C 55 AMG ja muut faceliftin muutokset

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

C 55 AMG ja muut faceliftin muutokset

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Jos ette ole vielä kuulleet, niin kerron: C-sarjaan (W203) on saatavilla C 55 AMG -malli, tehoa 270 kW/367 hv ja vääntöä 510 newtonmetriä. Ilmeisesti jonkinlaisia ennätyksiä C:n kokoluokassa. Kiihtyvyys 0-100 km/h 5,2 sekuntia. Ulkonäöstä erottaa: 80 mm (!) jatkettu keula, jotta kone mahtuu sisään, myös sivuhelmat ja takaosa erilaisia. Renkaat edessä 225/40 R 18 ja takana 245/35 R 18. Hinnat: sedan 99 000 euroa ja farmari 101 500. Automaatti vakiona. Varmasti ihan kiva kauppakassi. :)

Muita faceliftin mukana tulevia muutoksia:
- C 230 Kompressor (141 kW/192 hv, 260 Nm) myös sedanina ja farmarina (ennen vain Sports Coupé)
- 220 CDI teho nousee lukemaan 110 kW/150 hv
- Etupuskuri on muotoiltu uudelleen ja sen ilmanottoaukko sijaitsee entistä matalammalla
- Jäähdyttimen säleikkö on uusi
- Vakiovarusteeksi kirkaslasiset ajovalot, 205/55 R 16 -renkaat, Avantgarde sivuhelmat ja takapuskuri kaikissa malleissa, nanopartikkeleihin perustuva kirkaslakka, kuusiportainen käsivaihteisto
- Ohjaamossa uusi ilme
- Kallistuksenvaimenninta takana vahvistettu
- Saatavana kääntymisvalotoiminto
- Uudentyyppiset tuulilasinpyyhkimet
- Uusia lisävarusteita audiopuolella, mm. 20 CD:n radio/cd-yhdistelmä, Comand APS (sis. dvd-navigoinnin, cd-soittimen, 6,5-tuumaisen värinäytön), 320-wattinen Surround Sound -järjestelmä, Linguatronic-ääniohjausjärjestelmä

Uudistunut mallisto tulee Suomessa myyntiin huhtikuussa 2004.

-Välitti Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Oho, tuota en ole vielä kuullutkaan. Tuo 8 cm jatkettu keula kuulostaa hurjalta :shock: . Vaikutus lienee samanlainen, kuin paineaaltoahdetussa Valmet 1203-4:ssä; lisäpolttoainesäiliö piti siirtää keulalle. :D


EDIT: Ah, MBSPY:sta löytyikin artikkeli http://mbspy.bacosys.be/w203flfl.htm
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eihän sitä jatketta edes huomaa:

Kuva

Vertaa C 32 AMG:

Kuva
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Kiva kauppakassi joo, jaksaa kuljetttaa vähän isompiakin ostoksia :D
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

MB Spy

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Timo L. kirjoitti:Ah, MBSPY:sta löytyikin artikkeli http://mbspy.bacosys.be/w203flfl.htm
Kappas, ihmettelinkin kun MBSPY:ssa ei ollut mitään mutta en vain löytänyt. Kyseessä on sama tiedote.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Ai että, vois tuolla olla ihan mukava kruisailla, varsinkin jos on vähänkään samat äänet kuin SL55 AMG:ssä, niin aahhh....(reisille tuli)! 8)

Kaikki ulospäin näkyvät heebelit vain helvettiin ja meno eikun paranis!
Tuo keulan pidennys on nykyaikana melko harvinaista, piti varmaan saada S4:n kasille kilpailija. Tai eihän noita saa edes verrata. :wink:
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

W140 kirjoitti:Tuo keulan pidennys on nykyaikana melko harvinaista, piti varmaan saada S4:n kasille kilpailija. Tai eihän noita saa edes verrata. :wink:
Ei voi verrata ei..S4 kun on neliveto.. 8)

Meinaan vaan että mitä ajamiseen tulee niin jokainen joka nelivetoa on joskus ajanut on mitä luultavimmin yhtä mieltä siitä että se on varsin hyvä juttu..varsinkin tehokkaammissa autoissa..

Ja sitten samaan hengenvetoon hiukan ihmettelenkin sitä että AMG-nelivetoja ei löydy..kun kuitenkin MB:ltakin kelvollista nelivetotekniikkaa löytyy..
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Taisipa w210 korista E 55 AMG:tä löytyä 4-maticcina.... Jos en väärin muista
:?:
Raimok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 11.11.2003 14:58
Paikkakunta: Viitaniemi

Viesti Kirjoittaja Raimok »

Nelivetoinen tuntuu käteen yhtä kätevältä kuin 5 metrinen harjanvarsi,
suuri kääntösäde ja suurin osa kaasullaohjattavuudesta hävitetty.
Miksei ajaminen voisi olla hauskaa, kun sen joutuu itse maksamaankin.
Ajan mielummin itse, Miesten autolla jossa: takaveto,keppivaihteisto, ilman ajamiseen tunkevaa elektroniikkaa.Tosi on!
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

jva kirjoitti:
W140 kirjoitti:Tuo keulan pidennys on nykyaikana melko harvinaista, piti varmaan saada S4:n kasille kilpailija. Tai eihän noita saa edes verrata. :wink:
Ei voi verrata ei..S4 kun on neliveto.. 8)

Meinaan vaan että mitä ajamiseen tulee niin jokainen joka nelivetoa on joskus ajanut on mitä luultavimmin yhtä mieltä siitä että se on varsin hyvä juttu..varsinkin tehokkaammissa autoissa..

Ja sitten samaan hengenvetoon hiukan ihmettelenkin sitä että AMG-nelivetoja ei löydy..kun kuitenkin MB:ltakin kelvollista nelivetotekniikkaa löytyy..
Jos haluan urheiluauton, en todellakaan halua nelivetoa. M5 neliveto? Corvette neliveto? Hyi helvetti.

Tietysti, jos haluaa sporttisen käyttöauton ja se on ainut käytettävissä oleva auto, vois nelivetokin tulla kysymykseen.
Kaipa AMG ajattelee samoin, onhan kuitenkin E 500 4-matic ja muut olemassa.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

No..nelivedosta voi olla montaa mieltä..mutta itse kyllä pidän nelivetoa parempana kuin takavetoa.
Enkä panisi ollenkaan pahakseni jos BMW tarjoaisi M-sarjasta nelivetoa tai Mersu AMG:stä 4-maticia.

Ei ainakaan minun makuun kovin huonosti istu esim Audi TT quattro..ja tuskin kovin pahalta tuntuisi S- tai RS-sarjan quattrotkaan (niistä ei valitettavasti ole omakohtaista ajokokemusta)

Jos puhtaasti ajamisen kannalta vertaan kahta autoa jota olen ajanut..Audi TT quattro ja CLK 55AMG niin sanoisin kuitenkin että (minun ajotaidoillani) ns "hauskanpito" onnistuu huomattavasti paremmin TT quattrolla kuin CLK:lla..jos CLK olisi 4-matic niin tilanne olisi ehkä toinen.

Miksi muuten takaveto olisi jotenkin urheiluauton perusedellytys??

Siksikö että urheiluautot ovat aina olleet takavetoisia..

Perinteet ovat toki arvokkaita..mutta miksi jääräpäisesti pitäytyä perinteissä vaikka parempaakin olisi tarjolla..

Miksiköhän muuten kaikki ralliautot ovat jo pitkään olleet nelivetoisia..jos kerran takaveto olisi parempi??

Joku varmaan sanoo että koska rallit ajetaan hiekalla.. Vaan aika moni rallikisa ajetaan asfaltilla..ja jos takaveto olisi jotenkin parempi niin eiköhän sitten asfalttikisaa ajettaisi takavedolla nelivedon sijaan..

Väitän että valtaosa AMG-Mersujen ja M-Bemareiden ostajista on ajotaidoiltaan suunnilleen samaa luokkaa kuin minä..eli siis ns "tavallisia" ihmisiä..ja uskon..ja kokemuksiini pohjautuen väitän että nelivedolla noista tehoista saa huomattavasti enemmän "ajoiloa" irti kuin pelkällä takavedolla.
Joku ammatikseen kilpaa ajava voi ehkä paremmin nautiskella takavedosta..mutta tällainen tavallinen ihminen ei.

Joo..ja mitä urheiluautoihin tulee onpahan esim Lamborghini Gallardo nelivetoinen..ja tuskin tarvitsee mikään ennustaja olla että pian seuraa muutkin perässä..ja onhan esim Porsche 911 sarjan lähes kaikki mallit olleet jo hyvän aikaa nelivetoisia..ja tuskinpa tarvitsee kauaa odotella BMW M-sarjan nelikkoakaan.
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Audin nelivedoista sen verrran, että mitä olen lehdistä lukenut, televisiosta nähnyt (Top Gear) ja itse ajanut (tosin en RS6:ta) niin minusta puskeva neliveto on aika lailla "sieltä".

Yleisesti nelivedosta: on ihan totta, että neliveto on monesti parempi kuin takaveto, varsinkin tavallisille kuskeille.

Minulle on ihan sama, vaikka 95% autoista olisi nelivetoja, ostaisin urheiluautoksi takavetoisen. Siksi, että siinä on sitä jotakin, mitä ei osaa sanoin kuvailla. Sitä tunnetta, kun lyö tallan pohjaan, ei tunne nelivedossa. Ja varsinkin radalla, ajamisen hauskuus häviää tylsyyden tullessa tilalle. Aina ei hyvästä pidosta ole iloa. Ja edelleen puhun autosta, jonka hankkisin kakkosautoksi ajamisesta nauttimista varten. Varsinkin sen jälkeen, kun olen ensin hankkinut ne puuttuvat 100.000-200.000 euroa.... :roll:
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

W140 kirjoitti: Siksi, että siinä on sitä jotakin, mitä ei osaa sanoin kuvailla. Sitä tunnetta, kun lyö tallan pohjaan, ei tunne nelivedossa. Ja varsinkin radalla, ajamisen hauskuus häviää tylsyyden tullessa tilalle. Aina ei hyvästä pidosta ole iloa. Ja edelleen puhun autosta, jonka hankkisin kakkosautoksi ajamisesta nauttimista varten. Varsinkin sen jälkeen, kun olen ensin hankkinut ne puuttuvat 100.000-200.000 euroa.... :roll:
Juuri samasta syystä itse hankkisin nelivedon..omalta osaltani pidän enemmän tunteesta joka tulee kun lyö tehokkaassa nelikossa tallan pohjaan..ja voima välittyy tiehen eikä siihen että takarenkaat sutii..

Samoin siinä olen eri mieltä että mieluummin nautin kovaa ajettaessa..myös radalla.."tylsyydestä" ja hyvästä pidosta kuin takavedon ehkä hiukan huonommasta pidosta.

Autoista joista on omakohtaista ajokokemusta valitsisi edelleen "leluksi" ja ajonautinnon välineeksi AudiTT Quattron CLK AMG:n sijaan. Tietysti asia on niin että kyseinen TT on monessakin mielessä eri luokan auto kuin CLK AMG..mutta enemmän "ajokivaa" minun makuuni tarjosi Audi TT.
RS6 olisi kiva päästä joskus koeajamaan..ja ERITYISESTI uusi 3.2 V6 koneella oleva TT..RS6:sta en tiedä, mutta V6 TT:stä uskallan lähes varmasti sanoa että sillä olisi tarjota hauskuutta minun makuuni huomattavasti enemmän kuin monellakaan takavedolla.

No..jokaisella on omat mieltymyksensä..mutta sen kyllä sanon että ainakin näin talvella hiemankin tehokkaampi takaveto on kutakuinkin pe..seestä..hiukan kun kaasuun koskee niin johan vilkkuu keltainen valo ja jossakin kulmassa autoa runksuttaa ajonvakautuselektroniikka..
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Heh, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä pitää jälleen kerran paikkansa. Onneksi meille molemmille löytyy jo monen monta vaihtoehtoa. 8)

Johan AMG teki dieselinkin, kai ne kohta keskittää voimiaan 4maticin suuntaan.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Joo..ite uskon kyllä aika vakaasti ettei mene kauaa kun tulee esittelyyn ensimmäinen AMG-nelikko..siis muistakin malleista kuin ML:stä.
BMW:ltä kun on ihan piakkoin mitä ilmeisimmin tulossa nelikkoja takavedon rinnalle myös tehokkaammista versioista, joten melkein pakkokin Mersun on oma vastine tuotava kilpailuun mukaan.

Omalla kohdallani kyllä tosiaan ihastuin nelikkoon kerrasta..ja nimenomaan siksi että sillä tällainnen tavallinenkin rattimies pystyy nautiskelemaan tehoista ja ajofiiliksestä huomattavasti paremmin kuin takavedolla.

Ammattikuski näkee ehkä asian toisin..mutta aika harva AMG-Mersun puikoissa oleva kuitenkaan ammatiltaan on kilpa-autoilija..

Heh..tulipa muuten mieleen kisakuskeista Mika Häkkinen.. ja hänen äitinsä SL 55 AMG..en meinaan omaa äitiäni kovin helposti arvaisi sen kaltaisen auton rattiin päästää..ihan vain siksi että hiukan varomaton kaasupolkimen polkaisu vie aika äkkiä ja kovaa.. :lol: :lol:
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 930
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

jva kirjoitti:Joo..ite uskon kyllä aika vakaasti ettei mene kauaa kun tulee esittelyyn ensimmäinen AMG-nelikko..siis muistakin malleista kuin ML:stä.
Eikös W210 AMG:tä ollut nelikkona :roll:

Pakko heittää tähän nelikko juttuun jotain. Eli minä en nelikosta muuloin iloa keksi saatavan, kuin näin talvikeleillä. Jos katsoo vaikka mersun taka- ja nelivetojen suoritus arvoja, ni takaveto kuluttaaa vähemmän ja kiihtyvyys on parempi. Siis ilmoitetut arvot. Ja kuinka moni ajaa suomessa autonsa äärirajoilla. Nelikkoa vois verrata vaikka ilmastointiin. Onhan se herkkua niinä harvoina kertoina kun sitä tarvitsee.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Pepekyy kirjoitti:
Pakko heittää tähän nelikko juttuun jotain. Eli minä en nelikosta muuloin iloa keksi saatavan, kuin näin talvikeleillä. Jos katsoo vaikka mersun taka- ja nelivetojen suoritus arvoja, ni takaveto kuluttaaa vähemmän ja kiihtyvyys on parempi. Siis ilmoitetut arvot. Ja kuinka moni ajaa suomessa autonsa äärirajoilla. Nelikkoa vois verrata vaikka ilmastointiin. Onhan se herkkua niinä harvoina kertoina kun sitä tarvitsee.
No..ei tarvii ainakaan SLK:lla äärirajoilla ajaa talvikelillä että kaikki takavedon huonot puolet tulee esiin..
Kuten aiemmin jo taisin sanoakin niin arkipäivää on se että lähes aina kun kaasupolkimeen koskee niin mittaristossa valo vilkkuu ja elektroniikan runksutus kuuluu jostakin/ joistain auton kulmista..
Että ei ihme jos sen jäljiltä ihastuu kerta-ajolla nelikkoon...

No..kesäkelillä eroa ei varmaan normaaliajossa huomaa..eli sikäli ilmastointi-vertaus on kyllä varsin osuva..

Sitä en sitten omasta kokemuksesta tiedä kuinka esim Audi RS6 käyttäytyy kesäkelillä täyspolkasulla..mutta ainakin kaikki koeajoraportit (sekä Suomalaiset että ulkolaiset) kehuu kovasti "uskomatonta pitoa" täyskiihdytyksissä. Siitä CLK AMG:stä kokemus itellä oli asfalttikiihdytyksessä suunnilleen samanlainen kuin omalla SLK:lla vastaava kiihdytys lumella..no,ehkei nyt ihan kuitenkaan..mutta melkein.. Eli tällaisen amatöörin tuntemus oli se että pitoa olisi kaivannut huomattavasti lisää takagummeihin..

Vaikka taitaahan se RS6 paperillakin olla aavistuksen nopeampi kiihdytyksissä kuin CLK..jos en nyt ihan väärin muista..
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Keskustelu kyllä karkaa nyt jo vähän liikaa offtopiciksi, mutta tuosta SL55 AMG:stä tuli mieleen juttu rikkaasta ryssästä DEMEC:in sivuilla. Ei ollut ukolle 500 hv:tä riittäny vaan toi muutaman tuhat kilometriä ajetun mersunsa viritettäväksi. 580hv oli riittäny tai ei ainakaan ollut tullut takaisin. Vaatimattomat 21.000 euroa oli pikku viritys maksanut. 8)

Enkä kyllä antaisi äidilleni ihan helposti edes sitä 500 heppaista johtorähteä. :shock:
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Tossa oli puhetta puskevista nelivedoista, samaa mieltä olen, ovat karseita. Muutaman listatakseni mitä olen kokeillut: (siis mitä tulee em. urheilulliseen ajoon / rälläämiseen ym... ei siis mitään maasto-ominaisuuksia ym tarkkaa haeta... :wink: )

"Hyvät" nelivedot:

Ford Sierra
vanhempi Subaru Legacy
300E 4-matic
Porsche 911


"Huonot" nelivedot:

BMW X5 pienellä koneella (ei voi uskoa että jako taakse 60/40!)
Porsche Cayenne (turbosta en tiedä)
Land Rover (karsea ajaa muutenkin)
MB ML
Audit ja passatit + golffit liian heikolla koneella etenkin

Tietysti asiat riippuu yhdestä jos toisestakin tekijästä, aloittaen vaikka rengasvalinnasta mutta toivottavasti ketään ei tällä loukattu... :P
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 930
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

W140 kirjoitti:Ei ollut ukolle 500 hv:tä riittäny vaan toi muutaman tuhat kilometriä ajetun mersunsa viritettäväksi. 580hv oli riittäny tai ei ainakaan ollut tullut takaisin. Vaatimattomat 21.000 euroa oli pikku viritys maksanut.
Juu ja tuo C55AMG:hän on aika mopo :D Eiköhän sen kuitenkin saa päivitettyä aika helposti isompien viisviitosten tapaan 500 heppaseks :shock:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
C32
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 02.02.2004 20:05
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja C32 »

jva kirjoitti:
Pepekyy kirjoitti:
Pakko heittää tähän nelikko juttuun jotain. Eli minä en nelikosta muuloin iloa keksi saatavan, kuin näin talvikeleillä. Jos katsoo vaikka mersun taka- ja nelivetojen suoritus arvoja, ni takaveto kuluttaaa vähemmän ja kiihtyvyys on parempi. Siis ilmoitetut arvot. Ja kuinka moni ajaa suomessa autonsa äärirajoilla. Nelikkoa vois verrata vaikka ilmastointiin. Onhan se herkkua niinä harvoina kertoina kun sitä tarvitsee.
No..ei tarvii ainakaan SLK:lla äärirajoilla ajaa talvikelillä että kaikki takavedon huonot puolet tulee esiin..
Kuten aiemmin jo taisin sanoakin niin arkipäivää on se että lähes aina kun kaasupolkimeen koskee niin mittaristossa valo vilkkuu ja elektroniikan runksutus kuuluu jostakin/ joistain auton kulmista..
Että ei ihme jos sen jäljiltä ihastuu kerta-ajolla nelikkoon...

No..kesäkelillä eroa ei varmaan normaaliajossa huomaa..eli sikäli ilmastointi-vertaus on kyllä varsin osuva..

Sitä en sitten omasta kokemuksesta tiedä kuinka esim Audi RS6 käyttäytyy kesäkelillä täyspolkasulla..mutta ainakin kaikki koeajoraportit (sekä Suomalaiset että ulkolaiset) kehuu kovasti "uskomatonta pitoa" täyskiihdytyksissä. Siitä CLK AMG:stä kokemus itellä oli asfalttikiihdytyksessä suunnilleen samanlainen kuin omalla SLK:lla vastaava kiihdytys lumella..no,ehkei nyt ihan kuitenkaan..mutta melkein.. Eli tällaisen amatöörin tuntemus oli se että pitoa olisi kaivannut huomattavasti lisää takagummeihin..

Vaikka taitaahan se RS6 paperillakin olla aavistuksen nopeampi kiihdytyksissä kuin CLK..jos en nyt ihan väärin muista..

Kun aletaan puhua tehokkaammista autoista, niin tuo takavedon vähäisempi kulutus on aika merkityksetön argumentti kokonaiskustannuksissa.Samoin takavetoisen nopeampi kiihtyvyys voi olla totta ammattikuljettajan käsissä, ei-omalla käsivaihteisella autolla ja kuivalla asfaltilla.
Käytännön suorituskyky nelivetoisella on aivan toista luokkaa. Kyse ei ole äärirajoilla ajamisesta vaan täysin jokapäiväisestä käytöstä. Väittäisin myös nelivedosta olevan hyötyä lähes päivittäin, eikä suinkaan "niinä harvoina kertoina kun sitä tarvitsee"

Edellinen autoni oli S4 Biturbo quattro ja vaikka nykyinen C32 on mahtava peli, on todettava, että nelivetoa on todella ikävä... :( Asia on niinkuin jva kirjoitti SLK:staan: valot vilkkuu ja luistonesto tappaa tehot. Talvikelillä C32:n suorituskyky on tavallisen perheauton luokkaa. Audilla lähes koko suorituskyky oli käytössä myös talvisin.

Kun seuraava auto tähän talouteen tulee, se on 100% varmuudella nelivetoinen :!:

MR
C32 T AMG
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Täysin yhtä mieltä edellisen postaajan kanssa!

Minusta muutenkaan "urheilullisuutta" ajamiseen ei tuo se että mittaristossa vilkkuu keltainen valo ja perä vatkaa milloin kumpaankin sivuun kun kaasua painaa.
Samoin minusta ei ole "urheilullista" ajamista se että vedetään komeita sivuluisuja kaarteissa..minusta se on lähinnä teinimeininkiä..

Edellinen postaaja sanoi C32:sen olevan talvella suorituskyvyltään perheautoluokkaa..230SLK ei ole edes sitä..peruscorollakin on suorituskykyisempi talvikelillä kuin SLK..

Itse olen aika vankasti sitä mieltä että seuraava autoni on mitä suurimmalla todennäköisyydella nelikko.

Itseasiassa olisi lähipäivinä tarkoitus mennä tsekkaamaan ja koeajamaan Audi A3 Ambition quattro..eli uuden A3:sen tehokkain versio..3.2l V6, 184Kw ja olikohan 330Nm väännöt..jos 225hv TT-nelikko tuntui hyvältä niin suurella mielenkiinnolla odotan tätä kokemusta.
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Muistahan laittaa sitten tännekin pikku koeajoraporttia tietysti mersuun vertaillen! 8)
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

W140 kirjoitti:Muistahan laittaa sitten tännekin pikku koeajoraporttia tietysti mersuun vertaillen! 8)
Joo..jos uskallan lähteä koeajolle..

Meinaan vaihtotarjous on lähestulkoon luokkaa- "tarjous josta ei voi kieltäytyä"..mutta kun toisaalta taas SLK:sta ei millään tahtois luopua..

En tiedä..mutta kyllä toisaalta se 250hv/pitkälti yli 300nm, nelikkoon yhdistettynä kiehtoisi todella..

Mutta toisaalta se A3 ei ole minkään näköinen SLK:hon verrattuna..tosin sitten sitäkin parempi ajettavuudeltaan..mutta taas toisaalta avoautoa ei kesällä voita mikään..ja toisaalta takapenkkiä tarvittais..bläähhh

Ei oo helppoo ihmisen elo.. :)
Vastaa Viestiin