Viimasuoja CDI:lle

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

JOE kirjoitti: Tänä aamuna oli jo mittarissa -10° eikä kone paljon lämmennyt.
Vähän off, mutta eikös Wepasto pelitä vielä? Sillähän se hyvin lämpenee. Selviskö se polttoaine homma? Missä oli vika?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
migger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 05.10.2009 09:19
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migger »

Hokke kirjoitti: Saisitko sää skannattua sitä mitenkään? Jos siitä puolet saa skannatua niin sehän riittää.. :roll:
Ei taida ihan A4 riittää scannaukseen (puoliskankaan, eikä mielestäni ollut ihan symmetrinen se kuitenkaan), kyllähän siitä kuvan saan otettua mistä näkee homman suunnilleen (kameralla pystyy myös ottamaan kuvan josta näkee muodon), mutta sitten ongelma on että ei ihan tarkkoja mittoja saa siitä. Koitan ensi viikolla töissä muuttaa sapluunan digitaaliseen muotoon, mutta voisin kuitenkin laittaa tuon sapluunan eteenpäin niin tehään siitä vaikka ketjukirje :) Kuka ehtii ekana laittaa yv:na mulle yhteystietonsa niin laitan tuon sapluunan eteenpäin digitalisointiyrityksen jälkeen.
MB 220 CDI -04
JOE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 624
Liittynyt: Pe 03.07.2009 20:46

Viesti Kirjoittaja JOE »

Webasto kyllä pelittää, vaan ei ihan pikkumatkoilla viitti käyttää.
Polttoainepuoli on myös toiminut, mitään varsinaista vikaa ei löytynyt.
Katotaan nyt vielä, kunhan tankki tyhjenee niin vetääkö sitten taas ilmaa jostakin.
migger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 05.10.2009 09:19
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migger »

Hokke kirjoitti: Saisitko sää skannattua sitä mitenkään? Jos siitä puolet saa skannatua niin sehän riittää.. :roll:
Nyt ois skannattu sapluunaa, se on kolmessa osassa ja saattaa onnistua kun tulostaa pdf:t ja näyttää saksia ja teippiä :) Onkos täällä foorumissa mitään tapaa siirtää noita tiedostoja á 100kb vai pitääkö linkittää ulkopuoliseen palvelimeen mihin heittää nuo filut?

update: Kun foorumin ohjeesta katsoin niin eipä täällä ole tapaa siirtää tiedostoja, täytyy löytää joku ulkoinen palvelin.
MB 220 CDI -04
JOE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 624
Liittynyt: Pe 03.07.2009 20:46

Viesti Kirjoittaja JOE »

JOE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 624
Liittynyt: Pe 03.07.2009 20:46

Viesti Kirjoittaja JOE »

migger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 05.10.2009 09:19
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migger »

JOE kirjoitti:http://tinypic.com
Ei taida syödä PDF:ää, enkä kauheesti viitsi alkaa screenshotteja ottamaan että pysyisi edes suunnilleen oikean kokoisena tuo sapluuna.
MB 220 CDI -04
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13213
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

No voihan tuon postata toisella foorumilla ja laittaa tänne linkin. :roll:
http://www.mese.fi/forum/

Eli olisi ihan hyvä saada vastaava fiitseri tännekin.
migger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 05.10.2009 09:19
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migger »

Nopeella googletuksella löyty joku palvelu:

1.pdf - 97.2 Kb
2.pdf - 99.9 Kb
3.pdf - 96.8 Kb

Tuolla on siis viimasuojasta tehdyn sapluunan 3 osaan scannattu malli (pdf tiedostoja jotta pysyisi mittasuhteet). Ilmoittakoon joku joka tuosta sen askartelee, että pelittikö. Tuo on siis W203 ennen faceliftia.
MB 220 CDI -04
Zaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 08.12.2008 07:49
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Zaari »

Kiitoksia!
Minkäslainen 220cdi:n ilmanottotorvi ja sen reikä on? Äkkiseltään näyttäisi hiukan erilaiselta verrattuna 5-pyttyiseen, mutta saahan sen tarvittaessa isonnettua.
Mistä materiaalista toi olisi hyvä askarrella?
c180cdi T 7g -11

ex: CLS 320 cdi -06
ex: c270cdiA T -01
ex: 3 x VW tdi
migger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 05.10.2009 09:19
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migger »

Zaari kirjoitti:Kiitoksia!
Minkäslainen 220cdi:n ilmanottotorvi ja sen reikä on? Äkkiseltään näyttäisi hiukan erilaiselta verrattuna 5-pyttyiseen, mutta saahan sen tarvittaessa isonnettua.
Mistä materiaalista toi olisi hyvä askarrella?
Itse hain 2mm paksua kumia jonka pitäisi sietää pakkastakin. Vaasalaisten kannattaa pistäyty Kumi Järvisessä, muitten vastaavassa. Tosi laihialainen tekee pahvista.
MB 220 CDI -04
JOE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 624
Liittynyt: Pe 03.07.2009 20:46

Viesti Kirjoittaja JOE »

No nyt on sapluuna kierroksella ja oma malli tehty,
Kuka ekana laittaa yv:na yhteystietonsa niin saa sapluunan
ja asennusohjeen seuraavaksi.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

JOE kirjoitti:Kyllähän tuon mielellään itte askartelis, jos malli ja mitat löytyis!
Tänä aamuna oli jo mittarissa -10° eikä kone paljon lämmennyt.

Mulla ollu talvella tavallinen kumimatto W211 320CDI:ssä mittailin tuossa Leveys 53,5cm ja korkeus 39cm,alhaalta keskeltä leikattu 6cmkorkea ja 15cm pitkä pala pois ja ylhäälta tehty 6cm ylälaidasta keskelle mattoa 10cm pitkä ja 5cm korkea reikä lukkomekanismille,kumimatto paikalleen ja lyödään pelti kiinni,jää noin 10 senttiä syyläristä irti,niin ei vaaraa että ikinä lämpenis liikaa hidastaa vaan suoran virtauksen pääsyä syylärille ja konetilaan ja vappuna pois.ei tarvi olla mikään tekniikan ihme tuon tekemiseen.Alhaaltahan se kyllä ottaa ilmaa mutten ole sieltä tukkinut että cooleri saa kylmää ilmaa,niinkuin pitääkin.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13213
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jussilampi kirjoitti:Alhaaltahan se kyllä ottaa ilmaa mutten ole sieltä tukkinut että cooleri saa kylmää ilmaa,niinkuin pitääkin.
Ei se kyllä moottorille ihanteellista ole että kevyellä kuormalla 30 asteen pakkasessa imu-ilma jäähdytetään likimain tuohon -30 asteeseen. Fiksummissa mersuissa imuilmaa jo lämmitetään noissa pakkasissa (ilma/vesi-cooleri) tai jossain coolerin ohitus kylmimmillä keleillä.

Eikös 211:n välijäähdyttimen eteenkin saa pudotettua pahvin, omassa (ei 211) se syylärin etupuoli on niin sekava kaikesta roinasta että siihen ei tahdo edes syylärin eteen suoraan saada viimaesteitä.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

DBFI kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:Alhaaltahan se kyllä ottaa ilmaa mutten ole sieltä tukkinut että cooleri saa kylmää ilmaa,niinkuin pitääkin.
Ei se kyllä moottorille ihanteellista ole että kevyellä kuormalla 30 asteen pakkasessa imu-ilma jäähdytetään likimain tuohon -30 asteeseen. Fiksummissa mersuissa imuilmaa jo lämmitetään noissa pakkasissa (ilma/vesi-cooleri) tai jossain coolerin ohitus kylmimmillä keleillä.

Eikös 211:n välijäähdyttimen eteenkin saa pudotettua pahvin, omassa (ei 211) se syylärin etupuoli on niin sekava kaikesta roinasta että siihen ei tahdo edes syylärin eteen suoraan saada viimaesteitä.

Minä olen käsittänyt että kyllä se imuilma turbossa lämpenee aivan riittävästi,ennen koneeseen menoa.En minäkään sitä viimaestettä,hieno nimi (kumimattoa) ole siihen syylärin eteen yrittänytkään se tulee aivan eteen suoraan maskin alle ja ne kaikki syylärin etupuolen rojut jää sen alle.Ei sitä kannata sinne syyläriin kiinni laittaakkaan,siinä on ensimmäisenä ilmastoinnin kenno ja särkee vielä sen jos rupeaa sitä sinne räpeltään,saa sinne goolerin eteenkin suojan jos haluaa,mutten ole nähnyt tarpeelliseksi,koska turbo lämmittää sitä imuilmaa,ja mitä kylmempänä se menee sitä enempi sitä mahtuu eli sisältää happea enempi,joka on palamisen tärkein aine.Mikähän se niin viksu vehje jossa imuilmaa lämmitetään pakkasella,kylläkai sitä yritetään jäähdyttää.Herlevin Pekan Valmettiinkin löivät aikoinaan lapiolla hiilihappöjäätä,jonka läpi ilma meni turbolle,ennen vetosuoritusta traktori bulling kisoissa,mutta niissähän onkin yli 1000 hevosvoimaa.Kaveri osti vasta Herleviltä Scanian,jolla oli kuskattu niitä kisatraktoreita euroopassa,ja oli scaniaakin räpelletty,laitettu kuulemma iso turbo ja laivadiesselin ruiskut, eli otettu 860hv,mukava kiihdytellä henkilöautojen kanssa.Laittaa kuulemma mersujakin näin talvella kun on aikaa jos jotain kiinnostaa otattaa vähän tehoja.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13213
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jussilampi kirjoitti: Minä olen käsittänyt että kyllä se imuilma turbossa lämpenee aivan riittävästi,ennen koneeseen menoa.En minäkään sitä viimaestettä,hieno nimi (kumimattoa) ole siihen syylärin eteen yrittänytkään se tulee aivan eteen suoraan maskin alle ja ne kaikki syylärin etupuolen rojut jää sen alle.Ei sitä kannata sinne syyläriin kiinni laittaakkaan,siinä on ensimmäisenä ilmastoinnin kenno ja särkee vielä sen jos rupeaa sitä sinne räpeltään,saa sinne goolerin eteenkin suojan jos haluaa,mutten ole nähnyt tarpeelliseksi,koska turbo lämmittää sitä imuilmaa,ja mitä kylmempänä se menee sitä enempi sitä mahtuu eli sisältää happea enempi,joka on palamisen tärkein aine.Mikähän se niin viksu vehje jossa imuilmaa lämmitetään pakkasella,kylläkai sitä yritetään jäähdyttää.Herlevin Pekan Valmettiinkin löivät aikoinaan lapiolla hiilihappöjäätä,jonka läpi ilma meni turbolle,ennen vetosuoritusta traktori bulling kisoissa,mutta niissähän onkin yli 1000 hevosvoimaa.Kaveri osti vasta Herleviltä Scanian,jolla oli kuskattu niitä kisatraktoreita euroopassa,ja oli scaniaakin räpelletty,laitettu kuulemma iso turbo ja laivadiesselin ruiskut, eli otettu 860hv,mukava kiihdytellä henkilöautojen kanssa.Laittaa kuulemma mersujakin näin talvella kun on aikaa jos jotain kiinnostaa otattaa vähän tehoja.
Ja noillako ajetaan -30 asteen pakkasessa? No, pakko se sitten on uskoa että esim. 400CDI toimii hölmösti. Oletko selvittänyt miten ne isot scaniat kierrättää ilmaa coolerissa kovilla pakkasilla?
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

DBFI kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: Minä olen käsittänyt että kyllä se imuilma turbossa lämpenee aivan riittävästi,ennen koneeseen menoa.En minäkään sitä viimaestettä,hieno nimi (kumimattoa) ole siihen syylärin eteen yrittänytkään se tulee aivan eteen suoraan maskin alle ja ne kaikki syylärin etupuolen rojut jää sen alle.Ei sitä kannata sinne syyläriin kiinni laittaakkaan,siinä on ensimmäisenä ilmastoinnin kenno ja särkee vielä sen jos rupeaa sitä sinne räpeltään,saa sinne goolerin eteenkin suojan jos haluaa,mutten ole nähnyt tarpeelliseksi,koska turbo lämmittää sitä imuilmaa,ja mitä kylmempänä se menee sitä enempi sitä mahtuu eli sisältää happea enempi,joka on palamisen tärkein aine.Mikähän se niin viksu vehje jossa imuilmaa lämmitetään pakkasella,kylläkai sitä yritetään jäähdyttää.Herlevin Pekan Valmettiinkin löivät aikoinaan lapiolla hiilihappöjäätä,jonka läpi ilma meni turbolle,ennen vetosuoritusta traktori bulling kisoissa,mutta niissähän onkin yli 1000 hevosvoimaa.Kaveri osti vasta Herleviltä Scanian,jolla oli kuskattu niitä kisatraktoreita euroopassa,ja oli scaniaakin räpelletty,laitettu kuulemma iso turbo ja laivadiesselin ruiskut, eli otettu 860hv,mukava kiihdytellä henkilöautojen kanssa.Laittaa kuulemma mersujakin näin talvella kun on aikaa jos jotain kiinnostaa otattaa vähän tehoja.
Ja noillako ajetaan -30 asteen pakkasessa? No, pakko se sitten on uskoa että esim. 400CDI toimii hölmösti. Oletko selvittänyt miten ne isot scaniat kierrättää ilmaa coolerissa kovilla pakkasilla?

Onhan niitä nestejäähdytteisiä coolereita,joita Herlevikin nykyään käyttää,erillinen 80litran vesisäiliö joka jäähdyttää huom! turbosta tulevaa ilmaa,ja menee vasta sitten koneeseen,kestää kuulemma 2 vetoa ja rupeaa säiliö kiehumaan.
Mersuissa menee coolerissa jäähdytetty ilma turbon lämmittämäna koneeseen eikä ole läheskään pakkasen puolella(en kyllä tunne 400CDI systeemiä)
Sehän oisikin oiva lämmitin CDI koneille,jos koneeseen menevä ilma jäähdytettäisiin vasta turbon jälkeen jäähdytysnestettä kiertävässä coolerissa ja sieltä koneeseen.
Huono homma vaan,kun yksi glykoolivaurio riski lisää,(taas ois juttua päästi perkele glykolit koneeseen ja Valeon cooleri)
Jokainenhan voi tukkia coolerin miten haluaa,sanoin vaan että miten olen itse toiminut,ja ajellut lapissa -40 asteen pakkasessa,ilman ongelmia,polttoainesuodatin tietenkin pitää syksyisin vaihtaa ja käyttää niissä pakkasissa argtista naftaa,jota ei etelässä edes myydä,ettei kannata täydellä tankilla etelän naftaa tuommosiin pakkasiin lähtä,on niitä Levilläkin hinattu lämpimään sulamaan,kun parafiini rupeaa naftassa kiteytymään,ja tukkii suodattimen.
Viimeksi muokannut jussilampi, To 03.12.2009 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13213
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jussilampi kirjoitti: Onhan niitä nestejäähdytteisiä coolereita,joita Herlevikin nykyään käyttää,erillinen 80litran vesisäiliö joka jäähdyttää huom! turbosta tulevaa ilmaa,ja menee vasta sitten koneeseen,kestää kuulemma 2 vetoa ja rupeaa säiliö kiehumaan.
Mersuissa menee coolerissa jäähdytetty ilma vasta turbolle ja sieltä turbon lämmittämäna koneeseen.(en kyllä tunne 400CDI systeemiä)
Sehän oisikin oiva lämmitin CDI koneille,jos koneeseen menevä ilma jäähdytettäisiin vasta turbon jälkeen jäähdytysnestettä kiertävässä coolerissa ja sieltä koneeseen.
Huono homma vaan,kun yksi glykoolivaurio riski lisää,(taas ois juttua päästi perkele glykolit koneeseen ja Valeon cooleri)
Jokainenhan voi tukkia coolerin miten haluaa,sanoin vaan että miten olen itse toiminut,ja ajellut lapissa -40 asteen pakkasessa,ilman ongelmia,polttoainesuodatin tietenkin pitää syksyisin vaihtaa ja käyttää niissä pakkasissa argtista naftaa,jota ei etelässä edes myydä,ettei kannata täydellä tankilla etelän naftaa tuommosiin pakkasiin lähtä,on niitä Levilläkin hinattu lämpimään sulamaan,kun parafiini rupeaa naftassa kiteytymään,ja tukkii suodattimen.
Missäs mersussa tuolla tavalla on putket kytketty? Aika vähän jää coolerille tehtävää jos tarkoitit että se on jossain putsarin ja turbon imupuolen välillä?

En tiedä miksi nostit sen glygoli-ongelman, tarkoitukseni ei ollut kehua tai haukkua eri ratkaisuja vaan esittää että niitä on (ja varmaan syystä).

Arktinen diesel ratkaisee pitkälti tuon äärimmäisen kylmän ongelman, sehän syttyy herkemmin kun taas tavallisempi syttyy noin kylmällä liian hitaasti ja vaikka ei välttämättä riko mitään niin ei se ole missään suhteessa hyvä asia.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

DBFI kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: Onhan niitä nestejäähdytteisiä coolereita,joita Herlevikin nykyään käyttää,erillinen 80litran vesisäiliö joka jäähdyttää huom! turbosta tulevaa ilmaa,ja menee vasta sitten koneeseen,kestää kuulemma 2 vetoa ja rupeaa säiliö kiehumaan.
Mersuissa menee coolerissa jäähdytetty ilma vasta turbolle ja sieltä turbon lämmittämäna koneeseen.(en kyllä tunne 400CDI systeemiä)
Sehän oisikin oiva lämmitin CDI koneille,jos koneeseen menevä ilma jäähdytettäisiin vasta turbon jälkeen jäähdytysnestettä kiertävässä coolerissa ja sieltä koneeseen.
Huono homma vaan,kun yksi glykoolivaurio riski lisää,(taas ois juttua päästi perkele glykolit koneeseen ja Valeon cooleri)
Jokainenhan voi tukkia coolerin miten haluaa,sanoin vaan että miten olen itse toiminut,ja ajellut lapissa -40 asteen pakkasessa,ilman ongelmia,polttoainesuodatin tietenkin pitää syksyisin vaihtaa ja käyttää niissä pakkasissa argtista naftaa,jota ei etelässä edes myydä,ettei kannata täydellä tankilla etelän naftaa tuommosiin pakkasiin lähtä,on niitä Levilläkin hinattu lämpimään sulamaan,kun parafiini rupeaa naftassa kiteytymään,ja tukkii suodattimen.
Missäs mersussa tuolla tavalla on putket kytketty? Aika vähän jää coolerille tehtävää jos tarkoitit että se on jossain putsarin ja turbon imupuolen välillä?

En tiedä miksi nostit sen glygoli-ongelman, tarkoitukseni ei ollut kehua tai haukkua eri ratkaisuja vaan esittää että niitä on (ja varmaan syystä).

Arktinen diesel ratkaisee pitkälti tuon äärimmäisen kylmän ongelman, sehän syttyy herkemmin kun taas tavallisempi syttyy noin kylmällä liian hitaasti ja vaikka ei välttämättä riko mitään niin ei se ole missään suhteessa hyvä asia.
Joo oikeassa olet että oli edellisessä kirjoitusvirhe jonka korjasin,mutta tosiasia että kun CDI pienen kulutuksen takia antaa niukasti lämpöa saataisiin sitä kyllä mukavasti talteen sieltä nestejäähdytteisellä coolerilla,mutta kyllähän siinä glykoli ongelman vaara taas olisi.
Se naftan argtisen ja tavallisen ero on vaan niiden jähmepisteestä,jossa paraffiini alkaa kiteytyä pakkasessa tavallisessa naftassa -15-20 astetta aikaisemmin ja kiteytynyt parafiini ´tukkii suodattimen ja liikut loppuu siihen,sitä millä jähmepistettä on saatu parannettua en tiedä itsekkään,mahdollisesti valopetroolilla (arvelua) varmaan joku täällä tietää.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
DJS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ke 18.02.2009 12:13
Paikkakunta: EU

Viesti Kirjoittaja DJS »

Minkäslaisia lämpötilannousuja tuolla tuulensuojalevyllä olette saaneet?

Itse laittelin levyn paikoilleen viimeinkin.
Reilun tunnin ehti auto olla lohkolämppärissä, ulkolämpömittari näytti tallista ulosajon jälkeen -6.
Noin 50km kohdilla lämmöt oli 80 asteen korvilla, ja tästä eivät nouseet. Hieman laskivat, eli termari antoi läpi.
Keskinopeus oli varmaan jotain 80km/h luokkaa.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

von_Karl kirjoitti:Minkäslaisia lämpötilannousuja tuolla tuulensuojalevyllä olette saaneet?

Itse laittelin levyn paikoilleen viimeinkin.
Reilun tunnin ehti auto olla lohkolämppärissä, ulkolämpömittari näytti tallista ulosajon jälkeen -6.
Noin 50km kohdilla lämmöt oli 80 asteen korvilla, ja tästä eivät nouseet. Hieman laskivat, eli termari antoi läpi.
Keskinopeus oli varmaan jotain 80km/h luokkaa.
Eikai sillä niin suurta vaikutusta ole,jos termari aukeaa 80,niin koneen lämpö pysyy varmaan siinä 80,tai alle.suurin hyöty on estää suora viima esim.polttoainepuhdistajalle.Mulla on pysynyt lämmöt 90 asteessa kesät ja talvet,mutta nyt tuntuu että ei nouse juuri yli 80 asteen,että alkaako termari valskaan!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
DJS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ke 18.02.2009 12:13
Paikkakunta: EU

Viesti Kirjoittaja DJS »

Ennen tuulesuojalevyä 50km matkalla lämmöt nousivat vain 70 asteeseen, suurinpiirtein samassa ulkolämpötilassa (-6).

Ensi viikolla sitten vuorossa termostaatin vaihto taas.
migger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 05.10.2009 09:19
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migger »

von_Karl kirjoitti:Ennen tuulesuojalevyä 50km matkalla lämmöt nousivat vain 70 asteeseen, suurinpiirtein samassa ulkolämpötilassa (-6).

Ensi viikolla sitten vuorossa termostaatin vaihto taas.
Minulla uusi termari (vaihdettu jotain kuukausi sitten) ja viimamaski kiinni ja lämpötilat on 90 asteen kieppeillä 15-20 kilometrin ajon jälkeen kun lämpötila ~-5. -10 on kylmin missä olen tähän mennessä tuolla nyt ajanut ja lämmöt pysyy kyllä 90 asteessa silloin, saas nähä miten sitten kun mennään vielä 10 astetta kylmemmäs.

Vielä kun sais aikaiseksi vetää sisälämmittimelle piuhan niin tuo ois täys talviauto :)
MB 220 CDI -04
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Yhden asian huomasin tuosta viimasuojasta kun laitoin pissapoikaan lisää vettä. Konehuone oli yllättävän siisti. Olin nimitäin ajanut muutama tuhat kilometria vesikelissä ja auto oli tosi likainen. Mutta tosiaan koneen muovi peitteet oli puhtaat, ei ollut sellaista kurakerrosta niinkuin viime talvena oli. Eli kyllä toi maski suojaa myös konehuonetta likaantumiselta. Sama koske varmaa syylaria, eipähän siihenkään ylimääräista p*skaa kerry
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

Itse väsäsin tuommosen!
Kuva

Kuva

Tiedä sitten paljonko hyötyä :roll:
Tein tuommosesta pakettiauton tavaratilan suojalevystä, taitaa olla sprintteristä!
Lovesin tuon kulman ilmanotolle, oli aluksi tukossa kokonaa-->Ei vaikutusta!
Ihan laitoin 4 nippusiteellä kiinni, saa mukavasti tuolta rivotuksen takaa, niin ei huomaa käytännössä ollenkaan!
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Viimasuoja CDI:lle

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Zaari kirjoitti:Kylmät kelit pukkaa taas päälle. Onko joku virittänyt maskiin viimasuojaa jäähdytyksen vähentämiseksi? Mitään tehdastekoista ei ilmeisesti ole saatavilla?
Viritin viime talvena oman S203:n maskin taakse pahvin, mutta sillä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Ilmeisesti suojan pitäisi olla melkoisen peittävä, jäähdytys on tehty toimimaan vaikka ajettais autobaanaa tuntikaupalla. :roll:

Laiskan miehen viimasuoja,kumimattoon alas lovi ja ylös lukon kohdalle reikä, matto paikalleen ja pelti kiinni! Vappuna pois!

http://img444.imageshack.us/i/25122009254.jpg/[/img]
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vastaa Viestiin