W212 farkku
W212 farkku
Tulipa koetettua lyhyt ajolenkki, ei nyt varsinainen koeajo uudella
E-sarjan CDI 220 farkulla - varustetasona Avantgarde.
Plussaa
+ tilava
+ hiljainen
+ tomaatti vaihtoi hienosti
+ vararengas täysikokoinen
Miinusta
- konepellin herjavalo (pelti auki näyttöruudussa) ei meinannut sammua.
Lopulta sammui vaikka pelti oli aivan kunnolla kiinni aiemmillakin kerroilla.
- Ovien kynnyslistat keräävät kuraa huolestuttavan kasan oven ja korin sauman kulmaan niin etuoven kuin takaoven alareunassa eli autonpesussa pitäisi joka kerta olla ovet auki ja putsata ne kynnyssaumat hyvin.
- penarista apinoitu näyttötaulu ohjaimineen on ihan yhtä hankala käyttää kuin penarissa aikoinaan. Oppii kyllä mutta liian monimutkaista jos pääasiana auton ajaminen.
- ohjauspyörän materiaali jotain halpis keinokumia , tuntui että pyörän sisärengas olisi rullattu siihen kehälle. Kaippa niitä aito nahkarattejakin saa.
-220 kaasuöljypata on tietysti mukava 122 kW teholla neloskoneesta mutta kyllä itse ottaisin näin isoon autoon 6 pyttyisen. Mitään räjähtävää menoa ei tästä saa ulos edes kick-down:ssa.
- mittariston pyöreiden mittareiden priorisointi (koot) erikoinen.
- entisten metalliosien korvautuminen muovilla huolestuttavaa
E-sarjan CDI 220 farkulla - varustetasona Avantgarde.
Plussaa
+ tilava
+ hiljainen
+ tomaatti vaihtoi hienosti
+ vararengas täysikokoinen
Miinusta
- konepellin herjavalo (pelti auki näyttöruudussa) ei meinannut sammua.
Lopulta sammui vaikka pelti oli aivan kunnolla kiinni aiemmillakin kerroilla.
- Ovien kynnyslistat keräävät kuraa huolestuttavan kasan oven ja korin sauman kulmaan niin etuoven kuin takaoven alareunassa eli autonpesussa pitäisi joka kerta olla ovet auki ja putsata ne kynnyssaumat hyvin.
- penarista apinoitu näyttötaulu ohjaimineen on ihan yhtä hankala käyttää kuin penarissa aikoinaan. Oppii kyllä mutta liian monimutkaista jos pääasiana auton ajaminen.
- ohjauspyörän materiaali jotain halpis keinokumia , tuntui että pyörän sisärengas olisi rullattu siihen kehälle. Kaippa niitä aito nahkarattejakin saa.
-220 kaasuöljypata on tietysti mukava 122 kW teholla neloskoneesta mutta kyllä itse ottaisin näin isoon autoon 6 pyttyisen. Mitään räjähtävää menoa ei tästä saa ulos edes kick-down:ssa.
- mittariston pyöreiden mittareiden priorisointi (koot) erikoinen.
- entisten metalliosien korvautuminen muovilla huolestuttavaa
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Eli kokeilit taksipakettiautoa. Täyskokoinen vararengas ei ole aikoihin ollut vakiovaruste.
En kyllä näe ongelmana teräksen korvaamista muovilla kun sitä ei sentään korin runkorakenteissa ja jousituksessa jne. ole tehty mutta selvästi nahkaa on nykyisin korvattu muovilla.
Enpä tarkistanut hinnastosta mutta sedanille hinnasto sanoo että ratti on nappanahkaa kaikissa malliversioissa, ennenhän Classicissa ei tullut nahkarattia (miten mahtoi olla Elegance mutta Avantgardessa ainakin oli vakiona). Kai se ratti sama on farmarissa kuin sedanissakin (vastaavilla varusteilla).
Pientä hickupia oli paikallisenkin autoliikkeen esittelymallissa (luukkujen kanssa).
Muokattu: voisko se rattikin olla erilainen taksipaketissa, ei tullut esittelyautosta katsottua? Hinnaston mukaan farkussa on nappanahkainen ratti eikä tekniikkapaketissa kehuta huonompaa rattia, voishan se muovinen olla kuitenkin kestävämpi taksiajossa?
En kyllä näe ongelmana teräksen korvaamista muovilla kun sitä ei sentään korin runkorakenteissa ja jousituksessa jne. ole tehty mutta selvästi nahkaa on nykyisin korvattu muovilla.
Enpä tarkistanut hinnastosta mutta sedanille hinnasto sanoo että ratti on nappanahkaa kaikissa malliversioissa, ennenhän Classicissa ei tullut nahkarattia (miten mahtoi olla Elegance mutta Avantgardessa ainakin oli vakiona). Kai se ratti sama on farmarissa kuin sedanissakin (vastaavilla varusteilla).
Pientä hickupia oli paikallisenkin autoliikkeen esittelymallissa (luukkujen kanssa).
Muokattu: voisko se rattikin olla erilainen taksipaketissa, ei tullut esittelyautosta katsottua? Hinnaston mukaan farkussa on nappanahkainen ratti eikä tekniikkapaketissa kehuta huonompaa rattia, voishan se muovinen olla kuitenkin kestävämpi taksiajossa?
Viimeksi muokannut DBFI, Su 22.11.2009 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
212 Farkku
Kävin katselulla ja ei mitään ihmeelistä huomannut .
No sentään se että esillä ollut farkku mallin perä oli tosi alhaalla .
varmaan tarkoituksella laskettu ? Hyvän näköinen sellaisena matalana .
Omaan tarpeisiin jo tarpeettoman iso kokoinen .
Tämä väri tumman/punainen/kuparinen sekoitus joka sisällä näytti lähinnä mustalta oli aikas mukavan näköinen . varmaan paranee vain kun luonnon valossa ja paisteessa .
Ainakin Olarissa näkyi kauppoja hierottavan ihan tosissaan .
No sentään se että esillä ollut farkku mallin perä oli tosi alhaalla .
varmaan tarkoituksella laskettu ? Hyvän näköinen sellaisena matalana .
Omaan tarpeisiin jo tarpeettoman iso kokoinen .
Tämä väri tumman/punainen/kuparinen sekoitus joka sisällä näytti lähinnä mustalta oli aikas mukavan näköinen . varmaan paranee vain kun luonnon valossa ja paisteessa .
Ainakin Olarissa näkyi kauppoja hierottavan ihan tosissaan .
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: W212 farkku
212: stahan on hieno auto ajaa (varsinkin, jos suoraohjaus+AMG alustapaketti) ja muutenkin teknisesti mainio.illinois kirjoitti:Tulipa koetettua lyhyt ajolenkki, ei nyt varsinainen koeajo uudella
E-sarjan CDI 220 farkulla - varustetasona Avantgarde.
Plussaa
+ tilava
+ hiljainen
+ tomaatti vaihtoi hienosti
+ vararengas täysikokoinen
Miinusta
- konepellin herjavalo (pelti auki näyttöruudussa) ei meinannut sammua.
Lopulta sammui vaikka pelti oli aivan kunnolla kiinni aiemmillakin kerroilla.
- Ovien kynnyslistat keräävät kuraa huolestuttavan kasan oven ja korin sauman kulmaan niin etuoven kuin takaoven alareunassa eli autonpesussa pitäisi joka kerta olla ovet auki ja putsata ne kynnyssaumat hyvin.
- penarista apinoitu näyttötaulu ohjaimineen on ihan yhtä hankala käyttää kuin penarissa aikoinaan. Oppii kyllä mutta liian monimutkaista jos pääasiana auton ajaminen.
- ohjauspyörän materiaali jotain halpis keinokumia , tuntui että pyörän sisärengas olisi rullattu siihen kehälle. Kaippa niitä aito nahkarattejakin saa.
-220 kaasuöljypata on tietysti mukava 122 kW teholla neloskoneesta mutta kyllä itse ottaisin näin isoon autoon 6 pyttyisen. Mitään räjähtävää menoa ei tästä saa ulos edes kick-down:ssa.
- mittariston pyöreiden mittareiden priorisointi (koot) erikoinen.
- entisten metalliosien korvautuminen muovilla huolestuttavaa
Olen kyllä siinä samoilla linjoilla illinoisin kanssa, että bemun matkinta muotoilussa liiallista (ulkona ja sisällä muotoilu kovin kantikasta), kojetaulun muovi halvan näköistä + vaatimaton nahkaverhoiltuna 211 täysnahkasisustaan verrattuna.... eli ne ominaisuudet on matkittu japseista takavalojen lisäksi.
Kun -02 istuin veholla uuteen 211: staseen 200 CDI classikkiin sisään, niin omistushalut heräsi heti... vaikka pihalla seisoi hieno oma kiiltävänmusta 210.
Nyt kun olen jo katsellut kauemminkin 212: sta, niin aina vaan oma 211 nahkasisustuksella ym... vie voiton hyvinvarustetustakin uutuudesta ulkonäöllisesti. Mielestäni.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Mulla on ihan normaali Vehon tuoma Mersu (W211), jossa on takaluukussa auki kääntyvä pikkuistuin kahdelle, selkä menosuuntaan. Ihan laillinen olettaisin. Ei siinä istu kuin alle 150cm pitkät.Castillo kirjoitti:212 Farkussa on "kolmas istuinrivi" eli lisäpenkkimahdollisuus autolehden mukaan, mutta se ei ole hyväksytty suomessa. Onkohan näin ja miksi? Muuten 212 farkku on tyylikäs ainakin ulkoisesti.
Nykyään sitä selkä menosuuntaan istuinta ei enää hyväksytä Suomessa. Siksi uuteen W212 farkkuun sitä ei (Suomessa) saa. Esim. Saksassahan se on sallittu, ja lienee monessa muussakin maassa.Lakulaku kirjoitti:Mulla on ihan normaali Vehon tuoma Mersu (W211), jossa on takaluukussa auki kääntyvä pikkuistuin kahdelle, selkä menosuuntaan. Ihan laillinen olettaisin. Ei siinä istu kuin alle 150cm pitkät.Castillo kirjoitti:212 Farkussa on "kolmas istuinrivi" eli lisäpenkkimahdollisuus autolehden mukaan, mutta se ei ole hyväksytty suomessa. Onkohan näin ja miksi? Muuten 212 farkku on tyylikäs ainakin ulkoisesti.
Ne joissa se jo on (211 farkku) se tietysti on edelleen sallittu.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Öh.... kyllä mulla on nahkaratti... onkohan sitten tilattu erikseen varta vasten...DBFI kirjoitti:...ennenhän Classicissa ei tullut nahkarattia...
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Tästäkin olis hauska tarina kun ostin ensimmäisen uuden E-korisen Mersuni. Halusin sen nimittäin puuratilla (Elegance). Kaikki ok ja tehtiin Vehossa autosta tilaus. 2-3kk myöhemmin se tuli, mutta tavallisella muoviratilla (tai olisko nahka). Sanoivat, että nou-hätä, tilataan varaosana ja vaihdetaan. No, sitten selvisi ettei saa varaosana kun tehdas ei toimita Suomeen puurattisia E-korisia. Aika outoa. Pähkäilyn jälkeen keksivät tilata S-korisen puuratin, koska se on samanlainen. Tehdas kieltäytyi toimittamasta, koska arvasivat sen menevän E-koriseen. Tiesin, että niitä kuitenkin on, koska esim. Espanjassa sellaisia oli Mersu-kaupassa. Mutta ei saanut olla Suomessa. Veho ei suostunut uuteen autoon tarvikerattia laittamaan. Tilanne jumissa, mutta ratista maksettu. Lopulta päädyttiin siihen, että nyt minulla on Mercedes-Benz merkkinen retkeilypyörä.Ari66 kirjoitti:Öh.... kyllä mulla on nahkaratti... onkohan sitten tilattu erikseen varta vasten...
Nykyisessä Mersussani on puuratti halusi tehdas tai ei.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Varmaan ulkonäkö. Itsekin olen hyvän nahkaratin puolestapuhuja.konitohtori kirjoitti:Pakko kysyä, että mikä siinä puuratissa viehättää, ihan mielenkiinnosta? Mulle mieluisin vaihtoehto on nahka...
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)