211 farkku ja käsijarrun kiristys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

211 farkku ja käsijarrun kiristys

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Ennen kuin lähden auton alle ryömimään, niin mistä kiristetään farkun käsijarrua? Ei pidä enää juuri lainkaan, huollossa tuota ei kyllä ainakaan oltu säädetty. Lieneekö kuuluu huolto-ohjelmaan...

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
Zipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Pe 26.06.2009 11:25
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Re: 211 farkku ja käsijarrun kiristys

Viesti Kirjoittaja Zipi »

MarkoV kirjoitti:Ennen kuin lähden auton alle ryömimään, niin mistä kiristetään farkun käsijarrua? Ei pidä enää juuri lainkaan, huollossa tuota ei kyllä ainakaan oltu säädetty. Lieneekö kuuluu huolto-ohjelmaan...

Marko
Kyllä kaikki autot jotka mie oon nähnhyt ja joutunut jotain tussaamaan, niin käsijarru säädetään auton alta hiukkasewn ennen taka-akselia. Tiedän toki että kieroutuneissa Saabeissa on käkkäri etupyörissä, mutta niihin en kyllä ole puuttunutkaan.

Eli jos vähänkään samanlainen kuin W124, niin altahan se löytyy.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Top tykkänään! :D
Mersu säädetään ensin rummusta, eli ensin kengät liki ja sitten, jos tarvitsee säädetään vaijereita.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Vielä pakko lisätä tämä:
Itse säädän niin, että pyöritän säätörullasta kengät kiinni rumpuun ja sen jälkeen pamautan moskalla. Yleensä muuttuu taas pyöriväksi.
Välillä voi käydä polkemassa handarin päälle.
Kyllä se siitä. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

En tiedä miten asia on 211 toteutettu mutta 210 on vaijerille automaattisäätö takapenkin alla. Sieltäpitää ensin löysätä säätö ->lukkopihdeillä tms. säätö löysälle. Sit takarummuista kengät lähelle ja automaattisäätö auki. Nyt on käkkäri kunnossa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

eikä ne aina tuu säätämällä kuntooon,ne pitää välillä huoltaakkin :wink:
Vastaa Viestiin