w210 suutinvika vai muu?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Pasi J, miten tuo pumpun säätö käytännössä tehdään. Ja mitä kulutuslukemia oli ennen ja jälkeen. Ei meinaa riittää mielenkiinto raksutuksen kuuntelemiseen.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
pasi j
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 15.03.2009 10:05

Viesti Kirjoittaja pasi j »

Castillo kirjoitti:Pasi J, miten tuo pumpun säätö käytännössä tehdään. Ja mitä kulutuslukemia oli ennen ja jälkeen. Ei meinaa riittää mielenkiinto raksutuksen kuuntelemiseen.
Kolme pulttia edestä auki ja yksi kannake pultti pumpun takaa auki(helpoin nosturilla)pitkä jatko ja kasimillin hylsyllä aikasemmalle
ainakin kaks 300 asettunu tuolla ja kulkee kevyesti

kulutus ennen säätöä noin kympin nyt viime työreissu 1200km 7.25l
ja auto on lastutettu

ja nyt ilkee käyttää tyhjäkäyntiä :D
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Kuulostaa kyllä erittäin houkuttelevalta operaatiolta. Tohtisikohan tuota kajota itse säätöihin vai missä teettäs lääkityksen.. Kuinka paljon ja mihin suuntaan vai onko se korvakuulolta arvioitava eli koekäyttöä ja varovaista kaasuttelua.

Tekisiköhän noita joku kokemuksella jossain päin maailmaa. Kesällä meinaan imusarjan tarkistaa ja puhdistaa ja siinähän tuota vois tarkemmin syynäillä ihan yläkauttakin. Täytyy alakaa suunnitella. Joku vehon asentaja muisteli että ennakoita näistä olisi muuteltu ihan maahantuojan huollon aktiivisuudesta jos merkkihuollossa on autoa hoidettu. Tiedä sitten.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Roas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 11.01.2009 16:28
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Roas »

Kyllä kiinnostaa. Hyviä kysymyksiä, jännityksellä odotan vastauksia :lol:
w210 E300 TD
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Ennakko on nyt säädetty/tarkastettu. 13 astetta tai ehkä karvan alle oli ja neljääntoista siirrettiin. Työkalukin väsättiin tarkan asennon löytämiseksi, joten korvakuulolle ei asiaa kuitenkaan jätetty.

Käyntiääni muuttui paremmaksi mutta samalla tuli selväksi että 3. Ja 4.suutin aiheuttaa kalatuksen joka vielä kuuluu säädöstä huolimatta, mutta hieman vaimeampana. Siis ei kuulu auton sisälle mutta ulos kuitenkin. Liekö asian kanssa nyt pärjättävä vai yrittääkö jotain, aika näyttää.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Castillo kirjoitti:Ennakko on nyt säädetty/tarkastettu. 13 astetta tai ehkä karvan alle oli ja neljääntoista siirrettiin. Työkalukin väsättiin tarkan asennon löytämiseksi, joten korvakuulolle ei asiaa kuitenkaan jätetty.

Käyntiääni muuttui paremmaksi mutta samalla tuli selväksi että 3. Ja 4.suutin aiheuttaa kalatuksen joka vielä kuuluu säädöstä huolimatta, mutta hieman vaimeampana. Siis ei kuulu auton sisälle mutta ulos kuitenkin. Liekö asian kanssa nyt pärjättävä vai yrittääkö jotain, aika näyttää.
paljon on ennakkoa 6mm tapit jotka ovat pumpussa ovat aivan eri lailla koneistetut (loivempi viiste joka vaikuttaa tyhjäkäynnin ennakkoon) kuin vajaa venttiilisten 5,5 mm tappi
varmaan kalkattaakin tyhjäkäynnillä joku 17-18 astetta olis lähempänä oikeata
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Auton tyyppikilven mukaan ennakko 14-16 astetta jykk. Ja sille välille siis alarajalle säädettiin. Käyntiäänen karkeus poistui mutta 3. Ja 4. Suutin kalattaa koko säätöalueella eli skaalalla 12-18. Hankala on saada oikea tieto oikeasta ennakosta ja varmaan joutuu säätöjä vielä tekemään. Miksi ennakko oli alle 13 astetta, siinä on hieman ollu hämmennystä.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Tänään kävä mersu diesel pajalla. Kaikki suuttimet oli käytetty irti ja vitosen kärjessä oli näkynyt kulumaa/kiinnileikkautumis jälkiä. Eli se oli vaihdettu uusi. Samalla oli mitattu puristuspaineet jotka olivat olleet tasaiset ainakin huoneenlämpöisellä koneella. Paineventtiilit/pitimet oli käytetty irti pumpun päältä ja kasattu uusilla o-renkailla ja kupariprikoilla momenttiin.

Nyt käy erittäin asiallista tyhjäkäyntiä 5-diisseliksi. Tankilla kun kävin ja viereen tuli w124 300d niin eipä siitä rouskutuksen takaa edes c-kopan käyntiä kuullut. Toivottavasti tämä potilaskertomus päättyy tähän.

Mitä öljyä muuten olette käyttäneet nuissa käyntivikaisissa? Itsellä koneessa mobilin 5w-50 jotka ilmeisestikkin menee kuormituksen alla vähän liian litkuksi. Taidan hommata jotain jämäkämpää, mutta mikä olis hyvää tuolla 250td:lle?
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Jos OM606:n pumpun ajoitusta yrittäisi säätää korvakuulolta niin saako pumpun tarkasti vanhaan asentoon mikäli korvakuulolta säätö ei onnistuisi? Eli onko pumpun kiinnitys niin tiukka, että pumppu asettuu aina samaan asentoon kiinnitysruuvien kiristämisen jälkeen?
Entä kuinka montaa säätöruuvin kierrosta/kierroksen osaa yhden asteen ajoitusmuutos noin suunnilleen vastaa?
Avatar
JanH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 21.11.2009 21:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja JanH »

Moi.
Minulla kanssa samaa vikaa omassa 300td väyrysessä. Juurikin tuo kuorman lisääminen tasaa käyntiä (valot päälle, lämppäri täysille ja ilmastointi huutamaan).
Onko kukaan ratkaissut ongelmaa omastaan.
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Suuttimet tarkistukseen. Silläpä omani ainakin rauhottui.
Avatar
JanH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 21.11.2009 21:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja JanH »

Masaman kirjoitti:Suuttimet tarkistukseen. Silläpä omani ainakin rauhottui.
Juurikin suuttimista vika löytyi. Kolme meni uusiksi. Mutta ei auttanut ajoittaiseen "hummaamiseen" kierroksien laskiessa tyhjäkäynnille. Jostain saa ilmaa, mutta alkaa olemaan kaikki paikat tarkastettu ja korjattu mistä voi ilmaa saada polttoaineen sekaan. Ainoa mistä vois vielä ilmaa saada on tuo sähköinen sammutin systeemi.
Avatar
JanH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 21.11.2009 21:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja JanH »

Nyt jätti sitten pahimmilla pakkasilla käynnistymättä kun tavara valuu takasin tankkiin. Laitoin sitten takaisku venttiillin dieselin tuloputkeen josko estäis putkien tyhjenemisen. Kuulemma kiusaa enemmän farmari väyrysiä nää ilmaviat.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13218
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JanH kirjoitti:Nyt jätti sitten pahimmilla pakkasilla käynnistymättä kun tavara valuu takasin tankkiin. Laitoin sitten takaisku venttiillin dieselin tuloputkeen josko estäis putkien tyhjenemisen. Kuulemma kiusaa enemmän farmari väyrysiä nää ilmaviat.
Saman korjauksen oli UK-foorumilla joku tanskalainen tehnyt. Mutta eikö se ilmavuoto silti kannattaisi selvittää?
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

omassa väykyssä (200cdi -99) oli kanssa tämä tyhjäkäynnin hytkyminen, ja suutinremontilla korjaantu asia... eli suuttimet vaihdettiin kaikki ja nyt käy hyvin.
W210 E320cdi
Avatar
JanH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 21.11.2009 21:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja JanH »

DBFI kirjoitti:
JanH kirjoitti:Nyt jätti sitten pahimmilla pakkasilla käynnistymättä kun tavara valuu takasin tankkiin. Laitoin sitten takaisku venttiillin dieselin tuloputkeen josko estäis putkien tyhjenemisen. Kuulemma kiusaa enemmän farmari väyrysiä nää ilmaviat.
Saman korjauksen oli UK-foorumilla joku tanskalainen tehnyt. Mutta eikö se ilmavuoto silti kannattaisi selvittää?
Hyvä tietää että joku muukin kokeillut tuota takaiskua. Ainakin ittellä auttoi.

Ilma vuotoa on jo koitettu selvittää itse sekä korjaamolla. Ei ole oikeen muuta mahdollisuutta kuin se sähköinen sammutin tai itse pumppu vuotais jostain kun on kaikki muu jo vaihdettu. Tulee liian kalliiksi alkaa pumppua vaihtamaan siksi päädyin toistaiseksi tuohon takaiskuun. Ulospäin ei siis vuoda mitään. Eikä vaahdon kanssa löytynyt myöskään vuotoja.
Avatar
Bai3r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.05.2008 15:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Bai3r »

Onko porukka saanut selville omituista vikaa/ominaisuutta? Itsellä myös om606, tyhjäkäynti normaalia ja oman sekä muiden mielestä nättikäyntinen. Kierrokset kun nostaa noin 1000-1300 ja päästää kaasusta niin humppaa rajusti ja kun kierrokset laskevat normaaliin tyhjäkäyntiin niin käy taas tasaisesti. Yli 1300 rpm mentäessä käy nätisti ja tasaisesti. Vaihdettu kaikki suodattimet, polttoaineputkien o-renkaat, imusarjan tiiviste ym ym.. Pumppu on ulkoisesti puhdas eikä mitään vuodon jälkiä näy oikeen missään. Mites tuo pumpun säätö onnistuu kotikonstein? Tämäkin vika/ominaisuus ilmenee vain koneen ollessa lämmin. Täytyy tänään koittaa ilmeneekö vika kun kytkee ilmastointia sun muita sähkölaitteita päälle. Autolla on ajettu 202 tkm.
W210 300TD Avantgarde -97
Avatar
Bai3r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.05.2008 15:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Bai3r »

Joo eli kun laittaa enemmän sähkölaitteita päälle niin humppaaminen loppuu.
W210 300TD Avantgarde -97
kanttii
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 22.07.2006 14:01
Paikkakunta: rauma

w210

Viesti Kirjoittaja kanttii »

niin monessa väyrysessä olen havainnut saman vian jo että pidän sitä ominaisuutena en vikan..
Avatar
JanH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 21.11.2009 21:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja JanH »

Mullakin vielä sama vika. Seuraavaksi menee kaikki suuttimet vaihtoon ja jos vielä jatkuu niin koko auto. Tossa mun omassa ilmenee vielä kierroksillakin tietyillä alueilla vapinaa jonka tuntee ajossa.
Vastaa Viestiin