Vehon varaosahinnoittelu on aika tarkalleen 1,5 x varaosan hinta MB:n tiskillä Saksassa.pekkali kirjoitti:Jotenkin se vain tuntuu välillä olevan täällä kaukana hinnoittelu ahnetta. Takajousissa Saksalaisessa "Vehossa" vaihdettuna hintaero oli muistaakseni luokkaa 30% jolla olisi maksanut edestakaisen matkan Saksaan.DBFI kirjoitti: Jotenkin vaan kumma että kompura pitää lähettää USA:an jotta sen saa halvemmalla Eurooppaan palautettuna ja amerikkalaisella palkkatasolla refurbishing kannattaa mutta ei Itä-Euroopan työvoimalla (kukin saa laskea Suomen mukaan tai ulkopuolelle ).
Jenkkiläiset ovat aika hyvin perillä vaihto-osasysteemeistä ja niiden kierrättämisestä.
AIRMATIC/Farmarin takapussit topic
Re: Hinnoittelu
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: Hinnoittelu
Juuri näin.Matti R kirjoitti:Vehon varaosahinnoittelu on aika tarkalleen 1,5 x varaosan hinta MB:n tiskillä Saksassa.
Joskus laskeskelin, että onko joku tietty kerroin olemassa, mutta ei taida olla. 1.5x on kuitenkin hyvä nyrkkisääntö.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
airmatic ongelmat
täytyy itselläkin vissiin tilata jenkeistä ku hajoaa.
vielä ehjät etutolpat kovalla pakkasella laskee jousitus jonkin verran yön aikana eli vuotoa vissiin on jonkin verran on.
paljonko tuli maksaan etutolpat+kompura suomeen toimitettuna jenkeistä?
takaiskareita on mennyt kyllä,alkaa vuotaan ensi öljyä ja sitte kolisee.
onko tietoa mistä saa takaiskareita airmaticiin sopuhintaan?
suomessa n500 euroa kpl
vielä ehjät etutolpat kovalla pakkasella laskee jousitus jonkin verran yön aikana eli vuotoa vissiin on jonkin verran on.
paljonko tuli maksaan etutolpat+kompura suomeen toimitettuna jenkeistä?
takaiskareita on mennyt kyllä,alkaa vuotaan ensi öljyä ja sitte kolisee.
onko tietoa mistä saa takaiskareita airmaticiin sopuhintaan?
suomessa n500 euroa kpl
Re: airmatic ongelmat
Jos pakkanen on yöllä kiristynyt ts. lämpötila on muuttunut, on pieni jousituksen lasku normaalia. Diagnostiikka huomaa vuotamisen siitä, että paineen saavuttaminen liikkeelle lähdettäessä vie liian kauan (werkstatt on kovin aufsuchen).jani k kirjoitti:vielä ehjät etutolpat kovalla pakkasella laskee jousitus jonkin verran yön aikana eli vuotoa vissiin on jonkin verran on.
Hiljattain mun kärrystä meni airmatikin kompura, n.100t km ja 5 vuotta kesti. Oireena sama kuin yllä mutta syynä se että kompura hapoilla.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Toinen puoli takapäästä on alkanut hiljakseen laskea
Suihkuttelin saippua vettä tonne alumiini purkin letkulähtöön ja sieltähän niitä kuplia sitten alkoi pulputa.
Olisiko kenellekkään jäänyt Tuolaisia risoja irto säiliöitä ? Jotka voisin valmiiksi korjata ja sitten vaan vaihtaa paikoilleen ?
Taikka sitten jos joku viitsisi mitat minkä kokoinen toi letkulähtö on.
Suihkuttelin saippua vettä tonne alumiini purkin letkulähtöön ja sieltähän niitä kuplia sitten alkoi pulputa.
Olisiko kenellekkään jäänyt Tuolaisia risoja irto säiliöitä ? Jotka voisin valmiiksi korjata ja sitten vaan vaihtaa paikoilleen ?
Taikka sitten jos joku viitsisi mitat minkä kokoinen toi letkulähtö on.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 319
- Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22
Aiheeseen liittyen:
S 500 -00 mallissa havaittiin katsastuksessa vuotoa etuvaimentimessa.
Vaimennin täytyisi siis kaiketi (?) vaihtaa uusintanäytölle.
Auto tuntuisi olevan kuitenkin ajossa ihan OK.
Tämä kai tarkoittaa sitä että koko ilmajousi-iskunvaimennin-"paketti" täytyy uusia.
Mistä siis saa kokonaisen tolpan edukkaalla, vai onko muita ehdotuksia miten edetä?
S 500 -00 mallissa havaittiin katsastuksessa vuotoa etuvaimentimessa.
Vaimennin täytyisi siis kaiketi (?) vaihtaa uusintanäytölle.
Auto tuntuisi olevan kuitenkin ajossa ihan OK.
Tämä kai tarkoittaa sitä että koko ilmajousi-iskunvaimennin-"paketti" täytyy uusia.
Mistä siis saa kokonaisen tolpan edukkaalla, vai onko muita ehdotuksia miten edetä?
Ei saa 220-malliinkaan muita osia erikseen paitsi sen päällimmäisen suojakumin. Eikös joku tilaillut Arnott'ilta 211:een jousen, pitääköhän nuo vaan vaihtaa pareittain.Silberpfeil kirjoitti:Aiheeseen liittyen:
S 500 -00 mallissa havaittiin katsastuksessa vuotoa etuvaimentimessa.
Vaimennin täytyisi siis kaiketi (?) vaihtaa uusintanäytölle.
Auto tuntuisi olevan kuitenkin ajossa ihan OK.
Tämä kai tarkoittaa sitä että koko ilmajousi-iskunvaimennin-"paketti" täytyy uusia.
Mistä siis saa kokonaisen tolpan edukkaalla, vai onko muita ehdotuksia miten edetä?
http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id126.html
Ei tule mithää!
Kyllä on hankalia vehkeitä näin päälle -30 asteen pakkasella. Ei meinaa keula nousta millään ja punasta välkkyy: Airmatic stop, car to low. Pääasiahan on se, että vielä kuskilla keulii nooh. Mutta vartin sai lämmitellä, että pääsi liikenteeseen tänäkin aamuna. Eikö ne Saksalaiset persereijät oo tosiaankaan aatellu, että miten nämä kestää pakkasta? Tosin mulla on hieman vuotoa havaittavissa, mutta toivotaan, että tämän talven ne vielä kestää. Jos joku on sattunut jenkeistä noita satseja tilaamaan niin vois laittaa tänne linkkiä. Katselin ite e-baysta, mutta sieltlä ei tuntunut löytyvän.
Ässä 320 Cdi / 20" tis rims
______________________________________
Etuveto.. Onko se joku veikkauksen uusi peli?
______________________________________
Etuveto.. Onko se joku veikkauksen uusi peli?
Re: Ei tule mithää!
Ymmärrän kyllä v-tutuksen, mutta jos nyt ajatellaan S-sarjalaista autona, niin välttämättä ensimmäisenä ei pohdita kymmenen vuotiaan yksilön ilmajousituksen toimintaa Suomen kovimpina pakkasaikoina.ppetteri kirjoitti:Eikö ne Saksalaiset persereijät oo tosiaankaan aatellu, että miten nämä kestää pakkasta?
Kysymyksen voi asetella myös siten, että jos jonkinlainen kehitystiimi X olisi huomannut, ettei ilmajousitus välttämättä tule toimimaan Suomen pakkasissa, jos auto seisoo pidemmän aikaa ulkona, niin olisiko ominaisuus pitänyt jättää pois lisävarustelistalta?
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Minulla auto ollut nyt joku puoli vuotta. Ajettu 180tkm, eikä mitään suurempia ongelmia airmaticin kanssa jolloin auto ollut suomessa. 100tkm kohdalla auto tullut Suomeen ja siitä asti kuitit huolloista. Ainoastaan takaiskari vaihdettu.
Nyt ulkona -20C ja tallissa -13C jossa auto seissyt nyt joku 3 päivää, niin ei ole nokka eikä perä laskenut.
Sitä en tiedä vaikka Saksassa olisi vahdettu koko airmatic, ei ole kuitteja, ainoastaan leimat huoltokirjassa, mutta ei mainintaa airmaticista.
Nyt ulkona -20C ja tallissa -13C jossa auto seissyt nyt joku 3 päivää, niin ei ole nokka eikä perä laskenut.
Sitä en tiedä vaikka Saksassa olisi vahdettu koko airmatic, ei ole kuitteja, ainoastaan leimat huoltokirjassa, mutta ei mainintaa airmaticista.
Re: Ei tule mithää!
Pois lisävarustelistalta? Mistähän ässästä oli kyse, joka tapauksessa aika monessa E:ssäkin Airmatic on vakio joten lisävarusteruksaukset ei oikein auta. Ässässä myös vakio (221) mutta useimpiin malleihin saa kyllä ABC-jousituksen (mutta onko tuo sitten ratkaisu jos haluaa vältellä monimutkaisen systeemin ongelmia, ainakin 220:ssä aika lailla moitittu ongelmia).Arno kirjoitti: Kysymyksen voi asetella myös siten, että jos jonkinlainen kehitystiimi X olisi huomannut, ettei ilmajousitus välttämättä tule toimimaan Suomen pakkasissa, jos auto seisoo pidemmän aikaa ulkona, niin olisiko ominaisuus pitänyt jättää pois lisävarustelistalta?
Re: Ei tule mithää!
Viittasin lainaamani kirjoittajan (ymmärtääkseni) W220-sarjalaiseen, jossa muistini mukaan ei kaikissa ollut vakiona (vai oliko sittenkin?). E-sarjalaisissa ymmärtääkseni Airmatic tulee mukaan kun kone on E500:sta ylöspäin.DBFI kirjoitti:Pois lisävarustelistalta? Mistähän ässästä oli kyse, joka tapauksessa aika monessa E:ssäkin Airmatic on vakio joten lisävarusteruksaukset ei oikein auta. Ässässä myös vakio (221) mutta useimpiin malleihin saa kyllä ABC-jousituksen (mutta onko tuo sitten ratkaisu jos haluaa vältellä monimutkaisen systeemin ongelmia, ainakin 220:ssä aika lailla moitittu ongelmia).Arno kirjoitti: Kysymyksen voi asetella myös siten, että jos jonkinlainen kehitystiimi X olisi huomannut, ettei ilmajousitus välttämättä tule toimimaan Suomen pakkasissa, jos auto seisoo pidemmän aikaa ulkona, niin olisiko ominaisuus pitänyt jättää pois lisävarustelistalta?
Yleisesti ottaen kirjoituksellani viittasin siihen, että nykyautoista puuttuisi monen monta ominaisuutta, jos niiden hyväksyntään vaadittaisiin täydellinen toimintavarmuus olosuhteissa kuin olosuhteissa. Tosin keskustelun pääaihe, Airmatic, tuntuu kirjoituksista päätellen olleen murhe muutenkin kuin vain ääriolosuhteissa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
kyllähän airmatic on varsinainen murhe,
mitä enemmän kilometrejä sitä herkemmin jousitus laskee
ja vika ilmoituksia tulee ajettu nyt 190tkm.
takaiskari kesti vuoden ja alko vuotaan oljyä ja kolisee saa nähdä miten takuu suhtautuu asiaan.
kyllähän ilmajousitus toimii ja kestää kun se tehdään oikein kuten raskaasa kalustossa, on varmaan kovemmalla rasituksessa ku henkilöautoissa.
täytyy kyllä miettiä uudestaan että onko mitään järkeä varustella autoa hienoilla ja kalliilla lisävarusteilla jotka todellakaan ei mitenkään kestä edes normaalia käyttöä ja osat ovat vielä yli hinnoteltuja.
mitä enemmän kilometrejä sitä herkemmin jousitus laskee
ja vika ilmoituksia tulee ajettu nyt 190tkm.
takaiskari kesti vuoden ja alko vuotaan oljyä ja kolisee saa nähdä miten takuu suhtautuu asiaan.
kyllähän ilmajousitus toimii ja kestää kun se tehdään oikein kuten raskaasa kalustossa, on varmaan kovemmalla rasituksessa ku henkilöautoissa.
täytyy kyllä miettiä uudestaan että onko mitään järkeä varustella autoa hienoilla ja kalliilla lisävarusteilla jotka todellakaan ei mitenkään kestä edes normaalia käyttöä ja osat ovat vielä yli hinnoteltuja.
Ihan terve ajatus, kannattaa ostaa se Lada jossa ei ole kalliita lisävarusteita jotka ei mitenkään kestä ja ovat vielä ylihinnoiteltuja.jani k kirjoitti:kyllähän airmatic on varsinainen murhe,
mitä enemmän kilometrejä sitä herkemmin jousitus laskee
ja vika ilmoituksia tulee ajettu nyt 190tkm.
takaiskari kesti vuoden ja alko vuotaan oljyä ja kolisee saa nähdä miten takuu suhtautuu asiaan.
kyllähän ilmajousitus toimii ja kestää kun se tehdään oikein kuten raskaasa kalustossa, on varmaan kovemmalla rasituksessa ku henkilöautoissa.
täytyy kyllä miettiä uudestaan että onko mitään järkeä varustella autoa hienoilla ja kalliilla lisävarusteilla jotka todellakaan ei mitenkään kestä edes normaalia käyttöä ja osat ovat vielä yli hinnoteltuja.
Ei kai se takaiskari Airmaticin takia alkanut vuotaa vaikka säädettävä onkin? Oliko tosiaan vuoden ikäinen eikä taksissa, vaikka ei iskarin pitäisi 100 tkm:ssa mennä. Ne palkeet tyypillisempi ongelma on.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
pekkali kirjoitti:Autolla ajettu nyt 260 000 km ja ja toinen kierros menossa.
Etutolpat vaihdettu Saksassa ennen ostoani pari vuotta sitten kilometreissä n.180 000km.
Viime kesänä vaihdettiin takailmajouset ilmiselvän materiaalivirheen vuoksi, mutta tehdas ei halunnut myöntää mitään, eikä tulla vastaan.
Nyt tänään korkkasi vasen etutolppa.
Aivan uskomattoman näköinen juttu, katsokaa vaikka itse:
1) Varokaa kuoppia moottoritiellä. Tämä kuoppa on Keimolan kohdalla, viimeinen silta joka ylittää Hämeenlinnantien ennen Klaukkalan liittymää:
[ http://pe-li.fi/mb/1_Kuoppa.jpg ]
Ei ole suuri, ei syvä, mutta laadun kestävyyden ylittävä...
2)Vasen pyörä meni kuopan yli ja samantien alkoi jokin kolista auton alla. Eikun tien sivuun tutkimaan, että mikäs siellä?
[ http://pe-li.fi/mb/2_Ripustus.jpg ]
No kuinka ollakaan! Vasen etuiskari oli korkannut perusteellisesti. Venttiiliyksikkö oli irronnut nätisti iskarin rungosta. On varmaankin aivan normaalia, että parivuotias iskarin hitsaus pettää Mersun mielestä Öljyt tulivat pihalle oikein paineella ja koko pyöräkotelo oli öljykylvyssä. Samoin kuopan takareunasta alkaa öljyvana.
3) Hitsi on pettänyt...
[ http://pe-li.fi/mb/3_Irti.jpg ]
Venttiiliyksikkö roikkui johdon varassa auton alla ja osui maahan kimpoillen pohjan ja maan välillä.
4) Olisikohan tämä laadukkaampi asennus kuin alkuperäinen hitsaus ?
[ http://pe-li.fi/mb/4_Kiinni.jpg ]
Täytyi viritellä nippusiteillä paikalleen, että ei roikkunut auton alla eikä jumittanut ohjausta raidetangosta...
Miksi ostaa "laatua", kun samalla rahalla saa monta yhtä "pas**a" autoa?
Taas kerran: Kokemusten perusteella ÄLÄ IKINÄ HARKITSEKAAN AUTOA JOSSA AIRMATIC:it.
Korjauskuluissa palaa tonni toisen perään ja silläkään ei saa kuin pari vuotta max ajoaikaa.
Edellisessä W124 E300 farkussa takajousituksesta meni hydraulipallot 450 000 km kohdalla ja korjaus oli vajaa 200,-
Juuri 15min ennen hajoamista ajattelin ajellessani, että täytyisikö käydä koeajamassa W212. -Ei todellakaan tarvitse näillä kokemuksilla tästä autosta ja Vehon huollosta. En edes ottaisi vakio W211 farkkkua jossa ilmajouset vain takana jos nyt kysyttäisiin.
Muistin virkistämiseksi kuvat takajousien syöpymistä viimekesältä:
[ http://pe-li.fi/mb/Airmatic0.jpg ]
[ http://pe-li.fi/mb/Airmatic.jpg ]
[ http://pe-li.fi/mb/Airmatic1.jpg ]
[ http://pe-li.fi/mb/Airmatic2.jpg ]
[ http://pe-li.fi/mb/Airmatic3.jpg ]
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Surullista...
Saksassa mielenkiintoinen CLS-320CDI aj.26000km hinta kohillaan,mutta sitten selvisi että Airmatic,niin Pekkalin kurssittamana jäi ostamatta vaikka vitutti kun oli niin hieno,Musta ja sisusta vaaleaa nahkaa! Mutteipa vituta myöhemmin!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Airmaticia ylistäen, 320cdi -05 226tkm takana, joista itse ajanut 67tkm eikä airmaticissa ole ollut mitään vikaa. Koskaan ei ole alusta laskenut alas, vaikka seissyt useammankin päivän.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Sehän ei harmitakaan yhtään sitten kun on metallijousinen maassa:jussilampi kirjoitti: Saksassa mielenkiintoinen CLS-320CDI aj.26000km hinta kohillaan,mutta sitten selvisi että Airmatic,niin Pekkalin kurssittamana jäi ostamatta vaikka vitutti kun oli niin hieno,Musta ja sisusta vaaleaa nahkaa! Mutteipa vituta myöhemmin!
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... n-low.html
Tarkoitus ei ole vähätellä tuota syöpymisjuttua mutta ei pitäisi lähteä väittämään että jousitusongelmat kuuluvat vain Airmaticiin.
Ja voi tuollainen osa kestää viimeiset paineet vaikka paikallaan ollessaan jos hyvin sattuu, tietenkin mitä isomman kolhun saa niin sitä aiemmin vika muuttuu fataaliksi.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
DBFI kirjoitti:Sehän ei harmitakaan yhtään sitten kun on metallijousinen maassa:jussilampi kirjoitti: Saksassa mielenkiintoinen CLS-320CDI aj.26000km hinta kohillaan,mutta sitten selvisi että Airmatic,niin Pekkalin kurssittamana jäi ostamatta vaikka vitutti kun oli niin hieno,Musta ja sisusta vaaleaa nahkaa! Mutteipa vituta myöhemmin!
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... n-low.html
Tarkoitus ei ole vähätellä tuota syöpymisjuttua mutta ei pitäisi lähteä väittämään että jousitusongelmat kuuluvat vain Airmaticiin.
Ja voi tuollainen osa kestää viimeiset paineet vaikka paikallaan ollessaan jos hyvin sattuu, tietenkin mitä isomman kolhun saa niin sitä aiemmin vika muuttuu fataaliksi.
Kyllä noitten kierrejousten kanssa pärjää ja maksavat alle 100 kappale.Kyllä se on hyvä että täältä foorumilta saa joidenkin henkilöiden taholta hyödyllistä tietoa,kun normaalisti mersuja ei korjata niitä vaan huolletaan.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Aina kun haluan hyödyllistä tietoa foorumilta niin etsin tämän nimimerkin kirjailuja... Ei sen puolen etteikö olisi asiaakin paljon mutta nämä innostavat muutkin asiattomiin postauksiin.jussilampi kirjoitti: Kyllä noitten kierrejousten kanssa pärjää ja maksavat alle 100 kappale.Kyllä se on hyvä että täältä foorumilta saa joidenkin henkilöiden taholta hyödyllistä tietoa,kun normaalisti mersuja ei korjata niitä vaan huolletaan.
Toistaiseksi täällä ei ole kielletty kirjoittamasta omia mielipiteitä ja minusta sekin on moderaattoreiden tehtävä.
Kyllä varmaan mutta ymmärtääkseni pointti oli se että mersun olisi sitten pitänyt jo tehtaalta lähtiessä huolehtia siitä suojauksesta jos osan materiaali ei kestä Suomen tiesuolaa.Aapo.T kirjoitti:Kuvasta päätellen osahan on ruostunu irti ja sillä on ajettu 80tkm ?
Eikö tuo olisi voitu välttää kunnon ruostesuojauksella.
Testerillä varmaan selviäisi, tosin jos halua vian vallitessa testata niin aika kylmä tulee. Lähteekö siinä Airmatic kompressori ollenkaan käyntiin kylmässä, silloin kun auto ei nouse? Periaatteessa painesäiliössä voisi olla sen verran paineita että kompura ei käynnistykään jos kyse on vain jousien venttiilien jäätymisestä. Outoa jos ne kaikki kerralla jämähtää eikä vain pakkasen tullen vaan pelkästään tosi kovalla pakkasella.ahola kirjoitti:niin onko kellään tietoa mikä tässä w220 on ku aamusin keula maassa ja ku yli 25pakkasta nii ei ees noussu
Oliskohan se Airmatic pumpun ilmankuivan tullut tiensä päähän, en edes muista onko tuo huollettavissa.
Itsellä ei ole airmaticia. Auto ollut parkissa perjantai iltapäivästä sunnuntai iltapäivään. Kuskin puolen takakulma oli lasehtinut alas, auto oli vinossa. Käynnistin moottorin ja takakulma alkoi nousta ylös, auto oli taas balanssissa. Ajaessa ei tuntunut mitään epänormaalia, mutta kuskin puoli lasehtii kun auto on parkissa. Onko tässäkin kompura ja tuollainen alumiinisäiliö?