Webaston ajastaminen ratin nappuloilla (S 211)
Webaston ajastaminen ratin nappuloilla (S 211)
Tänään saatiin ohjelmoitua autokin ymmärtämään siihen lisätty lisälämmitin ja parametrit kohdalleen
Pienen häsäämisen jälkeen kaikki tuntuu pelittävän, mutta ajastamisesta yksi kysymys: toimiiko ratin nappuloilla ajastettu lämmitys aika / ajat seuraan vain seuraavan vuorokauden ajan vai ovatko ne pysyviä? Eli pitääkö haluttu aika asettaa joka päivä uudelleen?
Mikä merkitys kolmen ajan alla olevalla valinnalla "timer off" (tjsp) on? Ainakaan se ei pyyhkinyt asetettua aikaa pois näytöstä.
Pienen häsäämisen jälkeen kaikki tuntuu pelittävän, mutta ajastamisesta yksi kysymys: toimiiko ratin nappuloilla ajastettu lämmitys aika / ajat seuraan vain seuraavan vuorokauden ajan vai ovatko ne pysyviä? Eli pitääkö haluttu aika asettaa joka päivä uudelleen?
Mikä merkitys kolmen ajan alla olevalla valinnalla "timer off" (tjsp) on? Ainakaan se ei pyyhkinyt asetettua aikaa pois näytöstä.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Webaston ajastaminen ratin nappuloilla (S 211)
Joo niin se on että aika aina käytön jälkeen laitetava uusiksiakm8553 kirjoitti:Tänään saatiin ohjelmoitua autokin ymmärtämään siihen lisätty lisälämmitin ja parametrit kohdalleen
Pienen häsäämisen jälkeen kaikki tuntuu pelittävän, mutta ajastamisesta yksi kysymys: toimiiko ratin nappuloilla ajastettu lämmitys aika / ajat seuraan vain seuraavan vuorokauden ajan vai ovatko ne pysyviä? Eli pitääkö haluttu aika asettaa joka päivä uudelleen?
Mikä merkitys kolmen ajan alla olevalla valinnalla "timer off" (tjsp) on? Ainakaan se ei pyyhkinyt asetettua aikaa pois näytöstä.
eli siiretävä "kursori" sen ajan pääle minkä niistä 3:mest halua käyttön, sitten kun kursori on halutussa paikassa poistuu valikosta
jos siis joku niistä joskus jo laitetusta ajoista kelpaa, siteen jos ei niin asetta uuden ajan
timer off käytössä kun kursori sen päälä, vaikka ajat näkyy listassa
eli sillon ei ajastus ole käytössä
Kito-os!
Hienoa, kiitos tiedoista!
Auto jää lomamatkan ajaksi seisomaan lentokentän parkkialueelle, joten tästä tiedosta on iso apu jo aivan lähitulevaisuudessa - muuten voisin herätä kasakan nauruun kun yrittäisin autoa käyntiin kotiin saavuttaessa!
Auto jää lomamatkan ajaksi seisomaan lentokentän parkkialueelle, joten tästä tiedosta on iso apu jo aivan lähitulevaisuudessa - muuten voisin herätä kasakan nauruun kun yrittäisin autoa käyntiin kotiin saavuttaessa!
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
Painat jo koneen ikkunasta parkkipaikalle päin kun se on laskeutumassa! Tippuu koko lentokoneCDI203 kirjoitti:Kaukosäädin otta yllättävän kaukaa kun on menossa autole päin
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kiitoksia "joskami"lle laitelainasta näin asiakkaankin puolesta!joskami kirjoitti:Hyvä, että saitte ohjelmoitua.. Tais olla kaikenlaista ongelmaa.
Täytyy käydä hakemassa star lainasta kotia.
Pari juttua selvisi vielä myöhemmin: olimme onnistuneet hävittämään aina päällä olevista ajovaloista pitkät valot tai siis saahan ne päälle kun vääntää valitsimesta mutta aiemmin ne toimivat kaikilla valinnoilla. Ja hehkun merkkivalo hävisi myös.
Eli pitää käyttää autoa vielä piuhan päässä kunhan arki koittaa.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
Ohjelmointia
Se oli hieman vielä opettelua se webaston ohjelmointi
Todennäköisesti alkuperäiset asetukset hävisivät kun maakoodi muutettiin Saksasta Suomeen (Skandinaviaan) - tämähän oli jälkiviisaasti ajateltuna aivan turha teko, mutta mutta...
Toinen "ylimääräinen" kohta oli se, kun muutimme kesä/talviajan automaattisen vaihtamisen aktiiviseksi. Sitä se oli jo ennen ohjelmointihässäkkääkin (toimi syksyllä), mutta se oli vaihtanut moodiaan.
Vai pysytyykö aiemmin mainitsemani pitkien valojen toiminnan muuttamaan muuksi pelkästään mittarin trippinollausnupilla, kun ratin napeilla on valittu kohta "tehdasasetusten palautus"?
Todennäköisesti alkuperäiset asetukset hävisivät kun maakoodi muutettiin Saksasta Suomeen (Skandinaviaan) - tämähän oli jälkiviisaasti ajateltuna aivan turha teko, mutta mutta...
Toinen "ylimääräinen" kohta oli se, kun muutimme kesä/talviajan automaattisen vaihtamisen aktiiviseksi. Sitä se oli jo ennen ohjelmointihässäkkääkin (toimi syksyllä), mutta se oli vaihtanut moodiaan.
Vai pysytyykö aiemmin mainitsemani pitkien valojen toiminnan muuttamaan muuksi pelkästään mittarin trippinollausnupilla, kun ratin napeilla on valittu kohta "tehdasasetusten palautus"?
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Ohjelmointia
akm8553 kirjoitti:Se oli hieman vielä opettelua se webaston ohjelmointi
Todennäköisesti alkuperäiset asetukset hävisivät kun maakoodi muutettiin Saksasta Suomeen (Skandinaviaan) - tämähän oli jälkiviisaasti ajateltuna aivan turha teko, mutta mutta...
Toinen "ylimääräinen" kohta oli se, kun muutimme kesä/talviajan automaattisen vaihtamisen aktiiviseksi. Sitä se oli jo ennen ohjelmointihässäkkääkin (toimi syksyllä), mutta se oli vaihtanut moodiaan.
Vai pysytyykö aiemmin mainitsemani pitkien valojen toiminnan muuttamaan muuksi pelkästään mittarin trippinollausnupilla, kun ratin napeilla on valittu kohta "tehdasasetusten palautus"?
Tota en tiedä mutta epäilen(palautta vaan ne asetukset mitä sieltä on voinut muuttaa, esim valoautomatiika pääle/pois, mutta ei mitä valoja se koskee, ovat pikusen syvemmällä)
Tarvii muutela *:ila(toi maa asetus on toden näköinen syylinen tapahtumaan)
eli siinä tapauksessa valojen pitäis alkaa toimia entiseen mallin kun muuttaa maan asetuksen takaisin(jotkut asetukset voi tosin joutua napsutelemaan käsin kohdallen)
menikö kellon aika systeemi sekaisin ennen mitään muutoksia?
webaston koodauksen jälkeen?
vai vasta maa asetuksen jälkeen?
jos ennen mitään voi olla että piilevä muisti/väylä vika mikä myös hukkanut noi pitkät
jos webaston koodauksen jälkeen(niin TARKKAN jotkut näistä *:ri versiosta tekee jotain muuta kun pitäis)
jos taas maa asetuksen jälkeen, niin "lähes normaalia" että jonkun alueen asetukset on jotain muuta kuin kyseisellä alueela totutut
toi alue koodaus vaikutta joisakin ihanpikusen ainakin ilmastoinin/lämityksen toimintaan
Re: Ohjelmointia
Hienoa, kiitos jälleen kerran hyvästä vinkistä "CDI203"! Eli muutamme maakoodauksen takaisin "Saksaksi" ja katsotaan sitten, palautuiko aiemmat toiminnot.CDI203 kirjoitti:akm8553 kirjoitti:Se oli hieman vielä opettelua se webaston ohjelmointi
Todennäköisesti alkuperäiset asetukset hävisivät kun maakoodi muutettiin Saksasta Suomeen (Skandinaviaan) - tämähän oli jälkiviisaasti ajateltuna aivan turha teko, mutta mutta...
Toinen "ylimääräinen" kohta oli se, kun muutimme kesä/talviajan automaattisen vaihtamisen aktiiviseksi. Sitä se oli jo ennen ohjelmointihässäkkääkin (toimi syksyllä), mutta se oli vaihtanut moodiaan.
Vai pysytyykö aiemmin mainitsemani pitkien valojen toiminnan muuttamaan muuksi pelkästään mittarin trippinollausnupilla, kun ratin napeilla on valittu kohta "tehdasasetusten palautus"?
Tota en tiedä mutta epäilen(palautta vaan ne asetukset mitä sieltä on voinut muuttaa, esim valoautomatiika pääle/pois, mutta ei mitä valoja se koskee, ovat pikusen syvemmällä)
Tarvii muutela *:ila(toi maa asetus on toden näköinen syylinen tapahtumaan)
eli siinä tapauksessa valojen pitäis alkaa toimia entiseen mallin kun muuttaa maan asetuksen takaisin(jotkut asetukset voi tosin joutua napsutelemaan käsin kohdallen)
menikö kellon aika systeemi sekaisin ennen mitään muutoksia?
webaston koodauksen jälkeen?
vai vasta maa asetuksen jälkeen?
jos ennen mitään voi olla että piilevä muisti/väylä vika mikä myös hukkanut noi pitkät
jos webaston koodauksen jälkeen(niin TARKKAN jotkut näistä *:ri versiosta tekee jotain muuta kun pitäis)
jos taas maa asetuksen jälkeen, niin "lähes normaalia" että jonkun alueen asetukset on jotain muuta kuin kyseisellä alueela totutut
toi alue koodaus vaikutta joisakin ihanpikusen ainakin ilmastoinin/lämityksen toimintaan
Ainakaan en itse huomannut ilmastoinnin / lämmityksen toiminnassa mitään erilaista, tosin enpä niitä "sillä silmällä" osannut seuratakaan...
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
Re: Ohjelmointia
No nyt saatiin homma toimimaan ja kuinkas ollakaan, "CDI203" olit oikeassa: maakoodi paljastui syylliseksi. Tai oikeammin syyllinen on M-B ohjelmoija/tehdas, joka on jättänyt maakoodi-ajatuksen toteuttamisen puolitiehen. Skandinavian maat löytyvät valikosta, mutta sen takana ei olekaan mitään valmiita "asetuksia", jolloin systeemi menee sekaisin. Palauttamalla maa-asetukseksi "muut maat" saatiin kaikki toiminnot takaisin -CDI203 kirjoitti:Tota en tiedä mutta epäilen(palautta vaan ne asetukset mitä sieltä on voinut muuttaa, esim valoautomatiika pääle/pois, mutta ei mitä valoja se koskee, ovat pikusen syvemmällä)
Tarvii muutela *:ila(toi maa asetus on toden näköinen syylinen tapahtumaan)
eli siinä tapauksessa valojen pitäis alkaa toimia entiseen mallin kun muuttaa maan asetuksen takaisin(jotkut asetukset voi tosin joutua napsutelemaan käsin kohdallen)
Mutta loppu hyvin ja kaikki hyvin
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91