Vauhtipyörän hammaskehä?
Vauhtipyörän hammaskehä?
Ei varmaankaan käy manuaalivaihteisen startin hammaskehä automaattiin?Ainakin vauhtipyörät ovat tiettävästi erilaisia.
MB-300 SE
MB-300 SE
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5697
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Jaa,minun mielestä kun Mersun automaatissakin on vauhtipyörä ja vetolevy on vain irrotettava peltikikkare siinä jatkona?atlas kirjoitti:Ei käy ei .Se on kai kuin jenkeissä hitsattu keskiöön. Nimeltään tää on vetolevy niinkuin jenkeissä mutta jos on intoa voit ostaa manuaalin kehän ja hitsauttaa sen automaatin vetolevyyn.Toinen juttu on se että kannattaako????
Touhottajalta hyvä vinkki...Kai se kehä on automaatissakin pulttaamalla kiinni?
Jos siinä on vauhtipyörä, on kehä lämpö sovitteella.Lyö kehä irti tasaisesti ja sitten lämmitä kehä hieman ,ei punaseksi tai siniseksi vaan noin parisataa asteiseksi ja käännä se siis toisin päin ,tipauta paikalleen ja anna jäähtyä.Ei tainnu olla uusi kehäkään kallis mutta monta kehää olen kääntänyt ja hyvin on toiminut.Jenkki systeemillä on kehä hitsaamalla kiinni ja kääntö on silloin tarkempaa hommaa.
Vai onko mesessä muka poikkeavasti kehä pultaten,epäilen.
Vai onko mesessä muka poikkeavasti kehä pultaten,epäilen.
Onko oireena startatessa kurakehtelevat äänet, jos näin niin vika voi olla starti pentix-pyörän vapaakytkimen läpilyönti. Jos kumminkin hammaskehä kulunut niin sehän kuluu neloskoneessa kahdesta kohtaa ja kuutosessa kolmestakohti. eli riittää kun nopeasti lämmäyttää kehää ja pyöräyttää sitä semmosen kolmekymmentä astetta.
Startin vaihdon yhteydessä selvisi,että kehältä puuttuu muutama hammas,hyvin harvoin sattuu "tyhjälle kohtaa" ja sillon kurahtaa,saattaa tietenkin särkeä tuon uuden startin ajan kanssa,elikkäs pitää ilmeisesti irrotella tuo loota tuosta ja kääntää kehä(turpiinin puoli startille),minulla on vaan semmonen kuva,että kehä olis pulttaamalla kuten manuaalissakin.sompio kirjoitti:Onko oireena startatessa kurakehtelevat äänet, jos näin niin vika voi olla starti pentix-pyörän vapaakytkimen läpilyönti. Jos kumminkin hammaskehä kulunut niin sehän kuluu neloskoneessa kahdesta kohtaa ja kuutosessa kolmestakohti. eli riittää kun nopeasti lämmäyttää kehää ja pyöräyttää sitä semmosen kolmekymmentä astetta.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5697
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
kyllä se hammas kehä on muistaakseni vetolevyssä hitsaamalla kiinni ja manuaalissa rympillä kiinni
rymppi kehähän irtoo sillai että lämmittää kehää tasaisesti niin se putoo pois kun se on lämmennyt tarpeeksi ja taas vetolevystä irtoo kun laikkaa hitsaukset pois ja koppaa sitä vähä niin se on irti
itte kyllä uskon että manuaalin kehä ei käy automaatin vetolevyyn sisäreijän halkaisijassa saattaa olla mitta ero
rymppi kehähän irtoo sillai että lämmittää kehää tasaisesti niin se putoo pois kun se on lämmennyt tarpeeksi ja taas vetolevystä irtoo kun laikkaa hitsaukset pois ja koppaa sitä vähä niin se on irti
itte kyllä uskon että manuaalin kehä ei käy automaatin vetolevyyn sisäreijän halkaisijassa saattaa olla mitta ero
mullon pelkkiä romuja vaan