312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
samis1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 20.05.2009 09:25

312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja samis1 »

morjes.

elikkä 312td ei kulje, eikä kierrä vedot uupuu.

vikakoodin antoi suuttimen neulantunnistimesta, mutta korjaamolla sanottiin että vika saattaa olla myös muualla? ei sytytä vikavaloa mittaristoon. (tätä ihmettelivät korjaamolla) kaverin autosta kokeiltu ahtopainetunnistinta ja maf:ia? ei mitään vaikutusta. eli olisko kellään neuvoja onko vielä jotain mitä kattoa ennenkö tilaa uuden suuttimen? ettei turhaan osta tuollaista osaa. käyntiin lähtee ja muutenkin käy normaalisti. niin ja egr eliminoitu. ahtopainetta nostaa. tekisikö ahtovuoto tuollaista vai onko se selvä suutinvika?
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

rintteri

Viesti Kirjoittaja jamppa »

terve

se on vikatilassa
-PA-suodatin tukossa?
-onko polttoainepuolella ilmaa
- onko ahto muoviputkessa öljyä,joka roiskis siihen auturiin koneen päällä olevaan
- mahdollinen jarruvalokatkaisija ongelma?

Terveisin Jamppa
sprinttereitä
ja niihin osia(vanhoihin)
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 742
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kerropa hiukan tarkemmin noita ongelmia: ottaako se vain 3.000 rpm vapaalla talla pohjassa?

Käykö ihan niinkuin kylmänä - karkea käynti? Vai käykö siististi, mutta ei ota kierroksia kuin tasan 3.200 rpm?

JOs pysäytät moottorin ja käynnistät, niin käykö vähän aikaa ihan OK, mutta kun lähdet ajamaan, niin hytyy kierrokset 3.000 rpm tuntumaan?

jne.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
samis1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 20.05.2009 09:25

Re: rintteri

Viesti Kirjoittaja samis1 »

jamppa kirjoitti:terve

se on vikatilassa
-PA-suodatin tukossa?
-onko polttoainepuolella ilmaa
- onko ahto muoviputkessa öljyä,joka roiskis siihen auturiin koneen päällä olevaan
- mahdollinen jarruvalokatkaisija ongelma?

Terveisin Jamppa
sprinttereitä
ja niihin osia(vanhoihin)
-PA-suodatin vaihdettu
-millä todeta onko polttoainepuolella ilmaa?
-onhan sielä putkessa vähän öljyä, mutta ei mielestäni "normaalia" enempää. sekin puhdistettu
-ainakin jarruvalot toimivat normaalisti?

tuntuu että välillä käy karkeammin ja yleensä ihan siististi? ja ehkä kylmänä vielä hiukan laiskempi kuin lämpimänä. ei ota sammuttamisen jälkeen yhtään enempää kierroksia kuin sen n.3000rpm
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 742
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Tarkasta enstex se 10 A sulake, joka ohjaa moottoria sieltä ampärin pohjan kokoisen muovisen kannen alta konetilasta. Kansi on kiinni neljällä ruuvilla. Mahtaa olla apumiehen puolella konetilassa.

Jos sulake on ehjä, niin ota irti molemmat 8 mm alipaineletkut, jotka tulevat imusarjaan johtavan putken päällä olevaan ns. pakokaasun kierrätysventtiiliin ja tulpaa ne letkut vaikkapa 8 mm. pultilla tai muulla sopivalla.
Viimeksi muokannut Chili, Ke 20.05.2009 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 742
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kuva

Eli se sulakerasia on tuolla vasemmassa takalaidassa olevan laakean, mustan muovikannen alla.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Chili kirjoitti:[ http://farm4.static.flickr.com/3352/3490791250_46f2f1cdc7.jpg ]

Eli se sulakerasia on tuolla vasemmassa takalaidassa olevan laakean, mustan muovikannen alla.
Sprintterissä? :)

Mittaa se "sähkösuutin" yleismittarin vastusmittaus alueella.
Pitää näyttää noin 100-120ohmia.
Jos näyttää ääretöntä niin on rikki.
On aika tavallinen vika.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 742
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Eiköhän pakut ole tehty samanlaisista osista - miksi eivät olisi? 8)
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
waiski10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ke 11.05.2005 22:02
Paikkakunta: jyväskylä mlk

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

eipä tällä kertaa ole osat samanlaisia. sprintteri on vika tilassa ja vika löytyy johtosarjasta mikä lähtee ja kulkee akun alta/takaa. purat vain sarjat ja vika on käsissäsi...
MB 190E (ex)
MB 200T (ex)
MB C180(ex)
MB Vito -98(ex)
MB Vito -00(ex)
MB Vito -03(ex)
MB Sprinter -07(ex)
MB Sprinter -08(ex)
MB E220 CDI -05(ex)
MB R 320 CDI -06


Suzuki Hayabusa GSX1300R -99
Suzuki Hayabusa GSX1300R -09
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 742
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Noista kahdesta vaihtoehdoistani, molemmat aiheuttavat vikatilan, jolloin kone ottaa vain 3.200 rpm.

A) Vaihtoehto, eli moottorinohjauksen sulake palanut tuossa yllä olevan mukaisesta paikasta: Oireina on se, että kone käy ikäänkuin kylmänä - karkeasti raksuttaen. Akulta tulee tuohon laatikon kannen alle paksut johtosarjat - taitaa olla samat, mistä tuossa yllä mainittiin. Kannattaa ensin katsoa, että tuo sulake on OK, ennen kuin alkaa niitä johtosarjoja kaivelemaan esille?

B) Vaihtoehto, eli pakokaasun kierrätysventtiilin kalvo rikki. Oireina on se, että auto menee vikatilaan eikä ota kuin 3.200 rpm - tosin välillä saattaa jonkin minuutin toimia startin jälkeen ihan OK. Käyntiääni ei muutu. Korjaantuu tilapäisesti - tai voit testa sen helposti yllä olevan ohjeeni mukaan: vedät nuo oheisessa kuvassa olevat kaksi kumiletkun päätä irti ja tulppaat ne letkut 8 mm pulteilla vaikkapa. Jos kalvo oli rikki, niin auto käy nyt kuitenkin täysillä - ei tosin taloudellisesti ja ympäristöystävällisesti. Onko Spritterissä tuollainen kierrätysventtiili imusarjaan vievän putkiston päällä?


Kuva
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
ribaabbariba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Chili kirjoitti:Noista kahdesta vaihtoehdoistani, molemmat aiheuttavat vikatilan, jolloin kone ottaa vain 3.200 rpm.

A) Vaihtoehto, eli moottorinohjauksen sulake palanut tuossa yllä olevan mukaisesta paikasta: Oireina on se, että kone käy ikäänkuin kylmänä - karkeasti raksuttaen. Akulta tulee tuohon laatikon kannen alle paksut johtosarjat - taitaa olla samat, mistä tuossa yllä mainittiin. Kannattaa ensin katsoa, että tuo sulake on OK, ennen kuin alkaa niitä johtosarjoja kaivelemaan esille?

B) Vaihtoehto, eli pakokaasun kierrätysventtiilin kalvo rikki. Oireina on se, että auto menee vikatilaan eikä ota kuin 3.200 rpm - tosin välillä saattaa jonkin minuutin toimia startin jälkeen ihan OK. Käyntiääni ei muutu. Korjaantuu tilapäisesti - tai voit testa sen helposti yllä olevan ohjeeni mukaan: vedät nuo oheisessa kuvassa olevat kaksi kumiletkun päätä irti ja tulppaat ne letkut 8 mm pulteilla vaikkapa. Jos kalvo oli rikki, niin auto käy nyt kuitenkin täysillä - ei tosin taloudellisesti ja ympäristöystävällisesti. Onko Spritterissä tuollainen kierrätysventtiili imusarjaan vievän putkiston päällä?


[ http://farm4.static.flickr.com/3556/3551819232_79be8c90ef.jpg ]

Vaikuttaako tulppaus myös kulutukseen? Olen tulpannut pakokaasunkierrätyksen jo aikoja sitten. En ole kauheasti seurannut kulutusta.

Juu sprintterin johdot on aikas paskoja, niistäkin voi vika löytyä.
samis1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 20.05.2009 09:25

Viesti Kirjoittaja samis1 »

Mika.T kirjoitti:
Chili kirjoitti:[ http://farm4.static.flickr.com/3352/3490791250_46f2f1cdc7.jpg ]

Eli se sulakerasia on tuolla vasemmassa takalaidassa olevan laakean, mustan muovikannen alla.
Sprintterissä? :)

Mittaa se "sähkösuutin" yleismittarin vastusmittaus alueella.
Pitää näyttää noin 100-120ohmia.
Jos näyttää ääretöntä niin on rikki.
On aika tavallinen vika.
noniin suutinta mittailtu. välillä näyttää jotain reilua 4000 ohmia ja välillä 9000 ohmia... johtosarjaa tutkittu ja sieltä ei vikaa löytynyt. myöskään mitään moottorinohjauksen sulaketta en ole löytänyt? EGR alipaineletku tulpattu. ei vaikutusta. nyt roplailujen yhteydessä airbag valo sammuu normaalisti, mutta syttyy samantien ja sammuu joskus minuutin parin kuluttua uudelleen.
samis1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 20.05.2009 09:25

Viesti Kirjoittaja samis1 »

tuli kuntoon uudella suuttimella 8)
akyttala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 02.09.2010 17:13

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Vähän samanlaisia oireita Sprinter 412 -98.
Vaihdettu ilmansuodatin ja polttoainesuodatin, käyty läpi akun alla olevat sähköliitokset sekä osa sähkösarjaa, lainattu toimivasta autosta ahtopaineanturi,ilmamäärä(tms)anturi imuputkessa, EGR-venttiili ja sen ohjausmulkero, mutta ei vaan tule kuntoon.

Seuraavaksi siis kiinnostaa, mikä on tuo mainittu "sähkösuutin"?
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Minusta on aivan turha vaihdella osia ihan summissa, tulee usein vaan enempi vahinkoa :D
Ahtopaineanturin näyttämän näkee testerillä, samaten ahtoilman lämpötilan ( autossa ei ole ilmamäärämittaria)
Sähkösuutin on helppo mitata. Auto sammuksissa ja suuttimelta liitin irti josta sitten mittaat 2 johdon välisen resistanssin. Pitäisi olla noin 125 ohmia about. Jos näyttää ääretöntä tai sitten jotain ihan muuta kuin tuo edellä mainittu niin suutin on rikki.
Siksi täällä foorumilla aina saarnataan tuosta testeristä että se vähentää ns. turhaa osien vaihtamista ja tutkimista.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
akyttala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 02.09.2010 17:13

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Jolle kirjoitti:Minusta on aivan turha vaihdella osia ihan summissa, tulee usein vaan enempi vahinkoa :D
Ahtopaineanturin näyttämän näkee testerillä, samaten ahtoilman lämpötilan ( autossa ei ole ilmamäärämittaria)
Sähkösuutin on helppo mitata. Auto sammuksissa ja suuttimelta liitin irti josta sitten mittaat 2 johdon välisen resistanssin. Pitäisi olla noin 125 ohmia about. Jos näyttää ääretöntä tai sitten jotain ihan muuta kuin tuo edellä mainittu niin suutin on rikki.
Siksi täällä foorumilla aina saarnataan tuosta testeristä että se vähentää ns. turhaa osien vaihtamista ja tutkimista.
Auto kävi kyllä merkkipajalla, testerilappukin tuli ulos, muttei mitään ratkaisua asiaan. Sanoivat, että vikaa ei löydy. Viikon verran auto siellä makasi.

Sähkösuuttimellako tarkoitetaan tuota 1. suutinta, jossa on se neulan liikeanturi tms.? Mittasin pistokkeesta äärettömän vastuksen, ehjässä autossa oli 121ohmia. Vika lienee siis paikallistettu, ensiviikolla siis Riihimäen dieselhuoltoon suuttimenvaihtoon..
Tämmöset foorumit on kyllä kultaa arvokkaampia, kun semmosetkin ongelmat ratkeaa, joita merkkihuollossa vain ihmetellään kädet taskuissa.xD Kiitos!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

akyttala kirjoitti:
Sähkösuuttimellako tarkoitetaan tuota 1. suutinta, jossa on se neulan liikeanturi tms.?
Kyllä. Juuri se suutin johon menee johdot.
akyttala kirjoitti: Mittasin pistokkeesta äärettömän vastuksen, ehjässä autossa oli 121ohmia. Vika lienee siis paikallistettu, ensiviikolla siis Riihimäen dieselhuoltoon suuttimenvaihtoon..
Tämmöset foorumit on kyllä kultaa arvokkaampia, kun semmosetkin ongelmat ratkeaa, joita merkkihuollossa vain ihmetellään kädet taskuissa.xD Kiitos!

No rikkihän se suutin oli. Eli uutta tai käytettyä ehjää tilalle uudella pohjatiivisteellä.

Eikun merkkiliikkeeseen vaatimaan rahat takaisin turhaan vaihdetuista osista.
selmari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 25.02.2010 18:41

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja selmari »

Tarkentaisitteko vielä hieman tuota sähkösuutinta? Sijaitseeko syöttöpumpun yläpuolella, pyöreä liitin? Samalla korkeudella kuin lämpöanturi ja samalla puolella konetta? Mikä on tuon "sähkösuuttimen" tehtävä?
Mulla tehot hävisivät sprintteristä 312d -95 mutta antaa kyllä ihan reilusti naftakäryäkin putkesta. Eli palamatonta riisselii savunmuodossa tulee kun kylmänä käynnistää ja aina kun kaasuttelee, sinistä savua tuuppaa, mutta ei, ei ole öljykrääsää.
Veholla käynyt (2h vianetsintää) ja totesivat kannentiivisteen menneen tai suuttimet. (Käy kaikilla ja turbokin ahtaa).
No tässä yritän vielä keksiä muita mahdollisuuksia. Tosin pian mitataan sylinterien paineet, ja suuttimet penkkiin.
Ei muuton ole halvat suuttimenkärjet kyseiseen vehkeeseen.halvimmat mitä olen löytänyt ovat 62,5e kpl
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

selmari kirjoitti:Tarkentaisitteko vielä hieman tuota sähkösuutinta? Sijaitseeko syöttöpumpun yläpuolella, pyöreä liitin? Samalla korkeudella kuin lämpöanturi ja samalla puolella konetta? Mikä on tuon "sähkösuuttimen" tehtävä?
Mulla tehot hävisivät sprintteristä 312d -95 mutta antaa kyllä ihan reilusti naftakäryäkin putkesta. Eli palamatonta riisselii savunmuodossa tulee kun kylmänä käynnistää ja aina kun kaasuttelee, sinistä savua tuuppaa, mutta ei, ei ole öljykrääsää.
Veholla käynyt (2h vianetsintää) ja totesivat kannentiivisteen menneen tai suuttimet. (Käy kaikilla ja turbokin ahtaa).
No tässä yritän vielä keksiä muita mahdollisuuksia. Tosin pian mitataan sylinterien paineet, ja suuttimet penkkiin.
Ei muuton ole halvat suuttimenkärjet kyseiseen vehkeeseen.halvimmat mitä olen löytänyt ovat 62,5e kpl

"sähkö" suutin on se niistä suutimista mihin menee johto
yleensä syl2 tai syl1 suutin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
selmari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 25.02.2010 18:41

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja selmari »

Jees. Sähkösuutin löytyi. Oli edestäpäin katsoen kolmannessa pytyssä, vuotaa melkoisesti suuttimen vartta pitkin ylöspäin ja siitä johtuen en saanut sitä vielä irti, on jumissa.
Joudunko uusimaan siihen suuttimeen kärjen vai koko suuttimen?
Missä hinnoissa moinen?
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Mulla 212 Sprintteri vuodelta 99 ja tehot hävis. Ahtopainetta ei tule. Löysin näitä wanhoja tarinoita ja olen tutkinut autoa. Ykkösen suuttimen vastusarvo on 99 Ohmia. Ei siis ole poikki, kun ei näytä ääretöntä. Riittääkö tuo 99 Ohmia?
Ahdin näyttää siistiltä, pyörii ja tulee painettakin,kun letku irti koneen päällä mutta ei tuu tarpeeksi, kun isoilla kierroksilla vetää imusarjalle menevän letkun kurttuun. EGR tulpattu. Hukkaportin kalvorasia ehjä.
Onko se sähkösuutin vai mikä siellä juonii?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Testerillä voisi tutkia missä vika on. Tai sitten vaihtelet veikkaamalla osia niin paljon että vika korjaantuu.
oulaistenliikenne.fi
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Testerillä käyty. 10 vikakoodia tuli. Hehkutulppa, mottoriveden lämpöanturi, nopeusmittari ja monta muuta koodia tuli, jotka ei minusta liittyneet vikaan. Lienee vuosien vikahistoria, joka tuli luettua ja nollattua. Yhtään vikaa ei tullut ahtopaineeseen tai suuttimeen liittyen. Mutta löysimpä vian, kun tutkin alipainelinjaa - akun takana alipaineputki poikki ja sen takia hukkaportin kellolle ei tullut imua. Nyt on tehot tallella.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja etrade »

Mun tietääkseni museo Sprintteris on painetoiminen kello?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hienoa, halpa vika ! Tuosta on tullut todennäköisimmin vikakoodi 1470.
oulaistenliikenne.fi
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Se P 1470 koodi siellä oli joo.

Muut koodit, joita löyty:

- P 0115 Jäähdytysnesteen lämpöanturi
- P 0500 ajonopeussignaali
- P 1481 hehkutulppa
- P 1482 hehkutuksen antoaste
- P 1335 Kampiakslein asema-anturi
- P 1615 Verkkojännite ohjausyksikkö
- P 1625 Diiselin ohjauksen merkkivalo
- P 0105 Ilmankuormituksen painetunnistin

Pitäiskö noista huolestua? Moottori ainakin voimissaan, käynnnistyy hyvin, lämmöt ok, nopeusmittari näyttää ok. Vai onko niin, että noi liittyy vuosien matkalla kertyneisiin vikoihin. Auto ollu mulla vasta 4 kk.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei mitään väliä vikakoodeilla jotka ovat muistissa tilapäisinä vikoina kun autoa ei ole testattu pitkään aikaan ja kaikki toimii.
oulaistenliikenne.fi
Veijo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 11.08.2008 15:48

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja Veijo »

dealer kirjoitti: Pe 04.08.2017 18:59 Ei mitään väliä vikakoodeilla jotka ovat muistissa tilapäisinä vikoina kun autoa ei ole testattu pitkään aikaan ja kaikki toimii.
312D ei kulje ja vika kuulostaa täysin samalta.
Pääsen vasta huomenna sylttytehtaalle.

Jos ykkössuuttimen vastus näyttää ääretöntä niin mitä tapahtuu, jos maan ja liitännän väliin laittaa 125 Ohmin vastuksen?
Meneekö moottorinohjauksen huijaus läpi vai tuleeko jotain Suurempia Ongelmia?

- Veijo
- Veijo
Veijo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 11.08.2008 15:48

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Veijo kirjoitti: To 06.07.2023 15:50
dealer kirjoitti: Pe 04.08.2017 18:59 Ei mitään väliä vikakoodeilla jotka ovat muistissa tilapäisinä vikoina kun autoa ei ole testattu pitkään aikaan ja kaikki toimii.
312D ei kulje ja vika kuulostaa täysin samalta.
Pääsen vasta huomenna sylttytehtaalle.

Jos ykkössuuttimen vastus näyttää ääretöntä niin mitä tapahtuu, jos maan ja liitännän väliin laittaa 125 Ohmin vastuksen?
Meneekö moottorinohjauksen huijaus läpi vai tuleeko jotain Suurempia Ongelmia?
Ja jatkokysymys on se, että jos kyseessä on PT100 lämpötila-anturi, niin silloin vastus kasvaa lämpötilan mukaan 40C 120 Ohm, 100C 140 Ohm, 200C 176 Ohm jne.

Mikä on oikea suuttimen toimintalämpötila 'normaalissa ajossa'?

t. nimim. Pitääkö laittaa säätöpotikka sisälle kabiiniin?
- Veijo
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Että ei ole testattukaan vielä ja säätöpotikkaa suunnittelet korvaamaan jotain osaa ? En osaa vastata, mutta joku muu ehkä.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin