W124 E320 Ei lähde käyntiin
W124 E320 Ei lähde käyntiin
Elikkä ongelma seuraavanlainen, toissa iltana kävin ajamassa autolla ihan normaalisti niin kuin aina ennenkin ja eilen illalla yhtäkkiä ei auto enää käynnistynytkään, mistä lähteä vikaa etsimään?
- Auto starttaa, mutta ei vaan käynnisty
- Kaikki mittariston valot ja muut sähköt toimii
- Infrapuna-avain aukaisee ainakin keskulukituksen, mutta onko ajonesto jäänyt jostain syystä päälle eikä lähde pois?
Autohan on W124 E 320 vm-95
- Auto starttaa, mutta ei vaan käynnisty
- Kaikki mittariston valot ja muut sähköt toimii
- Infrapuna-avain aukaisee ainakin keskulukituksen, mutta onko ajonesto jäänyt jostain syystä päälle eikä lähde pois?
Autohan on W124 E 320 vm-95
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Tuttu vika
Teki oma vehe ihan saman tempun. Syyllinen oli pois paikoiltaan pompannut vauhtipyörän kammenkulmaanturin liitin.
Kyllä minäkin ihmettelin kun oli juuri viisi minuuttia aikaisemmin auton pysäköinyt pihalle
Kyllä minäkin ihmettelin kun oli juuri viisi minuuttia aikaisemmin auton pysäköinyt pihalle
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: Tuttu vika
Missäköhän kyseinen liitin mahtaa sijaita ja minkä näkönen?Noname kirjoitti:Teki oma vehe ihan saman tempun. Syyllinen oli pois paikoiltaan pompannut vauhtipyörän kammenkulmaanturin liitin.
Kyllä minäkin ihmettelin kun oli juuri viisi minuuttia aikaisemmin auton pysäköinyt pihalle
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Autossasi ilmeisesti lähes sama M104 kone kun minullakin. Anturi löytyy koneen takaosasta imusarjan alta läheltä starttimoottoria. Se on koneen ja vaihteiston välissä. Liitin on sellainen painettava malli joka lukittuu kuin tulpanhattu paikoilleen.
Voihan vika toki olla muuallakin. Haistele putkenpäästä että haistakahtaako startin jälkeen raaka bensa. Jos ei niin aika todennäköistä että pumppu ei pyöri. Jos bensa haisee niin sitten varmaan kannattaa alkaa etsimään vikaa kipinäpuolelta. Sieltä voikin sitten löytyä varsin kivoja yllätyksiä, jotka tykkää paksusta lompakosta.
Toivottavasti sinulla on yhtä halpa vika kun minullakin. Jotenkin vain vaisto sanoi silloin että katso anturi ekana kun olin muutenkin koneen johtoja sepännyt kuntoon. Varoituksena vielä kerrottakoon, että piuhat saattaa olla tosi hauraita ja uusi alkuperäinen pihasarja maksaa reilusti yli tonnin.
Voihan vika toki olla muuallakin. Haistele putkenpäästä että haistakahtaako startin jälkeen raaka bensa. Jos ei niin aika todennäköistä että pumppu ei pyöri. Jos bensa haisee niin sitten varmaan kannattaa alkaa etsimään vikaa kipinäpuolelta. Sieltä voikin sitten löytyä varsin kivoja yllätyksiä, jotka tykkää paksusta lompakosta.
Toivottavasti sinulla on yhtä halpa vika kun minullakin. Jotenkin vain vaisto sanoi silloin että katso anturi ekana kun olin muutenkin koneen johtoja sepännyt kuntoon. Varoituksena vielä kerrottakoon, että piuhat saattaa olla tosi hauraita ja uusi alkuperäinen pihasarja maksaa reilusti yli tonnin.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Joo vikaa en minä osaa sanoo.karhu4 kirjoitti:Itellä on 202 c220 v.95 ja siinä on nuo valot ja infrapunalinkku-avain.Enkä oo saanu 2 viikkoon käyntiin,k.lukko toimii mut ku laittaa virrat päälle ni 2sek.päästä alkaa vilkkuu nuo valot vuorotellen peilissä.Mikä lie vikana?
Mut 202:sse on sit noi hälytin/ajonesto valot.
Veikkaus onko kakessa patterit kunnossa?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Bensa haisee putkenpäästä kun yrittää startata.Noname kirjoitti:Autossasi ilmeisesti lähes sama M104 kone kun minullakin. Anturi löytyy koneen takaosasta imusarjan alta läheltä starttimoottoria. Se on koneen ja vaihteiston välissä. Liitin on sellainen painettava malli joka lukittuu kuin tulpanhattu paikoilleen.
Voihan vika toki olla muuallakin. Haistele putkenpäästä että haistakahtaako startin jälkeen raaka bensa. Jos ei niin aika todennäköistä että pumppu ei pyöri. Jos bensa haisee niin sitten varmaan kannattaa alkaa etsimään vikaa kipinäpuolelta. Sieltä voikin sitten löytyä varsin kivoja yllätyksiä, jotka tykkää paksusta lompakosta.
Toivottavasti sinulla on yhtä halpa vika kun minullakin. Jotenkin vain vaisto sanoi silloin että katso anturi ekana kun olin muutenkin koneen johtoja sepännyt kuntoon. Varoituksena vielä kerrottakoon, että piuhat saattaa olla tosi hauraita ja uusi alkuperäinen pihasarja maksaa reilusti yli tonnin.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
No tuon perusteella vika löytynee sytytyspuolelta kun bensaa saa. Tuskin on mahdollista että kaikki tuplat ja puolat pimenisi yhtäkkiä joten voisi kuvitella että ohjausboksin virransyötöstä voisi löytyä jotain mielenkiintosta. Ei muuta kun sulakkeita tutkimaan. Viallinen virtalukko ja ylijänniterele kanssa aiheuttaa tosi jännittäviä temppuja.
Hyvä kun meni kerralla pimeäksi niin helpompi löytää vika. Kaikkein raivostuttavin on aina keskelle risteystä sammuva auto. Ala siinä sitten tutkimaan torvien soidessa että mikä ei toimi
Toivottavasti tämän sattuisi lukemaan joku joka tietää mistä moottorin ohjaukselle tulee käyttöjännitteet.
Hyvä kun meni kerralla pimeäksi niin helpompi löytää vika. Kaikkein raivostuttavin on aina keskelle risteystä sammuva auto. Ala siinä sitten tutkimaan torvien soidessa että mikä ei toimi
Toivottavasti tämän sattuisi lukemaan joku joka tietää mistä moottorin ohjaukselle tulee käyttöjännitteet.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Vika voi olla myös ajonestossa. Kaverilla oli samanlainen juttu joka korjaantui kuin w124 olematon ajonesto ohitettiin. Voi myös kokeilla käynnistää kone huoltopistokkeen kautta, sehän ei tarkista ollenkaan onko ajonesto päällä vai pois. Se oli vain kaksi liitintä piti yhdistää; en nyt muista mitkä mutta googlellahan nuokin selviää.
No nyt auto toiminu välillä normaalisti... eilen kävin ajamassa ja lähti käyntiin (kävi hetken vähän epätasaisesti) sitten ajossa nyki välillä ja kickdown ei tuntunu toimivan ollenkaan. tänään sitten tempun teki ja sammu monesti ajosta ja lähti kyllä käyntiin, ennen kun lopulta ei lähteny enää, starttasi mutta ei käynnistynyt ennen kun kaasulla autoin käyntiin ja sitten sammui taas? missä mahtaa olla vika? Aiemmin kun auto ei lähteny pihasta käyntiin niin oli vettä satanu paljon ja tuulilasin alatiiviste oli ihan "irti" ja vedet menny konehuoneeseen akun taakse, sitten taas lähti käyntiin kun oli paikat kuivunu, kellään hyviä neuvoja?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Eilen taas lähti ekalla käyntiin ihan normaalisti ja kävi noin 2 min tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammui taas ja muutaman kerran se vielä lähti käyntiin minkä jälkeen ei enää edes kaasulla avittamalla lähteny. Avasin bensapumpun releen? semmonen musta pieni mötikkä akun takana missä lukee 6zyl. jne.. ei ainakaan näkyviä juotosvikoja ollut. seuraavaks avattava se ylijännitesuojarele. Onko muita hyviä ehdotuksia? Voiko viallinen johtosarja tehdä noin että sammuu kerrasta eikä lähde edes vajaalla käymään? Sitten vielä semmonen juttu että kun autosta laittaa pelkät virrat päälle niin konehuoneessa jää releet vetämään noin 5sekunnin välein kuuluu releen ääniä eripuolelta konehuonetta. Kun auto sammuu niin tuntuu että bensansaanti loppuu. Hyvät neuvot ois nyt tarpeen!
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Oisko jollain nyt antaa varmaa tietoa noista releistä? Alumiinikuorinen kotelo akun takana missä päällä läpinäkyvä läppä minkä alla sulake = Ylijännitesuojarele?
Musta muovinen kotelo akun toisella puolella missä lukee päällä KD ja jotain muuta = kickdownrele?
Vihreä pieni kotelo tuon musta kotelon takana missä päällä läpinäkyvä läppä minkä alla sulake = bensapumpunrele?
Menikö sinne päinkään oikein? Vielä semmonen kysymys että mitä mikäkin noista mahtaa maksaa?
Musta muovinen kotelo akun toisella puolella missä lukee päällä KD ja jotain muuta = kickdownrele?
Vihreä pieni kotelo tuon musta kotelon takana missä päällä läpinäkyvä läppä minkä alla sulake = bensapumpunrele?
Menikö sinne päinkään oikein? Vielä semmonen kysymys että mitä mikäkin noista mahtaa maksaa?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
vielä tarkennukseksi, auto starttaa ja lähtee kylmänä ekalla käyntiin, mutta heti kun ryyppy lähtee pois päältä niin kone meinaa sammua, mutta pysyy vielä hetken käynnissä jonka jälkeen sammuu (moottorin lämmöt ei kerkeä juuri nousemaan). Auto sammuu tyhjäkäynnillä aina sen saman tietyn ajan päästä käynnistyksestä. Voiko tuo kampiakselin anturi tehdä tommosta, tai bensapumppu/suodatin? tai ylijänniterele? tai moottorin johtosarja?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
mittasin omastani ton kampianturin. sen liitin oli mulla akkukotelossa jossa se liittyy johtosarjaan (puolien ja suuttimien kanssa samaan). siinä ei ollut muita liittimiä (pyöreä painettava 2 napainen). kl varaosien luettelossa on kaksi vaihtoehtoa: johdollinen ja johdoton, mulla oli johdollinen. otin liittimen irti niin ei luvannutkaan. laitoin kiinni niin heti käymään. otin irti ja mittasin vastusta niin startatessa vaihteli tasaisesti n.1050-850 ohmin välillä. tuli bensan haju kun starttasi.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Moi
Voisko olla Lambda-anturi rikki. Kylmänähän lambda ei ole pelissä mukana, mutta kun moottori lämpenee niin alkaa ohjaamaan seoksen säätöä.
Voisko olla Lambda-anturi rikki. Kylmänähän lambda ei ole pelissä mukana, mutta kun moottori lämpenee niin alkaa ohjaamaan seoksen säätöä.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....