W203 C320 CDI

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JJIN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 02.09.2009 19:36

W203 C320 CDI

Viesti Kirjoittaja JJIN »

Morjens!
Tuollaista olen katsellut vm 2004-2007. Ensimmäinen kysymys onkoissa mitään eroja eri vuosimallien välillä? Sitten tuo kone, onko siinä mitään erikoista miksi sitä ei pitäisi ostaa? Mistään en ole haku toiminnoilla löytänyt mitään erikoista, en tosin huolto-ohjelmaakaan. Ihan sellainen pikku juttu kuin jakopää, onko se tässä hihnalla, ketjulla vai peräti rattailla toteutettu,eli tarvitseeko hirveästi kiinnittää ostaessa huomiota. Tarkoitus olisi ostaa sellainen noin 100-140tkm ajettu ja automaatti laatikolla tietenkin. Sitten tuo aski, siitähän löytyy ainakin kaksi eri versiota normaali (olisko 5-pykälää) ja sitten tuo 7-vaihteinen jota on kovin kehuttu monessa paikassa. Vai onko tuo 7-lovinen jo vakio noissä 2006 ja siitä ylöspäin?

Jos joku osaa noista naveista kertoa sekin olisi plussaa, taitaa olla ainakin 2 eri versiota (isommalla ja pienemmällä näytöllä).

Ja sitten ne penkit... Osaako ne vieläkään tehdä kunnon penkkejä näihin ylihintaisiin kulkuneuvoihin, eli pitääkö ostaa elegance, avantgarde, sport tai joku muu versio jotta saisi kunnon penkit?

Jep, paljon kysymyksiä, mutta kun ei ole kenelläkään tutulla kyseistä autoa eikä itsellä merkistä kokemuksia. Palstakin on varmaan väärä tälle kysymykselle :oops:


Kaamean suuret kiitokset vastaajille!!
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Voimaa riittää, jos haluaa 5-6 litraa kuluttavan täytyy valita nelos cdi, V6 tykkää polttoaineesta 7-8l/100km varmasti. Ketju on jakopäässä. Öljyä menee 8,5 litraa vaihdossa. Öljy korjaamoilla ainakin 20€ litra. Öljynvaihtoa voi joku pitää siten kalliina. Automaatti ymmärtääkseni näissä 7-vaihteinen, siinä nähtävästi vähemmän vikoja kuin 5 vaihteisessa. Nätisti sellainen moottori käy ja saa auton kulun tuntumaan niin vaivattomalta. Niin APS50 ja comand. Aps 50 on nuolinäyttöinen navi ilman karttapohja näyttöä, mutta muuten ihan toimiva.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

On rivi-6 ja V-6 koneilla. V-6 alkaen 2005 jostain kohtaa. rivi-6 menee hyvinkin lähelle neloskoneen kulutuksella matka-ajossa. V-6 on janoisempi. Voi olla, että ihan uusimmat on jo parempia tossa suhteessa.

Noi tiedot E-mallista. Pienellä varauksella, että kait ne koneet on samoihin aikoihin vaihtunu tossa pienemmässäkin...

Ja vielä se, että jos ostat 2005 V-6 version, niin se on sitte se eka V-6 :shock:
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

20 €:llä pitäis kyllä öljyä saada jo ainakin pari litraa korjaamoltakin. Jos ei saa niin vaiha korjaamoa. Että 8,5 litraa maksais 170 € :lol: Puoleen tosta hinnasta pitää olla jo öljynvaihto+suodattimen vaihto tehty sis. öljyt.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

203 mallissa ei ole suoraa 6 sylinteristä konetta. Ei ainakaan tehdastekoisesti. Suorat 6 koneet ei mielestäni kuulu W203 320cdi otsikon alle. Ja useimmilla korjaamoilla 229.51 luokiteltu öljy maksaa vähintään 20€/L mitä tuollaiseen autoon kuuluu ainakin jos siinä on hiukkassuodatin. Alkuperäiseen aiheeseen takaisin. Vakio penkit käy minulle normaaliajoon. Kannattaa koeistua 203:n penkkejä käykö ne omalla ruholle.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
JJIN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 02.09.2009 19:36

Viesti Kirjoittaja JJIN »

markoala kirjoitti:Voimaa riittää, jos haluaa 5-6 litraa kuluttavan täytyy valita nelos cdi, V6 tykkää polttoaineesta 7-8l/100km varmasti. Ketju on jakopäässä. Öljyä menee 8,5 litraa vaihdossa. Öljy korjaamoilla ainakin 20€ litra. Öljynvaihtoa voi joku pitää siten kalliina. Automaatti ymmärtääkseni näissä 7-vaihteinen, siinä nähtävästi vähemmän vikoja kuin 5 vaihteisessa. Nätisti sellainen moottori käy ja saa auton kulun tuntumaan niin vaivattomalta. Niin APS50 ja comand. Aps 50 on nuolinäyttöinen navi ilman karttapohja näyttöä, mutta muuten ihan toimiva.
Kaikki ne vie sen 7-8 jos voimaa käyttää... :D Mahtaako 3l konetta saada ihan aikuisten oikeasti menemään alle 6l. Tällä hetkellä itsellä S60 vm-03 D5 automaatti ja keskikulutusmittari on varmaan juuttunut tasan 6l/100km, ollut siinä jo varmaan 6kk... Tuo on muuten myynnissä jos joku mersumies vaikka erehtyisi.

Hieman koneesta kommentteja ja laatikosta haluaisin lisää, mutta ilmeisesti niitä on aika vähän käytössä tai sitten niistä ei ole kommentoitavaa joka sekin on kai katsottava hyväksi asiaksi. Onkos näissä naveissa muuta eroa, tai oikeastaan onko muu audio samanlainehn näytön koosta riippumatta? Tekeekö nöilla vakio kaiuttimilla muutenkaan mitään vai meneeköä auto heti purkuun?

Mitäs öljyä tuo luokitus sitten käytännössä vaatii, merkki...? Kaippa tuohon itsekin voi öljyn vaihtaa?


Kiitos kiitos kiitos
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Marko on oikeassa.
Kaikissa V6 (hiukkassuodattimella).
Kannattaa ottaa ehdottomasti automaatilla, se on erittäin hyvä.
Lastutettuna kiva auto.
Kulkua ja vääntöä saa käytännössä oman halun mukaan, ahdin riittää aika lähelle kolmeasataa.
Korimalli ei ole kovin tilava, jos sisään laitetaan suurikokoisia ihmisiä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mersun nelos cdi on usein 2.15 litrainen sitä tarkoitin. V6 cdi kone on aika harvinainen tässä korimallissa ja toistaiseksi forumilla muutenkin. 211 mallissa on joillakin, eivätkä ole moittineet. 7-g tronicista muistan yhden totaalituhon toiselta palstalta. Vakiokaiuttimet ovat kohtalaiset, jotkut laittaneet parempia ainakin takaoviin. Ne ovat minunkin mielestä selkeästi huonommat kuin etukaiuttimet. Rainbow merkkisiä saa korvaamaan alkuperäiset. Bose sound system antaa paremman äänen. Käytä hakua löytyy hifeistä juttua. Öljynä veholla usein Mobil esp formula 5/30 hintaan yli 20€ litra. Teboil diamond diesel 5/40 on nyt 229.51 luokiteltu ja sitä saa halpahalleista n. 6,50€/l. Itse vaihdan nyt Motonetista ostetulla manuaalisella alipaine imuvaihtajalla. Suodattimet haen veholta.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

markoala kirjoitti:Öljynä veholla usein Mobil esp formula 5/30 hintaan yli 20€ litra. Teboil diamond diesel 5/40 on nyt 229.51 luokiteltu ja sitä saa halpahalleista n. 6,50€/l. Itse vaihdan nyt Motonetista ostetulla manuaalisella alipaine imuvaihtajalla. Suodattimet haen veholta.
ARVASIN! RAHAMIESTEN PUHETTA TÄMÄ KETJU! Ottakaa vaan mallia markoalasta, tai sitten käyttäkää vaan kiltisti Veholla öljynvaihdossa ja maksakaa 3xhinta. Veholla maksaa Mobilin 5W50 ja 0W40:kin jotain 20 € / litra. Sillä hinnalla muuten saa halpahalleista samaa öljyä 4 litraa. Ja Veho tuskin ostaa öljynsä kalliimmalla ku marketit. Siinähän sen näkee, että siellä on joka jutussa katetta vähintään ihan helvetisti (ja sitten jos tulee joku takuujuttu, niin voi saada puoleen hintaan -> Veho repii vielä 100 % katteen vähintään). Haloo :lol:

Veholla rokotetaan huolloissa yms. tommosen Mersun omistamisesta TODELLA rankalla kädellä. Sen takia varmaan kaikki luuleekin, että pitää olla miljonääri jos omistaa Mersun 3-litrasella koneella.
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

masaf1 kirjoitti: TODELLA rankalla kädellä. Sen takia varmaan kaikki luuleekin, että pitää olla miljonääri jos omistaa Mersun 3-litrasella koneella.
Miljonääri tai himassa täydellinen korjaamo eikä muita harrastuksia :-)...sori oli pakko.
Avatar
JJIN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 02.09.2009 19:36

Viesti Kirjoittaja JJIN »

Kettunet kirjoitti:
masaf1 kirjoitti: TODELLA rankalla kädellä. Sen takia varmaan kaikki luuleekin, että pitää olla miljonääri jos omistaa Mersun 3-litrasella koneella.
Miljonääri tai himassa täydellinen korjaamo eikä muita harrastuksia :-)...sori oli pakko.
Hei, ei kai toi nyt niin ihmeellinen kone ole tuo 320cdi...? Varsinkin jos jakopää on ketjulla niin tuohan kuulostaa pikemminkin köyhän miehen peliltä kun ei ole 100tkm välein rahaa maksaa jakopää remppaa. Öljyä kyllä menee aika paljon mutta mitäs siitä, sehän on nopeasti uusiutuva luonnonvara :) . Hieman ihmettelen miten tuollainen pikkukorinen Mese 6-koneella, jonka pitäisi olla hyväkin, voi kuluttaa 8l satkulla. Ei pitäisi oikeastaan yhtään viedä enempää, ehkä jopa vähemmän, kuin 2,7l tai 2,5l muut vastaavat 4-koneet. Vai onko se vain niin että pakko käyttää voimaa kun sitä kerran on?
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Hyvä auto se varmasti on ja mallisarjansa ehtoopuolella tehty joten alkusarjan vaivat on vähissä. Kulutuskin voi olla n.7 jos ei ole kaikkein leveimmät renkaat mitä alle sopii. Ja sedan menee maantiellä pienemmällä kuin farmari.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kettunet kirjoitti:
masaf1 kirjoitti: TODELLA rankalla kädellä. Sen takia varmaan kaikki luuleekin, että pitää olla miljonääri jos omistaa Mersun 3-litrasella koneella.
Miljonääri tai himassa täydellinen korjaamo eikä muita harrastuksia :-)...sori oli pakko.
No noinhan se on. Tolla täydellisellä korjaamolla ja omalla ajalla voi päästä ylläpitokustannuksilta normaalin auton tasalle. Joko oot löytäny uuden yhtä hyvän auton itelles?
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

masaf1 kirjoitti:
Kettunet kirjoitti:
masaf1 kirjoitti: TODELLA rankalla kädellä. Sen takia varmaan kaikki luuleekin, että pitää olla miljonääri jos omistaa Mersun 3-litrasella koneella.
Miljonääri tai himassa täydellinen korjaamo eikä muita harrastuksia :-)...sori oli pakko.
No noinhan se on. Tolla täydellisellä korjaamolla ja omalla ajalla voi päästä ylläpitokustannuksilta normaalin auton tasalle. Joko oot löytäny uuden yhtä hyvän auton itelles?
Menee ohi topicin tääkin kommentti, sori... :oops:
Väliaikaisella(-06 japsi) mennään edelleen... :) ...ja työkalut joutilaana tallissa ku ei oo mitään korjattavaa(kopkop). No, liisarin(kakkosauto) sopimus loppuu talvella niin vois hankkii jonkun halvan harjoitustyön... :D. Tosin Mersu se ei varmaan ole...koska tuon E320cdin myytyä päätin että jos ei ole varaa uudehkoon niin sitten ei Mersua tule meille muuta kuin harrasteautoksi.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

tuikku kirjoitti:.
Marko on oikeassa.
Kaikissa V6 (hiukkassuodattimella).
Kannattaa ottaa ehdottomasti automaatilla, se on erittäin hyvä.
Lastutettuna kiva auto.
Kulkua ja vääntöä saa käytännössä oman halun mukaan, ahdin riittää aika lähelle kolmeasataa.
Korimalli ei ole kovin tilava, jos sisään laitetaan suurikokoisia ihmisiä.
Okei, eli tuo "varauksella" realisoitui.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

masaf1 kirjoitti:
Kettunet kirjoitti:
masaf1 kirjoitti: TODELLA rankalla kädellä. Sen takia varmaan kaikki luuleekin, että pitää olla miljonääri jos omistaa Mersun 3-litrasella koneella.
Miljonääri tai himassa täydellinen korjaamo eikä muita harrastuksia :-)...sori oli pakko.
No noinhan se on. Tolla täydellisellä korjaamolla ja omalla ajalla voi päästä ylläpitokustannuksilta normaalin auton tasalle. Joko oot löytäny uuden yhtä hyvän auton itelles?
Ei kuluissa mitään valtavaa eroa ole 6 tai 4 pyttysen CDI:n välillä. Polttoainetta ja öljyä tietty hieman enempi menee isommassa. Ja suutintiivisteitä enempi (2 Eur/kpl + työt). Mitä muuta nyt? En keksi.

Mutta ruosteet yms. on samat kaikissa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Suosittelen kyllä 3,0 litran V6 konetta lämpimästi ja lisäksi 7G askia myös.
Ja moottorinohjaus kannattaa kyllä optimoida (280 hp ja 620 Nm ainakin turvallisesti otettavissa); makea pata 211 korissakin...

Kulutus (autossani hiukkassuodin, se nostaa kulutusta) maantiellä matka-ajossa tasaisesti rajoitusten mukaan 5.1-5.8 litraa, mutta nousee kyllä jos huvittelee ohituksissa.

Isonäyttö comand karttanavi on mielestäni oikein hyvä, pikkuruutu nuolimalli toki opastaa myös perille.

Mielestäni uusissa mersuissa (A ja B, niistä en tiedä) on hyvät penkit ajaa pitkää taivalta; ei väsy kuski.

Veholle myös voi kyllä viedä itse mukanaan sen hiukkassuotimelle hyväksytyn mobilin öljyn, noin 10 eur litra tarvikeliikkeessä.

Ja ne mallisarjan viimeiset on yleensä helmiä, ainakin mersulla...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vastaa Viestiin