Facelift S203 hommattu, nyt lisää tehoa
Facelift S203 hommattu, nyt lisää tehoa
Tulipa tuossa saksasta hommattua -05 vuosimallin C220cdi farkku Avantgarde mallia.
Olisi muutama kymysys.
Apukuskin ovenkarmissa, ulkoapäin katsoessa siinä ikkunan vieressä vasemmalla, olevassa listassa on maalivaurio.Lista on korin värinen musta. Tuohon on vehon mukaan saatavana vaihtolista. Lista lienee liimaamalla kiinni? Onko se lista mitenkään muuten tuossa kiinni? Että uskaltaa vaan repiä sen pois? Onkos uuden listan asennukseen mitään ohjeita?
Sitten sellanen kysymys et tuolta ajotietokoneelta löytyy valikko "Heater". Ja siellä vaihtoehtoja kolme, automatic, heater off, ja heater ac off off. Mitä mahtaa tarkoittaa?
Sitten vielä miten onnistuuko tuosta mallista saamaan egr:n pois käytöstä ohjelmalla ettei hälyttele mitenkään? Ja tehoa vissiin saa tuohon pelkällä ohjelmalla jo lisää hyvin? Löytyykös täältä Oulun läheltä paikkaa missä onnistuisi nuo toimenpiteet?
Olisi muutama kymysys.
Apukuskin ovenkarmissa, ulkoapäin katsoessa siinä ikkunan vieressä vasemmalla, olevassa listassa on maalivaurio.Lista on korin värinen musta. Tuohon on vehon mukaan saatavana vaihtolista. Lista lienee liimaamalla kiinni? Onko se lista mitenkään muuten tuossa kiinni? Että uskaltaa vaan repiä sen pois? Onkos uuden listan asennukseen mitään ohjeita?
Sitten sellanen kysymys et tuolta ajotietokoneelta löytyy valikko "Heater". Ja siellä vaihtoehtoja kolme, automatic, heater off, ja heater ac off off. Mitä mahtaa tarkoittaa?
Sitten vielä miten onnistuuko tuosta mallista saamaan egr:n pois käytöstä ohjelmalla ettei hälyttele mitenkään? Ja tehoa vissiin saa tuohon pelkällä ohjelmalla jo lisää hyvin? Löytyykös täältä Oulun läheltä paikkaa missä onnistuisi nuo toimenpiteet?
Viimeksi muokannut Jox, Ma 29.06.2009 19:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Valitse automatic, on moottorin lisälämmitin/vastus, auttaa lämpöjen nousussa. Kierrätyksen saat poistettua ohjelman muokkausella, samalla saat optimoitua voimat kohdilleen jos tarvetta.
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Powerflash Oulu ja sieltä saa Karalan käyttämiä/tekemisä softia ymmärtääkseni. Siellä saa myös EGR:n pois käytöstä.
Mulle otettiin vartavasten nyt talveksi EGR takaisin käytöön kun ei auto meinannut lämmetä oikein. (itse en ole kuitenkaan powerflashiä käyttänyt)
Lisävastusta olen pitänyt päällä vain kun on pakkasta enempikin kun 10 astetta. Tuo lisää muuten polttoaineenkulutusta kun kyseessä kuitenkin 2kW vastus, joten kuormaa laturille aikalailla..
EDIT: SL350 kerkesit vastatakkin..
Tossa vielä linkki:
http://www.powerflash.fi/
Mulle otettiin vartavasten nyt talveksi EGR takaisin käytöön kun ei auto meinannut lämmetä oikein. (itse en ole kuitenkaan powerflashiä käyttänyt)
Lisävastusta olen pitänyt päällä vain kun on pakkasta enempikin kun 10 astetta. Tuo lisää muuten polttoaineenkulutusta kun kyseessä kuitenkin 2kW vastus, joten kuormaa laturille aikalailla..
EDIT: SL350 kerkesit vastatakkin..
Tossa vielä linkki:
http://www.powerflash.fi/
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mites muute aiheuttaa päänvaivaa tuossa tehonlisäys hommassa tämä DPF(dieselpartikkelisuodatin)? Sattuu olemaan autossa sellainen, euro 4 normintäyttävä peli tää.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Onkos kellään kokemuksia tämän DPF:n poistosta? Tarttis saada tuo pois ahdistamasta, onkohan tuohon olemassa mitään valmista putken pätkää, jonka vaan heittäis ton DPF:n tilalle? Tuo filtterihän menee jonkun ajan päästä vaihtoon kuitenkin, kun mittarissa jo 180 000km tällä hetkellä.
Tosiaan meinasi Powerflashin kaveri että ei välttämättä uuden ohjelman asennuksella tullut sitä luvattua 180hv:ta tuon DPF suodattimen takia.
Entä onnistuisiko tyhjätä tuo suodatin? Jättäisi vaan kuoret paikalleen, olisiko tuo viisain toimenpide?
Tosiaan meinasi Powerflashin kaveri että ei välttämättä uuden ohjelman asennuksella tullut sitä luvattua 180hv:ta tuon DPF suodattimen takia.
Entä onnistuisiko tyhjätä tuo suodatin? Jättäisi vaan kuoret paikalleen, olisiko tuo viisain toimenpide?
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
.
Ei tarvi poistaa, anna olla vaan, jos ei oireile mitenkään.
Ei vaikuta tehoon kunnossa ollessaan.
EGR,n saa deaktivoitua, eli ohjelma pyytää vaan puhdasta ilmaa koko ajan.
Koska mersuja on kamalan monilla suuttimilla, niin mitään täsmällistä tehomäärää ei voi tieten luvata, kun sen suuruus käytännössä riippuu suuttimien hyvyydestä.
Mutta sinne normaaliin, 190-200 väliin erittäin todennäköisesti menee.
Vääntöjä pikkuista vajaa 400.
Kokemusta on tosin vaan yhdestä C220 hiukkakiihdytinmallista, eli sitä en tiedä, onko ohjelmia erilaisia useampiakin, mutta kaapeli tuntee vaan yhdenlaista.
Tehoja tuli muistaakseli luokkaa 197 ja väännöt hiukan alle 400, auto oli tosin automaatti, jonka luonteeseen kuuluu kaikissa jarrupenkeissä, että vääntöä tulee pikkuisen todellista enemmän näkyville.
Findieselillä Kuopiossa mitattu.
Eli minun neuvoni on, että anna pöntön olla paikoillaan, helpointa ja varmasti varmin ratkaisu.
Sen pöntön voi ihan purkaakkin.
Jos tuntuu menevän liiaksi tukkoon, niin ottaa toisen suodatinpatruunan poikeen.
Toinen on pakko jättää, muuten ei polttovaiheen aikana nouse lämpö tarpeeksi, ohjelma vahtii sitä.
Ei tarvi poistaa, anna olla vaan, jos ei oireile mitenkään.
Ei vaikuta tehoon kunnossa ollessaan.
EGR,n saa deaktivoitua, eli ohjelma pyytää vaan puhdasta ilmaa koko ajan.
Koska mersuja on kamalan monilla suuttimilla, niin mitään täsmällistä tehomäärää ei voi tieten luvata, kun sen suuruus käytännössä riippuu suuttimien hyvyydestä.
Mutta sinne normaaliin, 190-200 väliin erittäin todennäköisesti menee.
Vääntöjä pikkuista vajaa 400.
Kokemusta on tosin vaan yhdestä C220 hiukkakiihdytinmallista, eli sitä en tiedä, onko ohjelmia erilaisia useampiakin, mutta kaapeli tuntee vaan yhdenlaista.
Tehoja tuli muistaakseli luokkaa 197 ja väännöt hiukan alle 400, auto oli tosin automaatti, jonka luonteeseen kuuluu kaikissa jarrupenkeissä, että vääntöä tulee pikkuisen todellista enemmän näkyville.
Findieselillä Kuopiossa mitattu.
Eli minun neuvoni on, että anna pöntön olla paikoillaan, helpointa ja varmasti varmin ratkaisu.
Sen pöntön voi ihan purkaakkin.
Jos tuntuu menevän liiaksi tukkoon, niin ottaa toisen suodatinpatruunan poikeen.
Toinen on pakko jättää, muuten ei polttovaiheen aikana nouse lämpö tarpeeksi, ohjelma vahtii sitä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tuo jannu jätti tuon EGR:n toimintaan vielä, meinas että niin kauan kun autossa DPF kiinni, niin ei EGR:ää voi pois sulkea? Meinas että ton DPF:n tyhjennykseen käyttäs tota EGR:ää ja sellasta ohjelmaa ei osannu tehdä että muuten ois pois pelistä, mutta käyttäisi vaan filtterin tyhjennyksessä.
Mites kun tulee DPF:n uusinnan aika, pitääkö tuohon ostaa kallis uusi filtteri, eikö ohjelmaa voi muokata siten että pelais ilman hälyjä ilman suodatintakin?
Mitähän lienee meinannut tälläinen hälytys ilmoitus auton vikamuistissa kuin, lämpötila liiankorkea DPF:n jälkeen. Tuo häly siis ennen kuin asensi uuden ohjelman.
Mites kun tulee DPF:n uusinnan aika, pitääkö tuohon ostaa kallis uusi filtteri, eikö ohjelmaa voi muokata siten että pelais ilman hälyjä ilman suodatintakin?
Mitähän lienee meinannut tälläinen hälytys ilmoitus auton vikamuistissa kuin, lämpötila liiankorkea DPF:n jälkeen. Tuo häly siis ennen kuin asensi uuden ohjelman.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Tämä olisi oikeastaan deran heiniä, mutta minä nyt vastaan, niinkuin kuvittelen asian olevan...Jox kirjoitti:Tuo jannu jätti tuon EGR:n toimintaan vielä, meinas että niin kauan kun autossa DPF kiinni, niin ei EGR:ää voi pois sulkea? Meinas että ton DPF:n tyhjennykseen käyttäs tota EGR:ää ja sellasta ohjelmaa ei osannu tehdä että muuten ois pois pelistä, mutta käyttäisi vaan filtterin tyhjennyksessä.
Mites kun tulee DPF:n uusinnan aika, pitääkö tuohon ostaa kallis uusi filtteri, eikö ohjelmaa voi muokata siten että pelais ilman hälyjä ilman suodatintakin?
Mitähän lienee meinannut tälläinen hälytys ilmoitus auton vikamuistissa kuin, lämpötila liiankorkea DPF:n jälkeen. Tuo häly siis ennen kuin asensi uuden ohjelman.
Sellaisissa autoissa, joissa seosta säädellään ilmamassamittarin ja lamda-anturin antamien tietojen perusteella, niin niissä pitää egr jättää toimintaan.
Sillä egr-venttiilillä itseasiassa säädellään se lamda-arvo kohdilleen.
Esim.VW-konsernin tuotteet.
Sinun autossasi näin ei ole.
Sinun autossasi systeemit pelaa painetietojen (eron) perusteella.
Lisäksi hiukkaspöntön tyhjennyspolton aikana tarkkaillaan lämpötilaa, jonka täytyy olla tietyssä haarukassa.
Näiden lisäksi molemmissa systeemeissä on ajomatkaan perustuva yksittäinen arvo, jonka jälkeen poltto suoritetaan "väkisin" vaikkei mitään syytä olisikaan.
Mersussasi taisi olla 9800km.
Kun näissä "vanhemman polven hiukkassysteemeissä", jotka mersussa on, ei ilmamassamittarille jää mitään seoksensäätötehtävää, voi sen sulkea ohjelmasta poikkeen.
Se ei siis estä polttoa mitenkään, eikä edes vaikuta siihen mitenkään, vaan homma siis hoidetaan painetiedoilla + lämpötiedoilla.
Voi tämän koko systeemin sulkea varmaan ohjelmasta poikkeenkin, mutta niitä asiaan vaikuttavia karttoja on kymmeniä, eli suuritöinen juttu, enkä edes osaa.
Luulen, että staarilla saa hiukkassysteemit koodattua poikkeen, ja saakin.
Lisäksi sitten ohjelmasta voi pakkopolton km-määrän suurentaa, varmaankin 99 999 km on suurin luku, joka sinne sopii.
Mutta, mutta, niinkuin edellä jo kirjoitinkin, ei minun kokemuksieni suhteen sille asialle kannata tehdä yhtään mitään.
Systeemi toimii lastutettunakin hyvin ja luotettavasti, eikä rajoita kyllä kunnossa ollessaan tehoa yhtään.
EGR,n voi ottaa poikkeen ohjelmasta.
Jos menee liian tukkoon joskus, niin ottaa patruunat poikkeen ja suorittaa vähän "avartavia" toimenpiteitä ja laittaa takaisin.
Jotain vastusta pitää olla, jotta poltonaikainen lämpötilavaatimus täyttyy, tai sitten pitää etsiä se kartta ja vähän "laajentaa sen kartaan katsontakantaa" ja voi sille olla jokin yksittäinen arvokin, en tiedä.
Liian vähän kokemusta aiheesta, vielä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Okei, täytyypä poiketa uudemman kerran Powerflashilla ja käskeä sulkemaan ainakin ton EGR:n. Pitäisi joskus testata purkaa tuosta DPF:stä toinen suodatin pois, näkee tuoko mitään etua. Ei vaan oikeen itsellä mitään paikkaa missä voisi tuon tehdä, tallin lattialla melko hankalaa.
Mitäs muuten käytännössä meinaa "avartavat toimenpiteet". Tehdään kassupohjassa kiihdytyksiä ilman suodatinpatruunoita vai?
Onkos tämä filtteri sellainen johon saa hommattua uudet patruunat vai myydäänkö tuo koko pakettina. Jos nuo suodatinpatruunat alkaa olemaan jo tukossa kun ajettu kuiteski se 180th km, mistä tietää?
Mitäs muuten käytännössä meinaa "avartavat toimenpiteet". Tehdään kassupohjassa kiihdytyksiä ilman suodatinpatruunoita vai?
Onkos tämä filtteri sellainen johon saa hommattua uudet patruunat vai myydäänkö tuo koko pakettina. Jos nuo suodatinpatruunat alkaa olemaan jo tukossa kun ajettu kuiteski se 180th km, mistä tietää?
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Eli, EGR:ää ei pysty sulkemaan ilman että tulee ongelmia, jos DPF putkessa kiinni, tämä Karalalta vahvistettu tieto. Ja nyt siis autossa olevalla Karalan softalla, maksimi ruiskutusaika, ei voi tuota enää kasvattaa ilman onkelmia. Eli ainut keino saada lisää tehoa olisi testata hiukkassuodattimen poistoa, tuohon Karalalla olemassa ohjeet miten saa ohjelman muutettua, kun suodatin pois, että ei herjaile mitään.
Mutta itselle riittänee toistaiseksi nyky mallit, täytyy tosiaan vaan joskus testata edes toisen patruunan poistoa suodattimesta, näkee tuoko mitään hyötyä.
Mutta itselle riittänee toistaiseksi nyky mallit, täytyy tosiaan vaan joskus testata edes toisen patruunan poistoa suodattimesta, näkee tuoko mitään hyötyä.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13