w203 220cdi:n kone käy kylmänä
w203 220cdi:n kone käy kylmänä
Elikkäs, ongelmapesäke on w203 vuosimalliltaan 2002. Konehuoneen puolella roksuttaa 220 cdi-motti. Auto on kiertäny maailmaa 140 tkm:n verran.
Probleemana on se, että koneenlämmöt ei nouse koskaan 70 asteen yläpuolelle. Foorumilla on jo aikaisemmin ohjeistettu vaihtamaan termostaatti, ja ainakin viesteistä päätellen sen vaihtaminen on tarjonnut helpon ratkaisun ko. ongelmaan. Ikävä kyllä, se ei auttanut minun tapauksessani.
Termostaatti on siis vaihdettu eilen (30. joulukuuta 2009) Behr-merkkiseen tuotteeseen, joka on ostettu paikallisesta Motonetistä 35 €uron hintaan. Termostaatti on 92 asteinen. Koeajolle lähtiessäni lisäsin keulalle vielä pahvia sekä paksua huopakangasta aivan kuten minulla on ollut tapana vanhempienkin diesel mersujen kohdalla. Ja eikun toiveikkaana matkaan; pitkän ja hartaan koeajon jälkeen koneenlämmöt eivät kuitenkaan nousseet yhtään ylemmäs kuin aikaisemminkaan! Tässä mallissahan tuo lämpömittari on vieläpä malliltaan "gameboy" joka pitää rassata ajotietokoneen näytölle näkyviin. Normaalissa maantieajossa digitaalinen palkki jäi 40 ja 80 asteen puolivälissä sijaitsevan viivan kohdalle, hieman reippaammassa ajossa/ vedätettäessä lämmöt nousivat vain hieman ylemmäs.
Kuten näissä uudemmissa diesel mersuissa tässäkin on sähkövastukset joiden pitäisi auttaa konetta lämpenemään nopeammin. Itse en kuitenkaan ole huomannut lämpenemisnopeudessa eroa olipa booster päällä tai ei. Polttoainekäyttöistä lisälämmitintä autossa ei ole.
Sukulaiseni on ostanut auton uutena Brysselistä ja tuonut sen muuttoautona Suomeen. Hän ei ollut kuulemma koskaan vilkaissut lämpömittaria joten hän ei osannut sanoa, kuinka lämpimänä auto hänellä ollessaan on käynyt. Itse olen omistanut auton melkein kaksi vuotta ja meneillään on toinen talvi tämän auton ratissa. Itsekään en ole ennen tätä syksyä lämpömittaria sen suuremmin tuijotellut, mutta sisätilojen kylmyyttä olen ihmetellyt sitäkin enemmän. Ulkolämpötilan vaihteiluilla en ole havainnut erityistä vaikutusta motin lämpöihin. Alilämpöisenä se minusta käy vaikka ulkolämpötila olisi useita asteita plussan puolella!
Missä siis voisi olla häikkää? Joensuun Hartikaisella totesivat vain CDI-koneiden käyvän kylmänä, eivätkä suostuneet puuttumaan asiaan sen enempää. Foorumin viestejä lukiessa pitänee olla eri mieltä?
Nyt kovien pakkasten paukkuessa olen enemmän ja enemmän turvautunut vanhoihin palvelijoihin ,väyryseen sekä satalankkuun, jotka ovat kuumia tähän "natsipakastimeen" verrattuna! Se on sääli, sillä c-sarjalaisen haastajiksi näistä vanhuksista ei ole ajo-ominaisuuksien tai kulutuksen osalta.
Lopuksi vielä hyvää uutta vuotta kaikille foorumilla seikkaileville!
Probleemana on se, että koneenlämmöt ei nouse koskaan 70 asteen yläpuolelle. Foorumilla on jo aikaisemmin ohjeistettu vaihtamaan termostaatti, ja ainakin viesteistä päätellen sen vaihtaminen on tarjonnut helpon ratkaisun ko. ongelmaan. Ikävä kyllä, se ei auttanut minun tapauksessani.
Termostaatti on siis vaihdettu eilen (30. joulukuuta 2009) Behr-merkkiseen tuotteeseen, joka on ostettu paikallisesta Motonetistä 35 €uron hintaan. Termostaatti on 92 asteinen. Koeajolle lähtiessäni lisäsin keulalle vielä pahvia sekä paksua huopakangasta aivan kuten minulla on ollut tapana vanhempienkin diesel mersujen kohdalla. Ja eikun toiveikkaana matkaan; pitkän ja hartaan koeajon jälkeen koneenlämmöt eivät kuitenkaan nousseet yhtään ylemmäs kuin aikaisemminkaan! Tässä mallissahan tuo lämpömittari on vieläpä malliltaan "gameboy" joka pitää rassata ajotietokoneen näytölle näkyviin. Normaalissa maantieajossa digitaalinen palkki jäi 40 ja 80 asteen puolivälissä sijaitsevan viivan kohdalle, hieman reippaammassa ajossa/ vedätettäessä lämmöt nousivat vain hieman ylemmäs.
Kuten näissä uudemmissa diesel mersuissa tässäkin on sähkövastukset joiden pitäisi auttaa konetta lämpenemään nopeammin. Itse en kuitenkaan ole huomannut lämpenemisnopeudessa eroa olipa booster päällä tai ei. Polttoainekäyttöistä lisälämmitintä autossa ei ole.
Sukulaiseni on ostanut auton uutena Brysselistä ja tuonut sen muuttoautona Suomeen. Hän ei ollut kuulemma koskaan vilkaissut lämpömittaria joten hän ei osannut sanoa, kuinka lämpimänä auto hänellä ollessaan on käynyt. Itse olen omistanut auton melkein kaksi vuotta ja meneillään on toinen talvi tämän auton ratissa. Itsekään en ole ennen tätä syksyä lämpömittaria sen suuremmin tuijotellut, mutta sisätilojen kylmyyttä olen ihmetellyt sitäkin enemmän. Ulkolämpötilan vaihteiluilla en ole havainnut erityistä vaikutusta motin lämpöihin. Alilämpöisenä se minusta käy vaikka ulkolämpötila olisi useita asteita plussan puolella!
Missä siis voisi olla häikkää? Joensuun Hartikaisella totesivat vain CDI-koneiden käyvän kylmänä, eivätkä suostuneet puuttumaan asiaan sen enempää. Foorumin viestejä lukiessa pitänee olla eri mieltä?
Nyt kovien pakkasten paukkuessa olen enemmän ja enemmän turvautunut vanhoihin palvelijoihin ,väyryseen sekä satalankkuun, jotka ovat kuumia tähän "natsipakastimeen" verrattuna! Se on sääli, sillä c-sarjalaisen haastajiksi näistä vanhuksista ei ole ajo-ominaisuuksien tai kulutuksen osalta.
Lopuksi vielä hyvää uutta vuotta kaikille foorumilla seikkaileville!
Itekin kerkesin epäillä jo sitä mittaria, mutta tulin toisiin aatoksiin; jos mittari näyttäskin väärin ja koneessa ois lämpöjä >80 astetta, niin eikö sisällekin pitäs riittää hönkää enemmän?
Kokemusta työautona olleesta 270 cdi:stä, 2000, ja senkin motti jakso hönkiä lämmintä pakkasella kuin pakkasella. Aivan niinkuin sinunkin autosi, eli en osaa muuta kuin ihmetellä...Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa
Kokemusta työautona olleesta 270 cdi:stä, 2000, ja senkin motti jakso hönkiä lämmintä pakkasella kuin pakkasella. Aivan niinkuin sinunkin autosi, eli en osaa muuta kuin ihmetellä...Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Vaihta se lämpötila-anturi myös, jos lämmöt ei nouse termarin vaihdon mukana. Muussa tapauksessa sulla on läppärin kenno tukossa.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Kyllä pitää CDI:iin lämmöt nousta noin 90 asteeseen. Jos termari on just vaihdettu niin se on joko viallinen tai vaihto ei mennyt ihan nappiin. Jos lämmöt ei nouse niin termari falskaa. Se on niin herkkä peli CDI:ssä.
Aika moni on vaihtanut termarin ja lämmöt ei edelleenkään nouse mutta ei sille voi muuta tehdä kuin vaihtaa uudelleen. Se termari on se heikko lenkki.
Omat olen ostanut Veholta ja melko säännöllisesti 50-60 000km välein. Sen jälkeen se alkaa veltostuun ja lämmönnousu hiipuu pikku hiljaa.
Aika moni on vaihtanut termarin ja lämmöt ei edelleenkään nouse mutta ei sille voi muuta tehdä kuin vaihtaa uudelleen. Se termari on se heikko lenkki.
Omat olen ostanut Veholta ja melko säännöllisesti 50-60 000km välein. Sen jälkeen se alkaa veltostuun ja lämmönnousu hiipuu pikku hiljaa.
Missäs päin tämä anturi sijaitsee? Osaisitko sanoa yhtään hinta-arviota tollaselle noinkin vähäpätöseltä kuulostavalle osalle?
Termostaatin vaihto ainakin oli pikainen huoltotoimenpide jopa minunlaiseltani mämmikouralta, ei liene toi anturinkaan vaihtaminen sen vaikeampaa?
Termostaatin vaihto ainakin oli pikainen huoltotoimenpide jopa minunlaiseltani mämmikouralta, ei liene toi anturinkaan vaihtaminen sen vaikeampaa?
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Eikös siinä Behrin (Motonet) termarissa ollut anturi mukana, eli pistoke irti vanhasta ja kiinni uuteen ? Behrin termarin sain Veholtakin, ja Behr luki myös alkuperäisessä, samoinkuin kolmannessa jonka hain Merteil:stä.
Pitäisiköhän tarkistaa vielä se polttoaineen jäähdyttimen termari auton keulilta, ettei pääse osaltaan jäähdyttämään konetta. Tai tulppaamaan siihen menevä letku, kuten "teinitähti" on tehnyt.
Pitäisiköhän tarkistaa vielä se polttoaineen jäähdyttimen termari auton keulilta, ettei pääse osaltaan jäähdyttämään konetta. Tai tulppaamaan siihen menevä letku, kuten "teinitähti" on tehnyt.
W203CDI
Vanhoihin mersuihin tottuneena tämän w203 termari näytti lähinnä Steven Spielbergin elokuvan lavasteelta (vitsivitsi)...kävin vielä tarkistamassa, ja kyllähän siellä se anturi oli juuri kuten hanta sanoit. Asentaessa liittelin vain letkuja ja johtoja sen suuremmin miettimättä niiden käyttötarkoitusta
Kunhan työt antaa periksi niin pitänee perehtyä lisää tuohon jäähdytysjärjestelmään ja kahtoo mitä se oikein on syöny.
Nyt se on sitten uusi vuosi, turvallisia kilometrejä kaikille!
Kunhan työt antaa periksi niin pitänee perehtyä lisää tuohon jäähdytysjärjestelmään ja kahtoo mitä se oikein on syöny.
Nyt se on sitten uusi vuosi, turvallisia kilometrejä kaikille!
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI