W202 -94 Jäähdytin-neste valo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tuppu91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 13.06.2009 00:43

W202 -94 Jäähdytin-neste valo

Viesti Kirjoittaja tuppu91 »

Eli onglemana on että jäähdytin nesteen valo syttyy ja sammuu vähän väliä, jäähdytin-nestettä on ja lämmöt ovat siinä 100 hujakoilla lämpiminä päivinä eli mitä mahtaa tarkoittaa tai missä vika?

auto on siis C 180 esprit -94
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tarkista lasinpesurinsäiliön pinnan anturi. :D
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Mika.T kirjoitti:Tarkista lasinpesurinsäiliön pinnan anturi. :D
Tarkoitat ilmeisesti lasinpesunesteen pintaa, mutta c-mallissa ei kyllä lämmitetä lasinpesunestettä jäähdytinnestellä, eli sinne ne ei karkaa. Ja lasinpesunesteelle on oma valo kojelaudassa ...

Jos ei vuotoja näy , niin olisko hiljattain tehty jotain koneelle ja jäähdytinnestettä päästetty pois. Järjestelmään saa lisäillä remppojen jälkeen 2-3:kin kertaa nestettä ennenkuin anturi alkaa tunnistamaan nestepinnan koko ajan (ilmataskuja jää helposti).

Kovin lämpösenä käy , jos ajossakin lämmöt huitelee 100.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
tuppu91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 13.06.2009 00:43

Viesti Kirjoittaja tuppu91 »

jäähdytinnestettä on kyllä tarpeeks ettei sinne oikein mahdu lisäilemään enempää.
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

tuppu91 kirjoitti:jäähdytinnestettä on kyllä tarpeeks ettei sinne oikein mahdu lisäilemään enempää.
No sit kait se androidi on menny pas2 , tai johdot pätkii ....
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
tuppu91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 13.06.2009 00:43

Viesti Kirjoittaja tuppu91 »

nyt kun ajoin noin 100km lenkin niin lämmöt olivat jo hiukan yli tuon 100.
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

juppepuputti kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Tarkista lasinpesurinsäiliön pinnan anturi. :D
Tarkoitat ilmeisesti lasinpesunesteen pintaa, mutta c-mallissa ei kyllä lämmitetä lasinpesunestettä jäähdytinnestellä, eli sinne ne ei karkaa. Ja lasinpesunesteelle on oma valo kojelaudassa ...

Jos ei vuotoja näy , niin olisko hiljattain tehty jotain koneelle ja jäähdytinnestettä päästetty pois. Järjestelmään saa lisäillä remppojen jälkeen 2-3:kin kertaa nestettä ennenkuin anturi alkaa tunnistamaan nestepinnan koko ajan (ilmataskuja jää helposti).

Kovin lämpösenä käy , jos ajossakin lämmöt huitelee 100.
Jos toinen nuista antureista on rikki niin se saattaa polttaa toista valoa. Se on aika jännästi tehty varmaan :D
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: W202 -94 Jäähdytin-neste valo

Viesti Kirjoittaja kleitos »

tuppu91 kirjoitti:Eli onglemana on että jäähdytin nesteen valo syttyy ja sammuu vähän väliä, jäähdytin-nestettä on ja lämmöt ovat siinä 100 hujakoilla lämpiminä päivinä eli mitä mahtaa tarkoittaa tai missä vika?

auto on siis C 180 esprit -94
8) Terve! Lähteekö flekti pyörimään lämpöjen ollessa ylhäällä? Onkohan tuossa mallissa magneettikytkin flekti, visko vai kokonaan sähköinen pöhisijä :shock: Jos tuo ensiksimainittu, niin kannessa oleva lämpöanturikin voi olla rikki? Omassani, kylläkin C 220 CDI -99 sähköisellä flektillä. Vika oli loppuviimeksi flektin ohjausyksikössä ( vasemman etulokasuojan sisällä) hinta veholla n. 240€uroa! Kannattaisi kyllä varmaankin jokatapauksessa vaihtaa termostaatti ja puhdistaa jäähdytin ! Ainakin näissä uudemmissa malleissa tuo ns. jäähdytyksen " yleisvikavalo" joka syttyy jopa lasinpesuanturista ( ovat rinnankytkettyjä tasoanturin kanssa)
tuppu91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 13.06.2009 00:43

Viesti Kirjoittaja tuppu91 »

Flekti kyllä pyörii vaikka lämmöt ovat ylhäällä.
lasinpesuneste on kyllä vähissä mutta tietääkseni sen ei pitäisi sytyttää jäähdytinnesteen valoa.
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

Toimiiko pissapojan säiliön merkivalo, kun nesteet on vähissä. Niillä on kyllä syy yhteys, kummallista kyllä.....Jos merkkivalo ei syty niin vaihda anturi.
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

tuppu91 kirjoitti:Flekti kyllä pyörii vaikka lämmöt ovat ylhäällä.
lasinpesuneste on kyllä vähissä mutta tietääkseni sen ei pitäisi sytyttää jäähdytinnesteen valoa.
8) Terve! Niinhän sen flektin kuuluu toimiakin; Kyllähän se vain sytyttää, ainakin W124 korimallissa, ovat rinnankytkettyjä?)
tuppu91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 13.06.2009 00:43

Viesti Kirjoittaja tuppu91 »

Joo eli jäähytinneste valo onglema korjaantu pelkällä anturin puhdistamisella mutta lämmöt ovat vielä sitä 100 ajeltaessa.
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

kleitos kirjoitti:
tuppu91 kirjoitti:Flekti kyllä pyörii vaikka lämmöt ovat ylhäällä.
lasinpesuneste on kyllä vähissä mutta tietääkseni sen ei pitäisi sytyttää jäähdytinnesteen valoa.
8) Terve! Niinhän sen flektin kuuluu toimiakin; Kyllähän se vain sytyttää, ainakin W124 korimallissa, ovat rinnankytkettyjä?)
202:ssa eivät kyllä ole rinnankytkettyjä... (Sikälimikäli Alfamerin sähkökuviin on luottamista )
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Noissa (w202 w210) on muutamia kertoja ollut lasinpesurin säiliön anturi rikki.

Niissä on tietty resistanssi joka niissä on kokoajan vaikka säiliö on täynnä ... oletetaan nyt vaikka että 100ohmia. Ja säiliö tyhjänä 0ohmia. Eli magneettikoho yhdistää reedreleen navat.

Nyt kun sieltä ruostuu paljaat johtimet anturista poikki niin vaikka säiliö on täynnä niin anturi näyttää "ääretöntä" resistanssia. Mittaristo sytyttää tässä tilanteessa jäähdytinnesteen merkkivalon.
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Mika.T kirjoitti:Noissa (w202 w210) on muutamia kertoja ollut lasinpesurin säiliön anturi rikki.

Niissä on tietty resistanssi joka niissä on kokoajan vaikka säiliö on täynnä ... oletetaan nyt vaikka että 100ohmia. Ja säiliö tyhjänä 0ohmia. Eli magneettikoho yhdistää reedreleen navat.

Nyt kun sieltä ruostuu paljaat johtimet anturista poikki niin vaikka säiliö on täynnä niin anturi näyttää "ääretöntä" resistanssia. Mittaristo sytyttää tässä tilanteessa jäähdytinnesteen merkkivalon.
Noin se ei ainakaan toimi . Jos revit lasinpesunesteen anturin piuhat irti , niin silloinhan pitäisi jäähdytysnesteen valon syttyä (minulla ollu pesunesteen anturi pohjassa pitkään, kyllästyin valoon ja repäsin piuhan irti)
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No ei sitten...
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

juppepuputti kirjoitti:202:ssa eivät kyllä ole rinnankytkettyjä... (Sikälimikäli Alfamerin sähkökuviin on luottamista )
Kyllä on, kahdesta vaihtaneena ja ongelmat samat.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17268
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miten lie kytketty, lasinpesunesteen anturi kun hajoaa niin jäähdytinnesteen valo syttyy.
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

dealer kirjoitti:Miten lie kytketty, lasinpesunesteen anturi kun hajoaa niin jäähdytinnesteen valo syttyy.
Oli ihan pakko koittaa, kun sai ton ronttosen korjaamolta kotiin .

Pesunesteenanturin johto irti --> ei mitään valoja kojetaulussa.

Anturin johto oikoseen --> pesunesteenvalo syttyy.

Minulla siis ei ainakaan ole mitään yhteistä pesunesteen anturilla ja jäähdytinnesteen valolla. Auto siis kiisseli c220.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17268
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

En ole kokeillut noin mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että pesunestesäiliön anturin vaihdolla se "turhaan palava" jäähdytysnesteen valo ueimmiten sammuu W202:ssa ;)
Uudemmissa saattaa käydä niin että jäähdytysnesteen valo palaa ja flekti pyörii aina kun virta on päällä :arrow: silloin on ohjainlaite rikki.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Samoin w210ssä jatkuva jäähdytysnestepinnan vikailmoitus korjaantuu pesunestesäiliön anturin vaihtamalla. :D
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Oisko niin , että on benziini vehkeissä kytketty erilailla kuin kiisseleissä :? Kaikkihan on mahdollista , kun on Saksalaisesta insinööritaidonnäytteestä kyse :D
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Vastaa Viestiin