320 24v kulutus
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
320 24v kulutus
Mikä pitäis olla normaali polttoaineen kulutus 3,2 24v kutos moottorille? Koppa on W140 automatic ja tuntuu olevan normaali kevyessä ajossa lähempänä 15l/100km eli onko se normaalia? Kokemuksia muiltakin, kun kasin miehet väittävät pääsevänsä vähemmällä
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Pienemmässä w124 sekakulutus samalla moottorilla ja automaatilla pyörii 11l/100 paikkeil, auto on farkku... kai toi 15 on ihan ok lukema. kyllähän ne kasimiehet väittää... Itel oli 5v sitten lainassa muutaman kuukauden CL500 enkä kyl koskaan saanu menee alle 16l/100 ja kaupunkiajoa ei ollu juuri nimeksikään. Kai se teorias on mahollista saada V8 kuluttamaan vähemmänkin kuin 15.
Viimeksi muokannut Sergey, Ti 08.09.2009 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Mulla on E320 W210 korilla kulutus 8,5-13 riippuen kuskin mielentilasta
Kasimiehet on ennenkin väittänyt vaikka mitä Onhan niissä koneissakin aivan mahdottomasti tehoa muualla muttei testipenkissä...
Kasimiehet on ennenkin väittänyt vaikka mitä Onhan niissä koneissakin aivan mahdottomasti tehoa muualla muttei testipenkissä...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Tuollaisia tarjoaa tämä:
http://www.mercefreaken.com/modellene/140/140.htm
W140 300 SE / fra 06/1993: S 320
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,95 liter
4-tr. automat: 1,03 liter; fra 06/1993: 0,96 liter
5-tr. automat: 0,93 liter; fra 06/1993: 0,88 liter
-ved 120 km/t manuelt: 1,16 liter
4-tr. automat: 1,23 liter; fra 06/1993: 1,16 liter
5-tr. automat: 1,11 liter; fra 06/1993: 1,07 liter
-ved bykjøring manuelt: 1,76 liter
4-tr. automat: 1,58 liter; fra 06/1993: 1,45 liter
http://www.mercefreaken.com/modellene/140/140.htm
W140 300 SE / fra 06/1993: S 320
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,95 liter
4-tr. automat: 1,03 liter; fra 06/1993: 0,96 liter
5-tr. automat: 0,93 liter; fra 06/1993: 0,88 liter
-ved 120 km/t manuelt: 1,16 liter
4-tr. automat: 1,23 liter; fra 06/1993: 1,16 liter
5-tr. automat: 1,11 liter; fra 06/1993: 1,07 liter
-ved bykjøring manuelt: 1,76 liter
4-tr. automat: 1,58 liter; fra 06/1993: 1,45 liter
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: 320 24v kulutus
sekalaisessa ajossa 12l/100. mutta sen kulutusmittarin mukaan jos ajelis tasaista 80kmh (ja kun ajelee tasaista 80kmh) niin tosiaan siellä 8l/100 nurkissa mittarin mukaan mennään.. Alamäessä vähemmän. Siitä kun nostaa vauhtia niin ei mittari oikein alta 10l/100 käy. Kaupunkiajossa 15l/100 on ollu lähellä totuutta.harrikka95 kirjoitti:Mikä pitäis olla normaali polttoaineen kulutus 3,2 24v kutos moottorille? Koppa on W140 automatic ja tuntuu olevan normaali kevyessä ajossa lähempänä 15l/100km eli onko se normaalia? Kokemuksia muiltakin, kun kasin miehet väittävät pääsevänsä vähemmällä
Edellinen V8 oli aina 15l/100 ajo melkein miten vain. Yks tosi sateinen ja ruuhkainen pidempi matka meni 12l/100 kun jono kulki 70kmh.
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
trh202@gmail.com
Niin on tuo E430 S210 myös kulkenut suurinpiirtein samoilla lukemilla. Ei koskaan kuitenkaan vielä 13 lukemilla, aina vähempi, muttei ihan 8,5 lukemillakaan pääse vaan enempi menee. Haarukka on siis aikalailla suppeampi. Painoa toki tuossakin lienee jonkin matkaa vähempi kuin W140-korisissa ässissä malliversiosta riippumatta. Ja sellaista puhdasta kaupunkiajoa en aja koskaan, vaikka sellaisessa nykyään vissiin asunkin. Joskus tulee käytyä kääntymässä tuolla keskustassa asioilla.JeremyH kirjoitti:Mulla on E320 W210 korilla kulutus 8,5-13 riippuen kuskin mielentilasta
Kasimiehet on ennenkin väittänyt vaikka mitä Onhan niissä koneissakin aivan mahdottomasti tehoa muualla muttei testipenkissä...
Ja totta on, että nuhainenhan tuo kyllä myös on kulkupuoleltaan. Enempi saisi olla puhtia juu.
W140:n moottorit taitaa olla myös hiukka vanhempaa (lue:samalla janoisempaa) sukupolvea.
Re: 320 24v kulutus
Pensaauto vie aina enemmän kun diesel. Mulla on tällä hetkellä sekalaisen ajon kulutus 6,7lt sadalla. Siinä on yhdistetty kaupunki taajama maaseutu yhteensä 5000 km. Pienimmillään olen päässyt hetkellisesti 4,9 lt 70 km tuntivauhdissa. Auto on E320CDIharrikka95 kirjoitti:Mikä pitäis olla normaali polttoaineen kulutus 3,2 24v kutos moottorille? Koppa on W140 automatic ja tuntuu olevan normaali kevyessä ajossa lähempänä 15l/100km eli onko se normaalia? Kokemuksia muiltakin, kun kasin miehet väittävät pääsevänsä vähemmällä
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Jos auto on kunnossa ja kaikin puolin huollettu niiltä osin joka vaikuttaa kulutukseen (tulpat,johdot,ilmasuodatin, ym,ym.) niin ja kaasujalka, niin onko tollasessa mitään säätöjä bensan kulutuksen lisäämiseksi tai vähentämiseksi?
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Eikös autokoulussa opetettu miten säästää kulutuksessa.harrikka95 kirjoitti:Jos auto on kunnossa ja kaikin puolin huollettu niiltä osin joka vaikuttaa kulutukseen (tulpat,johdot,ilmasuodatin, ym,ym.) niin ja kaasujalka, niin onko tollasessa mitään säätöjä bensan kulutuksen lisäämiseksi tai vähentämiseksi?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Ei se silloin mitään kulutakkaan kun se seisoo tallissa mutta kysyinkin että onko bensan kulutukseen vaikuttavia säätöjä kyseisessä autossa konehuoneen puolella?
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Lambda-anturin toiminta ainakin kannattaa varmistaa. Itellä oli anturin lämmitysvastus poikki niin se lisäsi kulutusta pari litraa sataselle.
Mutta kyllä se e320T automaatillakin vie keskimäärin seka-ajossa sen 12 litraa. Pienin kulutus rauhallisessa maantieajossa on ollut 9,6L. Vähäkin enempi nurkka-ajoa niin 15L menee. 1900kg asuntovaunun vedossa vei 20-22L. 80 km/h vauhtia ajaen.
Mutta kyllä se e320T automaatillakin vie keskimäärin seka-ajossa sen 12 litraa. Pienin kulutus rauhallisessa maantieajossa on ollut 9,6L. Vähäkin enempi nurkka-ajoa niin 15L menee. 1900kg asuntovaunun vedossa vei 20-22L. 80 km/h vauhtia ajaen.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Pari litraa lambda??rei7pir8 kirjoitti:Lambda-anturin toiminta ainakin kannattaa varmistaa. Itellä oli anturin lämmitysvastus poikki niin se lisäsi kulutusta pari litraa sataselle.
Mutta kyllä se e320T automaatillakin vie keskimäärin seka-ajossa sen 12 litraa. Pienin kulutus rauhallisessa maantieajossa on ollut 9,6L. Vähäkin enempi nurkka-ajoa niin 15L menee. 1900kg asuntovaunun vedossa vei 20-22L. 80 km/h vauhtia ajaen.
Voi olla uudemmissa laitteissa mut tossa vanhassa kolmelitrasessa se lambda nosti kulutuksen sinne vajaaseen 30l/100km.(ja matkassa sellanen kulutus)
Muuten pelas kun ajatus mut kakkua meni niin perkeleesti kun lambda oli rikki.
Sen jälkeen kun lambdan vaihto uuteen ja toimivaan niin kulutus on siinä 10-17l/100km. Riippuen aina miten ajaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Nämä kulutus keskustelut kannattaa aina vähän ottaa varauksella. Esim. seka-ajon kulutus on aika häilyvä käsite, jotkut puhuu seka-ajosta jos ajaa 70% matka-ajoa ja 30% kaupunkiajoa ja joku toinen taas päinvastoin eli 30% matka-ajoa ja 70% kaupunkiajoa. Siinä on vaan aika iso ero kulutuksessa.
Otetaan vaikkapa esimerkiksi E 320 C124 vm. 92-94
Autotalli ilmoittaa seuraavaa:
Kulutus: Matka 8,2l / Yhdistetty 10,0l / Kaupunki 14,8l
Lasketaan noista lukemista tuo 70% ja 30% erotus
Matka-ajoa 70% ja kaupunki 30% on laskennallinen kulutus 10,18l
Matka-ajoa 30% ja kaupunki 70% on laskennalinen kulutus 12,82l
Ero onkin 2,64l mikä on mielestäni aika paljon, kun näitä kulutuksia vertaillaan. En tiedä mikä on tarkka suhde prosentteina tuossa "yhdistetyn" kulutuksen ilmoituksessa tai, että millä autonvalmistajat laskee sen? Mutta niin kun näkee edellä mainituista laskuista niin aika lähellähän se on tuota 70% matka ja 30% kaupunki.
Tämä oli vaan tämmöinen huomio, kun joku väittää että "mun v8 menee seka-ajossa 11l/100km" ja joku ihmettelee kuinka "v6 viekin sen 15l seka-ajossa" jos kuvitellaan, että tuo esimerkin v8 ajaisi pääsääntöisesti matka-ajoa ja v6 ajava ajaisi taas kaupunkiajoa niin siinä tulee äkkiä virheellinen käsitys noista kulutuksista.
Sitten vielä semmonen huomio, että jotkut laskee kulutuksen "tankkaa piri pintaan" tyylillä ja jotkut katsoo sen ajotietokoneesta, mitkä ei ole välttämättä aivan vertailukelpoisia. Ajotietokone kaunistelee monella automerkillä lukemia muutamasta desistä jopa litraan pariin.
Ei mulla muuta, nämä oli vaan tämmösiä asioita mitkä hyvä ottaa huomioon.
Otetaan vaikkapa esimerkiksi E 320 C124 vm. 92-94
Autotalli ilmoittaa seuraavaa:
Kulutus: Matka 8,2l / Yhdistetty 10,0l / Kaupunki 14,8l
Lasketaan noista lukemista tuo 70% ja 30% erotus
Matka-ajoa 70% ja kaupunki 30% on laskennallinen kulutus 10,18l
Matka-ajoa 30% ja kaupunki 70% on laskennalinen kulutus 12,82l
Ero onkin 2,64l mikä on mielestäni aika paljon, kun näitä kulutuksia vertaillaan. En tiedä mikä on tarkka suhde prosentteina tuossa "yhdistetyn" kulutuksen ilmoituksessa tai, että millä autonvalmistajat laskee sen? Mutta niin kun näkee edellä mainituista laskuista niin aika lähellähän se on tuota 70% matka ja 30% kaupunki.
Tämä oli vaan tämmöinen huomio, kun joku väittää että "mun v8 menee seka-ajossa 11l/100km" ja joku ihmettelee kuinka "v6 viekin sen 15l seka-ajossa" jos kuvitellaan, että tuo esimerkin v8 ajaisi pääsääntöisesti matka-ajoa ja v6 ajava ajaisi taas kaupunkiajoa niin siinä tulee äkkiä virheellinen käsitys noista kulutuksista.
Sitten vielä semmonen huomio, että jotkut laskee kulutuksen "tankkaa piri pintaan" tyylillä ja jotkut katsoo sen ajotietokoneesta, mitkä ei ole välttämättä aivan vertailukelpoisia. Ajotietokone kaunistelee monella automerkillä lukemia muutamasta desistä jopa litraan pariin.
Ei mulla muuta, nämä oli vaan tämmösiä asioita mitkä hyvä ottaa huomioon.
Totta turiset. Minä lasken oman ajon seka-ajoksi vaikka ajosuorite tapahtuu pääasiassa "maantiellä". Siis enimmäkseen työmatka-ajoa reilun parinkymmenen km:n siivu suuntaan, mutta peijakkaan mutkaista ja huonoa paikallistietä. Matkalla useita kääntymisiä risteyksissä ja uuden vauhdin ottoa. Yksi taajamakin täytyy läpisivuuttaa hiljakseen ajellen ja väliin suojatien eteen pysähdellen. Liikennevaloissa ei tarvi seistä. Ajo-olosuhteista johtuen tuollainen "maantieajo" ei oikein ole kasille edukseen. On nimittäin aika pumppaavaa tuo ajaminen. Tosiasia on, että motarilla 130-140 lasissa tietokone asettuu aika äkkiä näyttämään huomattavasti pienempiä kulutuslukemia kuin tuolla työmatkalla koskaan.Dtr kirjoitti: Tämä oli vaan tämmöinen huomio, kun joku väittää että "mun v8 menee seka-ajossa 11l/100km" ja joku ihmettelee kuinka "v6 viekin sen 15l seka-ajossa" jos kuvitellaan, että tuo esimerkin v8 ajaisi pääsääntöisesti matka-ajoa ja v6 ajava ajaisi taas kaupunkiajoa niin siinä tulee äkkiä virheellinen käsitys noista kulutuksista.
Toki, jos ajelisin enemmälti oikeassa kaupunkiympäristössä, en varmaan tuollaista vempainta olisi koskaan hankkinutkaan. Ei siinä mitään ajamisen iloa ole ahtaissa nurkissa höristellä liikkeelle melkein 2t painavan malmikasan kanssa. Nippanappa nytkään. Osaan kuvitella, että kulutuslukemat tuolloin heiluisivat herkästi lähellä parinkympin lukemia. Mutta tilaa tarvitaan ja silloin tällöin säännöllisesti pitää kuitenkin pistäytyä oikealla maantiellä. Silloin on kyyti kohdallaan. Eikä bensankulutuskaan tosiaan mitenkään haittaa, vaikka tietty jollain dieselillä paljon vähemmällä pääsisikin.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Missähän päin se lampada sijaitsee pellin alla? Auto on kyllä just vajaa kuukausi sitten katsastettu ja päästöt oli ok. mutta vois sen kuitenkin tarkastaa.rei7pir8 kirjoitti:Lambda-anturin toiminta ainakin kannattaa varmistaa. Itellä oli anturin lämmitysvastus poikki niin se lisäsi kulutusta pari litraa sataselle.
Mutta kyllä se e320T automaatillakin vie keskimäärin seka-ajossa sen 12 litraa. Pienin kulutus rauhallisessa maantieajossa on ollut 9,6L. Vähäkin enempi nurkka-ajoa niin 15L menee. 1900kg asuntovaunun vedossa vei 20-22L. 80 km/h vauhtia ajaen.
Pitää nyt tässä tehdä semmoinen tarkempi kulutus testi, sitten sen tietää mitä se on milläkin ajolla. Tohon kulutusmittariin en usko, sehän seilaa kaikenaikaa 15-20l/100km, joissain myötäleissä se laskee alle 10l/100km.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Ei se lambda kokonaan ollut rikki. Anturin lämmitysvastus oli rikki.Manu300cea24 kirjoitti:Pari litraa lambda??rei7pir8 kirjoitti:Lambda-anturin toiminta ainakin kannattaa varmistaa. Itellä oli anturin lämmitysvastus poikki niin se lisäsi kulutusta pari litraa sataselle.
Mutta kyllä se e320T automaatillakin vie keskimäärin seka-ajossa sen 12 litraa. Pienin kulutus rauhallisessa maantieajossa on ollut 9,6L. Vähäkin enempi nurkka-ajoa niin 15L menee. 1900kg asuntovaunun vedossa vei 20-22L. 80 km/h vauhtia ajaen.
Voi olla uudemmissa laitteissa mut tossa vanhassa kolmelitrasessa se lambda nosti kulutuksen sinne vajaaseen 30l/100km.(ja matkassa sellanen kulutus)
Muuten pelas kun ajatus mut kakkua meni niin perkeleesti kun lambda oli rikki.
Sen jälkeen kun lambdan vaihto uuteen ja toimivaan niin kulutus on siinä 10-17l/100km. Riippuen aina miten ajaa.
Eli kesti huomattavasti kauemmin kunnes lambdasäätö alkoi pelaamaan.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Ovathan tuon ikäiset BensaMersut tehoisekseen tosi isoruokaisia. Esimerkiksi entinen 525iA Bemari meni maantieajossa lähes 2litraa vähemmällä eikä tehoeroa paljoa ollut(192hv vs.220hv) Tosin nurkka-ajossa ero oli pienempi, ehkä litran.
Yksi syy on varmasti se ettei automaatissa ole turbiinin lukkoa ja välitykset olivat Bemarissa huomattavasti pidemmät.
Yksi syy on varmasti se ettei automaatissa ole turbiinin lukkoa ja välitykset olivat Bemarissa huomattavasti pidemmät.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86