lämmöt nousee tyhjäkäynnillä!!!
Ei ehjä kone KAHDEN MINUUTIN tyhjäkäynnillä kuumene yl i100 asteen. Eikä mikään viileän moottorin lämpömittari voi näyttää yli 100 astetta.
Lyöpä avokämmenellä siihen kojetaulun päälle, kun lämmöt on ylhäällä. Putoaako lämpötila; jos puotaa, niin työnnä käsi alakautta mittariston taakse ja räpläile niitä johtoja mittariston takalevyssä lämpömittarin kohdalla - siellä on huono kosketus.
Lyöpä avokämmenellä siihen kojetaulun päälle, kun lämmöt on ylhäällä. Putoaako lämpötila; jos puotaa, niin työnnä käsi alakautta mittariston taakse ja räpläile niitä johtoja mittariston takalevyssä lämpömittarin kohdalla - siellä on huono kosketus.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Otahan iisisti tuo veden haihtuminen voi johtua tuosta parikertaa tehdystä flekti kokeilusta.Kato ekaks tuo johto homma.Tuo testi tekee nestesäiliöstä pakokaasu mittausen että jos sieltä sitä löytyis.Mulla jos laittaa ihan täyteen neste säiliön vajuu se äkkiä mutta sitten ei vaju yhtään,epäilen korkkia,mut hyvin on pärjätty jo 4vuotta.
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Jaa että nousee 120 lämmöt, niin on normaalia? Tuskin.atlas kirjoitti:Minä käsitin että ajon jälkeen auto jäi tyhjäkäynnille ja aika oli kai 5 min ennemmin kuin 2min.Kyllä tuo lämmönnousu olis normaalia jos asia on näin.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
jaa, miten niin, kyllä kaikissa vehkeissä mitä mulla on ollut, niin kansi/pahvi vikaiset on tahtonut tyhjäkäynnin tuntumassa pahiten lämpöjä nostaa... johtuu kai siitä, kun vesipumppu ei jaksa tapella sitä painetta vastaan -> vesi ei kierrä -> keittää... kierroksilla sitten on lämmöt rauhoittunut.atlas kirjoitti:Jos kansi vika ei lämmöt laske kun lähdetään ajamaan.Ja lämpömittari jazz: jatkuvasti . Ja tuo lämmön nousuhan johtuu flektin pyörimättömyydestä= normaalia
kylmänä syylärin korkki irti, kone käyntiin, kurkkimaan syyläriin.
Jos nesteet tulee silmille niin kannessa/pahvissa on vikaa.
Jos nesteet tulee silmille niin kannessa/pahvissa on vikaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
jos autossa ei toimi flekti, niin kyllä se on ihan normaalia, että se kone kuumenee sinne 120 asteen hujakoille taikka niin korkeisiin lukemiin, että joku antaa periks (paisuntasäiliön korkki). mulla on toi ihme visko kytkin flektissä, eikä sekään toimi. tyhjäkäynnillä, jos seisottaa, niin tappiin menee. diiselikin siis.
niin. alotetaan nyt siitä, että kansi ja pahvi on ehjiä. ootko jo kokeillu yhdistää ne lämpöanturiin tulevat piuhat? tee ekana se, niin huomaat toimiiko se flekti.
sitten voi tosiaan olla mittarissakin vikaa. mulla oli. eli seurailet sen mittarin toimintaa, ettei se nytkähtele äkkinäisesti, eikä ihan hirveesti seilaa. ja nyrkillä kun täräyttää siihen mittariston päälle, niin ei pitäis mitään tapahtua. jos kuitenkin lämpötila viisari esim. laskee, niin mittarivikaa.
sitten se, että jos joudut johkin ruuhkaan ja kone rupee oleen jo 120 asteinen, niin kannattaa laittaa ne sisätilan lämppärit täysille puhaltaan kuumaa, niin se lämpö saadaan siitä moottorista pois, ei kärähdä se pahvi.
hop hop. nyt tutkiin sitä mersua!
niin. alotetaan nyt siitä, että kansi ja pahvi on ehjiä. ootko jo kokeillu yhdistää ne lämpöanturiin tulevat piuhat? tee ekana se, niin huomaat toimiiko se flekti.
sitten voi tosiaan olla mittarissakin vikaa. mulla oli. eli seurailet sen mittarin toimintaa, ettei se nytkähtele äkkinäisesti, eikä ihan hirveesti seilaa. ja nyrkillä kun täräyttää siihen mittariston päälle, niin ei pitäis mitään tapahtua. jos kuitenkin lämpötila viisari esim. laskee, niin mittarivikaa.
sitten se, että jos joudut johkin ruuhkaan ja kone rupee oleen jo 120 asteinen, niin kannattaa laittaa ne sisätilan lämppärit täysille puhaltaan kuumaa, niin se lämpö saadaan siitä moottorista pois, ei kärähdä se pahvi.
hop hop. nyt tutkiin sitä mersua!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kansivika taitaa olla kyseessä. Ei se mitenkään mahdoton ole korjata.
Onko öljyntäyttökorkissa tai öljytikussa valkoista möhnää (=öljyä)?
Onko jäähdytinnesteen joukossa öljyä?
Pulputtaako kuplia paisuntasäiliöön tyhjäkäynnillä?
Jäähdytinnesteelle voisi teettää kemiallisen pakokaasutestin, se
paljastaa vuotaako pakokaasua jäähdytinnesteeseen. Siinä
tapauksessa jäähdytinnesteessä on jäämiä pakokaasusta.
Onko öljyntäyttökorkissa tai öljytikussa valkoista möhnää (=öljyä)?
Onko jäähdytinnesteen joukossa öljyä?
Pulputtaako kuplia paisuntasäiliöön tyhjäkäynnillä?
Jäähdytinnesteelle voisi teettää kemiallisen pakokaasutestin, se
paljastaa vuotaako pakokaasua jäähdytinnesteeseen. Siinä
tapauksessa jäähdytinnesteessä on jäämiä pakokaasusta.
Onko sitä syyläriä joskus paikkailtu?
On tullut vastaan semmonen syyläri mitä oli semmosella syylärin paikkausmassalla paikattu -> ei ollut kuin 1/3 kanavista auki -> ei jäähdyttänyt tarpeeksi pienissä vauhdeissa.
On tullut vastaan semmonen syyläri mitä oli semmosella syylärin paikkausmassalla paikattu -> ei ollut kuin 1/3 kanavista auki -> ei jäähdyttänyt tarpeeksi pienissä vauhdeissa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
nyt alkaa tapahtuun...
Eli kokeilin tota piuhajuttuu ja naksahtaa kyl kun virrat pääl mut ei lähe pyöriin (vai pitikö lähteäkään?) Ja sit koitin silleen et ne kaks piuhaa kii toisiin ja kone käymään ni pyörii ihan hulluna ja lämmöt pysyy josai 80 paikkeilla.Eli olisko sit se anturi paskana???
Voiko ajella tolleen et ne kaks piuhaa on vaik teipattuna (kun sillon se flekti pyörii) ainakin??? Ja lämmöt tuntuu pysyvän ok? Sit ku noita johtoja tossa irrottaa ja laittaa yhteen ni viisari vetää tappiin ja alas.Mahtaako tuo yksi johto olla joku josta tulee mittarille tietoa?
Voiko ajella tolleen et ne kaks piuhaa on vaik teipattuna (kun sillon se flekti pyörii) ainakin??? Ja lämmöt tuntuu pysyvän ok? Sit ku noita johtoja tossa irrottaa ja laittaa yhteen ni viisari vetää tappiin ja alas.Mahtaako tuo yksi johto olla joku josta tulee mittarille tietoa?
Auto täytyy käydä ennenkuin se tuuletin pyörii. Se saa ihan hihnasta sen voimansa. Se vaan "kytkeytyy kiinni" kun laittaa ne johdot yhteen. Eli on sulla se anturi rikki.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Käynnissähän se kytkee pyörimään flektin .Ja anturi vikahan se on.Anturin saat normaali varaosaliikkeestäkin.Vaihtoehtoja on ja itse ottaisin alle 100asteisen.Jos ajat hyppyjohdolla syö auto vaan bensaa enemmän ja meteli on kovempi ,ei se sitä särje.Tuosta lämmön noususta ja miten nopeasti ja miksi ....laita ekaksi tuo anturi ,ajele ja katsele miten se käyttäytyy.Mulla oli samalla tavalla kaikki oireet ja ei siinä muuta vikaa ollu.Kansipahvikin on ehjä ja kansi myös.
Eli käväsen huomen hakemas tuon anturin.Mahtaako se olla nyt sit tuo ensimmäinen noista kolmesta? Missä on paikat kahdelle eri piuhalle,1 ja 2 napainen? Ja mikä mahtaa olla siinä vieressä oleva anturi johon tulee kaksi ohkasta letkua? (jotain ilmaletkuja kenties)
Hajos sekin tossa tutkiessa,oli niin hapertunut ne muovit
Ne on nyt pois paikalta,en saanut mitenkään viriteltyä niitä.Ei varmaan kauheita tapahdu jos ajelee noin?
Hajos sekin tossa tutkiessa,oli niin hapertunut ne muovit
Ne on nyt pois paikalta,en saanut mitenkään viriteltyä niitä.Ei varmaan kauheita tapahdu jos ajelee noin?
Tuolla motonetin sivuilla noita antureita on kyllä aikas paljon et mikähän se noista mahtaa olla?
37-3088
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Vedenlämpötilananturi MB
W124 jos vain yksi tappiliitin (MB-00X542XX17) [1985->1995]
6.90 €
30-7907
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Jäähdnesteanturi MB-W124/201/1
W124 Jäähdytysnesteen määrän anturi [1985->1995]
14.80 €
30-7907
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Jäähdnesteanturi MB-W124/201/1
W124 Jäähdytysnesteen määrän anturi [1985->1995]
14.80 €
10-9133
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 YKK-anturi MB/nokka
220E/280E/320E YKK-anturi/NOKKAakseli [1985->1995]
29.90 €
28-2519
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Polttoainemitt anturi MB-W124
W124 Anturi 70L-tankkiin (ei T=Farmari) [1985->1995]
92.00 €
37-3131
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lämpömitt anturi MB-D
W124 200D/250D yleensä MB-0055450324 (1 liitin) [1985->1995]
7.40 €
37-0057
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Öljynpaineanturi BMW-D/MB/2CV
W124 Valolle jos M12x1.5-kierre [1985->1995]
5.50 €
10-9190
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 YKK-anturi MB/kampi -92 86cm j
200E/230E ->92 YKK-anturi/KAMPIakseli (86cm johto) [1985->1992]
144.50 €
28-3414
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lambda-anturi 3 johdolla
Lambda-anturi: 200E/230E/260E/300E ->92 3 johdolla [1985->1992]
49.90 €
37-3141
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lämpömitt anturi MB-2napa SINI
W124 200D/250D ilmastoinnilla jos 2 liitintä/SININEN [1985->1995]
16.90 €
37-0630
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Öljynp mittarianturi MB 82-
W124 Mittarille [1985->1995]
34.90 €
10-9192
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 YKK-anturi MB/kampi 134cm joht
260E/300E ->92 YKK-anturi/KAMPIakseli (134cm johto) [1985->1992]
139.90 €
37-3141
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lämpömitt anturi MB-2napa SINI
W124 jos MB-0085424517 = 2 liitintä/SININEN yleensä 16-ventt ja 24-ventt ja V8-moott [1985->1995]
16.90 €
10-9191
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 YKK-anturi MB/kampi 93- 98cm
200E/220E/280E 93-> YKK-anturi/KAMPIakseli (98cm j) [1993->1995]
137.50 €
28-3422
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lambda-anturi 4 johdolla
Lambda-anturi: 200E/220E/280E/320E 92->95 4 johdolla [1992->1995]
49.90 €
37-3140
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lämpömitt anturi MB-2napa VIHR
W124 300D jos MB-0085425617 = 2 liitintä/VIHREÄ [1985->1995]
16.90 €
30-7907
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Jäähdnesteanturi MB-W124/201/1
W124 Jäähdytysnesteen määrän anturi [1985->1995]
14.80 €
37-3576
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lämpötila-anturi MB 50ø sinin
W124 200/250D/300D/D-T 50ø-kytkin SININEN (1-tappi) [1985->1995]
14.50 €
37-3578
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lämpötila-anturi MB-i/D 110øva
W124 250D/300E 110ø-kytkin VALKEA t MUSTA (1-tappi) [1985->1995]
14.50 €
37-3088
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Vedenlämpötilananturi MB
W124 jos vain yksi tappiliitin (MB-00X542XX17) [1985->1995]
6.90 €
30-7907
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Jäähdnesteanturi MB-W124/201/1
W124 Jäähdytysnesteen määrän anturi [1985->1995]
14.80 €
30-7907
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Jäähdnesteanturi MB-W124/201/1
W124 Jäähdytysnesteen määrän anturi [1985->1995]
14.80 €
10-9133
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 YKK-anturi MB/nokka
220E/280E/320E YKK-anturi/NOKKAakseli [1985->1995]
29.90 €
28-2519
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Polttoainemitt anturi MB-W124
W124 Anturi 70L-tankkiin (ei T=Farmari) [1985->1995]
92.00 €
37-3131
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lämpömitt anturi MB-D
W124 200D/250D yleensä MB-0055450324 (1 liitin) [1985->1995]
7.40 €
37-0057
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Öljynpaineanturi BMW-D/MB/2CV
W124 Valolle jos M12x1.5-kierre [1985->1995]
5.50 €
10-9190
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 YKK-anturi MB/kampi -92 86cm j
200E/230E ->92 YKK-anturi/KAMPIakseli (86cm johto) [1985->1992]
144.50 €
28-3414
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lambda-anturi 3 johdolla
Lambda-anturi: 200E/230E/260E/300E ->92 3 johdolla [1985->1992]
49.90 €
37-3141
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lämpömitt anturi MB-2napa SINI
W124 200D/250D ilmastoinnilla jos 2 liitintä/SININEN [1985->1995]
16.90 €
37-0630
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Öljynp mittarianturi MB 82-
W124 Mittarille [1985->1995]
34.90 €
10-9192
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 YKK-anturi MB/kampi 134cm joht
260E/300E ->92 YKK-anturi/KAMPIakseli (134cm johto) [1985->1992]
139.90 €
37-3141
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lämpömitt anturi MB-2napa SINI
W124 jos MB-0085424517 = 2 liitintä/SININEN yleensä 16-ventt ja 24-ventt ja V8-moott [1985->1995]
16.90 €
10-9191
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 YKK-anturi MB/kampi 93- 98cm
200E/220E/280E 93-> YKK-anturi/KAMPIakseli (98cm j) [1993->1995]
137.50 €
28-3422
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lambda-anturi 4 johdolla
Lambda-anturi: 200E/220E/280E/320E 92->95 4 johdolla [1992->1995]
49.90 €
37-3140
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lämpömitt anturi MB-2napa VIHR
W124 300D jos MB-0085425617 = 2 liitintä/VIHREÄ [1985->1995]
16.90 €
30-7907
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Jäähdnesteanturi MB-W124/201/1
W124 Jäähdytysnesteen määrän anturi [1985->1995]
14.80 €
37-3576
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lämpötila-anturi MB 50ø sinin
W124 200/250D/300D/D-T 50ø-kytkin SININEN (1-tappi) [1985->1995]
14.50 €
37-3578
Ei kuvaa
MERCEDES E W124 85->95 Lämpötila-anturi MB-i/D 110øva
W124 250D/300E 110ø-kytkin VALKEA t MUSTA (1-tappi) [1985->1995]
14.50 €
MERCEDES E W124 85->95 Lämpömitt anturi MB-2napa SINI
W124 jos MB-0085424517 = 2 liitintä/SININEN yleensä 16-ventt ja 24-ventt ja V8-moott [1985->1995]
varmaan se on toi se anturi.
otat sen vanhan mukaan ja sen kanssa meet sinne motonettiin. sanot, että flektin anturi. taikka lämpötila-anturi. sitten annat sen vanhan malliks, niin ne osaa antaa oikeen.
taikka parempi vaihtoehto, että meet kl:ään ja sanot vaan mikä auto ja malli ja vuosimalli ja flektin anturi, niin tulee suoraan oikee.
W124 jos MB-0085424517 = 2 liitintä/SININEN yleensä 16-ventt ja 24-ventt ja V8-moott [1985->1995]
varmaan se on toi se anturi.
otat sen vanhan mukaan ja sen kanssa meet sinne motonettiin. sanot, että flektin anturi. taikka lämpötila-anturi. sitten annat sen vanhan malliks, niin ne osaa antaa oikeen.
taikka parempi vaihtoehto, että meet kl:ään ja sanot vaan mikä auto ja malli ja vuosimalli ja flektin anturi, niin tulee suoraan oikee.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Missään dieselissä lämmöt tuskin nousevat tyhjäkäynnillä yli normaalin.
Bensamoottorin kanssa voisi nousta, jos käyttää oikein pitkään,
autossa on ilmastointi ja on kova helle. 2 minuuttia on minusta liian
lyhyt aika tähänkin, vaikka avaisi auton ovet ja vääntäisi ilmastoinnin
täysille.
Kannattaisi tutkia, missä mättää. Ei taida vesi kiertää. Tuuppaako
lämmityslaite kuumaa ilmaa, kun sen vääntää täysille?
Bensamoottorin kanssa voisi nousta, jos käyttää oikein pitkään,
autossa on ilmastointi ja on kova helle. 2 minuuttia on minusta liian
lyhyt aika tähänkin, vaikka avaisi auton ovet ja vääntäisi ilmastoinnin
täysille.
Kannattaisi tutkia, missä mättää. Ei taida vesi kiertää. Tuuppaako
lämmityslaite kuumaa ilmaa, kun sen vääntää täysille?
Lämmöt
Kyllä vaan iloisesti nousi minun dieselissä kun flekti oli rikki, muutamassa minuutissa vielä. Piti hikoilla lämmityslaite täysillä niin pysyi jotenkin aisoissa.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Tai sitten käy niin kuin minulle: Tilaat KL:stä Sprintteriin kylkivaloja (vain yhden laisia saatavana) -> VÄÄRÄT. (muotoilemalla viilalla niistä sai joten kuten sopivat) samaan pakettiin W210:n takavalon kanta heikosti toimivan tilalle -> ei toimi ollenkaan (vanhalla toimii välillä)pera8x kirjoitti:taikka parempi vaihtoehto, että meet kl:ään ja sanot vaan mikä auto ja malli ja vuosimalli ja flektin anturi, niin tulee suoraan oikee.
Eli ei kovin hyvin vakuuttanut. Jos KL:n laatu on tällä tasolla niin mielummin ostan muualta halvempaa niin ei harmita niin paljoa kun tavara on kumminkin joka paikassa paskaa.
Mielummin halpaa paskaa kuin kallista paskaa. (ja kiitos ei aloiteta tässä keskustelua siitä mikä on paskaa ja mikä ei, autetaan mieluummin keskustelun aloittajaa hänen autonsa kuntoon saamisessa)
Nousee, nousee, helposti ja monissa... etenkin dieseleissä kun tuottavat enemmän lämpöä kuin bensat.JarkkoN kirjoitti:Missään dieselissä lämmöt tuskin nousevat tyhjäkäynnillä yli normaalin.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Muistaakseni Biltemassa tai jossain muussa vastaavassa Tiimarissa oli myytävänä sellaisia flektejä missä on oma lämpötunnistin mikä liitetään alavesiletkun väliin. Letku poikki pala väliin, flekti nippusiteillä kiinni syyläriin ja se on siinä. (kauniimminkinhan sen voi tietenkin tehdä)mjp kirjoitti:Omaan 230E rakentelin sähköflektin jota ohjataan tuolla anturilla. Hieman välielektroniikkaa vaatii väliin. Kytkennässä oli 2 asentoa talvi ja kesä.
Ohjeet tuohon oli aikoinaan täällä foorumilla. Ainakin itse pääsin lopullisesti eroon lämpöjen kanssa kikkalemisesta tuolla.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Juu tollasia sarjoja on myynnissä, kait nekin ihan toimivia ovat. Tässä omassa systeemissä lämpötiloja missä flekti lähtee pyörimään voi säätää.JeremyH kirjoitti:
Muistaakseni Biltemassa tai jossain muussa vastaavassa Tiimarissa oli myytävänä sellaisia flektejä missä on oma lämpötunnistin mikä liitetään alavesiletkun väliin. Letku poikki pala väliin, flekti nippusiteillä kiinni syyläriin ja se on siinä. (kauniimminkinhan sen voi tietenkin tehdä)
MB 230E '92
nousee ne. molemmissa diiseleissä mulla ainakin nousee.JarkkoN kirjoitti:Missään dieselissä lämmöt tuskin nousevat tyhjäkäynnillä yli normaalin.
Bensamoottorin kanssa voisi nousta, jos käyttää oikein pitkään,
autossa on ilmastointi ja on kova helle. 2 minuuttia on minusta liian
lyhyt aika tähänkin, vaikka avaisi auton ovet ja vääntäisi ilmastoinnin
täysille.
Kannattaisi tutkia, missä mättää. Ei taida vesi kiertää. Tuuppaako
lämmityslaite kuumaa ilmaa, kun sen vääntää täysille?
kun on kesä ja auto seisoo tyhjäkäynnillä, niin kyllä ne vaan nousee, jossei flekti toimi, eikä oo puhallin tuppaamassa kuumaa kajuuttaan. toiseen jopa laitoin uuden syylärinkin, mutta nousi silti. toki se vaatii kuuman kesäkelin, nollakelillähän se ei niin kauheesti nouse
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kai se on sitten uskottava, että lämmöt nousee dieseleissäkin
tyhjäkäynnillä, jos teillä on kokemuksia.
Tyhjäkäynnillä energiaa palaa todella vähän, mutta ilmeisesti
lämpö ei pääse riittävästi haihtumaan, kun ei ole puhallusta.
Itse kun olen kokeillut 300 TDT:lla, niin lämmöt nousevat todella
hitaasti ja normaalilämpöä on vaikea saavuttaa. Lämpö jää alle 80
asteen, jossa termostaatti alkaa avautua.
Toisaalta matikissa on valtava jäähdytin ja erilliset öljynjäähdyttimet
puhaltimilla. Konepellin pitäminen avattuna jäähdyttää myös, samaten
mahdollinen pieni tuulenviri.
Täytynee kokeilla vielä konepelti suljettuna.
Mahtaako vaan diesel tuottaa enemmän lämpöä kuin bensa?
Dieselissähän on selvästi parempi hyötysuhde.
tyhjäkäynnillä, jos teillä on kokemuksia.
Tyhjäkäynnillä energiaa palaa todella vähän, mutta ilmeisesti
lämpö ei pääse riittävästi haihtumaan, kun ei ole puhallusta.
Itse kun olen kokeillut 300 TDT:lla, niin lämmöt nousevat todella
hitaasti ja normaalilämpöä on vaikea saavuttaa. Lämpö jää alle 80
asteen, jossa termostaatti alkaa avautua.
Toisaalta matikissa on valtava jäähdytin ja erilliset öljynjäähdyttimet
puhaltimilla. Konepellin pitäminen avattuna jäähdyttää myös, samaten
mahdollinen pieni tuulenviri.
Täytynee kokeilla vielä konepelti suljettuna.
Mahtaako vaan diesel tuottaa enemmän lämpöä kuin bensa?
Dieselissähän on selvästi parempi hyötysuhde.
Aika jännää. Tähän asti kaikissa dieseleissä mistä mulla on kokemusta, on päin vastoin lämpö melkein pudonnut kun pitkään käy tyhjänä. Lantikan tdi:ssa tippu neljännesmittarin verran peräti. Nykyisessä TD:ssa nousee viisarinleveyden verran hetkeksi ennen kuin alkaa tipahtaa. Emäntää töistä odotellessa ehtii hyvin pudota paljon alle käyntilämmön kun autoa tyhjäkäynnillä pitää joitain minuutteja.pera8x kirjoitti: kun on kesä ja auto seisoo tyhjäkäynnillä, niin kyllä ne vaan nousee, jossei flekti toimi, eikä oo puhallin tuppaamassa kuumaa kajuuttaan. toiseen jopa laitoin uuden syylärinkin, mutta nousi silti. toki se vaatii kuuman kesäkelin, nollakelillähän se ei niin kauheesti nouse
Kuormalla ennemmin nousee, esim. jos motarilla painaa pitkää nousua pultti pohjassa niin varmasti nousee lämpö normi 80 viivalta lähemmäs seuraavaa.
No, hikoileehan sitä ihminenkin rasituksessa
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97