61000km ja glykoolit laatikossa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vierailija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 25.10.2005 22:29

Re: glykolit lootassa

Viesti Kirjoittaja vierailija »

pyra2 kirjoitti:Onkoos tää pelkästään dieseleiden ongelma, vai onko joku kuullut samaa
"ominaisuutta" bensa vehkeissä. Itellä 2003 vuoden 200 kompura :?:
Bensamallien automaattiongelmista ei ole tietoa, mutta vanhan kunnon käsivaihteiston yhteydessä tätä ongelmaa ei ole eikä tule. Toki eräissä malleissa voi olla teknisiäkin perusteita käyttää pelkästään automaattivaihteistoa, mutta kyllä automaatin valinta perustuu yleensä turhamaiseen mukavuudenhaluun. Siitä ollaan myös valmiita maksamaan, mutta tässä tapauksessa hinta on kieltämättä kohtuuttoman kova.

On mielenkiintoista, että esim. uuteen C 250 CDI BE:hen ei saa automaattivaihteistoa. Tämä on valmistajalta aivan oikea kannanotto siihen vääristyneeseen näkemykseen, että automaatti olisi ainoa oikea vaihteisto ja että käsivaihteisto saisi jo jäädä historiaan.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: glykolit lootassa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

vierailija kirjoitti: Bensamallien automaattiongelmista ei ole tietoa, mutta vanhan kunnon käsivaihteiston yhteydessä tätä ongelmaa ei ole eikä tule. Toki eräissä malleissa voi olla teknisiäkin perusteita käyttää pelkästään automaattivaihteistoa, mutta kyllä automaatin valinta perustuu yleensä turhamaiseen mukavuudenhaluun. Siitä ollaan myös valmiita maksamaan, mutta tässä tapauksessa hinta on kieltämättä kohtuuttoman kova.

On mielenkiintoista, että esim. uuteen C 250 CDI BE:hen ei saa automaattivaihteistoa. Tämä on valmistajalta aivan oikea kannanotto siihen vääristyneeseen näkemykseen, että automaatti olisi ainoa oikea vaihteisto ja että käsivaihteisto saisi jo jäädä historiaan.
Mitenkäs tuo purkaus nyt aiheeseen liittyi? Ja siitä C250CDI:stähän on tulossa automaattiversio, tuo on varmaan tehtaan vastaus aiheeseen.

Eikö ole turhamaisuutta ajaa bensa-autolla kun diiselilläkin voi säästää rajallisia öljyvaroja?

Minusta ihan OK esittää omia mieltymyksiään mutta ei pitäisi käyttää sanamuotoa jolla muiden mieltymykset esitetään väärinä kun omat ovat oikeita. Jos automaatti on turhaa mukavuudenhalua niin mitä se sinun mesesi sitten on, eikö sinun pitäisi ajaa Ladalla?

Mukavuudenhalusta ja kalliista hinnasta aiheen ongelman yhteydessä en ole erityisemmin eri mieltä mutta siitä voisi keskustella toisessa threadissa.
Virolainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 11.02.2007 19:57
Paikkakunta: Porvoo

ei kannata lukee

Viesti Kirjoittaja Virolainen »

Terve!

Kirjotan oman mielipiden asiasta. Ensiks otan osaa, se on aika paha jos auto menee näin alta. Ja paha maku jää suuhun, jos semmoisella rahalla pitää korjata hyvää ja laadukasta autoa? Johtotähti kirkas!?

Mul kyll maailma kaatuis, jos 60 000 km ajetulla Mersulla jotain hajois.
Ei millään pahalla, mut kyll imagon ylläpidamiseksi tuommoset pitäis tehtaan laskuun korjata ilman kysymyksiä.

Ja see nyt sattu pahasti, mut kuinka moni viikko menisi Toyotal maailmanlaajusen takaisinkutsun tekemiseksi, jos 60000 km ajanut autossa semmoinen vika syntyisi?

Vaikka luottoa sais jne jne ja omaa rahaa löytyy... niin vuodesta 1994 nuorempaa Mersua en osta. GM sekoitti pahasti paletin.

Kysymys: Minkä vuosimallin mersu on taas Mersu? 2006? 2007? Mikä nykymersu kulkee 500 000 km ilman suurempia teknisia vikoja?
Paha tauti iski kun hankin tuon auton, nyt ei ole enää aikaa muuhun
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

Joo tää on tyyppivika, jos auto huollettu ok merkkiliikkeessä niin tehdas maksaa korjauksen =)
Murisee
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: glykolit lootassa

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

pyra2 kirjoitti:Onkoos tää pelkästään dieseleiden ongelma, vai onko joku kuullut samaa
"ominaisuutta" bensa vehkeissä. Itellä 2003 vuoden 200 kompura :?:

Kyllä se W211, 200 kompura automaatissa näyttää olevan rajäytyskuvan mukaan sama systeemi.Mutta jos auto ostettu käytettynä on siihen voitu jo vaihtaa syyläri,on niin yleinen vika!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

DarkDivine kirjoitti:Joo tää on tyyppivika, jos auto huollettu ok merkkiliikkeessä niin tehdas maksaa korjauksen =)
Montakos kertaa mersun tehdas on sinulle syylärin/vaihteiston korjauksen maksanut? Ei pidä esittää tuollaisia väitteitä jos ei tiedä mikä on totuus.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

Matti R kirjoitti:
DarkDivine kirjoitti:Joo tää on tyyppivika, jos auto huollettu ok merkkiliikkeessä niin tehdas maksaa korjauksen =)
Montakos kertaa mersun tehdas on sinulle syylärin/vaihteiston korjauksen maksanut? Ei pidä esittää tuollaisia väitteitä jos ei tiedä mikä on totuus.
Itse asiassa ei minulle mutta ystäväni omistaa taksiyrityksen helsingissä niin hyvin maksoivat vikisemättä kyseisen vian korjauksen =)..

Ei pidä tulla esittää "kaikki tietävää junttia" tänne =)
Murisee
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

"Suunnitteluvirhe"

Viesti Kirjoittaja geoman »

Työkoneissa on usein hydrauliöljylauhduttimet korjauksen yhteydessä muutettu ilmajäähdytteisiksi, koska nestejäähdytteinen vuotaessaan aiheuttaa kohtuuttomia vahinkoja.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: ei kannata lukee

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Virolainen kirjoitti:Kysymys: Minkä vuosimallin mersu on taas Mersu? 2006? 2007? Mikä nykymersu kulkee 500 000 km ilman suurempia teknisia vikoja?
E-mallissa on viime kasvonkohotuksen jälkeen ollut vain vähän vikoja,
siis 2006 mallista alkaen.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: glykolit lootassa

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

vierailija kirjoitti: Bensamallien automaattiongelmista ei ole tietoa, mutta vanhan kunnon käsivaihteiston yhteydessä tätä ongelmaa ei ole eikä tule. Toki eräissä malleissa voi olla teknisiäkin perusteita käyttää pelkästään automaattivaihteistoa, mutta kyllä automaatin valinta perustuu yleensä turhamaiseen mukavuudenhaluun. Siitä ollaan myös valmiita maksamaan, mutta tässä tapauksessa hinta on kieltämättä kohtuuttoman kova.

On mielenkiintoista, että esim. uuteen C 250 CDI BE:hen ei saa automaattivaihteistoa. Tämä on valmistajalta aivan oikea kannanotto siihen vääristyneeseen näkemykseen, että automaatti olisi ainoa oikea vaihteisto ja että käsivaihteisto saisi jo jäädä historiaan.
Valitettavasti Mersuissa ei ole ollut saatavana "kunnon" käsivalintaista
vaihtoehtoa, ainostaan takerteleva käsivalintainen vaihteisto.

Nykyaikainen automaatti on yleensä ekologisin vaihtoehto. Esim.
DSG ja Multitronic ovat aika taloudellisia.

Automaatin voi tehdä kestämään ja siinä on joskus onnistuttukin.

Paljon kaupungissa ajavat tietävät, ettei automaatti ole turhamaisuutta.
Vaan jos ihmiset eivät olisi turhamaisia, niin kaikki myös pukeutuisivat
kestäviin kiinalaistyöläisen vaatteisiin ja söisivät rehua. Autotkin olisivat
järkiautoja eli enimmäkseen polkuvoimalla kulkevia. Luxusmalleihin
saisi 5 kW apumoottorin, kun pystyisi todistamaan, että se on järkivalinta.

C 250 CDI BE saa jäädä ostamatta, kun ei siinä ole automaattia.
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

DarkDivine kirjoitti:Itse asiassa ei minulle mutta ystäväni omistaa taksiyrityksen helsingissä niin hyvin maksoivat vikisemättä kyseisen vian korjauksen =)..

Ei pidä tulla esittää "kaikki tietävää junttia" tänne =)
Joo, pitää paikkansa. On joitakin yksittäistapauksia, joissa tehdas on maksanut. Jokainen tapaus kuitenkin käsitellään erikseen, ja Veho Raision korjaamopäällikön mukaan takuun päättymisen jälkeen tehtaan maksamia laatikkokorjauksia on heillä tehty vain muutama. Asiakkaan itsensä maksettavaksi on jäänyt suuri enemmistö ja näitä rikkoutuneita laatikoita on ollut paljon.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

DarkDivine kirjoitti:
Matti R kirjoitti:
DarkDivine kirjoitti:Joo tää on tyyppivika, jos auto huollettu ok merkkiliikkeessä niin tehdas maksaa korjauksen =)
Montakos kertaa mersun tehdas on sinulle syylärin/vaihteiston korjauksen maksanut? Ei pidä esittää tuollaisia väitteitä jos ei tiedä mikä on totuus.
Itse asiassa ei minulle mutta ystäväni omistaa taksiyrityksen helsingissä niin hyvin maksoivat vikisemättä kyseisen vian korjauksen =)..

Ei pidä tulla esittää "kaikki tietävää junttia" tänne =)
Myönnän että sananvalinta ei ollut paras mahdollinen. Fakta kuitenkin on että vaikka auto on huollettu ok merkkiliikkeessä niin tehdas ei maksa korvausta. Jos mersuja käyttävälle ammattiautoilijalle on korvattu ei tarkoita että se olisi tehtaan yleinen linja. Suurin osa menee kokonaan tai osittain omistajan laskuun. Eiköhän tuo ole kaikkien asianosaisten tiedossa aika hyvin.

Vaikka omasta pussista en olekaan työsuhdeautoni kolmea vaihteistokorjausta maksanut niin silti ottaa päähän tehtaan linja tässä asiassa.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

pforsell kirjoitti:
DarkDivine kirjoitti:Itse asiassa ei minulle mutta ystäväni omistaa taksiyrityksen helsingissä niin hyvin maksoivat vikisemättä kyseisen vian korjauksen =)..

Ei pidä tulla esittää "kaikki tietävää junttia" tänne =)
Joo, pitää paikkansa. On joitakin yksittäistapauksia, joissa tehdas on maksanut. Jokainen tapaus kuitenkin käsitellään erikseen, ja Veho Raision korjaamopäällikön mukaan takuun päättymisen jälkeen tehtaan maksamia laatikkokorjauksia on heillä tehty vain muutama. Asiakkaan itsensä maksettavaksi on jäänyt suuri enemmistö ja näitä rikkoutuneita laatikoita on ollut paljon.



Kyllähän suurin ongelma,on korjattu aina takuuaikana,koska syylärit järkiään särkyvät jo alle 100000km:ssa,eikä ole mitään ongelmaa yksityishenkilön vaatia kokonaan korvausta,vaikka takuu on mennyt umpeenkin,koska Suomessa tuotteen pitää kestää sen oletettu kestoikä,jos näin ei ole on myyjä/maahantuoja siitä vastuussa,koska suomessa ei ole tuotteelle säädetty aikarajaa,ja oletettu kestoikä on varmasti vähintään 300000km,ja kun kiistatta voidaan osoittaa että on kyseessä virheellinen tuote.Se miksi kukaan ei ole vaatinut oikeuksiaan kyllä vähän ihmetyttää.
Mutta ongelman ydin onkin,näissä tuontiautoissa,jotka eivät kuulu Suomen kuluttajasuojan piiriin,vaan esim.EU-kuluttajasuojan piiriin jossa mm.Saksassa on virhevastuu rajattu 2-vuoteen.
Itseltäni korjattiin hiljattain,itse Saksasta ostamani auto,josta tehdas maksoi 50% osista ja työstä vaikka 6-vuotta vanha auto,mutta on mielikuvitusta että olisin maksanut penniäkään jos olisin ostanut auton,esim Veholta tai joltain muulta valtuutetulta myyjältä ja autolla aj.60000km.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Maileri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 06.06.2008 21:29
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Maileri »

Laitanpa tähänkin ketjuun saman vastauksen, kun tuohon toiseenkin vastaavaan. Alkuperäinen vuoto-ongelmahan koskee nimenomaan vuosimalleja 2002-2003.

Itsellä on w211 vuosimallia 2002, jossa on Valeon radiaattori. Kylmä rinki takamuksessa helpotti, kun löysin UK:n vastaavalta Mersuforumilta listan valmistenumeroista, joita ko. ongelma koskee. Lisäksi ohessa on tehtaan huolto-ohjeen numero samalle vialle. Ongelmaa on siis autoissa, jotka on valmistettu ennen 9/2003.

"According to Mercedes Benz Star Bulletin #P-B 27.55/50f, dated March 24, 2006, there is a problem with Valeo radiators up to production date 9/2003 installed in models:

203.040/061/064/065/081/084/261/264/281/284/740/747/746 also
209.365/375/376/465/475 and finally
211.065/070/076/083/265/283"

Itsellä valmistenumero 211.006 joten se on "out of scope"
:D :D :D
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Terve,

varmaan tyhmä kysymys, mutta voisitko tarkentaa miten ja mistä noita valmistenumeroita luetaan?

Produkt Nr. ei ala yleensä 211. vaan esim. 82993...

Vaihteiston pitkä numerosarja alkaa 211 muttei siinä ole pistettä.

Eli mistä ko. numerosarjan voi tarkastaa?

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Maileri kirjoitti:Laitanpa tähänkin ketjuun saman vastauksen, kun tuohon toiseenkin vastaavaan. Alkuperäinen vuoto-ongelmahan koskee nimenomaan vuosimalleja 2002-2003.

Itsellä on w211 vuosimallia 2002, jossa on Valeon radiaattori. Kylmä rinki takamuksessa helpotti, kun löysin UK:n vastaavalta Mersuforumilta listan valmistenumeroista, joita ko. ongelma koskee. Lisäksi ohessa on tehtaan huolto-ohjeen numero samalle vialle. Ongelmaa on siis autoissa, jotka on valmistettu ennen 9/2003.

"According to Mercedes Benz Star Bulletin #P-B 27.55/50f, dated March 24, 2006, there is a problem with Valeo radiators up to production date 9/2003 installed in models:

203.040/061/064/065/081/084/261/264/281/284/740/747/746 also
209.365/375/376/465/475 and finally
211.065/070/076/083/265/283"

Itsellä valmistenumero 211.006 joten se on "out of scope"
:D :D :D
Tuo lista ei valitettavasti pidä paikkaansa koska siitä puuttuu ainakin w211 320CDI jossa Valeo ongelma on ilmeisesti pahimmillaan. samoin puuttuu 270 CDI.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Matti R kirjoitti:Tuo lista ei valitettavasti pidä paikkaansa koska siitä puuttuu ainakin w211 320CDI jossa Valeo ongelma on ilmeisesti pahimmillaan. samoin puuttuu 270 CDI.
Eiköhän lista pidä paikkaansa kun huomioidaan että se on MBUSA:n bulletin. Siellä ei 270CDI:tä ole koskaan ollut myynnissä, 211.026 ehkä sitten vasta tuon kriittisen päivän jälkeen?
Maileri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 06.06.2008 21:29
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Maileri »

JariTre kirjoitti:Terve,

varmaan tyhmä kysymys, mutta voisitko tarkentaa miten ja mistä noita valmistenumeroita luetaan?

Produkt Nr. ei ala yleensä 211. vaan esim. 82993...

Vaihteiston pitkä numerosarja alkaa 211 muttei siinä ole pistettä.

Eli mistä ko. numerosarjan voi tarkastaa?

Jari
Mallisarjan numero löytyy esim. tuotekilvestä matkustajan puoleisen ovipilarin alaosasta, kun ovi aukaistaan. Sama löytyy myös rekisteriotteesta.
Maileri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 06.06.2008 21:29
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Maileri »

DBFI kirjoitti:
Matti R kirjoitti:Tuo lista ei valitettavasti pidä paikkaansa koska siitä puuttuu ainakin w211 320CDI jossa Valeo ongelma on ilmeisesti pahimmillaan. samoin puuttuu 270 CDI.
Eiköhän lista pidä paikkaansa kun huomioidaan että se on MBUSA:n bulletin. Siellä ei 270CDI:tä ole koskaan ollut myynnissä, 211.026 ehkä sitten vasta tuon kriittisen päivän jälkeen?
Sama lista löytyy siis ainakin Englannista, Hollanista ja USAsta, joten eiköhän ongelma liene melko globaali. Se ei rajoitu myöskään vain E-malliin, vaan koskee myös C-sarjaa. Ja tämä nimenomainen listaus koskee vain 2002-2003 vuosimallin autoja, ei myöhempiä vastaavia tapauksia.
Tässä vielä eräs linkki aiheeseen:
http://mbworld.org/forums/1445083-post.html

Lisää löytyy runsaasti, kun laittaa hakusanaksi ko. Service Bulletinin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Maileri kirjoitti:
DBFI kirjoitti: Eiköhän lista pidä paikkaansa kun huomioidaan että se on MBUSA:n bulletin. Siellä ei 270CDI:tä ole koskaan ollut myynnissä, 211.026 ehkä sitten vasta tuon kriittisen päivän jälkeen?
Sama lista löytyy siis ainakin Englannista, Hollanista ja USAsta, joten eiköhän ongelma liene melko globaali. Se ei rajoitu myöskään vain E-malliin, vaan koskee myös C-sarjaa. Ja tämä nimenomainen listaus koskee vain 2002-2003 vuosimallin autoja, ei myöhempiä vastaavia tapauksia.
Tässä vielä eräs linkki aiheeseen:
http://mbworld.org/forums/1445083-post.html

Lisää löytyy runsaasti, kun laittaa hakusanaksi ko. Service Bulletinin.
Postaukseni lainaus ontuu, tai ymmärsit kommenttini väärin. Tarkoitin että US-bulletiinit yleensä sisältävät vain USA:ssa myynnissä olevat mallit ja sen takia E270CDI ja 320CDI puuttuvat listalta. En väittänyt että vain tuon US-listan malleissa olisi ongelmallisia radiaattoreita.

Ilman lainausta olisi minusta ollut parempi?
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

DBFI kirjoitti:
Matti R kirjoitti:Tuo lista ei valitettavasti pidä paikkaansa koska siitä puuttuu ainakin w211 320CDI jossa Valeo ongelma on ilmeisesti pahimmillaan. samoin puuttuu 270 CDI.
Eiköhän lista pidä paikkaansa kun huomioidaan että se on MBUSA:n bulletin. Siellä ei 270CDI:tä ole koskaan ollut myynnissä, 211.026 ehkä sitten vasta tuon kriittisen päivän jälkeen?
Sanotaan nyt asia selvästi kun tuntuu keskestelu menevän ohi varsinaisesta aiheesta:
Valeo-syyläri ongelma EI ole pelkästään noissa yllä olleessa listassa mainituissa malleissa, vaan sitä on muissakin malleissa.
Jos jollakin on kaikenkattava lista malleista joita ongelma koskee niin saisi laittaa näkyville.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Matti R kirjoitti: Myönnän että sananvalinta ei ollut paras mahdollinen. Fakta kuitenkin on että vaikka auto on huollettu ok merkkiliikkeessä niin tehdas ei maksa korvausta. Jos mersuja käyttävälle ammattiautoilijalle on korvattu ei tarkoita että se olisi tehtaan yleinen linja. Suurin osa menee kokonaan tai osittain omistajan laskuun. Eiköhän tuo ole kaikkien asianosaisten tiedossa aika hyvin.

Vaikka omasta pussista en olekaan työsuhdeautoni kolmea vaihteistokorjausta maksanut niin silti ottaa päähän tehtaan linja tässä asiassa.
Olisi hyvä muistaa, niinkuin monessa muussakin asiassa, että lähtökohdat ratkaisevat ja ne ovat useimmiten yksilöllisiä. Yhtä oikeaa vastausta ei ole.

Jos autossa ei ole ollut mitään vikoja ja neljäntenä vuotena, eräänä päivänä vain menee laatikko, niin lähtökohtaisesti tilanne on omistajan kannalta hankala.
Jos taas on vika X takuun aikana tai muuten huollossa korjattu, mutta vika palaa uudestaan pahemmassa valossa (lue: kalliissa valossa), niin silloin lähtökohta korjausvelvollisuudesta tehtaan, merkkihuollon ja asiakkaan kesken on ihan erilainen.

Tiedän itse useita tapauksia, joissa merkkihuollon ensimmäinen kannanotto tilanteeseen on ollut lopulliseen ratkaisuun verrattaessa ihan päinvastainen. Ikävintä tässä on se, että omistajana olisi hyvä olla joistain seikoista perillä ja uskaltaa vaatia, vaikka joskus tulisi "lopullista ratkaisua" päin naamaa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Harmittaa sellaisen autonostajan puolesta joka hankkii "riskiryhmän" tuontiauton syyläriasiaa tarkistamatta kun on luottanut asiantuntevan mersuforumin ohjeisiin. Vehon tiskillä kun tulee useamman tonnin lasku eteen niin ei auta selittelyt "Mutta kun mersuforumilla sanottiin että tehdas maksaa korjauksen koska huollot on tehty merkkiliikkeessä...."

Totta kai jokainen vastaa omista teoistaan eikä forumille voi vastuuta siirtää, mutta tiedän että aika monet lukevat netistä juttuja ennen autonostoa, ja laittavat paljon arvoa ko automerkkiin erikoistuneille forumeille.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Jouk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 15.06.2007 14:35
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jouk »

Matti R kirjoitti:mutta tiedän että aika monet lukevat netistä juttuja ennen autonostoa, ja laittavat paljon arvoa ko automerkkiin erikoistuneille forumeille.
Jos joku tosissaan näitä (ja ulkomaalaisia foorumeita) lukee niin kyllä silloin jää E-sarjalainen ostamatta - kuten minulta (tuli ostettua traktori sen sijaan; appiukko saa olla koekaniinina kun osti 2003 mallisen E:n :D ).

Näitä Valeon syyläreitähän on hajonnut 2004-2005 mallisistakin, ainakin jos on esim. jenkkifoorumeihin uskomista. Joten itse tutkailisin W211:stä ostaessa onko siellä esim. Behrin jäähy, tai oston jälkeen vaihtaisin sellaisen sinne tilalle (tai edes uudemman Valeon, joka on ihan erilainen ulkonäöltäänkin).
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jouk kirjoitti: Näitä Valeon syyläreitähän on hajonnut 2004-2005 mallisistakin, ainakin jos on esim. jenkkifoorumeihin uskomista. Joten itse tutkailisin W211:stä ostaessa onko siellä esim. Behrin jäähy, tai oston jälkeen vaihtaisin sellaisen sinne tilalle (tai edes uudemman Valeon, joka on ihan erilainen ulkonäöltäänkin).
Kaikki internetissä kirjoitettu on totta mutta olisi mukava saada viittaus siihen alkuperäiseenkin totuuteen?

Ei kai tässä ole mennyt US-foorumien vuosimallit sekaisin, siellähän melkein mikä tahansa nyt myynnissä oleva malli on vuosimallia 2010. 2005 autoa tuokaan ei kyllä selitä, onko tosiaan löydetty sen vanhan osanumeron Valeo syyläri 2005 autosta tehtaalla asennettuna vai onko vain tuo uudempikin jostain syystä poksahtanut?
Avatar
Jouk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 15.06.2007 14:35
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jouk »

DBFI kirjoitti:Kaikki internetissä kirjoitettu on totta mutta olisi mukava saada viittaus siihen alkuperäiseenkin totuuteen?
Ja kaikki tänne kirjoittajat on sen verran newbieitä että lähdekritiikki on tuntematon käsite... :lol:

Tuota 2003 mallista E200K:ta kun olin ostamassa niin tuli aika moni paikka luettua läpeensä. Sattuneesta syystä noita ei tullut sittemmin jätettyä bookmarkkeihin koska kyseistä autoa ei tullut hommattua. Toisaalta en usko että kellekään Googlea koskaan käyttäneelle niiden, ja muiden vastaavien, threadien etsiminen on ylivoimainen ongelma.

Loppujen lopuksihan aina päädytään "yhden kappaleen otantaan", kun harvemmin yhdellä mersun "uhrilla" on useampaa viallista mallia ollut. ;)

DBFI kirjoitti:Ei kai tässä ole mennyt US-foorumien vuosimallit sekaisin, siellähän melkein mikä tahansa nyt myynnissä oleva malli on vuosimallia 2010. 2005 autoa tuokaan ei kyllä selitä, onko tosiaan löydetty sen vanhan osanumeron Valeo syyläri 2005 autosta tehtaalla asennettuna vai onko vain tuo uudempikin jostain syystä poksahtanut?
Kyseessä oli siis autoja jotka olivat selvästi 09/2003 jälkeen tehtaalta rullanneita ja joiden koodeja ei enää MBUSA:n "glykoolitiedotteesta" löytynyt (josta siitäkin kys. foorumeilla oli scannit).

Osa tosiaan oli niin uusia ettei niissä ollut enää noita vanhanmallisia jäähyjä, vaan uusi. (Uudenhan tunnistaa helpoiten alhaalta, siitä millainen valu muovissa on, ja miten alumiini / metalli osat on kiinnitetty muoviosaan.)

Ongelmahan ei noissa uudemmissa ole samanlainen epidemia kuin ennen 09/2003 valmistetuissa, mutta silti sitä mitä ilmeisimmin esiintyy jossain määrin.
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Jouk kirjoitti: Osa tosiaan oli niin uusia ettei niissä ollut enää noita vanhanmallisia jäähyjä, vaan uusi. (Uudenhan tunnistaa helpoiten alhaalta, siitä millainen valu muovissa on, ja miten alumiini / metalli osat on kiinnitetty muoviosaan.)
Osaatko tarkemmin kuvata miten uudemman verision tunnistaa. Itsellä 05- ja Valeotahan siellä on. Taitaa olla tässä ketjussa ne mun varaosanumerotkin ja ainakin tuolla mun kuvissa Picasawebissä on kuvia siitä syyläristä.

marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
Jouk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 15.06.2007 14:35
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jouk »

MarkoV kirjoitti:Osaatko tarkemmin kuvata miten uudemman verision tunnistaa. Itsellä 05- ja Valeotahan siellä on. Taitaa olla tässä ketjussa ne mun varaosanumerotkin ja ainakin tuolla mun kuvissa Picasawebissä on kuvia siitä syyläristä.
Paras postaus aiheesta mitä on vastaan tullut on mielestäni tämä:
http://www.mbworld.org/forums/2623243-post13.html

Tuossa on kuva "ongelma Valeosta" ja korvaavasta Behristä. Jos päällä on edelleen Valeon tarra + eri numero, mutta itse jäähy on erilainen kuin tuo, niin sitten se on tietenkin uudempi Valeo.

Tuon parempaa tunnistusideaa ei tähän hätään löydy, sorry.
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Syylarin vaihto-ohje w 203:een(käännetty versio)

Viesti Kirjoittaja ari y »

jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

MarkoV kirjoitti:
Jouk kirjoitti: Osa tosiaan oli niin uusia ettei niissä ollut enää noita vanhanmallisia jäähyjä, vaan uusi. (Uudenhan tunnistaa helpoiten alhaalta, siitä millainen valu muovissa on, ja miten alumiini / metalli osat on kiinnitetty muoviosaan.)
Osaatko tarkemmin kuvata miten uudemman verision tunnistaa. Itsellä 05- ja Valeotahan siellä on. Taitaa olla tässä ketjussa ne mun varaosanumerotkin ja ainakin tuolla mun kuvissa Picasawebissä on kuvia siitä syyläristä.

marko

Mulle vaihdettiin hiljattain,syyläri ja olen ketjun aloittaja,minun autoon ei ole saatavana Bher tekemää syyläriä,ilman muutostoitä,Nissens on kyllä saatavana.Kaikki W211 320CDI on tulleet tehtaalta Valeon syylärillä,ja päällepäin ovat täysin identtisiä vanhempi ja uusi syyläri,sitä minkälaisia syyläreitä muissa malleissa on,ei ole tietoa,mutta räjäytyskuvien perusteella,näyttävät samallaiselta kaikissa W211 malleissa.Bher löytyy kuvat ja varaosanumerokin W211 320CDI syyläristä,muttei kuulemma ole valmistettu eikä valmisteta,tiedusteltu tehtaalta.Kuvien mukaan identtinen valeon kanssa.Uusi Valeo mikä asennettiin on varaosa numero
A211 500 32 02 joka on uudempi varaosanumero ,Made in SPAIN 13.02.2009 18:01.
Jos jollakin on W211 320CDI:ssa Bher alkuperäissyyläri,olisin kyllä halukas sen näkemään,muuten se on satusetän juttuja.
Eräs foorumilainen oli kuulemma sellaisen asentanut,ja kun kysyin ostopaikkaa ja hintaa,oli vastaus että ihan Suomesta ja oli kuulemma pirun kallis,heh heh!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vastaa Viestiin