Ensiauto 400E
Allekirjoitan A k i:n kirjoituksen täysin!
Nimim. kiihdytyksessä laahaimen hajoamisen ja tästäsyystä ketjun hampaalla hyppäämisen (onneksi vain hampaalla) kokenut Eikä minullakaan mitään ääniä kuulunut...tai en ainakaan huomannut mitään, kun en ollut aiemmin m119 koneen käyntiääniä silläkorvalla kuunnellut/kuullut ja kaikki siis tapahtui täytenä yllätyksenä ja kilometrejä tapahtumahetkellä 210 000
Nimim. kiihdytyksessä laahaimen hajoamisen ja tästäsyystä ketjun hampaalla hyppäämisen (onneksi vain hampaalla) kokenut Eikä minullakaan mitään ääniä kuulunut...tai en ainakaan huomannut mitään, kun en ollut aiemmin m119 koneen käyntiääniä silläkorvalla kuunnellut/kuullut ja kaikki siis tapahtui täytenä yllätyksenä ja kilometrejä tapahtumahetkellä 210 000
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Mitä kävi ja mistä huomasit niin käyneen?piippu kirjoitti:...ketjun hampaalla hyppäämisen...
Tsekkasin lootaöljyn tason eilen ja lisäsin litran verran kun oli vajaa.
Lisäämisen jälkeen laatikko on kylmänä lähtiessä rykinyt. Ei siis vaihdoissa vaan esim. Peeltä Deelle vaihtaessa paikallaan. Lämpimänä toimii ihan normaalisti.
Pitihän se öljyn taso mitata koneen käydessä ja työntää tikku pohjaan asti?
Taitaa olla kyllä laatikkoremontti joka tapauksessa edessä kun 1->2 luistaa joskus ja pakin kytkeytymisessä menee useampi sekunti .
Miten muuten, kun on E eli economy asento päällä, kuuluuko kickdownin silti olla käytössä? Kaverin kanssa testailtiin niin ei vaihda pienemmälle vaikka painaa kaasun pohjaan.
Ja käyt kepistä joka kolon läpi taakse asti ja takas eteen P:lle. Sitten mittaat (ja kone käy koko ajan ja laatikko on käyntilämmin tässä vaiheessa) .Joona124 kirjoitti:juu ja kone käynti lämmin.Pitihän se öljyn taso mitata koneen käydessä ja työntää tikku pohjaan asti?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Alkoihan se loota pelittää aika mukavasti.
Katit rämisee ja koko rööristö alkaa olla sen verran heikossa kunnossa että taidan alkaa väsätä kokonaan uutta putkistoa. Katit ja päästöt mietityttää. Alkuperäiset katit voi varmaan tyhjentää ja jättää hämäämään inssiä mutta miten päästöt? Pitäisikö nyt käydä päästömittauksessa ja jos on ok niin sitten kai voi tyhjätä katit ja kikkailla sinolilla tms? Jollei mene nykykunnossa läpi niin meneekö tyhjillä kateilla kikkailemallakaan?
Uudet katit näyttää maksavan helposti saman verran kuin koko muu putkisto vaimentimineen..
Mitä meinaatte?
Katit rämisee ja koko rööristö alkaa olla sen verran heikossa kunnossa että taidan alkaa väsätä kokonaan uutta putkistoa. Katit ja päästöt mietityttää. Alkuperäiset katit voi varmaan tyhjentää ja jättää hämäämään inssiä mutta miten päästöt? Pitäisikö nyt käydä päästömittauksessa ja jos on ok niin sitten kai voi tyhjätä katit ja kikkailla sinolilla tms? Jollei mene nykykunnossa läpi niin meneekö tyhjillä kateilla kikkailemallakaan?
Uudet katit näyttää maksavan helposti saman verran kuin koko muu putkisto vaimentimineen..
Mitä meinaatte?
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
no mitäs jos et ala leikkii vaan tilaat esim HT-Tunelta suoraan Race katit autoon? Kaverille pistettiin rs2:seen moinen, menee päästöistä moitteetta ja ei kyllä ahista. hintakaan ei kyl päätä huimaa
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Eihän tuo loppujen lopuksi ole etes kallista. Aatteleppa, jos omistaisit esim. 750:n Bemun, jostain tuolta -80 -90 -lukujen taitteesta. Kaveri ties kertoa, että markka-aikaan uusi putkisto moiseen maksoi 17000mk... Takaiskarit 4000mk/kpl... Hirvittää ajatellakin, mitä ne maksaa nykyään ja esim. 850:een Bemuun.Sumppa124 kirjoitti:Jos uusiin katteihin päädyn niin sitten tuollaiset. Tulee niillekkin vain hintaa kun 2 tarvitaan. Motonetin paloista ajattelin putken kasata, mitä laskeskelin niin koko putkisto ~200e sis yhdet pöntöt.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Sainpahan auton vihdoinkin omaan ajoon ja hyvältä tuntuu! Juuri tällä hetkellä ei mikään edes temppuile .
Kun saan palkan tässä kesän mittaan niin autoa pitäisi alkaa ehostaa. Mitään räväkkää ei ole tulossa, päinvastoin.
Unelma olisi sama kiiltävän musta väri, AMG oz-racing vanteet kapeilla kumeilla, kunnon tummennukset laseissa, todella matala alusta, kaikki mallimerkinnät ja V8-merkit pois ja ehkä jopa luukun tähti savun väriseksi, hyvin muriseva mutta kohtuu hiljainen putkisto jonka pää piilossa puskurin takana.
Ei E-lookki tulee luultavasti jäämään, se sopii mielestäni paremmin cooliin teemaan. Valoille pitänee kyllä tehdä jotain.
Käytännössä ainakin vanteet on niin törkeän hintaiset että tällä työtilanteella ei ole toivoakaan. Jos halvalla löytyisi niin AMG monoblockit tai vaikka RH toplinet saisi kelvata aluksi..
Homma alkaa uudella putkistolla ja kaarien ja takaluukun ruostekukkien korjaamisella. Fiksuinta olisi tietysti varmasti maalata koko auto mutta sen teettäminen ei tule kysymykseenkään ja oma maalauskokemukseni rajoittuu yhteen auton etupuskuriin ja moottoripyöriin . Työtilojakaan ei ainakaan tällä hetkellä ole..
Kun saan palkan tässä kesän mittaan niin autoa pitäisi alkaa ehostaa. Mitään räväkkää ei ole tulossa, päinvastoin.
Unelma olisi sama kiiltävän musta väri, AMG oz-racing vanteet kapeilla kumeilla, kunnon tummennukset laseissa, todella matala alusta, kaikki mallimerkinnät ja V8-merkit pois ja ehkä jopa luukun tähti savun väriseksi, hyvin muriseva mutta kohtuu hiljainen putkisto jonka pää piilossa puskurin takana.
Ei E-lookki tulee luultavasti jäämään, se sopii mielestäni paremmin cooliin teemaan. Valoille pitänee kyllä tehdä jotain.
Käytännössä ainakin vanteet on niin törkeän hintaiset että tällä työtilanteella ei ole toivoakaan. Jos halvalla löytyisi niin AMG monoblockit tai vaikka RH toplinet saisi kelvata aluksi..
Homma alkaa uudella putkistolla ja kaarien ja takaluukun ruostekukkien korjaamisella. Fiksuinta olisi tietysti varmasti maalata koko auto mutta sen teettäminen ei tule kysymykseenkään ja oma maalauskokemukseni rajoittuu yhteen auton etupuskuriin ja moottoripyöriin . Työtilojakaan ei ainakaan tällä hetkellä ole..
Hyvin varmasti olet itse oppinut näistä paljon ja pääasia, että olet ne kehdannut kysyä täällä. Luulisin monen oppineen asioita lukemalla näitä, mutta eivät vain ole kehdanneet kysyä niitä aikaisemmin.Sumppa124 kirjoitti:Joo, teidän on varmaan vaikea olla nauramatta ekoja sivuja lukiessa . Mahtaa olla foorumin nolointa tekstiä .
Jos tästä eteenpäin koittaisin saada vähän fiksumpaa asiaa..
Eipä näitä kait kukaan valmiiksi tiedä, joten jostain se on aloitettava se kyselykin.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Olipa mukavaa luettavaa! Asiallista avustusta innokkaalle ensiauton omistajalle. Jollain muulla foorumilla olis v*ttuiltu kaveri jo terapiaan.
Hieno peli sulla! Äläkä hiimaile yhtään noiden haaveiden kanssa, olis huonompi homma sitten vanhempana harmitella kun ei tullut kokeiltua.
Hieno peli sulla! Äläkä hiimaile yhtään noiden haaveiden kanssa, olis huonompi homma sitten vanhempana harmitella kun ei tullut kokeiltua.
Olikohan putkisto omaan 850:n (ilman katteja) 2000EUR. Katit oli vajaa kolmetonnia kappale => koko putkisto edestä taakse n.8000EUR.Pakardinen kirjoitti: Takaiskarit 4000mk/kpl... Hirvittää ajatellakin, mitä ne maksaa nykyään ja esim. 850:een Bemuun.
--
Jyrki, [url=http://mydrive.roadfly.com/blog/jyrkipes/]E31 (850i, -91)[/url] ja [url=http://www.jyge.net/mersu/]W210 (E320 T, -01 Avantgarde)[/url]
http://www.jyge.net/
Jyrki, [url=http://mydrive.roadfly.com/blog/jyrkipes/]E31 (850i, -91)[/url] ja [url=http://www.jyge.net/mersu/]W210 (E320 T, -01 Avantgarde)[/url]
http://www.jyge.net/
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Kaikki on aloittelijoita jossain asiassa ja kaikki on asiantuntijoita jossain toisessa, siinä mielessä ei oo kellään mitään röyhisteltävää tai hävettävää. Loppujen lopuksihan se on aivan typerää tehdä numeroa jonkun kokemuksen vähäisyydestä esim. autojen suhteen, kun jokainen on aloittanut nollatiedoista ja yleensä vain mielenkiinto ja into antaa rajat... Mahdollisuuksia tulee hankkia kokemusta kaiken aikaa kun touhuaa.
Tottakai tarvii antaa arvo niillekin joilla on tietoa ja taitoa, mutta ei kannata suhtautua niin että ei arvosta jos ei sitä oo.
Tottakai tarvii antaa arvo niillekin joilla on tietoa ja taitoa, mutta ei kannata suhtautua niin että ei arvosta jos ei sitä oo.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Joo, pitää varmaan laittaa laatikkoon taas uudet öljyt kun en hoksannut turbiiniakaan tyhjätä enkä suodattimestakaan ollut tätä ennen kuullut .
Nyt kyllä pelittää kaikki ihan nätisti, pakki kytkeytyy kylmänä vähän hitaasti mutta eipä sekään mitään haittaa kunhan ei pahemmaksi muutu. Ajossa kaikki ok ja ohitukset ja valoista lähtemiset saa edelleenkin hymyn huulille .
Viimeisen 3tkm keskikulutus muuten 10,21l/100km eli taitaa paikat oikeastikin olla kunnossa.
Rahatilanne näyttää nyt siltä että jos Ebaystä löydän kohtuuhintaiset OZ racingit niin pitänee laittaa tulemaan .
Nyt kyllä pelittää kaikki ihan nätisti, pakki kytkeytyy kylmänä vähän hitaasti mutta eipä sekään mitään haittaa kunhan ei pahemmaksi muutu. Ajossa kaikki ok ja ohitukset ja valoista lähtemiset saa edelleenkin hymyn huulille .
Viimeisen 3tkm keskikulutus muuten 10,21l/100km eli taitaa paikat oikeastikin olla kunnossa.
Rahatilanne näyttää nyt siltä että jos Ebaystä löydän kohtuuhintaiset OZ racingit niin pitänee laittaa tulemaan .
Tota pakoputkiläppää sun muuta tossa lueskelin, niin tuli mieleen että olikos se näin että nykyään 1.1.1997 jälkeen rekisteröityihin (tyyppihyväksyttyihin?) kiitureihin saa asentaa vain e-hyväksyttyjä varaosia?
Luulis että konttorilla takertuvat kaikenmaailman racekatteihin ja itsekyhättyihin huutoputkiin innolla.
Ettei mene tienestit hukkaan......
Luulis että konttorilla takertuvat kaikenmaailman racekatteihin ja itsekyhättyihin huutoputkiin innolla.
Ettei mene tienestit hukkaan......
V 220 CDI -00
VW LT 35 -00
BMW K100 Basic -83
Lynx Ranger V1000 turbo -04
Lynx G-type 440 Racing -97
VW LT 35 -00
BMW K100 Basic -83
Lynx Ranger V1000 turbo -04
Lynx G-type 440 Racing -97
Miten muuten, kun on E eli economy asento päällä, kuuluuko kickdownin silti olla käytössä? Kaverin kanssa testailtiin niin ei vaihda pienemmälle vaikka painaa kaasun pohjaan.
Kickdown on käytössä asennosta riippumatta (E/S).
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Tuo Economy/Standard vaikuttaa siihen, kuinka hanakasti laatikko hakee pienempää pykälää kun kaasua painaa hieman syvemmälle. Eli kaasu pohjassakaan Economy-asennossa ei vaihda pienempää, jos kaasua ei paina ihan kickdowniin asti. Economy-asento on siitä mukava, että autoa voi ajaa väännöllä isolla vaihteella (itsellä kului vähemmän polttoainetta std-asennossa).illinois kirjoitti:Kickdown on käytössä asennosta riippumatta (E/S).Miten muuten, kun on E eli economy asento päällä, kuuluuko kickdownin silti olla käytössä? Kaverin kanssa testailtiin niin ei vaihda pienemmälle vaikka painaa kaasun pohjaan.
Toimiiko koko kickdown ollenkaan ko. autossa? Tarkista sulakkeet ja nappi kaasupolkimen alla.
Onkohan mun väykyssä jotain vikaa kun alle 10l en pääse koskaan? Mielummin 11-12l. Koneena 2.4l v6. Maantiellä asia erikseen...Sumppa124 kirjoitti:Joo, pitää varmaan laittaa laatikkoon taas uudet öljyt kun en hoksannut turbiiniakaan tyhjätä enkä suodattimestakaan ollut tätä ennen kuullut .
Nyt kyllä pelittää kaikki ihan nätisti, pakki kytkeytyy kylmänä vähän hitaasti mutta eipä sekään mitään haittaa kunhan ei pahemmaksi muutu. Ajossa kaikki ok ja ohitukset ja valoista lähtemiset saa edelleenkin hymyn huulille .
Viimeisen 3tkm keskikulutus muuten 10,21l/100km eli taitaa paikat oikeastikin olla kunnossa.
Rahatilanne näyttää nyt siltä että jos Ebaystä löydän kohtuuhintaiset OZ racingit niin pitänee laittaa tulemaan .
Taitaa olla, itselläni 3,2 suora kuus bensa väykky. kulutus lähes aina alle 10lCDW210 kirjoitti:Onkohan mun väykyssä jotain vikaa kun alle 10l en pääse koskaan? Mielummin 11-12l. Koneena 2.4l v6. Maantiellä asia erikseen...
Tosin jos lainaan autoani kaverille, niin kulutus on lähempänä 15litraa...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Mikähän nyt on kun kylmänä startatessa koneesta kuuluu nakutusääntä jonka taajuus muuttuu kierrosten mukana. Ääni vaimenee kun kone lämpiää ja lopulta katoaa kokonaan. Öljynpaineet tyhjäkäynnillä 80asteeseen asti tapissa eli ihan ok.
Jostain muistan lukeneeni että tikitys on m119:n tyyppivika? Mahtaako johtua tästä?
Tänään huomasin äänen enkä ole sen jälkeen ajanut.
Jostain muistan lukeneeni että tikitys on m119:n tyyppivika? Mahtaako johtua tästä?
Tänään huomasin äänen enkä ole sen jälkeen ajanut.