Mb 350cdi 4-matic

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Luka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 26.06.2009 22:25

Mb 350cdi 4-matic

Viesti Kirjoittaja Luka »

Ajoin viime viikolla w212 350cdi 4-matic sedan . Avantgarde

Taitaapi olla yksi parhaista autoista jolla olen ajanut.
Ja on tullut ajettua usealla sadalla uudella Mersulla.

Itsellä 320cdi w203T takaveto.

Molemmissa 7g laatikko. Mutta kyllä vaihteenvalitsin rattiakselissa on parempi kuin perinteisellä paikalla?

Jos lotossa voitan, ostan otsikon mukaisen auton farkkuna.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Piditkö parempana kuin isommat meset? Itse en ole ajanut likikään sataa uutta mersua vaikka koeajoautotkin laskettaisiin mukaan (vai tulisko noita sata), oletan että mukaan mahtuu äs-älliä, ässiä ja muita.

Tietyssä mielessä pidän 204 nelimatikkia parempana ajaa, E on mukavampi ja S vielä mukavampi, kaikkia on tullut ainakin kokeiltua myös nelimatikkina. Paremmuus riippuu tietenkin paljon siitä mikä omasta mielestä auton tekee paremmaksi.
Luka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 26.06.2009 22:25

350cdi

Viesti Kirjoittaja Luka »

Kun ajoin 350cdi.tä oli talvi ja liukasta. Se ehkä puoltaa mielipidettäni. Siksi se tuntui niin pirun hyvältä.
Olen ajanut 500 Ässää,Cls 350 ja Cls 55Amg:tä, Cl 600 ja erilaisia Ärriä - mutta kesällä. "tavallisia" C ja E koppia vaikka kuinka paljon.

Osa noista on jo niin kovia autoja,että niitä ei oikein enään tajua.
Mutta jos puhutaan hinta - laatu suhteesta, ottaisin kuitenkin sen 350cdi:n.
Loistava kulkupuoli jos sitä verrataan kulutukseen.

Mielestäni tämä uusi w212 farkku sportpaketilla on hieno auto. Tämä on tietenkin minun mielipide. Toinen kiva on w204 320cdi 4-matic. Siinä on teho/painosuhde kohdallaan kanssa.



Tänään ajoin 250cdi ja 220cdi:tä hyviä oli nekin ajaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 350cdi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Luka kirjoitti: Mutta jos puhutaan hinta - laatu suhteesta, ottaisin kuitenkin sen 350cdi:n.
Loistava kulkupuoli jos sitä verrataan kulutukseen.

Mielestäni tämä uusi w212 farkku sportpaketilla on hieno auto. Tämä on tietenkin minun mielipide. Toinen kiva on w204 320cdi 4-matic. Siinä on teho/painosuhde kohdallaan kanssa.
Itsellä ei enää tarvetta farkulle, muuten jostain syystä samaa mieltä :roll: (tarkennetaan sen verran että oma kalusto ei koostu noista kahdesta mallista, ainakaan täsmälleen).

Mikäs sinut saa viihtymään noilla koeajoilla?
Luka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 26.06.2009 22:25

Koeajo

Viesti Kirjoittaja Luka »

En minä niitä koeaja ostamismielessä. Ostamismielessä mersuja on tullut koeajettua vain muutamaa.

Työn puolesta niitä ajetaan ja on tulllut ajettua muitakin merkkejä yhtä paljon. Jos se nyt jotakuta kiinnostaa?
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koeajo

Viesti Kirjoittaja Arno »

E350CDI valkoisena Avantgardena, vielä höystettynä AMG-paketilla ja luonnonbeigeillä nahoilla. Kelpaisi enemmän kuin hyvin.

Oliko muuten suuri ero 250:n ja 350:n kesken?
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Luka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 26.06.2009 22:25

Viesti Kirjoittaja Luka »

Se 250 cdi oli takavetoinen. En osaa sanoa. Hyvin se 250 cdi:kin kulkee.

Mutta kyllä tuo 350 oli aivan mieletön peli. Uusilla nastarenkailla lähti kuin kesällä takavetoinen.

Samaa mieltä 350 farkku tuolla paketilla - kyllä olis beaty!

Noista uusista w212 Mersuista on mennyt paljon suuttimia. Tätä ongelmaa ei ole ollut V-koneissa.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Luka kirjoitti: Noista uusista w212 Mersuista on mennyt paljon suuttimia. Tätä ongelmaa ei ole ollut V-koneissa.
Suutinongelma koskee vain uusilla OM651-tyyppisillä nelosmoottoreilla varustettuja malleja 220CDI ja 250CDI joissa käytetään Delphin valmistamia suuttimia.

350CDI mallihan on varustettu samalla V6-moottorilla (OM642) kuin aiemmat 320CDI mallitkin, mallimerkinnän numero on vain muutettu jostain syystä isommaksi.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Pekko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 02.04.2005 22:12
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Kenen valmistajan suuttimet on 350 CDI:ssä ? Eikö kaikki pietsosuuttimet tulekaan mersulle Delphiltä ?
Blue Efficiency mallisahan käytetään 2000 bar ruiskutuspainetta ja pietsosuuttimia myös 350 CDI V6 moottorissa.
MB E 300 de EQ Power 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jos oikein katsoin niin V6:ssa käytetään 1600 barin paineita ja 1800 baria mallivuodesta 2008 lähtien, ainakin oman korimallin tiedoista luettuna.

Piezo-suuttimia on kyllä käytetty jo pitkään, en ole varma tulevatko kaikki Boschilta.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Mb 350cdi 4-matic

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Luka kirjoitti:Ajoin viime viikolla w212 350cdi 4-matic sedan . Avantgarde

Taitaapi olla yksi parhaista autoista jolla olen ajanut.
Ja on tullut ajettua usealla sadalla uudella Mersulla.

Itsellä 320cdi w203T takaveto.

Molemmissa 7g laatikko. Mutta kyllä vaihteenvalitsin rattiakselissa on parempi kuin perinteisellä paikalla?

Jos lotossa voitan, ostan otsikon mukaisen auton farkkuna.
Mitäs mieltä W211 320cdi 4-matic? Jos vertaa niihin ihan viimesiin vuosimalleihin.

Onko siinä isokin ero tohon uudempaan. Meinaan vaan, että hinnassa voi olla apaut 30000. Siis se ero...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Lakulaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
Paikkakunta: Costa del Sol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lakulaku »

DBFI kirjoitti:Piditkö parempana kuin isommat meset? Itse en ole ajanut likikään sataa uutta mersua... Tietyssä mielessä pidän 204 nelimatikkia parempana ajaa, E on mukavampi ja S vielä mukavampi... Paremmuus riippuu tietenkin paljon siitä mikä omasta mielestä auton tekee paremmaksi.
En ole minäkään satoja Mersuja koeajanut, enkä edes kymmeniä. Harvalla on noin epäselvää minkä ostaisi, tai sitten koeajaminen on harrastus.

Omasta mielestäni auton tärkeimpiä ominaisuuksia on se, miten tie tuntuu alla. Jos ajaa rataa valinta on yksinkertainen, AMG tai muuten vaan jouset pois niin kyllä on tunnetta. Haaste on mukavuus+jämäkkyys, jota aikoinaan löytyi vain Alfasta. Niiden yhdisteleminen kun on lähes mahdotonta.

S-korisissa ja omassa E:ssäni on ilmajouset. En tiedä ovatko paremmat kuin aiemmissa autoissani olleet aktiiviset iskarit, mutta tällaisilla ratkaisuilla se alusta on tehtävä jos oikeasti hyvää halutaan.

Yllätys oli se, että S oli selvästi huonompi kuin E. Siis minun mielestäni.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Lakulaku kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Piditkö parempana kuin isommat meset? Itse en ole ajanut likikään sataa uutta mersua... Tietyssä mielessä pidän 204 nelimatikkia parempana ajaa, E on mukavampi ja S vielä mukavampi... Paremmuus riippuu tietenkin paljon siitä mikä omasta mielestä auton tekee paremmaksi.
En ole minäkään satoja Mersuja koeajanut, enkä edes kymmeniä. Harvalla on noin epäselvää minkä ostaisi, tai sitten koeajaminen on harrastus.

Omasta mielestäni auton tärkeimpiä ominaisuuksia on se, miten tie tuntuu alla. Jos ajaa rataa valinta on yksinkertainen, AMG tai muuten vaan jouset pois niin kyllä on tunnetta. Haaste on mukavuus+jämäkkyys, jota aikoinaan löytyi vain Alfasta. Niiden yhdisteleminen kun on lähes mahdotonta.

S-korisissa ja omassa E:ssäni on ilmajouset. En tiedä ovatko paremmat kuin aiemmissa autoissani olleet aktiiviset iskarit, mutta tällaisilla ratkaisuilla se alusta on tehtävä jos oikeasti hyvää halutaan.

Yllätys oli se, että S oli selvästi huonompi kuin E. Siis minun mielestäni.
Tämä oli aika vanha kommentti mutta jatkan aiheesta kun minusta sorruit juuri samaan ongelmaan josta "valitin". Siis kommentoit kyllä että mukavuus ja jämäkkyys on lähes mahdoton yhdistää mutta vedät yhteen että S on selvästi huonompi kuin E, selventämättä tarkoitatko mukavuutta vai jämäkkyyttä tms. vai tarkoitatko että S on huonompi kaikissa suhteissa?

S on tietenkin vain perusvarusteilla ilmajousitettu, ABC-jousituksella saavutetaan aika lailla hyvä yhdistelmä sekä ajettavuuden että mukavuuden suhteen.
Avatar
Lakulaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
Paikkakunta: Costa del Sol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lakulaku »

DBFI kirjoitti:Tämä oli aika vanha kommentti mutta jatkan aiheesta kun minusta sorruit juuri samaan ongelmaan josta "valitin". Siis kommentoit kyllä että mukavuus ja jämäkkyys on lähes mahdoton yhdistää mutta vedät yhteen että S on selvästi huonompi kuin E, selventämättä tarkoitatko mukavuutta vai jämäkkyyttä tms. vai tarkoitatko että S on huonompi kaikissa suhteissa?
Sori. En kyllä oikeasti tarkoittanut, että ero on "selvästi". Kerronpa kokemukseni, mutta(!) ne ovat siis omia mielipiteitäni.

Eli tarkoitus oli ostaa S tai E. S oli Vehon 350cdi (2007 muistaakseni, uusi). Ensimmäinen huomioni oli, että diisel ei oikein sovi edustusautoon. Toinen oli se, että se on sisältä (joo, tietenkin) jättimäinen ja tykkäsin E:n "tiiviydestä" enemmän. Perusajoltaan ne ovat aika samanlaisia (kuinka ollakaan), mutta S tökki suojatiet, pikkukivet ja muut tien pinnan epätasaisuudet suoraan rattiin. Ihan karmeeta. Jäi ostamatta siltä istumalta. Sitten rupesin jalostamaan ajatusta E:stä ja täytyy myöntää että aina kun painan Start-nappia on hymy korvissa. Zummarum en keksinyt mitään muuta kuin status ja suuremmat tilat, jotka olisivat puolustaneet S:ää. Ajoillisesti tai laadullisesti se ei ole niin paljon erilaisempi, jos ollenkaan, tai varsinkaan parempi. Hiljaisempi se saattaisi olla (minulle merkittävä tekijä), mutta rengastuksien takia tosi hankala verrata.
Vastaa Viestiin