300SE käynnistyksestä
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
300SE käynnistyksestä
Eli sellaista kyselisin, että mistä mahtaa johtua liian pitkä käynnistys? Yleensä tarvii antaa kaasua, että moottori käynnistyy kunnolla, mikä ei tietenkään ole hyvä asia näissä ruiskuvehkeissä. Autoon on hiljattain vaihdettu virranjakajan kansi, tulpanjohdot, tulpat, ilmansuodatin, jarrupalat, jarrulevyt, jarrusatulat, jarruletkut, akku, bensapumppu ja bensapumpun rele ja signaturen auto siis kyseessä. Olisiko polttoaineensuodatin tiensä päässä? Käy ja kulkee muuten tosi nätisti.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Ja vanha polttoainesuodatin oli täynnä vettä, vain pieni murto-osa oli bensiiniä. Nyt käynnistyy kuin palmun alta.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Tämä oli hyvä tieto; yleensä luulin että filtteri alkaa ahistaa vasta kun virtaus on suuri. Jos tilanne tulee takas päälle niin viestittele, muutoin hyvä homma siis että kuntoon tuli .Night-Wind kirjoitti:Ja vanha polttoainesuodatin oli täynnä vettä, vain pieni murto-osa oli bensiiniä. Nyt käynnistyy kuin palmun alta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Eipä se varsinainen vika sitten hävinnytkään.
Ei varmaan suodattimen vaihdosta haittaakaan ollut, mutta mutta.. tuli tässä luettua aika moni muukin aihe samankaltaisesta ongelmasta ja ajattelin vaan että joskos jollakulla on oikeasti jotain käryä missä tuo vika lienee. Oireet on kutakuinkin seuraavat. Kylmänä ~ 12 tunnin seisomisen jälkeen käynnistyy kutakuinkin hyvin, kaasua ei tarvitse antaa eikä moottori yritä sammahtaa, käynnistys on ehkä normaalia hieman pidempi, eli ei hörähdä laakista niinkuin pitäisi vaan nostaa pikkuhiljaa kiekat sinne minne kuuluukin. Lähinnä nyt meinasi tulla itku kun noin 30km ajoreissun jälkeen ja auto oli seissyt tunnin tai kaks niin ehkä paskin käynnistyminen ton auton kanssa mitä ikinä ollut. Hörähti siis ensimmäisellä mutta sitten laski kiekat tosi alas, ajattelin jo että se sammui, mutta sain kaasupedaalia painamalla (mitä en mielelläni tee) koneen käynnistymään, mutta kierrokset nousi johonkin 1500 ja laski siitä sitten.
Bensansuodattimen vaihdon jälkeen kuvittelin että vika oli siinä koska se oli täynnä vettä, autohan käynnistyi hienosti kun auton sammutti ja käynnisti heti uudestaan, tein tuon kaksi kertaa silloin ja hörähti kuin palmun alta. Niin paljon on kumminkin palikkaa vaihdettu että alkaa usko loppua, mielessä on vaan käynyt että järjestelmässä on vieläkin vettä tai suuttimet vuotaa tai on tukossa. Jännä vaan että sitten joskus se käynnistyy tosi hienosti.
Ei varmaan suodattimen vaihdosta haittaakaan ollut, mutta mutta.. tuli tässä luettua aika moni muukin aihe samankaltaisesta ongelmasta ja ajattelin vaan että joskos jollakulla on oikeasti jotain käryä missä tuo vika lienee. Oireet on kutakuinkin seuraavat. Kylmänä ~ 12 tunnin seisomisen jälkeen käynnistyy kutakuinkin hyvin, kaasua ei tarvitse antaa eikä moottori yritä sammahtaa, käynnistys on ehkä normaalia hieman pidempi, eli ei hörähdä laakista niinkuin pitäisi vaan nostaa pikkuhiljaa kiekat sinne minne kuuluukin. Lähinnä nyt meinasi tulla itku kun noin 30km ajoreissun jälkeen ja auto oli seissyt tunnin tai kaks niin ehkä paskin käynnistyminen ton auton kanssa mitä ikinä ollut. Hörähti siis ensimmäisellä mutta sitten laski kiekat tosi alas, ajattelin jo että se sammui, mutta sain kaasupedaalia painamalla (mitä en mielelläni tee) koneen käynnistymään, mutta kierrokset nousi johonkin 1500 ja laski siitä sitten.
Bensansuodattimen vaihdon jälkeen kuvittelin että vika oli siinä koska se oli täynnä vettä, autohan käynnistyi hienosti kun auton sammutti ja käynnisti heti uudestaan, tein tuon kaksi kertaa silloin ja hörähti kuin palmun alta. Niin paljon on kumminkin palikkaa vaihdettu että alkaa usko loppua, mielessä on vaan käynyt että järjestelmässä on vieläkin vettä tai suuttimet vuotaa tai on tukossa. Jännä vaan että sitten joskus se käynnistyy tosi hienosti.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Re: 300SE käynnistyksestä
vaihda suuttimet ja kumit 30e kappaleNight-Wind kirjoitti:Eli sellaista kyselisin, että mistä mahtaa johtua liian pitkä käynnistys? Yleensä tarvii antaa kaasua, että moottori käynnistyy kunnolla, mikä ei tietenkään ole hyvä asia näissä ruiskuvehkeissä. Autoon on hiljattain vaihdettu virranjakajan kansi, tulpanjohdot, tulpat, ilmansuodatin, jarrupalat, jarrulevyt, jarrusatulat, jarruletkut, akku, bensapumppu ja bensapumpun rele ja signaturen auto siis kyseessä. Olisiko polttoaineensuodatin tiensä päässä? Käy ja kulkee muuten tosi nätisti.
Re: 300SE käynnistyksestä
Ei se siitä kaasunpainamisesta hajoa.Night-Wind kirjoitti:Eli sellaista kyselisin, että mistä mahtaa johtua liian pitkä käynnistys? Yleensä tarvii antaa kaasua, että moottori käynnistyy kunnolla, mikä ei tietenkään ole hyvä asia näissä ruiskuvehkeissä.
Nämä KE-Jetit on vanhemmiten mitä mielenkiintoisempia käynnistettäviä.
Jossaki yksilössä kaasu pitää painaa pohjaa ja jossakin taas ei kestä painaa jos mielii saada käyntiin. Jotkut sitten sellaisia välimalleja että starttauksen aikana pitää kaasua painaa että käynnistyy.
Samanlaiset viat sulla siinä ku mulla tuossa 420:ssä ja eipä mullakaan enää ole muuta vanhaa autossa kuin rekisterikilvet noh, ite lähinnä epäilen omassa ilmamassamäärämittarin ja ruiskun toimintaa. Mutten oikeen ressaile enää ko asiasta
Puran talven aikana auton atomeiksi ja keskityn koriin ja sisustaan, ehkä sitten vuosien päästä viitsin taas moottorin vian selvittämiseksi käyttää autoa korjaamolla. Eihän se ole ku tilata kaikki uutta, tai sitten vaihella vähän ajettua osaa jostain ja kahtella koska rupee toimimaan
Jos jostain vika löytyy ni kerro ihmeessä, siitä saattaa olla itsellekkin tässä hyötyä
Puran talven aikana auton atomeiksi ja keskityn koriin ja sisustaan, ehkä sitten vuosien päästä viitsin taas moottorin vian selvittämiseksi käyttää autoa korjaamolla. Eihän se ole ku tilata kaikki uutta, tai sitten vaihella vähän ajettua osaa jostain ja kahtella koska rupee toimimaan
Jos jostain vika löytyy ni kerro ihmeessä, siitä saattaa olla itsellekkin tässä hyötyä
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Mikäs sulla oli tilanne sen lämpöanturin kanssa?Pegasus kirjoitti:Samanlaiset viat sulla siinä ku mulla tuossa 420:ssä ja eipä mullakaan enää ole muuta vanhaa autossa kuin rekisterikilvet noh, ite lähinnä epäilen omassa ilmamassamäärämittarin ja ruiskun toimintaa. Mutten oikeen ressaile enää ko asiasta
Puran talven aikana auton atomeiksi ja keskityn koriin ja sisustaan, ehkä sitten vuosien päästä viitsin taas moottorin vian selvittämiseksi käyttää autoa korjaamolla. Eihän se ole ku tilata kaikki uutta, tai sitten vaihella vähän ajettua osaa jostain ja kahtella koska rupee toimimaan
Jos jostain vika löytyy ni kerro ihmeessä, siitä saattaa olla itsellekkin tässä hyötyä
Vaihdoin viime viikolla SELliin uuden ja paljon vikoja hävisi sen myötä.
Enää on jäljellä vain hetkittäinen vajailla käyminen.
Pykälä päällä käy tyhjäkäyntiä seitsemällä, mutta kun painaa vähänkin kaasua käy kaikilla.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Harri126, oliko sinulla siis käynnistyksen kanssa jotain ongelmia ennen tuon anturin vaihtoa?
Melkein pullollisen kaadoin Masinolia tankkiin, ei kai siitä haittaakaan ole.
Melkein pullollisen kaadoin Masinolia tankkiin, ei kai siitä haittaakaan ole.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Oli kaikkea epämääräistä.Night-Wind kirjoitti:Harri126, oliko sinulla siis käynnistyksen kanssa jotain ongelmia ennen tuon anturin vaihtoa?
Melkein pullollisen kaadoin Masinolia tankkiin, ei kai siitä haittaakaan ole.
Vajaalämpöisenä pitkä vieteri ja lämpimänä muuta röpötystä.
Välillä toimi ja sitten taas ei.
E:
Kylmänä lähti hyvin käyntiin.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Voisiko viallinen/vuotava paineakku olla syypää? Tämähän sijaitsee polttoainesuodattimen yläpuolella.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Harri126 kirjoitti:Mikäs sulla oli tilanne sen lämpöanturin kanssa?Pegasus kirjoitti:Samanlaiset viat sulla siinä ku mulla tuossa 420:ssä ja eipä mullakaan enää ole muuta vanhaa autossa kuin rekisterikilvet noh, ite lähinnä epäilen omassa ilmamassamäärämittarin ja ruiskun toimintaa. Mutten oikeen ressaile enää ko asiasta
Puran talven aikana auton atomeiksi ja keskityn koriin ja sisustaan, ehkä sitten vuosien päästä viitsin taas moottorin vian selvittämiseksi käyttää autoa korjaamolla. Eihän se ole ku tilata kaikki uutta, tai sitten vaihella vähän ajettua osaa jostain ja kahtella koska rupee toimimaan
Jos jostain vika löytyy ni kerro ihmeessä, siitä saattaa olla itsellekkin tässä hyötyä
Vaihdoin viime viikolla SELliin uuden ja paljon vikoja hävisi sen myötä.
Enää on jäljellä vain hetkittäinen vajailla käyminen.
Pykälä päällä käy tyhjäkäyntiä seitsemällä, mutta kun painaa vähänkin kaasua käy kaikilla.
Lämpöanturan pitäisi olla ehjä meikäläisen mittauksilla. käynnistysvaikeuksien lisäksi, on nykiminen ajettaessa, kun sievästi polkee kaasua. yleensä tuossa 1500rpm ylöspäin. reilun 2000rpm:n kohdalla ja siitä ylöspäin, sellasta nykimistä ei enää tunnu ilmenevän vaikka kuinka sievästi koittaa kaasua painella.
auton tyhjäkäynti on suhteellisen oikea 750rpm kun kone kylmä, mutta käyntilämpötilassa se käy tyhjäkäyntiä aina kiekkamittarin mukaan 1000rpm tai piirun yli, joka minusta on aika kova, ajatellen tilannetta jolloin rykäsee vaihteen päälle ja ilmeinen kuormantunnistin? nostaa kiekkaa ja oikeen rytkähtää kun menee vaihde päälle. Eihän tämä kovin herkullinen tilanne ole.
Itse mittailin bensan paineen ja totesin sen järjestelmän ainakin toimivan ja paineen säilyvän hyvin.
Joten eihän tuo ole kuin hakea mittareita kaupasta ja mitata onko sulla paine häviöitä.
Jostain kirjasta luin, että tossa omassani paineakun kuuluu säilyttää paine vähintään 30min ajan. korjatkaa jos olen väärässä.
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Nyt käy selli kaikilla.
Vika oli yhdessä tulpanjohdossa.
Enää ei tarvitse kuin hitsata pieni paikka ja saada absit kuntoon.
Katsastus keskiviikkona.
Tai ainakin ajoajan jatkaminen, se kun päättyisi ilotulitukseen.
Vika oli yhdessä tulpanjohdossa.
Enää ei tarvitse kuin hitsata pieni paikka ja saada absit kuntoon.
Katsastus keskiviikkona.
Tai ainakin ajoajan jatkaminen, se kun päättyisi ilotulitukseen.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Mitenkä selvisi että oli johdossa vika?Harri126 kirjoitti:Nyt käy selli kaikilla.
Vika oli yhdessä tulpanjohdossa.
Enää ei tarvitse kuin hitsata pieni paikka ja saada absit kuntoon.
Katsastus keskiviikkona.
Tai ainakin ajoajan jatkaminen, se kun päättyisi ilotulitukseen.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Oikeastaan aloitin vian haun perinteiseen tyyliin nyppimällä johtoja irti yksi kerrallaan.
Veekasissa ei ole yhtä helppoa havaita pimeää pyttyä kyseisellä menetelmällä kuin neloskoneessa, varsinkaan, kun se vika oli välillä päällä ja sitten taas ei.
Kutosen kohdalla oli kyllä pientä epäilystä.
Tuli sieltä kyllä ihan mojovasti kipinää sormille.
Seuraavaksi sitten yleismittarilla mittasin kaikki piuhat, kutosesta sain hiukan eri lukeman kuin muista.
Motonetistä ostin yhden yleismallisen johdon, jonka räpläsin kutoseen kiinni.
Ja kone käy kaikilla kaiken aikaa.
Vika oli siis löytynyt.
Veekasissa ei ole yhtä helppoa havaita pimeää pyttyä kyseisellä menetelmällä kuin neloskoneessa, varsinkaan, kun se vika oli välillä päällä ja sitten taas ei.
Kutosen kohdalla oli kyllä pientä epäilystä.
Tuli sieltä kyllä ihan mojovasti kipinää sormille.
Seuraavaksi sitten yleismittarilla mittasin kaikki piuhat, kutosesta sain hiukan eri lukeman kuin muista.
Motonetistä ostin yhden yleismallisen johdon, jonka räpläsin kutoseen kiinni.
Ja kone käy kaikilla kaiken aikaa.
Vika oli siis löytynyt.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna