W124 E320 Ei lähde käyntiin
Onkohan 320:ssä myös jossain akun lähellä tuo liitin? Voisiko joku ottaa kuvan siitä liittimestä niin tietäisi mikä liitin se on. Paljonko muuten tuo uusi anturi maksaa kl varaosilla?E280T kirjoitti:mittasin omastani ton kampianturin. sen liitin oli mulla akkukotelossa jossa se liittyy johtosarjaan (puolien ja suuttimien kanssa samaan). siinä ei ollut muita liittimiä (pyöreä painettava 2 napainen). kl varaosien luettelossa on kaksi vaihtoehtoa: johdollinen ja johdoton, mulla oli johdollinen. otin liittimen irti niin ei luvannutkaan. laitoin kiinni niin heti käymään. otin irti ja mittasin vastusta niin startatessa vaihteli tasaisesti n.1050-850 ohmin välillä. tuli bensan haju kun starttasi.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
tuolla kuva millainen mulla oli 125€ hintaa
tuolla kuva millainen mulla oli 125€ hintaa
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Joo nyt löyty tuo liitin. Otin irti sen ja mittasin sen niin virrat päällä näytti 830 ohm ja startatessa vaihteli n. 750-1000 ohm välillä. Paljonko ton pitäisi näyttää ehjänä ja entäs rikkinäisenä?E280T kirjoitti:http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
tuolla kuva millainen mulla oli 125€ hintaa
Edit. jos nyt oikein sen mittasin
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
kuivaileppa se akku kotelo jollain sisäläppärillä elikkä sillai ettei ny sulaa rupea mutta kunnolla kumminki lämpeis johdot. se nippu on sisältä varmaa ihan märkä vaikka pinta tuntuisi kuivalta. ootko repiny eristettä mistään kohtaa auki että näkisit johtojen kunnon?
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Joo ensimmäisen kerran kun se juhannuksen jälkeen teki ton että ei lähteny käyntiin niin sillon siellä akku kotelossa oli vettä ihan perkeleesti, sillon tein just ton kuivaus toimenpiteen ja seuraavana päivänä lähti taas käyntiin kun oli kuiva keli. Eristettä en oo repiny mistään kohti, mutta puolalta lähtevistä johdoista toinen se missä pienempi liitin oli siitä liittimen vierestä aika haperon näkönen ja eriste vähän rapistunu.E280T kirjoitti:kuivaileppa se akku kotelo jollain sisäläppärillä elikkä sillai ettei ny sulaa rupea mutta kunnolla kumminki lämpeis johdot. se nippu on sisältä varmaa ihan märkä vaikka pinta tuntuisi kuivalta. ootko repiny eristettä mistään kohtaa auki että näkisit johtojen kunnon?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Muista ronkia ne sadeveden poistoputket auki samalla kun kuivailet sitä akkukoteloa, ei sitä uima-altaaksi oo suunniteltu.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
1,5mm2! Jotkut johdot taisivat olla jotain 0,75mm2. Itse tein kaikki 1,5mm2 johdosta. Ja ehdottomasti silikoonikaapelia!Messias kirjoitti:Avasin johtonipun puolilta akkukotelolle asti ja aika haperon näkösiä johdot oli varsinkin koneen läheltä. Minkälaista (silikooni?) kaapelia siihen pitäis ostaa poikkipinta-alaltaan?
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Kävin tänään kyselemässä johtoa liikkeestä kun on aikomus räjäyttää tou johtosarja. Kävi hyvä tuuri koska siellä oli jätkä joka on tehnyt johdotuksia kilpavehkeisiin ja sano että laita robottikaapelia! Se on suunniteltu liikkumaan eli se kestää vääntelyä ihan toisella tavalla kuin mikään muu! Lisäksi sitä saa ainakin 2, 4, 8, 16 karvan johtona ja NUMEROITUNA!
Sitten siellä oli antureihin jotain häiriösuojattua piuhaa. Se äijä nauro pihalle kaikki tavalliset silikoonikaapelit. "Älä missään nimessä siitä tee" tuumas äijä.
Tosiaan sanoi että puolille ja suuttimille voi laittaa 1,5mm2 mutta ainakin suuttimille käy myös 0,75mm2.
Anturijohto olikin sitte yksikarvasta, tosin siinäkin voi käyttää robottia.
Sitten siellä oli antureihin jotain häiriösuojattua piuhaa. Se äijä nauro pihalle kaikki tavalliset silikoonikaapelit. "Älä missään nimessä siitä tee" tuumas äijä.
Tosiaan sanoi että puolille ja suuttimille voi laittaa 1,5mm2 mutta ainakin suuttimille käy myös 0,75mm2.
Anturijohto olikin sitte yksikarvasta, tosin siinäkin voi käyttää robottia.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Soitin paikalliseen elektroniikka liikkeeseen niin siellä oli hyllyssä paksuin 1mm2 silikonikaapeli 3,4e/m. 1,5mm2 ois menny tilaustavaraks, joten jäi noilla hinnoilla tilaamatta. Jos sitä saa kerta 0,7e hintaan metri http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=326
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
En tiedä mitä olet jo kerennyt tekemään autollesi mutta meillä oli C280:ssä vastaavanlainen ongelma ja vika oli rikkinäinen PÄÄVIRTARELE!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Tänään huomasin että bensapumppu ei äännä enää ollenkaan laitettaessa virrat päälle, eikä bensapumpulle tule virtaa ollenkaan virtakynällä mitattaessa. Sitten otin suoraan akulta virtaa niin johan rupes surisemaan. Mihin virta katoaa? Uusi bensapumpunrele vaihdettu! Meneekö se virta jotenkin ylijännitereleen läpi? Voisko vika olla siinä?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
.Missäköhän tuo päävirtarele sijaitsee?
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Jos siina on sulake niin en tieda ainakaan muualla sulakkeellisia releita kuin akun takana 2 tai 3 ja sulakerasian isomman kannen (ruuveilla kiinni) alla 1 tai useampikin. mulla on siella 1. ilmeisesti siirtopumpun rele, korjatkaa jos ei pida paikkaansa.
amerikassa ei ole äätä eikä öötä. kauhee homma liitella ni ei jaksa.
amerikassa ei ole äätä eikä öötä. kauhee homma liitella ni ei jaksa.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Koititko lähteekö auto käyntiin, kun vedit suoran virran tolle bensapumpulle.Tänään huomasin että bensapumppu ei äännä enää ollenkaan laitettaessa virrat päälle, eikä bensapumpulle tule virtaa ollenkaan virtakynällä mitattaessa. Sitten otin suoraan akulta virtaa niin johan rupes surisemaan. Mihin virta katoaa? Uusi bensapumpunrele vaihdettu! Meneekö se virta jotenkin ylijännitereleen läpi? Voisko vika olla siinä?
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Kokeilin joo, mutta ei lähtenyt Virtakynällä katsoin startatessa, että tuleeko puolille virtaa niin eipä näyttäny mitäänJani426 kirjoitti:Koititko lähteekö auto käyntiin, kun vedit suoran virran tolle bensapumpulle.Tänään huomasin että bensapumppu ei äännä enää ollenkaan laitettaessa virrat päälle, eikä bensapumpulle tule virtaa ollenkaan virtakynällä mitattaessa. Sitten otin suoraan akulta virtaa niin johan rupes surisemaan. Mihin virta katoaa? Uusi bensapumpunrele vaihdettu! Meneekö se virta jotenkin ylijännitereleen läpi? Voisko vika olla siinä?
Päävirta rele on nyt irti, mutta silminhavaittavissa olevia juotos tai muita vikoja ei näy.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
joo nyt tulee puolille virtaa, mutta bensapumpulle ei vieläkään tule virtaa vaikka bensapumpun rele ja ylijänniterele vaihdettu? Voisko bensapumpun tai ylijännitereleen "pohja" elikkä se mihin rele liitetään olla rikki? joten virta ei menisi releeltä pumpulle asti? miten nuo releiden pohjat voi mitata että tietää varmasti toimiiko ne vai ei? Eikä käynnisty vieläkään vaikka akulta antaa pumpulle virtaa.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Tuleeko suuttimille jatkuva virta ja ohjaus, kytke virtakynä akun + ja irroita suuttimen liitin ja katso vilkkuuko startatessa.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....