missä mentiin vikaan mercedes-benz ?
missä mentiin vikaan mercedes-benz ?
en ihan heti uskonut itsekkään mutta pakko se on todeta taas, mersulla on menty perse edellä puuhun laadun kanssa.
Tarina : -92 300TD s124, ajettu ~200-300tkm, renkaat jotkut vanhat paskat 15" kesärenkaat VS -08 204 farkku 220cdi ajettu 40tkm, renkaat uudet 16" continentalin "huippurenkaat". Näitä kun ajelin tässä peräperään niin tuloksena oli että vanhus vei 100-0 uutta vanhassa oli hiljaista kuin haudassa, ei suhissut tuulet sisälle eikä renkaat ilmoittaneet olemassa olostaan, kutonen ilmoitti itsestään vain yläkierroksilla.... toisin oli uudessa, renkaat pitivät mekkalaa sisälle, tuuli tuiversi, kone raksutti.
Olkoonkin että kyse oli oli "E" ja "C" mallin korit ja jotain eroa sopisi odottaa noin muuten, mutta kun erossa ~20 vuotta suunnittelua niin ainoa mikä tulee mieleen on tuo "perse edellä puuhun", tosin on kuultu että ei se 211 korikaan mikään kirjasto sisältä ole???
tämmöisiä kummastuksia herätti tämä viikonloppu , kiitos ja anteeksi
Tarina : -92 300TD s124, ajettu ~200-300tkm, renkaat jotkut vanhat paskat 15" kesärenkaat VS -08 204 farkku 220cdi ajettu 40tkm, renkaat uudet 16" continentalin "huippurenkaat". Näitä kun ajelin tässä peräperään niin tuloksena oli että vanhus vei 100-0 uutta vanhassa oli hiljaista kuin haudassa, ei suhissut tuulet sisälle eikä renkaat ilmoittaneet olemassa olostaan, kutonen ilmoitti itsestään vain yläkierroksilla.... toisin oli uudessa, renkaat pitivät mekkalaa sisälle, tuuli tuiversi, kone raksutti.
Olkoonkin että kyse oli oli "E" ja "C" mallin korit ja jotain eroa sopisi odottaa noin muuten, mutta kun erossa ~20 vuotta suunnittelua niin ainoa mikä tulee mieleen on tuo "perse edellä puuhun", tosin on kuultu että ei se 211 korikaan mikään kirjasto sisältä ole???
tämmöisiä kummastuksia herätti tämä viikonloppu , kiitos ja anteeksi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Kai sityä vois pohdiskella yrityskulttuurin muutoksia, alihankinnan tehostamisen vaikutuksia, kilpailijoiden tekemiä askelia markkinoilla reviirien yli ynnä muuta... Mutta tuskin siitä mitäänhyötyä oisi. Ehkä vois arvailla (ja lohdutella itteensä) että mersulla menis kenties huonommin jos olisi pitäytynyt vanhassa. Nythän sentään on suht koht pärjännyt...
Ei kaikki kehitys vie parempaan päin, vaikka joskus on pakko kehittyä johonkin päin, yleensä ei tulosta etukäteen tiedä kukaan ja jos tietäisi, ei kukaan epäonnistuisi missään... Se oisi tylsää semmoinen elämä.
Mulle yks sukulainen valitti että on ikäänkuin semmoinen sangen ikävä piirre että pyrin yksinkertaistamaan asioita ja jatkuvasti kyseenalaistamaan kaiken. Koetin selittää että pakkohan on yksinkertaistaa kun ei monimutkaistamaan pysty yksinkertaisella järjellä ja kyseenalaistaminen on ensinnäkin hauska harrastus jossa saa oppia uusista asioista ja toisekseen oon huomannut että erittäin hyödyllistä ja kannattavaakin jopa univeraalisti...
Ei kaikki kehitys vie parempaan päin, vaikka joskus on pakko kehittyä johonkin päin, yleensä ei tulosta etukäteen tiedä kukaan ja jos tietäisi, ei kukaan epäonnistuisi missään... Se oisi tylsää semmoinen elämä.
Mulle yks sukulainen valitti että on ikäänkuin semmoinen sangen ikävä piirre että pyrin yksinkertaistamaan asioita ja jatkuvasti kyseenalaistamaan kaiken. Koetin selittää että pakkohan on yksinkertaistaa kun ei monimutkaistamaan pysty yksinkertaisella järjellä ja kyseenalaistaminen on ensinnäkin hauska harrastus jossa saa oppia uusista asioista ja toisekseen oon huomannut että erittäin hyödyllistä ja kannattavaakin jopa univeraalisti...
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Jep, olen samaa mieltä kanssasi. Olenkin ihmetellyt jo jonkin aikaa miksi uusissa autoissa on vähemmän ääneristystä kuin vahhoissa. Eikä tämä yksin koske Mersuja. Saman huomasin kun hommattiin tuliterä Accord farmarina.
Se piti ihan julmettua rengas ääntä jo 100km/h:ssa
Se piti ihan julmettua rengas ääntä jo 100km/h:ssa
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: missä mentiin vikaan mercedes-benz ?
Samanlaisia fiiliksiä itsellä on kun ajelee tuolla s124:llä. Todella hiljainen ja muutenki oikein miellyttävä matkakumppani.epk kirjoitti:vanhus vei 100-0 uutta vanhassa oli hiljaista kuin haudassa, ei suhissut tuulet sisälle eikä renkaat ilmoittaneet olemassa olostaan, kutonen ilmoitti itsestään vain yläkierroksilla
Ja autolla oli ostohintaa sen 3500e, epäilen ettei 10 x kalliipi auto voi tarjota kovin paljon parempaa kyytiä
230 C 1978
Eikös oikeat Mersut ala aakkosissa vasta E-mallista ylöspäin...? Pienemmät mallit on pääosin tehty vain konsernin liikevaihdon kasvattamista varten, "taviksille" myytäväksi. (Anteeksi kaikille C:n omistajille!)
211 ei tosiaankaan vielä mikään kirjasto ole, mutta verrokkina aika monta muuta isoa autoa, voin sanoa, että kuitenkin yksi hiljaisimmista se on.
211 ei tosiaankaan vielä mikään kirjasto ole, mutta verrokkina aika monta muuta isoa autoa, voin sanoa, että kuitenkin yksi hiljaisimmista se on.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Tämä mies puhuu vähä mutta asiaaDivision kirjoitti:Eikös oikeat Mersut ala aakkosissa vasta E-mallista ylöspäin...?
Mutta asiaa liittyen nii kyllä sitä edistystä ainakin joskus on tapahtunut ku lankusta ja väyrysestä ei voi edes puhua samana päivä jos puhutaan äänieristyksestä Uusissa autoissa verrattuna vanhaa kannattaa myös muista että siinä uudessa autossa ei välttämättä ole vielä 5cm massakerrosta hölvätty alustaan mikä on aika iso vaikuttaja rengasmelussa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
tuo lankku oli täysin siinä kunnossa mitä tehtaalta tullut, massaa ei missään...se on totta että ei tuo uus c koppa on mikään mersu ole muutenkaan, tosin onko ne muutkaan ja tuo 124 vs 210 vertaus, kuin yöllä ja päivällä eroa, ei varmasti pidä paikkaansa, sulla ollut huonoja yksiköitä sitten, kokemuksesta tiedän että noissa on hulluja eroja äänekkyydessä, vaikka kuinka olisi vähän ajettu taikka muuten siisti yksilö!
Äänieristykseen tarvitaan massaa, mutta sitä tuo myös se käsittämätön määrä sähköpiuhaa, airbägejä ja kaikenmaailman turhia lisävarusteita. Vaikka lujat teräksetkin ovat keveämpiä kuin ennen, niin ehkä sitten äänieristys on joutunut väistämään. Mutta se on jännä että muka-aerodynaamisemmat automallit suhisevat vanhoja enemmän.
Sääliksi käy, mut eiköhän MB edelleen ole yksi hiljaisimmista. Vaikka joku audinromu joskus on saattanutkin saada pienemmän mittaustuloksen, niissä pääasiassa renkaiden tuoma sisämelu on ollut täysin sietämättömän tuntuista, ihan eri taajuudella kuin mersuissa, tai esim. jenkeissä. Jotenkin vaan kovastikin erilaista. Ihan paha olo tulee sellaisessa.
Sääliksi käy, mut eiköhän MB edelleen ole yksi hiljaisimmista. Vaikka joku audinromu joskus on saattanutkin saada pienemmän mittaustuloksen, niissä pääasiassa renkaiden tuoma sisämelu on ollut täysin sietämättömän tuntuista, ihan eri taajuudella kuin mersuissa, tai esim. jenkeissä. Jotenkin vaan kovastikin erilaista. Ihan paha olo tulee sellaisessa.
Nuo äänihommat on muakin ihmetyttänyt. Vaikka 190 on periaatteessa samanlainen auto teknisesti, kuin w202 niin kyllä korvakuulolta rengasmelu on hiljaisempi 190:ssä, jos verrattaan ajamalla autoja peräkkäin. Monet uudemmat autot, varsinkin pienemmät, ovat aivan kauheita sirkkeileitä rengasääniltään vanhoihin mersuihin verrattuna. Esim äidin -05 Golffi on mun korvaan aivan mahdottoman meluinen rengasääniltään.
Mutta ilmeisesti todellisuudessa todellinen desibelimäärä on kahdessakymmenessä vuodessa laskenut. Jossain tekniikan maailmassa oli jonkun koeajon yhteydessä juttua juuri tästä aiheesta. Pitäisi järkätä puolueeton testi ja ajella mittarin kanssa uusia ja vanhoja autoja, kun olisi aikaa ja mittari vaan.
Mutta ilmeisesti todellisuudessa todellinen desibelimäärä on kahdessakymmenessä vuodessa laskenut. Jossain tekniikan maailmassa oli jonkun koeajon yhteydessä juttua juuri tästä aiheesta. Pitäisi järkätä puolueeton testi ja ajella mittarin kanssa uusia ja vanhoja autoja, kun olisi aikaa ja mittari vaan.
Tuohan voi ollakin. Mutta sit tullaan siihen melun taajuteen ja laatuun, jota yritin jo sohaista. Kai se paras mittari on edelleen ihmiskorva, ja niitä lienee yhtäläinen määrä yksilöllisiä kuin kantajiaankin. Oma mielipide on että kauheimmat sisämetelit taitaa kuulla juuri VAG-ryppään tuotteissa.JP74 kirjoitti:Mutta ilmeisesti todellisuudessa todellinen desibelimäärä on kahdessakymmenessä vuodessa laskenut. Jossain tekniikan maailmassa oli jonkun koeajon yhteydessä juttua juuri tästä aiheesta.
Asioissa on monta tekijää ja näkijää. Mutta Ei mitään uutta laitetta tehdä enää yhtä huolella kuin ennen. Kertakäyttökaman tuntua on vehkeessä kun vehkeessä, ja mitä enemmän elektroniikkaa, sitä epävarmempi auto. Markkinatalous ja kulutushysteriayhteiskunta. Halvalla pitää saada tehtyä mahdollisimman paljon voittoa ja elinkaarikin on uusissa autoissa enää murto-osa siitä mitä parhaina vuosina. Kuka tuommosia tietokoneohjattuja haluaa harmikseen, muutkin kun rahamiehet Onhan ne uutena hetken hyviä ja hienoja, mutta sitten kun niitä on vara ostaa alle keskitulosilla tavallisilla ihmisillä niin ongelmia ja rahamenoa lienee aivan riittämiin.
sama se on kodinkoneetkin ja viihde-elektroniikka, ennen laitteet oli tehty kunnon osista (ei vempuloita) ja mitotettu kestämään 10-20 vuotta, nykysin kestoikä keskimäärin on 2-5 vuotta
sama se on kodinkoneetkin ja viihde-elektroniikka, ennen laitteet oli tehty kunnon osista (ei vempuloita) ja mitotettu kestämään 10-20 vuotta, nykysin kestoikä keskimäärin on 2-5 vuotta
epk puhuu osittain asiaa. On totta että useimmiten vanhemmat autot tuntuvat hiljaisemmilta kuin uudemmat mallit.
Mutta vaikka kyse onkin 20 vuoden ikäerosta, ei ole oikein verrata keskiluokan sedania kompaktiluokkaan. Totta kai W124 on hiljaisempi kuin C-malli, onhan se nähty aiemminkin W201:n ja välityyppien osalta.
Työkaveri hankki 2001 E 200 CDI:n ja kyllä se on paljon hiljaisempi kuin isän 250 D tai juuri hankkimani 260 E. Tässä luokassa vertailu on oikeutettua.
raul viittaa äänen taajuuteen, se pitää kyllä paikkaansa. dB-mittari voi näyttää samoja lukemia mutta toisessa viihtyy, toisessa ei.
Mutta vaikka kyse onkin 20 vuoden ikäerosta, ei ole oikein verrata keskiluokan sedania kompaktiluokkaan. Totta kai W124 on hiljaisempi kuin C-malli, onhan se nähty aiemminkin W201:n ja välityyppien osalta.
Työkaveri hankki 2001 E 200 CDI:n ja kyllä se on paljon hiljaisempi kuin isän 250 D tai juuri hankkimani 260 E. Tässä luokassa vertailu on oikeutettua.
raul viittaa äänen taajuuteen, se pitää kyllä paikkaansa. dB-mittari voi näyttää samoja lukemia mutta toisessa viihtyy, toisessa ei.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Vähän nyt haiskahtaa taas "oma auto on paras" ajattelulta. Jos sen uuden C-mallin kumit heitettäisiin vanhaan 124:een niin ääni nousisi aika reippaasti. Alusta 204:ssa on hyvinkin kova. Eli jos haluaa pitävät ja tunnokkaat renkaat ja urheilullisen alustan niin äänet välttämättä nousevat verrattuna pappa-ajokkiin "vanhoilla paskoilla renkailla". Oma ajokki muuten enemmän sitä pappa-luokkaa vaikka ei 124 olekaan.
Voi olla että kohtuullisilla kompromisseilla rengasääniä saisi kuriinkin mutta kun nastarenkaiden karhentamaa tietä ei juuri muualla ole niin kuka muu haluaisi tuota kompromissia paitsi suomalaiset.
Voi olla että kohtuullisilla kompromisseilla rengasääniä saisi kuriinkin mutta kun nastarenkaiden karhentamaa tietä ei juuri muualla ole niin kuka muu haluaisi tuota kompromissia paitsi suomalaiset.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: missä mentiin vikaan mercedes-benz ?
epk kirjoitti:en ihan heti uskonut itsekkään mutta pakko se on todeta taas, mersulla on menty perse edellä puuhun laadun kanssa.
Tarina : -92 300TD s124, ajettu ~200-300tkm, renkaat jotkut vanhat paskat 15" kesärenkaat VS -08 204 farkku 220cdi ajettu 40tkm, renkaat uudet 16" continentalin "huippurenkaat". Näitä kun ajelin tässä peräperään niin tuloksena oli että vanhus vei 100-0 uutta vanhassa oli hiljaista kuin haudassa, ei suhissut tuulet sisälle eikä renkaat ilmoittaneet olemassa olostaan, kutonen ilmoitti itsestään vain yläkierroksilla.... toisin oli uudessa, renkaat pitivät mekkalaa sisälle, tuuli tuiversi, kone raksutti.
Olkoonkin että kyse oli oli "E" ja "C" mallin korit ja jotain eroa sopisi odottaa noin muuten, mutta kun erossa ~20 vuotta suunnittelua niin ainoa mikä tulee mieleen on tuo "perse edellä puuhun", tosin on kuultu että ei se 211 korikaan mikään kirjasto sisältä ole???
tämmöisiä kummastuksia herätti tämä viikonloppu , kiitos ja anteeksi
Siinä 124: ssa oli kuitenkin kapeammat ja korkeammat renkaat, mikä merkitsee karkealla huonolla asfaltilla paljon. Lisäksi nämä contin premium cont. 2 : set on kyllä hiljaiset saksalaisella sileällä asfaltilla, mutta ovat valtavan paljon äänekkäämmät meidän surkean karkeilla teillä (iso max kiviraekoko, suola, nastat...).
Oma 190 kapeilla 15 tuumaisilla on mukavan hiljainen...
ajoin aiemmin paljon conti premium cont. 2 : silla aiemmissa 211: ssani, 16 tuumaa... oli iso ero rengasäänissä, jos pääsi uudelle asfaltille, silloin conti vasta hiljeni.
Nykyisessä 211 facelifissä on nyt alla 225/50/17 Hankook Evo 12; hyvät renkaat monessa mielessä... paljon contia hiljaisemmat meidän huonolla asfaltilla. Eipä kestä enää verrata ajomelua 190: seni ja V6: seni kesken; uudempi voittaa 100-1.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tehtiin pohjoisen reissu kaverin satalankulla (E250) ja eipä tuo vanha rakkine minua isommin kiihottanut hiljaisuudellaan eikä muullakaan mukavuudella. Mieluummin olisin matkannut omalla 203:lla.
Ja täysin paskapuhetta että mersut alkais vasta E:stä. Itse 203:lla ja 204:llä aikalailla ajaneena kävin testaamassa n.100km kaverin 211:sta ja yllätyksekseni eipä ollutkaan niin paljon herraskaisempi, kuin hintalappu antaisi olettaa.
Ja täysin paskapuhetta että mersut alkais vasta E:stä. Itse 203:lla ja 204:llä aikalailla ajaneena kävin testaamassa n.100km kaverin 211:sta ja yllätyksekseni eipä ollutkaan niin paljon herraskaisempi, kuin hintalappu antaisi olettaa.
Mulla 250 DA -93 ajettu n.400 tuhatta ja väyrynen 200 CDI -01 ajettu n.365 tuhatta.
Kyllähän tuo 124 on mun mielestä hiljasempi ainaskin tuonne sataseen asti,sen jälkeen alkaa kone huutamaan ja väykky voi olla sen jälkeen hiljasempi.
Mut joka tapauksessa 124 on parempi ajaa,ei sille vaan mitään mahda
Kyllähän tuo 124 on mun mielestä hiljasempi ainaskin tuonne sataseen asti,sen jälkeen alkaa kone huutamaan ja väykky voi olla sen jälkeen hiljasempi.
Mut joka tapauksessa 124 on parempi ajaa,ei sille vaan mitään mahda
MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
Re: missä mentiin vikaan mercedes-benz ?
tarkistin, renkaat olikin misukan energy seivaajat... joka tapauksessa on se ero mielestäni aika älytön, täysin tuulesta temmattu väite että tässä tapauksesa rengas koko tekisi näin ison eron, varsinkin kun kyse ei ole mataprofiilirenkaista ja toiset vieläpä uudet merkki renkaat ja toiset kovat+sakkorenkaat.Kylmänraudanseppä kirjoitti:epk kirjoitti:en ihan heti uskonut itsekkään mutta pakko se on todeta taas, mersulla on menty perse edellä puuhun laadun kanssa.
Tarina : -92 300TD s124, ajettu ~200-300tkm, renkaat jotkut vanhat paskat 15" kesärenkaat VS -08 204 farkku 220cdi ajettu 40tkm, renkaat uudet 16" continentalin "huippurenkaat". Näitä kun ajelin tässä peräperään niin tuloksena oli että vanhus vei 100-0 uutta vanhassa oli hiljaista kuin haudassa, ei suhissut tuulet sisälle eikä renkaat ilmoittaneet olemassa olostaan, kutonen ilmoitti itsestään vain yläkierroksilla.... toisin oli uudessa, renkaat pitivät mekkalaa sisälle, tuuli tuiversi, kone raksutti.
Olkoonkin että kyse oli oli "E" ja "C" mallin korit ja jotain eroa sopisi odottaa noin muuten, mutta kun erossa ~20 vuotta suunnittelua niin ainoa mikä tulee mieleen on tuo "perse edellä puuhun", tosin on kuultu että ei se 211 korikaan mikään kirjasto sisältä ole???
tämmöisiä kummastuksia herätti tämä viikonloppu , kiitos ja anteeksi
Siinä 124: ssa oli kuitenkin kapeammat ja korkeammat renkaat, mikä merkitsee karkealla huonolla asfaltilla paljon. Lisäksi nämä contin premium cont. 2 : set on kyllä hiljaiset saksalaisella sileällä asfaltilla, mutta ovat valtavan paljon äänekkäämmät meidän surkean karkeilla teillä (iso max kiviraekoko, suola, nastat...).
Oma 190 kapeilla 15 tuumaisilla on mukavan hiljainen...
ajoin aiemmin paljon conti premium cont. 2 : silla aiemmissa 211: ssani, 16 tuumaa... oli iso ero rengasäänissä, jos pääsi uudelle asfaltille, silloin conti vasta hiljeni.
Nykyisessä 211 facelifissä on nyt alla 225/50/17 Hankook Evo 12; hyvät renkaat monessa mielessä... paljon contia hiljaisemmat meidän huonolla asfaltilla. Eipä kestä enää verrata ajomelua 190: seni ja V6: seni kesken; uudempi voittaa 100-1.
Yksi merkittävä ero pitäisi olla myös korimallit, kuten timo mainitsi, tässä tapauksessa on kyllä sitten todella hyvin säilytetty vuosien verralla duunari vs "herras mallin" meluerot, tosin jos miettii w201 vs w204, niin ero ei ole uudemmalle voitokas, tasoissa ehkä ? tosin siinäkin w201:ssa mitä vertaan uudempaan on 205-40-17 matalaprofiilirenkaat, eikä se mitään melua pidä että laskekaa siitä jotain sitten
ja mitä tulee 204:sen ajettavuuten, en edes viitsi aloittaa siitä (se ohjaus, huh)
Jos 124-mallissa on alla vanhat kuluneet 15 "-renkaat niin
eihän niissä ole enää minkäänlaista kuviota jäljelllä ja jos ei kuviota
niin ei vierintäkitkaa eikä ääntä?
Toisaalta kun tuntuu että vain vanhat asiat ovat parhaita niin tietää
tulleensa itsekin vanhaksi.
Itse kyllä ajan mieluummin cdi-koneella kuin vanhalla dieselillä.
eihän niissä ole enää minkäänlaista kuviota jäljelllä ja jos ei kuviota
niin ei vierintäkitkaa eikä ääntä?
Toisaalta kun tuntuu että vain vanhat asiat ovat parhaita niin tietää
tulleensa itsekin vanhaksi.
Itse kyllä ajan mieluummin cdi-koneella kuin vanhalla dieselillä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: missä mentiin vikaan mercedes-benz ?
epk kirjoitti:en ihan heti uskonut itsekkään mutta pakko se on todeta taas, mersulla on menty perse edellä puuhun laadun kanssa.
Tarina : -92 300TD s124, ajettu ~200-300tkm, renkaat jotkut vanhat paskat 15" kesärenkaat VS -08 204 farkku 220cdi ajettu 40tkm, renkaat uudet 16" continentalin "huippurenkaat". Näitä kun ajelin tässä peräperään niin tuloksena oli että vanhus vei 100-0 uutta vanhassa oli hiljaista kuin haudassa, ei suhissut tuulet sisälle eikä renkaat ilmoittaneet olemassa olostaan, kutonen ilmoitti itsestään vain yläkierroksilla.... toisin oli uudessa, renkaat pitivät mekkalaa sisälle, tuuli tuiversi, kone raksutti.
Olkoonkin että kyse oli oli "E" ja "C" mallin korit ja jotain eroa sopisi odottaa noin muuten, mutta kun erossa ~20 vuotta suunnittelua niin ainoa mikä tulee mieleen on tuo "perse edellä puuhun", tosin on kuultu että ei se 211 korikaan mikään kirjasto sisältä ole???
tämmöisiä kummastuksia herätti tämä viikonloppu , kiitos ja anteeksi
Joopa joo,heh heh.
Kyllä vinttikaivot,maitolaiturit ja veivipuhelimet on varmoja vehkeitä!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: missä mentiin vikaan mercedes-benz ?
En nyt ihan päässyt jutusta kärryille, että pidätkö noita Michelinin Energy Savereita hiljaisina vai äänekkäinä?epk kirjoitti:tarkistin, renkaat olikin misukan energy seivaajat... joka tapauksessa on se ero mielestäni aika älytön, täysin tuulesta temmattu väite että tässä tapauksesa rengas koko tekisi näin ison eron, varsinkin kun kyse ei ole mataprofiilirenkaista ja toiset vieläpä uudet merkki renkaat ja toiset kovat+sakkorenkaat.
Itselleni on epäonnekseni sattunut nuo Energyt kahteen autoon, kun olen käytettynä ostanut. Ensimmäiset ajoin loppuun ja toiset vaihdoin heti pois. Mielestäni ne ovat yhdet äänekkäimmistä ja heikoiten pitävistä renkaista, joihin olen törmännyt.
Continentaleihin olen kovasti mieltynyt ja Michelinilläkin nämä nykyisin alla olevat Pilot Sportit ovat mukavan äänettömät, voisin sanoa, että hyvin Continentalin tuntuiset. Pitoa piisaa ja ovat hiljaiset. Suuria eroja näköjään löytyy saman valmistajan eri rengasmallien välillä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Asiaan liittyen vielä, onko kenelläkään vertailutietoa W211:n pre-faceliftin ja faceliftin välisistä eroista auton äänimaailman suhteen?
Olikos se nyt 2005 vai 2007 faceliftin mukana, kun tuli lisää niitä äänieristyksiä W211:n? Onko ero suuri?
Olikos se nyt 2005 vai 2007 faceliftin mukana, kun tuli lisää niitä äänieristyksiä W211:n? Onko ero suuri?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: missä mentiin vikaan mercedes-benz ?
ei ole kokemusta ko. renkaista muuta kuin tuon 204:sen alla, mutu tuntumalta väittäisin että uudet misukat olisivat hiljaisemmat mitä sekarengastus kuluneilla barum/hankook renkailla ?!Division kirjoitti:En nyt ihan päässyt jutusta kärryille, että pidätkö noita Michelinin Energy Savereita hiljaisina vai äänekkäinä?epk kirjoitti:tarkistin, renkaat olikin misukan energy seivaajat... joka tapauksessa on se ero mielestäni aika älytön, täysin tuulesta temmattu väite että tässä tapauksesa rengas koko tekisi näin ison eron, varsinkin kun kyse ei ole mataprofiilirenkaista ja toiset vieläpä uudet merkki renkaat ja toiset kovat+sakkorenkaat.
Itselleni on epäonnekseni sattunut nuo Energyt kahteen autoon, kun olen käytettynä ostanut. Ensimmäiset ajoin loppuun ja toiset vaihdoin heti pois. Mielestäni ne ovat yhdet äänekkäimmistä ja heikoiten pitävistä renkaista, joihin olen törmännyt.
Continentaleihin olen kovasti mieltynyt ja Michelinilläkin nämä nykyisin alla olevat Pilot Sportit ovat mukavan äänettömät, voisin sanoa, että hyvin Continentalin tuntuiset. Pitoa piisaa ja ovat hiljaiset. Suuria eroja näköjään löytyy saman valmistajan eri rengasmallien välillä.
No jaa, ainakin itellä on aina mennyt niin että kun renkaat siinä 2-4 mm pinnalla enää niin melu hivenen nousee. En ole ikinä ajanut täysin kaljuilla missä kankaat paistaa, ehkä puhut asiaa kokemuksesta.sportsman kirjoitti:Jos 124-mallissa on alla vanhat kuluneet 15 "-renkaat niin
eihän niissä ole enää minkäänlaista kuviota jäljelllä ja jos ei kuviota
niin ei vierintäkitkaa eikä ääntä?
Toisaalta kun tuntuu että vain vanhat asiat ovat parhaita niin tietää
tulleensa itsekin vanhaksi.
Itse kyllä ajan mieluummin cdi-koneella kuin vanhalla dieselillä.
Nyt oli kyse vain melutasosta , ei mistään muusta josset huomannut
et sä paskaa puhujussilampi kirjoitti:
Joopa joo,heh heh.
Kyllä vinttikaivot,maitolaiturit ja veivipuhelimet on varmoja vehkeitä!
Tulipa just vkonloppuna heivatuksi W202:n alta loppuun kuluneet pirellin P7:t kokoa 205/55-16. Ja kun nurkista sattui vanteilla löytymään tuollaiset Contin kitkarenkaat noin 6mm pinnalla, joilla ei talvikeleillä tee enää sitten yhtään mitään, niin kulutetaan pois niitä vaikka sitten nyt. Kokoa noissa conteissa vakio 195/65-15. Ja melutaso. Herranjestas, että voi auto oikeasti hiljentyä
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Itsellä ollut kaksi pre-faceliftiä ( perusclassic rivi4 CDI ) ja nyt facelift V6 CDI avantcarde. Nykyisessä 225/50-17 V 12 evo Hankook ja vanhoissa 205/60-16 conti premium con. 2.Division kirjoitti:Asiaan liittyen vielä, onko kenelläkään vertailutietoa W211:n pre-faceliftin ja faceliftin välisistä eroista auton äänimaailman suhteen?
Olikos se nyt 2005 vai 2007 faceliftin mukana, kun tuli lisää niitä äänieristyksiä W211:n? Onko ero suuri?
Nykyinen auto hiljaisin selvästi, mutta kuten yllä kerroin, conti toimii parhaiten sileällä asfaltilla, mitä ei ole juuri tarjolla.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Ihme renkaita teillä. Itsellä auton äänitaso on selvästi kovempi kuluneilla ja myös vanhoilla (10 vuotta vanhoilla) renkailla verrattuna kesän ajettuihin uudehkoihin renkaisiin. Kyllä vanhemmiten se (kumi) kovenee
-vielä kun se toimis makkarissakin...
-vielä kun se toimis makkarissakin...
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
¨'illinois kirjoitti:Ihme renkaita teillä. Itsellä auton äänitaso on selvästi kovempi kuluneilla ja myös vanhoilla (10 vuotta vanhoilla) renkailla verrattuna kesän ajettuihin uudehkoihin renkaisiin. Kyllä vanhemmiten se (kumi) kovenee
-vielä kun se toimis makkarissakin...
Mutta makkarissahan voi ajella ihan reippaasti "pelkällä vanteellakin"
Mitä tulee huomioon, se kyllä on oikean suuntainen. Ehjä W124 on hiljainen auto ja sävyltään ääni on vielä "kalliin auton ääntä". Se on sitten toinen ja kolmas asia, että satakaksnelosia alkaa olla aika monenkuntoisia, siinä missä toinen menee hyvillä renkailla ja puslilla ihan sukkasillaan, toinen kymmenvuotiailla talvikumeilla ja moottorin kumit loppu voi olla aivan erilainen. Jossain W211:ssa tuskin on yksilöeroja yhtä paljon.
Sitten tietty on tämä, paljonko auton yleissuunnittelussa on edistytty. Kyllä sitäkin vaan on tapahtunut.
Esimerkiksi omakin W123 on melutasoltaan kantatiellä hyvällä säällä aivan vertailukelpoinen tämän päivän "corolla-luokan" autoihin, mutta vastatuuleen ja kovemmassa vauhdissa erot kyllä kasvavat, pystystä tuulilasista humisee tuuli ja konekin joutuu oikein töihin ja pitää sitten omaa kurinaansa. Voin vaan kuvitella, että ei uudessa e:ssa erot ole yhtä kuuluvia...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No nämä on taas näitä subjektiivisiä asioita ja tietenkään ei pidä verrata vanhaa E:tä uuteen C-luokkaan vaan vaan tietenkin aina saman luokan uusiin autoihin. Renkaat vaikuttavat Mersuissa, kuin muissakin autoissa ihan älyttömästi äänen tasoon ja voimakkuuteen. Ääniin myös tottuu, joten se tuttu ääni voi tuntua hiljaisemmalta kuin outo.
Mutta kaiketi nuo mitatut desibelitasot jostakin löytyy jos tarkat arvot haluaa tietää. Tai sitten pitää mitata autot itse samoilla renkailla jos jostain saa kunnon db-mittarin lainaan.
Mutta kaiketi nuo mitatut desibelitasot jostakin löytyy jos tarkat arvot haluaa tietää. Tai sitten pitää mitata autot itse samoilla renkailla jos jostain saa kunnon db-mittarin lainaan.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-