Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
kf3600 kirjoitti:Testattu on kuorman kanssa ja tuli tenät eli auto sammu. Tuli otettua imusarjan putki auki mutta eipä siellä paljoa kökköä ollut muttá tuli sekin putsattua. Nyt on sitten tilattu miedonpi ohjelma niin kuin tuossa ylenpänä neuvottiin, palaan asiaan huomenissa jos muutosta on syntynyt.
Eihän sinne ole varmaan ajettu kun uusi ohjelma ja entinenhän imuroidaan talteen,käske palauttaa entinen ohjelma,eihän se ole kuin 10min työ,ja kokeile pelaako auto,ja jos pelaa ota rahat pois tai käske asentaa kesympi ohjelma,110Kw 340NM on 220 ohjelma ja sen varmaan kestää.
autooni 211,320CDI asennettiin Digituning ohjelma ja asentaja sanoi että jos sytyttää moottorin häiriövalon,ajetaan kesympi ohjelma,muttei ole sytyttänyt häiriövaloa,
Mielenkiintoista että pohjosen reissulla kulutus 5,63 vaikka paskakelit ja talvirenkaat,veikkailen että kulutus tippui litran sataselle normaaliajossa,verrattuna alkuperäis ohjelmaan.tietenkin kulutus nousee jos tehoja ruvetaan käyttään muttei niitä suomessa tarvi käyttää.
Kaverilla Jeepin kulutus tippui jo pari litraa sataselle.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Mää pääsn tuosta ongelmasta kun yks suutin huollettiin. (tai ei ainakaan ole sen jälkeen ilmennyt). Ohivuotoa oli lopuksi jo todella paljon tuossa yhdessä suuttimessa, niin ettei meinannut enää käyntiin.
Olen muutaman kerran kokeillut samassa paikassa (lievä ylämäki töistä tullessa ja lämmöt n. 80 astetta) ja viime aikoina meni aina vikatilaan kun 2-3 vaihtoi. Nyt ei ekan kerran mennyt aikoihin ku nsuutin huollettu.
Tee ohivuoto testi:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=ohivuoto
ja tuolta myös lisää aiheesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=73095
Olen muutaman kerran kokeillut samassa paikassa (lievä ylämäki töistä tullessa ja lämmöt n. 80 astetta) ja viime aikoina meni aina vikatilaan kun 2-3 vaihtoi. Nyt ei ekan kerran mennyt aikoihin ku nsuutin huollettu.
Tee ohivuoto testi:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=ohivuoto
ja tuolta myös lisää aiheesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=73095
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Helposti onnistuu, jos on suonissa yhtään etelä-eurooppalaista verta ja tykkää "portugal-tuningista"...tuikku kirjoitti:.
Melkeinpäs väittäisin, ettei "perinteisellä" tavalla pysty niin kovaa lastua vakioautoon (mersuun) tekemäänkään, että sen takia tarvitsisi vikatilojen kanssa taistella.
Tietty, kuten simpalla, jos autossa on vika, niin se muuttaa kaiken.
Kaverin pajalla on yksi 320cdi moottori missä on mäntä mennyt.
Syynä että auto on lastutettu obd väylän kautta. Siinä ei mitään väärää mutta sulakerasiaa jossa ecu on ei ole viittitty avata. Sieltä olisi paljastunut lorinserin viriboxi joka nostaa syöttöjä. Eli nyt on syötöt nostettu huijaamalla lorinserin boksilla ja sitten vielä karttoja muuttamalla -> käynyt vähän rikkaalla...
Syynä että auto on lastutettu obd väylän kautta. Siinä ei mitään väärää mutta sulakerasiaa jossa ecu on ei ole viittitty avata. Sieltä olisi paljastunut lorinserin viriboxi joka nostaa syöttöjä. Eli nyt on syötöt nostettu huijaamalla lorinserin boksilla ja sitten vielä karttoja muuttamalla -> käynyt vähän rikkaalla...
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex
W209 CLK 30CDI AMG -ex
Kyllä peiliin pitäis kattoa jos dieselin männän saa sulamaan rikkaalla seoksella. Nimittäin peruutuspeiliin, savunmuodostus on kyllä ollut varmasti varsin huomattavaa. Jos ei sekään ole häirinnyt niin perskärpästen täydellinen puuttuminen olisi pitänyt noteerata.maku kirjoitti:Kaverin pajalla on yksi 320cdi moottori missä on mäntä mennyt.
Syynä että auto on lastutettu obd väylän kautta. Siinä ei mitään väärää mutta sulakerasiaa jossa ecu on ei ole viittitty avata. Sieltä olisi paljastunut lorinserin viriboxi joka nostaa syöttöjä. Eli nyt on syötöt nostettu huijaamalla lorinserin boksilla ja sitten vielä karttoja muuttamalla -> käynyt vähän rikkaalla...
Korjataampa tänne kun ei tullut puuta koputettua niin sainhan mää sen vikatilan taas sieltä esiin. Sama tuttu ja turvallinen paikka, kesäloma alkamassa ja kaikki. No surukseni tämä kesäloma alkoi vikatilalla
Mutta ei mene niin helposti kyllä vikatilaan kuin ennen. Tuo on varmaan tympeä kun sattuu rekkaa/letkaa ohitatteassa.. NYT KOPUTAN PUUTA!!!
Mutta ei mene niin helposti kyllä vikatilaan kuin ennen. Tuo on varmaan tympeä kun sattuu rekkaa/letkaa ohitatteassa.. NYT KOPUTAN PUUTA!!!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
.
No joo, pitäiskö kirjoittaa joku lohdutuksen sananen....
Siis totuushan on, että juuri näiden 1350bar järjestelmien tyyppivika on nuo polttoainejärjestelmän häiriöt jossain vaiheessa, kun esim tiivisteet on sopivasti kovettuneet.
Normaalisti kaksatasessa pumput ja letkut ja suuttimet pääsee niin vähällä, kun auto on tehty 220sestä "tehoa laskemalla" ja mitoitus on kuitenkin suuremmille tehoille.
Vakiona ruiskutusmäärät on maksimissaan ~50millin luokkia.
Nyt sitten lastutuksen jälkeen taso nousee jonnekkin 90millin tasolle.
On selvää, että kun ollaan jo aika lähellä ihan teoreettistakin maksimia, niin kaikki pienemmätkin vaivat järjestelmässä aiheuttaa oikeasti häiriöitä.
Joka paikka joutuukin nyt oikeasti "töihin".
220cdissä max ruiskutustaso on vakionakin jo yli 70milliä, joten siinä nämä samaiset kohdat on todennäköisesti pitänyt jo aikaisemmin laittaa kuntoon, kun ne on jo oireilleet, mutta tosiaan kaksatasessa ne pääsee niin vähällä punnerruksella vakiona, ettei mitään vaivoja tule esiin, ennenkuin esim tiivisteet on totaalisesti lopussa.
No joo, pitäiskö kirjoittaa joku lohdutuksen sananen....
Siis totuushan on, että juuri näiden 1350bar järjestelmien tyyppivika on nuo polttoainejärjestelmän häiriöt jossain vaiheessa, kun esim tiivisteet on sopivasti kovettuneet.
Normaalisti kaksatasessa pumput ja letkut ja suuttimet pääsee niin vähällä, kun auto on tehty 220sestä "tehoa laskemalla" ja mitoitus on kuitenkin suuremmille tehoille.
Vakiona ruiskutusmäärät on maksimissaan ~50millin luokkia.
Nyt sitten lastutuksen jälkeen taso nousee jonnekkin 90millin tasolle.
On selvää, että kun ollaan jo aika lähellä ihan teoreettistakin maksimia, niin kaikki pienemmätkin vaivat järjestelmässä aiheuttaa oikeasti häiriöitä.
Joka paikka joutuukin nyt oikeasti "töihin".
220cdissä max ruiskutustaso on vakionakin jo yli 70milliä, joten siinä nämä samaiset kohdat on todennäköisesti pitänyt jo aikaisemmin laittaa kuntoon, kun ne on jo oireilleet, mutta tosiaan kaksatasessa ne pääsee niin vähällä punnerruksella vakiona, ettei mitään vaivoja tule esiin, ennenkuin esim tiivisteet on totaalisesti lopussa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Eli meinaatko että mulla on nyt nuo O-rengas tiivisteet siellä putkien juuressa lopussa? Osa on jo uusia. Eipä oikeestaan oo vaihtamatta kun suodattimen juureen ja matalapainepumpulle. Pitää kokeilla nuo vaihtaa kun 3kpl tiivisteitä oli näköjään jemmassa.tuikku kirjoitti:.
No joo, pitäiskö kirjoittaa joku lohdutuksen sananen....
Siis totuushan on, että juuri näiden 1350bar järjestelmien tyyppivika on nuo polttoainejärjestelmän häiriöt jossain vaiheessa, kun esim tiivisteet on sopivasti kovettuneet.
Normaalisti kaksatasessa pumput ja letkut ja suuttimet pääsee niin vähällä, kun auto on tehty 220sestä "tehoa laskemalla" ja mitoitus on kuitenkin suuremmille tehoille.
Vakiona ruiskutusmäärät on maksimissaan ~50millin luokkia.
Nyt sitten lastutuksen jälkeen taso nousee jonnekkin 90millin tasolle.
On selvää, että kun ollaan jo aika lähellä ihan teoreettistakin maksimia, niin kaikki pienemmätkin vaivat järjestelmässä aiheuttaa oikeasti häiriöitä.
Joka paikka joutuukin nyt oikeasti "töihin".
220cdissä max ruiskutustaso on vakionakin jo yli 70milliä, joten siinä nämä samaiset kohdat on todennäköisesti pitänyt jo aikaisemmin laittaa kuntoon, kun ne on jo oireilleet, mutta tosiaan kaksatasessa ne pääsee niin vähällä punnerruksella vakiona, ettei mitään vaivoja tule esiin, ennenkuin esim tiivisteet on totaalisesti lopussa.
Korkeapainepumpulle on tehnyt tiivistyksen alle vuosi sitten.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Lisäystä tänne.
Eli eipä ole mitään apuja vaikka on nyt vaihdettu kaikki paitsi railtukin (jos sinne tulee) päähän tulevat O-renkaat. Heti pamahti vikatila kun otti täys kiihdytyksen 1-3 vaihteele.
Tekee kerran tuon, mutta ei heti uudestaan perään. Jostuuko että tehot tipahtaa kun imusarjalle menevän ilman lämpötila nousee vai mistä lie?
Autokin tuntuu aina tehokkaimmalta kun ottaa sen ensi kiihdytyksen n. 70 asteisella koneella (jäähdytysneste). Sitten kun lämmöt nousee niin teho vähene.. (ainakin tuntuu siltä)
Löytyskö apuja vielä mihin kajota seuraavaks?
Eli eipä ole mitään apuja vaikka on nyt vaihdettu kaikki paitsi railtukin (jos sinne tulee) päähän tulevat O-renkaat. Heti pamahti vikatila kun otti täys kiihdytyksen 1-3 vaihteele.
Tekee kerran tuon, mutta ei heti uudestaan perään. Jostuuko että tehot tipahtaa kun imusarjalle menevän ilman lämpötila nousee vai mistä lie?
Autokin tuntuu aina tehokkaimmalta kun ottaa sen ensi kiihdytyksen n. 70 asteisella koneella (jäähdytysneste). Sitten kun lämmöt nousee niin teho vähene.. (ainakin tuntuu siltä)
Löytyskö apuja vielä mihin kajota seuraavaks?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Mitäs koodej antaa?
Jos imu ilman läämöillä saa noin nopeesti vikatilan sillon on jotain pahasti pielessä
yhdessä oli vähän saman tapainen vika aina kun lähti liikeelle ja eka kovempi kiihdytys tuli vikatila maks3000rmp syyksi paljastui läppien säätö mootorilta yhdys tangolle menevä muovinen vipu irti(en tiedä miksi teki vaan ekasa kihdytykseesä)
Jos imu ilman läämöillä saa noin nopeesti vikatilan sillon on jotain pahasti pielessä
yhdessä oli vähän saman tapainen vika aina kun lähti liikeelle ja eka kovempi kiihdytys tuli vikatila maks3000rmp syyksi paljastui läppien säätö mootorilta yhdys tangolle menevä muovinen vipu irti(en tiedä miksi teki vaan ekasa kihdytykseesä)
Ymmärsit väärin ja selitin ehkä huonosti. En tiedä minkä vikakoodin antaa. Nyt carsof taas yks tilattuCDI203 kirjoitti:Mitäs koodej antaa?
Jos imu ilman läämöillä saa noin nopeesti vikatilan sillon on jotain pahasti pielessä
yhdessä oli vähän saman tapainen vika aina kun lähti liikeelle ja eka kovempi kiihdytys tuli vikatila maks3000rmp syyksi paljastui läppien säätö mootorilta yhdys tangolle menevä muovinen vipu irti(en tiedä miksi teki vaan ekasa kihdytykseesä)
Sitä tarkotin että kun tälläsellä CDI:llä kiihdyttelee kovaa ja pitkään niin auto pudottaa tehoja lämpenemisen takia. Ja eikös kyse ole juuri imuilmanlämpötilasta? Minä ainakin huomaan tuon omastani että kyllä ne parhaimmat tehot irtoaa syksy aamulla ja kylmässä ilmassa. Tuolloin olen saanut jopa kytkimenikin luistamaan.
Epäilen että siellä ois vikatila railpaineesta, mutta en 100% varma.
Mun auto tipahtaa vaan täydessä vedossa kun vaihtaaa vaihdetta tai max. kierroksilla.
Lisäks vikatila tulee kun ajaa n.200km 5 vaihteela ja vaihtaa 6 vaihteele. Kaasu siis pohjassa. Kovassa vauhdissa tulee kylläkin eri vika eli auto ei kierrä kuin 3000 rpm, ei sammu heti.
Näkeekö tuon tangon jostakin? Laittakee jotaki kuvaa tai jotaki josta selkiäisi tuo tanko.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
.
Joo, on jäänyt huomaamatta taas koko juttu.
Epäilet aivan oikein, siihen polttoaineen saantiin se liittyy.
Eri kohdassa järjestelmää kun paine jää pyydetystä, niin tulee eri vaiva.
Kovassa vauhdissa kaasupohjassa tuleva vaiva viittaa juuri siihen polttoaineen riittävyysongelmaan.
Ei ole siellä railtukissa, sieltä tuleva paineenpuutostieto aiheuttaa hetisammumisen.
Luulen, ettei korkeapainepumppua ennen oleva siirtopumppu saa riittävää esipainetta aikaiseksi.
Mutta polttoainetta kuitenkin tulee railtukille riittävä määrä, siksi vaan vikatila.
Ahtoilman lämpeneminen vähentää tehoa.
Kun ulkoilman lämpö nousee yli kymmeneen, niin vakiocoolerin jäähdytyskyky romahtaa ja se näkyy ja tuntuu tehoissakin.
Eikä sitä karttaa saa muuttaa, se moottorin turvana siellä...
Joo, on jäänyt huomaamatta taas koko juttu.
Epäilet aivan oikein, siihen polttoaineen saantiin se liittyy.
Eri kohdassa järjestelmää kun paine jää pyydetystä, niin tulee eri vaiva.
Kovassa vauhdissa kaasupohjassa tuleva vaiva viittaa juuri siihen polttoaineen riittävyysongelmaan.
Ei ole siellä railtukissa, sieltä tuleva paineenpuutostieto aiheuttaa hetisammumisen.
Luulen, ettei korkeapainepumppua ennen oleva siirtopumppu saa riittävää esipainetta aikaiseksi.
Mutta polttoainetta kuitenkin tulee railtukille riittävä määrä, siksi vaan vikatila.
Ahtoilman lämpeneminen vähentää tehoa.
Kun ulkoilman lämpö nousee yli kymmeneen, niin vakiocoolerin jäähdytyskyky romahtaa ja se näkyy ja tuntuu tehoissakin.
Eikä sitä karttaa saa muuttaa, se moottorin turvana siellä...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Käyppä tekemässä jossakin missä on tuo MB* testeri suutin testi niin epäilen että syy löytyy sieltä..simppa80 kirjoitti: Epäilen että siellä ois vikatila railpaineesta, mutta en 100% varma.
Mun auto tipahtaa vaan täydessä vedossa kun vaihtaaa vaihdetta tai max. kierroksilla.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jep ymmärsin väärin(että imu lämpöjen takia vikatilaan3000RMP)
systeemi tomii niin että imuilman lämpönousee yli rajan alettan teho rajoittamaan(syöttöä vhentämään), parmpaa välijäähdytintä niin alkaa ilmanlämmöt pysymään kurissa, niin iso sisärivoittettu kenno kun keulalle sopii
muutenkin mitä viileämpää ilmaa(ennemän happea) paremmin tehoa, diiselin imuilman sopiva lämpö tehonkannalta maxs+30 ja koneen lämpö olis hyvä välillä +90-99
toi sammu heti, vaikutta yhä railipaineen romahdukselta vaikka suutin vuodon jo korjasit
-toinen suutin missä oli ennemän ohi vuotoa kun kahdessa muussa
(samat toimet kun sille enmän vuotaneele)
-railipaineen säädin
(kokeile vaihtaa säädin ristiin jostain toiseesta missä ei oireita)
-korkea paine pumpusta menee välillä yllätävän nopeasti orenkaita
mäntä/ventiili jumitta
(kokeile vaihtaa pumppu ristiin jostain toiseesta missä ei oireita)
-muuten vaan putoo railipaine kartaltta alitus/ylitys pyyntiin/sallitun nähden
toi 3000rmp vaikutta ahtopaine onkelmalt alitus/ylitys pyyntiin/sallitun nähden
(säätösiivet jumitta, pikku vuoto jossain esim egr kautta, alipaine letkuissa pikkitä hetkeliseti liika)
katti paikassan? jos
onko tunkenut putken/turbon liitoksista mustaa?
kuuluuko suhinoita?
koodien lukuolis hyvä apu
ilman sitä melkosta hakua(niitenkin kanssa nämä viat)
railpaine hommista aloitaisin jos suhinoita ei kuulu/mustaa ei näy
joskamilla taisi olla ylimärinen paineen säädin myynissä
MB* testi onisttu ainakin täälä jos satut kulmilla liikumaan
ala puolelta voi kurkkia ja koitta kädellä tai sitten tehdä läppämootorin testin ja katsoa liikuuko öljyn putsarin vierssä näkyvä yhdystango pää liikuvan, myös voi koitta kaasutella ja toinen katsoo
Laitoin tähän juttun kuvan imusarjan alapuolelta, näkyy yhdys tanko ja säätömootorilta tuleva muovi vipu
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
systeemi tomii niin että imuilman lämpönousee yli rajan alettan teho rajoittamaan(syöttöä vhentämään), parmpaa välijäähdytintä niin alkaa ilmanlämmöt pysymään kurissa, niin iso sisärivoittettu kenno kun keulalle sopii
muutenkin mitä viileämpää ilmaa(ennemän happea) paremmin tehoa, diiselin imuilman sopiva lämpö tehonkannalta maxs+30 ja koneen lämpö olis hyvä välillä +90-99
toi sammu heti, vaikutta yhä railipaineen romahdukselta vaikka suutin vuodon jo korjasit
-toinen suutin missä oli ennemän ohi vuotoa kun kahdessa muussa
(samat toimet kun sille enmän vuotaneele)
-railipaineen säädin
(kokeile vaihtaa säädin ristiin jostain toiseesta missä ei oireita)
-korkea paine pumpusta menee välillä yllätävän nopeasti orenkaita
mäntä/ventiili jumitta
(kokeile vaihtaa pumppu ristiin jostain toiseesta missä ei oireita)
-muuten vaan putoo railipaine kartaltta alitus/ylitys pyyntiin/sallitun nähden
toi 3000rmp vaikutta ahtopaine onkelmalt alitus/ylitys pyyntiin/sallitun nähden
(säätösiivet jumitta, pikku vuoto jossain esim egr kautta, alipaine letkuissa pikkitä hetkeliseti liika)
katti paikassan? jos
onko tunkenut putken/turbon liitoksista mustaa?
kuuluuko suhinoita?
koodien lukuolis hyvä apu
ilman sitä melkosta hakua(niitenkin kanssa nämä viat)
railpaine hommista aloitaisin jos suhinoita ei kuulu/mustaa ei näy
joskamilla taisi olla ylimärinen paineen säädin myynissä
MB* testi onisttu ainakin täälä jos satut kulmilla liikumaan
ala puolelta voi kurkkia ja koitta kädellä tai sitten tehdä läppämootorin testin ja katsoa liikuuko öljyn putsarin vierssä näkyvä yhdystango pää liikuvan, myös voi koitta kaasutella ja toinen katsoo
Laitoin tähän juttun kuvan imusarjan alapuolelta, näkyy yhdys tanko ja säätömootorilta tuleva muovi vipu
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
NONII!
Eli vikakoodit luettu ja suutin testit tehty. (KIITOS CDI203:LLE) Suuttimet kunnossa. Vikakoodia löytyi Rail paine YLITETTY.
Lisäksi kovassa vauhdissa tullut vikapäälle, ahtopaine liian suuri.
Näitä pitäis nyt alkaa jotenki selvittämään. Pitäs saada jostakin CDI:n siirtopumppua ja vaikka railpaineensäädintä lainaan että sais testata löytyykö vika sieltä.. Moni on vaihdellut vaikka mitä osia eikä ole tastä viasta selvinnyt..
Vois kokeilla myös laimeampaa ohjelmaa sisään että poistuisiko ongelma sillä.
Eli vikakoodit luettu ja suutin testit tehty. (KIITOS CDI203:LLE) Suuttimet kunnossa. Vikakoodia löytyi Rail paine YLITETTY.
Lisäksi kovassa vauhdissa tullut vikapäälle, ahtopaine liian suuri.
Näitä pitäis nyt alkaa jotenki selvittämään. Pitäs saada jostakin CDI:n siirtopumppua ja vaikka railpaineensäädintä lainaan että sais testata löytyykö vika sieltä.. Moni on vaihdellut vaikka mitä osia eikä ole tastä viasta selvinnyt..
Vois kokeilla myös laimeampaa ohjelmaa sisään että poistuisiko ongelma sillä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mahtaisiko se vikatila tulla juuri sillä hetkellä kun nostat kaasupolkimen ylös vaihdetta vaihtaessa ja koneessa on "täydet" kierrokset (ja tehot).
Mikäli silloin niin voisi johtua korkeapainepumpun paineventtiilin hitaudesta tuo vikatila. Pumppu pyörii kovaa vauhtia ja paineventtiili on sepposen selällään kun kaikki liikenevä nafta menee suoraan moottoriin tai siis tukkiin. Äkkiä ruiskutus lähes katkaistaan kun poljin nostetaan ylös. Venttiilin pitäisi sulkeutua nopeasti ja laittaa nafta kiertämään takaisin tankkiin mutta se on liian hidas, ja paine tukissa nousee hetkeksi liian suureksi.
Edellä oleva siis ihan arvailua tuntematta edes kunnolla miten tuommonen cdi laitos on toteutettu.
Mikäli silloin niin voisi johtua korkeapainepumpun paineventtiilin hitaudesta tuo vikatila. Pumppu pyörii kovaa vauhtia ja paineventtiili on sepposen selällään kun kaikki liikenevä nafta menee suoraan moottoriin tai siis tukkiin. Äkkiä ruiskutus lähes katkaistaan kun poljin nostetaan ylös. Venttiilin pitäisi sulkeutua nopeasti ja laittaa nafta kiertämään takaisin tankkiin mutta se on liian hidas, ja paine tukissa nousee hetkeksi liian suureksi.
Edellä oleva siis ihan arvailua tuntematta edes kunnolla miten tuommonen cdi laitos on toteutettu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei tule silloin rail vika. Ahtovika tuntuu tulevan juurikin tuossa vaihdossa 5->6 vaihteelle aika usein että ei lähde enää 6 hönkäämään.veskola kirjoitti:Mahtaisiko se vikatila tulla juuri sillä hetkellä kun nostat kaasupolkimen ylös vaihdetta vaihtaessa ja koneessa on "täydet" kierrokset (ja tehot).
Mikäli silloin niin voisi johtua korkeapainepumpun paineventtiilin hitaudesta tuo vikatila. Pumppu pyörii kovaa vauhtia ja paineventtiili on sepposen selällään kun kaikki liikenevä nafta menee suoraan moottoriin tai siis tukkiin. Äkkiä ruiskutus lähes katkaistaan kun poljin nostetaan ylös. Venttiilin pitäisi sulkeutua nopeasti ja laittaa nafta kiertämään takaisin tankkiin mutta se on liian hidas, ja paine tukissa nousee hetkeksi liian suureksi.
Edellä oleva siis ihan arvailua tuntematta edes kunnolla miten tuommonen cdi laitos on toteutettu.
Rail vika tulee niin että kaasu on pohjassa. Paikaltaan kun lähtee kaasu pohjassa niin tulee usein 2-3 vaihteella. Tuntuu että se tulee silloin kun sitä soppaa pitää sinne moottoriin tunkea mahdollisimman paljon ja jonkin aikaa..
EDIT: Astetta laimeampaa softaa kokeiltu -> ei apuja. Vielä vois vakiota/astetta laimeampaa sisään koittaa laitella..
Mutta tehoista en ole lopullisesti valmis luopumaan
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
.
Ei se ole siinä softassa se vika.
En usko.
Pitää vaan löytää se oikea vikapaikka nyt.
Siinä polttoainelinjassa se taitaa jossain kohdin olla.
Liian korkea ahtopainekkin viittaisi ihan mekaaniseen vikaan.
Itsekkin olen havainnut, että kun kaksataseen laittaa reilusti löylyä, niin ilmenee "kummallista" käytöstä, ennenkuin polttoainelinjastokin saadaan iskuun.
Se on vakiona päässyt noin puolella kapasiteetilla.
Nyt kun tehoa otetaan, niin osat joutuukin oikeasti töihin.
Liian korkea paine voi johtua vaan venttiili(en) toiminnan häiriöistä.
Ei se ole siinä softassa se vika.
En usko.
Pitää vaan löytää se oikea vikapaikka nyt.
Siinä polttoainelinjassa se taitaa jossain kohdin olla.
Liian korkea ahtopainekkin viittaisi ihan mekaaniseen vikaan.
Itsekkin olen havainnut, että kun kaksataseen laittaa reilusti löylyä, niin ilmenee "kummallista" käytöstä, ennenkuin polttoainelinjastokin saadaan iskuun.
Se on vakiona päässyt noin puolella kapasiteetilla.
Nyt kun tehoa otetaan, niin osat joutuukin oikeasti töihin.
Liian korkea paine voi johtua vaan venttiili(en) toiminnan häiriöistä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Juu en usko itekään softa vikaan. Mutta tuo kovan vauhdin vikatila tuli silloin heti softauksen jälkeen, siitä taisin mainittakin silloin jo viime kesänä jossain täällä.. Noh, se ei niinkään häiritse kuin tuo railvika. Ja onhan se selvä että kun auto on toiminut viime kesän ja viat ilmeni vasta keväällä niin ei se sieltä softasta johdu. Teen itsekkin (automaatio-ohjelmointi hommia ja kun laite toimii kun se testataan niin softa voidaan todeta toimivaksi.tuikku kirjoitti:.
Ei se ole siinä softassa se vika.
En usko.
Pitää vaan löytää se oikea vikapaikka nyt.
Siinä polttoainelinjassa se taitaa jossain kohdin olla.
Liian korkea ahtopainekkin viittaisi ihan mekaaniseen vikaan.
Itsekkin olen havainnut, että kun kaksataseen laittaa reilusti löylyä, niin ilmenee "kummallista" käytöstä, ennenkuin polttoainelinjastokin saadaan iskuun.
Se on vakiona päässyt noin puolella kapasiteetilla.
Nyt kun tehoa otetaan, niin osat joutuukin oikeasti töihin.
Liian korkea paine voi johtua vaan venttiili(en) toiminnan häiriöistä.
Pitää alkaa hommaileen sinne noita venttiileitä yms. niin kyllä se vika paikka sieltä löytyypi, ennemmin tai myöhemmin..
Mut ilmoan tänne (vaikka ei nyt oikean otsikon alla mennäkkään) että mistä kiikastaa..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kyselen tyhmiä, kun aihe vähän kiinnostaa...
Ootko sen railin painerajan vaihtanut? Onko se muuten oikein proportinaalinen venttiili (eli sähköisesti säädettävä/säätyvä) vai ihan suoraanohjattu mekaaninen? Spekulointina että paineraja takertelee tai ei aukea aivan riitävästi, ja tällöin suurilla kierroksilla kun pumppu lykkää täydet niin prv ahistaakin liikaa. Suoraanohjatuilla prv:llä tuo ainakin olisi mahdollista... jokos noissa muuten korkeapainepumppu osaa tiputtaa yhden männän pois kun soppaa ei tarvita vai onko tuotto vain kierroksista riippuvainen? Edistyneemmissä pumpuissahan säätö tuleekin sitten imupuolta kuristamalla.
Ootko sen railin painerajan vaihtanut? Onko se muuten oikein proportinaalinen venttiili (eli sähköisesti säädettävä/säätyvä) vai ihan suoraanohjattu mekaaninen? Spekulointina että paineraja takertelee tai ei aukea aivan riitävästi, ja tällöin suurilla kierroksilla kun pumppu lykkää täydet niin prv ahistaakin liikaa. Suoraanohjatuilla prv:llä tuo ainakin olisi mahdollista... jokos noissa muuten korkeapainepumppu osaa tiputtaa yhden männän pois kun soppaa ei tarvita vai onko tuotto vain kierroksista riippuvainen? Edistyneemmissä pumpuissahan säätö tuleekin sitten imupuolta kuristamalla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ei ole painerajaa vaihdettu vielä. Muihin kysymyksiin en osaakaan sitten vastata.MiHe kirjoitti:Kyselen tyhmiä, kun aihe vähän kiinnostaa...
Ootko sen railin painerajan vaihtanut?
Nyt laitoin sen softan sisään mikä autossa oli kun ostin sen. 220 vastaava ilmeisesti. Ihan hyvin vetää tuollakin (en muistanutkaan että noin hyvin) ja ei tullut vikoja vaikka monta kiihdytystä kokeilin!
Varmaan se noilla kovemmilla softilla joutuu paikat kovemmille ja siitä johtuu tuo..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
.
Polttoaineen painetta säädellään sähköisesti.
Pumppu osaa lepuuttaa yhtä mäntää. (Tai ohjelmahan sen tietty tekee)
Siitä pitäisi mittailla toteutuneet ja pyydetyt syötöt.
Sama tilanne paineille, ahto ja rail.
Luulen, että vieläkin ylittyy, mutta pienemmillä syötöillä ylitys on jo sen verran "kurissa", ettei herjaa tule.
Tilanne on nyt vaan sellainen, että kaapelin lisäksi Staarikin on häipynyt maailmalle.
Polttoaineen painetta säädellään sähköisesti.
Pumppu osaa lepuuttaa yhtä mäntää. (Tai ohjelmahan sen tietty tekee)
Siitä pitäisi mittailla toteutuneet ja pyydetyt syötöt.
Sama tilanne paineille, ahto ja rail.
Luulen, että vieläkin ylittyy, mutta pienemmillä syötöillä ylitys on jo sen verran "kurissa", ettei herjaa tule.
Tilanne on nyt vaan sellainen, että kaapelin lisäksi Staarikin on häipynyt maailmalle.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
häipynyt maailmalle? onko käynnyt varkaita?tuikku kirjoitti:.
Tilanne on nyt vaan sellainen, että kaapelin lisäksi Staarikin on häipynyt maailmalle.
täältä löytyy kalustoa jos tarvis
osat saata kulua/vikaantua normaalia nopemmin kun revitään tehoja ulos(kuluneet jo jonkin verran liike radan kohdalta sitten liike muuttu, kestää hetkisen ja saataa alkaa kulumaan pika vauhtia)
joo kyllä se tohon paineventtiiliin jotenkin liittyy. Kun koneen kierrokset laskevat nopeasti ja venttiili on 'ääriasennossa' se joutuu pienentämään pumpun tuottoa hetkeksi, koska uudella kierrosluvulla suuttimien tarvitsema virtausmäärä on pienempi. Varsinkin jos se vaihtokohdassa vielä tiputtaa hetkeksi suuttimienkin syöttöä eli vääntömomenttia. Kierrosten jälleen pikkuhiljaa noustessa venttiili avataan taas äärimmilleen.
Vakiosoftalla vika ei esiinny, koska venttiilin ei tarvitse koskaan olla äärimmillään kun kone kuluttaa niin vähän polttoainetta. Riittää kun se on siinä puolivälissä.
Itse tuossa tilanteessa lähtisin vaimentamaan paineanturin tietoa jollakin sähkökomponetilla (kondensaattori), joka siis suodattaa nopeat piikit sieltä pois, mutta minähän nyt saankin niin paljon pahaa aikaan mersun moottoreille, joten en voi suositella kenellekään
Vakiosoftalla vika ei esiinny, koska venttiilin ei tarvitse koskaan olla äärimmillään kun kone kuluttaa niin vähän polttoainetta. Riittää kun se on siinä puolivälissä.
Itse tuossa tilanteessa lähtisin vaimentamaan paineanturin tietoa jollakin sähkökomponetilla (kondensaattori), joka siis suodattaa nopeat piikit sieltä pois, mutta minähän nyt saankin niin paljon pahaa aikaan mersun moottoreille, joten en voi suositella kenellekään
Lisää tietoa: www.skg.fi