Pystäri coupe ei orggis, miten on?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Pystäri coupe ei orggis, miten on?

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Nettiautossa on tyrkyllä -73 alunperin 280 CE johon vaihdettu 2,0l:n kone. Auto näyttää kuvissa kyllä mukavalta, mutta... kun auto ei ole alkuperäisellä koneella. Miten on pystärimiehet, missä arvossa moinen peli voisi olla, jos se huippukuntoinen? Harrastepelinä mulla voisi, ehkä mennä tämmöinenkin ei alkuperäinen, mutta kuitenkin alkuperäishenkinen auto.

Autoahan ei saa museoleimaan, joten mielestäni sen arvo ei voi olla samaa luokkaa kuin täysin alkuperäisen.

Autolla kun ei näemmä ole hintapyyntiä, niin pyydänkin teiltä apua laitteen hinta-arviointiin, tosin aika vaikeeta, kun autoa ei näe kuin kuvista. :roll:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/2737972
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2827
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Väärät vanteet ja ratti ja alkuperäisestä poikkeavat maski, sisäkahvat, taustapeili - semmoisia heppoisia ratkaisuja tehty, jotka eivät ainakaan harrastajan silmiin tunnu istuvan. Miksihän lienee vaihdettu :roll:

Harmi, ettei koneesta ole kuvia. Mutta toisaalta 280siä koneita saa varmasti maailmalta jos hinkua on.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Kyseessä ei tosiaan ole mikään coupé, vaan neliovinen W115 2,0-litraisella moottorilla ja automaatilla, johon on tehty korinvaihto. Eli autoliikkeen teksti "kone vaihdettu 200 bensa muuten melkein alkuperäinen" on suoraa valehtelua.

Eipä tuolla juuri mitään erikoisempaa arvoa ole, käyttäarvo vain. Onhan siinä ihan siistit nahkapenkit ja ihan OK maalipinta. Mutta sitten nuo gromigaaret ja ratti ja ovenkahvat ja... No, saahan ne vaihdettua, joten kyllä siitä ihan siistin saisi.

Itse en yli 3000 euroa maksaisi vaikka aseella uhattaisiin.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Joo, jos laite on korinvaihto, niin joutaa verkonpainoksi vaikka ehjä olisikin.

Tosin onhan korinvaihtoautolla kuitenkin käyttöarvo, mutta en nyt kuitenkaan hae käyttöautoa. Kattelen harrastepeliä, mutta sen ei välttämättä tarvitse olla täysin museokelpoinen vaan se voi olla tyyliin kuten autot Retro Magazinessa, toisin sanoen aikakautensa oloinen auto vai miten sen nyt kuvailisi.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Tuo oli vähän aikaa sitten yksityisellä myynissä. Noormarkun suunnalla sitä on näkyny. Hieno se kyllä on mutta kun se on korinvaihto.. Sinne ei siis tietääkseni voi edes sitte moottoria vaihtaa. Tuleekos siitä sitte kaikkia maksuja? Ja kutonen tuolla pellin alla olisi se ainoa oikea :)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Joo eipä vaihdella konetta ei, ainakaan ilman veroseuraamuksia.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

jupehalm kirjoitti:Tuo oli vähän aikaa sitten yksityisellä myynissä.
Muistelisin et iha tänä kesänä. Tuossa vanha ilmo: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/115/2717057
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Timestone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ke 22.10.2003 07:35
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Timestone »

Minä harkitsin tuota autoa ihan tosissaan silloin kun se oli yksityisellä myynnissä, lopulta sitten eräs jenkkipeli vei kuitenkin kiinnostuksen...

Hiton hienohan tuo on, tosin korinvaihto syö niin pirusti arvoa pois. Se oli varmaan ainut syy miksi tuo jenkkipeli alkoi kiinnostamaan enemmän.

Mutta se hintapolitiikka sitten... Varmaan järkevä hintaluokka sattuu siihen 2000-3000 euroon, mutta oon melko varma ettei se tuolla hintaa vaihda tuosta autoliikkeestä omistajaa. Upea kesäkäyttis jos sopuhintaan saa, mutta siihenpä se sitten jääkin. Tosin kääntäähän se päitä siitä huolimatta vaikka onkin korinvaihto. :wink:
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Hieno peli, oli se sitten vaikka mikä.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jartuo kirjoitti:Hieno peli, oli se sitten vaikka mikä.
Näinpä...

Yllättävän siisti pirssi.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2827
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Onhan siinä kattoluukku ja kaikki. Tuohon kun laittais barokkialut ja valkosivurenkaat ja perinneratin niin kyllähän sillä mummoa kuljettaisi.. Kesällä siis.

Kysäiskääs joku piruuttaan hintaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Kysäiskääs joku piruuttaan hintaa.
12 tuhatta.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2827
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

:shock: Ehkä tolla hinnalla sittenkin hakis alkuperäisen.

Kuva
Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No tuostakin joutus tulpanjohdot vaihtamaan oikeanvärisiksi...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja akkukin o tollanen onneton riisikipon. Onko toi 12000€ oikea pyynti? melko hintava...

Toi KV olis hyvä aihio minunlaiselle jolla ei välii oo oliko se KV vai ei :D Eli sahaa ja lekaa käyttäen siitä tulis mieluisa custom.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No lue tuo Jackien aloittama topicci niistä virheellisistä ja valheellisista autoilmoituksista ja myyjistä, niin tiedät asiasta lisää.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

12000?? =D sehä oli sielä yksityisellä ihan muutamaan tonttuun
Merseedespents
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Eikö saksanmalleissa ole pienemmät akut muutenkin.
Eikö tulpanjohtoa ollu mustaa ja punasta, ainaki mulla on taatusti orginaalina molempia 8) :shock: Kuparisydänjohtoa tietenkin ne.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Miten se laskee sen auton käyttöarvoa tai harrastearvoa jos se on korinvaihto, sisältä siisti päältä nätti mikäs sillä ajellessa vai?

Hinta mielestäni 4000-5000e

Itselläkin samanlainen auto mutta ei korinvaihto, kuitenkaan museokilpiin ei mitään asiaa.

Kuvien perusteella liian hyvä osiksi ja pitää muistaa että on tuollaisen osillakin jo oma arvonsa niitä tarvitseville, siksi henkilökohtaisesti pidän naurettavana jotain 2000euron tarjouksia.
250CE 1969
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Aapo.T kirjoitti:Eikö tulpanjohtoa ollu mustaa ja punasta, ainaki mulla on taatusti orginaalina molempia 8) :shock: Kuparisydänjohtoa tietenkin ne.
M110 moottorissa originaali tulpanjohto on 7mm silikonipintainen kuparisydäminen sininen johto.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mesedesi kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:Eikö tulpanjohtoa ollu mustaa ja punasta, ainaki mulla on taatusti orginaalina molempia 8) :shock: Kuparisydänjohtoa tietenkin ne.
M110 moottorissa originaali tulpanjohto on 7mm silikonipintainen kuparisydäminen sininen johto.
Oho, tuning :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Lassard
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Su 30.12.2007 17:19

Viesti Kirjoittaja Lassard »

Mesedesi kirjoitti:
Petteri Kivimäki kirjoitti:Kysäiskääs joku piruuttaan hintaa.
12 tuhatta.
12 tonnilla saanee jo SL:n eikä tarvi ostaa sitä kaikkein rupisinta.

Mutta jotta, eihän tuo auto tiedä olevansa korinvaihto, sehän on vaan auto. Ja autona antaa kaiketi ihan yhtä hyvät kyydit, kuin aitokin.

Hintapolitiikka on kuitenkin raaka: KV on KV, aito on aito.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2827
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Lassard1 kirjoitti:Ja autona antaa kaiketi ihan yhtä hyvät kyydit, kuin aitokin.
Mutta ei ole kuutoskoneen letkeää murinaa :cry:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kyllä mä ostaisin pystärin jos olisi käytössä se 12-15ke. Noi SL:t on ihan liian uutta tekniikkaa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kuva

Tuossa vähän mallia, miltä moottorin pitäisi näyttää, kun ruvetaan kunnon entisöintihommiin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
Lassard1 kirjoitti:Ja autona antaa kaiketi ihan yhtä hyvät kyydit, kuin aitokin.
Mutta ei ole kuutoskoneen letkeää murinaa :cry:
Omasta kutosesta pitäis varmaan jättää takapönttö tallin hyllylle tai jotain, kun se kuulostaa niin sivistyneeltä 126:sta modatulla putkella. :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Minkävuotinen M110, kun öljykorkki on muovinen.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

En osaa sanoa sitä, mutta enäähän ei uutta metallista korkkia saa. Muovinen on korvannut peltikuorisen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Itteä kiehtoo enemmän tuo 250CE:n moottori;

http://www.strichachtclub.de/cp_galerie ... C00126.JPG
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Aapo.T kirjoitti:Itteä kiehtoo enemmän tuo 250CE:n moottori;

http://www.strichachtclub.de/cp_galerie ... C00126.JPG
Ei se mielestäni noin kiiltävänä ole tehtaalta lähtenyt...On mennyt kyllä muutama kannu fareclaa tuohon kaminaan.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin