W124 E300 jokkikseen, taisi mennä lahtiin...

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

W124 E300 jokkikseen, taisi mennä lahtiin...

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Joo, tuommonen tuli ostettua. Aikamus on ajaa Pellossa tällä kilpaa.

Lähtötilanne:

Kuva


Speksit

Engine 103983 10 021450
Transmission 717430 00 993113
Order 0 7 233 05085
Delivery date 11.03.88
Dealer Bremen branch (233)
Interior cloth pine green (076)
Paint
254 pine green (night green) metallic (с 01.01.1986 по 31.12.1990, с 1994)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
534 antenna, mechanically operated, without radio set (с 01.01.1963 по 30.11.1990)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)


Nyt myydään ylimääräiset osat pois ja aletaan vääntää kaaria sisälle....

Auto on siis täysin toimiva ja ajossa oleva vihreä paholainen..... :twisted:

Saapas nähdä ehtiikö tässä vielä Pelloon.

Nyt on 16" peltivanteet hommattu ja jääradalle mennään misukoilla.....
Viimeksi muokannut joop79, Ma 22.07.2013 20:49. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14091
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Harvinainen väri tuo 254!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ESG-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 29.07.2008 21:31
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja ESG- »

:D no helevetti! pittää alkaa jo panderollia väsäileen. rispekti vehe, kardaanissako ajat?
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kyllä se pittää kartaanissa veätellä. Purkuhommat on alettu ja kaaret tilattu.....
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Onko hyviä vinkkejä kulkupuolelle? Hyvä virityshän on se kun hevosvoimat ei tipu kuin noin 25% :)

Putkisto tulee olemaan ainakin yksi muutoskohde. Ilmanputsari ehkä otetaan pois käytöstä? Säännöt sallivat ilmamassamittarin poistamisen. Liekkö kukaan tuota testannut lopettaako se kulkemisen kokonaan? :wink: :D

Kannen lasku vois olla yksi homma, mutta sitä katothaan sitte ko on sen aika, talvi menhään vakiona. Nokan hiominen?

No näilähän sitä kulkua saapi, mutta kysymys kuuluukin onko joku jo tehnyt ko virityksiä ja mikä on ollut vaikutus? Mulla on rullapenkki käytössä ja kun näitä muutoksia alethaan tekehmään niin on tarkotus myös penkittää ja kattoa vaikutus.

Halvalla pitäs sitte saaha tehtyä, lajin luonne on vähän semmonen...
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mikä on tihein perävälitys mitä w124:een saa? Tuossahan on tuo lukkoperä paikallaan, mutta tarvisin tiheämmän perän. Ei tarvi kuin kahta vaihdetta käyttää normi jokkis radalla :wink:

Jos joku haluaa ostaa tuon ASD perän ja tuo tiheämmän normaaliperän vaihdossa niin voin hieroa kauppoja. Ja se normiperä ei tarvi olla ABS tai ASD perä, eikä myöskään äänetön. Sinne tehdään kemppilukko kuitenkin sitten kun alle sitä ruuvvaillaan.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kaasarithan tuohon kannattaisi laittaa. Ainakin bemarissa jo pelkkä koojetin korvaaminen tuplilla herätti koneessa ihan uuden elämän. Miten sitten menee tuo sytty, onko yhteydessä ruiskuun..en tiedä.

Hauska projekti :D Vaikka eihän tuolla muitten mukana taida oikein pysyäkään niin hauskuutta varmasti riittää.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mistä muuten tilasit kaaret :roll: ja millä hintaa, kun tarttis itsekkin joskus hankkia 124 koppaiseen kaaret...

piru, kun tuo ostamani 124 200 D automaatti oli "peltoautoksi" liian hyvä, menin sen katsastamaan takaisin liikenteeseen :P

nyt pitää jostain ostaa toinen 124 koppainen ja tehdä siitä sitten vasta se keskimoottorinen +500 heppainen stressilelu...

tekniikka olis mitsun turbotettu 3 litrainen V6, yhdistettynä audin 5 pykäläiseen laatikkoon, koko komeus on kasattu mersun taka-akseliston ympärille, eli saa heittää kiinni sellaisenaan mersuun, kun menee oikeaan paikkaan pyörät heti kerrasta... kaaret sitten mersuun ja käyttää niitä putkirunkona, niin saa painoakin pois aika reilusti...
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

joop79 kirjoitti:Mikä on tihein perävälitys mitä w124:een saa?...
Tuollaon perävälityksiä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

mistä muuten tilasit kaaret Rolling Eyes ja millä hintaa, kun tarttis itsekkin joskus hankkia 124 koppaiseen kaaret...
Luuppala teki kaaret, 250 makso jokkis kaaret. Rintti kaaret olis ollu muistaakseni 200 kalliimmat.

Kyllä tällä kyläkisoissa kerkiää ainaski etuvetokartaaneissa. :wink: Sopiva vesisade päivänä yms....
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

joop79 kirjoitti:
mistä muuten tilasit kaaret Rolling Eyes ja millä hintaa, kun tarttis itsekkin joskus hankkia 124 koppaiseen kaaret...
Luuppala teki kaaret, 250 makso jokkis kaaret. Rintti kaaret olis ollu muistaakseni 200 kalliimmat.

Kyllä tällä kyläkisoissa kerkiää ainaski etuvetokartaaneissa. :wink: Sopiva vesisade päivänä yms....
ok, tuollaista hinnoista olen kuullutkin... varmistin vain, että se luuppala tekee myös 124 kaaria...

onko ne muuten kuinka istuvat ne kaaret :roll:
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

Vai että pellon sm:iin meinaat mesen tuoda? 8)
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

napa kirjoitti:
joop79 kirjoitti:
mistä muuten tilasit kaaret Rolling Eyes ja millä hintaa, kun tarttis itsekkin joskus hankkia 124 koppaiseen kaaret...
Luuppala teki kaaret, 250 makso jokkis kaaret. Rintti kaaret olis ollu muistaakseni 200 kalliimmat.

Kyllä tällä kyläkisoissa kerkiää ainaski etuvetokartaaneissa. :wink: Sopiva vesisade päivänä yms....
ok, tuollaista hinnoista olen kuullutkin... varmistin vain, että se luuppala tekee myös 124 kaaria...

onko ne muuten kuinka istuvat ne kaaret :roll:
Mitä me ollaan luuppalalta kaaria tilailtu,niin usein on vaatinu melkolailla muutoksia,että on saanut sopiin. :roll:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

aa-pee kirjoitti:

Mitä me ollaan luuppalalta kaaria tilailtu,niin usein on vaatinu melkolailla muutoksia,että on saanut sopiin. :roll:
toisaalta tuolla hintaa nyt tuskin voi edes vaatia mitään "mittatilaus puvun" laatua :D
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kaaret ja autot ei ole vielä kohdanneet joten en tiedä tarkkaan istuvuudesta..... :D

Ehkäpä jo ensi viikolla....... :wink:

Eihän tuolla hintaa kannata alkaa itte paljon kaaria vääntämään. Varmasti joutuu jonku verran töitä tekehmään ennen ko nuo nätisti istuu paikallensa.

Pelloon olis kyllä kova hinku tuoda Mersee, melkein koti kisatki ko olen sieltä käsin kotosin......
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
ESG-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 29.07.2008 21:31
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja ESG- »

jos osan tarvetta niin mulla olis ylimääräsenä samanlainen kone? ja vielä pellossa. ilmottele jos kiinnostaa. löytyy muutaki osaa..
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

No nyt on velipoika ekan kisan päästelly mesellä, kova kampe :)

Eikä ollu alipainonen, 1250kg kisavarustuksessa ;)

Pitänee alkaa keventämhään.

Kuvia tullee tässä myöhemmin.

Niin ja menestystäki tuli, EVK:n 3. sija ei ole paha vakio mersula.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
villes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: La 04.09.2004 11:19
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja villes »

missä kävi ajamassa?

kuvia ihmeessä esiin.

t:toinen roskapönttö kuski...
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kolarin moottorikerhon kisoissa, eli ruska-reisingissä.

Kuvia tullee kuhan keretään laittaa....
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Harvinainen väri tuo 254!
Nyt se ei enää ole aivan metsänvihreä, siitä tuli kelta musta komistus.... :)
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Tuossapa olis muutama kuvatus

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tuohan on aivan sigamagee :D

hyvät kuvat, näki vähän millaiset ne kaaret on :roll: sopii omiin suunnitelmiin oikein hyvin...

kuinka te muuten luotatte noihin kaariin, kun ne näytti olevan vain tuossa pohjassa kiinni, itse en luottaisi, jos oma henki olisi mersun pohjan kestävyyden varassa :?
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Sielä on jokasen kaariputken alla lappu hitsattuna kiinteästi itte kaareen kiinni. Sen alla on iso sääntöjen vaatima (muistaakseni 3mm x 150mm x 150mm) pelti, joka on hitsattu koriin kiinni. Nämä kaksi peltiä on pultattu neljällä 10mm 8.8 pultila kiinni toisiinsa.

Tuossa vähän isompi kuva, vaikka huonosti tuostaki kyllä selvän saapi.
Kuva


Lisäksi kaaret hitsataan kiinteästi A- ja B-pilareihin kiinni 8:sta kohtaa.

Näin lyhennettynä tuolta akk-säännöstöstä ulkomuistista tempastuna.

Eli kyllä sielä olhaan melko turvallisesti kaarien sisälä.

Paljon jäi vielä tekemättä tuohon autoon, oli tullu velipojala ja Puutteenperän rekikorjaamon päälliköllä aika hoppu nuissa viimisissä hommissa.

Sielä on vielä katalysaattorista alkaen paikalansa. Seuraavissa kapinoissa mersu luultavasti pörisee vähän miehekkäämmästi nykysen suhinan sijaan.

Perä pitäis löysyttää / maalluuttaa ja keulaa hieman nostaa / jäykistää. Kässäri pitäs tehä kokohnaan uusi yms. paljon muuta pientä viilausta. Niin ja laihuttaa pitäs muutama sata kiloa :)

Tässäpä vielä muutama kuva ennen kisoja, kyllä se siitä rumenee. Tämä mersu on ollut toistaiseksi hauskin jokkis auto mitä tuossa pihala on majaillut. Eleetöntä menoa, eikä ole moksiskaan muiden päälle ajoyrityksistä ;) Eikä ole tullut hinnan kiroihin......

Kuva
Kuva
Kuva
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
villes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: La 04.09.2004 11:19
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja villes »

kyllä on kaunis (vielä), alut kruunaa vielä kaiken!

jostain vaan vanha taxsi kyltti katolle...

lasit pois ja muovia tilalle sillä laihtuu jo kummasti.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kyllä siitä 100-150kg saapi pois aika helposti.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mitä tuota omaa 124 on tullut nyt purettua, niin ei se nyt hirveän painava koppa loppujen lopuksi ole :roll: aika heiveröiset rakenteet 124 koppaisessa loppuviimeksi on, olisin odottanut paljon järeämpää rakennetta :?

toki multa lähtee tavaraa paljon rajummin pois tuolta, simpukka saa poistua hammastangon tilalta jne. pelkän korin painoksi olettaisin tuon laihdutuskuurin jälkeen jäävän alle 300 kiloon :twisted: siihen sitten tekniikkaa 300 kilon edestä takaisin + 100-150 kiloa kaaria, niin lopullinen "kilpailupaino" pitäis olla alle 800 kiloa oman projektin kanssa :roll: 800 kiloa on kuitenkin sellainen ehdoton maksmi, minkä alle pitää jäädä 8)
J-Racing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 16.08.2008 14:12
Paikkakunta: Lapland

Viesti Kirjoittaja J-Racing »

On se vain komea kampe. :) Hankalahan tuommonen lavetti on saaha lähtehmään viivasta mutta ku sen vauhtiin saapii nii jo menthiin. Saattas sopia paremmin johonki kovempi vauhtiselle raale. Pääsis suorila sitte kuittaahmaan. Sen verran kyllä innostutti tuo teän rönttä että pakko vissiin alkaa hommaahmaan ittelekki mersu kolahriin juhannus kisoihin.
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

No niin, johan tästäkin sai kuvia nähtäväksi, voipi olla komia näky radalla :shock: :lol:
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3151
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Alut jokkis autossa... :?: :lol:

Tyyli on tärkeintä, käytettävyys sivuseikka! 8)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14091
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

napa kirjoitti:mitä tuota omaa 124 on tullut nyt purettua, niin ei se nyt hirveän painava koppa loppujen lopuksi ole :roll: aika heiveröiset rakenteet 124 koppaisessa loppuviimeksi on, olisin odottanut paljon järeämpää rakennetta :?
Joo, suuntahan alkoi jo W126:ssa missä käytettiin paljon aiempaa enemmän kevytmetalleja ja suurlujuusteräksiä. Minulla oli jossain piirroskuvakin aiheesta. W124 sinälläänhän on melko kevyt auto valmiinakin, jos katsotaan 4-sylinterisiä autoja, alkaen alle 1300 kg!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin