Webaston ajastaminen ratin nappuloilla (S 211)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Webaston ajastaminen ratin nappuloilla (S 211)

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

Tänään saatiin ohjelmoitua autokin ymmärtämään siihen lisätty lisälämmitin ja parametrit kohdalleen :D

Pienen häsäämisen jälkeen kaikki tuntuu pelittävän, mutta ajastamisesta yksi kysymys: toimiiko ratin nappuloilla ajastettu lämmitys aika / ajat seuraan vain seuraavan vuorokauden ajan vai ovatko ne pysyviä? Eli pitääkö haluttu aika asettaa joka päivä uudelleen?
Mikä merkitys kolmen ajan alla olevalla valinnalla "timer off" (tjsp) on? Ainakaan se ei pyyhkinyt asetettua aikaa pois näytöstä.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Webaston ajastaminen ratin nappuloilla (S 211)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

akm8553 kirjoitti:Tänään saatiin ohjelmoitua autokin ymmärtämään siihen lisätty lisälämmitin ja parametrit kohdalleen :D

Pienen häsäämisen jälkeen kaikki tuntuu pelittävän, mutta ajastamisesta yksi kysymys: toimiiko ratin nappuloilla ajastettu lämmitys aika / ajat seuraan vain seuraavan vuorokauden ajan vai ovatko ne pysyviä? Eli pitääkö haluttu aika asettaa joka päivä uudelleen?
Mikä merkitys kolmen ajan alla olevalla valinnalla "timer off" (tjsp) on? Ainakaan se ei pyyhkinyt asetettua aikaa pois näytöstä.
Joo niin se on että aika aina käytön jälkeen laitetava uusiksi
eli siiretävä "kursori" sen ajan pääle minkä niistä 3:mest halua käyttön, sitten kun kursori on halutussa paikassa poistuu valikosta

jos siis joku niistä joskus jo laitetusta ajoista kelpaa, siteen jos ei niin asetta uuden ajan

timer off käytössä kun kursori sen päälä, vaikka ajat näkyy listassa

eli sillon ei ajastus ole käytössä
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Kito-os!

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

Hienoa, kiitos tiedoista!

Auto jää lomamatkan ajaksi seisomaan lentokentän parkkialueelle, joten tästä tiedosta on iso apu jo aivan lähitulevaisuudessa - muuten voisin herätä kasakan nauruun :twisted: kun yrittäisin autoa käyntiin kotiin saavuttaessa!
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kaukosäädin otta yllättävän kaukaa kun on menossa autole päin
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti:Kaukosäädin otta yllättävän kaukaa kun on menossa autole päin
Painat jo koneen ikkunasta parkkipaikalle päin kun se on laskeutumassa! Tippuu koko lentokone :lol: :lol: :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 974
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Hyvä, että saitte ohjelmoitua.. Tais olla kaikenlaista ongelmaa.
Täytyy käydä hakemassa star lainasta kotia.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

joskami kirjoitti:Hyvä, että saitte ohjelmoitua.. Tais olla kaikenlaista ongelmaa.
Täytyy käydä hakemassa star lainasta kotia.
Kiitoksia "joskami"lle laitelainasta näin asiakkaankin puolesta!

Pari juttua selvisi vielä myöhemmin: olimme onnistuneet hävittämään aina päällä olevista ajovaloista pitkät valot tai siis saahan ne päälle kun vääntää valitsimesta mutta aiemmin ne toimivat kaikilla valinnoilla. Ja hehkun merkkivalo hävisi myös.

Eli pitää käyttää autoa vielä piuhan päässä kunhan arki koittaa.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Minkäs muutoksen yhteydessä näin pääsi tapahtumaan?

No palautus alku tilanteeseen onistuu, palaamalla pykälä kerrallan
(paitsi jos on lipsahtanut kerta laatuisten tomintojen puolelle, niin tarvii koodin että pääsee peruutamaan tai uudellen ohjelmoinnin riipuen mitä on sattunut tekemään)
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Ohjelmointia

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

Se oli hieman vielä opettelua se webaston ohjelmointi :oops:

Todennäköisesti alkuperäiset asetukset hävisivät kun maakoodi muutettiin Saksasta Suomeen (Skandinaviaan) - tämähän oli jälkiviisaasti ajateltuna aivan turha teko, mutta mutta...

Toinen "ylimääräinen" kohta oli se, kun muutimme kesä/talviajan automaattisen vaihtamisen aktiiviseksi. Sitä se oli jo ennen ohjelmointihässäkkääkin (toimi syksyllä), mutta se oli vaihtanut moodiaan.

Vai pysytyykö aiemmin mainitsemani pitkien valojen toiminnan muuttamaan muuksi pelkästään mittarin trippinollausnupilla, kun ratin napeilla on valittu kohta "tehdasasetusten palautus"?
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Ohjelmointia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

akm8553 kirjoitti:Se oli hieman vielä opettelua se webaston ohjelmointi :oops:

Todennäköisesti alkuperäiset asetukset hävisivät kun maakoodi muutettiin Saksasta Suomeen (Skandinaviaan) - tämähän oli jälkiviisaasti ajateltuna aivan turha teko, mutta mutta...

Toinen "ylimääräinen" kohta oli se, kun muutimme kesä/talviajan automaattisen vaihtamisen aktiiviseksi. Sitä se oli jo ennen ohjelmointihässäkkääkin (toimi syksyllä), mutta se oli vaihtanut moodiaan.

Vai pysytyykö aiemmin mainitsemani pitkien valojen toiminnan muuttamaan muuksi pelkästään mittarin trippinollausnupilla, kun ratin napeilla on valittu kohta "tehdasasetusten palautus"?

Tota en tiedä mutta epäilen(palautta vaan ne asetukset mitä sieltä on voinut muuttaa, esim valoautomatiika pääle/pois, mutta ei mitä valoja se koskee, ovat pikusen syvemmällä)

Tarvii muutela *:ila(toi maa asetus on toden näköinen syylinen tapahtumaan)

eli siinä tapauksessa valojen pitäis alkaa toimia entiseen mallin kun muuttaa maan asetuksen takaisin(jotkut asetukset voi tosin joutua napsutelemaan käsin kohdallen)

menikö kellon aika systeemi sekaisin ennen mitään muutoksia?
webaston koodauksen jälkeen?
vai vasta maa asetuksen jälkeen?
jos ennen mitään voi olla että piilevä muisti/väylä vika mikä myös hukkanut noi pitkät
jos webaston koodauksen jälkeen(niin TARKKAN jotkut näistä *:ri versiosta tekee jotain muuta kun pitäis)
jos taas maa asetuksen jälkeen, niin "lähes normaalia" että jonkun alueen asetukset on jotain muuta kuin kyseisellä alueela totutut

toi alue koodaus vaikutta joisakin ihanpikusen ainakin ilmastoinin/lämityksen toimintaan
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Re: Ohjelmointia

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

CDI203 kirjoitti:
akm8553 kirjoitti:Se oli hieman vielä opettelua se webaston ohjelmointi :oops:

Todennäköisesti alkuperäiset asetukset hävisivät kun maakoodi muutettiin Saksasta Suomeen (Skandinaviaan) - tämähän oli jälkiviisaasti ajateltuna aivan turha teko, mutta mutta...

Toinen "ylimääräinen" kohta oli se, kun muutimme kesä/talviajan automaattisen vaihtamisen aktiiviseksi. Sitä se oli jo ennen ohjelmointihässäkkääkin (toimi syksyllä), mutta se oli vaihtanut moodiaan.

Vai pysytyykö aiemmin mainitsemani pitkien valojen toiminnan muuttamaan muuksi pelkästään mittarin trippinollausnupilla, kun ratin napeilla on valittu kohta "tehdasasetusten palautus"?

Tota en tiedä mutta epäilen(palautta vaan ne asetukset mitä sieltä on voinut muuttaa, esim valoautomatiika pääle/pois, mutta ei mitä valoja se koskee, ovat pikusen syvemmällä)

Tarvii muutela *:ila(toi maa asetus on toden näköinen syylinen tapahtumaan)

eli siinä tapauksessa valojen pitäis alkaa toimia entiseen mallin kun muuttaa maan asetuksen takaisin(jotkut asetukset voi tosin joutua napsutelemaan käsin kohdallen)

menikö kellon aika systeemi sekaisin ennen mitään muutoksia?
webaston koodauksen jälkeen?
vai vasta maa asetuksen jälkeen?
jos ennen mitään voi olla että piilevä muisti/väylä vika mikä myös hukkanut noi pitkät
jos webaston koodauksen jälkeen(niin TARKKAN jotkut näistä *:ri versiosta tekee jotain muuta kun pitäis)
jos taas maa asetuksen jälkeen, niin "lähes normaalia" että jonkun alueen asetukset on jotain muuta kuin kyseisellä alueela totutut

toi alue koodaus vaikutta joisakin ihanpikusen ainakin ilmastoinin/lämityksen toimintaan
Hienoa, kiitos jälleen kerran hyvästä vinkistä "CDI203"! Eli muutamme maakoodauksen takaisin "Saksaksi" ja katsotaan sitten, palautuiko aiemmat toiminnot.

Ainakaan en itse huomannut ilmastoinnin / lämmityksen toiminnassa mitään erilaista, tosin enpä niitä "sillä silmällä" osannut seuratakaan...
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Re: Ohjelmointia

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

CDI203 kirjoitti:Tota en tiedä mutta epäilen(palautta vaan ne asetukset mitä sieltä on voinut muuttaa, esim valoautomatiika pääle/pois, mutta ei mitä valoja se koskee, ovat pikusen syvemmällä)

Tarvii muutela *:ila(toi maa asetus on toden näköinen syylinen tapahtumaan)

eli siinä tapauksessa valojen pitäis alkaa toimia entiseen mallin kun muuttaa maan asetuksen takaisin(jotkut asetukset voi tosin joutua napsutelemaan käsin kohdallen)
No nyt saatiin homma toimimaan ja kuinkas ollakaan, "CDI203" olit oikeassa: maakoodi paljastui syylliseksi. Tai oikeammin syyllinen on M-B ohjelmoija/tehdas, joka on jättänyt maakoodi-ajatuksen toteuttamisen puolitiehen. Skandinavian maat löytyvät valikosta, mutta sen takana ei olekaan mitään valmiita "asetuksia", jolloin systeemi menee sekaisin. Palauttamalla maa-asetukseksi "muut maat" saatiin kaikki toiminnot takaisin - :shock:

Mutta loppu hyvin ja kaikki hyvin :D
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hyvä että tuli kuntoon :) on myös hyvä kun tulee tieto että vika kunnossa ja mikä siihen auttoi

ja hyvä jos vähistä tiedostani on jolekin jotain hyötyä :)
Vastaa Viestiin