Ministerikyytiä(kö?) kaikilla mausteilla.

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Ministerikyytiä(kö?) kaikilla mausteilla.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tuossa eilisen päivän aikaan nyt itsekin pääsin kunnollisella alustalla (kuiva asfaltti) kokeilemaan Ahvenistolla tämän M120 moottorin voimia R129 korin autossa.

Ajattelin mielessäni että tämä se oli niitä harvinaisia herkkuja, mitä meikäläisen oloisen marjanpoimijan koppaan tuskin toista osuukaan.
Vaan kuinkas ollakaan. Tämänpäivän SavonSanomissa oli myynti-ilmoitus, jonka laitan yhteystietoja vaille sanatarkasti tähän:

"M-B S600 V12 long. vm 93 aj 66 tkm, kats./verot/rek., kaikki ok, h. 21.900 e. Tosi hieno, kaikilla mausteilla! 123-123 4567"

Lukemani jälkeen ajattelin taas itselleni tyypillisen skeptiseen sävyyn: "Joojoo. Kaikilla mausteilla, niinpä niin. Kyllä näitä pippurinkauppiaita riittää".

Otan kännykällä valokuvan ilmoituksesta ja lähetän sen tuttavalle. Hänellä on havaittavissa suurempaa kiinnostusta tuolla moottorilla varustettua autoa kohtaan, kuin itselläni.

Ei mene aikaakaan kun tulee soitto takaisinpäin ja niinpä se mietiskely alkoi, että pitäiskö autosta ottaa selvää enemmänkin.

No soitetaan ja kysytään. Pakettiliittymässä on minuutteja toista tuhatta vielä jäljellä, että ei tuota ongelmaa. Luurin toisesta päästä kuuluu miesääni, joka selvästikin kuuluu jo vähän enemmänkin elämää nähneelle miehelle. Kaikki mausteet kokevat etukäteistä väljähtymistä lisää.

Mies kertoo, että auto on Japanin puolustusministerin entinen auto. Hänellä on ystävä Japanin konsulaatissa, joka hänelle vinkkailee aina näistä autoista sillointällöin ja tämä ko. yksilö on hänellä ollut jo 1,5 vuotta, ja nyt hänelle tuli vuotta nuorempi samanlainen auto, joten hän on nyt ajellut enemmän tällä uudella yksilöllä ja tuo toinen joutaisi myydä pois.

No sovimme, että tapaamme, jahka hän on tullut reissultaan pois. Silloin hän ilmoittaa tarkemmin, että missä hän ja auto sijaitsee.

No puhelu tulee ja senjälkeen lähdemme toverin kanssa katsomaan tätä autoa, josta ei ilmoituksen mukaan suola eikä sokeri lopu kesken.

Saavumme oikeaan osoitteeseen ja siellähän se autokatoksen suojassa hirmuisen pölyn peittämänä köllöttelee mustanpuhuva W140 ja V12 kyltit näkyy C-pilareissa olevan. Silmäni kohdistuu ensimmäisenä auton etupuskuriin, joka ei kyllä missään nimessä ole alkuperäinen, vaan joku ihmeen tuninkiluomus kaikkine ritilöineen ja lisäsumuvaloineen.

Lisäksi kipua verkkokalvolla aiheuttaa myös auton vanteet. Jotkut ihmeelliset turbiinimaiset tuninkirissat joissa on joku tuttu tuotemerkki. Olikohan ne Lorinserit tai muuta vastaavaa, en jaksa nyt enää muistaa.

Vilkuilen ikkunasta sisään. Mustat nahat, muistipenkit, lasikattoluukku, rollo, radio puuttuu. Ei muuta mainittavaa. Jotenkin tuntuu, että tämä keitto kaipaisi vielä jotain maustetta sekaan...

Hetken kuluttua katoksen vierelle ajaa toinen samanlainen auto ja sieltä nousee oletuksiini vastaavannäköinen mies. Hän on mitä ilmeisimmin jo yli 70 ikäinen, jonka kanssa kättä paiskaamme.

Hän kertoi, että tämän auton akku onkin loppu. Vempeleessä ei ole virtaa ollenkaan.

Ja se on myös totta. Ovet ei aukea, vaikka kaukosäätimen napista painaa ja myöskään kojetauluun ei syty mitään valoja. Myönnän pettymyksen tunteen mielessäni. Tämä meni pelleilyksi ihan kokonaan. Ajoimme toistakymmentä kilometriä myytävän auton perässä, jossa ei edes akku ole kunnossa. En kerro kaikkea mitä mielessäni liikkuu, koska tämähän on perheohjelma.

Vilkaisen kuitenkin pannuhuonetta. Öljyn huohotusjälkiä täyttökorkin ympärillä ja myös muutamien tulpanjohtojen kiinnitysklipsejä on kuumuuden takia halkeillut ja rikki. Moottori on aika elähtäneen näköinen, ja myös tarrojen puute pistää silmään.

Itsestäni tuntuu, että tästäpä joutaa jo kotiin kahvinkeitolle, mutta toveri kuitenkin ehdottaa että voitaiskos kokeilla tuota toimivaa -94 mallin yksilöä. Mies suostuu ja niinpä kömmin sitten itse takapenkille, tasan samalle kohtaa jossa joskus on pitänyt persettään niinkin mitätön mies kun Japanin pääministeri.

No mikäs täällä on ollessa. Jalkatilaa on kerrankin riittävästi ja kuljettaja istuu jossain matkojen päässä. Ajelemme perussuomalaista soratietä kaikkine routamonttuineen eteenpäin. Toveri huomaa, että pyöränsuuntaukset on pielessä, koska rattia saa pitää vinossa ja auto tahtoisi kovasti mennä oikeanpuoleiseen pusikkoon. Kori kyllä keinahtelee sinnetänne ja pieniä helinöitä sisustuksesta ja ropinoita alustasta kuuluu paikallisen luontopolun heitellessä jättimöhkön koria montusta toiseen. Etenemme hissunkissun kylänraittia eteenpäin osa-aikaisen työsopimuksen tehneen öljynpainemittarin kera ja viimein saavumme asfalttitielle.

Pääsemme sopivasti liikenteen sekaan ja heti ajoväylälle päästyämme kaikille kannuille annetaan täyslaidallinen käskyä lähteä eteenpäin. Kone kyllä lähtee sangen eleettömästi tekemään töitänsä ja huomaamattoman nopeasti ja tunnottomasti oltiin satasen matkalaukassa.

Muutamia kiihdytyksiä 80 ja 120 välillä tehden etenemme kesäpäivässä kahdentoista männän voimalla.
Tämmöistäkö se on ministerin elämä autojen suhteen on ollut Japanissa?

Vaihdamme kuljettajaa ja hallinta kaikkien möhköjen emästä siirretään minulle. Vilkaisu taustapeilissä näyttää tyhjää tietä ja sama tilanne myös edessä. Niinollen lyödään lapikasta lattiaan että pohjelihakset paukkuu. Tämähän lähtee yhtä hätäiseen kuin ois hännänpäälle astuttu.

Kyyti on rauhallista ja suuret massat tuovat omanlaista painavan auton jähmeyttä ajotuntumaan. Tätä ei selvästikään pienet heinänuhat heittele sivulta toiselle, vaan menisimme suoraan, jos vaan pyörätkin olisi sinnepäin laitettu. Kyyti on varmastikin ollut vuonna 1994 todella unelmallista, mutta pilvilinnan perustukset ovat 15 vuoden aikana jo jonkinverran rapautuneet.

Mistähän johtuu, että naamaani alkaa jotensakin kuumottaa. Onkohan tuo aurinko nyt jotensakin korkealla kun lärviä polttaa ihan kuin työntäisin tukankuivaajaa suuhuni. Vilkaisen kaminan säätimiä ja ne osoittaa 18 astetta ja myös keskisuutinten sinisessä painikkeessa loistaa valo. Kokeilen kämmenellä ilmaräppänästä tulevan ilman lämpöä ja sehän polttaa sormia ihan tosissaan.

Kuinka ollakkaan. Ilmastointilaite on siis jäänyt sairaslomalle ilmoittamatta ja tuuraamaan on kutsumatta tullut 12-pyttyinen, liki neljäsataaheppainen öljypoltin huokumaan äidillistä 90 asteen lämpöään mustan auton mustaan nahkasisustukseen helteisenä kesäpäivänä grillaten tukahduttavasti ministeritason matkustajiaan.

Painelemme kaksissamiehin lämppärin nappuloita, joita on sangen tukalaan olosuhteeseen nähden hetkellisesti ihan liian paljon.
Mitä tuosta tapahtuu, ei mitään. No entäs tuosta, ei siitäkään mitään, no eikös tuossa oo nollan merkki, että siitä pitäis sammua koko kiukaan. Ei sammu, pannuhuoneen puolelta tulee hanikoitten asennosta huolimatta todella kuumat terveiset. Alan pikkuhiljaa ymmärtämään V12-moottorin ympärillä olevien johtosarjojen kidutuksia ja sitä, kuinka tuskaisessa ympäristössä ne ovatkin viettäneet viimeiset 15 vuotta...
Olo on kuin Auswitchin uunissa. Ulospäin kaikki näyttää hienolle, mutta sisällä totuus on vallan toisenlainen.

Lasken kaikki ikkunat alas ja viimein saadaan vähän viileämpää ilmaa tähän konttoriin. Olo on käsittämättömän tuskainen, vaikka harvemmin olenkaan istunut saunassa jossa on nahalla päällystetyt lauteet.

Jututan kuljettajaa.
Kyselen auton papereista. Käyttöohjetta tai huoltokirjaa ei ole olemassa. Tämä autoko on siis Japanin hallituksen omaisuutta ollut hänen kontaktinsa välitykseen asti, eikä autosta ole minkäänlaisia huoltodokumentteja - niinkö? Kyllä. Näin mies väittää.

Takapenkiltä kysytään, että ettei tämä olisi vaan Exotic Street Vehiclesin maahantuoma auto. Mies ei kysymykseen vastaa oikein mitään, vaan jää miettimään että onko hän ennen kuullut moista yhtiötä.

Eikös tämä ollut hänen konsulaattituttunsa järkkäämä auto.
Miksi hän ei sanonut sitä uudelleen?

Ajatella. Japanin puolustusministerin virka-autossa on ollut tuninkipuskuri ja tarvikevanteet, sekä B-pilarissa on ilmeinen öljynvaihtotarra, jossa on joitain numeroita, mutta kaikki kirjaimet on pelkkiä risukasoja. Näistä öljynvaihtotarroista ei löydy Mercedeksen tähteä tai muuta uskottavaa todistetta siitä, että auto olisi käynyt merkkihuollossa.

Tai entäs pääministerin kyyti sitten? Ruori poikittain ja kamina täysillä oli pelti kiinni tai auki. Sekä sama ongelma. Dokumentit jääneet matkan varrelle. Niinkö huolimattomia ne siellä Aasian hallintoelimissä onkaan autojensa kanssa.

Ja eikös tuollaisessa ministeritason pirssissä pitäisi olla jo lipputangot lokareissa ja jonkinlainen panssarointikin? Ei vaan löydy kumpaakaan.

En väitä miestä valehtelijaksi.
Hän ehkä vaan käyttää totuutta säästeliäästi, kuten ministeritasolla asia ilmaistaan.

Lähdemme pois.
Minkähän maan dokumentoimattoman ministerin pirssiä potkitaan seuraavaksi?

Tässäkohtaa pitäisi heittää kynä pöydälle, puhaltaa enimmät ilmat keuhkoista posket pullollaan ja nojautua tuoliin ikäänkuin olisi antanut kaikkensa tälle raportoinnille, mutta tulee halu tökkiä niitä haaveiden pilvilinnoja harrastelijatovereilta.

Jotenkin viimeaikoina M120 moottorin ympärillä ollut näkymätön aura ja siitä hehkuva maaginen ylimaallinen ihmeellisyys on ainankin omissa silmissäni kärsinyt tavattoman inflaation. Siitä ei löydy mielestäni räjähtävän alkukantaista vääntävää ruttua, jota voisi kokemattomana kuvitella, vaan suihkukonemaista, sinällään kyllä vahvaa, mutta ylihienostunutta kierrosvoimaa.

Olo on sama kuin poikuuden menetyksen jälkeen - no tässäkö se kaikki nyt oli?
Missä oli se hekuma ja hurma jota kaiken 12 sylinteriä piti tuoda tullessaan. Mihin jäi se henkinen orgasmi kaasunpolkemisen jälkeen?

Jos matkaan pitäisi lähteä W140 600SEL:illä tai W211 400CDI:llä, niin möhkö jäis pihaan. Ei se olekaan sellanen mikä enää minun mieltä lämmittää

Kaikista parasta ko. moottorissa on varmaankin se, kun pääsee vastaamaan kysymykseen: "Millanen mese sulla on?"
Onhan se varmasti hienoa vastata että kuussatanen selli tai sekki tai äsällä.

Mutta suurin hekuma alkaa olla jo hävinnyt ko. moottoria kohtaan. Tällähetkellä mielestäni ehkä himoittavin W140 korin edustaja olisi 320SEL. Järkimoottorilla oleva vaunu, jossa ei ilmeisesti lämpöongelmat kuormita sähköjä niinpaljoa kuin nuo isot V-myllyt.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

kaikennäköstä myyjää :wink:
Merseedespents
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

hyvin kirjoitettu juttu. tapaus ei sinäällään ollutkaan niin hyvä, tiesipä jo alusta asti mitä tulee, ku mainitsit tuon "kaikki varusteet" :D
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

joo oli hauska lukea,mite jotkut myy edes tollein autoja että ei saa oviakaan auki,kuitenkin sen hintanen tuokin varmaan että nykyään käteisellä vaikea saada kaupaksi.
Kyllä mä puunaisin niin viimesenpäälle paikat jos joku oikeesti tulee paikanpäälle ilman vaihtoautoa..
Merseedespents
gipsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 06.01.2006 11:48
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja gipsy »

Eikös tällaisissa legendoissa , joita ei voi tyrmätä , eikä toisaalta vahvistaakaan , ole tämän lajin suola. Uuden auton kylkiäisinä tulee varmasti paljon parjatun EU:n mukainen tuoteseloste sertifioituine tutkimustuloksineen ,mutta miltä ne maistuvat ? Samaa blaablaata jokaisen kotteron kohdalla .Viistähteä euronkapista ja 5 vuoden takuu. Käytettyjen vähän "parempien" autojen kaupassa on kaikkea hauskaa maustetta , vaikkei niitä auton varusteissa sitten tallella olisikaan. MeseDesin koeajoaportti oli ihan viihdyttävä, vaikka sillä kertaa päättyi pettymykseen.
Joskushan se voi vielä natsata, siis hankkia murto-osahinnalla uusi tai ainakin virheetön auto. Sitäpaitsi , onhan tuonikäinen auto jo ihan
古いくそ puolustusministerinkin mielestä.
Osta uusi , niin ei tarvi valittaa. :wink:
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jospa se tuninkiluomus kaikkine ritilöineen ja sumareineen olikin tällainen: http://www.old-merin.com/tgal/iw140lor-01.jpg Ja auto joku orkkis Lorinserin varustelema :roll:
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

AM kirjoitti:Jospa se tuninkiluomus kaikkine ritilöineen ja sumareineen olikin tällainen: http://www.old-merin.com/tgal/iw140lor-01.jpg Ja auto joku orkkis Lorinserin varustelema :roll:
totta. jolloin auto olisikin oikeasti varmasti todella harvinainen, tuskin noitakaan montaa kappaletta on tehty, jos alkuperäinen lorinser olisi.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

AM kirjoitti:Jospa se tuninkiluomus kaikkine ritilöineen ja sumareineen olikin tällainen: http://www.old-merin.com/tgal/iw140lor-01.jpg Ja auto joku orkkis Lorinserin varustelema :roll:
Kyllä. Tuommonen se oli.

Mutta ei minun silmissä saanut minkäänlaista arvoa. Oli enemmänkin vaan haittaava tekiä. Ja jos muuten priimassa autossa tuommoinen olisikin, niin ei se sinällään ostoa haittaisi, mutta roskiin tuommoinen hirvitys lentäisi alta aikayksikön.

Mutta kysykääpä itseltänne. Tilaisiko Japanin puolustusministeri tuommoisia hirvityksiä valtion autoon? Ei varmasti.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kaikenlaista :-). No, kuten tiedämme, sanapari "kaikilla varusteilla" pistää jo vähän epäilyttämään tuon luokan Mersun ollessa kyseessä. Oliko tuossa 94-mallissa minkälaiset lukemat mittarissa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Timo L. kirjoitti:Oliko tuossa 94-mallissa minkälaiset lukemat mittarissa?
Jos oikein muistan, niin 44 tuhatta - ja matkamittari oli rikki. Omistajan mukaan pitäis vähän rasvaa laittaa rattaiden väliin... :roll:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Wikipedia kertoo:

Morihiro Hosokawa (jap. 細川護煕, s. 14. tammikuuta 1937) on japanilainen poliitikko, joka oli Japanin 79. pääministeri 9. elokuuta 1993 – 26. elokuuta 1994. Politiikasta hän vetäytyi toukokuussa 1998. Eläkkeellä ollessaan hän on pitänyt keramiikkanäyttelyitä Euroopassa ja Japanissa.

Tsutomu Hata (jap. 羽田 孜, Hata Tsutomu, s. 24. elokuuta 1935) on japanilainen poliitikko. Hän toimi Japanin 80. pääministerinä usean viikon ajan vuonna 1994.

Hata syntyi Tokiossa ja valmistui Seijō-yliopistosta, mink jälkeen hän työskenteli Odakyū-bussiyhtiölle vuosina 1958–1969. Vuonna 1969 hänet valittiin Japanin alahuoneeseen Naganon prefektuurista liberaalidemokraattisen puolueen jäsenenä. Hän nousi merkittävään asemaan Tanakan–Takeshitan fraktiossa 1980-luvulla.

Hän jätti LDP:n vuonna 1993 perustaakseen Shinseitō-puolueen yhdessä pitkäaikaisen LDP-liittolaisen, Ichirō Ozawan kanssa. Ozawasta tuli osa Morihiro Hosokawan LDP:n vastaista koalitiohallitusta myöhemmin samana vuonna. Hata toimi Hosokawan hallituksen ulkoministerinä. 28. huhtikuuta 1994 Hosokawa erosi ja Hatasta tuli pääministeri. Japanin sosialistinen puolue oli kuitenkin jättänyt koalition, joka menetti enemmistönsä parlamentissa. Kesäkuussa Hata erosi mieluummin kuin osallistui luottamusänestykseen, joten Tomiichi Murayama nousi pääministeriksi 30. kesäkuuta.

Kun Shinseitō yhdistyi Shinshintōhon vuonna 1996 Hata haastoi Ozawan puheenjohtajuuskisassa. Hävittyään Ozawalle hän liittyi yhdessä 12 muun parlamentin jäsenen kanssa Taiyōtō-puolueeseen. Siitä tuli tammikuussa 1998 osa Minseitō-puoluetta, joka vuorostaan liitettiin Japanin demokraattiseen puolueeseen huhtikuussa 1998. Hata on pysynyt DPJ:ssä, jossa hän toimii puheenjohtaja Ozawan ylimpänä neuvonantajana.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joo,sehän se harmittaa kun ajaa pitkän matkan toteamaan ,ettei auto olekkaan sitä mitä on sovittu puhelimessa/sähköpostilla.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Unohtui myös mainita, että juuri tässä puolustusministerin autossa (Eli se, jossa ei ollut virtaa) takakontin kansi ei ollut oikein sovitettu, vaan oli molemmista laidoistaan vähän koholla.

Eli tuninkipuskuri edessä + lukkopellistä puuttuu kaikki tarrat + takakontti pielessä = Mahdollisesti jäänyt jonkun väliin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Hieno tarina, mielenkiintoista luettavaa mutta mitä se etupuskuri haittaa jos se on Lorinserin tekele?
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Niin - oliko autossa pelkästään lorinserin etupuskin vai koko korisarja?

Jos autossa oli pelkkä etupuskuri, minäkään en juuri välittäisi kyseisestä yksilöstä. Suoraan sanottuna en ole oikein ymmärtänyt sitä trendiä, että autoon laitetaan vain nimekäs etuhelma/-puskuri eikä mitään muuta. Yleensä tällöin autosta tulee etupainoisen, "kyntävän" näköinen; ikäänkuin jotakin olisi jäänyt kesken.

Jos taas autossa oli kokonainen korisarja, niin mikä ettei. Ne ovat yleensä tuon luokan autossa mukavia ajankuvia. Muistan penskasta lähtien Savonlinnassa pyörineen Lorinserin täydellisellä sarjalla varustetun silberdistel 280 SE:n, viimeksi näin sen kesä-pari sitten. Mahtoi olla kallis sarja tuolloin 80-l. alussa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Pelkkä etunen.

Ai mitä se haittaa? No minua haittaa kaikki muut koriväkerrelmät, jotka eivät ole tulleet Mercedes-Benzin linjalta tai AMG:n pajalta.

Brabuskin on minun silmissä täyttä scheisseä, jostain Lårinsseeristä nyt puhumattakaan! Kurakamaa ja sillähyvä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin