Taskarin 230E -91

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Taskarin 230E -91

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Oli tarkoitus jo ajat sitten laittaa juttua tästä omasta kiposta, mutta yllättäen se siirtyi siirtymistään "projektin" etenemisen mukaan. Nyt kun homma on jo kutakuinkin voiton puolella, niin uskaltaa jo jotain kertoakin. :)

Auto on siis 230EA -91, tuotu joskus Saksasta ja ollut enolla kakkosautona siitä lähtien. Sattui sitten sopivasti tilanne, että eno oli autosta luopumassa ja itsellä ilmeni moiselle tarvetta, joten tässä ollaan.

Kerkesinkin sillä noin kuukauden ajella, kunnes tuli heitettyä se seisontaan ja mietintämyssy päähän, että mitä sille pitäisi/voisi tehdä.
Noh, tiedossa oli jo ainakin se, että kaaret kaipaavat pientä huomiota osakseen ja parit lommot pitäisi peräpuolelta oikaista. Samassa tuli sitten ajatus vetää helmamuovitkin korin väriin.

Alunperin autosta ei ollut tarkoitus maalata kuin välttämättömät kohdat ja pysyä orkkisluukissa, mutta sekin sitten karkasi käsistä (yllätys!) ja auto vedettiin kokonaan uusiksi. Pohjana käytettiin alkuperäistä hopeaa (744 muistaakseni), mutta siihen lisättiin sekaan hieman helmiäistä.

Samassa sitten päivittyi hieman ulkonäkökin, eli leditakavalot, kirkkaat sivuvilkut, maski, vanteet ja sisälle ne tutut kromihilppeet.

Jossain vaiheessa olisi tarkoitus heittää myös nuo jo hankitut Bilsteinin Sprintit alle, kunhan taikoisi jostain vielä maltillisesti madaltavat jouset niille kaveriksi.
Yhdet jouset jo löytyisi, mutta en ole oikein satavarma niiden merkistä tai kuinka paljon ne madaltavat. :S (Kyseiset jouset olivat olleet tässä autossa Saksasta tullessa, mutta eno oli sitten vaihtanut ne vakioihin). Epäiltiin niitä H&R:ksi punaisen värin perusteella. :P

Alustan lisäksi varastossa odottelisi vielä projektorivalot, mutta olen ollut niiden suhteen vähä laiska. Polttelisi vissiin ne kristallit hieman enemmän…

Pääpiirteissään kesän muutokset olivat siinä. Jotainhan siihen voisi vielä keksiä, joten parannusehdotuksia otetaan mielellään vastaan…
Saa tietenkin kommentoida ihan vapaasti muutenkin. :D

Ja niitä kuviahan löytyy täältä.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Päivitetäämpä nyt tätäkin vaihteeksi, niin tulee toinen postauskin threadiin... :D

Kuten pitkästä hiljaiselosta voisikin jo päätellä, niin eipä autoon ole mitään muutoksia talven pimeinä iltoina saatu aikaan. Pääasiassa vaan huoltoa tehty ja ajeltu (10k kilometriä mersun ratissa täynnä allekirjoittaneella).

Bensatankin/saannin ongelmaa on yritetty ratkoa syksyn mittaan, muttei tunnu mikään auttavan. Viime viikolla tuli uusi tankki, joten pitänee vaihtaa tilalle ja katsoa häviääkö ongelma sen myötä viimein.

Aiemmin mainitut projektorivalot eivät koskaan selvinneet paikalleen asti, vaan tilalle vaihtuivat ne perinteiset kirkkaat valot ja vilkut.
En tosin arvellut niitäkään laitella paikalleen ennen kesää, joten tältä talvelta muutokset jäävät nollaan... :roll:

Alkuperäsiä kynnyslistoja ja sähköistä antennia olen koettanut metästellä, mutta varsin huonolla menestyksellä vielä toistaiseksi.
Ebaysta niitä kyllä löytys, mutta eipä oikein tuo germaani taivu. :(

Loppukevennykseksi pari talvista kuvaa tältä päivältä:

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Taskari, Ke 14.05.2008 07:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
mr_aspen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ke 22.08.2007 19:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mr_aspen »

on kyllä tyylikäs peli. oletko jo koittanut niitä crystaleja paikalleen? miten niiden valoteho vakioihin verrattuna?
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

mr_aspen kirjoitti:on kyllä tyylikäs peli. oletko jo koittanut niitä crystaleja paikalleen? miten niiden valoteho vakioihin verrattuna?
En ole koettanut. Itseasiassa kuullut juttua, että niiden valoteho ois heikompi mitä vakioiden. Yks syy miksen niitä vielä viiti paikalleen pistää... :?
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Mikkä noi vanteet mahtaa olla mikkä on alla?
Et, koko, leveys?
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

TuNa kirjoitti:Mikkä noi vanteet mahtaa olla mikkä on alla?
Et, koko, leveys?
Foxin Evo 1:t. ET35, 16" ja leveydestä en kyl osaa varmaksi sanoa.
:oops:
Oisko 7,5-8"?
205/55 rengastus niillä ainakin tällä hetkellä on...

Oisko ollu tarvetta? :wink:
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Tänään sitten viimein tankki vaihdettiin ja vika hävisi sen siliän tien.
Vuoden verran kestänyt taistelu vaikuttaisi viimein olevan ohi sen osalta. :lol:

Samalla tuli sitten viimein nostettua kädet ilmaan ja haettua alkuperäinen sähköinen antenni marmoritiskiltä, kun nyt sattui yksi kappale olemaan sopivasti hyllyssä.
Kaikkinen tilpehööreineen hintaa moiselle kertyi 198 euroa. (Motonetin tarvike 19,50€)
Hintaeron ollessa olematon, päädyin alkuperäiseen ja nyt kuuluu radiokin. :roll:

Samalla tuli laitettua tilaukseen kuskinpuolelle uusi lukkopesä...
Ihan siis kohtuullisesti on edetty tänään. :)
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Nyt on lukkopesän patruunakin vaihdettu ja keskuslukituskin toimii jopa joka kerta.
Samaan syssyyn meni vaihtoon venttiilikopan tiiviste.
Luulis olevan rempat nyt hetkeksi tehty... :)

Tuli viimein myös katsottua VIN-koodi pirssistä.
Aika vaatimattoman listan kyllä viskas. Itseasiassa kun ei näytä varusteita olevan ollenkaan... :D

VIN WDB1240231B648115
Model 230 E
Chassis 1240231B648115
Engine 102982 12 224030
Transmission 722408 03 132543
Order 0 0 297 59992
Approx. year 1990
Lights HELLA
Wiper SWF
Cab 31135
Dealer company employees / MBAG
(297) Interior cloth black
(061) Paint 744 Unknown code
Options
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kyllä minä olen ollut tyytyväinen nuihin ristalleihin tehon puolesta.
Kylläkin orkkis valot oli huikan huonot kylläkin.
Valokuvio on alakuun outo mutta silimä tottuu siihen.

Hyvät kuvat oot peräniemen kasinon pihasta saanu.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Manu300cea24 kirjoitti:Kyllä minä olen ollut tyytyväinen nuihin ristalleihin tehon puolesta.
Kylläkin orkkis valot oli huikan huonot kylläkin.
Valokuvio on alakuun outo mutta silimä tottuu siihen.

Hyvät kuvat oot peräniemen kasinon pihasta saanu.
No jopas. Katkes sitte siivet siltäkin väitteeltä. Hyvä vaan... :)

Jeap, kasinon pihassahan sitä piti käydä napsimassa hetken mielijohteesta...
Aika hyvin tunnistettu. 8)
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Hilijasta on pidelly. Iskareita ja jousia odotellaan saapuviksi. :S
Sonyn soitinkin sanoi itsensä irti viikko pari sitten (muuten toimi täysin, mutta paneelin napit ei enää pelannu) ja tilalle tuli melko perus Pioneerin 50UB. Onhan siinä sentään USB-paikka muistitikulle. :)
Myös uudet koksut (Rainbow) tuli tänään haettua matkahuollosta. Entiset rämisijät alkoivatkin jo käydä hermoon.

Jos sitä tässä kevään korvalla sais iskettyä loputkin palikat kiinni ja eiku kiertoon... :lol:
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Eipä ole edistystä tapahtunna. Iskarit ja jouset edelleen "matkalla". :S
Viikonloppuna tuli sentään siivottua auto kunnolla sisältä ja päiviteltyä keulaa kristallivaloilla ja vilkuilla. Täysin putkeenhan sekään ei mennyt, kun huomasin sitten valojen kuitenkin olevan E-malliin tarkoitetut, eli hemmetin rumat kolothan tuonne maskin sivuille jäivät. Mahtus raosta kottaraisetkin lentelemään sisään.
Lähti muuten sikäli Japilta tilaukseen oikeanmalliset kristallit. :)





Kuva
Aivan hirveä... :roll:
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei nuo raot tuon värisessä autossa nyt niin pahasti hyppää silmille kun vaikkapa mustassa mutta eihän ne nyt tietenkään mitkään kauniitkaan ole...
Mutta onni onnettomuudessa, seuraavaksi tilaat sen E-pellin nii sopii kristallit muutenkin keulille 10x paremmin kun tuon vanhan pellin kanssa 8)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Jeap jeap.
Eipä ole juuri mitään uutta tapahtunut... Kalisiin oli tarkoitus eilen mennä, mutta matkalla petti putkisto -> takasi kotio parkkiin. :roll:

Pitäs vissiin huomenissa alkaa metsästämään putkistoa...
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Hilijasta on pidelly. Mitään uutta ei ole tullut hommattua. Ajettua vaan. :)

Putkisto tietysti piti hommata uusi, mutta noin muuten.

Tänään oli sitten huoltopäivä, jonka jatkeena vielä tuli käytettyä pirssiä konttorilla -> ei mitään moitittavaa, eikun ajoa vaan.

Sivussa selvisi myös syy miksi puhallin puskee kuumaa niin mielellään -> lämmönsäätöpaneli toimi oman tahdon mukaan.

Uusi olisi kustantanut sen rapiat 500 eskoa, joten otin tietoisen riskin ja tyydyin purkuosaan... asennettuna reilusti alle puolet tuon uuden hinnasta.
Jos heti ens viikolla posahtaa sekin, niin sitte keljuttaa.

:twisted:

Melkein voisin sitten jo kaivella jostain kolvin... :roll:
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

n.4500km kerkesinkin jo ajella tyytyväisenä, kunnes joku posautti kuskinpuolen takaoven sisään. Syyllistä tuskin löytyy, mutta uuden oven sen sijaan hain juuri matkahuollosta.

Seuraava etappi ois raahata tuo "uusi" ovi sitten maalarille... :roll:

Parit kuvat kolhusta:

Kuva

Kuva
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

Taskari kirjoitti:n.4500km kerkesinkin jo ajella tyytyväisenä, kunnes joku posautti kuskinpuolen takaoven sisään. Syyllistä tuskin löytyy, mutta uuden oven sen sijaan hain juuri matkahuollosta.



Missäs tämä mahto tapahtua jos ei syyllisestä ole tietoa? :shock:
W124 230 CE -90
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Pena_ kirjoitti: Missäs tämä mahto tapahtua jos ei syyllisestä ole tietoa? :shock:
Auto oli tienvarressa parkissa. Oli vaa ampunu kylkeen ja häipyny paikalta... :!:
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

On kyllä rumaa jälkeä... Tuohon kohtaanko ne sitte parkkiksella tähtäävät?Kun tuttu oli kaupassa asioimassa niin oli sitte joku nainen ohjannu autonsa tismalleen samaan paikkaan ku sullaki,oli vaan nainen todennut että onneksi sun autoon ei tullu jälkiä.
Siinä ehkä syy miks näin oliki sitte tapahtunu(sokea)...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

teem085 kirjoitti:On kyllä rumaa jälkeä... Tuohon kohtaanko ne sitte parkkiksella tähtäävät?Kun tuttu oli kaupassa asioimassa niin oli sitte joku nainen ohjannu autonsa tismalleen samaan paikkaan ku sullaki,oli vaan nainen todennut että onneksi sun autoon ei tullu jälkiä.
Siinä ehkä syy miks näin oliki sitte tapahtunu(sokea)...
No tuossa oli likellä t-risteys... Oletan, että kolaroija on tullu siihen risteykseen vähä turhan hanakasti ja pirssi ei olekaan kääntyny täysin menosuuntaan vaan luisunu mun auton kylkeen...
Paha sanoa varmaksi, kun oli tullu lunta yön aikana niin paljon, ettei enää näkyny jälkiäkään.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

ketuttaa tommoset varmasti :!: Eikö lähde lommo pullauttammalla pihalle?
Pienet jäljet jää tod.näk. ylävekkiin mut kuitenkin?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Manu300cea24 kirjoitti:ketuttaa tommoset varmasti :!: Eikö lähde lommo pullauttammalla pihalle?
Pienet jäljet jää tod.näk. ylävekkiin mut kuitenkin?
Juu, aika kova vitutus on ollu koko viikon. 400-500 ekee aika liki vissiin uppoaa tuohonkin kaikkinensa. :evil:
Ja aivan turhaan...

Kyllähän se lommo varmaan oikeis, mutta just se ylävekki mietityttää. :?

Mitä nyt kävin kyselemässä, niin kaikki oli sitä mieltä et tulee helpommaksi/halvemmaksi hommata se uus ovi kun alkaa kittailemaan/oikomaan entistä.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Niin meinaakko pelkästään ton oven maalata vai koko kylen että saa sävyn passaamaan?
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

jos tolle värille on joku koodi eikä vaan sekoteltu värejä miten sattuu niin ei sitä erota jos on hyvä maalari eikä vanha maalipintä ole pahasti kärsinyt :D
W124 230 CE -90
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

No tuo on vissiin vähän sekoteltu väri (lisätty sekaan helmiäistä), mutta mulla on sitä vielä hieman jäljellä.
Pakko tyytyä siis kokeilemaan pelkän oven maalausta. Ei mahda enää maali riittää koko kylkeen. Etuloksu tosiaan jo kerran vetästy uudestaan, enkä huomaa eroa muuhun kylkeen... :roll:
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Nonni, nyt on kylki suora ja ainakin oman silmän mukaan näyttäisi osuneen suht sama sävykin.

Pidemmittä puheitta kuvia kehiin. Siitä vaan tarkkasilmäiset ettimään sävyeroa. :roll:

Kuva

Kuva

Kuva
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Minen erottais sävyeroja vaekka kui kahtosin, mutta lokarin vilikut ookkonä laettanu viärinpäin ihan tarkotuksella :lol:
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

EzKo kirjoitti:Minen erottais sävyeroja vaekka kui kahtosin, mutta lokarin vilikut ookkonä laettanu viärinpäin ihan tarkotuksella :lol:
Onko ne vielä väärinpäinkin.....? :shock:
Huomasin ainakin sen, että toisella puolella on vilkku korkeammalla mitä toisella. Tarvikeloksu versus originaali......
Kerkeshän tuossa vuos miltei vierähtää ennenku sattu silmään. :roll:
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

240tkm "virstanpylväs" ohitettu.

Hieman säikäytti muutamia viikkoja sitten, kun huomasin paisarissa kevyttä vaahdonmuodostumista.
Auto ei kuitenkaan oireile mitenkään, eikä samaa tilannetta ole koneen puolella ja öljytkään ei häviä.
Kyselin sitte yhestä jos toisesta paikasta, että mitä tuolle ny tekis.
Osa suositti sitä kansiremonttia ja toinen puolikas taas suositteli pesasemaan paisarista p*skat pois ja seuraamaan, että tuleeko sitä mössöä sinne vai onko nuo jotain vanhoja kertymiä (ainakin näyttivät sille).

No nyt on kateltu ahkerasti, mutta eipähän tuonne paisariin ole tullut uutta settiä tilalle ja autokin tosiaan pelaa ilman minkäänlaisia oireita.
Sen verta jo autolla kuitenkin ikää ja rempan kustannusarviot oli nelinumeroisia, niin ei ihan herkkään teettäisi "turhaa" remppaa...

Uus autohan tuo kummasti polttelis mielessä. Sama vika aina näin kevään korvalla, vaikka tällä hetkellä ei siltä näytä (lunta tuleen kuin esterin p**seestä). :lol:
Iskaritkin sain myytyä tällä viikolla, joten eipä taida hirveesti olla enää tavoitteita auton jatkojalostuksen suhteen tämän tulevan kesän osalta. :roll:
Saapahan nähä mitä tässä keksii. Lomautuksetkin passelisti peruuntu, ni ei auta yhtään tuon autokuumeen kanssa. 8)
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Jepsistä. Reissussa tuli oltua ny pääsiäisenä ja eikös tuo tuulilasinpyyhkijä sanonu sopimuksensa irti.
Moottori vissiin toimii, kun ainakin ääntä pitää, mutta jumii koko ajan. Ei ilman auttamista palaa paikalleen. :roll:
Ei tuntuisi laittavan edes mikään vastaan...
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Vastaa Viestiin