C123 ja mallisarjan suurin moottori?
C123 ja mallisarjan suurin moottori?
Tuli hommattua tuollainen 240 Coupe rakentelun kohteeksi ja suurempi moottorihan sinne täytyy saada.
Onko tietoa mikä on suurin/tehokkain moottori jolla tuota on saanut? 280 bensa on tehokkain ja 300 diesel suurin? Jossakin luki että olisi olemassa joku amg v8 mallikin, mutta liekkö totta?
Onko tietoa mikä on suurin/tehokkain moottori jolla tuota on saanut? 280 bensa on tehokkain ja 300 diesel suurin? Jossakin luki että olisi olemassa joku amg v8 mallikin, mutta liekkö totta?
AMG V8-mallia ei voida sanoa sarjavalmisteiseksi.. vaan se on periaatteessa samanlainen rakennettu versio kuin mitä sinäkin käyt tekemään .
Coupea ei varmaan lasketa omaksi mallisarjakseen, joten W123:ssa 280-ruiskubensa tehokkain ja dieselissä 300 turbodiesel.
Coupea ei varmaan lasketa omaksi mallisarjakseen, joten W123:ssa 280-ruiskubensa tehokkain ja dieselissä 300 turbodiesel.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ja vain turbo. Pitihän noin menevään autoon vähän puhtia saada.Mesedesi kirjoitti: Ja taisi se C123 coupedieselikin olla ainoastaan 300:nen
Miiihin perustat tuon sanomasi, miiiksei korinvaihtoon saisi tehdä moottoriswäppiä jos prossat sen sallii? Mulla oli aikanaan ns. keltinen kauhistus S123 300TD, jossa oli kaikki vaihdettu moneen kertaan. Huomasin sellaisen, että muutosprosentit "katoaa" tietyn ajan kuluessa.Sikäli sillä onkuitenkin merkitystä, kun kyseessä on mitä todennäköisimmin 240D sedan vaihdetulla korilla, niin millään muulla moottorilla sitä ei saa laillisesti rekisteriin enää.
Täytyy laittaa taas AKEn yli-nöösille spostia, niin saadaan pykälät selviksi.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Korivaihtocoupessa pitäisi olla olla kumipääpuskurit ja pyöreät valot, jotta kanta-auton osat riittäisivät virallisesti. Mihinkään moottorinvaihtoon prosentit eivät todellakaan riitä.Petteri Kivimäki kirjoitti:Ja vain turbo. Pitihän noin menevään autoon vähän puhtia saada.Mesedesi kirjoitti: Ja taisi se C123 coupedieselikin olla ainoastaan 300:nen
Miiihin perustat tuon sanomasi, miiiksei korinvaihtoon saisi tehdä moottoriswäppiä jos prossat sen sallii? Mulla oli aikanaan ns. keltinen kauhistus S123 300TD, jossa oli kaikki vaihdettu moneen kertaan. Huomasin sellaisen, että muutosprosentit "katoaa" tietyn ajan kuluessa.Sikäli sillä onkuitenkin merkitystä, kun kyseessä on mitä todennäköisimmin 240D sedan vaihdetulla korilla, niin millään muulla moottorilla sitä ei saa laillisesti rekisteriin enää.
Täytyy laittaa taas AKEn yli-nöösille spostia, niin saadaan pykälät selviksi.
Korinvaihtoautojen "prosenttien nollaantuminen" puolestaan on katoavaa kansanperinnettä, jos moinen toiminta onkin ennen ollut mahdollista valvonnan puutteessa, ei se nykyään ole laillisesti mahdollista ilman veroseuraamuksia.
Onneksi ihan oikeita coupeita saa rekisteröityä kohtuullisin veroin.
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Autovero/ ... +takia.htm
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
No en tiedä minkälaisia hirviöitä täällä on korinvaihdeltu, mutta kysyin asiaa AKEn Mikko Nurmelta äsken ja oman TEKNIIKANvaihdon läpikäyneen W115 200sen (eli vaihdettu dieselmoottori ja 5-v. loota) pystärini tilanne on se, että saan koska tahansa vaihtaa sinne minkä vaan AKEn kriteereihin mahtuvan moottorin uudestaan. Prosentit eivät muutu miksikään enää. Ja tämä sama koskee myös muita dieselöityjä kotteroita.
Mutta jos tuo coupe on tosiaan joku korinvaihto, jossa on alkuperäinen kanta-auton moottori, niin sitten on varmaan niin että moottoria ei enää vaihdella..
Mutta jos tuo coupe on tosiaan joku korinvaihto, jossa on alkuperäinen kanta-auton moottori, niin sitten on varmaan niin että moottoria ei enää vaihdella..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Niinpä...tekniikanvaihto on tyysti eri asia kuin korinvaihto. Korinvaihdossa pitää suojella kanta-auton jäljellä olevia osia, joista yksi tärkeimmistä on moottori.Petteri Kivimäki kirjoitti:No en tiedä minkälaisia hirviöitä täällä on korinvaihdeltu, mutta kysyin asiaa AKEn Mikko Nurmelta äsken ja oman TEKNIIKANvaihdon läpikäyneen W115 200sen (eli vaihdettu dieselmoottori ja 5-v. loota) pystärini tilanne on se, että saan koska tahansa vaihtaa sinne minkä vaan AKEn kriteereihin mahtuvan moottorin uudestaan. Prosentit eivät muutu miksikään enää. Ja tämä sama koskee myös muita dieselöityjä kotteroita.
Mutta jos tuo coupe on tosiaan joku korinvaihto, jossa on alkuperäinen kanta-auton moottori, niin sitten on varmaan niin että moottoria ei enää vaihdella..