A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jmk
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 28.09.2009 20:36

A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..

Viesti Kirjoittaja jmk »

Moe,

Olen koettanut löytää vaimolle kauppakassiksi 2005-2007 mallin W169 a-meseä noin 50-80tkm ajettuna. Olen käynyt nyt katsomassa neljää 2005-2006 mallin autoa, ja näistä JOKAISESSA ovien saumat ovat olleet alkavassa ruosteessa. Tästä kummastuneena googlailin hieman ja löysin seuraavaa:
http://www.autobild.de/artikel/korrosio ... 18568.html

Tuon mukaan a ja b sarjoissa on mokattu ovien saumauksen kanssa niin, että ovien saumaus on tehty ennen ruosteenestoa. Saumamassa on siis puhtaalla suojaamattomalla metallilla, ja autohan mätänee tästä kohtuu hätäiseen. 100% tehtaan moka.

Soitto veholle ja koetin tivata miten 30 vuoden ruostetakuu asian kattaa. Noh, yllätys ei ole suuren suuri kun sieltä sanottiin, että ko. takuu ei kata kerrassa mitään, ja koko homma on tehtaan goodwillin varassa. Takuuseen eivät kuulu lokasuojat, ovet, takakontti tai konepelti. Huvittavaa :). Katto nähtävästi korvattaisiin.

Suurinta ihmetystä kuitenkin herätti, että veholta väitettiin vakavalla naamalla usean ihmisen toimesta, että vika ei ole tunnettu ja marginaalinen. Puhelimeen koetettiin löytää pk-seudulta ihminen joka on näihin asioihin erikoistunut. Tietämättömyys ei kuitenkaan tässä asiassa voi olla kuin taktista asiakkaan kusettamista - ei asia, jota puidaan jo autolehdissäkin, voi olla veholle minkään sortin uutinen. Luultavasti vain autot, jotka ovat seisoneet lämpimissä talleissa hyvin vähällä käytöllä ovat olleet turvassa tänne asti.

Tuossa muuten hyvä kuva uudemmasta ja vanhasta saumasta. Uuden väitetään kestävän:
http://www.benzworld.org/forums/w169-cl ... -door.html

Ryhmäkanteen paikka..
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Tuo ruostuminen on todella ärsyttävä ominaisuus muuten hyvässä automerkissä. Sen kanssa on vain elettävä. Jo vuosia on eri "asiantuntijat" hehkutelleet että nyt on tullut viimeinkin taas mallisarja tai mallisarjan päivitys joka ei enää ruostu, mutta mitä sitä p*skaa! Edelleenkään ei ole yhtään mallisarjaa joka ei ruostuisi normaalia nopeammin! Kyllä Mercedeksen pitäisi hävetä moista välinpitämättömyyttä asiakkaita kohtaan. :x
Saas nähdä milloin saadaan ensimmäiset ruostekuvat esim. mallisarjasta W212 :)
jmk
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 28.09.2009 20:36

Viesti Kirjoittaja jmk »

barton kirjoitti:Tuo ruostuminen on todella ärsyttävä ominaisuus muuten hyvässä automerkissä. Sen kanssa on vain elettävä. Jo vuosia on eri "asiantuntijat" hehkutelleet että nyt on tullut viimeinkin taas mallisarja tai mallisarjan päivitys joka ei enää ruostu, mutta mitä sitä p*skaa! W212 :)
Ok, vai oli tämä teille tuttu juttu. Itse pidin mersua tältä osin varsinkin hyvänä..
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Lueppa MBWorldista uutta A-sarjaa koskevia ruostetarinoita, niin ei paljon enää pelkät ovet rassaa. Noita on maalattu PALJON (tosin ulkomailla kyllä näkyy menevän takuuna kiltisti). Suomen Veho nyt on mitä on... Samat tappelut on käyty jo 90-luvun lopulta lähtien Mersujen ruosteiden kanssa. Ei se kato mallisarjaa edes, että ruostuuko vai ei, paitsi vissiin CLK ja SLK on aika huonoja ruostumaan, oisko niissä sitten säkällä onnistunu Mersukin.

Meillä on perheessä E:n lisäksi A-Mersu ja Nissan Micra. Micrassa ei ole ruosteita missään pelleissä, ainoastaan alustassa. A-Mersussa on alustassa ja ovissa, konepellissä yms. E:n ruostumisesta nyt ei kannata edes puhua, sehän ruostuu niin että kuhina käy (tosin nykyisessä omassa ei vielä ole kuin konepellin kiveniskemissä hieman ruosteennäköstä ja takalokarin kaaressa puol senttiä kertaa puol senttiä kupla).

Se 30 vuoden ruostumattomuustakuu koskee vaan sisäpuolelta alkavaa ruostetta eli ei käytännössä yhtään mitään, koska Mersut ruostuu ensin ulkopuolelta puhki ennen ku sisäpuolelta alkaa...
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Ne on mersullakin tutustuneet semmoisiin internetin varmoihin tietolähteisiin joissa saarnataan että "pakkeli aiina puhtaalle pellille..."

Ehkä satsaavat nopeaan kiertoon, asiakkaat ostavat uusia autoja hiukan tiheämmin kun vanha ruostuu näyttävästi heti kun saa sen liikkeestä kotopihalle. Mainio kikka... :lol:
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Paitsi että yhä harvemmalla se on mercedes-benz merkkinen jos auto ruostuu muutamassa vuodessa niin että näkyy... :D

Jonkin aikaa sitten tuli purettua w204 korisen mersun alustaa ja todettua että siinä mallissa onnittuttu tekemäään pohjamuovitkin siten että ruostuu sieltäkin :shock:
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Uskokaa tai älkää, mutta meikäläisten A-Mersussa on etulokarin kaaren etupuskurin puoleisessa osassa ruostetta, vaikka ko. osa on muovia! Liekkö jostain syystä tullut joku metallipinta muoviosan päälle (ja maalin alle) tehtaalla joskus. Onneksi peltinen etulokarinkaari ei sentään oo ruostunut.
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Joo kyllä Mersu on ihmeen ruosteinen auto......
Ja merkkiliike huollosta meinasivat väittää päin naamaa ettei ole takuuta.
Suurin ihmetykseni on noi % määräiset takuu korjaukset??
Miksi ei korvata 100%??
Oma w203 vm: 2003 meni maanantaina "takuu"maalaukseen.
Aamulla oli puhe että korjattaisiin etu ovet+takaluukun kansi kokonaan ja taka ovet listasta alaspäin+vasen taka kaari..... klo:13.40 tuli soitto että pitää maalata koko auto ikkunoista alaspäin lukuun ottamatta puskureita ja etu siipiä.
Saas nähä paljon yrittävät nyhtää oma osuuden nimissä multa??
Pitäis muka maksaa 30%..... :evil:
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

AMG e34 kirjoitti:Joo kyllä Mersu on ihmeen ruosteinen auto......
Ja merkkiliike huollosta meinasivat väittää päin naamaa ettei ole takuuta.
Suurin ihmetykseni on noi % määräiset takuu korjaukset??
Miksi ei korvata 100%??
Oma w203 vm: 2003 meni maanantaina "takuu"maalaukseen.
Aamulla oli puhe että korjattaisiin etu ovet+takaluukun kansi kokonaan ja taka ovet listasta alaspäin+vasen taka kaari..... klo:13.40 tuli soitto että pitää maalata koko auto ikkunoista alaspäin lukuun ottamatta puskureita ja etu siipiä.
Saas nähä paljon yrittävät nyhtää oma osuuden nimissä multa??
Pitäis muka maksaa 30%..... :evil:
Tämä on kans. huvittavaa, että ruosteet on muka jotenkin vain Väykyn ongelmia. Mitä parkkipaikoilla kattelee, niin aika rapeita on kaikki muutkin pääosin.

Ainoo on, että jos hoitaa uusintamaalauksen tosiaan koko autoon apaut ikkunoista alaspäin ja kunnon ruostesuojaus pohjaan ja koteloihin. Sitten vielä tiivisteitten aluset rasvaten yms. pikku konstia. Nämä hoidetut yksilöt erottaa helposti. Niissä on suoja-aineet lokareitten reunoissa ja täysin virheettömistä pahemmistakin paikoista huomaa, että korjattu on. Näin voi varmasti saada kestäänkin auton. Mulla ainakin kohtuullisesti pärjäillään.

Jos ei hoida, niin on kaameessa ruosteessa ja nopeesti. Ei ole oikein näihin oloihin tehty. Ainakaan satoja tuhansia ajettavaksi. Autiomaassa vois mennä jotenkin. Jossain Nevadassa tai sillee... Kunhan ei tuo vettä muutamaa metriä lähemmäs...

Mutta realismia on se, että koko auto suurinpiirtein on maalattava ja suojattava viimeistään jossain 5-6 v. vanhana. Muutoin paalaus odottaa pian 10 v. täytettyä. Ei pääse realisoituun toi 30v. "puhkiruostumattomuustakuu", kun auto on kadonnut ehkä rattia ja ikkunoita lukuunottamatta siihen mennessä...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Vaikealta tuntuu ymmärtää, että miksei tehdas käyttänyt sinkitystä ?
Kun kysymys on kuitenkin pitkäikäisestä autosta. Jotkut arvelee, ettei sitten olisi myyty uusia tarpeeksi, mutta tuonne Libanoniin ja itäänhän ne kuitenkin aikanaan roudataan. :wink:

...olisipa ranskalainen kori, ja Mersun tekniikka
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Korihan on täyssinkitty mutta sinkkikerros on olematon :D
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Ottituta... onkohan joku nähnyt esimerkkiä - kuvaa tahi ihan konkreettista autoa- jossa olisi toteutunut tuo sisältäpäin ruostuminen siten, että se täyttäisi valmistajan tai maahantuojan kriteerit takuunalaisesta ruostumisprosessista....?
:roll:
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Takuuajan päättymisen jälkeen voidaan soveltaa kuluttajansuojassa
olevaa virhevastuuta:

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Jolle kirjoitti:Korihan on täyssinkitty mutta sinkkikerros on olematon :D
Näinpä. Yks pikkukivi lentää niin raapii sinkin pois. Ei voi ajaa hiekkateillä... :D
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

vanttom kirjoitti:Ottituta... onkohan joku nähnyt esimerkkiä - kuvaa tahi ihan konkreettista autoa- jossa olisi toteutunut tuo sisältäpäin ruostuminen siten, että se täyttäisi valmistajan tai maahantuojan kriteerit takuunalaisesta ruostumisprosessista....?
:roll:
Buaah. Siinäpä olisikin museoauton paikka. Jos tuollaisen ihmeen joku jostain kaivaisi, niin se pitäisi taltioida jälkipolville ainoana kappaleena maailmassa. Luulisi arvoakin kertyvän melkolailla. Sen verran harvinaisesta pelistä olisi kyse.

Mutta valitettavasti tuollasta tuskin on olemassa. :D
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
gaiusm2
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 21.07.2009 23:32
Paikkakunta: tampere

Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..

Viesti Kirjoittaja gaiusm2 »

jmk kirjoitti:Moe,

Olen koettanut löytää vaimolle kauppakassiksi 2005-2007 mallin W169 a-meseä noin 50-80tkm ajettuna. Olen käynyt nyt katsomassa neljää 2005-2006 mallin autoa, ja näistä JOKAISESSA ovien saumat ovat olleet alkavassa ruosteessa. Tästä kummastuneena googlailin hieman ja löysin seuraavaa:
http://www.autobild.de/artikel/korrosio ... 18568.html

Tuon mukaan a ja b sarjoissa on mokattu ovien saumauksen kanssa niin, että ovien saumaus on tehty ennen ruosteenestoa. Saumamassa on siis puhtaalla suojaamattomalla metallilla, ja autohan mätänee tästä kohtuu hätäiseen. 100% tehtaan moka.

Soitto veholle ja koetin tivata miten 30 vuoden ruostetakuu asian kattaa. Noh, yllätys ei ole suuren suuri kun sieltä sanottiin, että ko. takuu ei kata kerrassa mitään, ja koko homma on tehtaan goodwillin varassa. Takuuseen eivät kuulu lokasuojat, ovet, takakontti tai konepelti. Huvittavaa :). Katto nähtävästi korvattaisiin.

Suurinta ihmetystä kuitenkin herätti, että veholta väitettiin vakavalla naamalla usean ihmisen toimesta, että vika ei ole tunnettu ja marginaalinen. Puhelimeen koetettiin löytää pk-seudulta ihminen joka on näihin asioihin erikoistunut. Tietämättömyys ei kuitenkaan tässä asiassa voi olla kuin taktista asiakkaan kusettamista - ei asia, jota puidaan jo autolehdissäkin, voi olla veholle minkään sortin uutinen. Luultavasti vain autot, jotka ovat seisoneet lämpimissä talleissa hyvin vähällä käytöllä ovat olleet turvassa tänne asti.

Tuossa muuten hyvä kuva uudemmasta ja vanhasta saumasta. Uuden väitetään kestävän:
http://www.benzworld.org/forums/w169-cl ... -door.html

Ryhmäkanteen paikka..
Avatar
teija &kurtonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 04.01.2009 19:53
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja teija &kurtonki »

Itsellä "hyvin " pidetty v 220 vm 02. Ajettu 170000. veholta ostettu, etulokarit kun vanhassa fiatissa. Vehoa ei asia kiinnosta.
e 220 cdi farkku -11
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

AMG e34 kirjoitti:Joo kyllä Mersu on ihmeen ruosteinen auto......
Ja merkkiliike huollosta meinasivat väittää päin naamaa ettei ole takuuta.
Suurin ihmetykseni on noi % määräiset takuu korjaukset??
Miksi ei korvata 100%??
Oma w203 vm: 2003 meni maanantaina "takuu"maalaukseen.
Aamulla oli puhe että korjattaisiin etu ovet+takaluukun kansi kokonaan ja taka ovet listasta alaspäin+vasen taka kaari..... klo:13.40 tuli soitto että pitää maalata koko auto ikkunoista alaspäin lukuun ottamatta puskureita ja etu siipiä.
Saas nähä paljon yrittävät nyhtää oma osuuden nimissä multa??
Pitäis muka maksaa 30%..... :evil:
se 30% on just se mitä koko työ oikeasti "nettona" niille maksaa....se on bisnestä se....eli asiakas maksaa aina!
tosin tämä 30% on vieläpä hyvää bisnestä koska tehdas korvaa veholle koko työn 100%.... :roll:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
mika4matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
Paikkakunta: Espoo

sinkitys

Viesti Kirjoittaja mika4matic »

Jolle kirjoitti:Korihan on täyssinkitty mutta sinkkikerros on olematon :D
Sinkkihän epäjalompana uhrautuu teräksen puolesta hapettumisessa (=ruostuminen), mutta sitten kun sinkki on kulunut loppuun on teräksen vuoro.

Sinkityksen ei tarvitse olla täysin aukoton vaan sinkin suoja "juoksee" jokin matkaa pintaa pitkin. Tämän vuoksi laivoissa käytetään sinkkianodeita joita on kiinnitetty strategisiin paikkoihin, eikä joka paikkaa tarvitse sinkitä. Esim. Bilteman valikoima. Autoissahan noita harvemmin näkee, mutta mikään ei tietysti sitä estäkkään.

Itse olen todennut Zinga-maalin todella hyväksi ruostesuojaksi. Valmistaja väitää sen olevan yhtä hyvä suoja kuin kuumasinkitys. Itse voin puoltaa tätä väitettä. Siihän on vain kaksi huonoa puolta. Sitä ei voi päälle maalata akryylimaaleilla (=automaalit) ja se on todella riistohintaista.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Käytetyissä autoissa voi olla ruostetta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: sinkitys

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

mika4matic kirjoitti:Autoissahan noita harvemmin näkee, mutta mikään ei tietysti sitä estäkkään.
Lieneekö tässä Bilteman sivuilta bongatussa lausessa se syy miksi noita ei ole autoissa(?):
"Anodin kiinnityskohdan ja suojattavan kappaleen (kuten moottorin tai potkurin) välillä ei saa olla sähkövastusta." Käsitän tämän sillain että paatit on koko ajan veden alla niin vesi toimii sähkönjohteena ja alkaa syömään sinkkiä veneen rungon sijaan.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se miten autotehtaat saavan luokituksella ja mikä menee rajana sille kun voi käyttää sanaa sinkitty on laaja käsitys.
Minusta audi tekee sinkityksen oikein ja panostaa siihen.Opel taitaa sotkea joitain prosentteja sinkkiä pohjamaalin sekaan ja saa käyttää sanaa sinkitty kori.
Sitten vielä onko upotus vai kuumasinkitty.
Onhan ruostumattomalla teräkselläkin monta laatuluokkaa ja kaikki kauppaa sitä ruostumattomana.Totuus on kuitenkin että iso on ero halvimman ja parhaan välissä.Toinen ruostuu ja toinen ei.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
kari30
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 05.05.2010 17:59

Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..

Viesti Kirjoittaja kari30 »

Älkää hyvät ihmiset ostako käytettyä B sarjan w245 mersua! Minä oikeasti luulin vuosi sitten ostavani laatupelin ( B170A 42tkm 10-2005 ), joka oli vähän ajettu ja yhdellä omistajalla, huollettu Vehossa jne. Ajattelin, että tällähän köröttelee 10 vuotta kevyesti (noin 15tkm vuosivauhdilla), mutta...

Vuodessa on tapahtunut seuraavaa (onneksi ostin Vehosta, jolloin tuli vuoden Veho-takuu):

- oven yksi sähkölukko rikki (veho-takuu korvasi)
- kuskin penkin lämmitin (Veho takuu korvasi)
- kaikki ovet ruostuu kittisaumoista (reklamaatio Vehon kautta tehtaalle): korvaus 80% eli autolle tulee lisähintaa 1500 + vaiva. Mielestäni Mersun tehtaan pitäisi kantaa selkä suorana täysi vastuu omasta viasta 100%:sesti!

Nyt vuosi ja kaksi viikkoa: virtalukko pimahti! Auto jäi aamulla niille sijoilleen ja nyt jalkamiehenä (virtalukko 545e+asennus). Myyjän kanssa asiasta keskustellaan....

Autohan on muuten hyvä ja kiva peli, mutta näköjään kertakäyttökamaa, joka pitäisi ostaa uutena ja ajaa max 4 vuotta. Sen jälkeen alkaakin elinkaaren pää häämöttämään.

Hirveästi menee aikaa ja vaivaa alle 6 vuotta vanhan auton ongelmiin ja lisäksi v..tuttaa

Taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen
--B--
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

kari30 kirjoitti:Älkää hyvät ihmiset ostako käytettyä B sarjan w245 mersua! Minä oikeasti luulin vuosi sitten ostavani laatupelin ( B170A 42tkm 10-2005 ), joka oli vähän ajettu ja yhdellä omistajalla, huollettu Vehossa jne. Ajattelin, että tällähän köröttelee 10 vuotta kevyesti (noin 15tkm vuosivauhdilla), mutta...

Vuodessa on tapahtunut seuraavaa (onneksi ostin Vehosta, jolloin tuli vuoden Veho-takuu):

- oven yksi sähkölukko rikki (veho-takuu korvasi)
- kuskin penkin lämmitin (Veho takuu korvasi)
- kaikki ovet ruostuu kittisaumoista (reklamaatio Vehon kautta tehtaalle): korvaus 80% eli autolle tulee lisähintaa 1500 + vaiva. Mielestäni Mersun tehtaan pitäisi kantaa selkä suorana täysi vastuu omasta viasta 100%:sesti!

Nyt vuosi ja kaksi viikkoa: virtalukko pimahti! Auto jäi aamulla niille sijoilleen ja nyt jalkamiehenä (virtalukko 545e+asennus). Myyjän kanssa asiasta keskustellaan....

Autohan on muuten hyvä ja kiva peli, mutta näköjään kertakäyttökamaa, joka pitäisi ostaa uutena ja ajaa max 4 vuotta. Sen jälkeen alkaakin elinkaaren pää häämöttämään.

Hirveästi menee aikaa ja vaivaa alle 6 vuotta vanhan auton ongelmiin ja lisäksi v..tuttaa

Taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen

njaaáh....eli sulla on noin 55tkm ajettu auto ?
mitähän tuohon sanoo esim. virtalukon kestävyydestä kuluttaja-asiamies ?....takuuhan ei lopu siihen kun myyjän antama takuuaika vaan tuotevastuu astuu voimaan tuosta kohdasta....eli kyllähän virtalukko on esim. laite autossa jonka katsotaan kestävän auton iän, ei ole ns. kuluva osa.


???
ps. itselläni oli fordissa penkin nosto/lasku mekanismi (sähköinen) aikanaan rikki....ford ei ensin suostunut korvaamaan mutta kuluttaja-asiamiehen jälkeen korvasi heti....lausunto oli että penkin nosto/laskumekanismi katsotaan auton iän kestäväksi laitteeksi.
jälkeenpäin selvisi että ford olikin tehnyt päivityksen tähän osaan ja muuttanut muovisen hammaspyörän silumiiniseksi.....että silleen koittivat maksattaa minulla 450e osan.

.
Opel, "weird lieben autos"....
kari30
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 05.05.2010 17:59

Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..

Viesti Kirjoittaja kari30 »

6/2008 tuulilasi

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/mers ... teongelmia


.... ja kuitenkin korvaavat vain osan omasta mokasta.

Tästä korjauksesta en saa mitään lisäarvoa autolleni, päinvastoin.
--B--
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Käytännössä takuut myöntää aina valmistaja, ei maahantuoja. Periaattessa kai maahantuojalla olisi mahdollisuus ostaa autot tehtaalta ilman tehdastakuuta, mutta tällöin maahantuoja joutuisi omalla kukkarollaan kantamaan vastuut auton takuista. Eräs huhu kertoo erää maahantuojan toimineen näin ja siten saaneen pudotettua uusien autojen myyntihintaa.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

kari30 kirjoitti:...kertakäyttökamaa, joka pitäisi ostaa uutena ja ajaa max 4 vuotta
Silleenhän ne taitaa hyvin pitkälti tuolla saksanmaalla tehdäkkin. Sitten auto myydään eläkepäiviksi Afrikkaan tai tänne sudeettialueille Suomeen "loppukäyttäjille"... :wave:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja veskola »

atlas kirjoitti:Minusta audi tekee sinkityksen oikein ja panostaa siihen.
Varmasti näin on mutta täällä on 450 tkm ajettu audi a6 vuodelta 97, jonka ruostemäärä luukun saumoissa alkaa lähennellä 10 vuotta vanhempaa w124 farkkua, jolla on ajettu 650-700 tkm. Tosin farkussa on jo moneen kertaan mennyt puhki kaarien ja alustan pellit :clap:

aaii niin tosin kyllä 97 mallin mersun luukun saumoissa on kanssa enemmän mitä 88 mallin :evil:

joku sano että clk ja slk mallit ei ruostu...kyllä ne ruostuu jos ne annetaan duunarille autoksi, jolla ajetaan päivätyöhän säässä kuin säässä semmonen 100 km päivässä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.12.2008 23:24
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

veskola kirjoitti: jolla ajetaan päivätyöhän säässä kuin säässä semmonen 100 km päivässä.
Eikä pestä ikinä paskoja pois koloista, korkeintaan käytetään pesukoneessa mikä painaa paskat vain syvemmälle pelti saumoihin. :twisted:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja veskola »

öööh..mitä se auton peseminen on ? :geek: ei tule juuri harrasteltua, no ehkä kerran vuoteen...autot on autoja ja silleen...

Siinä vaiheessa kun ihmisellä kuluu 10,5 tuntia vuorokaudesta töissä käymiseen niin ei voisi vähempää kiinnostaa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin