Väyrysen alkup. xsenonvalo umpioden tilalle projektorit?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Väyrysen alkup. xsenonvalo umpioden tilalle projektorit?

Viesti Kirjoittaja stanger »

Elikkäs olen tuossa alustavasti miettinyt että päivittäisin ensi kesäksi pirssiini hieman tuota keulan ilmettä.
Päivitys tarkoittaisi käytännössä sitä että ajovaloumpiot vaihtuisivat kirkas optiikka mallisiin, samoten sumuvalot
ja sivuvilkut.

Suomenmaalla näkyy olevan kaupan ainostaan umpiota halogen valollisiin malleihin, eli millähänlailla tuo umpio mahtaa
käytännössä erota näistä xsenon umpioista? Xsenonvalo umpiossahan on ilmeisesti automaattinen tasonsäätö(?) kun
taas halogen umpiossa on hytistä käsinsäädettävä alipainekäyttöinen hässäkkä? Mitkähän mahtavat olla katsurin mielipiteet
jos automaattisäätö ei enää pelaakkaan? ja mitenhän liene saisi tuon käsisäädön toimimaan ilman mittavampaa kikkailua?
Yksi kauppias tuossa mulle sanoi että näihin xsenonmalleihinkin saa kirkas projektori umpioita mutta hinta nousee 800e!!!(?)

Tässä nyt sitten fundeeraan että pitäsikö nuo uudet umpiot vaan kylmästi tilata ja pitäisi niitä kesät paikoillaan ja talveksi asentais taas originaalit paikalleen...


Onko kukaan laittanut xsenonvalolliseen väyryseen näitä projektori umpioita??
Vinkkejä kaivataan!
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Roas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 11.01.2009 16:28
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Roas »

Entisille ksenon-umpiollesi löytynee ottajia. Pääsee muovia kiilloittamaan. Ilmoittele sitten, kun on myytävää kohtuullisella hinnalla :?
w210 E300 TD
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Ei olis tarkotus hävittää alkuperäisiä ku funtsin että ne sais sitten
olla melkein talviajat paikoillaan kun jotenkin epäilen että
orkkiksissa olis parempi valokuvio..?
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Mulla on tossa omassa väykyssä noi japilta saatavat projektorit ja täytyy kyllä sanoa että valokuvio on parempi kuin vakioissa!

Tosin mulla ei ole vakiona xenon umpioita joten verrata en voi, mutta valokuvio on todella terävä ja hajavaloa ei tule yhtään vaikka siellä xenonit onki. 8)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Roas kirjoitti:Entisille ksenon-umpiollesi löytynee ottajia. Pääsee muovia kiilloittamaan. Ilmoittele sitten, kun on myytävää kohtuullisella hinnalla :?
Joo. Xenonit on kyllä niin hyvät, varsinkin, kun uusin polttimot, etten tasan ainakaan itse niistä luovu. Mutta kiillotusta muoveille juu kiitos. Mitäs kikkoja ja millaisin tuloksin on raati kokeillut.
Vastaa Viestiin