drifting projekti
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
drifting projekti
No laitetaan tänne vähän kertomusta. eli ku tuo 190 karkas lapasesta ja meni romuks, niin nyt on otettu uus projekti sisälle. w123 farkku tekniikaks tulee om606 ja tremec tko600 jatkoks, siittä taaksepäin ei oo vielä varmuutta. lattialla pyöris tuommonen HX55 vtg ahdin...se tulee ehkä..
tehdään nyt vähä, siis vain vähän isommalla budjetilla tuommonen riftinki kampe, jolla saa aiheutettua mielipahaa nissani pojille. nii ja tietty mennään PRO sarjaan.
kuvia tulee, jos auto nyt ikään ees edistyy...
tehdään nyt vähä, siis vain vähän isommalla budjetilla tuommonen riftinki kampe, jolla saa aiheutettua mielipahaa nissani pojille. nii ja tietty mennään PRO sarjaan.
kuvia tulee, jos auto nyt ikään ees edistyy...
Viimeksi muokannut linttaracing, Su 30.05.2010 23:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Re: moro
kytkin koppa jo hommattu, mutta pistäkkö yvllä hintaa, ku voi olla, että tulee hommattua toinen tremecki käyttikseen...Petehri kirjoitti:Hienoa. Mites toi tremecin asennus? Joko oot kytkin kopan tehnyt? Mulla meinaan olis semmosia koppia muutama nyt työn alla jos tarvit.
Mitenkä paljon vaikuttaa tuohon rata ajamiseen tuo kori, kun on varmaan 123 ja 190 ohjauksessa niin iso ero, ainenkin siinä ajotuntumassa?
Tai sitten se ero löytyy ratin ja penkin välistä.
Kun nyt tänä talvena on tullut ajettua tuolla C sarjalaisella nii ei sitä saa missään mutkassa menemään niin nätisti kuin esim 126 meni ja olen vieläkin sitä mieltä että 126:ssa on ollut paras ajettavuus mitä olen koskaan ajanut, niin kesällä kuin talvellakin.
-Mika-
Tai sitten se ero löytyy ratin ja penkin välistä.
Kun nyt tänä talvena on tullut ajettua tuolla C sarjalaisella nii ei sitä saa missään mutkassa menemään niin nätisti kuin esim 126 meni ja olen vieläkin sitä mieltä että 126:ssa on ollut paras ajettavuus mitä olen koskaan ajanut, niin kesällä kuin talvellakin.
-Mika-
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
saa simpukka ohjaustaki nopennettua.simpukka on varmaan riftingisä hyvä kun rattaat kääntyy tarpeeksi ja ne saa kääntyy enempi ku tarpeeksi.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
kyllä. ehottomasti tulee hammastanko ohjaus. tuntuu niin rimpulalta tuommonen simpukka ohjaus... tuli vaan kesällä koitettua w123 300dtllä asfaltilla mennä oikeen kunnolla pätkää, niin kyllä se tuntuu että jää ratti käteen, melko rauhattoman olonen...sunbeam kirjoitti:No nyt on munaaa projektissa, kannattaa varmaan keventää mahdollisimman paljon, aika paljon lasipintaa farkussa !
Nopee hammastanko ohjaus varmaan tulee ?
Ainahan kun akseliväli pitenee, niin käyttäytyminen rauhottuu, sillä tommosta 126 on helppo viedä. Mutta kyllä siihen silti vaikuttaa eniten alustan kunto(nivelet, puslat). C-sarjalaistakin on tosi helppo ja mukava viedä kun se on kunnossa.Mikadoo kirjoitti:Mitenkä paljon vaikuttaa tuohon rata ajamiseen tuo kori, kun on varmaan 123 ja 190 ohjauksessa niin iso ero, ainenkin siinä ajotuntumassa?
Tai sitten se ero löytyy ratin ja penkin välistä.
Kun nyt tänä talvena on tullut ajettua tuolla C sarjalaisella nii ei sitä saa missään mutkassa menemään niin nätisti kuin esim 126 meni ja olen vieläkin sitä mieltä että 126:ssa on ollut paras ajettavuus mitä olen koskaan ajanut, niin kesällä kuin talvellakin.
-Mika-
W123 on alustaltaan melko yhteneväinen 126:sen kanssa ohjausta myöten.Nuppien,nivelien ja etenkin simpukan kunto vaikuttaa ratkaisevasti ajotarkkuuteen.Driftingissä hammastanko ohjaus tulee varmasti tarpeeseen tunnokkuutensa ansiosta.Mikadoo kirjoitti:Mitenkä paljon vaikuttaa tuohon rata ajamiseen tuo kori, kun on varmaan 123 ja 190 ohjauksessa niin iso ero, ainenkin siinä ajotuntumassa?
Tai sitten se ero löytyy ratin ja penkin välistä.
Kun nyt tänä talvena on tullut ajettua tuolla C sarjalaisella nii ei sitä saa missään mutkassa menemään niin nätisti kuin esim 126 meni ja olen vieläkin sitä mieltä että 126:ssa on ollut paras ajettavuus mitä olen koskaan ajanut, niin kesällä kuin talvellakin.
-Mika-
auto w123 200D/300DT vm, -81
olisko joku 2 kierrosta laidasta laitaan hammastanko hyvä, tuollaiseen kurvailuun mulla ainakaan ei tulis mieleenkään yrittää millään simpukalla lähteä tuonne kurvailemaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
"mulla ainakaan ei tulis mieleenkään yrittää millään simpukalla lähteä tuonne kurvailemaan..." <- erittäin hyvin sanottu.napa kirjoitti:olisko joku 2 kierrosta laidasta laitaan hammastanko hyvä, tuollaiseen kurvailuun mulla ainakaan ei tulis mieleenkään yrittää millään simpukalla lähteä tuonne kurvailemaan...
juu.. joku 2-2,5 kierrosta ois varmaanki hakusessa.
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. vai miten se oli :lol:
Viimeksi muokannut konjamiini, La 21.11.2009 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mikäs ongelma kaartoharituksesta nyt on tullutsunbeam kirjoitti:Nopeen ohjauksen saa kääntövarsia lyhentämällä, tai rakentamalla uudet lyhemmät ja samalla suorat niin saadaan toinenkin ongelma pois eli kaartoharitus
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ok, huomasin itsekkin, että en osaa vieläkään ajatella rata-autoilua muunlaisena, kuin että tavoite on ajaa mahdollisimman nopeasti rata ympäri, eikä yrittää olla sivuluisussasunbeam kirjoitti:On se helpompi ajaa vinossa jos molemmat etupyörät kääntyy saman verran ja auto etenee helpommin ,pro-luokassa kun alkaa olee jo reilusto kyytiä.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
Rytkimällä noi hajalle saa, antaa siirtäjät periks. Laita siihe rajottimet, tai hommaa pro 5.0 shifteri. O rajottimet valamiiks ja kaupanpälle saat lyhemmät vaihevälit. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Pro-5-0- ... ccessories
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
löytyy jo pro 5.0 shifteri.jeemu kirjoitti:Rytkimällä noi hajalle saa, antaa siirtäjät periks. Laita siihe rajottimet, tai hommaa pro 5.0 shifteri. O rajottimet valamiiks ja kaupanpälle saat lyhemmät vaihevälit. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Pro-5-0- ... ccessories
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola