W202 -94 Jäähdytin-neste valo
W202 -94 Jäähdytin-neste valo
Eli onglemana on että jäähdytin nesteen valo syttyy ja sammuu vähän väliä, jäähdytin-nestettä on ja lämmöt ovat siinä 100 hujakoilla lämpiminä päivinä eli mitä mahtaa tarkoittaa tai missä vika?
auto on siis C 180 esprit -94
auto on siis C 180 esprit -94
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Tarkoitat ilmeisesti lasinpesunesteen pintaa, mutta c-mallissa ei kyllä lämmitetä lasinpesunestettä jäähdytinnestellä, eli sinne ne ei karkaa. Ja lasinpesunesteelle on oma valo kojelaudassa ...Mika.T kirjoitti:Tarkista lasinpesurinsäiliön pinnan anturi.
Jos ei vuotoja näy , niin olisko hiljattain tehty jotain koneelle ja jäähdytinnestettä päästetty pois. Järjestelmään saa lisäillä remppojen jälkeen 2-3:kin kertaa nestettä ennenkuin anturi alkaa tunnistamaan nestepinnan koko ajan (ilmataskuja jää helposti).
Kovin lämpösenä käy , jos ajossakin lämmöt huitelee 100.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Jos toinen nuista antureista on rikki niin se saattaa polttaa toista valoa. Se on aika jännästi tehty varmaanjuppepuputti kirjoitti:Tarkoitat ilmeisesti lasinpesunesteen pintaa, mutta c-mallissa ei kyllä lämmitetä lasinpesunestettä jäähdytinnestellä, eli sinne ne ei karkaa. Ja lasinpesunesteelle on oma valo kojelaudassa ...Mika.T kirjoitti:Tarkista lasinpesurinsäiliön pinnan anturi.
Jos ei vuotoja näy , niin olisko hiljattain tehty jotain koneelle ja jäähdytinnestettä päästetty pois. Järjestelmään saa lisäillä remppojen jälkeen 2-3:kin kertaa nestettä ennenkuin anturi alkaa tunnistamaan nestepinnan koko ajan (ilmataskuja jää helposti).
Kovin lämpösenä käy , jos ajossakin lämmöt huitelee 100.
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
S210 320CDI 02
Re: W202 -94 Jäähdytin-neste valo
Terve! Lähteekö flekti pyörimään lämpöjen ollessa ylhäällä? Onkohan tuossa mallissa magneettikytkin flekti, visko vai kokonaan sähköinen pöhisijä Jos tuo ensiksimainittu, niin kannessa oleva lämpöanturikin voi olla rikki? Omassani, kylläkin C 220 CDI -99 sähköisellä flektillä. Vika oli loppuviimeksi flektin ohjausyksikössä ( vasemman etulokasuojan sisällä) hinta veholla n. 240€uroa! Kannattaisi kyllä varmaankin jokatapauksessa vaihtaa termostaatti ja puhdistaa jäähdytin ! Ainakin näissä uudemmissa malleissa tuo ns. jäähdytyksen " yleisvikavalo" joka syttyy jopa lasinpesuanturista ( ovat rinnankytkettyjä tasoanturin kanssa)tuppu91 kirjoitti:Eli onglemana on että jäähdytin nesteen valo syttyy ja sammuu vähän väliä, jäähdytin-nestettä on ja lämmöt ovat siinä 100 hujakoilla lämpiminä päivinä eli mitä mahtaa tarkoittaa tai missä vika?
auto on siis C 180 esprit -94
Toimiiko pissapojan säiliön merkivalo, kun nesteet on vähissä. Niillä on kyllä syy yhteys, kummallista kyllä.....Jos merkkivalo ei syty niin vaihda anturi.
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
202:ssa eivät kyllä ole rinnankytkettyjä... (Sikälimikäli Alfamerin sähkökuviin on luottamista )kleitos kirjoitti:Terve! Niinhän sen flektin kuuluu toimiakin; Kyllähän se vain sytyttää, ainakin W124 korimallissa, ovat rinnankytkettyjä?)tuppu91 kirjoitti:Flekti kyllä pyörii vaikka lämmöt ovat ylhäällä.
lasinpesuneste on kyllä vähissä mutta tietääkseni sen ei pitäisi sytyttää jäähdytinnesteen valoa.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Noissa (w202 w210) on muutamia kertoja ollut lasinpesurin säiliön anturi rikki.
Niissä on tietty resistanssi joka niissä on kokoajan vaikka säiliö on täynnä ... oletetaan nyt vaikka että 100ohmia. Ja säiliö tyhjänä 0ohmia. Eli magneettikoho yhdistää reedreleen navat.
Nyt kun sieltä ruostuu paljaat johtimet anturista poikki niin vaikka säiliö on täynnä niin anturi näyttää "ääretöntä" resistanssia. Mittaristo sytyttää tässä tilanteessa jäähdytinnesteen merkkivalon.
Niissä on tietty resistanssi joka niissä on kokoajan vaikka säiliö on täynnä ... oletetaan nyt vaikka että 100ohmia. Ja säiliö tyhjänä 0ohmia. Eli magneettikoho yhdistää reedreleen navat.
Nyt kun sieltä ruostuu paljaat johtimet anturista poikki niin vaikka säiliö on täynnä niin anturi näyttää "ääretöntä" resistanssia. Mittaristo sytyttää tässä tilanteessa jäähdytinnesteen merkkivalon.
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Noin se ei ainakaan toimi . Jos revit lasinpesunesteen anturin piuhat irti , niin silloinhan pitäisi jäähdytysnesteen valon syttyä (minulla ollu pesunesteen anturi pohjassa pitkään, kyllästyin valoon ja repäsin piuhan irti)Mika.T kirjoitti:Noissa (w202 w210) on muutamia kertoja ollut lasinpesurin säiliön anturi rikki.
Niissä on tietty resistanssi joka niissä on kokoajan vaikka säiliö on täynnä ... oletetaan nyt vaikka että 100ohmia. Ja säiliö tyhjänä 0ohmia. Eli magneettikoho yhdistää reedreleen navat.
Nyt kun sieltä ruostuu paljaat johtimet anturista poikki niin vaikka säiliö on täynnä niin anturi näyttää "ääretöntä" resistanssia. Mittaristo sytyttää tässä tilanteessa jäähdytinnesteen merkkivalon.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Oli ihan pakko koittaa, kun sai ton ronttosen korjaamolta kotiin .dealer kirjoitti:Miten lie kytketty, lasinpesunesteen anturi kun hajoaa niin jäähdytinnesteen valo syttyy.
Pesunesteenanturin johto irti --> ei mitään valoja kojetaulussa.
Anturin johto oikoseen --> pesunesteenvalo syttyy.
Minulla siis ei ainakaan ole mitään yhteistä pesunesteen anturilla ja jäähdytinnesteen valolla. Auto siis kiisseli c220.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10