C123 ja mallisarjan suurin moottori?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

C123 ja mallisarjan suurin moottori?

Viesti Kirjoittaja ytte »

Tuli hommattua tuollainen 240 Coupe rakentelun kohteeksi ja suurempi moottorihan sinne täytyy saada.

Onko tietoa mikä on suurin/tehokkain moottori jolla tuota on saanut? 280 bensa on tehokkain ja 300 diesel suurin? Jossakin luki että olisi olemassa joku amg v8 mallikin, mutta liekkö totta?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14025
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

AMG V8-mallia ei voida sanoa sarjavalmisteiseksi.. vaan se on periaatteessa samanlainen rakennettu versio kuin mitä sinäkin käyt tekemään :-).

Coupea ei varmaan lasketa omaksi mallisarjakseen, joten W123:ssa 280-ruiskubensa tehokkain ja dieselissä 300 turbodiesel.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Eli suurin moottori on tilavuudeltaan 3747,5cc ja tehoiltaan 222hp. Just menee 3,2l m104 moottori tehon puolesta sisään :)
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

240 Coupe...wtf? Siis 240 dieselicoupeko?
Ettei nyt ois kuitenkin pensselinpesuaineella toimiva 230 kuitenkin kyseessä.

Eihän semmosta nelipyttystä dieseliä oo tehtaalta tullutkaan.
Ja taisi se C123 coupedieselikin olla ainoastaan 300:nen
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

240 lukee perässä. Ei ole nyt tärkeintä mikä kone siellä on ollut.
Hanniball
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Pe 30.05.2008 10:16
Paikkakunta: Holy lake

Viesti Kirjoittaja Hanniball »

Kiinnostuneena osotellaan..
Hannu
C126 420 SEC
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

ytte kirjoitti:240 lukee perässä. Ei ole nyt tärkeintä mikä kone siellä on ollut.
Sikäli sillä onkuitenkin merkitystä, kun kyseessä on mitä todennäköisimmin 240D sedan vaihdetulla korilla, niin millään muulla moottorilla sitä ei saa laillisesti rekisteriin enää.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2807
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mesedesi kirjoitti: Ja taisi se C123 coupedieselikin olla ainoastaan 300:nen
Ja vain turbo. Pitihän noin menevään autoon vähän puhtia saada.
Sikäli sillä onkuitenkin merkitystä, kun kyseessä on mitä todennäköisimmin 240D sedan vaihdetulla korilla, niin millään muulla moottorilla sitä ei saa laillisesti rekisteriin enää.
Miiihin perustat tuon sanomasi, miiiksei korinvaihtoon saisi tehdä moottoriswäppiä jos prossat sen sallii? Mulla oli aikanaan ns. keltinen kauhistus S123 300TD, jossa oli kaikki vaihdettu moneen kertaan. Huomasin sellaisen, että muutosprosentit "katoaa" tietyn ajan kuluessa.

Täytyy laittaa taas AKEn yli-nöösille spostia, niin saadaan pykälät selviksi.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
Mesedesi kirjoitti: Ja taisi se C123 coupedieselikin olla ainoastaan 300:nen
Ja vain turbo. Pitihän noin menevään autoon vähän puhtia saada.
Sikäli sillä onkuitenkin merkitystä, kun kyseessä on mitä todennäköisimmin 240D sedan vaihdetulla korilla, niin millään muulla moottorilla sitä ei saa laillisesti rekisteriin enää.
Miiihin perustat tuon sanomasi, miiiksei korinvaihtoon saisi tehdä moottoriswäppiä jos prossat sen sallii? Mulla oli aikanaan ns. keltinen kauhistus S123 300TD, jossa oli kaikki vaihdettu moneen kertaan. Huomasin sellaisen, että muutosprosentit "katoaa" tietyn ajan kuluessa.

Täytyy laittaa taas AKEn yli-nöösille spostia, niin saadaan pykälät selviksi.
Korivaihtocoupessa pitäisi olla olla kumipääpuskurit ja pyöreät valot, jotta kanta-auton osat riittäisivät virallisesti. Mihinkään moottorinvaihtoon prosentit eivät todellakaan riitä.

Korinvaihtoautojen "prosenttien nollaantuminen" puolestaan on katoavaa kansanperinnettä, jos moinen toiminta onkin ennen ollut mahdollista valvonnan puutteessa, ei se nykyään ole laillisesti mahdollista ilman veroseuraamuksia.

Onneksi ihan oikeita coupeita saa rekisteröityä kohtuullisin veroin.

http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Autovero/ ... +takia.htm
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2807
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

No en tiedä minkälaisia hirviöitä täällä on korinvaihdeltu, mutta kysyin asiaa AKEn Mikko Nurmelta äsken ja oman TEKNIIKANvaihdon läpikäyneen W115 200sen (eli vaihdettu dieselmoottori ja 5-v. loota) pystärini tilanne on se, että saan koska tahansa vaihtaa sinne minkä vaan AKEn kriteereihin mahtuvan moottorin uudestaan. Prosentit eivät muutu miksikään enää. Ja tämä sama koskee myös muita dieselöityjä kotteroita.

Mutta jos tuo coupe on tosiaan joku korinvaihto, jossa on alkuperäinen kanta-auton moottori, niin sitten on varmaan niin että moottoria ei enää vaihdella..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Petteri Kivimäki kirjoitti:No en tiedä minkälaisia hirviöitä täällä on korinvaihdeltu, mutta kysyin asiaa AKEn Mikko Nurmelta äsken ja oman TEKNIIKANvaihdon läpikäyneen W115 200sen (eli vaihdettu dieselmoottori ja 5-v. loota) pystärini tilanne on se, että saan koska tahansa vaihtaa sinne minkä vaan AKEn kriteereihin mahtuvan moottorin uudestaan. Prosentit eivät muutu miksikään enää. Ja tämä sama koskee myös muita dieselöityjä kotteroita.

Mutta jos tuo coupe on tosiaan joku korinvaihto, jossa on alkuperäinen kanta-auton moottori, niin sitten on varmaan niin että moottoria ei enää vaihdella..
Niinpä...tekniikanvaihto on tyysti eri asia kuin korinvaihto. Korinvaihdossa pitää suojella kanta-auton jäljellä olevia osia, joista yksi tärkeimmistä on moottori.
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Täytyy ruveta selvittämään auton papereita niin sieltähän ne kaikki selviää. Auto on ollu pois ajosta tosi kauan ja omistajia on ollut kaitekkin aika vähä.
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Bensa osat siellä oli kiinni ja nähtävästi se on ollut 230 koneella.
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Se on se 240 merkki joskus eksynyt vaan konttiin. Kun siinä oli sillon kun mulle tuli alkuper. 230kaasari kiinni. Kattottiin sillon koneen numerot. :wink:
Vastaa Viestiin