Käyttöauto

W211 220CDi vikakoodin lukija/diagnoosipiuha?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: La 08.07.2006 23:41
ViestiLähetetty: Ma 07.07.2008 17:27
Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisen -05 mallisen MB vikakoodin lukijasta? Kiinnostaisi sellainen läppäriin liitettävä piuha. Ainakin Elekmalla näyttää olevan jotain, mutta mielellään tilaisi sellaisen joka todistetusti toimii. Tarkoitus olisi päästä lukemaan vain vikakoodit ja nollaamaan ne. Ja ehkä jotain live-dataakin olisi mukava saada näkyviin. Osaatteko suositella mitään?

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: La 03.07.2004 20:47
Paikkakunta: kouvola
ViestiLähetetty: Ma 07.07.2008 20:45
Täälläkin on etsitty vikakoodin lukijaa tuohon CLK:hon mutta ei ole vielä tärpännyt!
Mulla oli kokeiltavana elekman 2 lukijaa mitkä olis pitänyt käydä, mutta kumpakaan ei pelannut mun autossa. Siinä ei kylläkään ole OBD2 pistoketta mutta mulla oli adabteri OBD2-->38 pin.
Asiallinen se elekman kaveri, sovittiin että palautan lukijat ja hän rahat!
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 996
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki
ViestiLähetetty: Ma 07.07.2008 21:43
Kiinasta tilaamalla Carsoft-lukija, sillä toimii W210 mutta muutkin pitäis toimia.
Mercedes-Benz E240 W211 -02
Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 HDI -05/06
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1061
Liittynyt: Su 22.08.2004 22:07
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ti 08.07.2008 00:20
juhape kirjoitti:Kiinasta tilaamalla Carsoft-lukija, sillä toimii W210 mutta muutkin pitäis toimia.


Ei taida Kiinalaiset Carsoft-kopiot pelittää W211 mallissa...
MB E 220 CDI -02 (W211)
MB 250 SL -67
Audi A8 3.0 TDI -04

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1147
Liittynyt: Ti 06.07.2004 00:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa
ViestiLähetetty: Ti 08.07.2008 00:46
Carsoft 7,4 pelaaminen loppuu 2004 mallisissa autoissa oli sitten alkuperäinen tai kiinalainen
pitää olla 2004 uudemmissa Carsoft 8,0

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1712
Liittynyt: Ma 26.04.2004 09:30
Paikkakunta: 87200
ViestiLähetetty: Ti 08.07.2008 09:07
xr5t kirjoitti:Carsoft 7,4 pelaaminen loppuu 2004 mallisissa autoissa oli sitten alkuperäinen tai kiinalainen
pitää olla 2004 uudemmissa Carsoft 8,0


Mitä kaikkea tällä voi puuhailla?
Onko aloittelijan vaikea käyttää,jos tietokone ja englanti sujuu?
Mitä mahtaa maksaa?
Voisin ostaa yhden varauksella,vaikka kimpassa,oisko halvempi ratkaisu.
Antakaa vinkkiä mistä voin ostaa,tilata?
:wink:

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 3356
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 08.07.2008 11:36
.
http://www.turbotec.com/tuotteet/elmscan.html
Diesel käyttöisten henkilöautojen ohjelmointia.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: La 08.07.2006 23:41
ViestiLähetetty: Ti 08.07.2008 18:56
Mitä tapahtuu tekniikassa vuonna 2004 jälkeen kun ei 7,4 toimi sitä uudemmissa? Onko kenelläkään tuollaista 7,4 versiota. Oma autoni on 4/2005 ja tekisi mieli kokeilla toimivuutta.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 3356
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 09.07.2008 07:04
JKK kirjoitti:Mitä tapahtuu tekniikassa vuonna 2004 jälkeen kun ei 7,4 toimi sitä uudemmissa? Onko kenelläkään tuollaista 7,4 versiota. Oma autoni on 4/2005 ja tekisi mieli kokeilla toimivuutta.


Lueppa, mitä paloviita kirjoitti tuolla ylempänä....
Se on totta.

2004 tekniikkaa päivitettiin.
Mm. pikkumoottoriin tuli lisää tehoa.

Kiinalainen Carsoft ei toimi edes W203,ssa, joka on uudemmalla, OM646- moottorilla.
Minä olen niitä jo kaksi eri toimimatonta mallia ostanut.

Toimiessaan Carsoft olisi ihan pätevä peli.
Käsittääkseni tämä firma toimittaa juurikin ohjelmat mersun staariin.
Ei niin selkeä käyttää, kun "oikea" staari.
Mutta samat toiminnot on.
Alkupräiset versiot onkin sitten tooosi lähellä hinnaltaan staaria.

Kiinalaiset tekee jo staaristakin kopiota.
Halvimmillaan näyttäisi tonnin paukku olevan.
Kerranhan tuo kirpaisisi.
Jos tosiaan toimii, niin yyberjuttu, staari on helppokäyttöinen ummikollekkin.
Mutta toisaalta tuntuu, että jospa nyt joku toinen kerrankin kokeilisi ensin...
Diesel käyttöisten henkilöautojen ohjelmointia.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2644
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ke 09.07.2008 07:46
Millainen toi piuha pitää olla että pääsee kiinni jos omistaa jo carsoftin?? Auto W203 -02-03.
S204 220 CDI Mopf "AMG"
__________________________
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 16.05.2008 10:02
Paikkakunta: Vihti
ViestiLähetetty: Ke 09.07.2008 10:25
Mulla kiinnotais tää kans kun toistaiseksi Veho on ainut joka on saanut vikakoodit ulos. Auto on E270TCDI -01 (Liitin on konetilassa ilmeisesti 38 pinninen pyöreä). Eli siis mitä kannattaa tilata ja mistä jotta toimii varmasti. Saksa ei taivu joten linkki johonkin luotettavaan myyjään ja koko pakettiin olis poikaa. Entä toimmiiko tuo sitten vaan mersuun vai voiko tutkailla muitaki merkkejä?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: La 08.07.2006 23:41
ViestiLähetetty: Ke 09.07.2008 11:01
Mikä on alkuperäinen Carsoft? Onko se tämä?
http://www.carsoftinternational.com/

Ainakin tuolla mainostetaan "Carsoft Mercedes Ultimate Pro 2.0" -tuotetta, joka toimii kaikissa MB-autoissa 2008 vuotisiin saakka. Onko nämä kinalaiset yms. eBay-tuotteet tämän kopioita? Mitähän tuollainen maksaa?

Eli ilmeisesti nämä eBayssa kaupattavat toimii vuosimalleihin 2004 saakka, mutta sitä uudemmat ovat sitten ongelmallisempia?

Isäukollani on autosähkötöihin erikoistunut korjaamo, ja käytössä tuollainen Autocomin testaus/diagnostiikka -systeemi:
http://212.50.144.81/suomentyokalu/prod ... 103&sm=103

Tuo on kilpailija lähinnä Boschin testereille, ja onnistuu kaiken maailman temput lähes mille tahansa autolle. Mutta kun itse asun 300km päässä, niin ei aina ole mahdollisuutta päästä testeriin kiinni silloin kun haluaa.

Voisin tietysti kysyä tuolta Carsoftilta Belgiasta hintaa tuollaiselle perussetille.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 996
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki
ViestiLähetetty: Ke 09.07.2008 11:07
simppa80 kirjoitti:Millainen toi piuha pitää olla että pääsee kiinni jos omistaa jo carsoftin?? Auto W203 -02-03.


Tällaiset vermeet mulla on.

Kuva

Eikä ymmärtääkseni toimi muissa kuin Mersuissa.
Mercedes-Benz E240 W211 -02
Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 HDI -05/06
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2644
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ke 09.07.2008 19:24
juhape kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Millainen toi piuha pitää olla että pääsee kiinni jos omistaa jo carsoftin?? Auto W203 -02-03.


Tällaiset vermeet mulla on.


Eikä ymmärtääkseni toimi muissa kuin Mersuissa.


Mistä oot hommannut ja mitähän tollaiset kustantaa ja mistä tollaset kohtuu hintaan sais? Tuossahan on jo ylimääräisiäkin johtoja? USB päätä noissa ei näy eli toimiiko sitten adapterin kans (RS-232-USB)?
S204 220 CDI Mopf "AMG"
__________________________
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 996
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki
ViestiLähetetty: Ke 09.07.2008 21:11
Tilasin tuon koodinlukijan ebaysta, maksoi muistaakseni n.satasen verran.
Ainoa "vika" mikä tuossa on että ainoastaan pinni 4 on kytkettynä tuosta 38pin liittimestä eli vain moottorin koodit saa siltänään mitattua. Mutta kun sen diagnoosi piuhan paikkaa vaihtaa niin saa muttkin modulit luettua.

Eli jos on moista laitetta hommaamassa niin kannattaa hommata ns. multiplexeri jossa on kaikki diaknoosipinnit johdotettu (k-linjat).
Mercedes-Benz E240 W211 -02
Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 HDI -05/06
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2644
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ke 06.08.2008 17:28
Tilasin itsellekkin tuon samaisen systeemin. Ilmeisesti ei multiplex? Taiwanista se tulee ja 90€ lähetyskuluineen. Onko kellään ohjetta tuon carsoftin käyttöön ja siihen miten siinä jotain pinniä pitää muuttaa eri paikkaan? Tällähän voi sitten myös lukea ja kirjoittaa ecua.. :)
S204 220 CDI Mopf "AMG"
__________________________
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 3356
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 06.08.2008 19:10
.
Ei toimi USB-adapterin kanssa.
Ei toimi muissa, kun 38pinnisissä pistokkeissa.
Diesel käyttöisten henkilöautojen ohjelmointia.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2644
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ke 06.08.2008 20:21
Siis tarkoittaa käytännössä mitä? Ilmoituksessa väitettiin että toimii adapterin kanssa ja mitä tarkoitaa ei toimi kuin 38pin pistokkeissa?
S204 220 CDI Mopf "AMG"
__________________________
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 12:45
ViestiLähetetty: To 07.08.2008 12:40
Mulla on jokin Kiinasta tilattu versio. Toimii Carsoftin kanssa ainakin W210:ssa täysin(ainakin kaikki ominaisuudet mitä olen kokeillut). Mukana tuli 3 erilaista kaapelia joista kahta en ole kokeillut(enkä tiedä mihin Mersuihin käyvät). Toinen niistä on sellainen pienempi(kuin w210:n joka taitaa olla se 38pinninen) pyöreä liitin ja toinen suorakaiteen muotoinen. Laite on läppärissä sarjaportissa kiinni. Oiskohan ollu vajaa parisataa eskoo tuo laitteisto siis ilman läppäriä.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9292
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: To 07.08.2008 13:51
Kettunet kirjoitti:Mulla on jokin Kiinasta tilattu versio. Toimii Carsoftin kanssa ainakin W210:ssa täysin(ainakin kaikki ominaisuudet mitä olen kokeillut). Mukana tuli 3 erilaista kaapelia joista kahta en ole kokeillut(enkä tiedä mihin Mersuihin käyvät). Toinen niistä on sellainen pienempi(kuin w210:n joka taitaa olla se 38pinninen) pyöreä liitin ja toinen suorakaiteen muotoinen. Laite on läppärissä sarjaportissa kiinni. Oiskohan ollu vajaa parisataa eskoo tuo laitteisto siis ilman läppäriä.


Suora kaiteen muotoinen 16liitintä tai liitimen paikkaa jos näin on OBD piuha
pienempi pyöree 14liitintä tai liitimen paikka johinkin kuorma autoihin missä esim temic tekemä yksikkö, sarjaporti parasa vaihtoehto PCICM adpteri, USB adpteri kanatais hankkia samasta paikasta mistä ohjelma vois ola toivoo ett toimii

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2644
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: To 07.08.2008 16:49
Ok. Mulla on töissä sellainen USB-RS232 adapteri millä on ATK-liikkeen mukaan saatu oikeastaan aina toimimaan jos jollakin adapterilla on toiminut.

Tällä adapterilla olen myös saanut yhteyden aina erilaisiin latteisiin kun olen joutunut käyttämään.

Eli uskon että saan pelittämmään.

Mikäs se pinnin vaihto systeemi oikein on? Osaisko joku kertoa?
S204 220 CDI Mopf "AMG"
__________________________
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 875
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:39
Paikkakunta: Pielavesi
ViestiLähetetty: To 07.08.2008 18:40
Itselläni samat vermeet kun juhape:llä ja koodeja luettu hyvällä menestyksellä Sprinter-00 ,W203 -03 ja W140. Tosiaan -04 on se maaginen raja Carsoft 7.4:lle.
W111 220b -63
R107 350 SL -72
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9292
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ma 11.08.2008 14:01
simppa80 kirjoitti:Ok. Mulla on töissä sellainen USB-RS232 adapteri millä on ATK-liikkeen mukaan saatu oikeastaan aina toimimaan jos jollakin adapterilla on toiminut.

Tällä adapterilla olen myös saanut yhteyden aina erilaisiin latteisiin kun olen joutunut käyttämään.

Eli uskon että saan pelittämmään.

Mikäs se pinnin vaihto systeemi oikein on? Osaisko joku kertoa?


Pinninvaihto=piuhan/liitimen vaihto,eli avaa johdon pääsä oleva pistoke näkyy vain muutamia johtoja/liitimiä jotka kytketty, vaihda liittintä eri reikään sen mukaan mitä tiettoja haluat lukea/kirjoitaa,ABS,MOOTTORIN... ja niin edelleen :)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 996
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki
ViestiLähetetty: Ma 11.08.2008 22:13
Juuri näin eli siinä 38-napaisessa pistokkeessa nro. 1 ja 3 ovat virtaliittimet ja siitä eteenpäin datalinjoja eri moduleilta. Nro 4 on moottori, 6 on ABS/ESP jne. Joten se dataliitin vaihdetaan tiettyyn pinniin ja ohjelmasta valitaan sen pinnin luku, näin se menee.
Siitä carsoftista selviää minkä pinnin takana on mitäkin.

Näkyy muuten jotkut korjaamot käyttävän Boschin testereissäkin kolmenapaista johtoa jossa vaan virta piuhat kytkettään ykköseen ja kolmoseen ja sitten datapiuha siihen pinniin josta oletettu vika löytyis.
Mercedes-Benz E240 W211 -02
Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 HDI -05/06
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2644
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ti 12.08.2008 16:45
Tänään tuli setti. Onko kellään ohjetta tuolle carsoftille? En saa yhteyttä mutta olen kokeillut vain ODB liittimestä. Purkki kyllä vilkuttaa ledejä että se yrittäis yhteyttä, muta sanoo sitten että ei löydä modulia.

Pitääkö käyttää 38-pin liitintä?
Entäs livedatat oletteko lukeneet? Miten onnistuu?

EDIT:'
Eihän mulla prk..le oo edes 38-liitintä!!!
S204 220 CDI Mopf "AMG"
__________________________
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 996
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki
ViestiLähetetty: Ti 12.08.2008 20:49
Ei se carsoft tartte mitään ohjeita. On helppo käyttää jos vähä ymmärtää Lontoon kieltä.

Jos se värkki ei ole multiplekseri niin sehän ei löydä kuin moottorin. Klikkaa sieltä ohjelmasta ME niin sieltä pitäis jotain löytyä.

Livedataa mulla lukee ihan hyvin, näkyy kaikenmaailman arvoja koneesta.
Mercedes-Benz E240 W211 -02
Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 HDI -05/06
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2644
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ti 12.08.2008 21:30
juhape kirjoitti:Ei se carsoft tartte mitään ohjeita. On helppo käyttää jos vähä ymmärtää Lontoon kieltä.

Jos se värkki ei ole multiplekseri niin sehän ei löydä kuin moottorin. Klikkaa sieltä ohjelmasta ME niin sieltä pitäis jotain löytyä.

Livedataa mulla lukee ihan hyvin, näkyy kaikenmaailman arvoja koneesta.


Mulla moottori löytyy CDI-valikosta, mutta ei saa yhteyttä. Juu, helppohan tuo oli käyttää ja valikot yksinkertaiset. Tuohon yhteyden luontiin oisin manuaalin apua tarvinnut. Taitaa olla sittenkin ongelma siinä USB-adapterissa.. :(
S204 220 CDI Mopf "AMG"
__________________________
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9292
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ke 13.08.2008 14:59
Mulla moottori löytyy CDI-valikosta, mutta ei saa yhteyttä. Juu, helppohan tuo oli käyttää ja valikot yksinkertaiset. Tuohon yhteyden luontiin oisin manuaalin apua tarvinnut. Taitaa olla sittenkin ongelma siinä USB-adapterissa.. :([/quote]

Tarkista piuhoista tinaukset ja että varmasti menee sinne mihin pitää, vaika adapteri ogelmalta ikävästikyllä vaikutta sitte kannataa kokeil PCICM adapteria onko pöytäkoneta missä sarjaportti, oletko muuten saanut ohjelman vaihdettua :?: pikku lisäys obd2 16=+ 7ja15 linjat mitä käytetään esim lastun vaihdossa 4ja5 maadotus
Viimeksi muokannut CDI203 päivämäärä Pe 15.08.2008 14:40, muokattu yhteensä 1 kerran

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 6662
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ke 13.08.2008 16:12
simppa80 kirjoitti:
juhape kirjoitti:Ei se carsoft tartte mitään ohjeita. On helppo käyttää jos vähä ymmärtää Lontoon kieltä.

Jos se värkki ei ole multiplekseri niin sehän ei löydä kuin moottorin. Klikkaa sieltä ohjelmasta ME niin sieltä pitäis jotain löytyä.

Livedataa mulla lukee ihan hyvin, näkyy kaikenmaailman arvoja koneesta.


Mulla moottori löytyy CDI-valikosta, mutta ei saa yhteyttä. Juu, helppohan tuo oli käyttää ja valikot yksinkertaiset. Tuohon yhteyden luontiin oisin manuaalin apua tarvinnut. Taitaa olla sittenkin ongelma siinä USB-adapterissa.. :(


Asiantuntijat sanovat että pitää olla oikea sarjaportti, en muista olenko edes kuullut selitystä.

Mutta otsikko koski uudempia autoja, eikö kommentit voisi palauttaa sille alueelle tai ainakin lisäksi kattamaan kokemukset uudempien kanssa toimivista testereistä. eBay:ssä on jo kaupan 800 euron sarjoja, IBM-läppärin kun tinkaisi turhana pois niin hinta olisi jo kohdallaan mutta systeemin pitäisi myös toimia.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 16.05.2008 10:02
Paikkakunta: Vihti
ViestiLähetetty: La 16.08.2008 08:05
simppa80 kirjoitti:Tänään tuli setti. Onko kellään ohjetta tuolle carsoftille? En saa yhteyttä mutta olen kokeillut vain ODB liittimestä. Purkki kyllä vilkuttaa ledejä että se yrittäis yhteyttä, muta sanoo sitten että ei löydä modulia.

Pitääkö käyttää 38-pin liitintä?
Entäs livedatat oletteko lukeneet? Miten onnistuu?

EDIT:'
Eihän mulla prk..le oo edes 38-liitintä!!!


Paiskaas varsin linkki suoraan tuotteeseen, josko sitä itsekkin sitten uskaltais tilata kun kerran sullekkin tuli perille. Kiitos

EDIT:
Oisko tää esim. hyvä klik
Seuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Jönsi, mekkeri203, Oberland, PerttiTee, vamjs ja 27 vierailijaa

   









AUTOIHINvaraOSAT.fi

Etuvanne.com

Etuvanne.com