W212 farkku

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

W212 farkku

Viesti Kirjoittaja illinois »

Tulipa koetettua lyhyt ajolenkki, ei nyt varsinainen koeajo uudella
E-sarjan CDI 220 farkulla - varustetasona Avantgarde.
Plussaa
+ tilava
+ hiljainen
+ tomaatti vaihtoi hienosti
+ vararengas täysikokoinen

Miinusta
- konepellin herjavalo (pelti auki näyttöruudussa) ei meinannut sammua.
Lopulta sammui vaikka pelti oli aivan kunnolla kiinni aiemmillakin kerroilla.
- Ovien kynnyslistat keräävät kuraa huolestuttavan kasan oven ja korin sauman kulmaan niin etuoven kuin takaoven alareunassa eli autonpesussa pitäisi joka kerta olla ovet auki ja putsata ne kynnyssaumat hyvin.
- penarista apinoitu näyttötaulu ohjaimineen on ihan yhtä hankala käyttää kuin penarissa aikoinaan. Oppii kyllä mutta liian monimutkaista jos pääasiana auton ajaminen.
- ohjauspyörän materiaali jotain halpis keinokumia , tuntui että pyörän sisärengas olisi rullattu siihen kehälle. Kaippa niitä aito nahkarattejakin saa.
-220 kaasuöljypata on tietysti mukava 122 kW teholla neloskoneesta mutta kyllä itse ottaisin näin isoon autoon 6 pyttyisen. Mitään räjähtävää menoa ei tästä saa ulos edes kick-down:ssa.
- mittariston pyöreiden mittareiden priorisointi (koot) erikoinen.
- entisten metalliosien korvautuminen muovilla huolestuttavaa
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eli kokeilit taksipakettiautoa. Täyskokoinen vararengas ei ole aikoihin ollut vakiovaruste.

En kyllä näe ongelmana teräksen korvaamista muovilla kun sitä ei sentään korin runkorakenteissa ja jousituksessa jne. ole tehty mutta selvästi nahkaa on nykyisin korvattu muovilla.

Enpä tarkistanut hinnastosta mutta sedanille hinnasto sanoo että ratti on nappanahkaa kaikissa malliversioissa, ennenhän Classicissa ei tullut nahkarattia (miten mahtoi olla Elegance mutta Avantgardessa ainakin oli vakiona). Kai se ratti sama on farmarissa kuin sedanissakin (vastaavilla varusteilla).

Pientä hickupia oli paikallisenkin autoliikkeen esittelymallissa (luukkujen kanssa).

Muokattu: voisko se rattikin olla erilainen taksipaketissa, ei tullut esittelyautosta katsottua? Hinnaston mukaan farkussa on nappanahkainen ratti eikä tekniikkapaketissa kehuta huonompaa rattia, voishan se muovinen olla kuitenkin kestävämpi taksiajossa?
Viimeksi muokannut DBFI, Su 22.11.2009 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

212 Farkku

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Kävin katselulla ja ei mitään ihmeelistä huomannut .
No sentään se että esillä ollut farkku mallin perä oli tosi alhaalla .
varmaan tarkoituksella laskettu ? Hyvän näköinen sellaisena matalana .
Omaan tarpeisiin jo tarpeettoman iso kokoinen .
Tämä väri tumman/punainen/kuparinen sekoitus joka sisällä näytti lähinnä mustalta oli aikas mukavan näköinen . varmaan paranee vain kun luonnon valossa ja paisteessa .
Ainakin Olarissa näkyi kauppoja hierottavan ihan tosissaan :) .
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W212 farkku

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

illinois kirjoitti:Tulipa koetettua lyhyt ajolenkki, ei nyt varsinainen koeajo uudella
E-sarjan CDI 220 farkulla - varustetasona Avantgarde.
Plussaa
+ tilava
+ hiljainen
+ tomaatti vaihtoi hienosti
+ vararengas täysikokoinen

Miinusta
- konepellin herjavalo (pelti auki näyttöruudussa) ei meinannut sammua.
Lopulta sammui vaikka pelti oli aivan kunnolla kiinni aiemmillakin kerroilla.
- Ovien kynnyslistat keräävät kuraa huolestuttavan kasan oven ja korin sauman kulmaan niin etuoven kuin takaoven alareunassa eli autonpesussa pitäisi joka kerta olla ovet auki ja putsata ne kynnyssaumat hyvin.
- penarista apinoitu näyttötaulu ohjaimineen on ihan yhtä hankala käyttää kuin penarissa aikoinaan. Oppii kyllä mutta liian monimutkaista jos pääasiana auton ajaminen.
- ohjauspyörän materiaali jotain halpis keinokumia , tuntui että pyörän sisärengas olisi rullattu siihen kehälle. Kaippa niitä aito nahkarattejakin saa.
-220 kaasuöljypata on tietysti mukava 122 kW teholla neloskoneesta mutta kyllä itse ottaisin näin isoon autoon 6 pyttyisen. Mitään räjähtävää menoa ei tästä saa ulos edes kick-down:ssa.
- mittariston pyöreiden mittareiden priorisointi (koot) erikoinen.
- entisten metalliosien korvautuminen muovilla huolestuttavaa
212: stahan on hieno auto ajaa (varsinkin, jos suoraohjaus+AMG alustapaketti) ja muutenkin teknisesti mainio.

Olen kyllä siinä samoilla linjoilla illinoisin kanssa, että bemun matkinta muotoilussa liiallista (ulkona ja sisällä muotoilu kovin kantikasta), kojetaulun muovi halvan näköistä + vaatimaton nahkaverhoiltuna 211 täysnahkasisustaan verrattuna.... eli ne ominaisuudet on matkittu japseista takavalojen lisäksi.

Kun -02 istuin veholla uuteen 211: staseen 200 CDI classikkiin sisään, niin omistushalut heräsi heti... vaikka pihalla seisoi hieno oma kiiltävänmusta 210.

Nyt kun olen jo katsellut kauemminkin 212: sta, niin aina vaan oma 211 nahkasisustuksella ym... vie voiton hyvinvarustetustakin uutuudesta ulkonäöllisesti. Mielestäni.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

212 Farkussa on "kolmas istuinrivi" eli lisäpenkkimahdollisuus autolehden mukaan, mutta se ei ole hyväksytty suomessa. Onkohan näin ja miksi? Muuten 212 farkku on tyylikäs ainakin ulkoisesti.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Suomen viranomaiset eivät jostain syystä näytä hyväksyvän selkä menosuuntaan olevia istuimia. Syytä en minäkään tiedä...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Lakulaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
Paikkakunta: Costa del Sol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lakulaku »

Castillo kirjoitti:212 Farkussa on "kolmas istuinrivi" eli lisäpenkkimahdollisuus autolehden mukaan, mutta se ei ole hyväksytty suomessa. Onkohan näin ja miksi? Muuten 212 farkku on tyylikäs ainakin ulkoisesti.
Mulla on ihan normaali Vehon tuoma Mersu (W211), jossa on takaluukussa auki kääntyvä pikkuistuin kahdelle, selkä menosuuntaan. Ihan laillinen olettaisin. Ei siinä istu kuin alle 150cm pitkät.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Lakulaku kirjoitti:
Castillo kirjoitti:212 Farkussa on "kolmas istuinrivi" eli lisäpenkkimahdollisuus autolehden mukaan, mutta se ei ole hyväksytty suomessa. Onkohan näin ja miksi? Muuten 212 farkku on tyylikäs ainakin ulkoisesti.
Mulla on ihan normaali Vehon tuoma Mersu (W211), jossa on takaluukussa auki kääntyvä pikkuistuin kahdelle, selkä menosuuntaan. Ihan laillinen olettaisin. Ei siinä istu kuin alle 150cm pitkät.
Nykyään sitä selkä menosuuntaan istuinta ei enää hyväksytä Suomessa. Siksi uuteen W212 farkkuun sitä ei (Suomessa) saa. Esim. Saksassahan se on sallittu, ja lienee monessa muussakin maassa.

Ne joissa se jo on (211 farkku) se tietysti on edelleen sallittu.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

DBFI kirjoitti:...ennenhän Classicissa ei tullut nahkarattia...
Öh.... kyllä mulla on nahkaratti... onkohan sitten tilattu erikseen varta vasten...
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ari66 kirjoitti:
DBFI kirjoitti:...ennenhän Classicissa ei tullut nahkarattia...
Öh.... kyllä mulla on nahkaratti... onkohan sitten tilattu erikseen varta vasten...
Senhän näkee kantakortista.
Avatar
Lakulaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
Paikkakunta: Costa del Sol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lakulaku »

Ari66 kirjoitti:Öh.... kyllä mulla on nahkaratti... onkohan sitten tilattu erikseen varta vasten...
Tästäkin olis hauska tarina kun ostin ensimmäisen uuden E-korisen Mersuni. Halusin sen nimittäin puuratilla (Elegance). Kaikki ok ja tehtiin Vehossa autosta tilaus. 2-3kk myöhemmin se tuli, mutta tavallisella muoviratilla (tai olisko nahka). Sanoivat, että nou-hätä, tilataan varaosana ja vaihdetaan. No, sitten selvisi ettei saa varaosana kun tehdas ei toimita Suomeen puurattisia E-korisia. Aika outoa. Pähkäilyn jälkeen keksivät tilata S-korisen puuratin, koska se on samanlainen. Tehdas kieltäytyi toimittamasta, koska arvasivat sen menevän E-koriseen. Tiesin, että niitä kuitenkin on, koska esim. Espanjassa sellaisia oli Mersu-kaupassa. Mutta ei saanut olla Suomessa. Veho ei suostunut uuteen autoon tarvikerattia laittamaan. Tilanne jumissa, mutta ratista maksettu. Lopulta päädyttiin siihen, että nyt minulla on Mercedes-Benz merkkinen retkeilypyörä.

Nykyisessä Mersussani on puuratti halusi tehdas tai ei.
konitohtori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54

Viesti Kirjoittaja konitohtori »

Pakko kysyä, että mikä siinä puuratissa viehättää, ihan mielenkiinnosta? Mulle mieluisin vaihtoehto on nahka...
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0

*
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

konitohtori kirjoitti:Pakko kysyä, että mikä siinä puuratissa viehättää, ihan mielenkiinnosta? Mulle mieluisin vaihtoehto on nahka...
Varmaan ulkonäkö. Itsekin olen hyvän nahkaratin puolestapuhuja.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Kaverilla (ammattikuski) on paha allergia käsissä ja ainut jolla pysyy kurissa on puuratti tai aito nahkaratti.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Vastaa Viestiin