w124 250tdt
w124 250tdt
eka ajattelin torkätä tän tonne "turbot" osioon, mutta ajattelinkin laittaa tänne, kun kuitenkin tulee tehtyä kaiken laista.
niin, eli tuli tänään ajettua melkein 1600 kilsaa yhden mersun takia. sopivalta kuulostava mersu oli myynnissä ja kilautin sitten kyselläkseni tarkemmin. kaikki kuulosti niin hyvältä, että pakkohan se oli mennä hakeen kotio. nyt tossa pihassa seisoo w124 250turbi diesel farmari.
alun alkajaan saksasta tuota ja 2,3E koneella. sittemmin joku on vuonna 95 asennellu sinne ton voimanpesän ja kaiken muun tarpeellisen. ja asiallisesti on muuten tehty! lootana on (ainakin) tällä hetkellä 4 lovinen manuaali pitkillä väleillä.
tossa kun sitä ajeli sen melkein 800 kilsaa, niin ei voi muuta sanoa, muutakun hyvin se pelaa. hyvän kyydin antaa ja kaikki toimii, niin kuin mersussa kuuluukin. voiman määrä oli lievä pettymys, mutta mersuthan onkin aina ollu voimiltaan lievästi alakanttiin säädetty. eli säätö kysymys pelkästään.
vois alotella sillä, että säätelis ne syötöt kohdilleen, kun jää toi turbomersu aika raakastikkin tolle 300D:lle.
ensimmäinen kysymys: onko tollasen turbovehkeen pumpussa mitään eroo vapariin nähde, jos halutaan säädellä lisää poweria? ilmeisesti siinä on joku piiri ahtojen noustessa käytössä, vaikuttaako se siihen säätämiseen? ite pumpun roplaaminen on tuttua hommaa, mutta kaikki aikasemmat vehkeet on ollu vapaasti virtaavia malleja..
niin, laitan kuvia jahka pääsen oikein asentaan ja räpeltään.
niin, eli tuli tänään ajettua melkein 1600 kilsaa yhden mersun takia. sopivalta kuulostava mersu oli myynnissä ja kilautin sitten kyselläkseni tarkemmin. kaikki kuulosti niin hyvältä, että pakkohan se oli mennä hakeen kotio. nyt tossa pihassa seisoo w124 250turbi diesel farmari.
alun alkajaan saksasta tuota ja 2,3E koneella. sittemmin joku on vuonna 95 asennellu sinne ton voimanpesän ja kaiken muun tarpeellisen. ja asiallisesti on muuten tehty! lootana on (ainakin) tällä hetkellä 4 lovinen manuaali pitkillä väleillä.
tossa kun sitä ajeli sen melkein 800 kilsaa, niin ei voi muuta sanoa, muutakun hyvin se pelaa. hyvän kyydin antaa ja kaikki toimii, niin kuin mersussa kuuluukin. voiman määrä oli lievä pettymys, mutta mersuthan onkin aina ollu voimiltaan lievästi alakanttiin säädetty. eli säätö kysymys pelkästään.
vois alotella sillä, että säätelis ne syötöt kohdilleen, kun jää toi turbomersu aika raakastikkin tolle 300D:lle.
ensimmäinen kysymys: onko tollasen turbovehkeen pumpussa mitään eroo vapariin nähde, jos halutaan säädellä lisää poweria? ilmeisesti siinä on joku piiri ahtojen noustessa käytössä, vaikuttaako se siihen säätämiseen? ite pumpun roplaaminen on tuttua hommaa, mutta kaikki aikasemmat vehkeet on ollu vapaasti virtaavia malleja..
niin, laitan kuvia jahka pääsen oikein asentaan ja räpeltään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Turbon pumpussa on morkooli, joka lisää syöttöjä, kun ahtopaine nousee.
Jos tuo on alkuperäinen turbomoottori, niin se kestää oikein hyvin
tehon lisäystä, kun käytät kunnon öljyjä ja vaihdat ne tiheästi ja laitat
välijäähdyttimen ja isomman ahtimen, joiden ansiosta moottori saa
paljon viileää ilmaa.
Sitten lisäät syöttöjä tarpeen mukaan. Ilmeisesti auto ei ole vähäpäästöinen,
joten taivas on kattona.
Joku myi hiljattain 5-pyttyisen tapitettua pumppua internetissä, olisiko
ollut tämä foorumi. Semmoisen kun laitat, niin pitäisi auton liikkua.
Se oli Seppohe 27.9.2009, ks. Myydään osat.
Se vaihteisto ei kai kestä ihan mahdottomia.
Jos tuo on alkuperäinen turbomoottori, niin se kestää oikein hyvin
tehon lisäystä, kun käytät kunnon öljyjä ja vaihdat ne tiheästi ja laitat
välijäähdyttimen ja isomman ahtimen, joiden ansiosta moottori saa
paljon viileää ilmaa.
Sitten lisäät syöttöjä tarpeen mukaan. Ilmeisesti auto ei ole vähäpäästöinen,
joten taivas on kattona.
Joku myi hiljattain 5-pyttyisen tapitettua pumppua internetissä, olisiko
ollut tämä foorumi. Semmoisen kun laitat, niin pitäisi auton liikkua.
Se oli Seppohe 27.9.2009, ks. Myydään osat.
Se vaihteisto ei kai kestä ihan mahdottomia.
jeps. jos siis säätelen siältä pumpusta ruakaruuvia isommalle ja jenkaruuvvia sopivasti, niin pitääkös mun sitten sitä morkoolia säädellä johonkin suuntaan, vai onko siinä edes mitään säätöjä?
tänään on vähän kiireitä, niin ei kerkee mersua räplään, mutta varmaan huomenna jo pääsis sääteleen.
cooleri siihen olis tarkotus asentaa jahka kerkiää. kannattaako tosta nyt säädellä ruokaa lisää, kun ei oo sitä välijäähdytintkäkään, että kestääkö esim. kansipahvi? vai ajelenko tollasena niin kauan, kunnes saan sen coolerin siihen paikoilleen? ahtopainesta en ajatellut säätää ennen sitä cooleria.
tänään on vähän kiireitä, niin ei kerkee mersua räplään, mutta varmaan huomenna jo pääsis sääteleen.
cooleri siihen olis tarkotus asentaa jahka kerkiää. kannattaako tosta nyt säädellä ruokaa lisää, kun ei oo sitä välijäähdytintkäkään, että kestääkö esim. kansipahvi? vai ajelenko tollasena niin kauan, kunnes saan sen coolerin siihen paikoilleen? ahtopainesta en ajatellut säätää ennen sitä cooleria.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Pumpun säädöstä on ohjeita foorumilla, haulla löytyy myös, miten
morkoolia säädetään. Oman pumpun säädätin ammattilaisella (PP-Diesel).
Morkoolia on aika helppo säätää itsekin eikä se sekoita pumpun toimintaa.
Se venttiili on pakokaasun takaisinkierrätys, jos siitä menee putki
pakosarjaan. Ne on yleensä tukittu siitä pakosarjan päästä.
morkoolia säädetään. Oman pumpun säädätin ammattilaisella (PP-Diesel).
Morkoolia on aika helppo säätää itsekin eikä se sekoita pumpun toimintaa.
Se venttiili on pakokaasun takaisinkierrätys, jos siitä menee putki
pakosarjaan. Ne on yleensä tukittu siitä pakosarjan päästä.
ok, tarvii tutkia tarkemmin tota morkoolin säätöö.
en tarkottanu sitä venttiiliä, mikä on EGR, vai ERG vai mikä se nyt olikaan nimeltään se pakokaasun kiärrätin. siinä on joku muukin systeemi. muistuttais ehkä enemmänkin kaasuläppää. ja jollakin paineella, taikka alipaineella sekin toimii. en vaan käsitä mikä en tehtävä on.
no, ehkä kuvista sais paremmin selvää, mitä tarkotan.
en tarkottanu sitä venttiiliä, mikä on EGR, vai ERG vai mikä se nyt olikaan nimeltään se pakokaasun kiärrätin. siinä on joku muukin systeemi. muistuttais ehkä enemmänkin kaasuläppää. ja jollakin paineella, taikka alipaineella sekin toimii. en vaan käsitä mikä en tehtävä on.
no, ehkä kuvista sais paremmin selvää, mitä tarkotan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
jep, tänäänä meen vähän raataan autoo. tarttee ilmeisesti tukia vähän pintaa syvemmälle, kun tossa tuntuis olevan jotaikin häikkää. tuntuu, ettei oikein ahda kunnolla, vasta 4 tonnin hujakoilla alkaa työntään.
ja välillä kun lähtee kylmällä koneella ajeleen ja tekee sitten ekan kiihdytyksen, niin ryntää selvästi jo 2 tuhannen kierroksilla.
oireilee niinku hukkis ois pikkasen jumissa, eikä mee kunnolla kiini.
ja välillä kun lähtee kylmällä koneella ajeleen ja tekee sitten ekan kiihdytyksen, niin ryntää selvästi jo 2 tuhannen kierroksilla.
oireilee niinku hukkis ois pikkasen jumissa, eikä mee kunnolla kiini.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Se "kaasuläppäkin" liittyy siihen EGR järjestelmään. Senkin voit heivata pois käytöstä siten, ettei katsastusmies huomaa eroa. Mikään läppä imuputkistossa ei tee hyvää turbomoottorille
EGR järjestelmässä on kaksi venttiiliä, toisella päästetään pakokaasua imusarjaan ja toisella rajoitetaan raitisilman pääsyä imusarjaan.
EGR järjestelmässä on kaksi venttiiliä, toisella päästetään pakokaasua imusarjaan ja toisella rajoitetaan raitisilman pääsyä imusarjaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
noniin. nyt on ohitetu koko alipaineella toimiva ahtopaineen ohjaus järjestelmä, joka meni jatkuvasti vikatilaan ja hukkis on käännetty toimimaan paineella. on asennettu extraventtiili, jotta voipi säädellä ahtopaineita sopiviks. pumppua on ruuvvattu sen, minkä siitä irtoo. melkein tuli jo suru puseroon, kun meinas mennä sekasin koko pumppu. laidasta laitaan sai ruuvata ruuvveja, mutta lopulta saatiin ruoka kohdilleen ja moottori toimiin muutenkin hyvin. kylmänä joku automaatti säätäjä säätelee tyhjääynnin sopivaks ja pitää kiekat sopivasti 700 hujakoilla. kaasua painettaessa pakarista tulee hentonen tummahko pölläys ja kierrokset kirmaa ilosesti aina 6000 saakka, ahtopainemittari näyttää 0,8 baaria. ja tietenkin kun kaasun päästää, niin kiekat tipahtaa reippaasti alas normaaleihin tyhjäkäynti lukemiin. eli onnistunut viritys!
jokunen kuvakin tuli otettua tossa asennuksen yhteydessä. koitan huomenna jaksaa laittaa tännekkin jotakin.
ps. tässä nyt on jutta "projektit" osiossa ja "turbot" osiossa. koitan tänne projekteihin koota sellasta selkeetä edistyvää autoprojektia ja tonne turbojen puolelle sitten pistän kaikkia tyhmiä ja vähemmän tyhmiä kysymyksiaä.
jokunen kuvakin tuli otettua tossa asennuksen yhteydessä. koitan huomenna jaksaa laittaa tännekkin jotakin.
ps. tässä nyt on jutta "projektit" osiossa ja "turbot" osiossa. koitan tänne projekteihin koota sellasta selkeetä edistyvää autoprojektia ja tonne turbojen puolelle sitten pistän kaikkia tyhmiä ja vähemmän tyhmiä kysymyksiaä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
tässä olis kuveja vähän tosta virittelystä. itse autosta ei kummosia kuvia oo, tarttee koittaa ottaa jossain kohtaa.
no, tossa on ite auto. pasksena ja takaapäin. se on tossa nosturilla toillain vinossa, kun valskas pensatankki. vuoti siitä mistä itese tankki alkaa.
"kaasuläppä" viritys imusarjassa. se on nyt toistaseks rautalangalla viritetty auki asentoon, kunnes repäsen koko ton putkenpätkän käkelään tuolta.
tossa on toi omatekonen ahtopäineen säätöventtiili. toimi muuten uskomattoman hyvin. ei pahemmin heilahtele paineet. nousee jossakin 1700 kierroksen kohdalla säädettyyn 0,8 baariin ja pysyy siinä 5500 kierrokseen saakka ja siitä sitten tipahtaa, kun syötön tulo vähenee ja lopulta loppuu.
niin. ja tossa meikäläinen säätämässä niitä ruuvveja. meni pikkasen säätämiseks, kun joku oli säädelly tyhjäkäynnin kohdilleen kaasuvaijerista. no eihän sinne mainannu saada ruokaakaan, kun kaasuvaijeri oli koko ajan vähän jännityksellä. kone jäi huutaan ja ryntäileen. sitten, kun sen hokas, niin jo alko sujuun. on ainakin tutustuttu sitten vähän paremmin mersun syöttöpumpun toimintaan ja eri ruuvvien vaikutuksiin..
no, tossa on ite auto. pasksena ja takaapäin. se on tossa nosturilla toillain vinossa, kun valskas pensatankki. vuoti siitä mistä itese tankki alkaa.
"kaasuläppä" viritys imusarjassa. se on nyt toistaseks rautalangalla viritetty auki asentoon, kunnes repäsen koko ton putkenpätkän käkelään tuolta.
tossa on toi omatekonen ahtopäineen säätöventtiili. toimi muuten uskomattoman hyvin. ei pahemmin heilahtele paineet. nousee jossakin 1700 kierroksen kohdalla säädettyyn 0,8 baariin ja pysyy siinä 5500 kierrokseen saakka ja siitä sitten tipahtaa, kun syötön tulo vähenee ja lopulta loppuu.
niin. ja tossa meikäläinen säätämässä niitä ruuvveja. meni pikkasen säätämiseks, kun joku oli säädelly tyhjäkäynnin kohdilleen kaasuvaijerista. no eihän sinne mainannu saada ruokaakaan, kun kaasuvaijeri oli koko ajan vähän jännityksellä. kone jäi huutaan ja ryntäileen. sitten, kun sen hokas, niin jo alko sujuun. on ainakin tutustuttu sitten vähän paremmin mersun syöttöpumpun toimintaan ja eri ruuvvien vaikutuksiin..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
hienosti meni katsastus läpi. 40e makso kokonaisuudessaan. heti leimalta päästyä aloin sääteleen vaneria konttiin, että saa vähän paremman siitä takatilasta. tollanen siitä sit tuli.
huamenna tarttee mennä raataan lisää vaneroinitia, ni saa kaikille työkaluille sopivat lokerot.
huamenna tarttee mennä raataan lisää vaneroinitia, ni saa kaikille työkaluille sopivat lokerot.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
ei huomauttanu. tsekkas vaan auton sisälle ja meni tekeen papruja. 5 minsan homma kaikkinensa. mistä moinen tuli mieleen? (veikkaan, että takapyörien kuviosta, taikka sitten tunnet ton auton paremminkin. on meinaan vasen etupyörä asennettu väärinpäin, mutta se ei näy kuvissa.)-jorkki- kirjoitti:Huomauttiko katsastuksessa renkaiden pyörimissuunnasta?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
noniin. taas on tullu vähän raadettua. jarruja piti vähän fixata, kun tuntu, ettei aina oikein pysähdy. no, nyt pysähtyy. laittelin uudet jarrulevyt ja pala ja jarrunesteetkin vaihtelin uusiin.
öljyt ja suodatin vaihtu, ilmanputsari, ohjaustehostajan neesut ja suodatin, loota ja peräöljyt vaihtu. eli siis hyvä syys huolto! polttoainesuodattimet oli päässy loppuun, tarttee sekin viä vaihtaa ni sit on hyvä.
vaneriakin tuli taas laitettua. nyt on ihan hyvä, pysyy pakit ja muut romut sopivasti paikoillaan. sitten innostuin vielä saentaan mankan ja supparinkin, ni sujuu toi matkantekokin paremmin.
tossa nyt jokunen kuvakin.
tossa on autosta nyt vähän parempi kuva.
tollasen lokerikon siihen duunasin.
tässä se on jo käytössä..
sitten suppari
ja koko takarontti kokonaisuudessaan.
öljyt ja suodatin vaihtu, ilmanputsari, ohjaustehostajan neesut ja suodatin, loota ja peräöljyt vaihtu. eli siis hyvä syys huolto! polttoainesuodattimet oli päässy loppuun, tarttee sekin viä vaihtaa ni sit on hyvä.
vaneriakin tuli taas laitettua. nyt on ihan hyvä, pysyy pakit ja muut romut sopivasti paikoillaan. sitten innostuin vielä saentaan mankan ja supparinkin, ni sujuu toi matkantekokin paremmin.
tossa nyt jokunen kuvakin.
tossa on autosta nyt vähän parempi kuva.
tollasen lokerikon siihen duunasin.
tässä se on jo käytössä..
sitten suppari
ja koko takarontti kokonaisuudessaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Koiraverkko ei ikävä kyllä kolaritilanteessa noita tavaroita paljoa hidasta, läpi tulee niin että heilahtaa.Badbenz kirjoitti:Laita hyvä mies koiraverkko tuohon penkkien taakse. Yks kolari ja vainaa, kun romut syöksyy tuulilasin läpi.
Mutta siinä mielessä kyllä samaa mieltä, että toivottavasti ainakin subbari on pultattu johkin kunnolla kiinni... Takavuosinahan sattui Kuopion Väinölänniemellä se paha ulosajo, jossa kuoli useampi nuori. Seudulla asuvat varmaan muistavatkin tapauksen. Jos en ihan väärää käsitystä ole saanut, niin yksi nuori kuoli vammoihin jotka sai, kun elämää suurempi ja painavampi subbarikotelo syöksyi Corollan takapenkin läpi...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
sitä kolari/voimakas jarrutus tilannetta ajatellen tein ton vanerisen takaseinän noin korkeeks. ja suppari on kyllä sen verran kiinni, että vaikka varkaat tulis, niin vahvarit ja mankat lähtee, mutta suppari jää.. varmaan 30 ruuvvia pitelee sitä paikoillaan..
tällänen 124 koppanen, taikka melkein mikä tahansa henkiklöautosta tehty paku on kyllä surkee ton kolariturvallisuuden kannalta, jos on romua tua takana paljon. melkein pitäis kaivaa peltiä taka tilan lattiasta esiin ja hitsata joku rautanen systeemi siihen, ettei varmana liiku mitkään romut niskaan, jos pysähtyy vikkelästi.
tällänen 124 koppanen, taikka melkein mikä tahansa henkiklöautosta tehty paku on kyllä surkee ton kolariturvallisuuden kannalta, jos on romua tua takana paljon. melkein pitäis kaivaa peltiä taka tilan lattiasta esiin ja hitsata joku rautanen systeemi siihen, ettei varmana liiku mitkään romut niskaan, jos pysähtyy vikkelästi.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
noniin. päivitetääs taas. nyt on auto kunnossa ja toimii hienosti.
nyt oliskin aika laittaa sitä veto puolta pikkasen kuntoon. laitoin osto ilmotuksiin, että ostetaan osia tälläseen koneeseen. katotaan kuinka käy. jos vaikka saatais kunnon pumppu vehkeeseen, cooleri ja jonkin moinen ahdinkin.
jos ei sopivan hintaista pumpua tuu, niin koitetaan, mitä omin sormin saadaan aikaseks. koolereita saa ainakin motonetistä, mutta toiminnasta ei oikein löytyny kokemuksia.
pari päivää kattellaan ja sitten säädetään.
nyt oliskin aika laittaa sitä veto puolta pikkasen kuntoon. laitoin osto ilmotuksiin, että ostetaan osia tälläseen koneeseen. katotaan kuinka käy. jos vaikka saatais kunnon pumppu vehkeeseen, cooleri ja jonkin moinen ahdinkin.
jos ei sopivan hintaista pumpua tuu, niin koitetaan, mitä omin sormin saadaan aikaseks. koolereita saa ainakin motonetistä, mutta toiminnasta ei oikein löytyny kokemuksia.
pari päivää kattellaan ja sitten säädetään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
nyt on cooleri ostettu ja 7mm tappinen pumppukin on jo matkalla.
ei tarttenu alkaa itte räpeltään sitä pumppua, kun sattui sopiva kohdalle. ihan hyvä niin, kun ei se ole ihan 100% varmaa, että tulee hyvä, jos ite noita pumppuhommeleita tekee pintaa syvemmältä.
coolerin sain eilen laitettua sinne keulalle. putket pitää viä vedellä. mistähän sais hyviä rosteri kulmia/mutkia? ja kuinkas ne letkut on paras vedellä sinne imusarjalle? kun tossa turbomallin imusarjassa on vähän niinku väärään suuntaan toi ilman tulopuoli..
ensviikolla alkaa sitten pumpun asennus.
turbo on vielä hankkimatta, kun kävi pumppu ja cooleri sen verran lompakon päälle. mutta kai senkin sitten aikanaan sinne saa hankittua. luulise, että menot kuitenkin paranee, jos vakioturbolla ahtaa sen baarin verran ja isolla pumpulla antaa soppaa..
ei tarttenu alkaa itte räpeltään sitä pumppua, kun sattui sopiva kohdalle. ihan hyvä niin, kun ei se ole ihan 100% varmaa, että tulee hyvä, jos ite noita pumppuhommeleita tekee pintaa syvemmältä.
coolerin sain eilen laitettua sinne keulalle. putket pitää viä vedellä. mistähän sais hyviä rosteri kulmia/mutkia? ja kuinkas ne letkut on paras vedellä sinne imusarjalle? kun tossa turbomallin imusarjassa on vähän niinku väärään suuntaan toi ilman tulopuoli..
ensviikolla alkaa sitten pumpun asennus.
turbo on vielä hankkimatta, kun kävi pumppu ja cooleri sen verran lompakon päälle. mutta kai senkin sitten aikanaan sinne saa hankittua. luulise, että menot kuitenkin paranee, jos vakioturbolla ahtaa sen baarin verran ja isolla pumpulla antaa soppaa..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kannattaa niitä pakopaineita varoa, alkaa olee jo vakio turbo kovillapera8x kirjoitti:nyt on cooleri ostettu ja 7mm tappinen pumppukin on jo matkalla.
ei tarttenu alkaa itte räpeltään sitä pumppua, kun sattui sopiva kohdalle. ihan hyvä niin, kun ei se ole ihan 100% varmaa, että tulee hyvä, jos ite noita pumppuhommeleita tekee pintaa syvemmältä.
coolerin sain eilen laitettua sinne keulalle. putket pitää viä vedellä. mistähän sais hyviä rosteri kulmia/mutkia? ja kuinkas ne letkut on paras vedellä sinne imusarjalle? kun tossa turbomallin imusarjassa on vähän niinku väärään suuntaan toi ilman tulopuoli..
ensviikolla alkaa sitten pumpun asennus.
turbo on vielä hankkimatta, kun kävi pumppu ja cooleri sen verran lompakon päälle. mutta kai senkin sitten aikanaan sinne saa hankittua. luulise, että menot kuitenkin paranee, jos vakioturbolla ahtaa sen baarin verran ja isolla pumpulla antaa soppaa..
eikö se kestä edes vakio paineilla, jos syöttöjä vaan on nostettu? no ei se mitään, tässä on jo muutama foorumin kaveri tarjonnu ahdinta. tänään tuli sen verran houkutteleva tarjous, että ahdinkin on jo kohta tulossa kotio päin.
garretin T04. varmaan aika passeli tohon koneeseen, jos ei mitään ihan viimesiä hevosia haeta. vai kuinka? onko kellään tosta kokemuksia kuinka heräilee missäkin koneessa?
varmaan seuraavaks tarttee alkaa toimivaa kytkintä katteleen.. sitten lootaa jne jne.
garretin T04. varmaan aika passeli tohon koneeseen, jos ei mitään ihan viimesiä hevosia haeta. vai kuinka? onko kellään tosta kokemuksia kuinka heräilee missäkin koneessa?
varmaan seuraavaks tarttee alkaa toimivaa kytkintä katteleen.. sitten lootaa jne jne.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
noniin. taas on raadettu mersun eteen. uus turbo tuli tänään. pakosarjaa sai vähän työstää, kun toi garretti ei käyny vanhaan laippaan. T4 laipan joutu tekeen. ei ikinä uskois, mikä homa tehdä yksinkertasia laippoja. monta tuntia sai olla sorvin ja jyrsimen ääressä. kunnollinen pumppukin tuli laitettua paikoilleen, 7mm elementit. ja vanhasta pumpusta otin ton ahtopaine "rikastuksen", että ei savuta niin paljoa sitten ajossa.
hukkaportinkin tein itse, saa nähän kuinka toimii. vanhasta ahtimesta jo kertaalleen viritelty kello ja rautamöykystä koneistaan sopivaa hukkisat.
turbolle tarvis vielä tehdä öljyputket. ajattelin tehdä kupariputkesta, varmaan ihan hyvä?!? tänään ei jaksanu enempää, kun jo päivällä menin auton kimppuun ja vasta hetki sitten (aamu 6) pääsin takas kotio.
tässä nyt jokunen kuvakin.
uus ahdin. pikkasen isompi, kun vanha, jossa pakopesä oli reilusti pienempi, kun kompurapuoli. tässä on suhteet kohdillaan, pakopesä sopivasti isompi, kun kompurapuoli.
sitten hukkaporttia tekemässä
pakosarjan laippaa tekemässä
pakosarjan laippa valmiina
pakosarja vaiheessa
hukkaportti vaiheessa
hukkaportinkin tein itse, saa nähän kuinka toimii. vanhasta ahtimesta jo kertaalleen viritelty kello ja rautamöykystä koneistaan sopivaa hukkisat.
turbolle tarvis vielä tehdä öljyputket. ajattelin tehdä kupariputkesta, varmaan ihan hyvä?!? tänään ei jaksanu enempää, kun jo päivällä menin auton kimppuun ja vasta hetki sitten (aamu 6) pääsin takas kotio.
tässä nyt jokunen kuvakin.
uus ahdin. pikkasen isompi, kun vanha, jossa pakopesä oli reilusti pienempi, kun kompurapuoli. tässä on suhteet kohdillaan, pakopesä sopivasti isompi, kun kompurapuoli.
sitten hukkaporttia tekemässä
pakosarjan laippaa tekemässä
pakosarjan laippa valmiina
pakosarja vaiheessa
hukkaportti vaiheessa
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E