Kertokaa mistä johtuu melutason ero! w201 ja muut
Kertokaa mistä johtuu melutason ero! w201 ja muut
mikä helvetti sen tekee että joissan 201:ssa on pirusti hiljaisempi sisämelu, esim. moottorin äänet (siis moottorin, ei pakoputken) tulee hyttiin paljon kovempina kuin toisissa. Tyhjäkäynniltä alkaen.
Tässä parit esimerkit (w201),bensa koneiset :
-89 2.0 automaatti, 250tkm ajettu, ei hyvällä pidolla ollut.
-91 2.3 automaatti, 280tkm ajettu, kohtuu hyvällä pidolla ollut.
nämä edelliset ovat pirun hiljaisia juurikin tuon moottorin kuuluvuuden osalta hyttiin, verrattuna näihin :
-92 2.0 automaatti, 250tkm ajettu, vimpan päälle pidetty (tää on siis oma nykyinen)
-92 2.0 automaatti, 200tkm ajettu, sama homma ku edellinen (eepin auto)
ainakin näissä mun ja veljen autoissa on pitäisi olla kaikki eristeet paikalla,rattiakselin läpivienti rintapellistä uudet yms. En vain voi ymmärtää mistä tulee ero, pakkohan joku syy olla mistä johtuu, nyt olisi aika tämä selvittää
Tässä parit esimerkit (w201),bensa koneiset :
-89 2.0 automaatti, 250tkm ajettu, ei hyvällä pidolla ollut.
-91 2.3 automaatti, 280tkm ajettu, kohtuu hyvällä pidolla ollut.
nämä edelliset ovat pirun hiljaisia juurikin tuon moottorin kuuluvuuden osalta hyttiin, verrattuna näihin :
-92 2.0 automaatti, 250tkm ajettu, vimpan päälle pidetty (tää on siis oma nykyinen)
-92 2.0 automaatti, 200tkm ajettu, sama homma ku edellinen (eepin auto)
ainakin näissä mun ja veljen autoissa on pitäisi olla kaikki eristeet paikalla,rattiakselin läpivienti rintapellistä uudet yms. En vain voi ymmärtää mistä tulee ero, pakkohan joku syy olla mistä johtuu, nyt olisi aika tämä selvittää
Viimeksi muokannut epk, La 09.05.2009 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onkos pohjamuovit kaikissa paikallaan? Moottorin kumit kunnossa? Matalaprofiilikumit ei kyllä vaikuta moottorin meluun...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mikähän tässä on "uudempi auto", kyllä oma korva väittää että nykymalleissa juuri rengasmelu nastojen karhentamasta asfaltista on se ainoa sisään kuuluva melu, usein hyvinkin häiritsevä (tietenkin kaikki on suhteellista). Jostain syystä Saksassa eivät huomioi tuota nastaongelmaa.HV83 kirjoitti:onko ihan mittarilla mitattu vai korvakuulolla ?
monessa uudemmassa autossa on rengasmelu vaimennettu hyvin, jonka jälkeen moottori ja muut suhinat kuulostaa tosi kovalta vaikka käytännössä auto onkin hiljaisempi kuin vanhemmat
Omaani vaihdettu just moottorinkumit, kaikki on paikoillaan. Tietty ne renkaatkin vaikuttaa, mutta kun menen kaverini autoon, käynnistän, eron huomaa heti vaikka auto olis paikoillaan käynnissä.Timo L. kirjoitti:Onkos pohjamuovit kaikissa paikallaan? Moottorin kumit kunnossa? Matalaprofiilikumit ei kyllä vaikuta moottorin meluun...
Timo L. kirjoitti:Onkos pohjamuovit kaikissa paikallaan? Moottorin kumit kunnossa? Matalaprofiilikumit ei kyllä vaikuta moottorin meluun...
on on , ainakin näissä kovaäänissä on kaikki mahdollinen paikoillaan. Se tässä ihmetyttääkin miksi noi muuten "huonommat" on hiljaisempia. Kuten eepi totesikin että jo tyhjäkäynniltä huomaa eron. Sama ajossa kiihdyttäessä, meillä moottori "kurnaus" tulee sisälle, toisin kuin noissa toisissa missä ei neloskoneen tyhmä singerin naputus tule !
ja itseasissa kaikissa on nyt 17" renkaat 40 sarjan kumeilla (eepillä vaihtui nyt 16") vaikkei tällä nyt merkitystä olekkaan kun moottorin äänet ne sisälle kuuluu...
Ajoitus
Dieseleissä ruiskutuksen ajoitus ilmeisesti vaikuttaa paljonkin. Vanhemmissa, jotka eivät ehkä ole ihan tehtaan säädöissä, tahtoo moottorin ääni olla pehmeämpi. Näin itsellä: tuo -92 on paljon, paljon hiljaisempi kuin uudempi mylly.
Tai ainakin luulen (toivon) että erot johtuvat siitä.
Tai ainakin luulen (toivon) että erot johtuvat siitä.
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Mutta nuo äänteli kovempaa jo tyhjäkäynnillä.jmo2204 kirjoitti:perävälitykset on erillaiset noissa vuosimalleissa. en ymmärrä miksi oma 300 24 v coupe kiertää 100 vauhdissa niin perkeleesti ja melukin on sen veroinen. uudemmissa mersuisa on perävälitytset ihan liian tiheitä ja sen taka ne mölyää. vertaa kierrokset mitä ne kieppuu
Onko alusta- ja kotelosuojaukset tehty? Suojaamattoman auton kori ja kotelot voivat suorastaan "soida" ja toimia hyvänä kaikukoppana.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
toisessa hiljaisessa on tehty suojaus, toisessa ei. Äänekkäissä toisessa on ja toisessa ei, joten eipä ole tästäkään kiinni.pforsell kirjoitti:Onko alusta- ja kotelosuojaukset tehty? Suojaamattoman auton kori ja kotelot voivat suorastaan "soida" ja toimia hyvänä kaikukoppana.
toisessa hiljaisessa on eriste (osittainen) riekaleina ja toisessa ehyt koko konepellin peittävä. Äänekkäissä toisessa on uusi paksu koko konepellin peittävä ja toisessa osittainen riekaleina, joten sama virsi, ei ole tästä kiinni. Tää on kyllä kinkkinen mistä johtuudaerok kirjoitti:Konepellin äänieriste?
tosiaan , toi toinen hiljainen on alusta asti suomessa ollut...pforsell kirjoitti:Nytmäsenvastahokasin!!!
Hiljaiset on tietysti niitä erikoistilauksesta tehtyjä suomiautoja
daerok kirjoitti:Onpa jännä juttu....omassa entisessä w 201 bensasta puuttu myös äänieriste(konepelti) kokonaan,oli silti erittäin hiljainen,onko väliä onko suomi-auto tai saksan haku kampe?Onko sisäpistoketta ja sen läpivienti?
Joku reikä siellä rintapellissä on,josta ääni tulee....
ei johdo tästä, omassa ei läpivientiä. Itse kyllä jotenkin kallistun myös tähän reikäseinässä teoriaan, josta johtuen moottorin ääni tulisi kovemmin, muttakun autot ei ole kiertopalkintoja yms. Se tässä hauskinta onkin että eniten monoa saaneet ja elämää nähneet on hiljasempia yks mitä voisi tutkia on sulakerasia, siinähän isot saumat mistä voisi vuodella. Kannessahan ei nyt varsinaista tiivistettä ole muistaakseni.
Ehkäpä elämän ehtoopuolella ei jaksa kovasti enää räyhätä?epk kirjoitti:tosiaan , toi toinen hiljainen on alusta asti suomessa ollut...pforsell kirjoitti:Nytmäsenvastahokasin!!!
Hiljaiset on tietysti niitä erikoistilauksesta tehtyjä suomiautoja
daerok kirjoitti:Onpa jännä juttu....omassa entisessä w 201 bensasta puuttu myös äänieriste(konepelti) kokonaan,oli silti erittäin hiljainen,onko väliä onko suomi-auto tai saksan haku kampe?Onko sisäpistoketta ja sen läpivienti?
Joku reikä siellä rintapellissä on,josta ääni tulee....
ei johdo tästä, omassa ei läpivientiä. Itse kyllä jotenkin kallistun myös tähän reikäseinässä teoriaan, josta johtuen moottorin ääni tulisi kovemmin, muttakun autot ei ole kiertopalkintoja yms. Se tässä hauskinta onkin että eniten monoa saaneet ja elämää nähneet on hiljasempia yks mitä voisi tutkia on sulakerasia, siinähän isot saumat mistä voisi vuodella. Kannessahan ei nyt varsinaista tiivistettä ole muistaakseni.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Niin ja vielä selvennyksenä, kun noita kaarimassoja sun muita ehdoteltiin, eron huomaa jo heti siitä, istut autoon ja käynnistät.
Tänään huomas kuinka paskat renkaat vaikuttaa, uutta w204 ajoin ja huomasin että renkaat pitää kamalaa mekkalaa. (renkaan profiili about 50-55 ja 16" vanne). Ja ite ajan 17 vanhalla autolla jossa veny40-profiilit (16") ja huomasin semmoisen.
Tänään huomas kuinka paskat renkaat vaikuttaa, uutta w204 ajoin ja huomasin että renkaat pitää kamalaa mekkalaa. (renkaan profiili about 50-55 ja 16" vanne). Ja ite ajan 17 vanhalla autolla jossa veny40-profiilit (16") ja huomasin semmoisen.
Vaikka Eepin mukaan ei johdu tästä niin on erittäin suuri vaikutus ja kuinka tiiviisti istuu kiinni.daerok kirjoitti:Konepellin äänieriste?
Muuten paha sanoa kun ei ole ajanut ko.autoilla. Renkaat vaikuttavat kuluneina myös paljon.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Huomattu on tuo melujen ero. Oma 190 2.6 on moottorin ääniltä paljon kovempi kuin kaverin vastaava vehje. -89 vuosimallia molemmat. Ero on jopa melko radikaali, kaverilla kutosen murinat kuuluvat selkeästi vasta lähempänä 4000 kierrosta, omassa taas moottorin ääni kuuluu kabiiniin selkeästi heti tyhjäkäynniltä alkaen. Toisen kaverin 2.3 16V taas on jotain siltä väliltä, ei kuitenkaan läheskään yhtä kovaääninen kuin oma auto.
Tulipellin läpiviennit olen tarkistanut ja tarvittaessa moottorisilikoonilla paikannutkin. Omassa konepellin fylliä ei enää käytännössä ole, kaverilla se löytyy, mutta tuskin sekään noin isoa eroa tekee.
Omassa autossa joku edellinen pärnänen on vaihtanut lämppärin puhaltimen moottorin ja ei ilmeisesti ole mennyt ihan putkeen, sillä kotelo on laitettu takaisin kasaan reikänauhalla, popniiteillä ja lakunauhalla. Kovin tiiviisti tuokin viritys tuntuu paikallaan istuvan, mutta ehkä siellä jossain pieni rako on. Tuntuu vain olevan ilmastoidut lämppärin kotelot sen verran hakusessa, ettei tuolle nyt taida kannattaa mitään tehdä.
Hienohan se olisi kyllä ajella hiljaisuudessa...
Tulipellin läpiviennit olen tarkistanut ja tarvittaessa moottorisilikoonilla paikannutkin. Omassa konepellin fylliä ei enää käytännössä ole, kaverilla se löytyy, mutta tuskin sekään noin isoa eroa tekee.
Omassa autossa joku edellinen pärnänen on vaihtanut lämppärin puhaltimen moottorin ja ei ilmeisesti ole mennyt ihan putkeen, sillä kotelo on laitettu takaisin kasaan reikänauhalla, popniiteillä ja lakunauhalla. Kovin tiiviisti tuokin viritys tuntuu paikallaan istuvan, mutta ehkä siellä jossain pieni rako on. Tuntuu vain olevan ilmastoidut lämppärin kotelot sen verran hakusessa, ettei tuolle nyt taida kannattaa mitään tehdä.
Hienohan se olisi kyllä ajella hiljaisuudessa...
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Mielenkiintoinen aihe. Meillä on vanhemmilla kaksi w124 300 D:tä 86 ja 88 ja niissä on todella merkittävä äänentasoero. 88-malli on huomattavasti hiljaisempi ja sen huomaa tyhjäkäynniltä alkaen. Vanhemmassa koneen ääni on selkeä heti alusta alkaen. Ei ole itselläkään minkäänlaista hajua syystä.
Vanhemmassa on puhaltimen etuvastus kiinni tosin vain toisesta päästä, mutta tiiviiltä sekin tuntuu.
Mitenköhän tuo W201:sien automaattivivuston tiivistys on noissa teidän autoissa-eikö sielläkään ole repeämiä tms. Vai onko joku tärkeä kumitulppa jäänyt laittamatta koteloiden suojauksen yhteydessä jostain kohdin? Ja ääni tulee jostain palkkien kautta? Kyllä se vika jostain pitää löytyä, sillä jos koneet muuten käy tyhjäkäyntiä yhtä nätisti.
Onko noissa hiljasemmissa muuten molemmissa nuo vanhemman mallin putkistot? Ja teillä tuplaulostulolla olevat? Vaikka tää ei nyt pitäs liittyä teidän hommaan, mutta kunhan kyselen.
Vanhemmassa on puhaltimen etuvastus kiinni tosin vain toisesta päästä, mutta tiiviiltä sekin tuntuu.
Mitenköhän tuo W201:sien automaattivivuston tiivistys on noissa teidän autoissa-eikö sielläkään ole repeämiä tms. Vai onko joku tärkeä kumitulppa jäänyt laittamatta koteloiden suojauksen yhteydessä jostain kohdin? Ja ääni tulee jostain palkkien kautta? Kyllä se vika jostain pitää löytyä, sillä jos koneet muuten käy tyhjäkäyntiä yhtä nätisti.
Onko noissa hiljasemmissa muuten molemmissa nuo vanhemman mallin putkistot? Ja teillä tuplaulostulolla olevat? Vaikka tää ei nyt pitäs liittyä teidän hommaan, mutta kunhan kyselen.