Taskarin 230E -91
Taskarin 230E -91
Oli tarkoitus jo ajat sitten laittaa juttua tästä omasta kiposta, mutta yllättäen se siirtyi siirtymistään "projektin" etenemisen mukaan. Nyt kun homma on jo kutakuinkin voiton puolella, niin uskaltaa jo jotain kertoakin.
Auto on siis 230EA -91, tuotu joskus Saksasta ja ollut enolla kakkosautona siitä lähtien. Sattui sitten sopivasti tilanne, että eno oli autosta luopumassa ja itsellä ilmeni moiselle tarvetta, joten tässä ollaan.
Kerkesinkin sillä noin kuukauden ajella, kunnes tuli heitettyä se seisontaan ja mietintämyssy päähän, että mitä sille pitäisi/voisi tehdä.
Noh, tiedossa oli jo ainakin se, että kaaret kaipaavat pientä huomiota osakseen ja parit lommot pitäisi peräpuolelta oikaista. Samassa tuli sitten ajatus vetää helmamuovitkin korin väriin.
Alunperin autosta ei ollut tarkoitus maalata kuin välttämättömät kohdat ja pysyä orkkisluukissa, mutta sekin sitten karkasi käsistä (yllätys!) ja auto vedettiin kokonaan uusiksi. Pohjana käytettiin alkuperäistä hopeaa (744 muistaakseni), mutta siihen lisättiin sekaan hieman helmiäistä.
Samassa sitten päivittyi hieman ulkonäkökin, eli leditakavalot, kirkkaat sivuvilkut, maski, vanteet ja sisälle ne tutut kromihilppeet.
Jossain vaiheessa olisi tarkoitus heittää myös nuo jo hankitut Bilsteinin Sprintit alle, kunhan taikoisi jostain vielä maltillisesti madaltavat jouset niille kaveriksi.
Yhdet jouset jo löytyisi, mutta en ole oikein satavarma niiden merkistä tai kuinka paljon ne madaltavat. :S (Kyseiset jouset olivat olleet tässä autossa Saksasta tullessa, mutta eno oli sitten vaihtanut ne vakioihin). Epäiltiin niitä H&R:ksi punaisen värin perusteella.
Alustan lisäksi varastossa odottelisi vielä projektorivalot, mutta olen ollut niiden suhteen vähä laiska. Polttelisi vissiin ne kristallit hieman enemmän…
Pääpiirteissään kesän muutokset olivat siinä. Jotainhan siihen voisi vielä keksiä, joten parannusehdotuksia otetaan mielellään vastaan…
Saa tietenkin kommentoida ihan vapaasti muutenkin.
Ja niitä kuviahan löytyy täältä.
Auto on siis 230EA -91, tuotu joskus Saksasta ja ollut enolla kakkosautona siitä lähtien. Sattui sitten sopivasti tilanne, että eno oli autosta luopumassa ja itsellä ilmeni moiselle tarvetta, joten tässä ollaan.
Kerkesinkin sillä noin kuukauden ajella, kunnes tuli heitettyä se seisontaan ja mietintämyssy päähän, että mitä sille pitäisi/voisi tehdä.
Noh, tiedossa oli jo ainakin se, että kaaret kaipaavat pientä huomiota osakseen ja parit lommot pitäisi peräpuolelta oikaista. Samassa tuli sitten ajatus vetää helmamuovitkin korin väriin.
Alunperin autosta ei ollut tarkoitus maalata kuin välttämättömät kohdat ja pysyä orkkisluukissa, mutta sekin sitten karkasi käsistä (yllätys!) ja auto vedettiin kokonaan uusiksi. Pohjana käytettiin alkuperäistä hopeaa (744 muistaakseni), mutta siihen lisättiin sekaan hieman helmiäistä.
Samassa sitten päivittyi hieman ulkonäkökin, eli leditakavalot, kirkkaat sivuvilkut, maski, vanteet ja sisälle ne tutut kromihilppeet.
Jossain vaiheessa olisi tarkoitus heittää myös nuo jo hankitut Bilsteinin Sprintit alle, kunhan taikoisi jostain vielä maltillisesti madaltavat jouset niille kaveriksi.
Yhdet jouset jo löytyisi, mutta en ole oikein satavarma niiden merkistä tai kuinka paljon ne madaltavat. :S (Kyseiset jouset olivat olleet tässä autossa Saksasta tullessa, mutta eno oli sitten vaihtanut ne vakioihin). Epäiltiin niitä H&R:ksi punaisen värin perusteella.
Alustan lisäksi varastossa odottelisi vielä projektorivalot, mutta olen ollut niiden suhteen vähä laiska. Polttelisi vissiin ne kristallit hieman enemmän…
Pääpiirteissään kesän muutokset olivat siinä. Jotainhan siihen voisi vielä keksiä, joten parannusehdotuksia otetaan mielellään vastaan…
Saa tietenkin kommentoida ihan vapaasti muutenkin.
Ja niitä kuviahan löytyy täältä.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
Päivitetäämpä nyt tätäkin vaihteeksi, niin tulee toinen postauskin threadiin...
Kuten pitkästä hiljaiselosta voisikin jo päätellä, niin eipä autoon ole mitään muutoksia talven pimeinä iltoina saatu aikaan. Pääasiassa vaan huoltoa tehty ja ajeltu (10k kilometriä mersun ratissa täynnä allekirjoittaneella).
Bensatankin/saannin ongelmaa on yritetty ratkoa syksyn mittaan, muttei tunnu mikään auttavan. Viime viikolla tuli uusi tankki, joten pitänee vaihtaa tilalle ja katsoa häviääkö ongelma sen myötä viimein.
Aiemmin mainitut projektorivalot eivät koskaan selvinneet paikalleen asti, vaan tilalle vaihtuivat ne perinteiset kirkkaat valot ja vilkut.
En tosin arvellut niitäkään laitella paikalleen ennen kesää, joten tältä talvelta muutokset jäävät nollaan...
Alkuperäsiä kynnyslistoja ja sähköistä antennia olen koettanut metästellä, mutta varsin huonolla menestyksellä vielä toistaiseksi.
Ebaysta niitä kyllä löytys, mutta eipä oikein tuo germaani taivu.
Loppukevennykseksi pari talvista kuvaa tältä päivältä:
Kuten pitkästä hiljaiselosta voisikin jo päätellä, niin eipä autoon ole mitään muutoksia talven pimeinä iltoina saatu aikaan. Pääasiassa vaan huoltoa tehty ja ajeltu (10k kilometriä mersun ratissa täynnä allekirjoittaneella).
Bensatankin/saannin ongelmaa on yritetty ratkoa syksyn mittaan, muttei tunnu mikään auttavan. Viime viikolla tuli uusi tankki, joten pitänee vaihtaa tilalle ja katsoa häviääkö ongelma sen myötä viimein.
Aiemmin mainitut projektorivalot eivät koskaan selvinneet paikalleen asti, vaan tilalle vaihtuivat ne perinteiset kirkkaat valot ja vilkut.
En tosin arvellut niitäkään laitella paikalleen ennen kesää, joten tältä talvelta muutokset jäävät nollaan...
Alkuperäsiä kynnyslistoja ja sähköistä antennia olen koettanut metästellä, mutta varsin huonolla menestyksellä vielä toistaiseksi.
Ebaysta niitä kyllä löytys, mutta eipä oikein tuo germaani taivu.
Loppukevennykseksi pari talvista kuvaa tältä päivältä:
Viimeksi muokannut Taskari, Ke 14.05.2008 07:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
En ole koettanut. Itseasiassa kuullut juttua, että niiden valoteho ois heikompi mitä vakioiden. Yks syy miksen niitä vielä viiti paikalleen pistää...mr_aspen kirjoitti:on kyllä tyylikäs peli. oletko jo koittanut niitä crystaleja paikalleen? miten niiden valoteho vakioihin verrattuna?
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
Tänään sitten viimein tankki vaihdettiin ja vika hävisi sen siliän tien.
Vuoden verran kestänyt taistelu vaikuttaisi viimein olevan ohi sen osalta.
Samalla tuli sitten viimein nostettua kädet ilmaan ja haettua alkuperäinen sähköinen antenni marmoritiskiltä, kun nyt sattui yksi kappale olemaan sopivasti hyllyssä.
Kaikkinen tilpehööreineen hintaa moiselle kertyi 198 euroa. (Motonetin tarvike 19,50€)
Hintaeron ollessa olematon, päädyin alkuperäiseen ja nyt kuuluu radiokin.
Samalla tuli laitettua tilaukseen kuskinpuolelle uusi lukkopesä...
Ihan siis kohtuullisesti on edetty tänään.
Vuoden verran kestänyt taistelu vaikuttaisi viimein olevan ohi sen osalta.
Samalla tuli sitten viimein nostettua kädet ilmaan ja haettua alkuperäinen sähköinen antenni marmoritiskiltä, kun nyt sattui yksi kappale olemaan sopivasti hyllyssä.
Kaikkinen tilpehööreineen hintaa moiselle kertyi 198 euroa. (Motonetin tarvike 19,50€)
Hintaeron ollessa olematon, päädyin alkuperäiseen ja nyt kuuluu radiokin.
Samalla tuli laitettua tilaukseen kuskinpuolelle uusi lukkopesä...
Ihan siis kohtuullisesti on edetty tänään.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
Nyt on lukkopesän patruunakin vaihdettu ja keskuslukituskin toimii jopa joka kerta.
Samaan syssyyn meni vaihtoon venttiilikopan tiiviste.
Luulis olevan rempat nyt hetkeksi tehty...
Tuli viimein myös katsottua VIN-koodi pirssistä.
Aika vaatimattoman listan kyllä viskas. Itseasiassa kun ei näytä varusteita olevan ollenkaan...
VIN WDB1240231B648115
Model 230 E
Chassis 1240231B648115
Engine 102982 12 224030
Transmission 722408 03 132543
Order 0 0 297 59992
Approx. year 1990
Lights HELLA
Wiper SWF
Cab 31135
Dealer company employees / MBAG
(297) Interior cloth black
(061) Paint 744 Unknown code
Options
Samaan syssyyn meni vaihtoon venttiilikopan tiiviste.
Luulis olevan rempat nyt hetkeksi tehty...
Tuli viimein myös katsottua VIN-koodi pirssistä.
Aika vaatimattoman listan kyllä viskas. Itseasiassa kun ei näytä varusteita olevan ollenkaan...
VIN WDB1240231B648115
Model 230 E
Chassis 1240231B648115
Engine 102982 12 224030
Transmission 722408 03 132543
Order 0 0 297 59992
Approx. year 1990
Lights HELLA
Wiper SWF
Cab 31135
Dealer company employees / MBAG
(297) Interior cloth black
(061) Paint 744 Unknown code
Options
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä minä olen ollut tyytyväinen nuihin ristalleihin tehon puolesta.
Kylläkin orkkis valot oli huikan huonot kylläkin.
Valokuvio on alakuun outo mutta silimä tottuu siihen.
Hyvät kuvat oot peräniemen kasinon pihasta saanu.
Kylläkin orkkis valot oli huikan huonot kylläkin.
Valokuvio on alakuun outo mutta silimä tottuu siihen.
Hyvät kuvat oot peräniemen kasinon pihasta saanu.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
No jopas. Katkes sitte siivet siltäkin väitteeltä. Hyvä vaan...Manu300cea24 kirjoitti:Kyllä minä olen ollut tyytyväinen nuihin ristalleihin tehon puolesta.
Kylläkin orkkis valot oli huikan huonot kylläkin.
Valokuvio on alakuun outo mutta silimä tottuu siihen.
Hyvät kuvat oot peräniemen kasinon pihasta saanu.
Jeap, kasinon pihassahan sitä piti käydä napsimassa hetken mielijohteesta...
Aika hyvin tunnistettu.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
Hilijasta on pidelly. Iskareita ja jousia odotellaan saapuviksi. :S
Sonyn soitinkin sanoi itsensä irti viikko pari sitten (muuten toimi täysin, mutta paneelin napit ei enää pelannu) ja tilalle tuli melko perus Pioneerin 50UB. Onhan siinä sentään USB-paikka muistitikulle.
Myös uudet koksut (Rainbow) tuli tänään haettua matkahuollosta. Entiset rämisijät alkoivatkin jo käydä hermoon.
Jos sitä tässä kevään korvalla sais iskettyä loputkin palikat kiinni ja eiku kiertoon...
Sonyn soitinkin sanoi itsensä irti viikko pari sitten (muuten toimi täysin, mutta paneelin napit ei enää pelannu) ja tilalle tuli melko perus Pioneerin 50UB. Onhan siinä sentään USB-paikka muistitikulle.
Myös uudet koksut (Rainbow) tuli tänään haettua matkahuollosta. Entiset rämisijät alkoivatkin jo käydä hermoon.
Jos sitä tässä kevään korvalla sais iskettyä loputkin palikat kiinni ja eiku kiertoon...
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
Eipä ole edistystä tapahtunna. Iskarit ja jouset edelleen "matkalla". :S
Viikonloppuna tuli sentään siivottua auto kunnolla sisältä ja päiviteltyä keulaa kristallivaloilla ja vilkuilla. Täysin putkeenhan sekään ei mennyt, kun huomasin sitten valojen kuitenkin olevan E-malliin tarkoitetut, eli hemmetin rumat kolothan tuonne maskin sivuille jäivät. Mahtus raosta kottaraisetkin lentelemään sisään.
Lähti muuten sikäli Japilta tilaukseen oikeanmalliset kristallit.
Aivan hirveä...
Viikonloppuna tuli sentään siivottua auto kunnolla sisältä ja päiviteltyä keulaa kristallivaloilla ja vilkuilla. Täysin putkeenhan sekään ei mennyt, kun huomasin sitten valojen kuitenkin olevan E-malliin tarkoitetut, eli hemmetin rumat kolothan tuonne maskin sivuille jäivät. Mahtus raosta kottaraisetkin lentelemään sisään.
Lähti muuten sikäli Japilta tilaukseen oikeanmalliset kristallit.
Aivan hirveä...
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
Ei nuo raot tuon värisessä autossa nyt niin pahasti hyppää silmille kun vaikkapa mustassa mutta eihän ne nyt tietenkään mitkään kauniitkaan ole...
Mutta onni onnettomuudessa, seuraavaksi tilaat sen E-pellin nii sopii kristallit muutenkin keulille 10x paremmin kun tuon vanhan pellin kanssa
Mutta onni onnettomuudessa, seuraavaksi tilaat sen E-pellin nii sopii kristallit muutenkin keulille 10x paremmin kun tuon vanhan pellin kanssa
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Hilijasta on pidelly. Mitään uutta ei ole tullut hommattua. Ajettua vaan.
Putkisto tietysti piti hommata uusi, mutta noin muuten.
Tänään oli sitten huoltopäivä, jonka jatkeena vielä tuli käytettyä pirssiä konttorilla -> ei mitään moitittavaa, eikun ajoa vaan.
Sivussa selvisi myös syy miksi puhallin puskee kuumaa niin mielellään -> lämmönsäätöpaneli toimi oman tahdon mukaan.
Uusi olisi kustantanut sen rapiat 500 eskoa, joten otin tietoisen riskin ja tyydyin purkuosaan... asennettuna reilusti alle puolet tuon uuden hinnasta.
Jos heti ens viikolla posahtaa sekin, niin sitte keljuttaa.
Melkein voisin sitten jo kaivella jostain kolvin...
Putkisto tietysti piti hommata uusi, mutta noin muuten.
Tänään oli sitten huoltopäivä, jonka jatkeena vielä tuli käytettyä pirssiä konttorilla -> ei mitään moitittavaa, eikun ajoa vaan.
Sivussa selvisi myös syy miksi puhallin puskee kuumaa niin mielellään -> lämmönsäätöpaneli toimi oman tahdon mukaan.
Uusi olisi kustantanut sen rapiat 500 eskoa, joten otin tietoisen riskin ja tyydyin purkuosaan... asennettuna reilusti alle puolet tuon uuden hinnasta.
Jos heti ens viikolla posahtaa sekin, niin sitte keljuttaa.
Melkein voisin sitten jo kaivella jostain kolvin...
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
On kyllä rumaa jälkeä... Tuohon kohtaanko ne sitte parkkiksella tähtäävät?Kun tuttu oli kaupassa asioimassa niin oli sitte joku nainen ohjannu autonsa tismalleen samaan paikkaan ku sullaki,oli vaan nainen todennut että onneksi sun autoon ei tullu jälkiä.
Siinä ehkä syy miks näin oliki sitte tapahtunu(sokea)...
Siinä ehkä syy miks näin oliki sitte tapahtunu(sokea)...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
No tuossa oli likellä t-risteys... Oletan, että kolaroija on tullu siihen risteykseen vähä turhan hanakasti ja pirssi ei olekaan kääntyny täysin menosuuntaan vaan luisunu mun auton kylkeen...teem085 kirjoitti:On kyllä rumaa jälkeä... Tuohon kohtaanko ne sitte parkkiksella tähtäävät?Kun tuttu oli kaupassa asioimassa niin oli sitte joku nainen ohjannu autonsa tismalleen samaan paikkaan ku sullaki,oli vaan nainen todennut että onneksi sun autoon ei tullu jälkiä.
Siinä ehkä syy miks näin oliki sitte tapahtunu(sokea)...
Paha sanoa varmaksi, kun oli tullu lunta yön aikana niin paljon, ettei enää näkyny jälkiäkään.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Juu, aika kova vitutus on ollu koko viikon. 400-500 ekee aika liki vissiin uppoaa tuohonkin kaikkinensa.Manu300cea24 kirjoitti:ketuttaa tommoset varmasti Eikö lähde lommo pullauttammalla pihalle?
Pienet jäljet jää tod.näk. ylävekkiin mut kuitenkin?
Ja aivan turhaan...
Kyllähän se lommo varmaan oikeis, mutta just se ylävekki mietityttää.
Mitä nyt kävin kyselemässä, niin kaikki oli sitä mieltä et tulee helpommaksi/halvemmaksi hommata se uus ovi kun alkaa kittailemaan/oikomaan entistä.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
No tuo on vissiin vähän sekoteltu väri (lisätty sekaan helmiäistä), mutta mulla on sitä vielä hieman jäljellä.
Pakko tyytyä siis kokeilemaan pelkän oven maalausta. Ei mahda enää maali riittää koko kylkeen. Etuloksu tosiaan jo kerran vetästy uudestaan, enkä huomaa eroa muuhun kylkeen...
Pakko tyytyä siis kokeilemaan pelkän oven maalausta. Ei mahda enää maali riittää koko kylkeen. Etuloksu tosiaan jo kerran vetästy uudestaan, enkä huomaa eroa muuhun kylkeen...
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
Onko ne vielä väärinpäinkin.....?EzKo kirjoitti:Minen erottais sävyeroja vaekka kui kahtosin, mutta lokarin vilikut ookkonä laettanu viärinpäin ihan tarkotuksella
Huomasin ainakin sen, että toisella puolella on vilkku korkeammalla mitä toisella. Tarvikeloksu versus originaali......
Kerkeshän tuossa vuos miltei vierähtää ennenku sattu silmään.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
240tkm "virstanpylväs" ohitettu.
Hieman säikäytti muutamia viikkoja sitten, kun huomasin paisarissa kevyttä vaahdonmuodostumista.
Auto ei kuitenkaan oireile mitenkään, eikä samaa tilannetta ole koneen puolella ja öljytkään ei häviä.
Kyselin sitte yhestä jos toisesta paikasta, että mitä tuolle ny tekis.
Osa suositti sitä kansiremonttia ja toinen puolikas taas suositteli pesasemaan paisarista p*skat pois ja seuraamaan, että tuleeko sitä mössöä sinne vai onko nuo jotain vanhoja kertymiä (ainakin näyttivät sille).
No nyt on kateltu ahkerasti, mutta eipähän tuonne paisariin ole tullut uutta settiä tilalle ja autokin tosiaan pelaa ilman minkäänlaisia oireita.
Sen verta jo autolla kuitenkin ikää ja rempan kustannusarviot oli nelinumeroisia, niin ei ihan herkkään teettäisi "turhaa" remppaa...
Uus autohan tuo kummasti polttelis mielessä. Sama vika aina näin kevään korvalla, vaikka tällä hetkellä ei siltä näytä (lunta tuleen kuin esterin p**seestä).
Iskaritkin sain myytyä tällä viikolla, joten eipä taida hirveesti olla enää tavoitteita auton jatkojalostuksen suhteen tämän tulevan kesän osalta.
Saapahan nähä mitä tässä keksii. Lomautuksetkin passelisti peruuntu, ni ei auta yhtään tuon autokuumeen kanssa.
Hieman säikäytti muutamia viikkoja sitten, kun huomasin paisarissa kevyttä vaahdonmuodostumista.
Auto ei kuitenkaan oireile mitenkään, eikä samaa tilannetta ole koneen puolella ja öljytkään ei häviä.
Kyselin sitte yhestä jos toisesta paikasta, että mitä tuolle ny tekis.
Osa suositti sitä kansiremonttia ja toinen puolikas taas suositteli pesasemaan paisarista p*skat pois ja seuraamaan, että tuleeko sitä mössöä sinne vai onko nuo jotain vanhoja kertymiä (ainakin näyttivät sille).
No nyt on kateltu ahkerasti, mutta eipähän tuonne paisariin ole tullut uutta settiä tilalle ja autokin tosiaan pelaa ilman minkäänlaisia oireita.
Sen verta jo autolla kuitenkin ikää ja rempan kustannusarviot oli nelinumeroisia, niin ei ihan herkkään teettäisi "turhaa" remppaa...
Uus autohan tuo kummasti polttelis mielessä. Sama vika aina näin kevään korvalla, vaikka tällä hetkellä ei siltä näytä (lunta tuleen kuin esterin p**seestä).
Iskaritkin sain myytyä tällä viikolla, joten eipä taida hirveesti olla enää tavoitteita auton jatkojalostuksen suhteen tämän tulevan kesän osalta.
Saapahan nähä mitä tässä keksii. Lomautuksetkin passelisti peruuntu, ni ei auta yhtään tuon autokuumeen kanssa.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91