E320CDI TA -05 KATTOLUUKKU JUMISSA
E320CDI TA -05 KATTOLUUKKU JUMISSA
Hei taas,
Jälleen kerran Eemeli "yllätti" eli nyt kattoluukku jäi auki. Toivottavasti ei sada tänä yönä. Konepellin alta sulakkeet on katsottu ja takaluukun sulakekotelon avaus jäi mysteeriksi, sulakkeet tuskin on siellä tuohon liittyen kuitenkaan.
Eli - onko ideoita mikä p****** on taas vikana?
Pikaisesta vastauksesta kiitollisena...
Jälleen kerran Eemeli "yllätti" eli nyt kattoluukku jäi auki. Toivottavasti ei sada tänä yönä. Konepellin alta sulakkeet on katsottu ja takaluukun sulakekotelon avaus jäi mysteeriksi, sulakkeet tuskin on siellä tuohon liittyen kuitenkaan.
Eli - onko ideoita mikä p****** on taas vikana?
Pikaisesta vastauksesta kiitollisena...
Kattoluukku...
Hei,
Lasikattoluukku, en oikein uskalla painaa kovin kovaa. Muita kuin sähköinen kytkin ei ole.
Mitenköhän sen takana naviboxin vieressä olevan kotelon saa ehjänä auki? työkaluja...?
Mitään vikailmoitusta ei tule, eikä pysäköidessä sano sitä "luukku jäi auki".
Ohjekirjassa tosiaan on ohjeet hätätapauksen varalle.
Kiitokset jo tuostakin, voin koittaa aukoa tuota vielä tänään.
- - - Luukku on nyt kiinni.
Löytyihän sieltä hanskalokerosta se kampi, vaikka kuvat ohjekirjassa koittivatkin johtaa autuaasti harhaan.
Huomenna sitten sulakkeiden tarkistus jatkuu.
Suurkiitokset asiantuntijalle!
En voi kuin ihmetellä noiden sähkövikojen määrää tuossa autossa.
Olisiko Bemari sen parempi? Siitäkin kun olen lukenut vastaavia juttuja.
Lasikattoluukku, en oikein uskalla painaa kovin kovaa. Muita kuin sähköinen kytkin ei ole.
Mitenköhän sen takana naviboxin vieressä olevan kotelon saa ehjänä auki? työkaluja...?
Mitään vikailmoitusta ei tule, eikä pysäköidessä sano sitä "luukku jäi auki".
Ohjekirjassa tosiaan on ohjeet hätätapauksen varalle.
Kiitokset jo tuostakin, voin koittaa aukoa tuota vielä tänään.
- - - Luukku on nyt kiinni.
Löytyihän sieltä hanskalokerosta se kampi, vaikka kuvat ohjekirjassa koittivatkin johtaa autuaasti harhaan.
Huomenna sitten sulakkeiden tarkistus jatkuu.
Suurkiitokset asiantuntijalle!
En voi kuin ihmetellä noiden sähkövikojen määrää tuossa autossa.
Olisiko Bemari sen parempi? Siitäkin kun olen lukenut vastaavia juttuja.
Re: Kattoluukku...
Pakko kommentoida tota olisiko Bemari parempi...Mä vaihdoin vajaa 2kk sitten juuri E61 Bemarini E350 Mersuun toivoen pääseväni eroon sähkövioista...Bemarin kanssa tuli 1,5 vuotta leikittyä ja sitten riitti, joka kerta kun se varoitus kongi kajahti meinas tulla kakkaa housuun...Ajatuksena että paljoko maksaa, renkkaako tasonsäätö vai mikä...Kari-BLN kirjoitti: En voi kuin ihmetellä noiden sähkövikojen määrää tuossa autossa.
Olisiko Bemari sen parempi? Siitäkin kun olen lukenut vastaavia juttuja.
W219 320CDI
Ex
W164 350
W211 350
Ex
W164 350
W211 350
Re: Kattoluukku...
Pakko kommentoida tota olisiko Bemari parempi...Mä vaihdoin vajaa 2kk sitten juuri E61 Bemarini E350 Mersuun toivoen pääseväni eroon sähkövioista...Bemarin kanssa tuli 1,5 vuotta leikittyä ja sitten riitti, joka kerta kun se varoitus kongi kajahti meinas tulla kakkaa housuun...Ajatuksena että paljoko maksaa, renkkaako tasonsäätö vai mikä...[/quote]
Tätä minäkin tarkoitin, että oja vai allikko
On se kumma...tai onko...osat tehty epsanjassa ja unkarissa ja kohta varmaan kiinassa. Kun saisi sellasen toimivan auton niinkuin tuo meidän ykkösauto Passatti.
Mekaanisesti nuo on osittain vahvaa tekoa, toteutus ontuu ja pahemman kerran sittenkin. Perhanan tulosvastuu joka nippelissä. sentin säästöllä satasen vahinko.
Tätä minäkin tarkoitin, että oja vai allikko
On se kumma...tai onko...osat tehty epsanjassa ja unkarissa ja kohta varmaan kiinassa. Kun saisi sellasen toimivan auton niinkuin tuo meidän ykkösauto Passatti.
Mekaanisesti nuo on osittain vahvaa tekoa, toteutus ontuu ja pahemman kerran sittenkin. Perhanan tulosvastuu joka nippelissä. sentin säästöllä satasen vahinko.
Kiitokset, huomenissa sitä puolta ropaamaan. Konehuoneen koteloon sain tietenkin jo yhden sulakkeen pudotettua, onneksi oli pussillinen uusia ja oikeaa vahvuuta löytyi.Atro kirjoitti:Kattoluukun sulake on takakontissa etippä sieltä
Se sulakepesä takaluukussa ei taida olla irrotettavissa ilman ruuvareita, vai onko? Ei ainakaan näyttänyt siltä.
Ohjekirjassa muuten ei ollut kaaviota sulakkeiden tarkoituksista, mistä tuon tiedon oikein saisi kaivettua vastaisen varalle?
Sulla pitäisi olla sellainen keltapassivoitu kuusioavain-veivi, loivan s-kirjaimen muotoinen ja noin 25 cm pitkä. Kattoluukun käyttönapin vasemmalta puolelta katosta irtoaa lukuvalolampun vierestä paneeli, josta luukun voi veivata kiinni.
Tämä siis, jos kyseessä on mersun alkuperäinen lasikattoluukku.
Tämä siis, jos kyseessä on mersun alkuperäinen lasikattoluukku.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Totta puhelet, avain löytyi hanskalokerosta ja sillä veivasin luukun kiinni, kiitokset huomiosta kuitenkin. Näköjään tehtaalla on osattu varautua syystä tai toisesta tuohonkin, ilmeisesti ollut vaivoja siinä ennenkin.pforsell kirjoitti:Sulla pitäisi olla sellainen keltapassivoitu kuusioavain-veivi, loivan s-kirjaimen muotoinen ja noin 25 cm pitkä. Kattoluukun käyttönapin vasemmalta puolelta katosta irtoaa lukuvalolampun vierestä paneeli, josta luukun voi veivata kiinni.
Tämä siis, jos kyseessä on mersun alkuperäinen lasikattoluukku.
Onko nää kaikki E-sarjalaiset yhtä vikapesiä vai onko mulla vaan maanantaikappale?
Itekkii etin kattoluukun sulaketta kun piti "opettaa" luukku tavoille kun oli akun kenkä liian pitkään irti. Kaavio joka on rutattu sinne etupuolen sulakekoteloon ei kerrro missä kattoluukun sulake on. Paikallisessa mersukaupassa sitte etittiin oikeeta sulaketta ja sieltähän se takapoksista löytyloppujen lopuksi.
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Itellä myös lasikattoluukku, jonka talven jälkeen avasin. Meinas jotenkin sähkömoottori hyytyä kesken avauksen ja natisi pahaenteisesti - pelkäsin jo että saa kaivaa veivin. Kun katsoin luukun raameihin, sinne on kertynyt kaikenlaista havunneulasta ja muuta p...aa.
Auttaisikohan esim. silikonikylpy tonne koneistoon, onko joku puhdistellut noita luukun kilkkeitä?
Auttaisikohan esim. silikonikylpy tonne koneistoon, onko joku puhdistellut noita luukun kilkkeitä?
W211 E 270 CDI T manuaali -04
Noniin - taas toimii. Suurkiitokset kaikille.
Nypin takaluukusta kaikki sulakkeet pois ja laitoin takaisin. Sitten ihmeiden ihme, panoraamaluukku alkoi toimia - ja jäi ylös jumiin kuten ennenkin.
Erikoista tässä oli, että vaikka komensi napista luukun alas, se meni ylös. Veivasin sen alas, ja koitin toimiiko toisinpäin: ei - eli myös napin painallus ylös vein luukun ylös ja sinne jäi.
Sitten taas ohjekirjaa tavaamaan ja siellä oli niin ihmeelliset ohjeet etten meinannut uskoa todeksi, tein kuitenkin kuten sanottiin:
Luukun jumittuessa ylös, pidä nappi pohjassa sekunnin verran "lisää". Sitten pidä nappia alas myös "sekunti" eli pidin ehkä kolmisen sekkaa, sitten taas nappi ylös muutama sekunti ja nyt kun painoin nappia alas niin luukku sulkeutui. Että tuo ohje toimii, vaatii nimenomaan sen sulakkeen irrotuksen takaluukusta ja takaisin asennuksen.
Kohta alkaa olla E mersun tekniikka yhtä tuttua kuin R121 koneen purku ja kasaus.
Nypin takaluukusta kaikki sulakkeet pois ja laitoin takaisin. Sitten ihmeiden ihme, panoraamaluukku alkoi toimia - ja jäi ylös jumiin kuten ennenkin.
Erikoista tässä oli, että vaikka komensi napista luukun alas, se meni ylös. Veivasin sen alas, ja koitin toimiiko toisinpäin: ei - eli myös napin painallus ylös vein luukun ylös ja sinne jäi.
Sitten taas ohjekirjaa tavaamaan ja siellä oli niin ihmeelliset ohjeet etten meinannut uskoa todeksi, tein kuitenkin kuten sanottiin:
Luukun jumittuessa ylös, pidä nappi pohjassa sekunnin verran "lisää". Sitten pidä nappia alas myös "sekunti" eli pidin ehkä kolmisen sekkaa, sitten taas nappi ylös muutama sekunti ja nyt kun painoin nappia alas niin luukku sulkeutui. Että tuo ohje toimii, vaatii nimenomaan sen sulakkeen irrotuksen takaluukusta ja takaisin asennuksen.
Kohta alkaa olla E mersun tekniikka yhtä tuttua kuin R121 koneen purku ja kasaus.