla lukee ihan hyvin, näkyy kaikenmaailman arvoja koneesta.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
USB
Mulla moottori löytyy CDI-valikosta, mutta ei saa yhteyttä. Juu, helppohan tuo oli käyttää ja valikot yksinkertaiset. Tuohon yhteyden luontiin oisin manuaalin apua tarvinnut. Taitaa olla sittenkin ongelma siinä USB-adapterissa.. [/quote]
Tarkista piuhoista tinaukset ja että varmasti menee sinne mihin pitää, vaika adapteri ogelmalta ikävästikyllä vaikutta sitte kannataa kokeil PCICM adapteria onko pöytäkoneta missä sarjaportti, oletko muuten saanut ohjelman vaihdettua pikku lisäys obd2 16=+ 7ja15 linjat mitä käytetään esim lastun vaihdossa 4ja5 maadotus
Tarkista piuhoista tinaukset ja että varmasti menee sinne mihin pitää, vaika adapteri ogelmalta ikävästikyllä vaikutta sitte kannataa kokeil PCICM adapteria onko pöytäkoneta missä sarjaportti, oletko muuten saanut ohjelman vaihdettua pikku lisäys obd2 16=+ 7ja15 linjat mitä käytetään esim lastun vaihdossa 4ja5 maadotus
Viimeksi muokannut CDI203, Pe 15.08.2008 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Asiantuntijat sanovat että pitää olla oikea sarjaportti, en muista olenko edes kuullut selitystä.simppa80 kirjoitti:Mulla moottori löytyy CDI-valikosta, mutta ei saa yhteyttä. Juu, helppohan tuo oli käyttää ja valikot yksinkertaiset. Tuohon yhteyden luontiin oisin manuaalin apua tarvinnut. Taitaa olla sittenkin ongelma siinä USB-adapterissa..juhape kirjoitti:Ei se carsoft tartte mitään ohjeita. On helppo käyttää jos vähä ymmärtää Lontoon kieltä.
Jos se värkki ei ole multiplekseri niin sehän ei löydä kuin moottorin. Klikkaa sieltä ohjelmasta ME niin sieltä pitäis jotain löytyä.
Livedataa mulla lukee ihan hyvin, näkyy kaikenmaailman arvoja koneesta.
Mutta otsikko koski uudempia autoja, eikö kommentit voisi palauttaa sille alueelle tai ainakin lisäksi kattamaan kokemukset uudempien kanssa toimivista testereistä. eBay:ssä on jo kaupan 800 euron sarjoja, IBM-läppärin kun tinkaisi turhana pois niin hinta olisi jo kohdallaan mutta systeemin pitäisi myös toimia.
Paiskaas varsin linkki suoraan tuotteeseen, josko sitä itsekkin sitten uskaltais tilata kun kerran sullekkin tuli perille. Kiitossimppa80 kirjoitti:Tänään tuli setti. Onko kellään ohjetta tuolle carsoftille? En saa yhteyttä mutta olen kokeillut vain ODB liittimestä. Purkki kyllä vilkuttaa ledejä että se yrittäis yhteyttä, muta sanoo sitten että ei löydä modulia.
Pitääkö käyttää 38-pin liitintä?
Entäs livedatat oletteko lukeneet? Miten onnistuu?
EDIT:'
Eihän mulla prk..le oo edes 38-liitintä!!!
EDIT:
Oisko tää esim. hyvä klik