Miksi akun vaihto aiheutti vikailmoituksen (W211)?
Miksi akun vaihto aiheutti vikailmoituksen (W211)?
Neuvoa kaivataan.
Vaihdoin tuohon 220 CDI:in tänään uuden akun. Vaihdon jälkeen tuli vikailmoitus, että näytössä vikaa => vie korjaamolle!
Eli vilkut, polttoainemittari ja keskuslukitus eivät suostu toimimaan.
Osaako joku kertoa, miksi tällainen vika ja miten sen saa korjattua kotikonstein (aamuksi... )
Mikä muuten on se pieni akku raitisilmasuodattimen kotelon alla? uskaltaako sen irroittaa? Kuinka usein pitäisi vaihtaa?
Vaihdoin tuohon 220 CDI:in tänään uuden akun. Vaihdon jälkeen tuli vikailmoitus, että näytössä vikaa => vie korjaamolle!
Eli vilkut, polttoainemittari ja keskuslukitus eivät suostu toimimaan.
Osaako joku kertoa, miksi tällainen vika ja miten sen saa korjattua kotikonstein (aamuksi... )
Mikä muuten on se pieni akku raitisilmasuodattimen kotelon alla? uskaltaako sen irroittaa? Kuinka usein pitäisi vaihtaa?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
.
Oot varmaan jo kokeillutkin....
Nollautusikkohan se tilanne, jos siitä trippimittarin nollauksesta vaan kuittailisit kaikki ilmoitukset ?
Oisko mahdollista, että uuden akun jännite on vielä hiukan liian alhainen -> ajamalla, tai lataamalla korjaantuisi ?
C,ssä ei taida muuta akkua ollakkaan, kun se suodattimen alla oleva.
Oot varmaan jo kokeillutkin....
Nollautusikkohan se tilanne, jos siitä trippimittarin nollauksesta vaan kuittailisit kaikki ilmoitukset ?
Oisko mahdollista, että uuden akun jännite on vielä hiukan liian alhainen -> ajamalla, tai lataamalla korjaantuisi ?
C,ssä ei taida muuta akkua ollakkaan, kun se suodattimen alla oleva.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Luulenpa että sinun olisi tarvinnut laittaa tupakan sytyttimen pistokkeeseen "varaakku" eli yleensä joku liitin ja 9v patteri, koska moni uus auto vaatii tuon ja ohjelma menee vain jotenkin sekaisin jos irrottaa tuosta vain akku kaapelin.
eli jännite ei saisi hävitä.
Luulenpa että tarvii käydä veholla tietokoneen ääressä.
(korjatkaa jos väärässä)
eli jännite ei saisi hävitä.
Luulenpa että tarvii käydä veholla tietokoneen ääressä.
(korjatkaa jos väärässä)
W 124 230 - 86
Näinhän siinä sitten kävi!J.S kirjoitti:Veikkaisin että Taka-SAM possahti...
(Miten muuten kaapeli PITÄISI irroittaa?)
Eli takaa posahti se palikka, joka käsittääkseni ohjaa virtaa oikeisiin kohteisiin CAN-väylän kautta tulevien ohjeiden mukaisesti.
Kyseinen osa on useimpiin tämän ikäisiin vaihdettu "aktiona", mutta tässä oli vielä originaali, joka siis on jo tehtaalla havaittu vikaherkäksi.
Tässä tarinassa on kuitenkin onnellinen loppu: Autoni on vielä Mobilon piirissä ja illansuussa kävi Vehon huoltoauto miehistöineen vaihtamassa pirssiini kyseisen osan. Ei kustannuksia minulle
Veholle iso kimppu ruusuja nopeasta ja asiallisesta palvelusta!!!
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Mika T:
"Stana mitä p!"#koja. Miten noilla voi kukaan ajaa 10vuoden päästä? jos ei edes akkua voi ite vaihtaa. Kukaan ei noita enää huolla yli 10v päästä.."
Tuota minäkin pelkään. Ja niinkun pari vuotta sitten luulin, että mersujen mersu on tullut markkinoille.
Aihetta sivutaan myös "muuta mersuasiaa" palstalla topikissa
"W 211 diesel, vanha taxi, onko kannatusta ?"
"Stana mitä p!"#koja. Miten noilla voi kukaan ajaa 10vuoden päästä? jos ei edes akkua voi ite vaihtaa. Kukaan ei noita enää huolla yli 10v päästä.."
Tuota minäkin pelkään. Ja niinkun pari vuotta sitten luulin, että mersujen mersu on tullut markkinoille.
Aihetta sivutaan myös "muuta mersuasiaa" palstalla topikissa
"W 211 diesel, vanha taxi, onko kannatusta ?"
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Samanlailla sanottiin ensimmäisistä autoista kun ne eivät startanneet bensan loputtua ja oli pakko mennä perinteisesti hevosella ja reellä. Eikös tässä juuri opeteltu miten se akku pitää vaihtaa ja jos siellä on se viallinen osa niin vaihtaa sen. Kymmenen vuoden kuluttua joka jannu tietää, että tuollainen kikka ja korjaussarja on oltava.Mika.T kirjoitti:Stana mitä p!"#koja.
En kyllä itse paljoa menisi koskemaan CDI koneeseen lukematta sitä manuaalia kuin raamattua
jaa juu, älkää vaan kukaan kertoko miten se akku vaihdetaan eli kansa vie autonsa akun vaihtoon merkkikorjaamolle
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kannatan Taitaa olla viimeisiä tee se itse jannujen huollettavia.Ei ole tyhjänpäivästä elektroniikkaa täynnä.paloviita kirjoitti:Mika.T kirjoitti:Stana mitä p!"#koja. Miten noilla voi kukaan ajaa 10vuoden päästä? jos ei edes akkua voi ite vaihtaa. Kukaan ei noita enää huolla yli 10v päästä..
Täytyy vaihtaa tuohon vaivihkaa 124:n tekniikka
Veskola osui naulan kantaan,niin kauan kuin muistan on luettu samaa mantraa:"uusia autoja ei enää voi korjata kuin merkkihuollossa ja ne on ihan p...oja".Vaan kun ne ei enää ole uusia niin korjaukset sujuu taas lähes missä tahansa.Noi sähköhärpättimet on tullut autoihin jäädäkseen, niitten kanssa on vaan pakko oppia elämään.Ei niin kaukana tulevaisuudessa joka jannulla, jolla nyt on vaikka ajoituslamppu, on käytössään elektroninen vianetsintälaite.veskola kirjoitti:
Samanlailla sanottiin ensimmäisistä autoista kun ne eivät startanneet bensan loputtua ja oli pakko mennä perinteisesti hevosella ja reellä. Eikös tässä juuri opeteltu miten se akku pitää vaihtaa ja jos siellä on se viallinen osa niin vaihtaa sen. Kymmenen vuoden kuluttua joka jannu tietää, että tuollainen kikka ja korjaussarja on oltava.
Kunhan "kinuskit" pääsee niiden valmistuksen makuun niin moisten hinnat romahtavat.
JariN
Aika hyvät sana valinnat tämän tyyliselle forumille. Ei siinä mitään jos ei halua kertoa oman leipänsä loppumisen pelossa, mutta kannattas varmaan olla sitte hiljaa eikä käkätellä jälkiviisaana, että olimpa viisas ku tiesin mutten kertonut...J.S kirjoitti:...heh heh, ei kaikkia saa paljastaa loppuu meiltä hommat...
Reilupeli on ...
Jees, TimoTimo J kirjoitti:Aika hyvät sana valinnat tämän tyyliselle forumille. Ei siinä mitään jos ei halua kertoa oman leipänsä loppumisen pelossa, mutta kannattas varmaan olla sitte hiljaa eikä käkätellä jälkiviisaana, että olimpa viisas ku tiesin mutten kertonut...J.S kirjoitti:...heh heh, ei kaikkia saa paljastaa loppuu meiltä hommat...
Reilupeli on ...
Pikku yv. olis varmaan ollut poikaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:12
W211 AKUN VAIHTO
vehon korjaaja sanoi että virta-avain ei saa olla paikalla akkua vaihtaessa, voin antaa jotain virtapiikkjä! JES, tee se itse miehen unelma vehkeitä!!
aiemmat mb:t
115 -71 230b
123 -83,-79 300d
124 -86 200d
124 -86 250d x2
124 -87 300d farm
124 -93 250d turbo
124 -94 250 d 20v
202 -93c sport b
211 -03 220cdi
w210 -97 300tdt
w220 -02 400cdi lang facelift
w221 -06 320 cdi lang
115 -71 230b
123 -83,-79 300d
124 -86 200d
124 -86 250d x2
124 -87 300d farm
124 -93 250d turbo
124 -94 250 d 20v
202 -93c sport b
211 -03 220cdi
w210 -97 300tdt
w220 -02 400cdi lang facelift
w221 -06 320 cdi lang
Akunvaihto-ohjeet löytyy netistä ihan virallisesta osoitteesta (www.mercedes-benz.fi - lisäpalvelut - interaktiiviset käyttöohjeet)
"Switch the engine off and remove the key before unscrewing or disconnecting the terminal clamps from the battery. You may otherwise destroy electronic components such as the alternator.
Your vehicle is equipped with a battery in the boot. It is located under the cover in the spare wheel well.
Disconnecting the battery
================
Always disconnect the battery in the order described below. Never swap the terminal clamps. Otherwise, you may damage the vehicle electronics.
Firmly depress the parking brake and shift the selector lever to position P on vehicles with automatic transmission*.
Switch off all electrical consumers.
Turn the key to position 0 in the ignition lock and remove it.
Open the boot/luggage compartment.
Remove the cover more.
Remove the battery cover.
Remove the negative terminal clamp from the battery.
Remove the cover from the positive terminal clamp.
Remove the positive terminal clamp from the battery.
Disconnect the breather hose.
Removing the battery
==============
Loosen the bolt which holds the battery in place.
Release strap and remove the battery.
Remove spacer from the breather hose on the battery.
Reconnecting the battery
================
Always reconnect the battery in the sequence described below. Never swap the terminal clamps. You may otherwise damage the vehicle electronics.
Switch off all electrical consumers.
Connect the positive terminal clamp and secure the cover.
Connect the negative terminal clamp.
Connect the breather hose. Make sure that a cell cap is fitted between the battery and the breather hose.
Refit the electrostatic protection if necessary more.
If the battery power supply has been interrupted (e.g. if it has been reconnected), you must carry out the following tasks:
• Set the time more.
• Reset the sliding/tilting sunroof*more.
• Reset the function for folding the exterior mirrors in/out automatically* by folding the mirrors out once more."
"Switch the engine off and remove the key before unscrewing or disconnecting the terminal clamps from the battery. You may otherwise destroy electronic components such as the alternator.
Your vehicle is equipped with a battery in the boot. It is located under the cover in the spare wheel well.
Disconnecting the battery
================
Always disconnect the battery in the order described below. Never swap the terminal clamps. Otherwise, you may damage the vehicle electronics.
Firmly depress the parking brake and shift the selector lever to position P on vehicles with automatic transmission*.
Switch off all electrical consumers.
Turn the key to position 0 in the ignition lock and remove it.
Open the boot/luggage compartment.
Remove the cover more.
Remove the battery cover.
Remove the negative terminal clamp from the battery.
Remove the cover from the positive terminal clamp.
Remove the positive terminal clamp from the battery.
Disconnect the breather hose.
Removing the battery
==============
Loosen the bolt which holds the battery in place.
Release strap and remove the battery.
Remove spacer from the breather hose on the battery.
Reconnecting the battery
================
Always reconnect the battery in the sequence described below. Never swap the terminal clamps. You may otherwise damage the vehicle electronics.
Switch off all electrical consumers.
Connect the positive terminal clamp and secure the cover.
Connect the negative terminal clamp.
Connect the breather hose. Make sure that a cell cap is fitted between the battery and the breather hose.
Refit the electrostatic protection if necessary more.
If the battery power supply has been interrupted (e.g. if it has been reconnected), you must carry out the following tasks:
• Set the time more.
• Reset the sliding/tilting sunroof*more.
• Reset the function for folding the exterior mirrors in/out automatically* by folding the mirrors out once more."
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Re: W211 AKUN VAIHTO
Jep, juuri näin. W211:n virta-avain aktivoi autoon virrat päälle jo pelkällä paneliin työntämisellä, eli vaikka sitä ei käännetä.christerhast kirjoitti:vehon korjaaja sanoi että virta-avain ei saa olla paikalla akkua vaihtaessa, voin antaa jotain virtapiikkjä! JES, tee se itse miehen unelma vehkeitä!!
Virta-avain tulee ehdottomasti olla irti autosta kun esim. akusta irrottaa piuhat tai jos antaa virtaa toiselle autolle (tätä ei suositella silti, koska W211:n ohjausboksit saattavat silti kärvähtää vaikka avain olisi irti, kustannus n. 6000 eur.). Lisäksi, jos paneelissa pitää avaimia vaikka yön yli, kun auto on esim. omassa lämpimässä tallissa niin yön tai parin jälkeen akku on tyhjä.
Minuakin on kiinnostanut saada tietää W211:n oikeatapainen akunpiuhojen irrotus, jos tarvitsee joskus tehdä (silloinhan voi huoletta antaa myös virtaa toiseen autoon, pelkästä akusta joka ei ole kytketty autoon niin ei boxit kärsi). ilmeisesti tuossa ylempänä nyt on ne tiedot Lontooksi, pitänee lukaista.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Re: W211 AKUN VAIHTO
Olipa hyvä etten tuota tiennyt viime kesänä kun annoin toiselle autolle apuvirtaa käynnistykseenDivision kirjoitti:Virta-avain tulee ehdottomasti olla irti autosta kun esim. akusta irrottaa piuhat tai jos antaa virtaa toiselle autolle (tätä ei suositella silti, koska W211:n ohjausboksit saattavat silti kärvähtää vaikka avain olisi irti, kustannus n. 6000 eur.).
Oma W211 oli käynnissä kun kytkin kaapelit toiseen ja kaikki meni niinkuin pitikin eli kaveri sai autonsa käyntiin. Omassa autossa en huomannut mitään häikkää silloin enkä sen jälkeen. Hyvä tuuri vissiin
Mulla kävi tuon akun ohjausmodulin kanssa samoin, eli akun takaisin asennuksen jälkeen mittaristo hehkui punaisena kuin tuliset hiilet, ja vikakoodeja ohjaimet täynnä. Nollauksista huolimatta viat ei poistuneet, ja vikatila oli nmeltään "akun ohjausmoduli viallinen". Otettiin akun navat irti, sekä akun ohjausmoduli akun vierestä (lienee sama kuin taka-SAM??). Tämän jälkeen antoi nollata vikakoodit, eikä sen jälkeen ole ongelmia tämän suhteen ollut. kop kop kop...
Onneksi minulla ei ole ollut tuollaisia vikoja...
Minä nimittäin olen niitä miehiä jotka eivät missään nimessä vie autoaan merkkiliikkeen raiskattavaksi.
Itse korjaan mitä osaan, loput tekee naapurin eläkeläinen ja jos se ei osaa niin auto paalataan.
Niin yksinkertaista se on.
Minä nimittäin olen niitä miehiä jotka eivät missään nimessä vie autoaan merkkiliikkeen raiskattavaksi.
Itse korjaan mitä osaan, loput tekee naapurin eläkeläinen ja jos se ei osaa niin auto paalataan.
Niin yksinkertaista se on.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
jukkareu kirjoitti:Kylläpä on foorumihenkinen kaveri tämä!!!!J.S kirjoitti:...heh heh, ei kaikkia saa paljastaa loppuu meiltä hommat...
Täh? Eikös se akku ollut jo vaihdettu kun tämä topic kirjoitettiin? Eikai kukaan osaa etukäteen kirjoittaa jokaisesta mersun mallista kaikkia merkkikorjaamon "pikku jippoja" jos ei niitä kukaan kysy
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
[/quote]Täh? Eikös se akku ollut jo vaihdettu kun tämä topic kirjoitettiin? Eikai kukaan osaa etukäteen kirjoittaa jokaisesta mersun mallista kaikkia merkkikorjaamon "pikku jippoja" jos ei niitä kukaan kysy [/quote]
Eikä voinut kaveri vieläkään kertoa, vaan jää taas odottelemaan seuraavia "uhreja".
Eikä voinut kaveri vieläkään kertoa, vaan jää taas odottelemaan seuraavia "uhreja".
BMW E61 530 xd M-Sport
ex. MB E 220 CDI Elegance
ex. MB E 220 CDI Elegance
Olen itsekin pyrkinyt tekemään huollot pääsääntöisesti itse. Taitaa vain tilanne olla pikkuhiljaa se, että mikäli itsellä tai naapurin eläkeläisellä ei ole asiaankuuluvaa testeriä, on syytä pysyä erossa tämän vuosituhannen ajokalustosta. Merkkiin katsomattaJeremyH kirjoitti: Itse korjaan mitä osaan, loput tekee naapurin eläkeläinen ja jos se ei osaa niin auto paalataan.
Niin yksinkertaista se on.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
-
- Mersumies
- Viestit: 1556
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
paloviita kirjoitti:Viimeksi vaihdoin akun siten, että kytkin kolmannen akun rinnalle vaihdon ajaksi. Tällöin virta ei katkennut missään vaiheessa. Ei tullut vikailmoituksia eikä tarvinnut säätää rajoja uudelleen.
Helppo homma kun ajaa toisen auton vierelle,sammuttaa autot,yhdistää autot tupakan sytyttimien kautta kaapelilla,laittaa molempiin virrat päälle ja vaihtaa siihen autoon akun mihin tarvii,varoo vain ettei + kaapeli koske runkoon,poistaa sytkäri kaapelin,eikä mitkää valot herjaa koetaulussa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D