W124 E300 jokkikseen, taisi mennä lahtiin...
W124 E300 jokkikseen, taisi mennä lahtiin...
Joo, tuommonen tuli ostettua. Aikamus on ajaa Pellossa tällä kilpaa.
Lähtötilanne:
Speksit
Engine 103983 10 021450
Transmission 717430 00 993113
Order 0 7 233 05085
Delivery date 11.03.88
Dealer Bremen branch (233)
Interior cloth pine green (076)
Paint
254 pine green (night green) metallic (с 01.01.1986 по 31.12.1990, с 1994)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
534 antenna, mechanically operated, without radio set (с 01.01.1963 по 30.11.1990)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
Nyt myydään ylimääräiset osat pois ja aletaan vääntää kaaria sisälle....
Auto on siis täysin toimiva ja ajossa oleva vihreä paholainen.....
Saapas nähdä ehtiikö tässä vielä Pelloon.
Nyt on 16" peltivanteet hommattu ja jääradalle mennään misukoilla.....
Lähtötilanne:
Speksit
Engine 103983 10 021450
Transmission 717430 00 993113
Order 0 7 233 05085
Delivery date 11.03.88
Dealer Bremen branch (233)
Interior cloth pine green (076)
Paint
254 pine green (night green) metallic (с 01.01.1986 по 31.12.1990, с 1994)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
534 antenna, mechanically operated, without radio set (с 01.01.1963 по 30.11.1990)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
Nyt myydään ylimääräiset osat pois ja aletaan vääntää kaaria sisälle....
Auto on siis täysin toimiva ja ajossa oleva vihreä paholainen.....
Saapas nähdä ehtiikö tässä vielä Pelloon.
Nyt on 16" peltivanteet hommattu ja jääradalle mennään misukoilla.....
Viimeksi muokannut joop79, Ma 22.07.2013 20:49. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Onko hyviä vinkkejä kulkupuolelle? Hyvä virityshän on se kun hevosvoimat ei tipu kuin noin 25%
Putkisto tulee olemaan ainakin yksi muutoskohde. Ilmanputsari ehkä otetaan pois käytöstä? Säännöt sallivat ilmamassamittarin poistamisen. Liekkö kukaan tuota testannut lopettaako se kulkemisen kokonaan?
Kannen lasku vois olla yksi homma, mutta sitä katothaan sitte ko on sen aika, talvi menhään vakiona. Nokan hiominen?
No näilähän sitä kulkua saapi, mutta kysymys kuuluukin onko joku jo tehnyt ko virityksiä ja mikä on ollut vaikutus? Mulla on rullapenkki käytössä ja kun näitä muutoksia alethaan tekehmään niin on tarkotus myös penkittää ja kattoa vaikutus.
Halvalla pitäs sitte saaha tehtyä, lajin luonne on vähän semmonen...
Putkisto tulee olemaan ainakin yksi muutoskohde. Ilmanputsari ehkä otetaan pois käytöstä? Säännöt sallivat ilmamassamittarin poistamisen. Liekkö kukaan tuota testannut lopettaako se kulkemisen kokonaan?
Kannen lasku vois olla yksi homma, mutta sitä katothaan sitte ko on sen aika, talvi menhään vakiona. Nokan hiominen?
No näilähän sitä kulkua saapi, mutta kysymys kuuluukin onko joku jo tehnyt ko virityksiä ja mikä on ollut vaikutus? Mulla on rullapenkki käytössä ja kun näitä muutoksia alethaan tekehmään niin on tarkotus myös penkittää ja kattoa vaikutus.
Halvalla pitäs sitte saaha tehtyä, lajin luonne on vähän semmonen...
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Mikä on tihein perävälitys mitä w124:een saa? Tuossahan on tuo lukkoperä paikallaan, mutta tarvisin tiheämmän perän. Ei tarvi kuin kahta vaihdetta käyttää normi jokkis radalla
Jos joku haluaa ostaa tuon ASD perän ja tuo tiheämmän normaaliperän vaihdossa niin voin hieroa kauppoja. Ja se normiperä ei tarvi olla ABS tai ASD perä, eikä myöskään äänetön. Sinne tehdään kemppilukko kuitenkin sitten kun alle sitä ruuvvaillaan.
Jos joku haluaa ostaa tuon ASD perän ja tuo tiheämmän normaaliperän vaihdossa niin voin hieroa kauppoja. Ja se normiperä ei tarvi olla ABS tai ASD perä, eikä myöskään äänetön. Sinne tehdään kemppilukko kuitenkin sitten kun alle sitä ruuvvaillaan.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Kaasarithan tuohon kannattaisi laittaa. Ainakin bemarissa jo pelkkä koojetin korvaaminen tuplilla herätti koneessa ihan uuden elämän. Miten sitten menee tuo sytty, onko yhteydessä ruiskuun..en tiedä.
Hauska projekti Vaikka eihän tuolla muitten mukana taida oikein pysyäkään niin hauskuutta varmasti riittää.
Hauska projekti Vaikka eihän tuolla muitten mukana taida oikein pysyäkään niin hauskuutta varmasti riittää.
mistä muuten tilasit kaaret ja millä hintaa, kun tarttis itsekkin joskus hankkia 124 koppaiseen kaaret...
piru, kun tuo ostamani 124 200 D automaatti oli "peltoautoksi" liian hyvä, menin sen katsastamaan takaisin liikenteeseen
nyt pitää jostain ostaa toinen 124 koppainen ja tehdä siitä sitten vasta se keskimoottorinen +500 heppainen stressilelu...
tekniikka olis mitsun turbotettu 3 litrainen V6, yhdistettynä audin 5 pykäläiseen laatikkoon, koko komeus on kasattu mersun taka-akseliston ympärille, eli saa heittää kiinni sellaisenaan mersuun, kun menee oikeaan paikkaan pyörät heti kerrasta... kaaret sitten mersuun ja käyttää niitä putkirunkona, niin saa painoakin pois aika reilusti...
piru, kun tuo ostamani 124 200 D automaatti oli "peltoautoksi" liian hyvä, menin sen katsastamaan takaisin liikenteeseen
nyt pitää jostain ostaa toinen 124 koppainen ja tehdä siitä sitten vasta se keskimoottorinen +500 heppainen stressilelu...
tekniikka olis mitsun turbotettu 3 litrainen V6, yhdistettynä audin 5 pykäläiseen laatikkoon, koko komeus on kasattu mersun taka-akseliston ympärille, eli saa heittää kiinni sellaisenaan mersuun, kun menee oikeaan paikkaan pyörät heti kerrasta... kaaret sitten mersuun ja käyttää niitä putkirunkona, niin saa painoakin pois aika reilusti...
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Luuppala teki kaaret, 250 makso jokkis kaaret. Rintti kaaret olis ollu muistaakseni 200 kalliimmat.mistä muuten tilasit kaaret Rolling Eyes ja millä hintaa, kun tarttis itsekkin joskus hankkia 124 koppaiseen kaaret...
Kyllä tällä kyläkisoissa kerkiää ainaski etuvetokartaaneissa. Sopiva vesisade päivänä yms....
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
ok, tuollaista hinnoista olen kuullutkin... varmistin vain, että se luuppala tekee myös 124 kaaria...joop79 kirjoitti:Luuppala teki kaaret, 250 makso jokkis kaaret. Rintti kaaret olis ollu muistaakseni 200 kalliimmat.mistä muuten tilasit kaaret Rolling Eyes ja millä hintaa, kun tarttis itsekkin joskus hankkia 124 koppaiseen kaaret...
Kyllä tällä kyläkisoissa kerkiää ainaski etuvetokartaaneissa. Sopiva vesisade päivänä yms....
onko ne muuten kuinka istuvat ne kaaret
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19
Mitä me ollaan luuppalalta kaaria tilailtu,niin usein on vaatinu melkolailla muutoksia,että on saanut sopiin.napa kirjoitti:ok, tuollaista hinnoista olen kuullutkin... varmistin vain, että se luuppala tekee myös 124 kaaria...joop79 kirjoitti:Luuppala teki kaaret, 250 makso jokkis kaaret. Rintti kaaret olis ollu muistaakseni 200 kalliimmat.mistä muuten tilasit kaaret Rolling Eyes ja millä hintaa, kun tarttis itsekkin joskus hankkia 124 koppaiseen kaaret...
Kyllä tällä kyläkisoissa kerkiää ainaski etuvetokartaaneissa. Sopiva vesisade päivänä yms....
onko ne muuten kuinka istuvat ne kaaret
Kaaret ja autot ei ole vielä kohdanneet joten en tiedä tarkkaan istuvuudesta.....
Ehkäpä jo ensi viikolla.......
Eihän tuolla hintaa kannata alkaa itte paljon kaaria vääntämään. Varmasti joutuu jonku verran töitä tekehmään ennen ko nuo nätisti istuu paikallensa.
Pelloon olis kyllä kova hinku tuoda Mersee, melkein koti kisatki ko olen sieltä käsin kotosin......
Ehkäpä jo ensi viikolla.......
Eihän tuolla hintaa kannata alkaa itte paljon kaaria vääntämään. Varmasti joutuu jonku verran töitä tekehmään ennen ko nuo nätisti istuu paikallensa.
Pelloon olis kyllä kova hinku tuoda Mersee, melkein koti kisatki ko olen sieltä käsin kotosin......
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
No nyt on velipoika ekan kisan päästelly mesellä, kova kampe
Eikä ollu alipainonen, 1250kg kisavarustuksessa
Pitänee alkaa keventämhään.
Kuvia tullee tässä myöhemmin.
Niin ja menestystäki tuli, EVK:n 3. sija ei ole paha vakio mersula.
Eikä ollu alipainonen, 1250kg kisavarustuksessa
Pitänee alkaa keventämhään.
Kuvia tullee tässä myöhemmin.
Niin ja menestystäki tuli, EVK:n 3. sija ei ole paha vakio mersula.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Sielä on jokasen kaariputken alla lappu hitsattuna kiinteästi itte kaareen kiinni. Sen alla on iso sääntöjen vaatima (muistaakseni 3mm x 150mm x 150mm) pelti, joka on hitsattu koriin kiinni. Nämä kaksi peltiä on pultattu neljällä 10mm 8.8 pultila kiinni toisiinsa.
Tuossa vähän isompi kuva, vaikka huonosti tuostaki kyllä selvän saapi.
Lisäksi kaaret hitsataan kiinteästi A- ja B-pilareihin kiinni 8:sta kohtaa.
Näin lyhennettynä tuolta akk-säännöstöstä ulkomuistista tempastuna.
Eli kyllä sielä olhaan melko turvallisesti kaarien sisälä.
Paljon jäi vielä tekemättä tuohon autoon, oli tullu velipojala ja Puutteenperän rekikorjaamon päälliköllä aika hoppu nuissa viimisissä hommissa.
Sielä on vielä katalysaattorista alkaen paikalansa. Seuraavissa kapinoissa mersu luultavasti pörisee vähän miehekkäämmästi nykysen suhinan sijaan.
Perä pitäis löysyttää / maalluuttaa ja keulaa hieman nostaa / jäykistää. Kässäri pitäs tehä kokohnaan uusi yms. paljon muuta pientä viilausta. Niin ja laihuttaa pitäs muutama sata kiloa
Tässäpä vielä muutama kuva ennen kisoja, kyllä se siitä rumenee. Tämä mersu on ollut toistaiseksi hauskin jokkis auto mitä tuossa pihala on majaillut. Eleetöntä menoa, eikä ole moksiskaan muiden päälle ajoyrityksistä Eikä ole tullut hinnan kiroihin......
Tuossa vähän isompi kuva, vaikka huonosti tuostaki kyllä selvän saapi.
Lisäksi kaaret hitsataan kiinteästi A- ja B-pilareihin kiinni 8:sta kohtaa.
Näin lyhennettynä tuolta akk-säännöstöstä ulkomuistista tempastuna.
Eli kyllä sielä olhaan melko turvallisesti kaarien sisälä.
Paljon jäi vielä tekemättä tuohon autoon, oli tullu velipojala ja Puutteenperän rekikorjaamon päälliköllä aika hoppu nuissa viimisissä hommissa.
Sielä on vielä katalysaattorista alkaen paikalansa. Seuraavissa kapinoissa mersu luultavasti pörisee vähän miehekkäämmästi nykysen suhinan sijaan.
Perä pitäis löysyttää / maalluuttaa ja keulaa hieman nostaa / jäykistää. Kässäri pitäs tehä kokohnaan uusi yms. paljon muuta pientä viilausta. Niin ja laihuttaa pitäs muutama sata kiloa
Tässäpä vielä muutama kuva ennen kisoja, kyllä se siitä rumenee. Tämä mersu on ollut toistaiseksi hauskin jokkis auto mitä tuossa pihala on majaillut. Eleetöntä menoa, eikä ole moksiskaan muiden päälle ajoyrityksistä Eikä ole tullut hinnan kiroihin......
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
mitä tuota omaa 124 on tullut nyt purettua, niin ei se nyt hirveän painava koppa loppujen lopuksi ole aika heiveröiset rakenteet 124 koppaisessa loppuviimeksi on, olisin odottanut paljon järeämpää rakennetta
toki multa lähtee tavaraa paljon rajummin pois tuolta, simpukka saa poistua hammastangon tilalta jne. pelkän korin painoksi olettaisin tuon laihdutuskuurin jälkeen jäävän alle 300 kiloon siihen sitten tekniikkaa 300 kilon edestä takaisin + 100-150 kiloa kaaria, niin lopullinen "kilpailupaino" pitäis olla alle 800 kiloa oman projektin kanssa 800 kiloa on kuitenkin sellainen ehdoton maksmi, minkä alle pitää jäädä
toki multa lähtee tavaraa paljon rajummin pois tuolta, simpukka saa poistua hammastangon tilalta jne. pelkän korin painoksi olettaisin tuon laihdutuskuurin jälkeen jäävän alle 300 kiloon siihen sitten tekniikkaa 300 kilon edestä takaisin + 100-150 kiloa kaaria, niin lopullinen "kilpailupaino" pitäis olla alle 800 kiloa oman projektin kanssa 800 kiloa on kuitenkin sellainen ehdoton maksmi, minkä alle pitää jäädä
On se vain komea kampe. Hankalahan tuommonen lavetti on saaha lähtehmään viivasta mutta ku sen vauhtiin saapii nii jo menthiin. Saattas sopia paremmin johonki kovempi vauhtiselle raale. Pääsis suorila sitte kuittaahmaan. Sen verran kyllä innostutti tuo teän rönttä että pakko vissiin alkaa hommaahmaan ittelekki mersu kolahriin juhannus kisoihin.
No niin, johan tästäkin sai kuvia nähtäväksi, voipi olla komia näky radalla
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3151
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Joo, suuntahan alkoi jo W126:ssa missä käytettiin paljon aiempaa enemmän kevytmetalleja ja suurlujuusteräksiä. Minulla oli jossain piirroskuvakin aiheesta. W124 sinälläänhän on melko kevyt auto valmiinakin, jos katsotaan 4-sylinterisiä autoja, alkaen alle 1300 kg!napa kirjoitti:mitä tuota omaa 124 on tullut nyt purettua, niin ei se nyt hirveän painava koppa loppujen lopuksi ole aika heiveröiset rakenteet 124 koppaisessa loppuviimeksi on, olisin odottanut paljon järeämpää rakennetta
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi